abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28992798
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:06 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Echt nooit gehoord van ironie???
zo stond het er niet, en ik heb vanavond niet mijn beste humeur, dus
Bovendien heb je wel vaker wat betuttelende dingen gezegd, waarvan ik een beetje raar op keek.
Daarentegen was het wel leuk om te lezen dat kleine meisjes sexy zijn, in een ander topic
pi_28992849
Borderline is duur
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:08:41 #153
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_28992874
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:08 schreef Wojworshebn het volgende:
Borderline is duur
Aanbieding bij de ALDI...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_28992916
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:08 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Aanbieding bij de ALDI...
twee voor de prijs van 1
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:12:02 #155
88139 JoeyT
pi_28993039
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:07 schreef Wolkje het volgende:

[..]

zo stond het er niet, en ik heb vanavond niet mijn beste humeur, dus
Bovendien heb je wel vaker wat betuttelende dingen gezegd, waarvan ik een beetje raar op keek.
Daarentegen was het wel leuk om te lezen dat kleine meisjes sexy zijn, in een ander topic
tIS MAAR HOE JE MIJN betuttelende dingen opvat... Ik heb ze nooit naar haar gebracht als betuttelend... Ze is mn kleine meisje, ja t spijt me maar zo zou ik jou ook noemen met je 1.58... Niks betuttelends aan...
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:12:34 #156
88139 JoeyT
pi_28993069
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:09 schreef Wolkje het volgende:

[..]

twee voor de prijs van 1
wolkje + mijn vriendinnetje...

T houdt je wel bezig
pi_28993270
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:12 schreef JoeyT het volgende:

[..]

wolkje + mijn vriendinnetje...
Zeg
quote:
T houdt je wel bezig
Ik las het toevallig vanmiddag

Maargoed, verder maar weer ontopic
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:19:02 #158
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_28993416
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:16 schreef Wolkje het volgende:

Maargoed, verder maar weer ontopic
Je haalt de woorden uit mijn mond.
En JoeyT: Ironie is overduidelijk niet je sterkste kant .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:53:55 #159
88139 JoeyT
pi_28994856
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je haalt de woorden uit mijn mond.
En JoeyT: Ironie is overduidelijk niet je sterkste kant .
Als ik t over mijn borderliner heb, dan weet ik dat ik er een aantal mee op de kast krijg... Dus blijkbaar toch een sterke kant van mij

Kzie dr eig niet eens als iemand met borderline... Ik maak dr met haar grappen om...
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:52:17 #160
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29008341
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:53 schreef JoeyT het volgende:

Als ik t over mijn borderliner heb, dan weet ik dat ik er een aantal mee op de kast krijg... Dus blijkbaar toch een sterke kant van mij
Ik denk dat jij ironie verwart met van dik hout grappen .
pi_29012121
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:04 schreef Wolkje het volgende:

[..]

ik denk dat ze (/hij) bedoelt dat degene die zichzelf het borderlinestempeltje willen geven, over het algemeen doosjes zijn die aanstellerig doen en aandacht willen, en dat zijn duidelijk geen geitenwollensokkers.
Dank voor de uitleg wolkje, is zo ongeveer wat (ze) bedoelde...
pi_29174650
FF een schopje. Ik heb een vraagje aan de mensen met Borderline, hoe hun met dissocatie omgaan. Ik merk namelijk zelf dat ik een boel toch wel redelijk onder controle heb, maar in spannende periodes steekt het wel de kop op en dan moet ik echt weer zorgen om ff rustige dingen te doen om bij te tanken. Ik denk zelf dat ik het een van de lastigste dingen vind van Borderline, want je kunt je bij wijze van spreken ben je dan gewoon bekaf, van dat hele lege gevoel. Ik let er zelf ook wel op dat ik me niet overboek maar soms heb je toch periodes die ff wat meer van je vragen.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_29178063
Ik heb ook een vraag aan de experts.

Ik vermoed dat een goede vriend van mij borderline heeft. Dit heb ik niet van de 1 op de andere dag bedacht. Ik ken deze man al een jaar of 10.
Nu weet ik dat toen zijn ouders zijn gescheiden, na een tijd, borderline is vastgesteld bij zijn moeder. Is borderline erferlijk?
En, ik weet dat het niet makkelijk is, is er een soort stappenplan of checklist waarmee je redelijk accuraat kun bepalen of iemand dit syndroom heeft. Ik wil ook wel een persoonsbeschrijving maken en dat jullie aan de hand daarvan kunnen bepalen of het bepaalde karaktistiek van borderline in voorkomen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 19:09:59 #164
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_29178315
Het is niet aan ons noch aan jou om die goede vriend te diagnostiseren, Sloper.

Hoogstens zou je je vermoedens aan hem kunnen meedelen, lijkt mij.
  woensdag 27 juli 2005 @ 19:10:48 #165
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_29178342
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 19:00 schreef Sloper het volgende:
Ik heb ook een vraag aan de experts.

Ik vermoed dat een goede vriend van mij borderline heeft. Dit heb ik niet van de 1 op de andere dag bedacht. Ik ken deze man al een jaar of 10.
Nu weet ik dat toen zijn ouders zijn gescheiden, na een tijd, borderline is vastgesteld bij zijn moeder. Is borderline erferlijk?
En, ik weet dat het niet makkelijk is, is er een soort stappenplan of checklist waarmee je redelijk accuraat kun bepalen of iemand dit syndroom heeft. Ik wil ook wel een persoonsbeschrijving maken en dat jullie aan de hand daarvan kunnen bepalen of het bepaalde karaktistiek van borderline in voorkomen.
maakt het je wat uit of die vriend al dan niet borderline heeft?
en waarom wil je hem zo graag die diagnose toeschrijven?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 27 juli 2005 @ 19:11:01 #166
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_29178350
zou dat de omgang voor je vergemakkelijken ofzo?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_29189150
Borderline is gewoon een samenraapsel van een aantal puzzelstukjes dat de psychiatrie nog niet op zijn plaats heeft weten te leggen... het combineert manische depressie met een mate van psychose die typisch is voor schizofrenie. Dat verklaart ws. ook het vele aantal misdiagnoses.
Ook in dit geval geldt: kijk naar de individuele patient en label het niet gemakkelijk met een etiketje.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 1 augustus 2005 @ 02:45:49 #168
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_29314377
quote:
Op zondag 12 juni 2005 20:36 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Stiekem vond ik het wel een hele goede manier

Maar ik snap wat Avator bedoeld, iedereen roept hier maar ZOU HET VAN MIJN VRIEND/VRIENDIN GEEN BORDERLINE KUNNEN ZIJN???

Mensen moesten eens weten hoe een erge ziekte dat is. Ik heb ooit die stempel op me gekregen, en toen is het er gelukkig weer vanaf gehaald maar andere mensen bij mij in therapie hadden (en hebben natuurlijk nog steeds want het is niet te genezen je moet er mee leren leven) dit, en het is gewoon best wel een enge ziekte...
Borderline is GEEN ziekte, Borderline is een persoonlijkheids-stoornis, daarom heet het ook BPS=Borderline Persoonlijkheids Stoornis

Volgens mij wordt je graag bestempeld want je maakt er zo openbaarlijk een drama van, en je maakt er een ZIEKTE van...je gaat er echt NIET dood van hoor...tenzij je dissociatief bent/wordt en zelfmoord pleegt
Where is punishment, Where is justice..HERE IN ME!!
pi_29314419
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:45 schreef Gekke_mus het volgende:

[..]

Borderline is GEEN ziekte, Borderline is een persoonlijkheids-stoornis, daarom heet het ook BPS=Borderline Persoonlijkheids Stoornis

Volgens mij wordt je graag bestempeld want je maakt er zo openbaarlijk een drama van, en je maakt er een ZIEKTE van...je gaat er echt NIET dood van hoor...tenzij je dissociatief bent/wordt en zelfmoord pleegt
Dus een geesteziekte is geen ziekte? MMkay
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 03:08:11 #170
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29314647
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:41 schreef tulpje6 het volgende:
Als borderliner, ben je dan tegen IEDEREEN en VOORTDUREND onuitstaanbaar en wispelturig en blabla (weet nog steeds niet precies wat borderline nu inhoudt)
De geslepen narcistische zuigende borderliner zal echt wel een vriend/vriendin hebben bij we ze haar hart uitstort en volledig in vertrouwens neemt, Zij verwacht dat luisterende begripvolle oor echter wel op elk willekeurig moment van de dag.
Borderliners zijn goede toneelspelers .
pi_29314658
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:08 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De geslepen narcistische zuigende borderliner zal echt wel een vriend/vriendin hebben bij we ze haar hart uitstort en volledig in vertrouwens neemt, Zij verwacht dat luisterende begripvolle oor echter wel op elk willekeurig moment van de dag.
Borderliners zijn goede toneelspelers .
Hieruit begrijp ik dat jij ze ook goed kent?
pi_29314668
Maar je maakt een fout, toneelspelers doen het bewust, zij hebben geen keuze, en ik zal haar nog steeds blijven steunen in goede en slechte tijden
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 03:13:56 #173
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29314711
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:09 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Hieruit begrijp ik dat jij ze ook goed kent?
Yep, mijn moeder had o.a deze kenmerken en ik ben een tijdje werkzaam geweest in een psychiatrische instelling waar veel bordelinerpersoonlijkheden zaten.

Heb je in hun ogen ooit iets fout gedaan (ook al was je drie) waarmee je hun hebt beledigd dan is er niets meer aan je goed en kunnen ze je voor altijd haten/verneden ect.

Rare mensen die borderliners
pi_29314735
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:13 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Yep, mijn moeder had o.a deze kenmerken en ik ben een tijdje werkzaam geweest in een psychiatrische instelling waar veel bordelinerpersoonlijkheden zaten.

Heb je in hun ogen ooit iets fout gedaan (ook al was je drie) waarmee je hun hebt beledigd dan is er niets meer aan je goed en kunnen ze je voor altijd haten/verneden ect.

Rare mensen die borderliners
Okay als je moeder het heeft is idd kut, als kind kun je zoiets nooit snappen, maakt me nieuwschierig hoe jij nu bent trouwens
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 03:16:04 #175
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29314739
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Maar je maakt een fout, toneelspelers doen het bewust, zij hebben geen keuze
Ik maakte MI geen fout, ze<< kunnen>> geslepen zijn dus plannen bewust hoe ze bijvoorbeeld mensen tegen elkaar uit zullen gaan spelen of opstoken zodat er ruzie ontstaat.
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 03:16:43 #176
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29314746
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:15 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Okay als je moeder het heeft is idd kut, als kind kun je zoiets nooit snappen, maakt me nieuwschierig hoe jij nu bent trouwens
Ik ben geweldig

En denk dat het voor mijn vader een tikkie moeilijker is
pi_29314810
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik maakte MI geen fout, ze<< kunnen>> geslepen zijn dus plannen bewust hoe ze bijvoorbeeld mensen tegen elkaar uit zullen gaan spelen of opstoken zodat er ruzie ontstaat.

Ik ben geweldig

En denk dat het voor mijn vader een tikkie moeilijker is
Je vader heeft het zwaar gehad, kan ik me voorstellen.

En over dat geslepen, ja zo doen ze en je kunt ze haten, maar ze zijn niet "geslepen" omdat ze daarvoor kiezen, ze gaan voor uitersten en kunnen untiegelijk vervelend zijn en (meestal) ook voor hunzelf, dus dat zegt al genoeg dat ze er niet voor kiezen.

Maar dat vind ik, word ik echt te vaak gefuckt ben ik het ook met je eens
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 03:25:23 #178
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29314841
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:22 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Je vader heeft het zwaar gehad, kan ik me voorstellen.
Denk het, heb het er nooit met hem over gehad eigenlijk.

Voor de rest haat ik hen niet trouwens.

Het ijn gewoon *rare* mensen die borderliners
  maandag 1 augustus 2005 @ 03:29:19 #179
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_29314884
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:48 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Noem jij Borderline persoonlijkheids-stoornis een geestesziekte?? Naar mijn weten is het "gewoon" (dus ik zeg niet dat het makkelijk is/of zal zijn!!) een persoonlijkheids-stoornis waar men mee om moet leren gaan.

En wat zou er ENG aan moeten zijn? het is alleen verrekte lastig/moeilijk voor de mensen in kwestie en de mensen uit die persoon's zijn/haar netwerk...
pi_29314910
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:29 schreef Gekke_mus het volgende:

[..]

Noem jij Borderline persoonlijkheids-stoornis een geestesziekte?? Naar mijn weten is het "gewoon" (dus ik zeg niet dat het makkelijk is/of zal zijn!!) een persoonlijkheids-stoornis waar men mee om moet leren gaan.

En wat zou er ENG aan moeten zijn? het is alleen verrekte lastig/moeilijk voor de mensen in kwestie en de mensen uit die persoon's zijn/haar netwerk...
Nee ik noemde het geen ziekte.
  maandag 1 augustus 2005 @ 03:33:56 #181
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_29314929
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:48 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Kun je dan even uitleggen wat je hier precies zegt en/of bedoeld??
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 03:34:51 #182
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29314940
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:29 schreef Gekke_mus het volgende:

en de mensen uit die persoon's zijn/haar netwerk...
Dat is ook maar betrekkelijk, de samenstelling van dat netwerk zal regelamtig veranderen.
Er is er altijd wel eentje die eens iets enorm fout heeft gedaan .t.o.v. het borderlinertje, binnen no time een explosie en de borderliner kan zich weer wentelen in haar overwinnig .
Narcistische trekken zullen er voor zorgen dat ze met de zuigkracht van een bloedzuiger vastplakt aan degene die ze 100% vertrouwen lijkt te geven ( op dát moment)
Eenmaal niet voldoen aan de verwachting en die is aan de beurt.

Schattige mensen topch die borderliners
  maandag 1 augustus 2005 @ 03:45:21 #183
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_29315021
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:34 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat is ook maar betrekkelijk, de samenstelling van dat netwerk zal regelamtig veranderen.
Er is er altijd wel eentje die eens iets enorm fout heeft gedaan .t.o.v. het borderlinertje, binnen no time een explosie en de borderliner kan zich weer wentelen in haar overwinnig .
Narcistische trekken zullen er voor zorgen dat ze met de zuigkracht van een bloedzuiger vastplakt aan degene die ze 100% vertrouwen lijkt te geven ( op dát moment)

Schattige mensen topch die borderliners
"het borderlinertje" klinkt als neerbuigend....
en "de borderliner kan zich weer wentelen in haar overwinnig " klinkt alsof een borderliner opzettelijk daarmee bezig is?
Dul hoor!!!

Ik vind echt dat er veel te snel gelabeld wordt met BPS, er zijn ook nog tal van andere persoonlijkheids-stoornissen....maar iedereen gooit altijd maar met BORDERLINE...!!!
En an zeggen ze dat een borderliner alles zwart/wit bekijkt, maar de rest van de wereld is soms net zo zwart/wit...

Dulle shii allemaal
  † In Memoriam † maandag 1 augustus 2005 @ 03:50:05 #184
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_29315049
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:45 schreef Gekke_mus het volgende:

[..]

"het borderlinertje" klinkt als neerbuigend....
en "de borderliner kan zich weer wentelen in haar overwinnig " klinkt alsof een borderliner opzettelijk daarmee bezig is?
Dul hoor!!!

Ik vind echt dat er veel te snel gelabeld wordt met BPS, er zijn ook nog tal van andere persoonlijkheids-stoornissen....maar iedereen gooit altijd maar met BORDERLINE...!!!
\
Dat laatste gaat heel goed samen met het eerste
  maandag 1 augustus 2005 @ 03:59:29 #185
26467 raphidae
...antichrist...
pi_29315092
Er zijn veel andere factoren die die criteria van de OP in de war schoppen. Ik heb ook borderline, maar tegelijkertijd een antisociale (sociopathie/psychopathie) stoornis en een zeldzame hersenafwijking die ervoor zorgt dat er onder andere teveel serotonine aangemaakt wordt. En laat dat nou net het stofje zijn waar de meeste antidepressiva ook op werken.

Het heeft bij mij dan ook lang geduurt voordat er een goeie diagnose gesteld werd, omdat sommige symptomen anders zijn bij mij dan in de 'lijstjes'. En dit werkt ook de andere kant op, alle DSM IV persoonlijkheids-stoornissen hebben grote overlappende delen en ze moeten allemaal bekeken worden en daarnaast moeten bijv. chemische afwijkingen uitgesloten worden voordat er een diagnose gesteld kan worden.

Ik heb zelf 3 jaar psychologie gestudeerd alleen maar om begrip te krijgen van hoe ik zelf in elkaar zat, en het is iets gecompliceerder dan het afvinken van DSM-IV criteria.
quote:
Borderline Personality Disorder DSM IV Criteria

A pervasive pattern of instability of interpersonal relationships, self-image, and affects, and marked impulsivity beginning by early adulthood and present in a variety of contexts, as indicated by five (or more) of the following:

1. frantic efforts to avoid real or imagined abandonment. Note: Do not include suicidal or self-mutilating behavior covered in Criterion 5.

2. a pattern of unstable and intense interpersonal relationships characterized by alternating between extremes of idealization and devaluation.

3. identity disturbance: markedly and persistently unstable self-image or sense of self.

4. impulsivity in at least two areas that are potentially self-damaging (e.g., spending, sex, substance abuse, reckless driving, binge eating). Note: Do not include suicidal or self-mutilating behavior covered in Criterion 5.

5. recurrent suicidal behavior, gestures, or threats, or self-mutilating behavior

6. affective instability due to a marked reactivity of mood (e.g., intense episodic dysphoria, irritability, or anxiety usually lasting a few hours and only rarely more than a few days).

7. chronic feelings of emptiness

8. inappropriate, intense anger or difficulty controlling anger (e.g., frequent displays of temper, constant anger, recurrent physical fights)

9. transient, stress-related paranoid ideation or severe dissociative symptoms

http://www.borderlinepersonalitytoday.com/main/dsmiv.htm

[ Bericht 2% gewijzigd door raphidae op 01-08-2005 04:06:42 ]
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  maandag 1 augustus 2005 @ 04:06:56 #186
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_29315139
Geweldig! Eindelijk iemand die verder kijkt.....er is MEER dan alleen BPS...en welke persoonlijkheids-stoornis je ook hebt, maakt niet uit...t zuigt gewoon, en men moet er mee leren omgaan....medicijnen kunnen een steuntje in de rug zijn, maar ze nemen het probleem uiteindelijk niet weg...
pi_29342108
zijn er nog vormen van bps, dus sterktes, dus iemand heeft het heel erg en de ander wat minder

hoe zwaar is het om te gaan met iemand die bps heeft

Zou je er niet aan beginnen als je de keuze had

valt er iets aan te doen als buitenstaander
M'n signature, wat doe je :{
  maandag 1 augustus 2005 @ 23:09:54 #188
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_29342258
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 04:06 schreef Gekke_mus het volgende:
Geweldig! Eindelijk iemand die verder kijkt.....er is MEER dan alleen BPS...en welke persoonlijkheids-stoornis je ook hebt, maakt niet uit...t zuigt gewoon, en men moet er mee leren omgaan....medicijnen kunnen een steuntje in de rug zijn, maar ze nemen het probleem uiteindelijk niet weg...
met medicijnen helemaal geen hoog en laag meer ,bijkomend probleem je wordt zo vet als een pad (wat het zelfbeeld weer geen goed doet.)
Klaar?
Ik niet!
pi_29360630
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:06 schreef Viper_74 het volgende:
zijn er nog vormen van bps, dus sterktes, dus iemand heeft het heel erg en de ander wat minder

hoe zwaar is het om te gaan met iemand die bps heeft

Zou je er niet aan beginnen als je de keuze had

valt er iets aan te doen als buitenstaander
Pff sterktes en vormen..tja, mijn moeder had er psychoses bij die een week of soms drie maanden konden duren. Klinkt verschrikkelijk, maar bij psychoses takel je simpelweg af als je geen medicatie krijgt. Bij haar te laat ontdekt, zij is nu een hoopje ellende.
Op mijn werk zie ik ook mensen (zoals de borderliners die hier posten) die goed kunnen functioneren, geen psychoses hebben, maar wel kenmerken vertonen, zoals hier al zo vaak beschreven is.

Ik vind het zwaar om met iemand met BPS om te gaan, niet zozeer in mijn werk, maar wel op persoonlijk vlak. Ik heb er voor gekozen om geen contact meer te hebben, omdat ik het gevoel kreeg leeggezogen te worden. Niets was goed, en als het gister wel goed was, is dat het vandaag niet meer. Communicatie was simpelweg niet mogelijk, ze zag overal wat achter. In mijn werk kan ik er meer afstand van doen en houdt ik het simpelweg zakelijk.

Je bedoelt een relatie? Nee als ik kon kiezen niet. Voor mij is het simpelweg geen gelijkwaardige relatie.

Moeilijk....het is een persoonlijkheidstoornis en dus niet te genezen. Je kan er wel in de omgang rekening mee houden, dus waar wordt iemand op getrikkert, wat moet ik wel of niet zeggen of doen. Je kan iemand misschien motiveren hulp te zoeken in de vorm van cognitieve therapie of medicatie...

Maar bovenstaand is mijn ervaring...........
pi_29384451
ok thnxs heb ik tenminste wat aan.

Inmiddels heb ik er ook voor gekozen om een relatie uit de weg te gaan. Ik wil wel een hele goede vriend zijn.
pi_29384589
ann je zegt geen contact meer te hebben, heb je het dan over je moeder

Als ik het zo lees heeft je moeder er wel meer last van, met psychoses etc. Was het moeilijk het contact te verbreken ? En hoe heeft zij dat ervaren, mensen met BPS zijn toch vaak heel angstig mensen kwijt te raken.
pi_29385186
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 10:17 schreef Viper_74 het volgende:
ann je zegt geen contact meer te hebben, heb je het dan over je moeder

Als ik het zo lees heeft je moeder er wel meer last van, met psychoses etc. Was het moeilijk het contact te verbreken ? En hoe heeft zij dat ervaren, mensen met BPS zijn toch vaak heel angstig mensen kwijt te raken.
Ja klopt, ik heb het over mijn moeder. In mijn werk is het lastig om te ontwijken, tenzij je aangeeft niet met deze doelgroep t willen werken.

Mijn moeder beseft eigenlijk niet dat ik deze keuze voor mezelf heb gemaakt. Ik heb haar wel gezegd dat ik veel energie ben verloren door haar en de rest van het vroegere gezin en dat ik nu voor mezelf wil kiezen, ook als dat betekent dat ik geen contact meer moet hebben. Ze ervaart het als moeilijk, ziet zichzelf ook wel als slachtoffer. Ze is niet in staat om na te denken dat het door haar gedrag zal komen, dus geeft ze als reden haar ex-man (mijn vader) die alles fout heeft gedaan.

Zij zal dan ook altijd in extreme mate vertellen dat ze me mist en zegt niet te weten waar ze het aan "verdient heeft". Vervolgens belt ze drie maanden niet op en als ze belt, heeft ze het voornamelijk over zichzelf. Wel zie ik dat ze er onder lijdt en dat ze altijd zal blijven lijden. Ook een reden voor mij om afstand te nemen. Ik kan er namelijk niets aan veranderen (en geloof me, ik ben heeeeel lang in de veronderstelling geweest dat ik dat wel kon), en haar te zien lijden is ook verschrikkelijk.

Vergeet niet dat ik het hier heb over 1 van de meest zwaarste vormen van de stoornis....het hoeft dus echt niet zo te gaan.
pi_29392708
Ook een reden voor mij om afstand te nemen. Ik kan er namelijk niets aan veranderen (en geloof me, ik ben heeeeel lang in de veronderstelling geweest dat ik dat wel kon), en haar te zien lijden is ook verschrikkelijk.

Vergeet niet dat ik het hier heb over 1 van de meest zwaarste vormen van de stoornis....het hoeft dus echt niet zo te gaan.

Bij die vriendin heb ik dus hetzelfde. Niet dat ik het idee heb dat ik d'r echt kan helpen, maar wel dat ik het idee heb dat ze wat makkelijker praat en wat minder snel geirriteerd raakt zeg maar.
pi_29393055
M'n moeder heeft ook Borderline, dit is (denk ik) een van de oorzaken van de scheiding met m'n vader geweest, en ze heeft last van een verslaving. Daarnaast (of daardoor?) reageert ze onvoorspelbaar en kun je niet logisch met haar over dingen praten. Tenslotte ziet ze alles negatief. Is niet fijn iig... .

Daarnaast zorgt ze wel heel goed voor mij en m'n zusje, en is ze ook een goede moeder

En Viper_74, een relatie met een borderliner zou ik _nooit_ aan beginnen

[ Bericht 5% gewijzigd door _dirkjan_ op 03-08-2005 15:36:41 ]
pi_29393208
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:02 schreef Viper_74 het volgende:
Ook een reden voor mij om afstand te nemen. Ik kan er namelijk niets aan veranderen (en geloof me, ik ben heeeeel lang in de veronderstelling geweest dat ik dat wel kon), en haar te zien lijden is ook verschrikkelijk.

Bij die vriendin heb ik dus hetzelfde. Niet dat ik het idee heb dat ik d'r echt kan helpen, maar wel dat ik het idee heb dat ze wat makkelijker praat en wat minder snel geirriteerd raakt zeg maar.
Ik begrijp je situatie. Voor de duidelijkheid: je houdt deze relatie puur platonisch? Ook in een vriendschappelijke relatie is het goed om voor jezelf grenzen te stellen. Wat wil je in deze relatie, is het een kwestie van geven en nemen of verwacht je dat ze er ook voor jou zal zijn in lastige tijden. Of accepteer je dat bovenstaande niet vaak/ weinig/ nooit op gelijkwaardige basis zal zijn.

Kijk dus vooral naar het feit dat als het jou alleen maar energie gaat kosten, je je kan afvragen of je dat de moeite waard vindt. En vergeet vooral niet de positieve kanten van iemand met BPS. We hebben het over een stoornis waarbij iemand als snel in extreme kan vervallen, dus als iemand zich geeft doettie dat ook voor meer an 100%
pi_29395877
Haha, en dat laatste slaat op

Tja dat eerste, platonisch, op dit moment voor mij niet. Ik weet wel dat het niet meer wordt dan dat, maar ik wil het wel
pi_29396210
ik weet dat het slecht is, dat de slagingskans 0,1% is en dat het nooit garantie geeft, maar goed ik met me domme kop heb dat weer hoor.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:03:08 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_29398952
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 03:34 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Schattige mensen toch die borderliners
Ik vind het jammer dat je zo'n negatief beeld schetst. Het klopt wel gedeeltelijk en jij zult het ws wel zo ervaren hebben en volgens mij ben ik zelf ook precies zo geweest, maar ik denk dat een groot deel van mensen met deze stoornis dit niet uit pure kwaadaardigheid doet, maar gewoon echt niet anders kan omdat ze zichzelf door hun eigen gedrag zo waanzinnig geisoleerd hebben dat er nog maar weinig lui zijn die hun 'bloedzuigergedrag' trekken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:30:58 #199
26467 raphidae
...antichrist...
pi_29399607
Ik vind de term 'persoonlijkheidsstoornis' een beetje misleidend. Iedereen heeft namelijk symptomen van een of meerdere persoonlijkheidsstoornissen. En dat kan ook niet anders, bijvoorbeeld de 'dependant personality disorder' zit op een schaal die langs 0 naar 'avoidant personality disorder' loopt, en niemand zit precies op 0.

Of het een stoornis is hangt meer af van of je enigzins kan functioneren in je omgeving. En de omgeving veranderd ook per persoon. In een dorp vol met boeren in Limburg wordt een 'narcissistic personality disorder' veel meer getolereerd dan in de randstad bijvoorbeeld.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:22:34 #200
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_29401056
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:30 schreef raphidae het volgende:
In een dorp vol met boeren in Limburg wordt een 'narcissistic personality disorder' veel meer getolereerd dan in de randstad bijvoorbeeld.
Heu? Bedoel je ipv 'meer' niet 'minder' ?

Oh ja, ik vroeg me af wat jij nu te weten bent gekomen over jezelf dankzij je studie en of het proberen te leven met wie je bent nu makkelijker is geworden..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')