Feminisme is coolquote:Op zondag 5 juni 2005 17:13 schreef irritantetante het volgende:
Zo, om me maar meteen als irritant vrouwspersoon hier te installeren, mijn eerste topic:
feminisme is namelijk okee!
fe·mi·nis·me (het ~)
1 het streven naar een gelijkwaardige behandeling van vrouwen ten opzichte van mannen
Je bent een feminist als je gelooft dat:
- vrouwen even belangrijk zijn als mannen
- vrouwen het recht hebben om zelf hun leven te bepalen
- vrouwen recht hebben op meer van al wat ze tekort komen omdat ze vrouwen zijn: respect, zelfrespect, onderwijs, veiligheid, gezondheid, vertegenwoordiging, geld.
Zo eng is dat dus eigenlijk allemaal niet. Iedere vrouw die het hier niet mee eens is, doet zichzelf tekort.
Vrouwen die beweren niet te kunnen tanken, vrouwen die de watermeterstand niet op willen meten, vrouwen die nooit een doos zullen tillen, vrouwen die durven zeggen: dat kan ik niet hoor, want ik ben maar een vrouw...
Feminisme heeft niets te maken met je beter willen voelen dan mannen, niets te maken met haten van mannen. Het woord man komt niet eens voor in de definitie. Het heeft alles te maken met zelferkenning, zelfbewustzijn, en zelfverzekerdheid, waaraan het sommige vrouwen nog ontbreekt.
Het feminisme wil daar een einde aan maken, gelijke rechten voor iedereen... leve het feminisme![]()
Maar wat is er dan zo verkeerd aan de keuze om al dan niet kinderen te nemen?quote:Op zondag 5 juni 2005 20:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als je de keus niet meer hebt, zijn ze per definitie niet meer ongewenst. Dan zijn ze een gegeven, een onvermijdelijk voortvloeisel van het feit dat de man en de vrouw graag het huwelijk consumeren. Termen als 'gewenst' en 'ongewenst' zijn dan niet meer relevant.
Overigens, met gezinnen van 10 kinderen is niks mis.
Neehoor die zijn er best wel.quote:
Ik ben ook benieuwd hoe Lemmeb dit voor zich ziet.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:26 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Dat zijn aparte woorden uit jouw mond.
Hoe regel je het dan met het huishouden en voor de kinderen zorgen?
Ze zijn er wel, alleen niet zo heel erg veel schat ik.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor die zijn er best wel.
Verzuurde vrouwen vindt niemand leuk.
Done.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:28 schreef irritantetante het volgende:
ik heb ook een tweede gemaakt, kun je die wissen?
Omdat dat de door de biologie opgelegde rolpatronen in de war schopt. De genen van de mens zijn nu eenmaal op die traditionele rolpatronen ingesteld. Feminisme is in wezen een negatie van die genen.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar wat is er dan zo verkeerd aan de keuze om al dan niet kinderen te nemen?
Het ligt hierbij wel aan de soort functie, een functie waarbij er extern gecommuniceerd wordt is het belangrijker om er te zijn dan een functie waarvoor dat niet geldt. Ook is van belang hoeveel er geregistreerd wordt, en in hoeverre de werkzaamheden door meerdere personen worden uitgevoerd.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:29 schreef zoalshetis het volgende:
tante schreef: Je kunt natuurlijk ook 3 dagen keihard op je werk bikkelen, en 4 dagen thuis keihard bikkelen, what's the difference?
dat is niet zo natuurlijk hoor. dat denk jij maar. onderschat het belang van iemand binnen een bedrijf niet. ik regel het wel met mijn geliefde.
Alsof huizen bewonen en een 9-tot-5-baan geen negatie van genen is.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:30 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Omdat dat de door de biologie opgelegde rolpatronen in de war schopt. De genen van de mens zijn nu eenmaal op die traditionele rolpatronen ingesteld. Feminisme is in wezen een negatie van die genen.
hier kan ik idd in een heel erg groot gedeelte in meegaan. ik dank herasmus nog op mijn blote kniëen dat ik veel heb gedaan voordat er überhaupt kinderen zijn. ik vind het net een lachspiegel die hier wordt voorghouden. het is jezelf, maar het is zo nep.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:30 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Omdat dat de door de biologie opgelegde rolpatronen in de war schopt. De genen van de mens zijn nu eenmaal op die traditionele rolpatronen ingesteld. Feminisme is in wezen een negatie van die genen.
Van die overtuigde feministes met missiedrang. Daar zijn er gelukkig niet zoveel van. En bijna niemand vindt die leuk.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:29 schreef Alicey het volgende:
Wat bedoel je precies met verzuurde vrouwen?
Die zijn inderdaad absoluut niet leuk. Die proberen meestal ook hun ideaalbeeld aan anderen op te dringen. Maar in welke zin relateert dat aan carriere-vrouwen?quote:Op zondag 5 juni 2005 20:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Van die overtuigde feministes met missiedrang. Daar zijn er gelukkig niet zoveel van. En bijna niemand vindt die leuk.
mijn oma was 20 en mijn opa 40. 13 kinderen gezond ter wereld gebracht en 98 jaar geworden.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:33 schreef irritantetante het volgende:
Anti-conceptie is natuurlijk wel erg belangrijk, zeker in een verseksualiseerde maatschappij als de onze...
denk aan tienerzwangerschappen, abortussen, ziektes, etc.
of ga maar eens praten met de jongste kinderen van mijn grootouders. Het onbegrip met dank aan de generatiekloof. Het onbegrip ivm. te kort aan financiele middelen
Je hebt wel gelijk als we praten over top-functies. Als je parttime wil werken, moet je die niet ambieren, dat is dan wel weer heel simpel, dan moet je keuzes maken inderdaad. Maar als je gewoon en wil werken en kinderen wil krijgen, zie ik geen bezwaar.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:29 schreef zoalshetis het volgende:
tante schreef: Je kunt natuurlijk ook 3 dagen keihard op je werk bikkelen, en 4 dagen thuis keihard bikkelen, what's the difference?
dat is niet zo natuurlijk hoor. dat denk jij maar. onderschat het belang van iemand binnen een bedrijf niet. ik regel het wel met mijn geliefde.
Ik heb zelf ook 5 broers en 5 zussen.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn oma was 20 en mijn opa 40. 13 kinderen gezond ter wereld gebracht en 98 jaar geworden.
Mijn grootouders ook zoiets, en ik word persoonlijk ook erg moe van die zeikerds in mijn familiequote:Op zondag 5 juni 2005 20:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn oma was 20 en mijn opa 40. 13 kinderen gezond ter wereld gebracht en 98 jaar geworden.
een paar procent van de carriere vrouwen maakt het ook echt waar de rest stort als een kaartenhuis in. helaas, het is nog lang niet zover dat vrouen testosteron aanmaken. hence het testosteron gebruik van zakenvrouwen.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad absoluut niet leuk. Die proberen meestal ook hun ideaalbeeld aan anderen op te dringen. Maar in welke zin relateert dat aan carriere-vrouwen?
Neehoor. De mens heeft altijd gestreefd naar een dak boven z'n hoofd en naar een stabiele, geregelde inrichting van het dagelijks leven.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Alsof huizen bewonen en een 9-tot-5-baan geen negatie van genen is.
ik ben dus weer aan het zeiken? net zoals je na mijn eerste post deed?quote:Op zondag 5 juni 2005 20:36 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Mijn grootouders ook zoiets, en ik word persoonlijk ook erg moe van die zeikerds in mijn familie
Heej, rustig he?!quote:Op zondag 5 juni 2005 20:34 schreef zoalshetis het volgende:
trouwens opzij lezen is heerlijk. die zijn vaak een stuk realistischer dan de feministen op fok!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |