Hoe zit dat in het geval dat de vrouw zorgt voor brood op de plank voor 2, en de man zich wil bezig houden met huishoudelijke taken?quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De man MOET ervoor zorgen dat er brood op de plank is, daarnaast mag een vrouw werken ( zelf geld beziiten) En is niet verplicht om mee te delen aan de huishouden.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe zit dat in het geval dat de vrouw zorgt voor brood op de plank voor 2, en de man zich wil bezig houden met huishoudelijke taken?
Vanuit de islam wordt er dus feitelijk geen rolpatroon opgelegd, aangenomen dat beide partners zich kunnen vinden in hun rolverdeling?quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet toegestaan dat een man een vrouw laat werken,(dwang) voor brood op de plank. Doet een vrouw het met eigen wil en wil ze bij schieten, prima geen probleem. Maar het is een man zijn taak om voor de brood te zorgen. En daarnaast doen ze alles in combinatie? Ze zijn allemaal vrij om te doen daarnaast wat ze willen
quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vanuit de islam wordt er dus feitelijk geen rolpatroon opgelegd, aangenomen dat beide partners zich kunnen vinden in hun rolverdeling?
quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:53 schreef Alicey het volgende:
Vanuit de Hadith gezien zou je dus kunnen stellen dat de islam eigenlijk erg modern is, en op dat gebied allicht zelfs moderner dan onze maatschappij nu is ingericht.
Heb je een antwoord op de vraag waarom zoveel moslims dit zomaar kunnen negeren? Ik kijk nu bijvoorbeeld naar een deel van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland en de moslims van Iran..
Eigenlijk is het dus min of meer cultureel bepaald, en zijn zij waarschijnlijk ook om culturele redenen moslim (Net zoals in de jaren '50 praktisch heel Nederland katholiek was), en steekt het aloude gedrag van de man om de vrouw te onderdrukken de kop op..quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De meeste moslims weten het niet reageren ontwetend, zijn te lui om het op te zoeken, en zijn bang dat hun dochters/vrouwen hun famillie ten schande gaat zetten ( cultureel troep)
Moslims negeren het ook omdat ze niet uitkomt.. Als ze een mooie vrouw zien.. "Dan ben ik als een Moslim (man), vrij om haar te dwingen met mij te
" Is de gedachtengoed, wat is gebasseert op onzin en niets meer dan gevoelens ( sexuele) naar haar. Zonder enige overweging wat zij wil.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus min of meer cultureel bepaald, en zijn zij waarschijnlijk ook om culturele redenen moslim (Net zoals in de jaren '50 praktisch heel Nederland katholiek was), en steekt het aloude gedrag van de man om de vrouw te onderdrukken de kop op..
Helaas zijn dit toch de moslims die je doorgaans ziet, en die de toon zetten. In moslimlanden schrijft echter ook vaak de imam voor dat mannen een stapje gelijker zijn dan vrouwen.. Wat zijn de motivaties van die imam?
Hoe zit het met de imams in Nederland? Die staan niet echt in dienst van de overheid..quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De overheid bepaalt in zo een land welke interpretatie en stof jij krijg. Een imam doet zijn werk.. niet zijn aanbidding door les te geven.. Hij is bang dat hij zijn gezin niet kan voedden als hij iets verkeerds zegt wat de overheid niet bevalt.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe zit het met de imams in Nederland? Die staan niet echt in dienst van de overheid..
Wat hebben buitenlanders er voor belangen bij?quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
AIVD rapport:
Subsidies buitenland
zeer interessante discussie en een goede vraag.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat hebben buitenlanders er voor belangen bij?
quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat hebben buitenlanders er voor belangen bij?
Ik heb sowieso wat tegen 'moeten'. Ik moet niets en mijn toekomstige man 'moet' ook niets. Ik moet daarom ook al bij voorbaat zeggen dat mijn nekharen overeind gaan staan bij zulke dingen, maar vandaar dat ik soms ook lichtelijke conflicten heb met georganiseerde religie.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De man MOET ervoor zorgen dat er brood op de plank is, daarnaast mag een vrouw werken ( zelf geld beziiten) En is niet verplicht om mee te delen aan de huishouden.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:56 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Mja, ik strompel zo met mijn mening wel naar een onderwerp over emancipatie..![]()
Jammer dat een cultureel iets dan de noemer krijgt dat het moet vanuit de Islam. Gaat iemand er namelijk tegenin, dan gaat iemand tegen het heilige geloof in en die groepsdruk is soms zo groot dat het buigen of sterven is, helaas.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:01 schreef Alicey het volgende:
Eigenlijk is het dus min of meer cultureel bepaald, en zijn zij waarschijnlijk ook om culturele redenen moslim (Net zoals in de jaren '50 praktisch heel Nederland katholiek was), en steekt het aloude gedrag van de man om de vrouw te onderdrukken de kop op..
Feminisme is cool - Deel 2quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:56 schreef -Lotte- het volgende:
Mja, ik strompel zo met mijn mening wel naar een onderwerp over emancipatie..![]()
vasten mag wel ingehaald worden na afloop van ramadan, als de vrouw zwanger/ziek/ongesteld is...quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Juist. Meer bidden mag altijd. Maar Allah heeft enorm veel uitzonderingen geopenbaart en gemakkelijker gemaakt voor de moslims.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:43 schreef achtbaan het volgende:
[..]
vasten mag wel ingehaald worden na afloop van ramadan, als de vrouw zwanger/ziek/ongesteld is...
maar er zijn ook alternatieven, indien het gaat om chronische ziekten ect..
trigg.. zou hier meer over weten neem ik aan
hier een leuk verhaaltje in het engels over het ontstaan van fiqh en fiqh-scholen en de gevolen ervan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islamitische jurisprudentie. De ware Islam. De enige geautoriseerde om de fatwa uit te roepen.
Man/vrouwen gaan helemaal zo diep.
Op welke punten precies wil je het erover hebben?
quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:45 schreef achtbaan het volgende:
[..]
k weet dat dit topic over vrouwen gaat... maar ik vond dit een heel essentieel ondwerp..! sorry
alicey is lief..quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Topic gaat over Mannen en Vrouwen.. denk dat Alicey het niet erg vindt..
De vrouw en man zijn in de Islam complementair aan elkaarquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vrouw onderschikt? De man is onderschikt aan de vrouw in de Islam.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:13 schreef achtbaan het volgende:
[..]
alicey is lief..
geen misbruik van maken:D
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |