abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:18:57 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27717810
Hoe zouden jullie Belgie aanvallen? Welke tactieken zou je daarvoor gebruiken, en hoe zou je het uitvoeren?
Maak een plan, en zet al je wannebee strategieën hier neer.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_27717834
Paar atoombommen erop
  Admin dinsdag 7 juni 2005 @ 19:21:04 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27717860
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoe zouden jullie Belgie aanvallen? Welke tactieken zou je daarvoor gebruiken, en hoe zou je het uitvoeren?
Maak een plan, en zet al je wannebee strategieën hier neer.
Von Schlieffenplan all over again, met nu een grote druk op Antwerpen, klaar.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27717869
Ik zou een paar duizend ton patat in Frankrijk dumpen. Als dan alle Belgen naar het zuiden zijn vertrokken, kan je zo België binnenwandelen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:23:01 #5
67174 Dos37
Come on Twente
pi_27717929
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoe zouden jullie Belgie aanvallen? Welke tactieken zou je daarvoor gebruiken, en hoe zou je het uitvoeren?
Maak een plan, en zet al je wannebee strategieën hier neer.
Ik zou ze limburg cadeau doen

dat gun ik niemand
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Admin dinsdag 7 juni 2005 @ 19:23:11 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27717935
Voor patat beste Jordy, krijg je geen enkele Belg in bweging.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 7 juni 2005 @ 19:24:00 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27717962
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik zou ze limburg cadeau doen

dat gun ik niemand
Ze hebben Wallonië al
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27718026
We blokkeren natuurlijk de Westerschelde. Hoofd-troepenmacht maakt omtrekkende beweging door Duitsland (onderwijl hebben de Belgen alle aandacht gericht op de Westerschelde en de schermutselingen aldaar), en penetreert Belgie ter hoogte van de Ardennen (ik ben natuurlijk altijd al een fan van het Ardennenoffensief geweest, vandaar). De Belgen zijn verbluft en worden onder de voet gelopen.

Deze strategie zou moeten volstaan om de schande van 1830 uit te wissen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:28:37 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27718092
gewoon de grens over wandelen, ding word nergens meer bewaakt, als je het goed doet heb je dan voor vanavond 22.00 uur Belgie in bezit.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_27718225
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
We blokkeren natuurlijk de Westerschelde. Hoofd-troepenmacht maakt omtrekkende beweging door Duitsland (onderwijl hebben de Belgen alle aandacht gericht op de Westerschelde en de schermutselingen aldaar), en penetreert Belgie ter hoogte van de Ardennen (ik ben natuurlijk altijd al een fan van het Ardennenoffensief geweest, vandaar). De Belgen zijn verbluft en worden onder de voet gelopen.

Deze strategie zou moeten volstaan om de schande van 1830 uit te wissen.
Ligt daar geen verdedigingslinie, al dan niet meer in gebruik, van de Belgen?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:34:52 #11
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_27718253
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:28 schreef Klonk het volgende:
gewoon de grens over wandelen, ding word nergens meer bewaakt, als je het goed doet heb je dan voor vanavond 22.00 uur Belgie in bezit.
gewoon binnenrijden ja niet in een keer extra snel nee. en dan van binneuit de aanval openen. met allerlei terroristische aanslagen. dan vragen we of een paar moslimextremisten meekomen doen die zijn er ook vast wel in nl. en dan hoppa binnen no time belgie in bezit. maar wille we dat ook???
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_27718293
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:33 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

Ligt daar geen verdedigingslinie, al dan niet meer in gebruik, van de Belgen?
Dat maakt de aanval des te onverwachter
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:46:08 #13
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27718625
Kijk, zelf had ik een wat meer gerafineerd plan in gedachten.

De luchtmacht bombardeerd doelen in het Antwerpse havengebied en tevens Leopoldburg, waar een groot deel van het Belgische leger zich ophoud in kazernes.
De marine voert kust bombardementen uit door middel van raketaanvallen, op ondermeer Brugge, en andere havensteden.
De luchtmacht voert hierbij ondersteundende taken uit.

Na de eerste aanvallen gaan vanuit Noord-Brabant de tankeenheden samen met de infanterie de aanval openen op Belgisch grondgebied terwijl de Luchtmobiele brigade nabij Luik word gedropt en hierdoor een bruggehoofd kan maken voor troepen die vanuit Nederlands limburg oprukken.
Als strategisch reserve houden we in Brabant het Knatres paraat, om toch enige eenheden het grondgebied te bewaken.

