abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27675433
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar waarom zo kritisch? 6 overwinningen 1 gelijkspel, en die drogreden van die middelmatige elftallen ben ik ook zat. Een tijdje terug was het niveau Europees aan het niveleren, dwergstaatjes winnen, Duitsland komt niet voorbij IJsland, Engeland glijdt regelmatig onderuit, Griekenland wordt Europees kampioen, Porto wint CL, team belangrijker dan individu, een hechte groep, dát is modern voetbal hoor je overal.
Maar bij Nederland gaat dat in eens niet op. v Basten houdt er een vreemd selectiebeleid op na, máár hij doet het op zijn manier en die werkt. En dan lopen hier op internet users die nog nooit wat op voetbalgebied bereikt hebben en nota bene nog niet geboren waren op 25 juni 1988 een beetje v Basten's winnende formule af te kraken. Dát gaat er bij mij niet in: Nederland: klaagland.
We zijn kritisch, dat mag toch?
Dat men op dit moment kritisch is kan men van basten ook weer niet geheel verwijten, hij heeft immers nog niet de kans gehad zich echt te onderscheiden, omdat hij nog geen zware potten heeft gespeeld.
Misschien had Advocaat wel dezelfde resultaten geboekt, wie zal het zeggen.
Op dit moment kan weinig meer dan een kwalificatie van hem verwacht worden.

Ik vind dat Oranje nog niet voldoende getest is om enig waarde-oordeel aan het optreden van van Basten te hangen qua prestaties.
Yeah baby Yeah!
pi_27675574
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat men op dit moment kritisch is kan men van basten ook weer niet geheel verwijten, hij heeft immers nog niet de kans gehad zich echt te onderscheiden, omdat hij nog geen zware potten heeft gespeeld.
Wat vond je van de oefenpot Engeland uit dan?
quote:
Misschien had Advocaat wel dezelfde resultaten geboekt, wie zal het zeggen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:39:36 #253
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27675597
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Tuurlijk, tegen stemmen is makkelijker dat voor stemmen, iemand neerhalen is makkelijker dan toegeven dat het gewoon ongekend goed gaat....
  maandag 6 juni 2005 @ 14:39:57 #254
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27675613
Van Bommel is verdedigend minder dan Maduro, daar kan ik me in vinden. Maar aanvallend heeft ie zoveel meer dan Hedewiges: diepgang, juiste timing, een goede vrije trap, fatsoenlijke corner. Vindt men Maduro echt aanvallend beter? Want dan ga ik me zeer druk maken om mijn voetbalvisie...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 6 juni 2005 @ 14:40:42 #255
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27675648
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:38 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Wat vond je van de oefenpot Engeland uit dan?
Net als Tsjechië een landje in de middelmaat. Die moet je eigenlijk oprollen.
pi_27675654
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:33 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Je krijgt gewoon kritiek op je kritiek, kun je verwachten.
[..]

Uit de lucht gegrepen nonsens dat in het Truth-forum thuishoort.
Hoezo nonsens?
a) Van Basten is geen liefhebber van van Bommel
b) Johan Cruijff is geen liefhebber van van Bommel
c) Van basten is bondscoach vanwege Johan Cruijff

Alledrie waar...

Kritiek op kritiek lijkt me niet meer dan normaal.
Yeah baby Yeah!
pi_27675657
Maduro is aanvallend niet beter, dat lijkt me ook enigzins logisch, omdat hij verdediger is geweest en nu verdedigende middenvelder en ook nog eens een stuk jonger dan Van Bommel
pi_27675658
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:39 schreef pfaf het volgende:

[..]

Tuurlijk, tegen stemmen is makkelijker dat voor stemmen, iemand neerhalen is makkelijker dan toegeven dat het gewoon ongekend goed gaat....
Ongekend goed?
pi_27675745
Niemand had het trouwens over Van Bommel gehad als hij niet was ondersteund door spelers als Gomes, Ooijer, Alex, Lee, Vogel, Cocu en Park het afgelopen seizoen.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:43:11 #260
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27675778
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Ongekend goed?
Ik kan me niet herinneren dat we er zo goed voorstonden in een WK / EK kwalificatie. Hoewel we er uiteraard nog niet zijn.
pi_27675795
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:39 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik ben uitermate content met de huidige resultaten, daar is van Basten uiteraard verantwoordelijk voor gezien zijn functie, maar of dankzij zijn beleid ook de punten gehaald zijn weet ik niet.

Kritiek leveren is makkelijk, dat ben ik met je eens, maar ik wilde alleen een beetje tegengas geven aan iedereen die van Basten nu al wil nomineren voor de Rinus Michelsaward.

Mijn mening: Van Basten doet het op dit moment prima qua resultaten, maar gezien onze poule had ik ook niets anders verwacht.
Yeah baby Yeah!
  maandag 6 juni 2005 @ 14:44:12 #262
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27675829
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:39 schreef Dylan Dog het volgende:
Van Bommel is verdedigend minder dan Maduro, daar kan ik me in vinden. Maar aanvallend heeft ie zoveel meer dan Hedewiges: diepgang, juiste timing, een goede vrije trap, fatsoenlijke corner. Vindt men Maduro echt aanvallend beter? Want dan ga ik me zeer druk maken om mijn voetbalvisie...
Ik heb ook nog maar weinigen gehoord die begrijpen waarom v Bommel weg is...
pi_27675838
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:43 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat we er zo goed voorstonden in een WK / EK kwalificatie. Hoewel we er uiteraard nog niet zijn.
We hebben vrijwel alleen lilliputters als tegenstanders en het spel is meestal naadje.
pi_27675866
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:42 schreef FritsVanEgters het volgende:
Niemand had het trouwens over Van Bommel gehad als hij niet was ondersteund door spelers als Gomes, Ooijer, Alex, Lee, Vogel, Cocu en Park het afgelopen seizoen.
Klopt, geldt voor iedere speler die niet als voornaam Johan, Zinedine of Diego Armando heeft.
Yeah baby Yeah!
pi_27675891
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:40 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoezo nonsens?
a) Van Basten is geen liefhebber van van Bommel
b) Johan Cruijff is geen liefhebber van van Bommel
c) Van basten is bondscoach vanwege Johan Cruijff
Als Cruijff had gepleit voor een willekeurige andere coach, was ie het zeker ook geworden?

Zoals jij het opschreef, is het net alsof Cruijff aan de touwtjes trekt. Dat is volgens mij lariekoek, daar heeft Van Basten namelijk een veel te grote persoonlijkheid voor.
pi_27675910
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:46:28 #267
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27675928
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Klopt, geldt voor iedere speler die niet als voornaam Johan, Zinedine of Diego Armando heeft.
Johan Pater??
Wat een vrouw!
spits!
pi_27675964
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:45 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Of Arjen.
pi_27675965
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:43 schreef Elgigante het volgende:
Mijn mening: Van Basten doet het op dit moment prima qua resultaten, maar gezien onze poule had ik ook niets anders verwacht.
Mwah. Een kwalificatiepoule met Tjechie, Roemenie en Finland is anders behoorlijk stevig.
pi_27676002
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:44 schreef SCH het volgende:

[..]

We hebben vrijwel alleen lilliputters als tegenstanders en het spel is meestal naadje.
Het lijkt wel of de meesten in hausanna stemming zijn alleen omdat we onze plicht vervullen..

Tegen Tsjechie was de enige pot/tegenstander van niveau, maar als we die met 2-0 veroren hadden hadden we niets te klagen.
Yeah baby Yeah!
pi_27676011
quote:
Ik was destijds niet blij met de loting.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:48:40 #272
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_27676013
ik zei toch dat van bommel alleen maar loopt te lantervanten
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 6 juni 2005 @ 14:48:41 #273
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27676015
quote:

[..]

Ik ben uitermate content met de huidige resultaten, daar is van Basten uiteraard verantwoordelijk voor gezien zijn functie, maar of dankzij zijn beleid ook de punten gehaald zijn weet ik niet.
En zul je ook nooit weten, oeverloos gezever, zonder Adriaanse maar mij als trainer was AZ kampioen geworden en met van Gaal was Griekenland ook Europees kampioen geworden etc. etc.
quote:
Kritiek leveren is makkelijk, dat ben ik met je eens, maar ik wilde alleen een beetje tegengas geven aan iedereen die van Basten nu al wil nomineren voor de Rinus Michelsaward.
Eens, maar die mensen ben ik ook nog niet tegen gekomen
quote:
  maandag 6 juni 2005 @ 14:49:12 #274
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_27676042
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel.
Ik kan niet snappen dat jij Maduro aanvallend beter vindt dan Van Bommel, spijt me zeer.
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 6 juni 2005 @ 14:49:34 #275
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_27676054
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:40 schreef VoreG het volgende:
Maduro is aanvallend niet beter, dat lijkt me ook enigzins logisch, omdat hij verdediger is geweest en nu verdedigende middenvelder en ook nog eens een stuk jonger dan Van Bommel
Dus v Bommel bij de selectie houden en Maduro eerst een jaartje in Ajax 1 laten voetballen
  maandag 6 juni 2005 @ 14:50:27 #276
15600 BB-King
Long live the King!
pi_27676082
Ik heb vertrouwen in San Marco.
Typisch Nederlands weer... zeiken terwijl we er goed voor staan.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_27676110
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat kan ik nog wel volgen
pi_27676123
quote:
Bij deze.
pi_27676189
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Mwah. Een kwalificatiepoule met Tjechie, Roemenie en Finland is anders behoorlijk stevig.
Op papier wellicht maar Roemenie en Finland zijn echt niet zo sterk - de meeste andere poules zijn gelijk of iets sterker.
pi_27676190
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het lijkt wel of de meesten in hausanna stemming zijn alleen omdat we onze plicht vervullen..
En hoeveel dacht jij dat het zou worden zaterdag?
quote:
Tegen Tsjechie was de enige pot/tegenstander van niveau, maar als we die met 2-0 veroren hadden hadden we niets te klagen.
Van der Sar hoort ook bij het elftal.
pi_27676222
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Op papier wellicht maar Roemenie en Finland zijn echt niet zo sterk - de meeste andere poules zijn gelijk of iets sterker.
Welke dan?
pi_27676239
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:54 schreef VoreG het volgende:

[..]

Welke dan?
De andere poules, dat zeg ik toch.
pi_27676251
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:53 schreef SCH het volgende:
maar Roemenie en Finland zijn echt niet zo sterk
Dat Finland bijna won bij Tsjechië en Roemenië er door een penalty met 1-0 verloor was zeker toeval?
  maandag 6 juni 2005 @ 14:55:08 #284
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27676254
De fifa-stand na afloop van het EK2004.

France
Spain
Czech Republic
Netherlands
England
Italy
Turkey
Portugal
Germany
Greece
Denmark
Republic of Ireland
Sweden
Croatia
Russia
Poland
Belgium
Romania
Norway
Bulgaria
pi_27676273
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:45 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Als Cruijff had gepleit voor een willekeurige andere coach, was ie het zeker ook geworden?

Zoals jij het opschreef, is het net alsof Cruijff aan de touwtjes trekt. Dat is volgens mij lariekoek, daar heeft Van Basten namelijk een veel te grote persoonlijkheid voor.
Je onderschat de invloed van Cruijff blijkbaar. Het Nederlands voetbal was na de deceptie van Advocaat in diepe mineur, Cruijff heeft daar handig op ingespeeld, aangezien iedereen ons orakel om helder advies vroeg over de toekomst met het oog op het komende WK.
Cruijff heeft in Nederland immers de goeroe-status en geldt als onschendbaar.
Dat Cruijff weinig tegenspraak duldt en zijn eigen verlengstukken her en der plaatst moge duidelijk zijn, voorbeelden te over.
Op basis van zijn advies werd een nobody in trainersland bondscoach van Oranje.

Van Basten (en ook Rijkaard) heeft zijn functie te danken aan Marco, hij zal wel uitkijken om hem nu teleur te stellen en hij heeft ook vrijwel eenzelfde kijk op het spelletje als Johan.

Ik weet wel zeker dat Cruijff een grote vinger in de pap heeft, niet in de dagelijkse gang van zaken, maar hij heeft voor de aanstelling van Marco uitvoerig met hem gesproken en adviseert hem regelmatig.
Yeah baby Yeah!
  maandag 6 juni 2005 @ 14:57:14 #286
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27676325
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:54 schreef VoreG het volgende:

[..]

Welke dan?
Croatia
Hungary
Bulgaria
Iceland
Malta

Zeg nou zelf, deze tegenstanders zijn toch vele malen sterker dan Tsjechië, Roemenië, Finland, Macedonie, Armenie en Andorra.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:58:43 #287
15600 BB-King
Long live the King!
pi_27676375
Als ik dan toch mijn bescheiden mening mag geven.

Alleen groep 2 lijkt me lastiger dan onze groep (Oekraïne, Griekenland, Turkije, Denemarken).
Voor de rest zijn alle groepen minder sterk dan onze groep... dus gewoon een goede prestatie.

En zelfs de nummer 6 en 7 uit onze groep hebben meer punten (beide 4) dan andere groepen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_27676394
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:55 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je onderschat de invloed van Cruijff blijkbaar. Het Nederlands voetbal was na de deceptie van Advocaat in diepe mineur, Cruijff heeft daar handig op ingespeeld, aangezien iedereen ons orakel om helder advies vroeg over de toekomst met het oog op het komende WK.
Cruijff heeft in Nederland immers de goeroe-status en geldt als onschendbaar.
Dat Cruijff weinig tegenspraak duldt en zijn eigen verlengstukken her en der plaatst moge duidelijk zijn, voorbeelden te over.
Op basis van zijn advies werd een nobody in trainersland bondscoach van Oranje.

Van Basten (en ook Rijkaard) heeft zijn functie te danken aan Marco, hij zal wel uitkijken om hem nu teleur te stellen en hij heeft ook vrijwel eenzelfde kijk op het spelletje als Johan.

Ik weet wel zeker dat Cruijff een grote vinger in de pap heeft, niet in de dagelijkse gang van zaken, maar hij heeft voor de aanstelling van Marco uitvoerig met hem gesproken en adviseert hem regelmatig.
Het zijn vrienden, en het zijn de twee meest ingenieuze voetbalintellectuelen met ervaring op het allerhoogste niveau van Nederland. Alle andere gesprekspartners zijn voor beide heren een niveautje te laag.

Ik onderschat wellicht de invloed van Cruijff in dezen een beetje, jij onderschat de bekwaamheid van Marco Van Basten en tal van spelers die hij terecht heeft opgeroepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FritsVanEgters op 06-06-2005 15:05:55 ]
  maandag 6 juni 2005 @ 15:00:29 #289
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27676442
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:58 schreef BB-King het volgende:
Als ik dan toch mijn bescheiden mening mag geven.

Alleen groep 2 lijkt me lastiger dan onze groep (Oekraïne, Griekenland, Turkije, Denemarken).
Voor de rest zijn alle groepen minder sterk dan onze groep... dus gewoon een goede prestatie.
100% eens met je bescheiden mening, na deze poule is groep 1 op papier het sterkst.
pi_27676448
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:57 schreef pfaf het volgende:

[..]

Croatia
Hungary
Bulgaria
Iceland
Malta

Zeg nou zelf, deze tegenstanders zijn toch vele malen sterker dan Tsjechië, Roemenië, Finland, Macedonie, Armenie en Andorra.
Ja Kroatie, Bulgarije en Ijsland zijn lastige landen, net zo lastig als Finland of Tsjechie of Roemenie, denk je dan dat wij over Kroatie heenwalsen?
pi_27676471
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:55 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dat Finland bijna won bij Tsjechië en Roemenië er door een penalty met 1-0 verloor was zeker toeval?
Dat zegt genoeg over Tsjechie en Roemenie.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:02:38 #292
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27676523
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja Kroatie, Bulgarije en Ijsland zijn lastige landen, net zo lastig als Finland of Tsjechie of Roemenie, denk je dan dat wij over Kroatie heenwalsen?
Nee.
pi_27676542
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:53 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

En hoeveel dacht jij dat het zou worden zaterdag?
[..]

Van der Sar hoort ook bij het elftal.
gezien het niveau van de Roemenen en de positie waar zij zich in bevonden (we moeten winnen om kans te houden) had ik niets anders dan een overwinnig verwacht.
Mij viel de goede sfeer, het enthousiasme op van d jobge spelers
Yeah baby Yeah!
  maandag 6 juni 2005 @ 15:03:26 #294
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27676552
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Tsjechië staat al jaren aan de wereldtop.
SCH je praat poep, sorry.
  maandag 6 juni 2005 @ 15:04:42 #295
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27676602
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:03 schreef Elgigante het volgende:

[..]

gezien het niveau van de Roemenen en de positie waar zij zich in bevonden (we moeten winnen om kans te houden) had ik niets anders dan een overwinnig verwacht.
Volgens mij verwachtte heel Nederland ook een overwinning in Ierland enkele jaren terug....
pi_27676606
quote:

[..]

Tsjechië wordt al jaren lang gezien en is al jarenlang 1 van de beste landen van de wereld
pi_27676620
quote:

[..]

En nog meer over jouw verstand van voetbal.
pi_27676648
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:03 schreef pfaf het volgende:

[..]

Tsjechië staat al jaren aan de wereldtop.
SCH je praat poep, sorry.
Als je er niks van weet, lul er dan niet over.
Wereldtop
  maandag 6 juni 2005 @ 15:06:39 #299
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27676665
quote:
Op maandag 6 juni 2005 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je er niks van weet, lul er dan niet over.
Wereldtop
In Europa iig een van de beste landen.. .
-
pi_27676672
Ja SCH. Tsjechie is een van de beste van Europa. Vorig EK gemist ofzo??
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')