Von Schlieffenplan all over again, met nu een grote druk op Antwerpen, klaar.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoe zouden jullie Belgie aanvallen? Welke tactieken zou je daarvoor gebruiken, en hoe zou je het uitvoeren?
Maak een plan, en zet al je wannebee strategieën hier neer.
Ik zou ze limburg cadeau doenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoe zouden jullie Belgie aanvallen? Welke tactieken zou je daarvoor gebruiken, en hoe zou je het uitvoeren?
Maak een plan, en zet al je wannebee strategieën hier neer.
Ze hebben Wallonië alquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik zou ze limburg cadeau doen
dat gun ik niemand
Ligt daar geen verdedigingslinie, al dan niet meer in gebruik, van de Belgen?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
We blokkeren natuurlijk de Westerschelde. Hoofd-troepenmacht maakt omtrekkende beweging door Duitsland (onderwijl hebben de Belgen alle aandacht gericht op de Westerschelde en de schermutselingen aldaar), en penetreert Belgie ter hoogte van de Ardennen (ik ben natuurlijk altijd al een fan van het Ardennenoffensief geweest, vandaar). De Belgen zijn verbluft en worden onder de voet gelopen.
Deze strategie zou moeten volstaan om de schande van 1830 uit te wissen.
gewoon binnenrijden ja niet in een keer extra snel nee. en dan van binneuit de aanval openen. met allerlei terroristische aanslagen. dan vragen we of een paar moslimextremisten meekomen doen die zijn er ook vast wel in nl. en dan hoppa binnen no time belgie in bezit. maar wille we dat ook???quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:28 schreef Klonk het volgende:
gewoon de grens over wandelen, ding word nergens meer bewaakt, als je het goed doet heb je dan voor vanavond 22.00 uur Belgie in bezit.
Dat maakt de aanval des te onverwachterquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:33 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Ligt daar geen verdedigingslinie, al dan niet meer in gebruik, van de Belgen?![]()
je bedoelt Fort Eben Emael? Die hebben de Duitsers zonder enige verliezen ingenomen 65 jaar geledenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:33 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Ligt daar geen verdedigingslinie, al dan niet meer in gebruik, van de Belgen?![]()
Een Nederlander, beste Yvonne, krijgt dat woord wat met een 'f' begint niet uit z'n strot.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef yvonne het volgende:
Voor patat beste Jordy, krijg je geen enkele Belg in bweging.
Maar ware genialiteit zit in verbluffende eenvoud! Ik verwijs naar de briljante veldslag bij Cannae (link voor geinteresseerden).quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijk, zelf had ik een wat meer gerafineerd plan in gedachten.
De luchtmacht bombardeerd doelen in het Antwerpse havengebied en tevens Leopoldburg, waar een groot deel van het Belgische leger zich ophoud in kazernes.
De marine voert kust bombardementen uit door middel van raketaanvallen, op ondermeer Brugge, en andere havensteden.
De luchtmacht voert hierbij ondersteundende taken uit.
Na de eerste aanvallen gaan vanuit Noord-Brabant de tankeenheden samen met de infanterie de aanval openen op Belgisch grondgebied terwijl de Luchtmobiele brigade nabij Luik word gedropt en hierdoor een bruggehoofd kan maken voor troepen die vanuit Nederlands limburg oprukken.
Als strategisch reserve houden we in Brabant het Knatres paraat, om toch enige eenheden het grondgebied te bewaken.
De mariniers voeren samen met commando's raids uit op de Belgische westkust. Alles tegelijk, zodat er een groot schok effect ontstaat.
Als Luik is gevallen gaan de Luchtmobiele eenheden verder richting Franse grens terwijl het Knatres van Noord Brabant opschuift naar belgie om zodoende een bezettende macht uit te voeren en het achterland te verdedigen.
Evt, verliezen worden aangevuld door de meldplicht weer in te voeren, door sociale diensten te verlenen, alsmede politietaken uit te voeren. Voor hen die willen werkelijk onder de wapens te gaan en dienst te nemen aan de 2e Belgische veldtocht
Doordat de Luchtmacht van belgie niet erg sterk is, en het materieel grootendeels is verouderd vanwege een te arm budget zou er een voordeel moeten zijn te halen aan het kwalitatiefe overwicht van Nederlandse krachten, met name de tankeenheden en de luchtmacht.
Als de aanval vanuit de kust is gslaagd, Luik gevallen is, en de haven van Antwerpen lam ligt door oa de bijdrage van de luchtmacht licht belgie in een tang.
Wat we dan nog hebben zijn de Ardennen en het open zuiden, Wallonie.
De Ardennen zouden problemen kunnen geven vanwege de terreingesteldheid. Dus afgrendelen dat gebied en dit met groote voorzichtigheid aanpakken om de verliezen zoveel mogelijk te beperken door inzet van het luchtwapen en gevechtshelikopters met luchtmobiele ondersteuning.
Brussel zou dan open moeten staan. En de tanks rollen door tot het laatste belgische verzet is gebroken.
Maar tja, net zoals in 1830 zullen de Fransen dan wel weer roet in het Hollandse feestje gooien.
Ik roep al jaren dat Limburg zich moet afscheiden van Nederland... en dat Belgisch Limburg zich moet afstoten van België.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik zou ze limburg cadeau doen
dat gun ik niemand
Ook een bon plan, behalve het begin. Dan levert mijn aanpak beduidend minder schade op, zowel matrieel als personeel, en dus minder weerstand bij de bevolking en een makkelijkere bezetting.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
De luchtmacht bombardeerd doelen in het Antwerpse havengebied en tevens Leopoldburg, waar een groot deel van het Belgische leger zich ophoud in kazernes.
De marine voert kust bombardementen uit door middel van raketaanvallen, op ondermeer Brugge, en andere havensteden.
De luchtmacht voert hierbij ondersteundende taken uit.
Na de eerste aanvallen gaan vanuit Noord-Brabant de tankeenheden samen met de infanterie de aanval openen op Belgisch grondgebied terwijl de Luchtmobiele brigade nabij Luik word gedropt en hierdoor een bruggehoofd kan maken voor troepen die vanuit Nederlands limburg oprukken.
Als strategisch reserve houden we in Brabant het Knatres paraat, om toch enige eenheden het grondgebied te bewaken.
De mariniers voeren samen met commando's raids uit op de Belgische westkust. Alles tegelijk, zodat er een groot schok effect ontstaat.
Als Luik is gevallen gaan de Luchtmobiele eenheden verder richting Franse grens terwijl het Knatres van Noord Brabant opschuift naar belgie om zodoende een bezettende macht uit te voeren en het achterland te verdedigen.
Evt, verliezen worden aangevuld door de meldplicht weer in te voeren, door sociale diensten te verlenen, alsmede politietaken uit te voeren. Voor hen die willen werkelijk onder de wapens te gaan en dienst te nemen aan de 2e Belgische veldtocht
Doordat de Luchtmacht van belgie niet erg sterk is, en het materieel grootendeels is verouderd vanwege een te arm budget zou er een voordeel moeten zijn te halen aan het kwalitatiefe overwicht van Nederlandse krachten, met name de tankeenheden en de luchtmacht.
Als de aanval vanuit de kust is gslaagd, Luik gevallen is, en de haven van Antwerpen lam ligt door oa de bijdrage van de luchtmacht licht belgie in een tang.
Wat we dan nog hebben zijn de Ardennen en het open zuiden, Wallonie.
De Ardennen zouden problemen kunnen geven vanwege de terreingesteldheid. Dus afgrendelen dat gebied en dit met groote voorzichtigheid aanpakken om de verliezen zoveel mogelijk te beperken door inzet van het luchtwapen en gevechtshelikopters met luchtmobiele ondersteuning.
Brussel zou dan open moeten staan. En de tanks rollen door tot het laatste belgische verzet is gebroken.
Maar tja, net zoals in 1830 zullen de Fransen dan wel weer roet in het Hollandse feestje gooien.
Hiervoor hebben we het luchtwapen, die met precisie bombardementen de juiste doelen kunnen raken.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:52 schreef Hello_Kitty het volgende:
Laat dit topic aan de rest van België lezen, we gaan plat van het lachen![]()
De haven van Antwerpen platgooien lijkt me een gevaarlijk spelletje, je legt de economie lam maar wat valt er voor jullie dan nog te rapen (buiten ECHT bier en goede friet) als de grootste inkomstenbron weg is.
Een ander risico is dat bij diezelfde bombardementen van Antwerpen de kerncentrale van Doel geraakt wordt. Deze ligt recht naast de grens met Nederland dus al jullie het hele gebied tot Rotterdam een nucleaire winter willen bezorgen ga je gang.
Je zegt het zelf al, ouderwetse knaltechnieken, die dus niet zullen werken........quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:25 schreef jpzegthallo het volgende:
Donder gewoon wat bommen op zo'n klein klote plaatsje in Wallonië (eerst burgers waarschuwen)..
En dreig dan Brussel kapot te tieften, het franse deel dan. Geen slachtoffers, alles nog heel, je kan het zo overnemen. Ouderwetse knaltechnieken
Laten we daarover nadenken, expansiedrift hè?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:03 schreef Dr_Morreau het volgende:
En een makkelijke bezetting betekent dat we meer troepen over hebben om frankrijk aan te vallen, mijn grote doel, whuhahahahaaaaaa!!!
Ik ga sowieso uit van een zeer up-to-date en uitgebreid rapport van de gecombineerde Nederlandse inlichtingendiensten waarin alle strategische doelen zijn aangegeven. Wapenproductiecentra vallen zeer zeker onder de ook door mij aangegeven strategische doelen. Deze zullen dus door middel van de inzet van para's ongeschonden overmeesterd moeten worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Laten we daarover nadenken, expansiedrift hè?
Laten we ons eerst maar beperken tot Belgie, wat daarna komt zien we wel verder. Frankrijk en Duitsland zullen niet blij zijn met een Nederlands offensief tegen Belgie.
Dus automatisch zullen we de oostgrenzen moeten bewaken en een voldoende back-up hebben aan inzetbare manschappen en materieel.
Luik is belangrijk, vanwege de wapenfabrieken aldaar. Dus daar ligt een mooie taak voor Luchtmobiel, om die fabriek ongeschonden in handen te krijgen.
Ik brainstorm verder over plan-B, moet zo weer opweg naar mijn werk.
Gewoon, de lokale pers bellen. Niet zo moeilijk doen met vliegtuigen met speakers enzo.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, ouderwetse knaltechnieken, die dus niet zullen werken........
Hoe wil je de burgers eerst waarschuwen? Door f-16's van geluidsinstalaties te voorzien dat als ze niet snel weggaan ze dood kunnen gaan?![]()
Veel...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:33 schreef jpzegthallo het volgende:
Hoeveel belgen hebben een wapen in huis?
Heineken heeft hetzelfde effect hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:59 schreef Agiath het volgende:
Je vervangt hun prachtige belgische bieren met aldi Schauen Brau bier...
Binnen een paar dagen pleegt iedereen zelfmoord...
Ja, het Vlaams Blok zal ons steunen!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:31 schreef Soul79 het volgende:
Ik verwacht flink wat hulp van de Belgische Vijfde Kolonne overigens.
Inderdaadquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Edit:
Overigens hebben de belgen het erg makkelijk om nederland aan te vallen. Paar dijken en waterkeringen hier en daar opblazen en we hebben Limburg aan zee
Hoop dat je kunt zwemmen.
Het Limburgs Bevrijdingsfront!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:38 schreef Aargh het volgende:
Laten we het dan eens hebben over een Limburgse afscheidingsbeweging, en hoe we dat het beste en het snelste voor mekaar krijgen...
Belgisch Limburg is daar niet in geintresseerdquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:38 schreef Aargh het volgende:
Laten we het dan eens hebben over een Limburgse afscheidingsbeweging, en hoe we dat het beste en het snelste voor mekaar krijgen...
Idd , zeer vertrouwd ; daar word ih buitenland mee gelachen van 2 tot 100 jaarquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:42 schreef kwib het volgende:
Heren (en dames),
Dan nemen wij de CARAVAN. Oer Hollands en (seizoensgebonden) zeer vertrouwd op het buitenlandse infrastructuurnetwerk.
awel, je zal ze toch op zijn minst friet moeten aanbiedenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef yvonne het volgende:
Voor patat beste Jordy, krijg je geen enkele Belg in bweging.
Ja dat dachten de Duitsers in 1914 ook, hebben die zich even vergist.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:25 schreef Plato1980 het volgende:
Gezien het feit dat België een volledig verouderd leger heeft zouden we het binnen twee dagen onder de voet lopen.![]()
Ja, maar zij hadden ook niet zulke briljante strategenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja dat dachten de Duitsers in 1914 ook, hebben die zich even vergist.
Nou die Belgen waren toen toch niet echt het probleem voor de Duitsers, daar op dat stukkie achter die IJzer.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
De Duitsers hadden in '14 geen briljante strategen?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja, maar zij hadden ook niet zulke briljante strategen
Niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:38 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nou die Belgen waren toen toch niet echt het probleem voor de Duitsers, daar op dat stukkie achter die IJzer.
En onze boys van nu zijn natuurlijk wel meer bikkel dan die Duitsers uit 1914 he.
Nou ja dat is misschien wat overdreven, maar het haalt het natuurlijk niet bij mijn briljante aanvalsplanquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
De Duitsers hadden in '14 geen briljante strategen?
Goh..
Ik zou toch nog maar geen leger carriere beginnenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou ja dat is misschien wat overdreven, maar het haalt het natuurlijk niet bij mijn briljante aanvalsplan![]()
quote:
Dat is:quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zou toch nog maar geen leger carriere beginnen
Door de Ardennen nog wel
Omslachtig en tijdrovend plan. Een zo mogelijk groter nadeel is dat je een groot deel van de infrastructuur aanpakt terwijl juist dát hetgeen is waar het je om te doen is (het toevoegen van de Antwerpse haven aan Nederland maakt het een gunstigere overloop voor Rotterdam tenslotte).quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Die geef je gewoon een stuk Wallonië kado.quote:Maar tja, net zoals in 1830 zullen de Fransen dan wel weer roet in het Hollandse feestje gooien.
Nou de Duitsers deden hetzelfde hoor, tot 2 keer toe.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zou toch nog maar geen leger carriere beginnen
Door de Ardennen nog wel
Zo is het maar net, over de Ijzer komen jullie niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar zullen ze blij mee zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:57 schreef Dagonet het volgende:
Die geef je gewoon een stuk Wallonië kado.
Het Belgisch leger houdt kindjes boven het kampvuur in Congo.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:54 schreef Soul79 het volgende:
Over de laatste jaren hebben onze jongens toch meer gevechtservaring.
Wij zijn gepokt en gemazeld in Irak. Die Belgen weten niet meer wat een echte oorlog is.
Precies, en met die nieuwe geweldsinstructies kan er helemaal niks meer mis gaan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou, poe, poe, *snort*
Het is geweldig hoor, wat hebben ze aan gevechtsacties daar mee gedaan
Ha!quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:01 schreef placebeau het volgende:
[..]
Het Belgisch leger houdt kindjes boven het kampvuur in Congo.
Op m'n forum zit ene DOVO man, ( de opruimingsdienst) ze halen tonnen!!!! op, jaarbasis, heel heel erg veel.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:01 schreef Dagonet het volgende:
Wel opletten waar je schiet trouwens, de Belgen hebben (helaas) nog grote hoeveelheden gifgas rondslingeren
Psies, klein maar dapper volkje!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:59 schreef placebeau het volgende:
[..]
