Nee, maar ik vind dat mensen zichzelf of andere veel te snel borderline aanpraten. Als het ff niet goed met je gaat heb je meteen borderline.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:05 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Nou dat is dus het heele verhaal op fok iedereen lult elkaar die symptonen aan
Inderdaad zo gaat dat met Borderline Burnout enz enz...quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind dat mensen zichzelf of andere veel te snel borderline aanpraten. Als het ff niet goed met je gaat heb je meteen borderline.
Borderline ligt imho iets verder dan niet lekker in je vel zitten. En dat vergeten sommige mensen: "Ow schat, ben je niet zo lekker vandaag? Dan heb je borderline. Kom de komende 5 weken maar niet op kantoor"
Dit topic was oorspronkelijk bedoeld als een statement tegen alle loze borderline diagnoses die users in topic aan het posten waren. Elke chagerijnige sneer van een partner werd als Borderline bestempeld en met dit topic probeerde ik dus daar tegen in te gaan door wat meer background te geven van Borderline.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:27 schreef Copycat het volgende:
Hoezo gehijacked???
Inderdaad dat is er zo fout aan het zoeken en praten over dat soort dingen met mensen die er alleen maar last van hebben... Probeer het eens met iemand die positief in het leven staan. Die gewoon zeggen maak je niet druk zoek een hobby een uitlaat klep...quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:14 schreef Geqxon het volgende:
Precies. Op de eerste pagina zegt een fokker dat in zijn omgeving meerdere mensen borderline hebben. Dat is toch te gek voor woorden!
Zo dacht ik dus ook over dit topic... Vandaar dat ik dus serieus die vragen stelde... Mijn vriendinnetje heeft borderline en dat is vastgesteld door de psychiater...quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:14 schreef avotar het volgende:
[..]
Dit topic was oorspronkelijk bedoeld als een statement tegen alle loze borderline diagnoses die users in topic aan het posten waren. Elke chagerijnige sneer van een partner werd als Borderline bestempeld en met dit topic probeerde ik dus daar tegen in te gaan door wat meer background te geven van Borderline.
De hijack opmerking was meer richting de users die klaagden over dat dit het zoveelste BL-topic was. Persoonlijk ben ik eigenlijk wel blij dat dit een toevluchtsoord is voor mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben.
Nee.. ik kan wel zeggen godszijdank niet. Maar een van m'n beste vriendinnen heeft een relatie met een Borderliner. En die is een paar weken geleden totaal doorgedraaid... gefrustreerd daardoor en de trend in de topics hier hebben voor dit topic gezorgd..quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:20 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Zo dacht ik dus ook over dit topic... Vandaar dat ik dus serieus die vragen stelde... Mijn vriendinnetje heeft borderline en dat is vastgesteld door de psychiater...
Heb je zelf ook borderline avotar?
Maar mensen in zijn omgeving weten het allemaal (dat hij borderline heeft) ?quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:25 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee.. ik kan wel zeggen godszijdank niet. Maar een van m'n beste vriendinnen heeft een relatie met een Borderliner. En die is een paar weken geleden totaal doorgedraaid... gefrustreerd daardoor en de trend in de topics hier hebben voor dit topic gezorgd..
Nee juist niet. Ik ben buiten haar ook een van de weinigen die het weet. Tenminste... aan haar kant van de relatie dan he.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:29 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Maar mensen in zijn omgeving weten het allemaal (dat hij borderline heeft) ?
Slechts een paar mensen weten t van mijn vriendin en dat lijkt me wel zo slim. Ik vind het alleen wel ongelovelijk moeilijk om er mee om te gaan. Ik word er afentoe echt gek van en heb dan zin om dr gewoon ff door mekaar te schudden. Het is echt een kutziekte... Hoe gaat die vriendin van je ermee om? Doet ze lief tegen hm, of juist wat harder? hoe pakt ze t aan?
Ik begrijp haar precies... Het is telkens de vraag of je de ander wat kan verwijten... Echt ik vind t soms zo'n domme doos, maja dan houd ik me maar in omdat ze er toch niets mee kan doen. Totdat de maat vol is en dan krijgt ze t te horen... Ik krijg dus ook alleen feedback als ik zelf ongevoelig doe of als we een serieus gesprek hebben... Het is wel zo dat ze erg dr best voor me doet en ik weet dat ze heel veel om me geeft, maar t maakt t zo lastig om van de kleine dingetjes te genieten. Overigens heeft ze nu al een week een redelijk fijne stemming, maar dat komt dus ook door mn eigen instelling. Zolang ik het van me af kan zetten hebben we t fijn, maar ik kan dat gewoon niet altijd. Ik ben juist iemand die er van houdt als ze vriendinnetje heel gevoelig is...quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:54 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee juist niet. Ik ben buiten haar ook een van de weinigen die het weet. Tenminste... aan haar kant van de relatie dan he.
Ik vind het persoonlijk overigens geen ziekte, want een ziekte is behandelbaar en dat is Borderline niet imho.
Maar ze gaat er heel moeilijk mee om. Ze probeert hem gewoon als "normaal" te benaderen, maar zeker voor haar is het heel lastig. Ze krijgt nameljk heel weinig feedback van hem. Gevoelens toont hij niet richting haar en kan inderdaad heel koud zijn.
Maar zij is nu wel op het punt gekomen dat ze het niet meer trekt en dan komen dus de problemen he. Want je kan hem niets verwijten want hij heeft borderline
Vraag deze vragen eens aan een professionele hulpverlener voor je overhaaste conclusies trekt.quote:
Eeuhm is dit een reactie op mijn reactie, want dan snap ik het niet helemaal geloof ik.quote:Op maandag 4 juli 2005 11:08 schreef HeaRt_woRm het volgende:
tsjah wat heb je er aan als je het weet,je kan het beter niet weten dat ze borderline heeft
ja waarom wil je het zo graag weten,ze wilt het zelf toch niet.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:14 schreef koala2002 het volgende:
[..]
Eeuhm is dit een reactie op mijn reactie, want dan snap ik het niet helemaal geloof ik.
Is de diagnose al lang geleden bij haar gesteld dan? *nieuwsgierig is* ..Ik heb al heeel lang problemen, al vanaf dat ik heel erg jong ben.. toen mn mams ziek werd toen ik 13 was en overleed, ging het bij mij helemaal mis en begonnen de symptomen zich meer en meer te uiten. Toen ik 17 was, werd het onofficieel al vastgesteld, een jaar later kwam het in mn dossier. .. Maar ik wilde er eerst ook niks van weten, ik flipte helemaal. Want alles wat ik erover las en hoorde was allemaal afschuwelijk en verschrikkelijk en betekende alleen maar dat het blijkbaar nooit over zou gaan. Ik had het gevoel dat ik niks meer was dan een stuk tekst op een papier, want zo sprekend was alles wat er stond. Zo was ik precies, ik had het gevoel dat ik mezelf kwijt was en wilde het gewoon ook niet meer weten, niet meer horen. . Tis ook best moeilijk te accepteren hoor.. nog steeds. Dat kost tijd. Voor de een meer dan voor de ander..quote:Op zondag 3 juli 2005 23:36 schreef koala2002 het volgende:
Bedankt voor je reactie, Ik weet ook niet hoor hoe dat behandelaar is, vandaar ook mijn vraag.
Symptonen bij bps zijn vaak hetzelfde(logisch) maar toch is het bij iedereen heel anders he, jij zocht van alles op, keek hoe het bij jou zat.
Zij wil er niks van weten, alles is te confronterend...
Moeilijk
We halen een aantal dingen door elkaar: Borderline is idd geen psychische aandoening, maar een psychologische. Een psychiater is arts, die behandeld ziektes. Een psycholoog is geen arts en behandeld persoonlijkheidproblematiek als Borderline.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:33 schreef KonnieKipke het volgende:
sinds wanneer is een psychische aandoening geen ziekte?
Een borderlinepersoonlijksstoornis mag je gewoon een afwijking noemen hoor. Wat doet een psychiater? Die behandelt de ziektes van de geest.
Wat is het verschil tussen een psychische, een psychologische en een psychiatrische aandoening?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:05 schreef An24 het volgende:
[..]
We halen een aantal dingen door elkaar: Borderline is idd geen psychische aandoening, maar een psychologische. Een psychiater is arts, die behandeld ziektes. Een psycholoog is geen arts en behandeld persoonlijkheidproblematiek als Borderline.
Ohja, ik was even vergeten dat er borderliners in dit borderline topic zaten...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:05 schreef An24 het volgende:
[..]
We halen een aantal dingen door elkaar: Borderline is idd geen psychische aandoening, maar een psychologische. Een psychiater is arts, die behandeld ziektes. Een psycholoog is geen arts en behandeld persoonlijkheidproblematiek als Borderline.
je hebt het over mij? Pff gelukkig niet...heb er wel mee te maken, maar das op professioneel vlak, thank god!!!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:21 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ohja, ik was even vergeten dat er borderliners in dit borderline topic zaten...![]()
Ja, wat je vertelt is duidelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:27 schreef An24 het volgende:
Pff ff kijken of ik het duidelijk uitgelegd krijg:
zou je aan konniekipke moeten vragen...volgens profiel is hij hier de echte expertquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, wat je vertelt is duidelijk.
Maar een psychiater kan toch ook therapie geven?
Boeiuh!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:34 schreef KonnieKipke het volgende:
't schijnt trouwens dat Angelina Jolie ook een borderliner is borderline heeft.
Volgens mij schrijft de psych alleen medicatie voor en is er een therapeut om je te behandelen. Zo gign dat bij mij iig. Ik noemde mijn psychiater dan ook liefkozend 'de huisdealer'quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, wat je vertelt is duidelijk.
Maar een psychiater kan toch ook therapie geven?
Ik ben nog nooit een geitenwollensokkendrager tegengekomen, die dacht dat ie/ze borderline had hoorquote:Op woensdag 20 juli 2005 11:45 schreef American_Nightmare het volgende:
geitenwollensokkendragers
Ben ook benieuwd wat A-N onder geitenwollensokkendrager verstaat. Want naar mijn idee zouden dioe juist als laatste in aanmerking komen voor zo'n stoornis..... Dus feel free to explain A-Nquote:Op woensdag 20 juli 2005 11:50 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit een geitenwollensokkendrager tegengekomen, die dacht dat ie/ze borderline had hoor![]()
Ja? Ben je trots op je kleine meid? Fijn!quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:27 schreef JoeyT het volgende:
Met mijn borderliner gaat t eigenlijk wel lekker... T valt op zich allemaal best mee...
quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:27 schreef JoeyT het volgende:
Met mijn borderliner gaat t eigenlijk wel lekker... T valt op zich allemaal best mee...
Zonder aandacht te willen geven aan de zeer boeiende opmerking van A_N, ben ik toch benieuwd wat jij hiermee bedoelt An.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:25 schreef An24 het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd wat A-N onder geitenwollensokkendrager verstaat. Want naar mijn idee zouden dioe juist als laatste in aanmerking komen voor zo'n stoornis..... Dus feel free to explain A-N
Ze is al bijna een grote meidquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja? Ben je trots op je kleine meid? Fijn!![]()
ik denk dat ze (/hij) bedoelt dat degene die zichzelf het borderlinestempeltje willen geven, over het algemeen doosjes zijn die aanstellerig doen en aandacht willen, en dat zijn duidelijk geen geitenwollensokkers.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zonder aandacht te willen geven aan de zeer boeiende opmerking van A_N, ben ik toch benieuwd wat jij hiermee bedoelt An.
Echt nooit gehoord van ironie???quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |