Als je de TS over neemt, doe het dan wel goedquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:44 schreef Tranceptor het volgende:
Nou kom op jongens, kom op met die gouden tips en ervaringen.
Mijn tip: Blijf rustig en rielekst, zet geen druk en wedt op meerdere paarden.
Het is wed.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:44 schreef Tranceptor het volgende:
Mijn tip: Blijf rustig en rielekst, zet geen druk en wedt op meerdere paarden.
Verlegenheid is iets waar je jezelf moet dwingen overheen te stappen. Als je een meisje leuk vind dan zal iedere vent een drempel van aanspreken voelen. Dat is normaal en een gezond iets. Het enige wat je bij zo'n contact moet doen is over die drempel heenstappen en gewoon een opmerking maken. Dat hoeft niet geweldig verheven te zijn , maar gebruik geen standaard 13 in een dozijn-opmerkingen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:47 schreef Robinski het volgende:
Volgens mij waren we bij hoe om te gaan als jij verlegen bent, en die gene die je er wel leuk uit vind zien in de trein, dico whatever dat waarschijnlijk ook is.
Dus hoe kan je dat het beste aanpakken?
Proberen die persoon vaker tegen te komen?
Proberen iets minder verlegen te zijn er er op af gaan?
laat ik dan toch maar wat oefenenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:05 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik was vroeger ontzettend verlegen, maar als ik dat tegenwoordig vertel gelooft geen hond me.![]()
Ik heb zelfs gehad dat ik mensen niet durfde te bellen omdat ik dacht dat ik iets fouts ging zeggen. Dat is een wereld van verschil met hoe ik nu ben.quote:
ja, van verlegen bal naar stalker. Je moet jezelf maar zo ver krijgen :pquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:11 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik heb zelfs gehad dat ik mensen niet durfde te bellen omdat ik dacht dat ik iets fouts ging zeggen. Dat is een wereld van verschil met hoe ik nu ben.![]()
Zoek eens op wat een stalker is voor je woorden gaat roepen die je niet begrijpt of waar je de ernst niet van inziet. Bovendien heeft deze reactie hier geen plaats. Versieren gaat het hier over, persoonlijke aanvallen doe je maar in een ander topic.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:17 schreef Gebakken_vissie het volgende:
s
[..]
ja, van verlegen bal naar stalker. Je moet jezelf maar zo ver krijgen :p
Die vent heeft wel stijl ja, dus als 'ie dat bedoelde kan het best een tip zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:18 schreef DanielBo het volgende:
Iemand gaf mij een best maffe tip laatst... 's James Bond bestuderen in zijn films... (dat is geen geintje)
Maar de jongens die je aanspreken in de trein zijn niet voor niets steevast vervelende, gladde types. Zij durven het immers aan om iemand die ze helemaal niet kennen te versieren. Waarop baseren ze dat? Je principes, je integriteit, je passies, je drijfveren? Nee, je grote ogen, je lekkere tieten, je geile rokje. En daarom zijn die types oninteressant.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:47 schreef Robinski het volgende:
Volgens mij waren we bij hoe om te gaan als jij verlegen bent, en die gene die je er wel leuk uit vind zien in de trein, dico whatever dat waarschijnlijk ook is.
Dus hoe kan je dat het beste aanpakken?
Proberen die persoon vaker tegen te komen?
Proberen iets minder verlegen te zijn er er op af gaan?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Maar de jongens die je aanspreken in de trein zijn niet voor niets steevast vervelende, gladde types. Zij durven het immers aan om iemand die ze helemaal niet kennen te versieren. Waarop baseren ze dat? Je principes, je integriteit, je passies, je drijfveren? Nee, je grote ogen, je lekkere tieten, je geile rokje. En daarom zijn die types oninteressant.
(Als ik Kierkegaard in de trein zou lezen, en een jongen zou me daarover aanspreken, dát zou ik fantastisch vinden. Vermits hij zelf werkelijk geïnteresseerd is natuurlijk, en niet alleen een aanknopingspunt zoekt. Maar als hij dan m'n telefoonnummer vraagt, dan wordt hij toch dubieus.)
Ergo: 'erop afgaan' is iets voor versierders, en versierders zijn juist oninteressant. JoeyT is niet alleen die fantastische versierder, maar ook die jongen die zijn vriendin beduveld heeft. En denk je dat vrouwen dat willen? Wil jij een meisje dat zich laat versieren? Of wil je een meisje dat jou wil?
Zit toch niet zo te zeuren zeg, vreouwen trekken die kleding uberhaupt niet aan omdat mannen er niet naar mogen of gaan kijken. Je vind het maar wat leuk als een jongen zegt dat je er leuk uitziet of laat merken dat ie je qua uiterlijk wel ziet zitten. Je gaat in eerste instantie nu eenmaal op uiterlijk af, face it. Dit is zo'n drogredenering. Het één zeggen en het ander bedoelen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar de jongens die je aanspreken in de trein zijn niet voor niets steevast vervelende, gladde types. Zij durven het immers aan om iemand die ze helemaal niet kennen te versieren. Waarop baseren ze dat? Je principes, je integriteit, je passies, je drijfveren? Nee, je grote ogen, je lekkere tieten, je geile rokje. En daarom zijn die types oninteressant.
(Als ik Kierkegaard in de trein zou lezen, en een jongen zou me daarover aanspreken, dát zou ik fantastisch vinden. Vermits hij zelf werkelijk geïnteresseerd is natuurlijk, en niet alleen een aanknopingspunt zoekt. Maar als hij dan m'n telefoonnummer vraagt, dan wordt hij toch dubieus.)
Ergo: 'erop afgaan' is iets voor versierders, en versierders zijn juist oninteressant.
Chapeau Chapeau! Niets dan lof Tranceptor, heel mooi verwoord!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:35 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Zit toch niet zo te zeuren zeg, vreouwen trekken die kleding uberhaupt niet aan omdat mannen er niet naar mogen of gaan kijken. Je vind het maar wat leuk als een jongen zegt dat je er leuk uitziet of laat merken dat ie je qua uiterlijk wel ziet zitten. Je gaat in eerste instantie nu eenmaal op uiterlijk af, face it. Dit is zo'n drogredenering. Het één zeggen en het ander bedoelen.
Een jongen mag je nummer ook al niet vragen, waar ben je bang voor? Dat hij je oprecht leuk vind? Jij bent echt zo'n prototype vrouw die zich heeft laten indoctrineren (in je jeugd, door je ouders of 2 slechte ervaringen) dat mannen geneigd zijn tot alles slechts en vooral de zelfverzekerde en knappe mannen. De grootste hufters die ik ken zijn juist de middelmatig uitziende onderkruipsels van wie iedereen denkt dat ze zo lief en aardig moeten zijn omdat ze hun uiterlijk niet geweldig meehebben.
Ik vind dat je dankbaar mag zijn dat een vent die moeite voor je overheeft om zich en publique in zo'n treincoupé voor lul te zetten door het toch te proberen. Dit is echt zo'n mentaliteit die zo kenmerkend is voor Nederlandse vrouwen. Ja we willen veroverd worden, maar ook eigenlijk niet. Het moet natuurlijk vooral ook aan komen waaien en het liefst ook precies zoals jullie het willen. Als het dan niet naar de zin krijgt, gaan jullie vervolgens zelf niet actie ondernemen. Nee dan begint het gezanik dat alle mannen hufters zijn. Stelletje azijnzeikers!
ik ben blij dat er nog genoeg leuke Nederlandse vrouwen zijn die niet zo zitten te zaniken
En hoe kom jij aan je vriendjes dan? Zonder iemand te versieren op de één of andere manier.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:39 schreef sweetgirly het volgende:
Versierders zijn leuk voor in bed (soms), maar voor de rest heb je er niks aan.
Simpel. Kan je beter een poes nemen. Die zijn én lief én betrouwbaar.
Tja, ze versieren mij meestal en ik hanteer een preventieve selectie-methode.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:45 schreef exec het volgende:
En hoe kom jij aan je vriendjes dan? Zonder iemand te versieren op de één of andere manier.
Zeker mooie film, alleen niet helemaal realistisch!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:14 schreef Brendovic het volgende:
The Hitch is zo een pracht film erover
Je bent gewoon een vaag wijf met angst voor de slechte man als raadgever...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:50 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Tja, ze versieren mij meestal en ik hanteer een preventieve selectie-methode.
Gevoel. Soms duurt het dan nog een tijdje. En ik heb niet zoveel vriendjes gehad hoor, daarom waarschijnlijk. Alleen de aanhouders winnen soms bij mij, en soms ook zelfs dan niet
.
ik ben een men's worst nightmare, en dat weet ik
Ook dat, en ben geen wijfquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:56 schreef Tranceptor het volgende:
Je bent gewoon een vaag wijf met angst voor de slechte man als raadgever...
Slijmbalquote:maar je bent wel lief hoor![]()
hij valt in slaap bij haar op de bank, met al ze kleren aan, geen tanden gepoetst etc.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:54 schreef Robinski het volgende:
[..]
Zeker mooie film, alleen niet helemaal realistisch!
Volgens mij heb je m'n posting niet zo goed gelezen, want ik probeerde juist duidelijk te maken dat iemand die mijn nummer vraagt op basis van die schamele informatie mij niet oprecht leuk kan vinden. Hij kent mij immers niet. Hij mag best op me geilen, maar dat is voor mij onvoldoende aanleiding om romantische zeeen met hem te bevaren. Ik moet hem leuk vinden, en daar heb ik meer voor nodig dan wetenschap van een prettig uiterlijk. Tegelijkertijd wil ik dat hij mij leuk vindt om meer dan m'n uiterlijk. En belangrijker nog: ik wil niet dat hij het soort persoon is dat zichzelf zo makkelijk geeft. Elk meisje dat er leuk uitziet is potentieel relatiemateriaal? Dat vind ik wel erg goedkoop.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:35 schreef Tranceptor het volgende:
Een jongen mag je nummer ook al niet vragen, waar ben je bang voor? Dat hij je oprecht leuk vind?
Mijn vader is de liefste, geweldigste man die ik ken (quote:Jij bent echt zo'n prototype vrouw die zich heeft laten indoctrineren (in je jeugd, door je ouders of 2 slechte ervaringen) dat mannen geneigd zijn tot alles slechts en vooral de zelfverzekerde en knappe mannen. De grootste hufters die ik ken zijn juist de middelmatig uitziende onderkruipsels van wie iedereen denkt dat ze zo lief en aardig moeten zijn omdat ze hun uiterlijk niet geweldig meehebben.
Ik wil helemaal niet veroverd worden door de eerste de beste, door jan en alleman. Scheer je toch weg. Waarom zou ik maar open moeten staan voor elke knul?quote:Ik vind dat je dankbaar mag zijn dat een vent die moeite voor je overheeft om zich en publique in zo'n treincoupé voor lul te zetten door het toch te proberen. Dit is echt zo'n mentaliteit die zo kenmerkend is voor Nederlandse vrouwen. Ja we willen veroverd worden, maar ook eigenlijk niet.
Over wie gaat het nu eigenlijk? Over mij of over jou?quote:Het moet natuurlijk vooral ook aan komen waaien en het liefst ook precies zoals jullie het willen. Als het dan niet naar de zin krijgt, gaan jullie vervolgens zelf niet actie ondernemen. Nee dan begint het gezanik dat alle mannen hufters zijn. Stelletje azijnzeikers!
Die types zijn alleen oninteressant omdat het 'vervelende gladde' types zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat willen de meenste vrouwen die het met hem doen. Dat sommige vrouwen daar later spijt van krijgt is een ander verhaal. Maar er zijn ook genoeg vrouwen voor een one night/week/maand stand in.quote:Ergo: 'erop afgaan' is iets voor versierders, en versierders zijn juist oninteressant. JoeyT is niet alleen die fantastische versierder, maar ook die jongen die zijn vriendin beduveld heeft. En denk je dat vrouwen dat willen? Wil jij een meisje dat zich laat versieren? Of wil je een meisje dat jou wil?
Waarom niet? Waarom zou een jongen je niet leuk kunnen vinden om hoe je eruitziet en je uitstraling, je houding, je bewegingen, je geur? Innerlijk straalt toch naar buiten, 80% van de communicatie is non-verbaal. Je argument faalt.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij heb je m'n posting niet zo goed gelezen, want ik probeerde juist duidelijk te maken dat iemand die mijn nummer vraagt op basis van die schamele informatie mij niet oprecht leuk kan vinden. Hij kent mij immers niet. Hij mag best op me geilen, maar dat is voor mij onvoldoende aanleiding om romantische zeeen met hem te bevaren. Ik moet hem leuk vinden, en daar heb ik meer voor nodig dan wetenschap van een prettig uiterlijk. Tegelijkertijd wil ik dat hij mij leuk vindt om meer dan m'n uiterlijk. En belangrijker nog: ik wil niet dat hij het soort persoon is dat zichzelf zo makkelijk geeft. Elk meisje dat er leuk uitziet is potentieel relatiemateriaal? Dat vind ik wel erg goedkoop.
[..]
Mijn vader is de liefste, geweldigste man die ik ken () en ik heb hele fatsoenlijke vriendjes gehad. Ik houd van de man. Je psychologische analyse faalt.
[..]
Ik wil helemaal niet veroverd worden door de eerste de beste, door jan en alleman. Scheer je toch weg. Waarom zou ik maar open moeten staan voor elke knul?
[..]
Over wie gaat het nu eigenlijk? Over mij of over jou?Jemig, wat een complexen.
Wat maakt ze vervelend? Wat maakt ze glad? Ze zien versieren als een 'edele kunst' die ze toe kunnen passen op welke vrouw dan ook. Als ze jou proberen te versieren, dan weet je: ik ben een van die paarden waar op gewed wordt. Maar dat is niet alles: hoe aantrekkelijk is een man die niet exclusief is?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:13 schreef Monus het volgende:
Die types zijn alleen oninteressant omdat het 'vervelende gladde' types zijn.
Die zijn er wel, maar ze zijn zeker niet in de meerderheid. Er zijn zoveel vrouwen die zich afvragen waarom een jongen niet zo reageert als ze hopen. Ik verband hiermee postte ik vanochtend deze link: http://www.usatoday.com/l(...)09-08-hes-just_x.htmquote:Ja, dat willen de meenste vrouwen die het met hem doen. Dat sommige vrouwen daar later spijt van krijgt is een ander verhaal. Maar er zijn ook genoeg vrouwen voor een one night/week/maand stand in.
Inderdaad. En als meisje zou ik de bui wel voelen hangen als zo'n Joey op me afkomt. Natuurlijk zijn er veel vrouwen die geen solide inschattingsvermogen hebben. Maar als jij een jongen bent die er moeite mee heeft vrouwen te benaderen, dan moet je je afvragen of dat de meisjes zijn waar je op wilt parasiteren.quote:Het leuke is wel dat wat JoeyT als een sterk punt (fantastische versierder) naar voren probeert te brengen waarschijnlijk zijn grootste probleem is. Waarschijnlijk heeft hij een groot hechtings probleem naar vrouwen toe en word hij erg bang als hij een een relatie heeft die langer dan een jaar duurt omdat er dan teveel gevoel bij komt te kijken.
En vooral dit zinnetje vind ik zo geweldig!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Maar als hij dan m'n telefoonnummer vraagt, dan wordt hij toch dubieus.
Je slaat wel spijkers met koppen hé.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:04 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij heb je m'n posting niet zo goed gelezen, want ik probeerde juist duidelijk te maken dat iemand die mijn nummer vraagt op basis van die schamele informatie mij niet oprecht leuk kan vinden. Hij kent mij immers niet. Hij mag best op me geilen, maar dat is voor mij onvoldoende aanleiding om romantische zeeen met hem te bevaren. Ik moet hem leuk vinden, en daar heb ik meer voor nodig dan wetenschap van een prettig uiterlijk. Tegelijkertijd wil ik dat hij mij leuk vindt om meer dan m'n uiterlijk. En belangrijker nog: ik wil niet dat hij het soort persoon is dat zichzelf zo makkelijk geeft. Elk meisje dat er leuk uitziet is potentieel relatiemateriaal? Dat vind ik wel erg goedkoop.
Wie ben jij dat je denkt te weten of een jongen op meerdere paarden wedt? Wie zegt dat als jij gewoon niet leuk genoeg bent dat hij alle lijntjes niet leuk vind? Ben jij zo onweerstaanbaar dat een beetje leuke vent alles voor je moet latenvallen ofzo? Beheer je hem dan al? Kom op zeg, het is een algemeen voorkomend verschijnselen dat vrouwen in de datefase helemaal niet anders doen. Die laten ook overal lijntjes openstaan. Ga eens bedenken wat jij eigenlijk te bieden hebt dat een leuke vent op jou moet vallen en ga daar eens op een positieve manier vanuit in plaats van afgeven op mannen die wat te bieden hebben maar zich niet meteen gewonnen geven.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat maakt ze vervelend? Wat maakt ze glad? Ze zien versieren als een 'edele kunst' die ze toe kunnen passen op welke vrouw dan ook. Als ze jou proberen te versieren, dan weet je: ik ben een van die paarden waar op gewed wordt. Maar dat is niet alles: hoe aantrekkelijk is een man die niet exclusief is?
[..]
Die zijn er wel, maar ze zijn zeker niet in de meerderheid. Er zijn zoveel vrouwen die zich afvragen waarom een jongen niet zo reageert als ze hopen. Ik verband hiermee postte ik vanochtend deze link: http://www.usatoday.com/l(...)09-08-hes-just_x.htm
Jij begrijpt het.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:23 schreef hawaii het volgende:
Waarom al die flames hier eigenlijk?
Moet wel zeggen dat ik het eens ben met je, tranceptor, dat vrouwen enorm veeleisend overkomen maar dat komt omdat ze geen logisch gedachtenpatroon hebben maar een gevoelsmatig gedachtenpatroon. En dat gevoelsmatige patroon zorgt voor een enorm egoisme. Make-up, kleding en dergelijke zaken zijn daar een uiting van, ze willen zichzelf goed voelen door met zichzelf bezig te zijn. Ze willen zich goed voelen door bekeken te worden om hun uiterlijk...
En tegelijkertijd zitten ze, dankzij hun gevoel in een ivoren torentje, zeurende dat er niemand binnen komt omdat ze zo'n gracht eromheen hebben.
Het heeft geen zin om de inlogica van vrouwen te proberen te begrijpen. Hooguit te gebruiken wanneer het jou uitkomt. Push all her buttons, make her go crazy, make it *klik*
Nogmaals, een jongen kan je wel leuk vinden om hoe je eruit ziet, maar hij kent je niet. Ik vind het belangrijk dat m'n geliefde me aantrekkelijk vindt, maar het is ook een absolute vereiste dat hij me begeert om wie ik ben. Wie ik ben, waar ik van houd en wat me drijft straal ik niet 'naar buiten'. Daarvoor zul je toch met me moeten praten, tijd met me door moeten brengen. Wat ik wél non-verbaal communiceer, is dat ik intimiteit en exclusiviteit belangrijk vind. En als mannen dat dan nog niet door hebben, dan ben ik best bereid dat ook verbaal over te brengen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:15 schreef Tranceptor het volgende:
Waarom niet? Waarom zou een jongen je niet leuk kunnen vinden om hoe je eruitziet en je uitstraling, je houding, je bewegingen, je geur? Innerlijk straalt toch naar buiten, 80% van de communicatie is non-verbaal. Je argument faalt.
Ik ben er alleen niet in geïnteresseerd hoe mannen zijn. Ik zei niet voor niets dat ik van 'de man' houd. De wereld draait inderdaad om mijn beleving en mijn verlangens. Ik beleef de wereld als een domein van vrijheid: mannen zijn ook gecultiveerde wezens. Niet alle mannen zijn er uitsluitend op uit zich voort te produceren. En gelukkig heb ik geen relatie met 'mannen', maar met één man.quote:Mannen zijn nu eenmaal visueler ingesteld dan vrouwen en dat weet je, maar je wil graag een blinde vlek voor de andere zijde behouden. Draait de wereld ook zo om jou en jouw belevingswereld als het zo doet voorkomen?
Projecteer jij jouw beleving nu niet op de gehele wereld? Er zijn ook mannen die het wel belangrijk vinden hoe iemand praat en wat iemand leest.quote:Voor een man begint het botweg bij uiterlijk, niet hoe verheven en iemand kan praten over Kierkegaard.
En ik heb er wat meer voor nodig om iemand 'leuk' te vinden. Jij schrijft in je tweede post dat je op meerdere paarden moet wedden. Ik ga zo niet met de liefde om. Niet iedereen die oppervlakkig leuk is, is voor mij potentieel relatiemateriaal.quote:Dat is nogal een verschil. Ik persoonlijk vind gewoon een meisje dat er leuk uitziet en leuke maniertjes heeft, een leuke houding en een leuke uitstraling gewoon een leuke meid. En als dat allemaal in orde is in verregaande staat een hele leuke meid.
Je begint ermee dat ik zeur, dat ik vast een complex met mannen heben en ze wantrouw, en al gauw ga je over op 'Nederlandse vrouwen' en 'azijnzeikers'. Wat zegt dat allemaal over jou?quote:Ik heb geen complexen, ik ben gewoon recht voor zijn raap en eerlijk.
Jammergenoeg is het vorige topic gesloten. Hij reageerde daarin op mijn laatste posting, en deze thread borduurt voort op waar de vorige geeindigd is.quote:wat is dat geleuter over JoeyT, hij heeft hier nog niet gepost?
Was het doel van het 'herstarten' van deze topic om een flame-war te starten? Sorry, maar ga dan een end fietsen...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:15 schreef Tranceptor het volgende:
wat is dat geleuter over JoeyT, hij heeft hier nog niet gepost?
Exactly!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:35 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Zit toch niet zo te zeuren zeg, vreouwen trekken die kleding uberhaupt niet aan omdat mannen er niet naar mogen of gaan kijken. Je vind het maar wat leuk als een jongen zegt dat je er leuk uitziet of laat merken dat ie je qua uiterlijk wel ziet zitten. Je gaat in eerste instantie nu eenmaal op uiterlijk af, face it. Dit is zo'n drogredenering. Het één zeggen en het ander bedoelen.
Een jongen mag je nummer ook al niet vragen, waar ben je bang voor? Dat hij je oprecht leuk vind? Jij bent echt zo'n prototype vrouw die zich heeft laten indoctrineren (in je jeugd, door je ouders of 2 slechte ervaringen) dat mannen geneigd zijn tot alles slechts en vooral de zelfverzekerde en knappe mannen. De grootste hufters die ik ken zijn juist de middelmatig uitziende onderkruipsels van wie iedereen denkt dat ze zo lief en aardig moeten zijn omdat ze hun uiterlijk niet geweldig meehebben.
Ik vind dat je dankbaar mag zijn dat een vent die moeite voor je overheeft om zich en publique in zo'n treincoupé voor lul te zetten door het toch te proberen. Dit is echt zo'n mentaliteit die zo kenmerkend is voor Nederlandse vrouwen. Ja we willen veroverd worden, maar ook eigenlijk niet. Het moet natuurlijk vooral ook aan komen waaien en het liefst ook precies zoals jullie het willen. Als het dan niet naar de zin krijgt, gaan jullie vervolgens zelf niet actie ondernemen. Nee dan begint het gezanik dat alle mannen hufters zijn. Stelletje azijnzeikers!
ik ben blij dat er nog genoeg leuke Nederlandse vrouwen zijn die niet zo zitten te zaniken
Ja dus je blijft altijd in hetzelfde kringetje van mannen hangen. Want o wee als een kerel op je af stapt dan is het gewoon een lul die het bij elke vrouw doet. Hoe ga jij ooit een nieuw iemand tegenkomen?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:50 schreef thaleia het volgende:
Nou, ik sluit me voor een heel groot deel aan bij claudia_x hoor, ik moet er niets van hebben, van figuren die op meerdere paarden wedden en 'lijntjes open hebben staan'.
Ik wil een man die MIJ wil en niet om het even welk leuk meisje.
Zelf heb je natuurlijk nooit meerdere mannen waarvan je denkt: "Die is misschien wel interessant"....quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:50 schreef thaleia het volgende:
Nou, ik sluit me voor een heel groot deel aan bij claudia_x hoor, ik moet er niets van hebben, van figuren die op meerdere paarden wedden en 'lijntjes open hebben staan'.
Het zou wat zijn als iedere man maar 1 meisje leuk mocht vinden, als je die dan niet kan krijgen heb je dus pechquote:Ik wil een man die MIJ wil en niet om het even welk leuk meisje.
Uit het artikel, leuk! Sunscreen dejá-vu krijgt weerquote:What You Should Have Learned in This Chapter
• An excuse is a polite rejection. Men are not afraid of "ruining the friendship."
• Don't get tricked into asking him out. If he likes you, he'll do the asking.
• If you can find him, then he can find you. If he wants to find you, he will.
• Just because you like to lead doesn't mean he wants to dance. Some traditions are born of nature and last through time for a reason.
• "Hey, let's meet at so-and-so's party/any bar/friend's house" is not a date. Even if you live in New York.
• Men don't forget how much they like you. So put down the phone.
• You are good enough to be asked out.
Er is er altijd 1 de interessantste en ik ga niet voor tweede keus.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zelf heb je natuurlijk nooit meerdere mannen waarvan je denkt: "Die is misschien wel interessant"....
Dan heb je dus pech totdat je er eentje tegenkomt die leuker is, ja.quote:Het zou wat zijn als iedere man maar 1 meisje leuk mocht vinden, als je die dan niet kan krijgen heb je dus pech...
Dat is bij veel mannen precies hetzelfde, tenzij het alleen maar om een neukertje gaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:02 schreef thaleia het volgende:
[..]
Er is er altijd 1 de interessantste en ik ga niet voor tweede keus.
[..]
Dat spreekt voor zich...quote:Ik zou dus zeggen: de kunst van het versieren zit hem erin dat je de betreffende man/vrouw de indruk geeft dat je dit niet bij iedereen probeert
En hoe had je dan gedacht dat 'wij' mannen dat bootstrapping probleem oplossen ?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:04 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij heb je m'n posting niet zo goed gelezen, want ik probeerde juist duidelijk te maken dat iemand die mijn nummer vraagt op basis van die schamele informatie mij niet oprecht leuk kan vinden. Hij kent mij immers niet.
éénmaal in mijn leven toch meegemaakt dat ik me echt tot twee mannen aangetrokken voelde, en het echt niet meer wist ...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:02 schreef thaleia het volgende:
Oh, nou, dat heb ik dus totaal niet. Bij de laatste paar mannen met wie het wat werd kwam het voorstel om samen eens wat te gaan doen van mij uit. De eerste lichamelijkheden kwamen wel van hem trouwens, dus het blijft de vraag wie nou wie heeft versierd, maar ik ga zeker niet passief achterovergeleund afwachten totdat hij op het idee komt om mij eens ergens mee naartoe te vragen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:01 schreef sweetgirly het volgende:
En daarom versier ik niet, want als iemand mij echt leuk vindt, dan weet hij mij telkens wel weer te vinden en/of zoekt mij wel op. Das mijn truc of tactiek, gewoon onbewust, omdat ik ergens van het onfeministische, romantische soort ben dat mannen dienen te veroveren, en niet ik.
Uitzoeken waar diegene woont (read the article!), vervolgens een serenade zingen voor de deur en dan subtiel vragen: 'ik weet dat je van Kierkegaard houdt, maar zou je met deze Hans Anderson lezer binnenkort eens over de wallen willen manoeuvreren, want ik geloof in sprookjes sinds het ogenblik toen jij jouw ogen op mij neerlegde?'quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:10 schreef Aaargh! het volgende:
En hoe had je dan gedacht dat 'wij' mannen dat bootstrapping probleem oplossen ?
De jongens die jij bedoelt hier zullen over het algemeen weinig meiden versieren. En zelf dan zal het niet meer zijn dan een domme gans.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat maakt ze vervelend? Wat maakt ze glad? Ze zien versieren als een 'edele kunst' die ze toe kunnen passen op welke vrouw dan ook. Als ze jou proberen te versieren, dan weet je: ik ben een van die paarden waar op gewed wordt. Maar dat is niet alles: hoe aantrekkelijk is een man die niet exclusief is?
niet gelezen maar...quote:Die zijn er wel, maar ze zijn zeker niet in de meerderheid. Er zijn zoveel vrouwen die zich afvragen waarom een jongen niet zo reageert als ze hopen. Ik verband hiermee postte ik vanochtend deze link: http://www.usatoday.com/l(...)09-08-hes-just_x.htm
Als ik problemen zou hebben om met vrouwen om te gaan, dan was Spanje-Malaga wel de laatste plek waar ik zou zijn gaan wonen. Want dan word je mannelijkheid wel erg vaak op de proef gesteld. Maar als jij versieren/flirten onder parasiteren vind vallen dan heb je echt een groot probleem naar mannen toe.quote:Inderdaad. En als meisje zou ik de bui wel voelen hangen als zo'n Joey op me afkomt. Natuurlijk zijn er veel vrouwen die geen solide inschattingsvermogen hebben. Maar als jij een jongen bent die er moeite mee heeft vrouwen te benaderen, dan moet je je afvragen of dat de meisjes zijn waar je op wilt parasiteren.
Vaak zijn het de vrouwen die parasiteren op onze portemonneequote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:23 schreef Monus het volgende:
Als ik problemen zou hebben om met vrouwen om te gaan, dan was Spanje-Malaga wel de laatste plek waar ik zou zijn gaan wonen. Want dan word je mannelijkheid wel erg vaak op de proef gesteld. Maar als jij versieren/flirten onder parasiteren vind vallen dan heb je echt een groot probleem naar mannen toe.
Om dan van de vrouw te horen: ik ken jou niet, hoe kan ik jou dan leuk vinden, bovendien doe je raar voor mijn deurquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:15 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Uitzoeken waar diegene woont (read the article!), vervolgens een serenade zingen voor de deur en dan subtiel vragen: 'ik weet dat je van Kierkegaard houdt, maar zou je met deze Hans Anderson lezer binnenkort eens over de wallen willen manoeuvreren, want ik geloof in sprookjes sinds het ogenblik toen jij jouw ogen op mij neerlegde?'
Mén, ik had een koppel-adviesbureau moeten beginnen![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:50 schreef thaleia het volgende:
Ik wil een man die MIJ wil en niet om het even welk leuk meisje.
Tja, die kans bestaat, maar dan moeten mannen ook niet komen mekkeren dat vrouwen oha achteraf zeggen dat het allemaal hufters zijn en dat wij bijv. de azijnzeikers zijn. Nederland is gewoon een beetje kort door de bocht wat dat betreftquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:39 schreef merdeka het volgende:
Om dan van de vrouw te horen: ik ken jou niet, hoe kan ik jou dan leuk vinden, bovendien doe je raar voor mijn deur![]()
Was jij die niet die figuur uit die 'oude maagden' topicreeks? How's that workin' out for ya?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:56 schreef M_Schtoppel het volgende:
Jullie vrouwen begrijpen het weer eens niet. Tuurlijk moet je meerdere lijntjes uitzetten. Doe ik ook als ik de kans krijg. Je moet namelijk ontdekken welk meisje de leukste is. Een mooi uiterlijk zegt me geen zak, een mooi uiterlijk is zo algemeen. Je zult meer in huis moeten hebben. En dat ontdek je door veel verschillende vrouwen (meermalen) te daten. En als je pas nummer twee date als nummer een van de baan is gaat daar natuurlijk veel te veel tijd in zitten.
Helemaal mee eens. Al zou ik het bij Claudia_x toch proberen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:35 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Eensch. In het kader van: Als je mij aanspreekt in de trein, kun je al niet meer de vermeende intellectuele blaaskaak zijn waarop ik aan mijn eigenwaarde verplicht ben te vallen en vind je mij bovendien niet leuk om MIJ, maar ben ik gewoon maar een meisje voor je. Dus ben je zekersteweten niet de ware voor mij.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:37 schreef dawg het volgende:
Helemaal mee eens. Al zou ik het bij Claudia_x toch proberen.
Maar ik ben het met je eens. Zelfde in het uitgaansleven, 2 op de 3 dames redeneren zo. Wie is er dan oppervlakkig denk ik dan.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:39 schreef merdeka het volgende:
[..]
Ik waardeer het meer als een man gewoon eerlijk tegen me zegt dat hij me lekker vindt, dan dat er één of andere creep een romantische toenaderingspoging doet. In dat geval is de kans groot dat ik een lachstuip krijg, en bovendien is het lullig als je iemand alleen maar voor de sex of wat fun wil en diegene zit zwaar verliefd tegen je te doen. Geen schijn van kans
Ik en geen van de andere mannen zeggen dat we niet echt gaan voor iemand als we er voor gekozen hebben. Kijk als ik 3/4 meiden oppervlakkig ken en er gewoon leuk uit vind zien heeft niemand voorrang. Ik zou zeggen laat eerst zelf zien wat je te bieden hebt voor je een ander er op afrekent. Het is wel heel arrogant te denken dat iemand meteen helemaal voor je moet kiezen en niet andere leuke vrouwen mag ontmoeten. Volgens mij is het gewoon vrouwelijke onzekerheid die zulke gedachten ingeeft, deze arrogantie is een houding.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:02 schreef thaleia het volgende:
[..]
[..]
Dan heb je dus pech totdat je er eentje tegenkomt die leuker is, ja.
Lijkt mij niet rampzalig, maar misschien is het dat wel als iemand zich zonder partner of 'projectjes' niet kan vemaken.
Ik zou dus zeggen: de kunst van het versieren zit hem erin dat je de betreffende man/vrouw de indruk geeft dat je dit niet bij iedereen probeert
De clou is dat je een man wel er op kunt afrekenen dat hij je niet kent en heel overdreven hem gaan wegduwen. Je kunt hem ook gewoon leren kennen en dan echt bepalen of hij wel of niet iets voor je is...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:39 schreef merdeka het volgende:
Bij mij volgt eerst het stadium van aatrekkingskracht (puur lichamelijk), vervolgens doe je dan een poging nader kennis te maken met die persoon en misschien blijkt het wel een heel leuk persoon.
Of iemand een leuk persoon is weet je inderdaad niet op het moment van versieren. Iemand kan je dan bv. een telefoonnummer geven om nader kennis te maken, zodat je er wél achter kan komen of hij/zij naast aantrekkelijk ook leuk genoeg is.
Ik vind uberhaupt dat ik betaald zou moeten worden hier om posts te doen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:09 schreef dawg het volgende:
Je zou een boek moeten schrijven, Tranceptor.
Een eyeopener voor vrouwen, succes gegarandeerd.
Het gaat niet om jaloezie of bezitsdrang, maar om een levensinstelling die je zoekt. Niet iemand die om zich heen fladdert en 'alle opties openhoudt', maar juist iemand die keuzes durft te maken en naar verdieping en echtheid zoekt. En omgekeerd probeer je hetzelfde te bieden, het is geen eenrichtingsverkeer...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:49 schreef Tranceptor het volgende:
Ik en geen van de andere mannen zeggen dat we niet echt gaan voor iemand als we er voor gekozen hebben. Kijk als ik 3/4 meiden oppervlakkig ken en er gewoon leuk uit vind zien heeft niemand voorrang. Ik zou zeggen laat eerst zelf zien wat je te bieden hebt voor je een ander er op afrekent. Het is wel heel arrogant te denken dat iemand meteen helemaal voor je moet kiezen en niet andere leuke vrouwen mag ontmoeten. Volgens mij is het gewoon vrouwelijke onzekerheid die zulke gedachten ingeeft, deze arrogantie is een houding.
Nou ja, eigen ervaring dan maar. Heb ook wel eens gehad dat iemand redelijk zenuwachtig voor mijn neus stond. Is echt niet een turn-off hoor (en ik ben niet de enige vrouw die daar zo over denkt).quote:<knipje>
Vrouwen zijn hierin ambivalent en oppervlakkig, alsof je als je iemand aanspreekt meteen met de meest geweldige opmerkingen komt. Als ik een heel leuk meisje aanspreek ben ik ook zenuwachtig hoor en dan komt het er ook lastig uit. Hebben deze vrouwen zelf al eens geprobeerd een vent aan te spreken? Het is wel erg makkelijk he, kritiek hebben maar zelf geen drol durven.
en dan vragen sommige vrouwen zich af waarom er nix aan komt waaien![]()
En iemand moet die instelling op basis van je verschijning kunnen zien? Wat een kulargumentatie zeg. Iemand die keuzes maakt, ga jij eerst maar wat bieden zodat de keus op jou valt. Het is gewoon een grote onzekerheid. Als jij leul genoeg bent kiest die vent wel voor je, dat is een groter compliment dan iemand die zich wanhopig op je stort.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:45 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Het gaat niet om jaloezie of bezitsdrang, maar om een levensinstelling die je zoekt. Niet iemand die om zich heen fladdert en 'alle opties openhoudt', maar juist iemand die keuzes durft te maken en naar verdieping en echtheid zoekt. En omgekeerd probeer je hetzelfde te bieden, het is geen eenrichtingsverkeer...
[..]
Nou ja, eigen ervaring dan maar. Heb ook wel eens gehad dat iemand redelijk zenuwachtig voor mijn neus stond. Is echt niet een turn-off hoor (en ik ben niet de enige vrouw die daar zo over denkt).
Daar had hij het dus ook over, het is geen eenrichtingsverkeer. Als een meid elke keer iemand af gaat wijzen omdat zij speciaal die ene wil hebben die alles voor haar over heeft. Dan moet ze niet vreemd opkijken als die speciale man er maar voor kiest een minder afstandelijk persoon te zoeken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:45 schreef femmeChantal het volgende:
Het gaat niet om jaloezie of bezitsdrang, maar om een levensinstelling die je zoekt. Niet iemand die om zich heen fladdert en 'alle opties openhoudt', maar juist iemand die keuzes durft te maken en naar verdieping en echtheid zoekt. En omgekeerd probeer je hetzelfde te bieden, het is geen eenrichtingsverkeer...
Er zijn ook veel intelligente vrouwen die zich laten bedotten. En zich dan maar af blijven vragen waarom ze altijd met hufters in bed belanden. Je hebt groot gelijk dat vrouwen naar zichzelf moeten kijken: de mannen die je uitzoekt zijn een reflectie van wie je zelf bent.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:23 schreef Monus het volgende:
De jongens die jij bedoelt hier zullen over het algemeen weinig meiden versieren. En zelf dan zal het niet meer zijn dan een domme gans.
Wacht, zo heb ik die opmerkingen helemaal niet bedoeld. Ik gebruik vaak 'je' waar ik 'men' bedoel. Ik had het niet over jou persoonlijk, ik ken je helemaal niet.quote:Als ik problemen zou hebben om met vrouwen om te gaan, dan was Spanje-Malaga wel de laatste plek waar ik zou zijn gaan wonen. Want dan word je mannelijkheid wel erg vaak op de proef gesteld. Maar als jij versieren/flirten onder parasiteren vind vallen dan heb je echt een groot probleem naar mannen toe.
Hoe bedoel je dat ? Wachten tot de vrouwen achter mij aankomenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Het is overigens niet mijn bedoeling hier een onmogelijke opgave voor mannen te schetsen. Integendeel: het kan veel makkelijker dan je denkt. Je hoeft James Bond niet te analyseren om 'aan de vrouw te raken'. Jíj bent interessant, jíj bent een catch, en als je daarop vertrouwt, komt het wel goed.
quote:Thaleia heeft dit puntiger geformuleerd: zij wil een man die haar leuk vindt, en wil een man ook niet gewoon een vrouw die hem leuk vindt in plaats van een meisje dat gevoelig is voor versierfoefjes?
Ah, dus dat doe ik foutquote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:54 schreef fffan het volgende:
je moet natuurlijk niet gaan praten zoals je met je vrienden praat of zoiets dergelijks..![]()
Nee, en het heeft ook geen zin jezelf op te sluiten en te wachten tot de prinses op het witte paard aan je deur komt kloppen. Ontstaan de meeste relaties echt vanuit die alles-of-niets-situaties? Jij ontmoet haar in een kroeg, je hebt één kans, en als je met een verkeerde openingszin komt dan kun je het wel schudden? Met 'het komt wel goed' bedoel ik dat als zij de kans heeft gekregen om te zien hoe leuk je bent, dan kan een van de twee veel minder geforceerd de ander mee uit vragen. Dan heb je geen 'How you doin'?' nodig.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:32 schreef Aaargh! het volgende:
Hoe bedoel je dat ? Wachten tot de vrouwen achter mij aankomen
Dat werkt me toch een partij goed![]()
Nou ja, ik zou een serenade onder mijn balkon waarschijnlijk pathetisch vinden, maar misschien kun je van de juiste jongen wel alles hebben. Misschien zou ik de juiste jongen in de trein stiekem toch mijn telefoonnummer geven.quote:Maakt het dan uit hoe je contact maakt ? Als je maar contact maakt. En dan zie je daarna wel of je haar leuk vindt.
haha! yooo dog! whattup?! vinden vrouwen over het algemeen niet echt charmant, zeker niet als je erbij boert enzo..snappie?quote:
Ik weet niet wat voor vrienden jij hebt, maar ik praat toch heel wat beschaafder dan dat met de mijne.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:04 schreef fffan het volgende:
[..]
haha! yooo dog! whattup?! vinden vrouwen over het algemeen niet echt charmant, zeker niet als je erbij boert enzo..snappie?![]()
Lijkt me niet, van de 0 keer dat ik dat geprobeert heb heeft 't 0 keer gewerkt.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ontstaan de meeste relaties echt vanuit die alles-of-niets-situaties? Jij ontmoet haar in een kroeg, je hebt één kans, en als je met een verkeerde openingszin komt dan kun je het wel schudden?
En wat als 'ze' die kans niet krijgt ?quote:Met 'het komt wel goed' bedoel ik dat als zij de kans heeft gekregen om te zien hoe leuk je bent, dan kan een van de twee veel minder geforceerd de ander mee uit vragen. Dan heb je geen 'How you doin'?' nodig.
Maar zo'n jongen kan jij helemaal niet kennen, dus dat gaat puur op uiterlijk.quote:Nou ja, ik zou een serenade onder mijn balkon waarschijnlijk pathetisch vinden, maar misschien kun je van de juiste jongen wel alles hebben. Misschien zou ik de juiste jongen in de trein stiekem toch mijn telefoonnummer geven.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:20 schreef brown_eyed_girl het volgende:
En weet praktisch zeker dat je vanaf het begin af aan al weet of de ander je aantrekkelijk vindt. Je merkt dat wel.
quote:
Regelmatig, als in, je ziet elkaar, voert gesprekjes, en leert elkaar kennen inderdaad. Maar natuurlijk wek je wel de aandacht als je mooi hoofd hebtquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:41 schreef Frezer het volgende:
Als ik de meeste vrouwen in dit topic goed begrijp kan een man pas interessant worden nadat je intensief (evt vriendschappelijk) contact hebt. Immers dan pas ken het karakter van iemand een beetje, en kun je dus stellen dat je op iemand zijn karakter valt? Dit betekent dus dat je iemand toch minimaal een paar maanden zeer regelmatig moet zien.Vreemd dat ik dit in "de echte wereld" zo weinig zie gebeuren.
Met dates en korte gesprekjes leer je niet écht iemands karakter kennen; Als je iemand leuk vind en je zit in dat proces probeer je je zelf op een bepaalde manier te verkopen aan de ander. (dit is platter verwoord dan ik bedoel) Je probeert jezelf van je beste kant te laten zien, maar aan de andere kant kunnen er factoren als zenuwen mee spelen. Je krijgt in mijn ogen dus hooguit een indicatie van het karakter van de ander.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:46 schreef brown_eyed_girl het volgende:
[..]
Regelmatig, als in, je ziet elkaar, voert gesprekjes, en leert elkaar kennen inderdaad. Maar natuurlijk wek je wel de aandacht als je mooi hoofd hebt![]()
Gelukkig zijn lang niet alle vrouwen zo egocentrisch ingesteld (en dat onder de noemer 'romantisch') dat ze zichzelf als absoluut middelpunt van het romantisch universum beschouwen. Ik had het je in dat geval namelijk andersom te doen gegeven meid.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:01 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Uit het artikel, leuk! Sunscreen dejá-vu krijgt weer![]()
En daarom versier ik niet, want als iemand mij echt leuk vindt, dan weet hij mij telkens wel weer te vinden en/of zoekt mij wel op. Das mijn truc of tactiek, gewoon onbewust, omdat ik ergens van het onfeministische, romantische soort ben dat mannen dienen te veroveren, en niet ik. Ik verover op mijn manier terrein, door hem steeds een stapje verder te laten komen en niet alles in één te geven, iemand die echt om je geeft, wil die stukjes ook telkens verder verkennen, wil dat jij dichterbij komt, omdat hij dichterbij WIL komen.
Das romantiek, das de euforie van het leven, ok nu ga ik weer tever.
Dat is echt versieren, toenadering zoeken terwijl je afstand neemt, zwijmel.
En dat is edel. De rest is of zijn allemaal pogingen tot het zo snel mogelijk verkrijgen en/of uitwisselen van lichaamssappen. Is dat versieren, nee, dat is banaliteit. Versieren hoe het in het dierenrijk ook merendeels gebeurt. Al stem ik voor beide, op de juiste manier![]()
ok, ik geef toe, ik ben vaag![]()
Om zoveel naiviteit, "je merkt dat wel"quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:40 schreef brown_eyed_girl het volgende:
[..]
Moet je ook uitleggen waarom je jankt.
![]()
Je bent alleszins niet echt consequent. Je beweert eerst dat een jongen die jou op de trein aanspreekt jou niet kan kennen en dus bijgevolg niet kan weten of jij het 'juiste' meisje bent. Verder ga je er van uit dat jij die beoordeling wel kan doen. Die redenering klopt niet helemaal.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, ik zou een serenade onder mijn balkon waarschijnlijk pathetisch vinden, maar misschien kun je van de juiste jongen wel alles hebben. Misschien zou ik de juiste jongen in de trein stiekem toch mijn telefoonnummer geven.
Nee, natuurlijk zie je die instelling niet vanaf moment 1 en kun je ook niet 'kiezen' vanaf moment 1. Vanaf welk moment wel is zo lastig aan te geven, maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel. Het komt een beetje neer op hetgeen claudia_x en thaleia zeggen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 18:54 schreef Tranceptor het volgende:
En iemand moet die instelling op basis van je verschijning kunnen zien? Wat een kulargumentatie zeg. Iemand die keuzes maakt, ga jij eerst maar wat bieden zodat de keus op jou valt. Het is gewoon een grote onzekerheid. Als jij leuk genoeg bent kiest die vent wel voor je, dat is een groter compliment dan iemand die zich wanhopig op je stort.
Keuzes maken heeft volgens mij niets te maken met slaafs gedrag (alles, alles voor haar over hebben). Dat laatste is namelijk geen eigen keuze, maar komt voort uit de angst om de ander te verliezen. Een keuze maken houdt ook niet in dat je vanaf moment 2 (3, 4, 5?) voor de rest van je leven aan de ander 'vastzit' en nooit meer weg kan gaan, het houdt alleen in dat je een bepaalde intentie hebt en daar ook naar handelt.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:19 schreef Monus het volgende:
Daar had hij het dus ook over, het is geen eenrichtingsverkeer. Als een meid elke keer iemand af gaat wijzen omdat zij speciaal die ene wil hebben die alles voor haar over heeft. Dan moet ze niet vreemd opkijken als die speciale man er maar voor kiest een minder afstandelijk persoon te zoeken.
Stel ik zit in de trein van Ede naar Amsterdam. Ik lees mijn lievelingsboek, een jongen spreekt me erover aan. Er ontstaat een levendig gesprek waarin hij me het gevoel geeft dat hij er oprecht gepassioneerd over is. En dan besef ik: deze jongen begrijpt mij. We rijden Amstel binnen, hij pakt zijn spullen, weifelt, en vraagt me tenslotte of hij m'n telefoonnummer mag.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 02:53 schreef David het volgende:
Je bent alleszins niet echt consequent. Je beweert eerst dat een jongen die jou op de trein aanspreekt jou niet kan kennen en dus bijgevolg niet kan weten of jij het 'juiste' meisje bent. Verder ga je er van uit dat jij die beoordeling wel kan doen. Die redenering klopt niet helemaal.
Welja, vrouwen zijn azijnpissers, ze zijn hypocriet, dubbelzinnig, onlogisch. Als het zoveel moeite kost om een vrouw die je leuk vindt te bekoren, misschien vindt ze je dan gewoon niet leuk genoeg?quote:Verder is dit topic vrij zwart-wit ingevuld, maar als man moet ik oa Tranceptor op vele vlakken gelijk geven. Het is niet altijd even gemakkelijk als man om je juist te gedragen; vrouwen kunnen zeer hypocriet zijn.
Natuurlijk kan het heel lastig zijn om op een ongedwongen manier toenadering te zoeken als je iemand niet (via via) kent. Maar verplaats je eens in haar: als ze niet op de hoogte is van jouw bestaan, waarom zou ze jou dan haar telefoonnummer geven als je op haar afstapt en erom vraagt?quote:En zeggen dat 'versierders' allemaal vervelende en gladde types zijn, gaat er bij mij niet in. Ik ben zelf absoluut geen versierder, ik slaag er in deze fase van mijn leven nog altijd niet in om het meisje van mijn dromen van mijn bestaan te informeren. Is dat dan beter dan, met een grote portie lef, er op af te stappen en haar telefoonnummer te vragen?
En die trukendoos moet jou zelfverzekerder maken in het liefdesspel? Dan ga je naar fastseduction,com en dan leer je de allerbelangrijkste regel voor 'pick-up artists': de 3-seconden-regel. Handel binnen drie seconden! Dat neemt inderdaad de druk van de ketel.quote:Niet alle mannen hebben enkel als doel om prooien te verschalken en vervolgens te verslinden. Als ik voor mezelf spreek: ik zie me zoiets NOOIT doen. Maar ik zou toch wel meer de skills van een versierder willen aanleren, want dit is echt geen leven.
Misschien doe je er beter aan 'vrouwen' niet tot mikpunt van je ongenoegen te nemen. We zijn geen georganiseerde groep met onuitgesproken regels, ookal zijn er vrouwen die mannen hieromtrent zand in de ogen proberen te strooien. Je hebt gewoon met dat ene meisje te doen.quote:En verder zou ik ook een algemene oproep willen plaatsen aan de Europese vrouwen: soms mag het ook wel eens van jullie komen.
Geloof je nou dit soort onzin ook zelf?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 05:20 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk zie je die instelling niet vanaf moment 1 en kun je ook niet 'kiezen' vanaf moment 1. Vanaf welk moment wel is zo lastig aan te geven, maar je begrijpt hoop ik wat ik bedoel. Het komt een beetje neer op hetgeen claudia_x en thaleia zeggen.
Overigens is een vent die keuzes maakt zelden wanhopig, iemand die 'alle opties openhoudt' is dat daarentegen vaak wel..
[..]
Keuzes maken heeft volgens mij niets te maken met slaafs gedrag (alles, alles voor haar over hebben). Dat laatste is namelijk geen eigen keuze, maar komt voort uit de angst om de ander te verliezen. Een keuze maken houdt ook niet in dat je vanaf moment 2 (3, 4, 5?) voor de rest van je leven aan de ander 'vastzit' en nooit meer weg kan gaan, het houdt alleen in dat je een bepaalde intentie hebt en daar ook naar handelt.
En ja, een keuze maken houdt (ook voor haar) in dat je kan 'verliezen' en natuurlijk is dat frustrerend. Maar zou jij het nou echt zo leuk vinden om 'iets' te hebben met iemand die jou 'wel aardig' vindt?
Bij een bepaald soort uitstraling/houding en uiterlijk wordt gewoon al heel snel een soort versierder gewacht. Als je er een beetje uitziet en je spreekt in een trein iemand aan en misschien wat te bijdehand omdat je zenuwachtig bent... nou berg je maar! Want je bent een abjecte player die dat dagelijks doet bij een ieder. Ach uiteindelijk ben ik spekkoper, want ik laat me niet leiden door angst. Angst is een verdomd slechte raadgever.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 02:53 schreef David het volgende:
[..]
Je bent alleszins niet echt consequent. Je beweert eerst dat een jongen die jou op de trein aanspreekt jou niet kan kennen en dus bijgevolg niet kan weten of jij het 'juiste' meisje bent. Verder ga je er van uit dat jij die beoordeling wel kan doen. Die redenering klopt niet helemaal.
En zeggen dat 'versierders' allemaal vervelende en gladde types zijn, gaat er bij mij niet in. Ik ben zelf absoluut geen versierder, ik slaag er in deze fase van mijn leven nog altijd niet in om het meisje van mijn dromen van mijn bestaan te informeren. Is dat dan beter dan, met een grote portie lef, er op af te stappen en haar telefoonnummer te vragen?
Niet alle mannen hebben enkel als doel om prooien te verschalken en vervolgens te verslinden. Als ik voor mezelf spreek: ik zie me zoiets NOOIT doen. Maar ik zou toch wel meer de skills van een versierder willen aanleren, want dit is echt geen leven.
Boekenzeikerd! Misschien kan dat boek van je hem geen flikker schelen en kent hij het niet, maar komt ie in het gesprek wel positief over. Moet je alles met elkaar gemeen hebben ofzo?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 09:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Stel ik zit in de trein van Ede naar Amsterdam. Ik lees mijn lievelingsboek, een jongen spreekt me erover aan. Er ontstaat een levendig gesprek waarin hij me het gevoel geeft dat hij er oprecht gepassioneerd over is. En dan besef ik: deze jongen begrijpt mij. We rijden Amstel binnen, hij pakt zijn spullen, weifelt, en vraagt me tenslotte of hij m'n telefoonnummer mag.
Wat ik bedoelde, is dat ik me voor kan stellen dat ik in zo'n situatie wel mijn telefoonnummer geef. Hij heeft mijn aandacht gewekt, ik meen dat hij integer is - misschien zou ik hem wel beter willen leren kennen.
Maar laten we reëel wezen: zulke situaties doen zich alleen voor in romantische komedies. De werkelijkheid is heel anders.
Ik heb heel vaak gesprekken in de trein, meestal met jongens en mannen, en ze begrijpen het niet. Ik wil niet dat ze me vertellen wat ze denken dat ik wil horen.
Natuurlijk kan het heel lastig zijn om op een ongedwongen manier toenadering te zoeken als je iemand niet (via via) kent. Maar verplaats je eens in haar: als ze niet op de hoogte is van jouw bestaan, waarom zou ze jou dan haar telefoonnummer geven als je op haar afstapt en erom vraagt?
[..]
Het is al eerder gezegd: een stamelende man hoeft helemaal geen afknapper te zijn. Het zou zelfs een aangename uitzondering zijn.
[..]
Goed ik zal de vraag beantwoorden: Omdat je een hele leuke jongen bent waarmee ze een leuk gesprek heeft gehad en misschien de optie heeft tot meer of een leuke vriendschap eventueel. Misschien omdat ze ook wel geinteresseerd is in stand houding van het contact na die treinreis en niet afhankelijk wil zijn van het geluk van zo iemand wel of niet weer tegenkomenquote:Maar verplaats je eens in haar: als ze niet op de hoogte is van jouw bestaan, waarom zou ze jou dan haar telefoonnummer geven als je op haar afstapt en erom vraagt?
Dus wat betreft die meiden alle opties openhouden? Ik zou zeggen gezellig met ze omgaan als vrienden en verder kijken. Als je met een aantal mensen gezellig omgaat maar er zit er niet eentje tussen waar je echt op valt, dan zit er gewoon niet eentje tussen waar je echt op valt.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:04 schreef Tranceptor het volgende:
Als je een aantal meiden oppervlakkig kent en er leuk mee omgaat, waarom zou je dan precies MOETEN kiezen? Waarom? Als je dan kiest dan ben je alleen maar dom bezig, want je zult zien dat je precies de verkeerde kiest.
m.a.w., ook dames gaan af op het uiterlijkquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:04 schreef Tranceptor het volgende:
Bij een bepaald soort uitstraling/houding en uiterlijk wordt gewoon al heel snel een soort versierder gewacht. Als je er een beetje uitziet en je spreekt in een trein iemand aan en misschien wat te bijdehand omdat je zenuwachtig bent... nou berg je maar! Want je bent een abjecte player die dat dagelijks doet bij een ieder.
Ach ja als je meiden gewoon oppervlakkig kent kun je toch alleen maar zeggen of je op het uiterlijk valt? Als je met een aantal mensen gezellig omgaat en toch wel bij een paar zoiets hebt van die wil ik een end beter leren kennen? Wat is er mis mee als je dan ze probeert beter te leren kennen door vaker af te spreken? Ik ben het er wel mee eens dat er iets moet zijn van aantrekkingskracht, maar goed die kan in eerste instantie vrijwel altijd alleen qua uiterlijk zijn en eerste indruk.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:49 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dus wat betreft die meiden alle opties openhouden? Ik zou zeggen gezellig met ze omgaan als vrienden en verder kijken. Als je met een aantal mensen gezellig omgaat maar er zit er niet eentje tussen waar je echt op valt, dan zit er gewoon niet eentje tussen waar je echt op valt.
Ik zou niet weten wat er aantrekelijk is aan een james bond, behalve mischien zijn auto en een goed pak. En er zijn geen echte kunstgrepen om een vrouw te verleiden, het is meenstal iets wat je hebt of niet hebt. Het is een combinatie/bepaalde parten van goed kunnen praten, intelligentie, zelf vertrouwen, humor en weten hoe je met een vrouw moet omgaan en haar kunnen vermaken. En speciaal het vermaken is belangrijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 20:18 schreef Claudia_x het volgende:
Het is overigens niet mijn bedoeling hier een onmogelijke opgave voor mannen te schetsen. Integendeel: het kan veel makkelijker dan je denkt. Je hoeft James Bond niet te analyseren om 'aan de vrouw te raken'. Jíj bent interessant, jíj bent een catch, en als je daarop vertrouwt, komt het wel goed. Die kunstgrepen om een vrouw te verleiden zijn juist een manier om je gek te maken, je kapot te analyseren en je onzeker te maken over het zoeken van toenadering.
'Parasiteren' is inderdaad een grof woord om versieren mee aan te duiden (zelf als het voor 1 nachtje is). Bij veel nederlandse vrouwen krijg ik echt zo'n gevoel het is alles of niet. Terwijl je ook gewoon lol kan maken en een beetje flirten met iemand waar je niet het bed mee wil delen. Vrouwen kunnen behoorlijk arogant overkomen als jij niet de juiste schijnt te zijn voor haar.quote:Wacht, zo heb ik die opmerkingen helemaal niet bedoeld. Ik gebruik vaak 'je' waar ik 'men' bedoel. Ik had het niet over jou persoonlijk, ik ken je helemaal niet.'Parasiteren' is een sterk woord. Ik wilde ermee zeggen dat tekortkomingen van vrouwen niet eigenschappen zijn waar je (welke willekeurige man dan ook) op wilt vertrouwen om contact te leggen. Thaleia heeft dit puntiger geformuleerd: zij wil een man die haar leuk vindt, en wil een man ook niet gewoon een vrouw die hem leuk vindt in plaats van een meisje dat gevoelig is voor versierfoefjes?
Zelfs mannen die boeken van jouw kaliber lezen vallen op tieten en korte rokjes. Ze hebben alleen een acceptabeler excuus om met jou te praten, maar dat is nog steeds niet de reden dat ze met je praten.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Lol. Ik lees hier niet dat versierders oninteressant zijn, maar dat versierders gevaarlijk zijn. Ze kunnen je het hoofd op hol brengen, maar misschien zijn ze niet te vertrouwen. Straks blijf je met een gebroken hart achter.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ergo: 'erop afgaan' is iets voor versierders, en versierders zijn juist oninteressant. JoeyT is niet alleen die fantastische versierder, maar ook die jongen die zijn vriendin beduveld heeft. En denk je dat vrouwen dat willen? Wil jij een meisje dat zich laat versieren? Of wil je een meisje dat jou wil?
Nee, dat is nu juist de reden waarom een jongen je aanspreekt. "Aan de buitenkant ziet het er leuk uit, hoe zit het met de rest?".quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:04 schreef Claudia_x het volgende:
...dat iemand die mijn nummer vraagt op basis van die schamele informatie mij niet oprecht leuk kan vinden. Hij kent mij immers niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |