Kiezen tussen Stalin of Hitler, vrolijke voorstelling.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:58 schreef lucida het volgende:
Geen enkele politicus kan het zich permitteren zich van te voren al vast te leggen op bepaalde coalitiegenoten iets, waar het verzoek te onderzoeken of een linkse meerderheid haalbaar is, wel degelijk vanuit gaat.
De vraag is of zowel inhoudelijk als electoraal een nadere samenwerking wel zondermeer voor de hand ligt. Ik zelf denk van niet. Wie echt helderheid wil krijgen kan dat m.i. alleen krijgen in een parlementair bestel waarin een tweepartijenstelsel de toon aangeeft: bijvoorbeeld één conservatieve partij tegenover één liberaal-progressieve partij. Dat lijk mij althans een redelijk helder alternatief.![]()
Wat is Balkenende 2 dan volgens jou?quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Kiezen tussen Stalin of Hitler, vrolijke voorstelling.
Nostalgisch gesproken ben ik trots op mijn vrijheid en het recht om te kiezen.
2 partijen is wat kort door de bocht, max. 4 of 5 partijen klinkt al een stuk beter. Je krijgt geen versnippering van stemgedrag, en toch zijn de kaders voor de burger goed en duidelijk definieerbaar..
And if joe don't know what to say, say nothing!quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:07 schreef lucida het volgende:
[..]
I Allways say: 'Keep it simple if you don't want to explain the diffeculties'.![]()
That's the next stage.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
And if joe don't know what to say, say nothing!![]()
Mijn visie:quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:11 schreef Harry_Sack het volgende:
leg jij je visie eens voor AAAHIkwordgek
En de rest partij stemmen, die het zogenaamd beter weten.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:09 schreef Harry_Sack het volgende:
Wat is Balkenende 2 dan volgens jou?
of tel je stiekem d66 wel mee?
Die lange spicht?quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:15 schreef Drugshond het volgende:
[
Martin Brosius - Ren je Rot !!!!!!!!................
het is zelfs super onnozel. Goede vrind!quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:14 schreef lucida het volgende:
[..]
Is dit, met alle respect voor jouw usernaam, niet een beetje al te simplistisch.![]()
quote:
Je snapt wel wat ik bedoel... geen 2 maar een 5-partijen stelsel. Iedereen moet een vakje kiezen (en weg met de proteststem).quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:16 schreef lucida het volgende:
Die lange spicht?
RASIST!quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:20 schreef lucida het volgende:
[..]
[afbeelding]
Don't fence me in, the minute you walk in the joint.![]()
quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:20 schreef lucida het volgende:
[..]
[afbeelding]
Don't fence me in, the minute you walk in the joint.![]()
EENS!quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een twee partijen stelsel spreekt me wel aan. Je bent voor of tegen, de rest is geneuzel in de marge dat uiteindelijk teveel tijd kost. Het is gemakkelijker je eigen "leden" te overtuigen van het grotere belang dan allemaal versplinterde partijen met hun eigen motieven en belangen. Het leidt tot meer daadkracht en de democratie blijft. Binnen een partij is namelijk genoeg ruimte voor discussie. In de kamer moeten gewoon spijkers met koppen geslagen worden.
Now you're talking businessquote:Op donderdag 9 juni 2005 00:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een twee partijen stelsel spreekt me wel aan. Je bent voor of tegen, de rest is geneuzel in de marge dat uiteindelijk teveel tijd kost. Het is gemakkelijker je eigen "leden" te overtuigen van het grotere belang dan allemaal versplinterde partijen met hun eigen motieven en belangen. Het leidt tot meer daadkracht en de democratie blijft. Binnen een partij is namelijk genoeg ruimte voor discussie. In de kamer moeten gewoon spijkers met koppen geslagen worden.
Blij het gezicht achter lucida te zienquote:Op donderdag 9 juni 2005 00:25 schreef lucida het volgende:
[..]
[afbeelding]
Keep it plain and simple my friend![]()
Nou zo had die MAHOF het wel degelijk bedoeld.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:26 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
EENS!
Maar zo had HAFMO het niet bedoeld.
Het schenken van vreugde is een groot goed!...quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:27 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Blij het gezicht achter lucida te zien
MAHOF! Nou moet ik echt gaan denken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:28 schreef lucida het volgende:
[..]
Nou zo had die MAHOF het wel degelijk bedoeld.![]()
Volgens mij was jij er al uit voordat je Hoffmann's Erzählungen aanhaalde? Maar ik kan me natuurlijk vergissen?quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:31 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
MAHOF! Nou moet ik echt gaan denken.
Jonge man dan wens ik het u.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Tevreden over de behaalde resultaten op diverse fronten, verlaat ik de arena om van een welverdiende nachtrust te genieten. Het ga u goed, morgen weer hard werken of staken voor de centen!![]()
Doe alsjeblieft niet zo slaafsquote:Op donderdag 9 juni 2005 00:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nou Harry, je ziet het, twee zijn al over de streep getrokken.
Zweep Harry over de streep.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:34 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft niet zo slaafs
(of lever je sc-zetel in)
quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:34 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
quote:
Ja, jij mag blijvenquote:Op donderdag 9 juni 2005 00:37 schreef du_ke het volgende:
[..]Ben er vanaf deel 1 dus senator voor het leven
heb jij al een mening?quote:
quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:07 schreef du_ke het volgende:
2-partijen politiek lijkt me helemaal niets. Levert gigantische schommelingen op in het beleid. Ben meer van de weg der geleidelijkheid.
Maak er dan meteen een eenpartijstelsel van. Dat is pas spijkers met koppen slaan.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nou dat lijkt me geen goed idee, als je ziet met welke puinhopen de Paarse eenpartijstaat ons land heeft opgezadeld.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maak er dan meteen een eenpartijstelsel van. Dat is pas spijkers met koppen slaan.![]()
Dat lijkt me dan ook geen goed idee, net zoals een tweepartijstelsel of virtueel tweepartijstel zoals ze in de VS hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:53 schreef lucida het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me geen goed idee, als je ziet met welke puinhopen de Paarse eenpartijstaat ons land heeft opgezadeld.![]()
In weze is dat het meest efficiente, maar om meerdere redenen is dat niet wenselijk.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maak er dan meteen een eenpartijstelsel van. Dat is pas spijkers met koppen slaan.![]()
Ik neem juist de leiding.quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:34 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Here to help.quote:Op donderdag 9 juni 2005 09:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo. Een nieuwe dag, een nieuwe kans om spelvfouten te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |