Volgens mij heb je gelijk; 70% van het wettelijk minimumloon. Dat zou ongeveer 175 euro per maand moeten zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:22 schreef Arabic het volgende:
[..]
Kortdurende WW duurt een half jaar en is 70% van het minimumloon.
Maar minimaal 3 dagen per week gewerkt hebben?? Dat is volgens mij niet het geval hoor.
De rest klopt volgens mij wel.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 03:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij haal je een aantal dingen door elkaar. Wat ik ervan begreep is dat voor de kortdurende WW de 4 uit 5 eis niet opgaat. (Niet dat dat voor mij echt uit zou mogen maken, aangezien ik in 2000 dertien was.) Korturende WW is 70 procent van je laatstverdiende loon in bepaalde gevallen, en daarvoor moet je minimaal een halfjaar in dienst geweest zijn, voor minimaal drie dagen per week.
- Ik haal absoluut niets door elkaar want ik beoordeel de uitkeringen dagelijks. Geen vier- uit vijf eis is automatisch KDU en is ook altijd gebaseerd op minimumloon. Tenzij je minder verdiende dan het minimumloon.
Verder moet je ook een bepaald aantal werkuren kwijtraken
- Minimaal 5 of minstens de helft
en minstens 26 van de afgelopen 39 weken hebben gewerkt.
- klopt
Ik denk inderdaad dat die beschikbaarheid het enige dilemma is. Omdat ik beschikbaar ben voor hetzelfde aantal uren als ik tot vorige week werkte, denk ik echter dat dat geen probleem is. Met de kleinere hoeveelheid uren wordt natuurlijk indirect al rekening gehouden bij de hoogte van de uitkering.
Kan iemand misschien uitsluitsel geven over het invullen van het bruto jaarloon bij de berekening? Is dat gewoon de afgelopen twaalf maanden? 2004? Mijn afgelopen gemiddelde maandsalaris, gerekend voor twaalf maanden?
- Waarvoor heb je dat nodig dan?
Vanmiddag kreeg ik helaas een antwoordapparaat te horen bij het CWI; morgen probeer ik het opnieuw. Sorry deedeetee.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:28 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Bij het niet verlengen van een tijdelijk contract hoef je volgens mij geen bezwaar aan te tekenen. Wat ook niet hoeft is een reden te noemen waarom het contract niet verlengd is, een aflopend contract is in zichzelf voldoende reden.
- Klopt. Tenzij je contract niet werd verlengd wegens verwijtbare redenen en de werkgever geeft dat ook aan. Dan kan er nog wel eens een onderzoekje volgen.
Heb dit meegemaakt met een collega wiens contract niet verlengd werd wegens slecht functioneren. Liet haar ex-baas allerlei formulieren invullen waarbij ook naar de reden van ontslag gevraagd werd. Zij kwam daarna in de problemen omdat ze verwijtbaar werkloos was. Het CWI gaf daarna wel aan dat het formulier niet relevant was, omdat het een tijdelijk contract betrof. Het formulier is toen maar verscheurd en iedereen deed of hun neus bloedde....
- Zo doe je dat inderdaadEn als je niet zo vrolijk uit elkaar gaat dan kan de werkgever het je nog knap lastig maken.
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit omdat het niet gebaseerd zal zijn op je laatstverdiende loon. Het minimumloon is nu E 290.75 bruto per week voor een 23 jarige. Maar dat ben je nog niet begreep ik, dus voor jou geldt het minimum (jeugd)loon. Da's nog minder..quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:25 schreef heiden6 het volgende:
@Gizzer: van dat minimumloon klopt inderdaad, ik ben het even nagegaan en ik zal het wel verward hebben met de loongerelateerde WW. Met dat bruto jaarloon kan ik uitrekenen hoeveel ik eventueel zou krijgen.
Joepiequote:Op donderdag 16 juni 2005 17:36 schreef Charmian het volgende:
Ach en dat is alleen nog maar het CWI, hij moet straks ook nog langs het UWV.
En 34 intakegesprekken en 88 formulieren blijkt dat s geen recht heeft op ww ivm stufie.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:36 schreef Charmian het volgende:
Wat ik zei, werkverschaffing. Anders moeten ze zelf naar het CWI en die (martel)gang willen ze zichzelf koste wat kost besparen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:46 schreef cora4034 het volgende:
[..]
En 34 intakegesprekken en 88 formulieren blijkt dat s geen recht heeft op ww ivm stufie.
Als ze nou iemand aan de info telefoon zetten met verstand van zaken had je heel wat minder ambtenaren nodig.
Maar waarschijnlijk denk ik te simpel.![]()
en dat is nog veeeele malen ergerquote:Op donderdag 16 juni 2005 17:36 schreef Charmian het volgende:
Waarom?quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:36 schreef Charmian het volgende:
Mwoah.. dat moeten 10.000 van de 21.000 medewerkers binnen nu en vijf jaar. Dat gaat dus wel lukkenquote:Op donderdag 16 juni 2005 17:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ik zei, werkverschaffing. Anders moeten ze zelf naar het CWI en die (martel)gang willen ze zichzelf koste wat kost besparen.
Dossiers kwijt, wel uitkering maar teveel of te weinig, vanwege reorganisatie uberenthousiast personeel (NOT!!!). Dat soort shit dus. Ik heb beroepsmatig wel eens met deze instantie te maken, je wordt er niet vrolijker van, staat er een naam van een contactpersoon op correspondentie, probeer die maar eens te pakken te krijgen. Gaat je niet lukken zolang je geen doorkiesnummer hebt.quote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:39 schreef g1id het volgende:
TS snapt niks van internet, hij komt niet verder dan WW![]()
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:21 schreef heiden6 het volgende:
Vanmiddag om 16:20 kwam ik binnen bij het jongerenloket... op de deur stond dat de boel om 16:30 al sloot, dus ik was mooi op tijd. Dacht ik.
Als jullie al niet fatsoenlijk op tijd kunnen komen, bv. 10 minuten na openingquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:32 schreef milagro het volgende:mijn god Heiden zo ging het bij mij ook, toen het CWI nog het arbeidsbureau heette.
Kwam er tien minuten voor tijd, net op tijd dus dacht ik tevree, na 2 keer overstappen en een kuteind lopen (door verkeerd inschatten afstand bushalte - arbeidsbureau), dame staat achter de balie, postbakjes te stapelen, PC nog aan, ziet mij bezweet binnen komen rennen "we zijn gesloten"
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Als jullie al niet fatsoenlijk op tijd kunnen komen, bv. 10 minuten na opening;
dan is het ook niet zo vreemd dat jullie (een beetje) afhankelijk zijn van een uitkering.![]()
![]()
![]()
hihiquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:55 schreef milagro het volgende:
[..]
hier zeiken we enkel op het CWI , meneer DUDE, en NIET opwerkwilligen
kutzooi als iemand een punt heeft ook altijd
Right, je wil gewoon geen fuck voor je geld doen , ik hoop dat je na het invullen van tig formulieren, en tientallen gesprekken afgewezen wordtquote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:00 schreef heiden6 het volgende:
Ik wil nu alleen al uit principe een uitkering.
Helemaal niet, hij moet er een hoop moeite voor doen, en vergeet niet dat hij óók anderen werk verschaft. Die hebben het maar wat druk met het hem van het kastje naar de muur te sturen. Zonder zulke ijverige, vasthouden mensen als Heiden hadden die lui geen werk meer. Moeten zij op hun beurt bij de instanties aankloppen voor een uitkeringquote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:21 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Right, je wil gewoon geen fuck voor je geld doen , ik hoop dat je na het invullen van tig formulieren, en tientallen gesprekken afgewezen wordt![]()
ach, dus als jouw huis wordt leeggeroofd, hoef je ook niets terug van de verzekering? Want jij werkt toch wel voor je geld...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 21:21 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Right, je wil gewoon geen fuck voor je geld doen , ik hoop dat je na het invullen van tig formulieren, en tientallen gesprekken afgewezen wordt![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |