Zoals ik reeds schreef:quote:Op zondag 12 juni 2005 20:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, iedereen moet hetzelfde gaan betalen.
Het is dus belangrijk te beseffen dat de basispremie binnen het nieuwe zorgstelsel slechts het 'minimale' aan behandeling en kosten zal dekken.quote:De risicoanalyse m.b.t. iemands 'gezondheid' (levensverwachting) komt dus geheel in private handen, en zal bovenop de basisverzekering bepalend zijn voor de hoogte van de premie. En de hoogte van de premie die bovenop de basisverzekering dient te worden betaald is vervolgens bepalend voor de 'kwaliteit' van de zorg - al dan niet op maat!...
Bovenstaande citaat wordt vandaag in Trouw in een wat andere context bevestigd. Onder de veelzeggende kop: Toezicht pillenindustrie is sterfhuis geworden, wordt de noodbel geluid over het uiteenvallen van de sector reclamecodetoezicht van de inspectie voor de volksgezondheid.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:57 schreef lucida het volgende:
[..]
De risicoanalyse m.b.t. iemands 'gezondheid' (levensverwachting) komt dus geheel in private handen, en zal bovenop de basisverzekering bepalend zijn voor de hoogte van de premie. En de hoogte van de premie die bovenop de basisverzekering dient te worden betaald is vervolgens bepalend voor de 'kwaliteit' van de zorg - al dan niet op maat!...
quote:Door het reclametoezicht in drie jaar tijd te marginaliseren tot een vleugellam en onderbezet bureautje - dat geen opsporingstaken meer mocht uitvoeren - bereikt Kingma langs de achterdeur wat hem via de voordeur niet lukte: de farmaceitische industrie controleert voortaan zichzelf, zonder deugdelijk staatstoezicht.
Sorry, hoezo een positief inkomenseffect?quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:15 schreef speedfreak1 het volgende:
Wat ik overigens nergens voorbij heb zien komen is dat het ook een positief inkomenseffect voor zowel werknemer als werkgever heeft. De ziekenfondspremie verdwijnt tenslotte van de loonstrook, hetgeen het netto van de werknemer hoger maakt, en het bruto voor de werkgever lager maakt. Pure win-win, die gunstig is voor de economie.
Particulier en drie kinderen.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 19:46 schreef Brakius het volgende:
In mijn ogen een dik achteruitgang behalve wanneer je particulier verzekerd bent en kinderen hebt.
En als je 3 kinderen achttien zijn betaal je wel 1100 euro per kind, en dan nog is de studiequote:Op zondag 10 juli 2005 20:19 schreef Tup het volgende:
[..]
Particulier en drie kinderen.![]()
En dan toch bedenkingen hebben!!! Wat een zelfopoffering
Zeg [censuur] hond. Hier moeten mensen ook blij mee zijn?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 20:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat is op zich wel weer goed, want daarom gaan de mensen wat beter op de centen letten.
Wat dacht je van of niet?quote:Op woensdag 13 juli 2005 18:18 schreef DennisMoore het volgende:
Wie weet of, en hoeveel 't netto salaris omhoog gaat?
m.a.w. een student als ik krijgt dus 425 euro per jaar zorgtoeslag, dat betekend dat ik per jaar 1100-425 = 675 euro moet gaan betalen. Even ervan uitgaande dat ik geen gebruik maak van mijn no claim van 255 euro, dan moet ik dus 420 euro betalen (en dan ben ik niet eens verzekerd voor een gewoon tandartsbezoek, wat me dus 2x per jaar 50 euro gaat kosten dan, mits ik me niet aanvullend verzeker.quote:E 04. Hoe hoog wordt mijn zorgtoeslag?
Dat verschilt per situatie en is mede afhankelijk van uw persoonlijke situatie en uw (verzamel)inkomen. Een eenpersoonshuishouden heeft recht op een zorgtoeslag van maximaal 425 euro per jaar. Als er in een huishouden meerdere inkomens zijn - volgens de definitie van de Wet op de zorgtoeslag - dan bestaat recht op maximaal 1200 euro per jaar.
Ik gebruik die noclaim, leuk chronisch ziek zijn op die manier...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:46 schreef maniack28 het volgende:
[..]
m.a.w. een student als ik krijgt dus 425 euro per jaar zorgtoeslag, dat betekend dat ik per jaar 1100-425 = 675 euro moet gaan betalen. Even ervan uitgaande dat ik geen gebruik maak van mijn no claim van 255 euro, dan moet ik dus 420 euro betalen (en dan ben ik niet eens verzekerd voor een gewoon tandartsbezoek, wat me dus 2x per jaar 50 euro gaat kosten dan, mits ik me niet aanvullend verzeker.
Dus.... dit betekend dat ik 1/6 van mijn jaarinkomen (uitwondend stufi = 240 per maand =2880 euro per jaar) kwijt ben aan de verzekering. m.a.w. ik ben nu dus wel verplicht de hele zaterdag te gaan werken om rond te komen..... en dan ga ik niet eens veel uit (1x per maand en ik drink neit zoveel) geef ik samen met mijn vriendin maar 30 euro per week aan eten uit en dan kom ik dus net aan rond.... leuk... die nieuwe verzekering...
bron: http://www.zorgverzekeringswet.nl/faq.htm
Die compensatie wordt overal genoemd op websites met informatie over de nieuwe zorgwet. Alleen wat dat inhoud en eventueel wat het bedrag is staat nergens. Wat dus verschrikkelijk irritant is...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:31 schreef maniack28 het volgende:
compensatie via stufiDenk je dat ze gek zijn geworden? Ik denk dat we allemaal keihard genaaid worden....
Op de CZ website staat het volgende:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:38 schreef maniack28 het volgende:
Compensatie via stufi? Voor chronisch zieken of voor alle studenten? Want dat heb ik nog nergens gelezen, terwijl ik toch al aandacht gelezen heb op allerlei sites...
Kan het op het moment niet vinden op de website van de overheid (www.denieuwezorgverzekering.nl), maar durf te zweren dat ik het daar ook gelezen had....quote:Moeten studenten straks ook premie betalen?
Ja. Vanaf hun achttiende verjaardag betalen ook studenten, met of zonder bijbaan, een nominale premie van ongeveer 1.100 à 1.200 euro per jaar. Zij betalen daarnaast echter (naar alle waarschijnlijkheid) geen inkomensgerelateerde bijdrage als er geen sprake is van inkomen uit arbeid. Ook studenten hebben recht op een zorgtoeslag. Daarnaast worden zij voor een deel gecompenseerd via de Studiefinanciering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |