abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2005 @ 11:58:01 #1
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_27670705
En nu is Lucius ook nog geblesseerd, weer een reden om er nog een psv'er uit te gooien.......

En dat v Bommel overweegt om te stoppen als international is toch wel heel vreemd, de beste voetballer van Nederland afgelopen jaar.......Van Basten zou die psv'ers eens wat meer krediet moeten geven!!!
  maandag 6 juni 2005 @ 11:58:39 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_27670735
huilie
Ik ben inmiddels overleden
pi_27671391
triest hoor......dat van Bommel nog geen enkele wedstrijd in het NL elftal goed gepresteerd heeft, wordt maar even buiten beschouwing gelaten. In PSV is het een goede speler, maar in Oranje stelt het geen drol voor. Zelfde verhaal als met Seedorf eigenlijk.
Maduro, VD Vaart (hoewel die gisteren ook niet beste speele), Landzaat, Cocu, van Persie en Sneijder zijn veel betere spelers op het middenveld.
Dat er geen PSV'ers meer in Oranje rondlopen moge duidelijk zijn; PSV wordt gedragen door de buitenlanders. Van de Nederlandse spelers waren er maar twee van belang; Cocu en van Bommel. 1 daarvan wordt terecht naar huis gestuurd. Nou zeg, Van Basten is tegen PSV. Ik zeg NEEN! PSV is tegen Nederlanders. Alex, Gomes, Farfan, Park, Lee en Beasley hebben PSV kampioen gemaakt, de rest mocht meedoen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_27671418
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
triest hoor......dat van Bommel nog geen enkele wedstrijd in het NL elftal goed gepresteerd heeft, wordt maar even buiten beschouwing gelaten. In PSV is het een goede speler, maar in Oranje stelt het geen drol voor. Zelfde verhaal als met Seedorf eigenlijk.
Maduro, VD Vaart (hoewel die gisteren ook niet beste speele), Landzaat, Cocu, van Persie en Sneijder zijn veel betere spelers op het middenveld.
Dat er geen PSV'ers meer in Oranje rondlopen moge duidelijk zijn; PSV wordt gedragen door de buitenlanders. Van de Nederlandse spelers waren er maar twee van belang; Cocu en van Bommel. 1 daarvan wordt terecht naar huis gestuurd. Nou zeg, Van Basten is tegen PSV. Ik zeg NEEN! PSV is tegen Nederlanders. Alex, Gomes, Farfan, Park, Lee en Beasley hebben PSV kampioen gemaakt, de rest mocht meedoen.
Wat een BS-verhaal zeg...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_27671452
En welke speler miste het Nederlands elftal overduidelijk op Euro 2004?

van Bommel.

(en een goeie rechtsbuiten).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_27671482
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:22 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Wat een BS-verhaal zeg...
Noem dan es een aantal nederlandse spelers die PSV hebben gedragen dit seizoen ??
  maandag 6 juni 2005 @ 12:27:35 #7
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_27671511
Bouma, vennegoor of hesselink, cocu, bommel
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_27671628
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
Zo is dat. Minder kopen in het buitenland, en leidt eens wat jeugd op. Feyenoord idemdito. AZ en Ajax geven het juiste voorbeeld qua opleiden, en AZ laat zien dat het met NL'se spelers nog steeds kan.
pi_27671634
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:27 schreef jpg97 het volgende:
Bouma, vennegoor of hesselink, cocu, bommel
Als je de quote goed had gelezen ... dan blijven dr dus maar 2 over: Bouma en Vennegoor. Over Bouma valt nog wel wat te zeggen. Dat Vennegoor het elftal heeft gedrag, jahh . dat mag je wel stellen. Maar 1 tot 2 Nederlanders !!! WAUW !!!
pi_27671847
Alsof PSV geen Nederlandse spelers heeft: Van Bommel, Bouma, Oijer, VOH, Lucius, Cocu, Affelay, De Jong etc. Allemaal geen slechte spelers lijkt me zo.

Dat PSV juist zijn sterkste spelers uit het buitenland haalt, pleit alleen voor PSV. Andere clubs halen spelers uit het buitenland waarvan er juist in Nederland 13 in een dozijn rondlopen. Je moet alleen buitenlandse spelers halen die ook echt iets toevoegen. Daar lijkt PSV me behoorlijk in geslaagd.
  maandag 6 juni 2005 @ 12:42:04 #11
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_27671872
De ts heeft een zakdoekje nodig?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moėts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_27671898
Er stond in de telegraaf duidelijk uitgelegd waarom van Basten Van Bommel heeft gepasseerd en naar huis gestuurt.
  maandag 6 juni 2005 @ 12:44:19 #13
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27671943
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:32 schreef Speedski het volgende:

[..]

Als je de quote goed had gelezen ... dan blijven dr dus maar 2 over: Bouma en Vennegoor. Over Bouma valt nog wel wat te zeggen. Dat Vennegoor het elftal heeft gedrag, jahh . dat mag je wel stellen. Maar 1 tot 2 Nederlanders !!! WAUW !!!
Nee dus: Bouma en Vennegoor, plus Cocu en Van Bommel. Verder heeft Lucius 22 wedstrijden in de competitie gespeeld en 8 wedstrijden Europees en in de beker. Dat zijn dus al 4 en een halve speler. Daarnmaast is Afellay aan het doorbreken.

En waarom zou je opleiden als je beter kan inkopen? Liever kampioen met 11 buitenlanders met een PSV-hart dan niks winnen met 11 Nederlanders die niks om de club geven.
Wat een vrouw!
spits!
pi_27671984
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:32 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Zo is dat. Minder kopen in het buitenland, en leidt eens wat jeugd op. Feyenoord idemdito. AZ en Ajax geven het juiste voorbeeld qua opleiden, en AZ laat zien dat het met NL'se spelers nog steeds kan.
Wie behalve Vlaar, heeft AZ dan opgeleidt?
Co heeft heel slim de beste spelers van Willem II naar AZ gehaald en zodoende hebben ze Oranje gehaald, maar AZ heeft hen niet opgeleid.
De enige club die dat wel gedaan heeft met Nederlanders is Ajax.

Ik vind niet dat van Basten per se iets tegen PSV heeft, maar het is op zijn minst opvallend dat hij heel snel en heel veel vertrouwen heeft in spelers die bij AZ of Ajax debuteren.
Yeah baby Yeah!
pi_27671992
Bouma gaat niet mee omdat hij niet helemaal fit is. Vennegoor gaat naar guus, omdat we Babel hebben en die op de flanken uit de voeten kan.

De rest weet ik niet meer zo gauw
pi_27672048
Als de Jong zo goed is, waarom speelde hij dan niet? Ooijer heeft het in het NL elftal niet slecht gedaan, hij is de enige PSV'er die ik in het NL elftal thuis vind horen, samen met Bouma. Maar ik vond het niet dragende spelers.
Vennegoor is alleen goed om een lange hoge bal op aan te spelen en Farfan, Beasley of Afelay in stelling te brengen. Als scorende spits is hij vrij waardeloos.
quote:
Dat PSV juist zijn sterkste spelers uit het buitenland haalt, pleit alleen voor PSV. Andere clubs halen spelers uit het buitenland waarvan er juist in Nederland 13 in een dozijn rondlopen. Je moet alleen buitenlandse spelers halen die ook echt iets toevoegen. Daar lijkt PSV me behoorlijk in geslaagd.
Dus jij bent ervoor dat wij straks een soort doorvoer-competitie hebben? Koop buitenlandse spelers, stel er een elftal van op, verkoop ze door, herhaal.
Dan bestaat het Nederlands Elftal over 10 jaar echt alleen maar uit B-elftal spelers, omdat de A-spelers geen kans krijgen.

En Lucius en Affelay; tzijn aardige spelers, maar afhankelijk van het elftal. Affelay heeft een goede kans zich in de kijker te spelen tijden het WK lijkt me zo.
  maandag 6 juni 2005 @ 12:48:31 #17
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_27672049
Pff///beetje off-topic maar volgens mij stonder er in AJAX en Feyenoord ook een tijdje bijna alleen maar buitenlanders. Ajax begon het seizoen met hoogstens twee nederlanders in de basis.
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
pi_27672220
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:48 schreef SocialDisorder het volgende:
Als de Jong zo goed is, waarom speelde hij dan niet?
Geblesseerd, een beetje het voetbal volgen
quote:
Ooijer heeft het in het NL elftal niet slecht gedaan, hij is de enige PSV'er die ik in het NL elftal thuis vind horen, samen met Bouma.
En van Bommel en Cocu.
quote:
Maar ik vond het niet dragende spelers.
Je vergeet Cocu
quote:
Vennegoor is alleen goed om een lange hoge bal op aan te spelen en Farfan, Beasley of Afelay in stelling te brengen. Als scorende spits is hij vrij waardeloos.
Zelf kan hij ook wel aardig voetballen, en weer waar hij moet staan.
quote:
En Lucius en Affelay; tzijn aardige spelers, maar afhankelijk van het elftal. Affelay heeft een goede kans zich in de kijker te spelen tijden het WK lijkt me zo.
Welke speler is niet afhankelijk van het elftal
  maandag 6 juni 2005 @ 12:56:02 #19
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27672228
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:48 schreef SocialDisorder het volgende:
Als de Jong zo goed is, waarom speelde hij dan niet? Ooijer heeft het in het NL elftal niet slecht gedaan, hij is de enige PSV'er die ik in het NL elftal thuis vind horen, samen met Bouma. Maar ik vond het niet dragende spelers.
De Jong is grotendeels geblesseerd geweest, anders had hij meer gespeeld. En wat zijn dragende spelers in jouw ogen?
Vennegoor scoort 19 goals in de competitie maar jij vindt hem niets meer dan een doorkopper. Goed, hij passeert geen 3 man op de vierkante meter maar is in zijn rol - diepe spits en aanspeelpunt met veel kopkwaliteiten en een hard schot - de beste optie. Wil je niet zo'n speler, moet je hem niet oproepen.
quote:
Dus jij bent ervoor dat wij straks een soort doorvoer-competitie hebben? Koop buitenlandse spelers, stel er een elftal van op, verkoop ze door, herhaal.
Dan bestaat het Nederlands Elftal over 10 jaar echt alleen maar uit B-elftal spelers, omdat de A-spelers geen kans krijgen.
Je leest niet he. Hij zegt: Nederlandse spelers opstellen en aanvullen met buitenlanders met toegevoegde waarde. Park, Farfįn, Beasley, Alex, Gomes, Lee: allemaal spelers met een toegevoegde waarde, lijkt me. Of ben je het daar niet mee eens?
[/quote]
quote:
Lucius is niet afhankelijk van het elftal: het is een ervaren multifunctionele speler die heeft aangetoond op zowel het middenveld als achterin prima uit de voeten te kunnen. Dat Afellay afhankelijk is van het elftal is normaal, het is een jonge speler. Hetzelfde geldt namelijk evenzo voor Maduro, Babel en Vlaar
Wat een vrouw!
spits!
pi_27672235
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:48 schreef Mighty het volgende:
Pff///beetje off-topic maar volgens mij stonder er in AJAX en Feyenoord ook een tijdje bijna alleen maar buitenlanders. Ajax begon het seizoen met hoogstens twee nederlanders in de basis.
Inderdaad. Als ik me niet vergis heeft Ajax dit seizoen zelfs wedstrijden gespeeld met 1 nederlander in de basis. Dus als er een club niks mag zeggen over het kopen van teveel buitenlanders.
pi_27672241
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:44 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Nee dus: Bouma en Vennegoor, plus Cocu en Van Bommel. Verder heeft Lucius 22 wedstrijden in de competitie gespeeld en 8 wedstrijden Europees en in de beker. Dat zijn dus al 4 en een halve speler. Daarnmaast is Afellay aan het doorbreken.

En waarom zou je opleiden als je beter kan inkopen? Liever kampioen met 11 buitenlanders met een PSV-hart dan niks winnen met 11 Nederlanders die niks om de club geven.
En een mengeling met een PSV-hart is nog beter
pi_27672357
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:46 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wie behalve Vlaar, heeft AZ dan opgeleidt?
Co heeft heel slim de beste spelers van Willem II naar AZ gehaald en zodoende hebben ze Oranje gehaald, maar AZ heeft hen niet opgeleid.
De enige club die dat wel gedaan heeft met Nederlanders is Ajax.

Ik vind niet dat van Basten per se iets tegen PSV heeft, maar het is op zijn minst opvallend dat hij heel snel en heel veel vertrouwen heeft in spelers die bij AZ of Ajax debuteren.
NL'se spelers op iets latere leeftijd kopen en dan helemaal door laten groeien omdat ze op een hoger niveau komen te trainen/spelen geldt ook min of meer als opleiden. En dan valt Opdam, Kromkamp, de 4 WIllem II'ers en anderen ook in die categorie. Gaat erom dat men streeft naar een zo hoog mogelijk aantal NL'ers, dan kom je vanzelf als je presteert ook sneller in beeld bij Oranje met veel kandidaten.

Zijn er nog wel meer dan alleen Vlaar in de selectie. AZ heeft heel aardige jeugd, die krijgen alleen weinig kans door de brede goeie selectie. De A jeugd van AZ eindigt net achter Ajax en Feyenoord, ze leveren in bijna alle jeugd-Oranje's wat spelers. Die zijn gewoon goed bezig met de jeugd. PSV volgens mij ook nu ze het beleid recent totaal omgegooid hebben qua scouting en opleiden. Misschoen wordt het nog ooit wat.
  maandag 6 juni 2005 @ 13:03:33 #23
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27672420
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:01 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

NL'se spelers op iets latere leeftijd kopen en dan helemaal door laten groeien omdat ze op een hoger niveau komen te trainen/spelen geldt ook min of meer als opleiden. En dan valt Opdam, Kromkamp, de 4 WIllem II'ers en anderen ook in die categorie. Gaat erom dat men streeft naar een zo hoog mogelijk aantal NL'ers, dan kom je vanzelf als je presteert ook sneller in beeld bij Oranje met veel kandidaten.

Zijn er nog wel meer dan alleen Vlaar in de selectie. AZ heeft heel aardige jeugd, die krijgen alleen weinig kans door de brede goeie selectie. De A jeugd van AZ eindigt net achter Ajax en Feyenoord, ze leveren in bijna alle jeugd-Oranje's wat spelers. Die zijn gewoon goed bezig met de jeugd. PSV volgens mij ook nu ze het beleid recent totaal omgegooid hebben qua scouting en opleiden. Misschoen wordt het nog ooit wat.
Vraag: wie heb je liever: Gomes of Ten Rouwelaar/Gentenaar/Terol/Wapenaar/Moens?
Wat een vrouw!
spits!
pi_27672453
quote:

[..]

Als je het zo bekijkt leid PSV ook Nederlandse spelers op, van Bommel, Hofland, Vennegoor, Bruggink, Ooijer, Lamey, enzovoorts.
pi_27672479
Waar maken we ons druk om.... die PSV'ers krijgen hun welverdiende vakantie gewoon een half weekje eerder dan de anderen

Verder passeert Van Basten wel meer voetballers die naar zijn idee niet in Oranje passen. Dat is zijn goed recht als bondscoach. En hoewel ik ook mijn bedenkingen heb, heeft Van Basten vooralsnog het gelijk aan zijn zijde, want Nederland zet goede resultaten neer.
pi_27672493
quote:
Quatsch. Die spelers zijn echt niet veel beter geworden dan ze waren. Co heeft gewoon een goed team bij elkaar gezocht dat goed in evenwicht was en bovendien bleek Co wederom een goede motivator. Heeft niks te maken met dat geleuter van doorgroeien. Voor Kromkamp misschien wel, maar die is nog jong. Die oudjes zijn echt al weer op hun retour.
pi_27672626
quote:

[..]

Ik weet niet of men bij AZ wel streeft naar een zo hoog mogelijk aantal Nederlanders, Co wist gewoon exact wat hij aan deze spelers had, dat ze Nederlander waren lijkt me een gunstige bijzaak, meer niet. Bovendien is het ook succes gerelateerd, speelde AZ geen halve finale Uefa en eindigde ze in de HCE als 6e dan speelde er geen AZ-er in Oranje hoor.

Maar ik ben het dus niet geheel eens met de OP.
Yeah baby Yeah!
pi_27672665
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:05 schreef dVTB het volgende:
Waar maken we ons druk om.... die PSV'ers krijgen hun welverdiende vakantie gewoon een half weekje eerder dan de anderen

Verder passeert Van Basten wel meer voetballers die naar zijn idee niet in Oranje passen. Dat is zijn goed recht als bondscoach. En hoewel ik ook mijn bedenkingen heb, heeft Van Basten vooralsnog het gelijk aan zijn zijde, want Nederland zet goede resultaten neer.
Hoewel hij nog nauwelijks getest is natuurlijk, op Tsjechie na speelt Oranje alleen op voorhand gewonnen wedstrijden.
Yeah baby Yeah!
pi_27672715
Ja en Tjechiė is ook niet meer je van hét. Het middenveld en de voorhoede zijn nog altijd levensgevaarlijk, maar achterin staan ze nogal eens te slapen.
pi_27672718
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:03 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Vraag: wie heb je liever: Gomes of Ten Rouwelaar/Gentenaar/Terol/Wapenaar/Moens?
Dat is afhankelijk van het aantal buitenlanders dat je al hebt. Ik ben van mening dat je altijd moet streven naar een meerderheid van NL'ers. Ik denk dat Gentenaar en van Duynhoven 2 uitstekende keepers zouden zijn die naar Gomes-niveau hadden kunnen groeien dit jaar. Als het verschil zo klein is, zou ik altijd voor de NL'er gaan. Want we moeten nou niet meteen doen alsof een paar gepakte penals hem een werldkeeper maken. Hij had gewoon een extreem goeie defensie voor zich, heeft het natuurlijk goed gedaan, maar ook hem heb ik foutjes zien maken die anderen niet maken.
  maandag 6 juni 2005 @ 13:14:03 #31
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_27672721
Kern van dit alles is dat San Marco wel erg makkelijk Ajax & AZ-spelers selecteert. Zijn criteria zijn wat dat betreft ongeveer zo:

1. NL -> Ja (ga naar 2)
2. 1 goede pass in 90 minuten (Ja ga naar 3)
3. Selecteren voor NL-elftal.

Dat gezeur over opleiden is ook nietszeggend. Robben heeft na Groningen ook nog bij PSV gespeeld en is daar doorgegroeid naar de absolute top. Van der Vaart, de Jong en Schneijder hebben die stap nog steeds niet gezet.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_27672758
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:04 schreef Lizz-n het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt leid PSV ook Nederlandse spelers op, van Bommel, Hofland, Vennegoor, Bruggink, Ooijer, Lamey, enzovoorts.
Daar zitten opvallend veel oranje-onwaardige net-nieters bij. En dus komt het er idd teveel op neer dat PSV zeer afhankelijk is van de buitenlanders, en de aanwezige NL'se basisspelers niet top genoeg zijn.
  maandag 6 juni 2005 @ 13:16:06 #33
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_27672778
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoewel hij nog nauwelijks getest is natuurlijk, op Tsjechie na speelt Oranje alleen op voorhand gewonnen wedstrijden.
Gelukking speelden we ook niet gelijk tegen Macedonie . Tsjechie is de sleutelwedstrijd. In de andere wedstrijden kunnen we geen punten winnen, alleen maar punten laten liggen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 6 juni 2005 @ 13:18:01 #34
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27672835
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:14 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van het aantal buitenlanders dat je al hebt. Ik ben van mening dat je altijd moet streven naar een meerderheid van NL'ers. Ik denk dat Gentenaar en van Duynhoven 2 uitstekende keepers zouden zijn die naar Gomes-niveau hadden kunnen groeien dit jaar. Als het verschil zo klein is, zou ik altijd voor de NL'er gaan. Want we moeten nou niet meteen doen alsof een paar gepakte penals hem een werldkeeper maken. Hij had gewoon een extreem goeie defensie voor zich, heeft het natuurlijk goed gedaan, maar ook hem heb ik foutjes zien maken die anderen niet maken.
Gomes is een topkeeper in Nederland met een groot pluspunt: het is een sfeermaker. Mede dankzij hem draait PSV zo goed, hij is een vrolijke noot. Dat is ook slim aankopen, en reken maar dat people manager Hiddink dat meeneemt in zijn keuze. Waarom denk je dat ik zo blij ben dat notoire zeverzak (en Nederlander) Waterreus eindelijk is opgelazerd?

Daarnaast is Gentenaar 29 en van Duijnhoven 35, dus is de investering in een speler die tegen het nationale team aanzit en 22 is een betere
Wat een vrouw!
spits!
pi_27672859
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:16 schreef PirE het volgende:

[..]

Gelukking speelden we ook niet gelijk tegen Macedonie . Tsjechie is de sleutelwedstrijd. In de andere wedstrijden kunnen we geen punten winnen, alleen maar punten laten liggen.
Tja Macedonie moet je gewoon winnen, dat lijkt me duidelijk.
Toch mogen we best tevreden zijn over de behaalde punten en het redelijke spel, maar we hoeven niet lyrisch te doen over van Basten momenteel, hij heeft nog geen kans gehad om zich te onderscheiden als topcoach, dat komt pas komend jaar.
Yeah baby Yeah!
pi_27672941
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:06 schreef DIJK het volgende:

[..]

Quatsch. Die spelers zijn echt niet veel beter geworden dan ze waren. Co heeft gewoon een goed team bij elkaar gezocht dat goed in evenwicht was en bovendien bleek Co wederom een goede motivator. Heeft niks te maken met dat geleuter van doorgroeien. Voor Kromkamp misschien wel, maar die is nog jong. Die oudjes zijn echt al weer op hun retour.
Werkelijk bijna elke speler heeft zwaar progressie gemaakt bij AZ., dat lijstje die ik noemde, maar daar kan ook Lindenbergh, Timmer, de Cler en noem ze maar po bij.. Afijn, check de voorselectie en selectiespelers van AZ, en vergelijk dat met hoe ze de afgelopen jaren hebben gespeeld.

Typisch dat mensen nu ineens het altijd al zagen zitten in een heel hoop AZ spelers, terwijl die tot voor kort allemaal matig doorsnee waren.
pi_27673033
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:11 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik weet niet of men bij AZ wel streeft naar een zo hoog mogelijk aantal Nederlanders, Co wist gewoon exact wat hij aan deze spelers had, dat ze Nederlander waren lijkt me een gunstige bijzaak, meer niet. Bovendien is het ook succes gerelateerd, speelde AZ geen halve finale Uefa en eindigde ze in de HCE als 6e dan speelde er geen AZ-er in Oranje hoor.
Dat is toch niet geheel waar. AZ spoort bewust naar NL'ers, dat is geformuleerd beleid en hun bewuste keuze.
pi_27673038
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:15 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Daar zitten opvallend veel oranje-onwaardige net-nieters bij. En dus komt het er idd teveel op neer dat PSV zeer afhankelijk is van de buitenlanders, en de aanwezige NL'se basisspelers niet top genoeg zijn.
Ik vergeet Van Nistelrooij, Robben en Cocu nog
pi_27673245
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:24 schreef Lizz-n het volgende:

[..]

Ik vergeet Van Nistelrooij, Robben en Cocu nog
Maar die staan dan ook in de basis. Als je die 1e 2 nog als PSVer beschouwd, hoeven jullie ook niet te calimeroen, want dan zijn jullie alsnog hofleverancier. Die Marco met zijn PSV bril.
  maandag 6 juni 2005 @ 13:35:26 #40
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27673396
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:30 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Maar die staan dan ook in de basis. Als je die 1e 2 nog als PSVer beschouwd, hoeven jullie ook niet te calimeroen, want dan zijn jullie alsnog hofleverancier. Die Marco met zijn PSV bril.
Als jij Landzaat en Van der Sar als ajacieden beschouwt weer niet
Wat een vrouw!
spits!
pi_27673428
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:18 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Gomes is een topkeeper in Nederland met een groot pluspunt: het is een sfeermaker. Mede dankzij hem draait PSV zo goed, hij is een vrolijke noot. Dat is ook slim aankopen, en reken maar dat people manager Hiddink dat meeneemt in zijn keuze. Waarom denk je dat ik zo blij ben dat notoire zeverzak (en Nederlander) Waterreus eindelijk is opgelazerd?

Daarnaast is Gentenaar 29 en van Duijnhoven 35, dus is de investering in een speler die tegen het nationale team aanzit en 22 is een betere
Jij redeneert in pegels en investeringen, terwijl ik doelde op het aantal potentiele oranjeinternationals verhogen. Als Gentenaar goed had gepresteerd bij PSV, dan hadden jullie ongetwijfeld een international erbij achter Sar. Daar ging het me effe om.

Gomes is idd een vrolijke jongen, maar wie zegt dat anderen dat niet zouden zijn geweest.
pi_27673528
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:36 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Jij redeneert in pegels en investeringen, terwijl ik doelde op het aantal potentiele oranjeinternationals verhogen. Als Gentenaar goed had gepresteerd bij PSV, dan hadden jullie ongetwijfeld een international erbij achter Sar. Daar ging het me effe om.

Gomes is idd een vrolijke jongen, maar wie zegt dat anderen dat niet zouden zijn geweest.
Ja maar nou hebben we een keeper die wereldkampioen wordt..... als hij mee mag
  maandag 6 juni 2005 @ 13:40:28 #43
81576 The_M
pi_27673551
Of je de psv'ers of ajaxieden of az spelers nou beter vindt of niet doet er niet zoveel toe. Het gaat erom dat het lijkt alsof van Basten altijd tegen de psv'ers kiest......Bekijk geoon het volgende rijtje:

Hij kan kiezen tussen:

v Bommel en Maduro: Hij kiest voor Maduro, naar mijn mening echt onbegrijpelijk. Die jongen is echt wel een talent en komt er echt wel in de toekomst maar heeft toch nog veel minder laten zien op de nederlandse velden dan v Bommel.

Vennegoor of Babel: Hij kiest voor Babel, snap ik ook niet veel van. Vennegoor 19 goals dit jaar plus belangrijke goals in Europa, Babel zeker een talent maar komt toch echt net pas kijken. En voor linkbuiten hebben we Robben en van Persie. Maar goed, het kwartje valt weer niet in psv-richting.

Ooijer of Melchiot: Hij kiest voor Melchiot, zou weer niet mijn keuze geweest zijn. Ooijer speelt een fantastisch seizoen en ook n oranje laat hij altijd als hij speelt zien dat hij er in thuis hoort. Voor mij een onbegrijpelijke keuze.....

Bouma of Vlaar: Hier maak ik niet eens woorden aan vuil, te belachelijk voor woorden......

Als er argumenten komen dat van Bommel slecht speelt in oranje, dan ben ik van mening dat van Basten hem eens wat meer vertrouwen moet geven, net als v Bommel van Hiddink krijgt. Geef hem de aanvoerdersband ofzo, en laat hem zijn spel spelen. Als Cocu en Landzaat een corrigerende rol spelen zul je zien dat v Bommel echt een meerwaarde is voor oranje net als hij voor psv is. Een trainer heeft de verantwoording om ervoor te zorgen dat spelers zich op hun gemak voelen en naar hun kwaliteiten kunnen voetballen, kijk naar Hiddink bij psv en Adriaanse bij AZ. Maar van Basten maakt een speler als van Bommel kapot. En vergelijk de fantastische mentalitei van van Bommel aub niet met Seedorf.......
pi_27673810
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:40 schreef The_M het volgende:
Of je de psv'ers of ajaxieden of az spelers nou beter vindt of niet doet er niet zoveel toe. Het gaat erom dat het lijkt alsof van Basten altijd tegen de psv'ers kiest......Bekijk geoon het volgende rijtje:

Hij kan kiezen tussen:

v Bommel en Maduro: Hij kiest voor Maduro, naar mijn mening echt onbegrijpelijk. Die jongen is echt wel een talent en komt er echt wel in de toekomst maar heeft toch nog veel minder laten zien op de nederlandse velden dan v Bommel.
Waar, maar Maduro heeft meer potentieel, zowel aanvallend als verdedigend/controlerend. Daarnaast heeft Maduro een betere houding ten opzichte van het NL elftal.
quote:
Vennegoor of Babel: Hij kiest voor Babel, snap ik ook niet veel van. Vennegoor 19 goals dit jaar plus belangrijke goals in Europa, Babel zeker een talent maar komt toch echt net pas kijken. En voor linkbuiten hebben we Robben en van Persie. Maar goed, het kwartje valt weer niet in psv-richting.
Babel is bewegelijker, sneller en past beter in het door Van Basten beoogde spel.
quote:
Ooijer of Melchiot: Hij kiest voor Melchiot, zou weer niet mijn keuze geweest zijn. Ooijer speelt een fantastisch seizoen en ook n oranje laat hij altijd als hij speelt zien dat hij er in thuis hoort. Voor mij een onbegrijpelijke keuze.....
Melchiot heeft jaren onder Advocaat buiten de selectie gestaan, ondanks fantastische prestaties, zonder ook maar een keer te mekkeren daarover. Dient wat mij betreft beloond te worden. Daarnaast is Melchiot een meer aanvallend ingestelde verdediger dan Ooijer.
quote:
Bouma of Vlaar: Hier maak ik niet eens woorden aan vuil, te belachelijk voor woorden......
Inderdaad, Bouma heeft PSV maar 6 of 7 keer dit seizoen in de problemen gebracht (tikkie terug, Fred).
quote:
Als er argumenten komen dat van Bommel slecht speelt in oranje, dan ben ik van mening dat van Basten hem eens wat meer vertrouwen moet geven, net als v Bommel van Hiddink krijgt. Geef hem de aanvoerdersband ofzo, en laat hem zijn spel spelen. Als Cocu en Landzaat een corrigerende rol spelen zul je zien dat v Bommel echt een meerwaarde is voor oranje net als hij voor psv is. Een trainer heeft de verantwoording om ervoor te zorgen dat spelers zich op hun gemak voelen en naar hun kwaliteiten kunnen voetballen, kijk naar Hiddink bij psv en Adriaanse bij AZ. Maar van Basten maakt een speler als van Bommel kapot.
Tuurlijk, laten we een elftal om één speler heen bouwen. Zodat als die speler geblesseerd raakt, we totaal niets meer hebben om op terug te vallen. Vooral PSV-supporters moeten dit weten, want toen vorig seizoen Kezman geblesseerd was, was PSV ook in geen velden of wegen meer te bekennen.
quote:
En vergelijk de fantastische mentalitei van van Bommel aub niet met Seedorf.......
Doe ik wel, omdat meneer zit te zaniken in de media dat hij niet geselecteerd wordt. Net als Seedorf.
pi_27673824
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:39 schreef DIJK het volgende:

[..]

Ja maar nou hebben we een keeper die wereldkampioen wordt..... als hij mee mag
Een verliezende bank-zitter finalist bedoel je. Alsof wij Brazilie niet gaan overklassen.
pi_27673859
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:49 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Een verliezende bank-zitter finalist bedoel je. Alsof wij Brazilie niet gaan overklassen.
Niet als marco het systeem niet omgooit. In het huidige systeem worden wij overklast...
pi_27673926
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:49 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Dan krijgt Marco geheel mijn zegen, op dit moment worden wij waarschijnlijk overklast door de gouden kanaries, die op vrijwel iedere positie (op Robben na) een betere speler hebben staan.
Yeah baby Yeah!
pi_27673962
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:50 schreef DIJK het volgende:

[..]

Niet als marco het systeem niet omgooit. In het huidige systeem worden wij overklast...
Patience, you must have. The Force is strong within Marco en Oranje.
pi_27673990
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:54 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Patience, you must have. The Force is strong within Marco en Oranje.
. Ik hoop het maar.
pi_27674026
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:52 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan krijgt Marco geheel mijn zegen, op dit moment worden wij waarschijnlijk overklast door de gouden kanaries, die op vrijwel iedere positie (op Robben na) een betere speler hebben staan.
Maar wij hebben het betere team. Dat is nu nog niet zichtbaar, maar komt straks wel eruit. Het best team wint, niet de beste 11 spelers.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:03:50 #51
81576 The_M
pi_27674328
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:49 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Waar, maar Maduro heeft meer potentieel, zowel aanvallend als verdedigend/controlerend. Daarnaast heeft Maduro een betere houding ten opzichte van het NL elftal.
[..]
Potentieel is allemaal leuk en aardig voor over 4 jaar, laat hem eerst maar eens een seizoen bij ajax in de basis spelen.

Babel is bewegelijker, sneller en past beter in het door Van Basten beoogde spel.
[..]
Ben ik met je eens......Maar Vennegoor kan weer beter koppen bij corners en vrije trappen, kan iets forceren en dat is wat een wisselspeler moet kunnen, helemaal als je straks met nog 15 min te spelen tegen Finland 1-0 achter staat ofzo.....

Melchiot heeft jaren onder Advocaat buiten de selectie gestaan, ondanks fantastische prestaties, zonder ook maar een keer te mekkeren daarover. Dient wat mij betreft beloond te worden. Daarnaast is Melchiot een meer aanvallend ingestelde verdediger dan Ooijer.
[..]
Fantastische prestaties???? Kan ik van Ooijer afgelopen jaar wel zeggen, maar van Melchiot??? Ook een goede voetballer hoor, maar zeker niet beter dan Ooijer.....

Inderdaad, Bouma heeft PSV maar 6 of 7 keer dit seizoen in de problemen gebracht (tikkie terug, Fred).
[..]

Vlaar heeft nog niet eens de kans gehad of 6 of 7 keer terug te spelen, want zo vaak heeft hij nog niet eens gespeeld....

Tuurlijk, laten we een elftal om één speler heen bouwen. Zodat als die speler geblesseerd raakt, we totaal niets meer hebben om op terug te vallen. Vooral PSV-supporters moeten dit weten, want toen vorig seizoen Kezman geblesseerd was, was PSV ook in geen velden of wegen meer te bekennen.
[..]

Ik zeg toch niet dat we een elftal om een speler moeten bouwen, maar iedereen naar zijn kwaliteiten moet laten voetballen. Het middenveld zou om v Bommel heen gebouwd kunnen worden ja, omdat het corrigeren en controleren een KWALITEIT is van Cocu (en mindere mate Landzaat) en aanvallende drang een KWALITEIT is van v Bommel. Denk je nou eens in dat hij bij oranje dan hetzelfde rendement kan halen als bij psv, daar is dan iedereen toch bij gebaad???

Doe ik wel, omdat meneer zit te zaniken in de media dat hij niet geselecteerd wordt. Net als Seedorf.
Heeft hij tot nu toe nog nooit in het openbaar gedaan......
Nog

[ Bericht 0% gewijzigd door The_M op 06-06-2005 14:25:16 ]
  maandag 6 juni 2005 @ 14:06:10 #52
81576 The_M
pi_27674414
Sorry, mijn tekst staat in jouw quote, weet niet hoe dat precies moet......
pi_27674669
quote:
Van Bommel beraadt zich over Oranje-toekomst

Mark van Bommel denkt er over om zich niet meer beschikbaar te stellen voor Oranje.
Hij kwam zaterdag in aanvaring met de bondscoach die niet tevreden was over het spel van de middenvelder. Een dag later kreeg Van Bommel te horen dat hij niet is geselecteerd voor het WK-kwalificatieduel met de Finnen van woensdag. De teleurstelling daarover was zo groot dat hij overweegt te stoppen als international.

Van Bommel moest zaterdag in de wedstrijd tegen Roemeniė na vijf minuten in de tweede helft plaats maken voor Nigel de Jong. Tot groot ongenoegen van de Limburger, die vloekend en tierend het veld van de Kuip verliet en weigerde op de bank plaats te nemen.

De bondscoach was niet tevreden over het spel van de middenvelder, die zijn directe tegenstander te veel ruimte zou hebben gegeven. Volgens Van Basten lapte Van Bommel de gemaakte afspraken aan zijn laars. "Maar het i is niet zo dat ik ruzie zoek met spelers als ik ze wissel tijdens een interland", aldus de bondscoach.

"Van Bommel deed niet wat hij moest doen"
"We hadden afgesproken om spelbepaler Munteanu direct onder druk te zetten. In Boekarest kreeg die ’wakkere jongen’ al te veel ruimte om net voor z’n verdediging de lijnen van het Roemeense spel uit te zetten. Het gebeurde opnieuw en daarom liet ik al snel Nigel de Jong warmlopen. Als signaal. Ja, omdat Van Bommel niet deed wat hij moest doen", licht Van Basten in de Telegraaf zijn keuze toe.

Bij PSV was Van Bommel altijd één van de belangrijkste spelers en de aanvoerder stond dan ook nooit ter discussie. In het Nederlands elftal is de positie van de middenvelder sinds het aantreden van Van Basten als bondscoach echter nooit onomstreden geweest.

Verkeerde tactische keuzes
Van Basten heeft de kersverse speler van Barcelona regelmatig verweten verkeerde tactische beslissingen te nemen. Zo zou hij zijn mannetje laten lopen om vervolgens van de vrije ruimte te kunnen profiteren. Ook zou Van Bommel zich te veel verschuilen als het in de wedstrijd niet liep.

In persoonlijke gesprekken confronteerde de bondscoach Van Bommel regelmatig met diens tekortkomingen aan de hand van videobeelden. Dat leidde tot heftige confrontaties tussen coach en speler. Van Bommel was (en is) het niet eens met de visie van de bondscoach en steekt zijn mening niet onder stoelen of banken.

Marco van Basten geeft vanmiddag een toelichting op het niet selecteren van Mark van Bommel voor de wedstrijd tegen Finland van aanstaande woensdag.
http://www.oranje.nl/planet/show/id=963749/contentid=585169

pi_27674760
Waarom zouden we de speelstijl van Oranje aan moeten passen aan Van Bommel? Misschien speelt hij dan wel beter, maar met dit middenveld hebben we een veel betere verbinding met de aanvallers dan PSV ooit gehad heeft.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:28:02 #55
81576 The_M
pi_27675210
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:15 schreef SocialDisorder het volgende:
Waarom zouden we de speelstijl van Oranje aan moeten passen aan Van Bommel? Misschien speelt hij dan wel beter, maar met dit middenveld hebben we een veel betere verbinding met de aanvallers dan PSV ooit gehad heeft.
Pfff, wat een onzin zeg, hoeveel bruikbare ballen heeft van Nistelrooij gistern gehad? En Kuijt, die kwam uit ijverigheid de ballen op de rechtsback positie ophalen om een lange bal op Robben te geven..... En Robben speelde echt niet zo goed vanwege de aanvoer, maar vanwege zijn eigen fantastische individuele kwaliteit....
  maandag 6 juni 2005 @ 14:28:38 #56
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27675227
SocialDisorder: het spijt me bijzonder maar wanneer je de aanvallende potentie van Maduro hoger inschat dan die van Van Bommel kunnen we net zo goed stoppen met discussiėren...
Wat een vrouw!
spits!
pi_27675274
Dat is het probleem met van Bommel, hij valt meer aan dan verdedigen. Aanvallen kan hij zeker, maar daardoor laat hij verdedigend steken vallen.
pi_27675410
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:28 schreef Dylan Dog het volgende:
SocialDisorder: het spijt me bijzonder maar wanneer je de aanvallende potentie van Maduro hoger inschat dan die van Van Bommel kunnen we net zo goed stoppen met discussiėren...
Hoezo? Ik schat de aanvallende kwaliteiten van Maduro ook hoger in dan die van Van Bommel. MvB is nu eenmaal geen topspeler. Maduro ook niet, maar die heeft tenminste talent.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:36:13 #59
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_27675478
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:29 schreef VoreG het volgende:
Dat is het probleem met van Bommel, hij valt meer aan dan verdedigen. Aanvallen kan hij zeker, maar daardoor laat hij verdedigend steken vallen.
Zo lekker makkelijk he, de "kenners" napraten.
pi_27675500
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:36 schreef Bobu het volgende:

[..]

Zo lekker makkelijk he, de "kenners" napraten.
Kunnen we beter allemaal onze kop houden, stel je voor dat je iets zegt wat iemand anders al heeft gezegd .
  maandag 6 juni 2005 @ 14:37:36 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_27675522
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')