De mariniers voeren samen met commando's raids uit op de Belgische westkust. Alles tegelijk, zodat er een groot schok effect ontstaat.

Als Luik is gevallen gaan de Luchtmobiele eenheden verder richting Franse grens terwijl het Knatres van Noord Brabant opschuift naar belgie om zodoende een bezettende macht uit te voeren en het achterland te verdedigen.

Evt, verliezen worden aangevuld door de meldplicht weer in te voeren, door sociale diensten te verlenen, alsmede politietaken uit te voeren. Voor hen die willen werkelijk onder de wapens te gaan en dienst te nemen aan de 2e Belgische veldtocht

Doordat de Luchtmacht van belgie niet erg sterk is, en het materieel grootendeels is verouderd vanwege een te arm budget zou er een voordeel moeten zijn te halen aan het kwalitatiefe overwicht van Nederlandse krachten, met name de tankeenheden en de luchtmacht.

Als de aanval vanuit de kust is gslaagd, Luik gevallen is, en de haven van Antwerpen lam ligt door oa de bijdrage van de luchtmacht licht belgie in een tang.
Wat we dan nog hebben zijn de Ardennen en het open zuiden, Wallonie.
De Ardennen zouden problemen kunnen geven vanwege de terreingesteldheid. Dus afgrendelen dat gebied en dit met groote voorzichtigheid aanpakken om de verliezen zoveel mogelijk te beperken door inzet van het luchtwapen en gevechtshelikopters met luchtmobiele ondersteuning.

Brussel zou dan open moeten staan. En de tanks rollen door tot het laatste belgische verzet is gebroken.

Maar tja, net zoals in 1830 zullen de Fransen dan wel weer roet in het Hollandse feestje gooien.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:47:30 #14
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27718658
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:33 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

Ligt daar geen verdedigingslinie, al dan niet meer in gebruik, van de Belgen?
je bedoelt Fort Eben Emael? Die hebben de Duitsers zonder enige verliezen ingenomen 65 jaar geleden
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_27718687
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef yvonne het volgende:
Voor patat beste Jordy, krijg je geen enkele Belg in bweging.
Een Nederlander, beste Yvonne, krijgt dat woord wat met een 'f' begint niet uit z'n strot.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_27718823
Laat dit topic aan de rest van België lezen, we gaan plat van het lachen

De haven van Antwerpen platgooien lijkt me een gevaarlijk spelletje, je legt de economie lam maar wat valt er voor jullie dan nog te rapen (buiten ECHT bier en goede friet) als de grootste inkomstenbron weg is.
Een ander risico is dat bij diezelfde bombardementen van Antwerpen de kerncentrale van Doel geraakt wordt. Deze ligt recht naast de grens met Nederland dus al jullie het hele gebied tot Rotterdam een nucleaire winter willen bezorgen ga je gang.
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
pi_27718887
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijk, zelf had ik een wat meer gerafineerd plan in gedachten.

De luchtmacht bombardeerd doelen in het Antwerpse havengebied en tevens Leopoldburg, waar een groot deel van het Belgische leger zich ophoud in kazernes.
De marine voert kust bombardementen uit door middel van raketaanvallen, op ondermeer Brugge, en andere havensteden.
De luchtmacht voert hierbij ondersteundende taken uit.

Na de eerste aanvallen gaan vanuit Noord-Brabant de tankeenheden samen met de infanterie de aanval openen op Belgisch grondgebied terwijl de Luchtmobiele brigade nabij Luik word gedropt en hierdoor een bruggehoofd kan maken voor troepen die vanuit Nederlands limburg oprukken.
Als strategisch reserve houden we in Brabant het Knatres paraat, om toch enige eenheden het grondgebied te bewaken.

De mariniers voeren samen met commando's raids uit op de Belgische westkust. Alles tegelijk, zodat er een groot schok effect ontstaat.

Als Luik is gevallen gaan de Luchtmobiele eenheden verder richting Franse grens terwijl het Knatres van Noord Brabant opschuift naar belgie om zodoende een bezettende macht uit te voeren en het achterland te verdedigen.

Evt, verliezen worden aangevuld door de meldplicht weer in te voeren, door sociale diensten te verlenen, alsmede politietaken uit te voeren. Voor hen die willen werkelijk onder de wapens te gaan en dienst te nemen aan de 2e Belgische veldtocht

Doordat de Luchtmacht van belgie niet erg sterk is, en het materieel grootendeels is verouderd vanwege een te arm budget zou er een voordeel moeten zijn te halen aan het kwalitatiefe overwicht van Nederlandse krachten, met name de tankeenheden en de luchtmacht.

Als de aanval vanuit de kust is gslaagd, Luik gevallen is, en de haven van Antwerpen lam ligt door oa de bijdrage van de luchtmacht licht belgie in een tang.
Wat we dan nog hebben zijn de Ardennen en het open zuiden, Wallonie.
De Ardennen zouden problemen kunnen geven vanwege de terreingesteldheid. Dus afgrendelen dat gebied en dit met groote voorzichtigheid aanpakken om de verliezen zoveel mogelijk te beperken door inzet van het luchtwapen en gevechtshelikopters met luchtmobiele ondersteuning.

Brussel zou dan open moeten staan. En de tanks rollen door tot het laatste belgische verzet is gebroken.

Maar tja, net zoals in 1830 zullen de Fransen dan wel weer roet in het Hollandse feestje gooien.
Maar ware genialiteit zit in verbluffende eenvoud! Ik verwijs naar de briljante veldslag bij Cannae (link voor geinteresseerden).
pi_27718941
Eigenlijk te makkelijk, maar goed:

Een uurtje voor zonsopgang beginnen we met een bombardement op alle belgische luchtmachtvliegvelden, waardoor de luchtmacht gedecimeerd wordt. Eventuele toestellen die toch opstijgen worden door begeleidende jagers neergehaald.

Tegelijkertijd worden commando-eenheden geparachuteerd boven een klein aantal van te voren geselecteerde strategische doelen, zoals de grote burgerluchthavens en belangrijke communicatie centra. Deze nemen hun doel in,vernietigen de com. centra en stellen de luchthavens veilig totdat de hoofdmacht ze aflost.

Op hetzelfde tijdstip duiken in de marinehaven van antwerpen een paar onderzeeers op die de complete belgische marinevloot naar de kelder torpedeert, waarna de nederlandse marine de westerschelde afsluit en posities inneemt voor de belgische kust.

Rond zonsopgang zijn deze operaties beeindigt, en begint de hoofdtroepenmacht aan een snelle opmars, waarbij de ene helft vanuit brabant over een breed front aanvalt, en de andere helft snel doorstoot langs de duitse grens richting de franse grens en de belgische troepen aldus in de tang neemt.

Op de ingenomen vliegvelden rond brussel landen ondertussen transportvliegtuigen met personeel en zwaar materieel, zodat de belgische troepen die de brabantse grens verdedigen ook in de rug aangevallen kunnen worden.

Tegen het middaguur bestaat belgie als zodanig niet meer, maar zal vanaf dat moment Zuid-Nederland genoemd worden.

De dinsdag daarna om zes uur 's morgens vind de openbare executie van koning Albert, zijn vrouw en alle nageslacht plaats, en neemt Koningin Beatrix haar rechtmaitge plaats op de troon van Groot Nederland in. Hoera!
pi_27719017
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik zou ze limburg cadeau doen

dat gun ik niemand
Ik roep al jaren dat Limburg zich moet afscheiden van Nederland... en dat Belgisch Limburg zich moet afstoten van België.
Samen worden we 1 mooie Limburg!
Uiteraard verbieden we het hollanders om langer dan 1 uur op et terras te zitten.
Altijd kankeren op Limburg, maar intussen wel al onze terrassen druk bezetten en onze vlaaien opeten.

Limburg
Het werelddeel van de levensgenieters.

Overigens zeggen we hier in zuid limburg ook friet in plaats van patat.

Edit:
Overigens hebben de belgen het erg makkelijk om nederland aan te vallen. Paar dijken en waterkeringen hier en daar opblazen en we hebben Limburg aan zee
Hoop dat je kunt zwemmen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:58:54 #20
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_27719041
Duidelijk geen art of war lezers hier
Ik stel voor eerst een grote infanterie te sturen naar de Ardennen, en dit terrein te bezetten.

Vanaf daar, een peuleschilletje voor de reeds platgebombardeerde legers van België
* WarPuppy votes for Shock & Awe !
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_27719125
Chemical warfare
Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
pi_27719184
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijk, zelf had ik een wat meer gerafineerd plan in gedachten.

De luchtmacht bombardeerd doelen in het Antwerpse havengebied en tevens Leopoldburg, waar een groot deel van het Belgische leger zich ophoud in kazernes.
De marine voert kust bombardementen uit door middel van raketaanvallen, op ondermeer Brugge, en andere havensteden.
De luchtmacht voert hierbij ondersteundende taken uit.

Na de eerste aanvallen gaan vanuit Noord-Brabant de tankeenheden samen met de infanterie de aanval openen op Belgisch grondgebied terwijl de Luchtmobiele brigade nabij Luik word gedropt en hierdoor een bruggehoofd kan maken voor troepen die vanuit Nederlands limburg oprukken.
Als strategisch reserve houden we in Brabant het Knatres paraat, om toch enige eenheden het grondgebied te bewaken.

De mariniers voeren samen met commando's raids uit op de Belgische westkust. Alles tegelijk, zodat er een groot schok effect ontstaat.

Als Luik is gevallen gaan de Luchtmobiele eenheden verder richting Franse grens terwijl het Knatres van Noord Brabant opschuift naar belgie om zodoende een bezettende macht uit te voeren en het achterland te verdedigen.

Evt, verliezen worden aangevuld door de meldplicht weer in te voeren, door sociale diensten te verlenen, alsmede politietaken uit te voeren. Voor hen die willen werkelijk onder de wapens te gaan en dienst te nemen aan de 2e Belgische veldtocht

Doordat de Luchtmacht van belgie niet erg sterk is, en het materieel grootendeels is verouderd vanwege een te arm budget zou er een voordeel moeten zijn te halen aan het kwalitatiefe overwicht van Nederlandse krachten, met name de tankeenheden en de luchtmacht.

Als de aanval vanuit de kust is gslaagd, Luik gevallen is, en de haven van Antwerpen lam ligt door oa de bijdrage van de luchtmacht licht belgie in een tang.
Wat we dan nog hebben zijn de Ardennen en het open zuiden, Wallonie.
De Ardennen zouden problemen kunnen geven vanwege de terreingesteldheid. Dus afgrendelen dat gebied en dit met groote voorzichtigheid aanpakken om de verliezen zoveel mogelijk te beperken door inzet van het luchtwapen en gevechtshelikopters met luchtmobiele ondersteuning.

Brussel zou dan open moeten staan. En de tanks rollen door tot het laatste belgische verzet is gebroken.

Maar tja, net zoals in 1830 zullen de Fransen dan wel weer roet in het Hollandse feestje gooien.
Ook een bon plan, behalve het begin. Dan levert mijn aanpak beduidend minder schade op, zowel matrieel als personeel, en dus minder weerstand bij de bevolking en een makkelijkere bezetting.
pi_27719238
En een makkelijke bezetting betekent dat we meer troepen over hebben om frankrijk aan te vallen, mijn grote doel, whuhahahahaaaaaa!!!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:06:37 #24
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27719372
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:52 schreef Hello_Kitty het volgende:
Laat dit topic aan de rest van België lezen, we gaan plat van het lachen

De haven van Antwerpen platgooien lijkt me een gevaarlijk spelletje, je legt de economie lam maar wat valt er voor jullie dan nog te rapen (buiten ECHT bier en goede friet) als de grootste inkomstenbron weg is.
Een ander risico is dat bij diezelfde bombardementen van Antwerpen de kerncentrale van Doel geraakt wordt. Deze ligt recht naast de grens met Nederland dus al jullie het hele gebied tot Rotterdam een nucleaire winter willen bezorgen ga je gang.
Hiervoor hebben we het luchtwapen, die met precisie bombardementen de juiste doelen kunnen raken.

Maar gooi het eens op een belgisch forum, dat lijkt me redelijk hilarisch
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:14:19 #25
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27719676
Ik ga mij vandaag op plan-B bezinnen.

Plan-A zou goed uit te voeren moeten zijn, edoch vergt dat veel inzet van het luchtwapen wat te kwetsbaar zou zijn.
De Marine zou beter inzetbaar moeten zijn nu ze amfibische schepen hebben, en dus complete bataljons kunnen vervoeren incl. materieel.

Plan-A blijft tot op heden gehandhaafd.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')