Zo is het maar net, over de Ijzer komen jullie niet.
Nee joh, jij pikt het toch ook niet dat ze onze premier met Harry Potter vergelijken?quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Wat een geweldig topicMaar ik weet nog altijd niet waarom we België uberhaupt zouden moeten innemen
Is het dan slechts het gevoel van vernedering na 1830?
Daar zou ik ze juist voor belonen!quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:24 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nee joh, jij pikt het toch ook niet dat ze onze premier met Harry Potter vergelijken?
Ik heb nog ergens een Time liggen met een foto van Balkenende waarop hij zelf een foto van Potter vastheeft om de gelijkenis aan te stippen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:24 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nee joh, jij pikt het toch ook niet dat ze onze premier met Harry Potter vergelijken?
Antwerpse haven bijvoorbeeld alleen al.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Wat een geweldig topicMaar ik weet nog altijd niet waarom we België uberhaupt zouden moeten innemen
Is het dan slechts het gevoel van vernedering na 1830?
Dat was niet slechts België. En het is volkomen terecht natuurlijk dat hij met Harry Potter wordt vergelekenquote:Op woensdag 8 juni 2005 00:24 schreef Soul79 het volgende:
[..]
*Nederlandquote:Op woensdag 8 juni 2005 00:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar zou ik ze juist voor belonen!
Mogen ze Holland binnenvallen
Ik denk dat hij daar nu enorm spijt van heeftquote:Op woensdag 8 juni 2005 00:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik heb nog ergens een Time liggen met een foto van Balkenende waarop hij zelf een foto van Potter vastheeft om de gelijkenis aan te stippen..
Aha.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Antwerpse haven bijvoorbeeld alleen al.
Kijk mensen, met een oorlog voor de deur moeten we natuurlijk wel eensgezind zijn en als 1 man achter onze jongens gaan staan.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar zou ik ze juist voor belonen!
Mogen ze Holland binnenvallen
Onze dappere jongensquote:Op woensdag 8 juni 2005 00:32 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Kijk mensen, met een oorlog voor de deur moeten we natuurlijk wel eensgezind zijn en als 1 man achter onze jongens gaan staan.
Het is geen tijd voor grappen nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
De moeders mogen mee. Gewoon in de caravan achter de troepen aan. We leven niet meer in de middelleeuwen he, soldaten hoeven niet meer alles te verdragen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Onze dappere jongens
Mogen ze wel zo lang van huis van mammie?
dat hebben ze in deel II meer dan rechtgezet.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zo makkelijk kan het zijn!quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:35 schreef hoppla het volgende:
1 groot hek eromheen bouwen en ze laten uithongeren, tot ze zich overgeven![]()
Ben jij gek. Ik val die Belgen niet aan ... k'heb d'r familie wonenquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:32 schreef Grand_Admiral_Thrawn het volgende:
De steden negeer ik in het begin ook, doe ik later wel in een siege. Wel leuk zo'n gevecht. Young David is al aangenomen als en centurion voor mijn infanterie
bovendien, wat is de winst? neem dan liever het ruhrgebied. of een flink stuk noordzee.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:59 schreef Young_David het volgende:
[..]
Ben jij gek. Ik val die Belgen niet aan ... k'heb d'r familie wonen
Maak je toch een nieuw topic met jouw fantasiequote:Op donderdag 9 juni 2005 00:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
bovendien, wat is de winst? neem dan liever het ruhrgebied. of een flink stuk noordzee.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 00:26 schreef hoppla het volgende:
[..]
Maak je toch een nieuw topic met jouw fantasieDeze gaat namelijk over belgie
Wij hebben de Terpstra-counter-attack. Zodra er een tsunami onze kant op komt, gooien wij Erica Terpstra snel het water in, om zo de tsunami weer de andere kant op te sturen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:35 schreef Virus3000 het volgende:
achja, probeer ons belgen maar ten onder te krijgen...
Het enige wat wij moeten doen is een kleine tsunami veroorzaken en jullie verzuipen allemaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |