abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2005 @ 23:59:52 #76
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27823060
En Vhiper gaat weer door met z'n hetze...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 11 juni 2005 @ 13:19:05 #77
122290 Jerobeam
Dom? Ja, ik weet het.
pi_27831685
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 15:04 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Kosten vergoeden prima, maar dan moet de dienst waarvoor betaald wordt, wel juist geleverd worden. Dat dreigt dus niet te gebeuren.
Omdat de dienst te goedkoop wordt aangeboden om een werkend product af te leveren. Je kan bijvoorbeeld ook geen kwalitatief goede, RDW-goedgekeurde auto voor tweeduizend euro bouwen. Dus daarom zeg ik: vlieg Nederlandse examinatoren in en laat hen de examens afnemen. Verhoog het examengeld om deze activiteit kostendekkend te maken. En als jij niet je best doet voor een examen of jer bent gewoon te dom en je zakt, dan is dan natuurlijk niet de schuld van de examenafnemende instelling.
Meer vrijheid? Ga naar http://www.meervrijheid.nl/
  zaterdag 11 juni 2005 @ 13:21:52 #78
122290 Jerobeam
Dom? Ja, ik weet het.
pi_27831762
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 23:59 schreef PJORourke het volgende:
Ja, Viper wil het liefst dat de hele Derde Wereld hier kotm wonen en een uitkering krijgt. Prima hoor, maar dan moeten de uitkeringen wel verlaagd worden naar bijvoorbeeld drie euro per maand. En dat wil Viper dan ook niet. Moeilijk hoor allemaal.

Misschien denk hij dat we gewoon wat euro's bij moeten laten drukken om het probleem op te lossen. Zo lossen ze in Afrika ook begrotingstekorten op.
pi_27833756
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 16:11 schreef desiredbard het volgende:
Dat bedoel ik dus ...mijn frans trekt op niets...qua snelheid en intonatie ...en zelfs microsoft begrijpt wat ik bedoel....en nee ik heb geen talenknobbel

JA computers zijn gevoelig voor intonatie...maar niet voor lichte intonatie en intervallen......
Kortom als je het niet kan spreken kan je het niet spreken
Wat snap je niet uit de OP?
quote:
Toch zijn er nog problemen met het herkennen van dialect en mensen die haperend praten.
Denk je dat als je maar vaak genoeg blaat dat het niet zo is omdat zus en zo dat je dan opeens wel gelijk hebt ofzo?
Ik zou idd jouw prog maar even op een schijfje branden en naar Verdonk opsturen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_27854648
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 23:59 schreef PJORourke het volgende:
Zoalng Verdonk en haar ambtenaren er een zooitje van blijven maken, blijf ik daar kritiek op leveren
pi_27854870
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:19 schreef Jerobeam het volgende:

[..]

Omdat de dienst te goedkoop wordt aangeboden om een werkend product af te leveren. Je kan bijvoorbeeld ook geen kwalitatief goede, RDW-goedgekeurde auto voor tweeduizend euro bouwen.

Dan moet jij me eens uitleggen hoe het kan dat de rest van Europa, inclusief landen die een strenger beleid hebben als wij, zoals Denemarken, stuk voor stuk goedkoper qua leges e.d. zijn dan Nederland
quote:
Dus daarom zeg ik: vlieg Nederlandse examinatoren in en laat hen de examens afnemen.
Geldverspillende onzin.
quote:
Verhoog het examengeld om deze activiteit kostendekkend te maken.
Niet als het geldverspillende onzin betreft. Verzin maar wat beters.
quote:
En als jij niet je best doet voor een examen of jer bent gewoon te dom en je zakt, dan is dan natuurlijk niet de schuld van de examenafnemende instelling.
Niemand die dit bestrijd, echter als een computer te dom is om antwoorden juist na te kijken en het natuurlijk te belachelijk voor woorden is om voor elk examentje een ambtenaar de halve wereld te laten overvliegen, moet je als minister maar eens een echt werkende oplossing vinden. Ik heb er wel eentje: Inburgeringsexamen gewoon in Nederland. Slaag je niet, dan, op eigen kosten, linea recta weer wegwezen, eventueel met een zetje in de rug van onze blauwe vrienden.

Dat is zaken kostenbeperkend, eerlijk, doch streng aanpakken.
pi_27854950
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:21 schreef Jerobeam het volgende:

[..]

Ja, Viper wil het liefst dat de hele Derde Wereld hier kotm wonen en een uitkering krijgt. Prima hoor, maar dan moeten de uitkeringen wel verlaagd worden naar bijvoorbeeld drie euro per maand. En dat wil Viper dan ook niet. Moeilijk hoor allemaal.
Ik dacht dat al die buitenlanders grote bruiloften en gigantische sommen geld als bruidsschat kregen? Die komen dan hier uitkeringen ophalen?

Je bent weer een typisch voorbeeldje van een met onjuiste en zelfs elkaar tegensprekende vooroordelen doorspekt, niet al te snuggere zondebokkenzoeker, bah.

En schrijf op z'n minst mijn naam goed! Het zijn maar ZES letters! *zucht*
  zondag 12 juni 2005 @ 13:42:50 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27855085
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:34 schreef Vhiper het volgende:
Dan moet jij me eens uitleggen hoe het kan dat de rest van Europa, inclusief landen die een strenger beleid hebben als wij, zoals Denemarken, stuk voor stuk goedkoper qua leges e.d. zijn dan Nederland
Die leges moeten juist veel hoger om immigratie te ontmoedigen. Een pleuro of 10 000 om mee te beginnen.
pi_27855247
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:42 schreef PJORourke het volgende:

Die leges moeten juist veel hoger om immigratie te ontmoedigen. Een pleuro of 10 000 om mee te beginnen.
ONZ is ergens anders hoor...
  zondag 12 juni 2005 @ 13:52:08 #85
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27855334
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:49 schreef Vhiper het volgende:
ONZ is ergens anders hoor...
Weet je niet hoe je er moet komen?
pi_27855912
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Weet je niet hoe je er moet komen?
Jij blijkbaar niet...

Goed, serieuze reactie dan maar tegen beter weten in...

Op leges mag geen winst gemaakt worden. Leges mogen dus nooit hoger zijn dan de kosten voor de procedure waarvoor men de leges betaald.
  zondag 12 juni 2005 @ 14:14:08 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27855962
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:12 schreef Vhiper het volgende:
Jij blijkbaar niet...

Goed, serieuze reactie dan maar tegen beter weten in...

Op leges mag geen winst gemaakt worden. Leges mogen dus nooit hoger zijn dan de kosten voor de procedure waarvoor men de leges betaald.
Dan noem je het anders. Of je verlaagt de efficiency, zo dat de kosten stijgen. Voor elke probleem is wel een oplossing.
pi_27856061
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:14 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan noem je het anders. Of je verlaagt de efficiency, zo dat de kosten stijgen. Voor elke probleem is wel een oplossing.
Zoals ik al zei, mijn reactie was tegen beter weten in.

Ook nog een goede argumentatie waarom je graag "migrantjes wilt pesten" met compleet onzin beleid, of kan ik je meteen in de extreem rechtse hoek gooien?
  zondag 12 juni 2005 @ 14:26:44 #89
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27856300
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:17 schreef Vhiper het volgende:
Zoals ik al zei, mijn reactie was tegen beter weten in.

Ook nog een goede argumentatie waarom je graag "migrantjes wilt pesten" met compleet onzin beleid, of kan ik je meteen in de extreem rechtse hoek gooien?
Als jij denkt de discussie kwalitatief te kunnen verbeteren met etiketteren, ga je gang maar.

Migratie is per saldo negatief uitgevallen, dus moet het teruggedrongen worden, of moet er een puntensysteem komen om toe te laten wat we willen of nodig denken te hebben.

Huwelijksmigratie valt daar m.i. niet onder. Huwelijksmigratie levert juist veel achterlijkheid en problemen uit Afrika of het midden-oosten op. Aanpakken dus.
pi_27857011
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als jij denkt de discussie kwalitatief te kunnen verbeteren met etiketteren, ga je gang maar.
Ik pas me aan aan het niveau waar jij mee begon
quote:
Migratie is per saldo negatief uitgevallen, dus moet het teruggedrongen worden, of moet er een puntensysteem komen om toe te laten wat we willen of nodig denken te hebben.
Migratie moet per saldo minimaal neutraal uitvallen en daar mogen best maatregelen voor genomen worden, echter verwacht ik wel dat deze maatregelen eerlijk en rechtvaardig genomen worden. We praten hier wel over mensen, niet over appels of peren. Als Verdonk dus stelt dat ze een betere inburgering met strengere examens wil, prima, kan ik me in vinden, maar laat ze dan wel voor een examensysteem gaan dat duidelijk en goed werkt en waar niet onnodig vele miljoenen belastingcenten in gepompt worden.

Door al dat gepruts en geblunder ontstaan juist al die kosten waardoor migrantie negatief uitvalt.
quote:
Huwelijksmigratie valt daar m.i. niet onder. Huwelijksmigratie levert juist veel achterlijkheid en problemen uit Afrika of het midden-oosten op. Aanpakken dus.
Weer zo'n vooroordeeltje. De meeste huwelijksmigranten komen a. niet uit Afrika of het midden-oosten en b. zijn prima opgeleid:

6% van de nieuwe deelnemers aan de inburgering is analfabeet, 16% is slechts lees- en schrijfvaardig en 30% heeft een lagere opleiding afgerond (vergelijkbaar met VBO of MAVO). Daarnaast heeft 22% van de deelnemer een middelbare opleiding (vergelijkbaar met HAVO, VWO of het MBO). De overige 26% van de deelnemers is hoger opgeleid (op het niveau van het HBO of WO).

Samengevat kan dus worden gesteld dat 78% van de huwelijksmigranten een middelbare schoolopleiding heeft afgerond.
pi_27857234
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:50 schreef Vhiper het volgende:

6% van de nieuwe deelnemers aan de inburgering is analfabeet, 16% is slechts lees- en schrijfvaardig en 30% heeft een lagere opleiding afgerond (vergelijkbaar met VBO of MAVO). Daarnaast heeft 22% van de deelnemer een middelbare opleiding (vergelijkbaar met HAVO, VWO of het MBO). De overige 26% van de deelnemers is hoger opgeleid (op het niveau van het HBO of WO).

Samengevat kan dus worden gesteld dat 78% van de huwelijksmigranten een middelbare schoolopleiding heeft afgerond.
Van wanneer zijn die cijfers eigenlijk? Heb je eventueel een bron?
  zondag 12 juni 2005 @ 15:02:07 #92
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27857325
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:50 schreef Vhiper het volgende:
Ik pas me aan aan het niveau waar jij mee begon
Hoho, jij trekt het omlaag, met verwijzingen naar ONZ. Ryanesk, zou ik bijna zeggen.
quote:
Migratie moet per saldo minimaal neutraal uitvallen en daar mogen best maatregelen voor genomen worden, echter verwacht ik wel dat deze maatregelen eerlijk en rechtvaardig genomen worden. We praten hier wel over mensen, niet over appels of peren. Als Verdonk dus stelt dat ze een betere inburgering met strengere examens wil, prima, kan ik me in vinden, maar laat ze dan wel voor een examensysteem gaan dat duidelijk en goed werkt en waar niet onnodig vele miljoenen belastingcenten in gepompt worden.
OK, met de toevoeging dat de meeste van die mensen ongewenst zijn en dus mag het systeem remmend en afstotend werken. Een flink prijskaartje is dan een juiste prikkel.
quote:
Door al dat gepruts en geblunder ontstaan juist al die kosten waardoor migrantie negatief uitvalt.
Dat denk ik niet aangezien ze er zelf voor moeten betalen (leges toch). Het zijn de analfabete bijstandstrekkers, de mishandelde hoofddoekjes, de El Yaakoubi's (van jouw favoriete partij), die het duur maken.
quote:
Weer zo'n vooroordeeltje. De meeste huwelijksmigranten komen a. niet uit Afrika of het midden-oosten en b. zijn prima opgeleid:

Ik tel een meerderheid van 52% die lager is opgeleid dan het Nederlandse gemiddelde, VMBO. Dat noem ik een forse ongewenste migratiestroom. Wat moeten we met die lui? We hebben al Tokkies genoeg hoor.

Slechts 26% is hoger opgeleid en bruikbaar in de kenniseconomie die we pretenderen te willen, tel daar nog een paar timmerlieden en loodgieters bij op, en ik denk dat minimaal 70% ongewenst is, waar ze ook vandaan komen.
pi_27876408
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:58 schreef fokje het volgende:

[..]

Van wanneer zijn die cijfers eigenlijk? Heb je eventueel een bron?
Inburgering nieuwkomers, Kwalitatieve rapportage 2003 van het ministerie van justitie

[ Bericht 1% gewijzigd door Vhiper op 13-06-2005 06:03:22 ]
pi_27876416
quote:
Op zondag 12 juni 2005 15:02 schreef PJORourke het volgende:

OK, met de toevoeging dat de meeste van die mensen ongewenst zijn en dus mag het systeem remmend en afstotend werken. Een flink prijskaartje is dan een juiste prikkel.
Ongewenst? Waarom? en geef eens echte argumenten, in plaats van een rijtje vooroordelen.
quote:
Dat denk ik niet aangezien ze er zelf voor moeten betalen (leges toch). Het zijn de analfabete bijstandstrekkers, de mishandelde hoofddoekjes, de El Yaakoubi's (van jouw favoriete partij), die het duur maken.
Vier vooroordelen in vijf woorden, dat doe je knap:

1. 94% is niet analfabeet.
2. Geen enkele migrant heeft recht op bijstand.
3. De overgrote meerderheid wordt niet mishandeld.
4. De meerderheid is niet eens moslim.
quote:
Ik tel een meerderheid van 52% die lager is opgeleid dan het Nederlandse gemiddelde, VMBO. Dat noem ik een forse ongewenste migratiestroom. Wat moeten we met die lui? We hebben al Tokkies genoeg hoor.
Net zoals 50% van Nederland onder het Nederlands gemiddelde zit (Daarom noemen ze het een gemiddelde). Het kennisniveau doet dus nauwelijks onder voor het Nederlandse niveau en is derhalve geen argument.
quote:
Slechts 26% is hoger opgeleid en bruikbaar in de kenniseconomie die we pretenderen te willen, tel daar nog een paar timmerlieden en loodgieters bij op, en ik denk dat minimaal 70% ongewenst is, waar ze ook vandaan komen.
Dan stel jij dat je ook het liefst af zou willen van 70% van de Nederlandse bevolking...Gaat lekker met jou.
pi_27895212
quote:
Protest Marokkanen tegen beleid Verdonk

Uit protest tegen het beleid van minister Rita Verdonk (VVD) van Integratie, hebben Turkse en Marokkaanse organisaties de actiegroep 'Genoeg is genoeg' opgericht. De actiegroep roept op tot een landelijke demonstratie op 17 september in Amsterdam.

Dat hebben A. Menebhi en M. Menmoussa maandag bekendgemaakt in de Marokkaanse hoofdstad Rabat. De oprichters vinden het beleid van minister Verdonk discriminerend en racistisch. Het beleid zou zorgen voor een grotere kloof tussen Nederlanders en islamitische allochtonen.

Beide Marokkanen zijn lid van Marokkaanse organisaties in Nederland. De organisaties wilden maandag in Rabat protesteren tegen het beleid van Verdonk, maar kregen hier geen toestemming voor. Verdonk is in Marokko op een werkbezoek om te praten over de problemen rond de integratie van Marokkaanse Nederlanders.

'Apartheid'
De nieuwe organisatie wil gelijke behandeling van islamieten en non-islamieten.Volgens de actiegroep tasten de kabinetsplannen voor inburgering, beperking van gezinsvorming en dubbele nationaliteit de gelijke grondrechten voor alle Nederlanders aan. 'Wij willen geen apart beleid, dat leidt naar apartheid,' zei Menebhi.

Wat Menebhi en Menmoussa wel willen, konden zij niet geheel duidelijk maken. Ze zijn tegen de inburgeringstoets in het herkomstland en tegen controle van de religie door de Staat.

Spanningen
De twee mannen schrijven in een pamflet dat allochtonen, met name moslims, sinds september 2001 onderwerp zijn van kritiek, vernederende uitspraken en fysiek geweld.

Volgens Menhebhi en Menmoussa is niet alleen de Nederlandse bevolking hier schuldig aan, maar ook politici. Naast Verdonk voeren ook minister Hans Hoogervorst (VVD) van Volksgezondheid, minister Gerrit Zalm (VVD) van Financiën, onafhankelijk kamerlid Geert Wilders en VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali de spanningen op in de samenleving tussen autochtonen en islamitische allochtonen. Ze vinden dat dit afgelopen moet zijn.

EU
Volgens de Nederlandse ambassade in Marokko zijn de lidstaten van de Europese Unie zeer geïnteresseerd in de Nederlandse inburgeringstoets. Verschillende afgevaardigden van de EU-landen komen op korte termijn naar de ambassade in Rabat om het systeem te bekijken.
Verdonk is goed bezig.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 13 juni 2005 @ 19:21:01 #96
122290 Jerobeam
Dom? Ja, ik weet het.
pi_27896492
quote:
[..]
[..]
Omdat ze niet kostendekkend werken veronderstel ik.
quote:
Geldverspillende onzin.
[..]
Niet ons probleem. Integendeel.
quote:
Niet als het geldverspillende onzin betreft. Verzin maar wat beters.
[..]
Ach, een ambtenaartje op het vliegtuig zetten kost ook de wereld niet. En aangezien we hebben vastgesteld dat spraakherkenning niet werkt en ambassadepersoneel gechanteerd en omgekocht kan worden is het geen onzin.
quote:
Niemand die dit bestrijd, echter als een computer te dom is om antwoorden juist na te kijken en het natuurlijk te belachelijk voor woorden is om voor elk examentje een ambtenaar de halve wereld te laten overvliegen, moet je als minister maar eens een echt werkende oplossing vinden. Ik heb er wel eentje: Inburgeringsexamen gewoon in Nederland. Slaag je niet, dan, op eigen kosten, linea recta weer wegwezen, eventueel met een zetje in de rug van onze blauwe vrienden.
Dat is zaken kostenbeperkend, eerlijk, doch streng aanpakken.
En dan gooien ze hun paspoort door het toilet en het land van herkomst weigert ze vervolgens weer toe te laten. Om dat probleem aan te pakken heeft Verdonk nou juist het examen in het land van herkomst ingevoerd. Ook is het over laten vliegen van één ambtenaar goedkoper dan het naar Nederland transporteren van twintig asielaanvragers die vervolgens mogelijk weer terug moeten. En het is zeker beter voor het milieu hehehe.

Dus mijn idee is dit zaken kostenbeperktend, eerlijk doch streng aanpakken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jerobeam op 13-06-2005 19:27:45 ]
  maandag 13 juni 2005 @ 19:26:49 #97
122290 Jerobeam
Dom? Ja, ik weet het.
pi_27896664
quote:
Op zondag 12 juni 2005 13:37 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik dacht dat al die buitenlanders grote bruiloften en gigantische sommen geld als bruidsschat kregen? Die komen dan hier uitkeringen ophalen?
Die grote bruiloft moeten ze ook houden in het land van herkomst als ze daar blijven. Darmee wordt de zogeheten familie-eer hooggehouden, je weet wel, de reden waarom ze wat al te vrije meisjes overhoop laten steken door een minderjarige broer.
Veel jonge Turken en Marokkanen zijn te arm om te trouwen en een dure bruiloft te geven, daarom blijven ze ongehuwd. En het zijn de oudere mannen die er een tweede of derde vrouw bijnemen, vaak na hun eerste vrouw gedumpt te hebben. Een onderbelicht sociaal drame, trouwens.
quote:
Je bent weer een typisch voorbeeldje van een met onjuiste en zelfs elkaar tegensprekende vooroordelen doorspekt, niet al te snuggere zondebokkenzoeker, bah.
Dat ik dom ben klopt. Daarom moet je bij mij ook aankomen met duidleijke taal en boerenlogica, anders snap ik het niet.
quote:
En schrijf op z'n minst mijn naam goed! Het zijn maar ZES letters! *zucht*
OK Vhiper:)

[ Bericht 9% gewijzigd door Jerobeam op 13-06-2005 19:30:43 (argumentatie en formulering iets minder domgemaakt) ]
  maandag 13 juni 2005 @ 19:33:11 #98
122290 Jerobeam
Dom? Ja, ik weet het.
pi_27896875
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Verdonk is goed bezig.
Inderdaad. Trouwens hun geblèr over discriminatie is kul, alle immigranten moeten aan deze eisen voldoen.
  maandag 13 juni 2005 @ 20:52:40 #99
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27899578
quote:
Op maandag 13 juni 2005 06:02 schreef Vhiper het volgende:
Ongewenst? Waarom? en geef eens echte argumenten, in plaats van een rijtje vooroordelen.
Laag of niet opgeleid, terwijl de werkloosheid onder dat soort groepen NL'ers al hoog genoeg is. Dus waarom meer van dat volk importeren? We halen geen ICT'ers uit India, maar geitenherders uit Anatolie.
quote:
Vier vooroordelen in vijf woorden, dat doe je knap:
Zijn al die incidenten van analfabete Rifberbers die hun vrouwen opsluiten en slaan verzonnen dan? Profiteren die lui niet van een idiote gezinsherenigingsregeling?
quote:
1. 94% is niet analfabeet.
2. Geen enkele migrant heeft recht op bijstand.
3. De overgrote meerderheid wordt niet mishandeld.
4. De meerderheid is niet eens moslim.
Er zijn te weinig hoogopgeleide migranten of migranten met beroepen die we nodig hebben. De rest vult dus statistiekjes. 46% is gewoon nauwelijks opgeleid. Dat er op zich al analfabeten binnenkomen, is al een schande.

Ze hebben er misschien geen recht op, maar als puntje bij paaltje komt, krijgen ze toch uitkeringen, en ze worden door de gemeenten niet de straat op gegooid als ze op moeten rotten. Wie dokt dat allemaal? Juist ja.
quote:
Net zoals 50% van Nederland onder het Nederlands gemiddelde zit (Daarom noemen ze het een gemiddelde). Het kennisniveau doet dus nauwelijks onder voor het Nederlandse niveau en is derhalve geen argument.
Jawel, omdat die lui op de arbeidsmarkt ongewenst zijn.
quote:
Dan stel jij dat je ook het liefst af zou willen van 70% van de Nederlandse bevolking...Gaat lekker met jou.
Laat die eerst maar eens allemaal werken... dan kunnen we eens kijken of we vreemde mensen nodig hebben. Maar een kleinere bevolking zou dit land idd goed doen. Moet dit land nog overbevolkter worden omdat een paar linkse mensen een hobby zoeken?
pi_27909255
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Verdonk is goed bezig.
Van een mod had ik toch wel iets meer verwacht dan een nieuwsdump en een niet onderbouwd zinnetje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')