Je bent geweldig Bluezz!!quote:
Ik ook nietquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Had tot nu toe nog nooit van Monagasque sauce gehoord.
of ketjap?quote:
niet alleen scherp is pittig. ketjap heeft wel iets pittigs, zeker in een subtiel recept.quote:
Ja, flan maak ik regelmatig, eieren, melk, suiker en een smaakmaker (verhoudingen 3 Eierenquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:12 schreef Atnuk het volgende:
Piet,
Kun je mij vertellen of je wel eens flan hebt gemaakt en zo ja, hoe je dat dan hebt gemaakt?
Easy.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:38 schreef SiGNe het volgende:
En hoe maak je eigenlijk portsaus?
het kontje eraf snijden (waar ze aan de plant zaten) en eventueel de buitenste blaadjes van de spruit verwijderen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok. Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering een netje spruitjes gekocht.
Iemand tips hoe je die klaar moet maken?
geen kruisje in de bovenkant? doet m'n vriendin altijd, waarom weet ik niet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
het kontje eraf snijden (waar ze aan de plant zaten) en eventueel de buitenste blaadjes van de spruit verwijderen.
Koken tot gaar (afhankelijk van je smaak korter of langer, richttijd minuut of 15)
Nu kan je ze verder op smaak brengen zoals jij dat wil, ik zelf vind een kneep citroensap en een kluit boter (boter is geen margarine) het lekkerst, omdat je dan de smaak van de dingen zelf goed proeft.
ach jaquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
geen kruisje in de bovenkant? doet m'n vriendin altijd, waarom weet ik niet.
Als jij dat geloofd, moet je het vooral doen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:58 schreef Troel het volgende:
Ik heb het gevoel dat als je een kruisje in het kontje van het spruitje zet, dat ze sneller gaar zijn, maar dat kan ook bullshit zijn hoor.
whehequote:Op donderdag 19 januari 2006 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ach ja
Daarover het volgende verhaal.
Een jong echtpaar waren terug van huwelijksreis. Zij maakte hem de eerste warme maaltijd, een gebraden ham. Ze nam de ham en sneed daar een stuk af, en deed hem toen in de ovenschaal en zette hem in de oven. De man die nogal zuinig was vroeg haar waarom ze dat deed. Ze vertelde dat ze dat zo van haar moeder had geleerd. Maar waarom, wat is het nut ervan? vroeg hij..
De vrouw wist het niet en belde haar moeder, die vertelde dat zij het van haar moeder had geleerd.
Dus oma werd gebeld. Oma vertelde dat zij het ook niet wist, maar het hoorde zo, want haar moeder deed het ook al.
Overgrootmoeder werd gebeld.
Met een krakende stem zei het oude besje, ja ja, dat was de enige fucking manier waarop ik die ham in die kleine braadslee kon krijgen,...
net niet onder en deksel op de pan, als het kookt laag zetten dat het niet te hard en droog kookt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoeveel water moet erbij met het koken btw? Net zoveel als bij aardappeltjes, zo net onder? Of ruim water?
Ok! Ik ga ze nu schillen!quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
net niet onder en deksel op de pan, als het kookt laag zetten dat het niet te hard en droog kookt.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:45 schreef Euc- het volgende:
en de topper was nog de dodo die 2 levende kreeften in de stromende regen heeft uitgelaten (stikdonker, zeikregen), toen kwam de maitre/eigenaar aangereden in zijn auto, die werd helemaal witheet, rende op de knul af en gaf die 2 kreeften een schop zodat ze aan de andere kant van de tuin lagen, die dodo wist niet was hij meemaakte, en zat net niet jankend bij te komen in de keuken
Het schijnt dat onze voorouders zo baalden van het feit dat het beest naar hun idee nutteloos was dat ze hebben uitgeroeid. Naar mijn weten zijn de Nederlanders het enige volk dat bewust genocide op een complete diersoort heeft uitgevoerd.quote:het schijnt dat het niet uitmaakte voor de mannen van de 'kaap de goede hoop' hoe lang ze het beest kookten. hij bleef heel erg vies smaken.
is dát de reden dat het beest is uitgestorven, of is dat juist geen reden dat het beest er niet meer is?
that's the question.
Je kan het doen, maar waarom zou je dat willen? Je gaat er vreselijk je klauwen aan branden.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:20 schreef Atnuk het volgende:
kan ik glazen zondermeer 20 minuten in een oven zetten van 180 gr??
heb je ook wat verhalen die jij als krullenjongen hebt meegemaakt..?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:45 schreef Euc- het volgende:
Kruisje aan de bovenkant
Dat zijn dus van die kut geintjes, voor net nieuwe stagaires, zo hebben we ooit iemand een uur laten zoeken naar de gele paprikapoeder, hebben we iemand de HELE stad doorgestuurd op zoek naar de uitgeleende doperwtenvuller (alle restaurants in de stad kennen dat spelletje en spelen het allemaal mee, zo gaat de betreffende persoon van het ene restaurant naar het andere), en de topper was nog de dodo die 2 levende kreeften in de stromende regen heeft uitgelaten (stikdonker, zeikregen), toen kwam de maitre/eigenaar aangereden in zijn auto, die werd helemaal witheet, rende op de knul af en gaf die 2 kreeften een schop zodat ze aan de andere kant van de tuin lagen, die dodo wist niet was hij meemaakte, en zat net niet jankend bij te komen in de keuken
Ja, maar niet hier.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:16 schreef SiGNe het volgende:
Lijkt me leuk voor in een nieuw topic inderdaad...kom op met die verhalen
Weten we dat ook weerquote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Overigens geen verschil tussen de wel en niet ingekruisde spruitjes weten te proeven. Dus volgens mij heeft dat inderdaad geen nut.
Ik wil graag in de oven zeg maar bakjes maken van bladerdeeg die ik dan over omgekeerde glazen in de oven leg.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan het doen, maar waarom zou je dat willen? Je gaat er vreselijk je klauwen aan branden.
Het glas zal waarschijnlijk barsten als het afkoelt door spanningsverschillen.
Neem liever ovenbestendige schaaltjes van hittebestendig aardewerk, porcelein of glasquote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:08 schreef Atnuk het volgende:
[..]
Ik wil graag in de oven zeg maar bakjes maken van bladerdeeg die ik dan over omgekeerde glazen in de oven leg.
en japans is niet klassiek?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen idee, ik ben meer van de klassieke keuken,
Roergebakken varkenshaas in een saus van sinaasappel en limoensap met knoflook, palmsuiker en vijgen is geen klassiek japanse keuken...quote:
ook maar es een interpretatie doen dan:quote:Op maandag 23 januari 2006 15:44 schreef Daantje77 het volgende:
Gecaramelliseerde varkenshaas
Roergebakken varkenshaas in een saus van sinaasappel en limoensap met knoflook, palmsuiker en vijgen
Een tijdje terug dit gegeten in een restaurant. (heb dit overgenomen van hun site) Heb je enig idee Piet ? Het is een fusion Aziatisch /Japansachtig restaurant .
Bedankt voor de moeite iig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |