abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27681813
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:22 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Dat ik vurig discusseer betekent niet dat ik me aanstel. Blijkbaar ben jij van mening dat je je op een forum niet serieus moet uiten. Ik wel. Mag ik?
[..]

Dat zeker.
Ik kreeg namelijk sterk het gevoel dat je meer tegen mensen aan het discussiëren was in plaats van met ze. Ik kwam tot deze conclusie dat je totaal niet scheen te begrijpen wat andere mensen posten. Zo zag ik dat je sommige mensen aanviel/de mond snoerde die met jou op een lijn zaten/zitten. Vandaar dat ik even de proef op de som nam, om te kijken of je daadwerkelijk snapt wat andere mensen posten.

Gelukkig dat we het daar iig mee eens zijn.
pi_27681820
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:23 schreef macondo het volgende:
Nou... kijk... als je 50 berichtjes post op een onderwerp zoals dit dan komt dat een beetje eigenaardig over.. Ben gewoon nieuwsgierig dus.
En ik vind dat het er 0,0 toe doet. Jij bent het type persoon wat overal waar het niet de reden van weet een complot inziet? Na die posts die ik van je heb gelezen schat ik jou niet zo simpel in.
  maandag 6 juni 2005 @ 17:26:06 #228
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27681826
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:20 schreef Dr_Morreau het volgende:

[..]

Spaar je de moeite Svyatagor, naar de feiten wordt hier zo min mogelijk gekeken Dit punt is al minstens 3 keer genoemd en nog steeds hebben "ze" het over die arme student die perse bij de club wil horen...

They haven´t got a fuckin´ clue
Ik vind het een non-argument. Waarom zou dat verschil maken? Ook in hun 2e of 3e jaar vind je nog zat mensen die onvoldoende voor zichzelf opkomen en ook in hun 2e of 3e jaar blijven mensen die dit soort acties doen onder de vlag van de vereniging de verantwoordelijkheid van de vereniging.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_27681853
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:25 schreef Marczilla het volgende:

[..]

Ik kreeg namelijk sterk het gevoel dat je meer tegen met mensen aan het discussiëren was in plaats van met ze. Ik kwam tot deze conclusie dat je totaal niet scheen te begrijpen wat andere mensen posten. Zo zag ik dat je sommige mensen aanviel/de mond snoerde die met jou op een lijn zaten/zitten. Vandaar dat ik even de proef op de som nam, om te kijken of je daadwerkelijk snapt wat andere mensen posten.

Gelukkig dat we het daar iig mee eens zijn.
Hmm, eerlijk gezegd hou ik niet echt bij met wie ik op 1 lijn zit qua gelijk hebben of niet. Ik lees de reacties en reageer daarop. Ik speel niet op de persoon oid.
  maandag 6 juni 2005 @ 17:27:13 #230
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27681859
Als beide partijen op de hoogte waren geweest van de risico's die het met zich meebracht, dan was het zws wel anders afgelopen. (= dan was het vast niet zover gekomen als het geval was)
(Un)masking for the greater good.
pi_27681994
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:27 schreef Natalie het volgende:
Als beide partijen op de hoogte waren geweest van de risico's die het met zich meebracht, dan was het zws wel anders afgelopen. (= dan was het vast niet zover gekomen als het geval was)
ben ik het helemaal met je eens, maar blijkbaar is het toch anders afgelopen. Nu is het dus zaak om te bepalen welke partij op de hoogte had kunnen of moeten zijn van de mogelijke risico's, en welke partij dit spelletje heeft bedacht.
  maandag 6 juni 2005 @ 17:51:24 #232
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_27682562
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:23 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Kun jij de situatie schetsen dan?
Volgens mij is het gebeurd bij een overdrachtsritueel van de oude commissie die de nieuwe commissie klaarstoomt voor het volgende jaar. Een kroegcommissie, dus verantwoordelijk voor de orde, gebouw, sleutels, bardiensten, naleving mores, liederen, etc.

Alle nieuwe commissieleden moeten 'indraaien', dus hun toekomstige taak leren kennen. Aan het eind van die rit worden de aankomende commissarissen getest op hun kennis: waar is deze sleutel voor, wat is die en die traditie en waar staat die voor? Vroeger betekende een fout antwoord (of 'weet niet') drinken - zoals met drankspelletjes die jongeren en studenten die overal spelen, of iets smerigs eten. Nu, om problemen te voorkomen, is de drank ingeruild voor water: is nog steeds niet fijn om veel van te drinken, maar ongevaarlijk - dacht men. De bedoeling: die jongen ondergaat het, voelt zich slecht, maar is na afloop trots dat hij het 'volbracht' heeft, hoe triest dat in sommige oren ook mag klinken.

Tsja,initiation rites, love 'em or hate'm, maar ze bestaan overal.

Als Piet door zijn niet-verenigingsgerelateerde vrienden opgejut wordt om een schutting over te klimmen omdat hij anders niet bij hun geheime club mag (de Zwarte Hand ofzo ) en Piet breekt zijn benen bij die exercitie, wie heeft er dan schuld?

No way dat er op deze ellende bewust is aangestuurd; 'geef hem nog een glaasje, hij is bijna in coma!!'
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_27682899
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:51 schreef Svyatagor het volgende:
Ah ja, verkrachtingen, love 'em or hate'm, maar het gebeurt overal.

Wat wil je ermee zeggen? Dat we voorvallen als dit maar lekker moeten betuttelen? Niks aan het handje? Asjeblieft zeg.
quote:
No way dat er op deze ellende bewust is aangestuurd; 'geef hem nog een glaasje, hij is bijna in coma!!'
Nee, maar zoals eerder aangegeven, blijkbaar is het risico van het nuttigen van grote hoeveelheden (6 liter) water onderschat. Wie is in deze verantwoordelijk? De vereniging die iets organiseert, of het commissielid wat zich moet "bewijzen"?

Wanneer het afrijden inhoudt 10 kilometer spookrijden, betekent dat dan ook dat de bestuurder die deze test niet haalt zelf verantwoordelijk is?
  maandag 6 juni 2005 @ 18:05:50 #234
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27682929
quote:

[..]

Volgens mij is het gebeurd bij een overdrachtsritueel van de oude commissie die de nieuwe commissie klaarstoomt voor het volgende jaar. Een kroegcommissie, dus verantwoordelijk voor de orde, gebouw, sleutels, bardiensten, naleving mores, liederen, etc.

Alle nieuwe commissieleden moeten 'indraaien', dus hun toekomstige taak leren kennen. Aan het eind van die rit worden de aankomende commissarissen getest op hun kennis: waar is deze sleutel voor, wat is die en die traditie en waar staat die voor? Vroeger betekende een fout antwoord (of 'weet niet') drinken - zoals met drankspelletjes die jongeren en studenten die overal spelen, of iets smerigs eten. Nu, om problemen te voorkomen, is de drank ingeruild voor water: is nog steeds niet fijn om veel van te drinken, maar ongevaarlijk - dacht men. De bedoeling: die jongen ondergaat het, voelt zich slecht, maar is na afloop trots dat hij het 'volbracht' heeft, hoe triest dat in sommige oren ook mag klinken.

Als Piet door zijn niet-verenigingsgerelateerde vrienden opgejut wordt om een schutting over te klimmen omdat hij anders niet bij hun geheime club mag (de Zwarte Hand ofzo ) en Piet breekt zijn benen bij die exercitie, wie heeft er dan schuld?

Maar als het een voor opgezet plan was om ipv alcohol dit keer water te laten adten. Dan hadden ze zich best eventjes op internet kunnen voorlichten over de gevaren daarvan.
  maandag 6 juni 2005 @ 18:10:20 #235
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27683055
quote:
initiation rites
Je bedoelt zeker deze wiki-pagina: http://en.wikipedia.org/wiki/Hazing

pi_27683164
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:10 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Je bedoelt zeker deze wiki-pagina: http://en.wikipedia.org/wiki/Hazing

quote:
Michelle Finkel, MD, reported that hazing injuries are often not recognized for their true cause in emergency medical centers. The doctor said hazing victims sometimes hide the real cause of injuries out of shame or to protect those who caused the harm. In protecting their abusers, hazing victims can be compared with victims of domestic violence, Finkel wrote.
Om het even in het perspectief te plaatsen...
pi_27684680
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:04 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Ah ja, verkrachtingen, love 'em or hate'm, maar het gebeurt overal.

Wat wil je ermee zeggen? Dat we voorvallen als dit maar lekker moeten betuttelen? Niks aan het handje? Asjeblieft zeg.
[..]

Nee, maar zoals eerder aangegeven, blijkbaar is het risico van het nuttigen van grote hoeveelheden (6 liter) water onderschat. Wie is in deze verantwoordelijk? De vereniging die iets organiseert, of het commissielid wat zich moet "bewijzen"?

Wanneer het afrijden inhoudt 10 kilometer spookrijden, betekent dat dan ook dat de bestuurder die deze test niet haalt zelf verantwoordelijk is?
jezus wijf, anders ga je er eindeloos op door. Heb je geen leven ofzo?
pi_27689300
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:08 schreef TYP het volgende:

[..]

Ja dit is anders wel 'n lekker intelligente reactie..

Ontgroeningen, ik kom er maar niet achter wat er zo geweldig aan is.. Het schept een band, het leert je dingen voor later, het maakt je hard.. Waar is dat voor nodig en waarom moet dat op deze manier?
Dat zogenaamde geheimzinnige mysterieuze gedoe over dat je hier alleen 'n oordeel over kan vellen als je het mee gemaakt hebt word ik ook zo langzamerhand 'n beetje zat.. Is dat nou echt waar? Kun je dan echt niet van te voren inschatten dat jezelf zo laten vernederen en dat 'toch over leven' helemaal niet zo als 'n overwinning voelt? Want dat voelt zo, zeker weten?

En daarna 'hoor je er bij'.. Het klinkt zo kinds en ook als iets heel fouts op een of andere manier. Bijna niet als iets wat hoogopgeleiden kunnen verzinnen. Maar goed, dan zal ik er misschien wel te dom voor zijn..
pi_27691030
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:08 schreef TYP het volgende:

[..]

Ja ik heb uitstekend een leven alleen soms vind ik het simpelweg leuk om een op fok een discussie te volgen en te voeren en ik graag mijn mening over bepaalde zaken uit. Dat jij daar blijkbaar geirriteerd door raakt kan 2 dingen betekeken, 1) ik heb gelijk en je kan het niet hebben en 2) oh nee, er is maar 1 punt.
pi_27691177
of 3) je zit een probleem te zoeken waar geen probleem is.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 00:32:59 #241
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27695995
quote:
Er is ook volgens mij niemand die dát beweert. Er is een verschil tussen letterlijk iemand een coma in jagen en (mede-)verantwoordelijk zijn voor het feit dat iemand erin belandt.
Ja, die jongen is een oen dat hij zelf niet aan de rem heeft getrokken, maar dat ontslaat de vereniging geensinds van zijn verantwoordelijkheid. Onder hun vlag, met hun mensen, hún ontgroening.

Weet je, als we het tóch over kiezen hebben: een verenigingsbestuur kan ook kiézen geen ontgroening te doen. Dan haal je je dit soort ellende ook niet op de hals namelijk!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_27697245
Ontgroeningen in juni?

Dat is vroeg.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 7 juni 2005 @ 02:12:19 #243
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_27697483
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 01:46 schreef sizzler het volgende:
Ontgroeningen in juni?

Dat is vroeg.
Wel het hele topic lezen he sizzler:
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:57 schreef Patron het volgende:

[..]

Het betrof een ontgroening voor de kroegcommissie, van Albertus Magnus.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_27698757
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:05 schreef TYP het volgende:
of 3) je zit een probleem te zoeken waar geen probleem is.
Ik heb het nergens over een probleem, dit is enkel een discussie met aan de ene kant mensen die het op de ene manier zien, en aan de andere kant mensen die het op de andere manier zien. Of mag je dan niet discusseren van jou?
pi_27699907
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 08:35 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over een probleem, dit is enkel een discussie met aan de ene kant mensen die het op de ene manier zien, en aan de andere kant mensen die het op de andere manier zien. Of mag je dan niet discusseren van jou?
Dat je d'r nog op in gaat zeg.. Klinkt niet echt als 'n waardige discussiepartner, toch?
pi_27700237
Ik ga er gewoon op in, niks mis mee.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:35:06 #247
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_27701340
Massive, je zal ongetwijfeld een sympathiek persoon zijn - maar het begint een beetje op een obsessie te lijken..
Overal verstand van.
pi_27701460
Dat is het niet hoor.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:04:01 #249
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_27702180
Gelukkig. Je bent typisch zo'n iemand waarmee je in oeverloze discussie terecht komt in de kroeg zonder dat er iemand ooit gelijk kan/zal krijgen (god bestaat, ontgroeningen zijn prima, etc). Maar ik moet zeggen, dat zijn nooit vervelende mensen om mee bier te drinken..
Overal verstand van.
pi_27706158
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 02:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wel het hele topic lezen he sizzler:
[..]
Ah. Kroegcommissie.

Bestelde hij steeds pilsjes ofzo?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties