Je bedoelt de bijbel, koran, torah etc?quote:Op donderdag 9 juni 2005 04:15 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hoe laat je je kennen zeg. Eén hersenonderzoeker geeft zijn mening en meteen wordt dat aangegrepen als het bewijs. Ongelofelijk dat het ongelovige kamp zich in feite net zo gedraagt als waar zij de gelovigen altijd van beschuldigen.
Ik vind dat het tijd wordt voor een boek: een anti-ongelovig manifest.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 04:15 schreef FuifDuif het volgende:
Eén hersenonderzoeker geeft zijn mening en meteen wordt dat aangegrepen als het bewijs.
Een bakje paddo's halen, boekje schrijven en 1000 jaar later wordt er voor je gebeden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bedoelt de bijbel, koran, torah etc?
Juist, wat dacht je van muziek?quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:32 schreef Doffy het volgende:
Uittredingen kunnen zelfs experimenteel worden opgewekt door stimulering van de juiste hersenkwab.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:23 schreef sweetgirly het volgende:
Juist, wat dacht je van muziek?
Wie heeft er niet weleens zo lekker in de muziek gezeten dat je gedachtes weg vaarden en alleen maar mee ging op de muziek. Sporten, vechtkunstbeoefenaars (en dan heb ik het niet over fight club-taferelen, ook al is juist het uiten van agressie dmv sport het positief uiten, wegzetten en loslaten van), meditatie, you name it.
Het is of valt te bewijzen in het hersengebied, nou prima juist!
Maar zegt dit dan dat daarmee de kous af is, nee juist niet. Het zegt naar mijn weten juist dat het kan!
Toedeloe
Wat snap je niet lieverdquote:
De hersenen is één grote huishouding van organische chemie. Oók mooie muziek, ook BDE's of OBE's, ook de sensatie dat er "meer is". Wat snap jïj niet, lieverd?quote:
Ik kan je echt niet volgen?quote:De oorzaak, het gevolg of het gebeuren.
Ok, daar valt ook geen pijl op te trekken, geef het toe
Ik denk dat het niet aan jou is om Radiohead lyrics te herschrijven, wel?quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:35 schreef sweetgirly het volgende:
Ps. je sig. zou ik veranderen in:
Just because you think it, doesn't mean it's there or true
quote:En die kan je heel breed opvatten, nou doei maar weer, want ja ik ben vervelend soms![]()
.
Tralala![]()
Dus we zijn onze hersenen, kan en zit zeker wat in, maar dat geloof ik niet alleen, gezien de effecten en juist de oorzaken die eruit volgenquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:33 schreef Doffy het volgende:
De hersenen is één grote huishouding van organische chemie. Oók mooie muziek, ook BDE's of OBE's, ook de sensatie dat er "meer is". Wat snap jïj niet, lieverd?![]()
Daar hebben meer sceptische mensen last vanquote:Ik kan je echt niet volgen?
Doe niet zo bijdehand, kleuter.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:37 schreef Doffy het volgende:
Ik denk dat het niet aan jou is om Radiohead lyrics te herschrijven, wel?
![]()
Welke 'oorzaken' en 'gevolgen' doel je op?quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:57 schreef sweetgirly het volgende:
Dus we zijn onze hersenen, kan en zit zeker wat in, maar dat geloof ik niet alleen, gezien de effecten en juist de oorzaken die eruit volgen.
Hoe bedoel je? Als je je eens wat duidelijker uit zou drukken, zou 't schelenquote:Maar daar verschillen we (dus) simpelweg van mening in. Een uittreding valt in de hersenen te bewijzen, ok en prima (goed juist), blijft staan dat een uittreding dus wel kan en/of mogelijk is. Of zeggen ze daar niets over?
De uittreding, het gebeuren, het verlaten van het lichaam whatever, zelf.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:00 schreef Doffy het volgende:
Welke 'oorzaken' en 'gevolgen' doel je op?
Ik weet echt niet hoe ik het anders zou moeten uitleggen hoorquote:Hoe bedoel je? Als je je eens wat duidelijker uit zou drukken, zou 't schelen
Dat zijn verschijnselen, maar geen oorzaken of gevolgen. Wat volgt uit wat?quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:08 schreef sweetgirly het volgende:
De uittreding, het gebeuren, het verlaten van het lichaam whatever, zelf.
En wat kenmerkt dat "echte gebeuren" dan?quote:k heb het idee dat de wetenschap of moet ik zeggen sceptici, want niks tegen de wetenschap, zich krampachtig vast blijven houden of vasthouden aan de omstandigheden, aan het waardoor, maar het échte gebeuren buiten beschouwing laten maar. Waarom?
Verschijnselen kan ookquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:24 schreef Doffy het volgende:
Dat zijn verschijnselen, maar geen oorzaken of gevolgen. Wat volgt uit wat?
De geboorte van het kuikentje, de omzetting van rups naar vlinder, het leven, zwijmelquote:En wat kenmerkt dat "echte gebeuren" dan?
De wetenschap omschrijft oorzaak en gevolg. Wat wil je nog meer zien, dan?quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:28 schreef sweetgirly het volgende:
Verschijnselen kan ook
En je laatste vraag, is de vraag maar weer.
Mja, en? Je weet hoe dat kuikentje in dat ei kwam, en ook waarom. Je weet ook waarom ie eruit moet komen. Wat is het probleem?quote:De geboorte van het kuikentje, de omzetting van rups naar vlinder, het leven, zwijmel![]()
Voor jou wel ja. Voor anderen is het gewoon de evolutieleer hoorquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:48 schreef thabit het volgende:
En de evolutie is ook maar een theorie!
Van welke planeet kom jij?quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:33 schreef sweetgirly het volgende:
Omdat het nog niet te bewijzen valt, ze hebben alleen het waardoor, maar zelfs dat nog niet helemaal. En wat ik lachwekkend van het programma vond, is dat ze in 2005 met een programma aankomen, die dat dus allemaal zou moeten bewijzen. Een lachertje dus ergens. Niet helemaal, gezien het waardoor, maar wel dieptriest dat in 2005 ze met conclusies komen die nog nóg amper een deathly thing bewijzen en zeker niet alles. Ze weten het en/of veel nog steeds niet zeker! Prachtig.
Beste Doffy, probeer het anachronische gemaal in het hoofd van sweetgirlie niet te snappen... ze heeft er vast ergens pillen voor (als ze die nou ns gewoon braaf innamquote:
Ik vind dat je nogal incoherent post.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:33 schreef sweetgirly het volgende:
Het is toch allemaal heel logisch biologisch, wat doen ze dan moeilijk
Omdat het nog niet te bewijzen valt, ze hebben alleen het waardoor, maar zelfs dat nog niet helemaal. En wat ik lachwekkend van het programma vond, is dat ze in 2005 met een programma aankomen, die dat dus allemaal zou moeten bewijzen. Een lachertje dus ergens. Niet helemaal, gezien het waardoor, maar wel dieptriest dat in 2005 ze met conclusies komen die nog nóg amper een deathly thing bewijzen en zeker niet alles. Ze weten het en/of veel nog steeds niet zeker! Prachtig.
2005, wat een mijlpijl.
Chaos zal je bedoelen.
Volgens mij kan het wel een stapje verder, zoniet houdt het op, en blijven vragen altijd vragen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:30 schreef Doffy het volgende:
De wetenschap omschrijft oorzaak en gevolg. Wat wil je nog meer zien, dan?
Ja, dat vraag ik mezelf dus ook afquote:Mja, en? Je weet hoe dat kuikentje in dat ei kwam, en ook waarom. Je weet ook waarom ie eruit moet komen. Wat is het probleem?
Ze zijn er inmiddels achter hoor!quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:53 schreef sweetgirly het volgende:
Wat hoorde ik laatst nou, oh ja die walvissen die in grote getalen aanspoelen, ze weten dat ze aanspoelen, maar ze weten niet waarom. Natuurverschijnsels, etc etc. Maargoed, dat is helemaal stagnatie want daarvan weten ze niet eens het waarom. Ja, dan ben je helemaal verder van huis. Alleen de elementen walvis, zee, kust dat weten ze en daarvan weten ze hoe en wat. Leuk hé, onverklaarbare zaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |