Je bent geweldig Bluezz!!quote:
Ik ook nietquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Had tot nu toe nog nooit van Monagasque sauce gehoord.
of ketjap?quote:
niet alleen scherp is pittig. ketjap heeft wel iets pittigs, zeker in een subtiel recept.quote:
Ja, flan maak ik regelmatig, eieren, melk, suiker en een smaakmaker (verhoudingen 3 Eierenquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:12 schreef Atnuk het volgende:
Piet,
Kun je mij vertellen of je wel eens flan hebt gemaakt en zo ja, hoe je dat dan hebt gemaakt?
Easy.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:38 schreef SiGNe het volgende:
En hoe maak je eigenlijk portsaus?
het kontje eraf snijden (waar ze aan de plant zaten) en eventueel de buitenste blaadjes van de spruit verwijderen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok. Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering een netje spruitjes gekocht.
Iemand tips hoe je die klaar moet maken?
geen kruisje in de bovenkant? doet m'n vriendin altijd, waarom weet ik niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
het kontje eraf snijden (waar ze aan de plant zaten) en eventueel de buitenste blaadjes van de spruit verwijderen.
Koken tot gaar (afhankelijk van je smaak korter of langer, richttijd minuut of 15)
Nu kan je ze verder op smaak brengen zoals jij dat wil, ik zelf vind een kneep citroensap en een kluit boter (boter is geen margarine) het lekkerst, omdat je dan de smaak van de dingen zelf goed proeft.
ach jaquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
geen kruisje in de bovenkant? doet m'n vriendin altijd, waarom weet ik niet.
Als jij dat geloofd, moet je het vooral doen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:58 schreef Troel het volgende:
Ik heb het gevoel dat als je een kruisje in het kontje van het spruitje zet, dat ze sneller gaar zijn, maar dat kan ook bullshit zijn hoor.
whehequote:Op donderdag 19 januari 2006 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ach ja
Daarover het volgende verhaal.
Een jong echtpaar waren terug van huwelijksreis. Zij maakte hem de eerste warme maaltijd, een gebraden ham. Ze nam de ham en sneed daar een stuk af, en deed hem toen in de ovenschaal en zette hem in de oven. De man die nogal zuinig was vroeg haar waarom ze dat deed. Ze vertelde dat ze dat zo van haar moeder had geleerd. Maar waarom, wat is het nut ervan? vroeg hij..
De vrouw wist het niet en belde haar moeder, die vertelde dat zij het van haar moeder had geleerd.
Dus oma werd gebeld. Oma vertelde dat zij het ook niet wist, maar het hoorde zo, want haar moeder deed het ook al.
Overgrootmoeder werd gebeld.
Met een krakende stem zei het oude besje, ja ja, dat was de enige fucking manier waarop ik die ham in die kleine braadslee kon krijgen,...
net niet onder en deksel op de pan, als het kookt laag zetten dat het niet te hard en droog kookt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoeveel water moet erbij met het koken btw? Net zoveel als bij aardappeltjes, zo net onder? Of ruim water?
Ok! Ik ga ze nu schillen!quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
net niet onder en deksel op de pan, als het kookt laag zetten dat het niet te hard en droog kookt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |