abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27727463
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:32 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja dat dachten de Duitsers in 1914 ook, hebben die zich even vergist.
Nou die Belgen waren toen toch niet echt het probleem voor de Duitsers, daar op dat stukkie achter die IJzer.

En onze boys van nu zijn natuurlijk wel meer bikkel dan die Duitsers uit 1914 he.
  Admin dinsdag 7 juni 2005 @ 23:44:51 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27727653
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja, maar zij hadden ook niet zulke briljante strategen
De Duitsers hadden in '14 geen briljante strategen?
Goh..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 7 juni 2005 @ 23:47:01 #53
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27727703
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:38 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Nou die Belgen waren toen toch niet echt het probleem voor de Duitsers, daar op dat stukkie achter die IJzer.

En onze boys van nu zijn natuurlijk wel meer bikkel dan die Duitsers uit 1914 he.
Niet?
Ze hebben de Duitsers toch aardig in tijdsnood gebracht waardoor de oorlog er totaal anders kwam uit zien dan iemand ook maar verwachtte.

Onze boys van nu

Ja, we gaan wel in het leger, maar er mag niemand op ons schieten hoor, boehoehoe.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_27727792
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

De Duitsers hadden in '14 geen briljante strategen?
Goh..
Nou ja dat is misschien wat overdreven, maar het haalt het natuurlijk niet bij mijn briljante aanvalsplan
  Admin dinsdag 7 juni 2005 @ 23:52:24 #55
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27727860
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nou ja dat is misschien wat overdreven, maar het haalt het natuurlijk niet bij mijn briljante aanvalsplan
Ik zou toch nog maar geen leger carriere beginnen
Door de Ardennen nog wel

pi_27727920
Over de laatste jaren hebben onze jongens toch meer gevechtservaring.

Wij zijn gepokt en gemazeld in Irak. Die Belgen weten niet meer wat een echte oorlog is.
  Admin dinsdag 7 juni 2005 @ 23:56:36 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27727970
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:54 schreef Soul79 het volgende:

Wij zijn gepokt en gemazeld in Irak.

Nou, poe, poe, *snort*
Het is geweldig hoor, wat hebben ze aan gevechtsacties daar mee gedaan

pi_27727984
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Door de Ardennen nog wel
Dat is:
a) lekker onverwacht, en
b) naar beproefd recept

allerlei voordelen dus
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:57:39 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27728005
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijk, zelf had ik een wat meer gerafineerd plan in gedachten.
Omslachtig en tijdrovend plan. Een zo mogelijk groter nadeel is dat je een groot deel van de infrastructuur aanpakt terwijl juist dát hetgeen is waar het je om te doen is (het toevoegen van de Antwerpse haven aan Nederland maakt het een gunstigere overloop voor Rotterdam tenslotte).

Wat yvonne zegt, von schlieffenplan, werkte de eerste twee keer ook aardig tot goed.
quote:
Maar tja, net zoals in 1830 zullen de Fransen dan wel weer roet in het Hollandse feestje gooien.
Die geef je gewoon een stuk Wallonië kado.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_27728012
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Door de Ardennen nog wel
Nou de Duitsers deden hetzelfde hoor, tot 2 keer toe.

En toen lager er nog geen mooie brede snelwegen zoals nu. We denderen er zo over heen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:59:50 #61
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27728053
quote:

[..]

Zo is het maar net, over de Ijzer komen jullie niet.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:00:56 #62
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27728081
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:57 schreef Dagonet het volgende:

Die geef je gewoon een stuk Wallonië kado.
Daar zullen ze blij mee zijn
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:01:07 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27728087
Wel opletten waar je schiet trouwens, de Belgen hebben (helaas) nog grote hoeveelheden gifgas rondslingeren
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:01:58 #64
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27728109
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:54 schreef Soul79 het volgende:
Over de laatste jaren hebben onze jongens toch meer gevechtservaring.

Wij zijn gepokt en gemazeld in Irak. Die Belgen weten niet meer wat een echte oorlog is.
Het Belgisch leger houdt kindjes boven het kampvuur in Congo.
pi_27728126
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:56 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nou, poe, poe, *snort*
Het is geweldig hoor, wat hebben ze aan gevechtsacties daar mee gedaan
Precies, en met die nieuwe geweldsinstructies kan er helemaal niks meer mis gaan.

Er staat exact in beschreven wat je moet doen als je beschoten wordt. Hoeven onze jongens zelfs niet meer na te denken.

'Zoek dekking - doe niets - niet terugschieten - wacht op luchtsteun - even wachten - en weer verder'

Hop!
  Admin woensdag 8 juni 2005 @ 00:11:56 #66
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27728387
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:01 schreef placebeau het volgende:

[..]

Het Belgisch leger houdt kindjes boven het kampvuur in Congo.
Ha!
Kom daar maar nog eens om!

Admin woensdag 8 juni 2005 @ 00:12:59 #67
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27728424
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:01 schreef Dagonet het volgende:
Wel opletten waar je schiet trouwens, de Belgen hebben (helaas) nog grote hoeveelheden gifgas rondslingeren
Op m'n forum zit ene DOVO man, ( de opruimingsdienst) ze halen tonnen!!!! op, jaarbasis, heel heel erg veel.

Admin woensdag 8 juni 2005 @ 00:13:43 #68
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27728447
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:59 schreef placebeau het volgende:

[..]

Zo is het maar net, over de Ijzer komen jullie niet.
Psies, klein maar dapper volkje!

pi_27728480
Wat een geweldig topic Maar ik weet nog altijd niet waarom we België uberhaupt zouden moeten innemen Is het dan slechts het gevoel van vernedering na 1830?
pi_27728629

Een simpel plannetje. De rode cirkels stellen grondtroepenconcentraties voor die verschillende aanvallen leiden het 'vijandelijke' gebied in. De blauwe vlakken vertegenwoordigen vliegvelden met de bijbehorende blauwe pijlen die de Luchtmobiele Brigade voorstellen. De strategie is de allom bekende Kesselschlacht.

Zoiets?

pi_27728692
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Wat een geweldig topic Maar ik weet nog altijd niet waarom we België uberhaupt zouden moeten innemen Is het dan slechts het gevoel van vernedering na 1830?
Nee joh, jij pikt het toch ook niet dat ze onze premier met Harry Potter vergelijken?
  Admin woensdag 8 juni 2005 @ 00:26:55 #72
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27728737
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:24 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Nee joh, jij pikt het toch ook niet dat ze onze premier met Harry Potter vergelijken?
Daar zou ik ze juist voor belonen!
Mogen ze Holland binnenvallen

woensdag 8 juni 2005 @ 00:28:58 #73
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_27728776
Ik stuur gewoon rambo...
En hoe voelt u zich nu?
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:29:16 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27728782
quote:

[..]

Ik heb nog ergens een Time liggen met een foto van Balkenende waarop hij zelf een foto van Potter vastheeft om de gelijkenis aan te stippen. .
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:29:46 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27728792
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:15 schreef Black_Tulip het volgende:
Antwerpse haven bijvoorbeeld alleen al.
pi_27728798
quote:

[..]

Dat was niet slechts België. En het is volkomen terecht natuurlijk dat hij met Harry Potter wordt vergeleken
pi_27728821
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

*Nederland

[/neukerijmodus]

pi_27728825
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:29 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb nog ergens een Time liggen met een foto van Balkenende waarop hij zelf een foto van Potter vastheeft om de gelijkenis aan te stippen. .
Ik denk dat hij daar nu enorm spijt van heeft
pi_27728839
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:29 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Antwerpse haven bijvoorbeeld alleen al.
Aha.
pi_27728863
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:26 schreef yvonne het volgende:

[..]

Kijk mensen, met een oorlog voor de deur moeten we natuurlijk wel eensgezind zijn en als 1 man achter onze jongens gaan staan.

Het is geen tijd voor grappen nu.
  Admin woensdag 8 juni 2005 @ 00:38:02 #81
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27728986
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:32 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Kijk mensen, met een oorlog voor de deur moeten we natuurlijk wel eensgezind zijn en als 1 man achter onze jongens gaan staan.

Het is geen tijd voor grappen nu.
Onze dappere jongens

Mogen ze wel zo lang van huis van mammie?

woensdag 8 juni 2005 @ 00:45:23 #82
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27729156
Wat gebeurt er trouwens als Limburg zich van Nederland afscheidt en zich bij Belgie aansluit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  woensdag 8 juni 2005 @ 00:47:43 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27729202
ik denk door te vertellen dat ze in een groot nederland beter af zijn. het blijven belgen...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27729357
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

Onze dappere jongens

Mogen ze wel zo lang van huis van mammie?
De moeders mogen mee. Gewoon in de caravan achter de troepen aan. We leven niet meer in de middelleeuwen he, soldaten hoeven niet meer alles te verdragen.

Iedereen is trouwens nog vergeten dat ons leger een Europees kampioen in het midden heeft, turnkampioen Yuri van Gelder is ook militair. Kunnen die Belgen niet zeggen.
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:22:20 #85
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_27743456
Nederland valt aan met 20 legers:
*rammel* *rammel*....een vijf en een vier gegooid
België verdedigd:
*rammel* *rammel* .... twee keer een twee

Nederland wint
Of hadden we het niet over Risk?
  woensdag 8 juni 2005 @ 16:58:13 #86
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27746980
Ok dan, plan-B

aangezien plan-A nog wat haken en ogen had het volgende om Belgie te bevrijden en in te lijfen bij Nederland

Ten eerste de inlichtingendiensten raadplegen en daarvan de info analyseren, waar welke belgische eenheden zitten. En tevens de strategische doelen in kaart brengen.
Dat zijn de wapenfabrieken in Luik, de Antwerpse haven, Luchthaven Zaventem, Zeebrugge en Oostende, Hasselt communicatie centra en bunkers en Leopoldsburg. Deze laatste stad is van belang vanwege de hoge concentratie van militaire eenheden die daar gelegerd zijn.

De aanval moet op 4 fronten plaatsvinden, namelijk vanuit zee, over land vanuit Noord-Brabant en Limburg, en vanuit de lucht.
De bedoeling is om de vitale en infrastructurele handige zaken zoals vliegvelden en havens heel in handen te krijgen.

De Nationale reserve word opgeroepen voor oefening, om zo de schijn op te houden voor het buitenland, en een noodtoestand word afgekondigd. Indien het leger een gebrek aan vervoersmiddellen heeft zal er vanuit bedrijven worden gevraagd om een bijdrage te leveren in de vorm van trucks en ander genie materieel.
De Natres blijft overigens in geval van aanval enkel actief in het achterland, om daar uitwassen van belgische guerillas tegen te gaan, en tevens aan object beveiliging te doen van vitale doelen.

Vanuit zee zullen de marine schepen landingen met mariniers uitvoeren, in tegelijkertijd Oostende en Zeebrugge. Vanuit West-Noord-Brabant zal pantser-infanterie met luchtsteun oprukken richting de haven van Antwerpen. Vanuit zuid-oost brabant eveneens pantser-infanterie met ondersteuning van tanks richting Hasselt en Leopoldsburg gaan. Luchtmobiel zal worden gedropt rondom Luik, met de ondersteuning van Apache gevechtshelikopters.
De taak van de luchtmacht licht hier met name in het uitschakelen van de belgische luchtmacht en tevens door bombardementen op militaire bases uit te voeren. De artillerie kan achter de frontlijn ondersteuning geven aan het offensief door raketten af te vuren en met houwitzers het moreel van de belgische troepen nog verder terug te dringen.
Commando's voeren acties en raids uit achter de linies op en vergaren tevens inlichtingen. tevens zal hun de taak worden opgelegd om in Brussel angst te zaaien en vitale doelen in te nemen.

Als de landingen vanuit zee door de mariniers gelukt zijn rukken ze op richting Kortrijk, en eenheden van het west brabantse front stoten door naar Gent.
Aan het oostelijk brabantse front dient men Luik verder in te nemen zodat de luchtmobiele eenheden kunnen worden ingezet in Namen en Bastogne. Met wederom de apache's als vuursteun.
De strategische reserves van manschappen zullen nu de bezette gebieden moeten controleren, zodat de gevechtseenheden voort kunnen gaan met het offensief.

Als alles goed gaat zit Brussel in de tang, en kunnen de commando's hun werk elders voortzetten door langs de Franse grens inlichtingen te verzamelen over Franse militaire activiteiten.

De Ardennen zullen met luchtsteun en met Luchtmobiele eenheden ingenomen moeten worden. Tanks hebben hier niet veel nut, beter is de inzet van artillerie.
Het west brabantse offensief zal nu gesplitst worden door deels de mariniers te ondersteunen in het westen, en het andere deel zal zich rond Brussel concentreren.
Het oostelijk brabants offensief zet door tot aan Charleroi.

Dit plan zou plan B moeten zijn, en zou kunnen werken. mede door relatief korte logistieke lijnen, het moderne materieel, numeriek overwicht in vliegtuigen en tanks, de mogelijkheid om vanuit zee een amphibische aanval uit te voeren, en door Luchtmobiele eenheden snel van taak te doen veranderen.

Aanvullngen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:15:05 #87
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_27747546
quote:

[..]

dat hebben ze in deel II meer dan rechtgezet.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_27747666
Geef ff een brul dan.
Ik opereer vanuit Brussel these days....
pi_27748142
1 groot hek eromheen bouwen en ze laten uithongeren, tot ze zich overgeven
Stoer en ruig maar net geen tuig
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:46:19 #90
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_27748435
Aan de Belgisch/Franse grens dit bord aan de verkeerde kant van de grens zetten:

Loopt zo heel België leeg.
pi_27753530
Ik zou het heel anders aanpakken, iedereen doet het alleen maar met moderne wapens. Ik zou het op de ouderwetse manier doen. Ik zou bij de vs wel een aantal emp-bommen lenen maar dan alleen maar om de aanval een beetje eerlijk te laten verlopen.

Ik zou boven België EMP-bommen laten ontploffen om te zorgen dat ze hun moderne wapens niet kunnen gebruiken. Ondertussen zou ik Noord Brabant mijn legers op stellen. Mijn Triarï, hastati, urban cohorts, archers, heavy cavalerie en heavy onagers. Dan stoten we rustig door België, zonder dat er nog veel tegenstand is. Kunnen we gelijk zien hoe goed die koning van hun is.
Grand Admiral Trawn
"I have no qualms about accepting a useful idea merely because it wasn't my own."
"Learn about art, Captain. When you understand a species' art, you understand that species."
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:42:19 #92
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27754094
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:35 schreef hoppla het volgende:
1 groot hek eromheen bouwen en ze laten uithongeren, tot ze zich overgeven
Zo makkelijk kan het zijn!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27755302
Ik zou gebruik maken van onze superieure tanks om het frietentuig in het veld te overrompelen. De grote steden zou ik links laten liggen omdat dat altijd nare bende is met die straatgevechten. Ik zou de cruciale haven van Antwerp wel koste wat kost proberen te veroveren zodat de Belgskes geen bevoorrading via zee kunnen krijgen. Ook de luchthavens, militair en civiel, zou ik snel bezetten. Verder zou ik in snel tempo alle grote wegen naar Frankrijk en Duitsland bezetten zodat vervoer van wapens, munitie, brandstof en levensmiddelen uitsluitend via smokkelroutes plaats kan vinden. (helemaal stop zetten kun je het niet denk ik). Pas later in deze grote Nederlands- Belgische oorlog ga ik me focussen op de grote steden. d.m.v een perimeter zorg ik dat er geen volk in of uit de grote steden kan. Langzaam aan zullen de voorraden van de omsingelde Belgen in hun grote steden op raken en geven ze zich op den duur over zonder zware gevechten te leveren in de steden zelf.

Maar eigelijk denk ik dat we geen schijn van kans zouden maken tegen het Belgische leger, zeker niet in het offensief.
pi_27760863
De steden negeer ik in het begin ook, doe ik later wel in een siege. Wel leuk zo'n gevecht. Young David is al aangenomen als en centurion voor mijn infanterie
Grand Admiral Trawn
"I have no qualms about accepting a useful idea merely because it wasn't my own."
"Learn about art, Captain. When you understand a species' art, you understand that species."
pi_27761636
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:32 schreef Grand_Admiral_Thrawn het volgende:
De steden negeer ik in het begin ook, doe ik later wel in een siege. Wel leuk zo'n gevecht. Young David is al aangenomen als en centurion voor mijn infanterie
Ben jij gek. Ik val die Belgen niet aan ... k'heb d'r familie wonen
  donderdag 9 juni 2005 @ 00:08:06 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27761838
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:59 schreef Young_David het volgende:

[..]

Ben jij gek. Ik val die Belgen niet aan ... k'heb d'r familie wonen
bovendien, wat is de winst? neem dan liever het ruhrgebied. of een flink stuk noordzee.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27762241
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bovendien, wat is de winst? neem dan liever het ruhrgebied. of een flink stuk noordzee.
Maak je toch een nieuw topic met jouw fantasie
pi_27762254
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 00:26 schreef hoppla het volgende:

[..]

Maak je toch een nieuw topic met jouw fantasie Deze gaat namelijk over belgie
pi_27762270
shit gaat echt iets fout, forum noob
pi_27769111
achja, probeer ons belgen maar ten onder te krijgen...
Het enige wat wij moeten doen is een kleine tsunami veroorzaken en jullie verzuipen allemaal
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')