Gewoon poetsen op je spijkerbroek, dat werkt nog het beste.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik doe ze doorgaans netjes in de hoesjes terug, maar verder doe ik niet aan een vorm van onderhoud. Voorheen lagen cd's ook wel regelmatig zonder hoesje stof te happen, dat gebeurt tegenwoordig alleen nog met cd-r schijfjes, niet met originelen.
Ik denk dat ik 1 of 2 cd's heb die echt niet meer af te spelen zijn door krassen, de rest doet het gelukkig prima.
Ik probeer naar de dame rechts te kijken, maar het lukt niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:44 schreef Tokus het volgende:
zo, Wantijpop was leuk. 1 band gezien, diezelfde band geïnterviewd, sir Mr Orange tegengekomen, en dat was het wel zo'n beetje.
En sebbo was fotograaf. Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
Lol gehad dusquote:Op zondag 12 juni 2005 00:48 schreef Litpho het volgende:
Net terug van Joe Jackson/Todd Rundgren met stringkwartet Ethel in Carré. Uitstekend werk uit de lange carrière van beide heren gehoord met als hoogtepunt een briljante cover van While my guitar gently weeps in de toegift.
Heb je toevallig ook een discman? Het is me al een aantal keer opgevallen dat gloednieuwe krasvrije cds na een paar rondjes in de draagbare cd-speler ineens opvallende krassen en beschadigingen vertonen. Toch wel een reden om maar op de iPod of een andere MP3-speler over te schakelenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:25 schreef Grobbel het volgende:
Een paar nummers klinken nu als op hol geslagen mp3s, met gehik en al. Nou is dit pas de eerste audio-CD uit pakweg 600 die ik op de een of andere manier naar de filistijnen heb geholpen, maar irritant is het wel.![]()
Doet trouwens iemand uberhaupt aan een vorm van CD-onderhoud, in de vorm van speciale schoonmaakmiddelen e.d.? Ook met het oog op het mogelijke probleem van CD-rot...
Een drukbezocht festival, zo te zien... Je ziet het podium op de foto, en evengoed ziet het er behoorlijk uitgestorven uit..quote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:44 schreef Tokus het volgende:
zo, Wantijpop was leuk. 1 band gezien, diezelfde band geïnterviewd, sir Mr Orange tegengekomen, en dat was het wel zo'n beetje.
Zo liet Copperfield het vrijheidsbeeld dus verdwijnenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:44 schreef Tokus het volgende:
En sebbo was fotograaf. Zie hier het resultaat:
[afbeelding]
Dat doet die van mij niet. Maar mijn discman kan om een of andere reden niet alle cd's even goed aan. sommige cd's daarvan slaat hij over of hij blijft bij de eerste nummers gewoon hangen. Dit gebeurt bij die copy controlled cd's en ik vermoed ook bij cd's met een bepaald soort coating ofzo. Dat ding is twee jaar oud ofzo. Mijn zeer antieke cd speler van minstens 11 jaar oud heeft daar geen problemen mee.quote:Op zondag 12 juni 2005 01:59 schreef Zanderrr het volgende:
Heb je toevallig ook een discman? Het is me al een aantal keer opgevallen dat gloednieuwe krasvrije cds na een paar rondjes in de draagbare cd-speler ineens opvallende krassen en beschadigingen vertonen. Toch wel een reden om maar op de iPod of een andere MP3-speler over te schakelen
het viel best mee. Maar omdat het een gratis festival is in een park, en er rondom overal vreettentjes waren, stond niet iedereen vooraan bij het podium maar gewoon overal.quote:Op zondag 12 juni 2005 02:04 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Een drukbezocht festival, zo te zien... Je ziet het podium op de foto, en evengoed ziet het er behoorlijk uitgestorven uit..
Maar over het algemeen is het niet stampensvol, ook niet erg mijn inziens. Ik was het helemaal vergeten en realiseerde mij dat pas toen ik langs het park naar mijn werk fietstequote:Op zondag 12 juni 2005 10:59 schreef Tokus het volgende:
[..]
het viel best mee. Maar omdat het een gratis festival is in een park, en er rondom overal vreettentjes waren, stond niet iedereen vooraan bij het podium maar gewoon overal.
En er was nog een 2e veld met een podium waar ook mensen stonden.
Wat ik alleen niet snap is waarom ze op beide podia de bands ongeveer tegelijk lieten spelen, ipv het afwisselend te doen.
Copy controlled cds lust die van mij ook niet. Ik moet ze altijd eerst euhm.. kopieren. Briljant systeem..quote:Op zondag 12 juni 2005 10:23 schreef Vork het volgende:
Dit gebeurt bij die copy controlled cd's en ik vermoed ook bij cd's met een bepaald soort coating ofzo.
Discmans heb ik al een tijdje geleden afgezworen; teveel gedoe met batterijen, en qua mobiliteit kun je ook niet echt veel. De mijn skipte te veel over, in ieder geval.quote:Op zondag 12 juni 2005 01:59 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Heb je toevallig ook een discman? Het is me al een aantal keer opgevallen dat gloednieuwe krasvrije cds na een paar rondjes in de draagbare cd-speler ineens opvallende krassen en beschadigingen vertonen. Toch wel een reden om maar op de iPod of een andere MP3-speler over te schakelen
Mja, is toch anders. Ik heb toch liever een origineel, fysiek exemplaar dat goed werkt dan enkel een werkende kopie.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:00 schreef nipeng het volgende:
Probeer de cd eens te rippen met exact audio copy (of een dergelijk programma) naar wav. De kopie kan wel eens in orde zijn.
Waarschijnlijk omdat een walkman specifiek bedoeld is voor cassettebandjes?quote:Op zondag 12 juni 2005 13:33 schreef OProg het volgende:
Ik heb gewoon een Sony Walkman van een jaar of 2 en nooit problemen met Copy Controlled cd's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |