abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27653909
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

onzin. de vrouw heeft net zoveel kansen als de man na het studeren . je moet het alleen wel waar kunnen maken in de wereld die voor de meesten 'soap' heet.
Toch niet. Vrouwen krijgen voor dezelfde functie minder betaald. En je kunt mij niet wijs maken dat dat met hun prestaties te maken heeft. Slecht personeel ontsla je, dat is toch heel simpel. Verder loopt dat allemaal in de praktijk ook anders als er kinderen aan te pas komen.
Be annoying.
Thomas Leonard
  zondag 5 juni 2005 @ 20:11:46 #277
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27653952
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:10 schreef irritantetante het volgende:

[..]

Toch niet. Vrouwen krijgen voor dezelfde functie minder betaald. En je kunt mij niet wijs maken dat dat met hun prestaties te maken heeft. Slecht personeel ontsla je, dat is toch heel simpel. Verder loopt dat allemaal in de praktijk loopt ook anders als er kinderen aan te pas komen.
ze krijgen minder betaald omdat ze minder geld in het laadje brengen, snap je het nu een beetje? ja ik kan geen kinderen baren idd.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 5 juni 2005 @ 20:12:16 #278
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27653971
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze krijgen minder betaald omdat ze minder geld in het laadje brengen, snap je het nu een beetje?
Ze krijgen minder betaald omdat ze minder hard onderhandelen.
pi_27653976
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:08 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar is dat sociaal bepaald en hoort het dus thuis in dit topic, of is dit een biologisch bepaald iets? (Ikzelf denk van beide een beetje.)
Dat hoort wel thuis in dit topic. Aangezien de kansen van vrouwen toch voor een groot deel afhankelijk zijn van de thuissituatie. Ik zie niet in wat er biologisch bepaald is, bij mannen, om niet geinteresseerd te zijn in het thuisfront. Begin dan geen gezin, zou ik zeggen, maar dat is misschien nogal simplistisch...
Be annoying.
Thomas Leonard
  zondag 5 juni 2005 @ 20:13:01 #280
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27653989
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze krijgen minder betaald omdat ze minder hard onderhandelen.
zo! dan kan ik je nog wel aan wat vrouwen voorstellen die keihard onderhandelen, maar het allerminst waarmaken.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:13:51 #281
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27654023
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:12 schreef irritantetante het volgende:

[..]

Dat hoort wel thuis in dit topic. Aangezien de kansen van vrouwen toch voor een groot deel afhankelijk zijn van de thuissituatie. Ik zie niet in wat er biologisch bepaald is, bij mannen, om niet geinteresseerd te zijn in het thuisfront. Begin dan geen gezin, zou ik zeggen, maar dat is misschien nogal simplistisch...
Van oudsher zorgde de man voor het op de plank krijgen van voedsel, en zorgde de vrouw voor het thuisfront. Dit is iets wat deels biologisch bepaald is. Dat zegt niet alles over individuele gevallen, maar statistisch gezien heeft het wel enige relevantie.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:14:48 #282
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27654051
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo! dan kan ik je nog wel aan wat vrouwen voorstellen die keihard onderhandelen, maar het allerminst waarmaken.
Ik kan je aan minstens zoveel mannen voorstellen die hier aan voldoen, dat zegt dus vrij weinig.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:14:49 #283
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27654053
quote:

[..]

Ik zie niet in wat er biologisch bepaald is, bij mannen, om niet geinteresseerd te zijn in het thuisfront.
Het ogenschijnlijk minder geïnteresseerd zijn dus. Of het anders de verantwoordelijkheid nemen. Verder is dat dus niet alleen "bij mannen" je zou dan omgekeerd kunnen zeggen dat biologisch bepaald is dat vrouwen een sterkere zorgdrang hebben.
quote:
Begin dan geen gezin, zou ik zeggen, maar dat is misschien nogal simplistisch...
inderdaad
[KNE]-Mod
  zondag 5 juni 2005 @ 20:14:50 #284
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27654054
quote:

[..]

vind ik helemaal niet symplistisch zelf. hoewel symplisme een perfecte eigenschap is. mannen moeten ook hun verantwoordlijkheid dragen. maar die ligt meestal in carriere maken. dat wordt en is van ons verwacht. als je echt man wil zijn zou ik wachten op je volgende leven. maw het is een zware kwestie als man hoor. vergis je niet.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:15:01 #285
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27654058
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien heeft dat met de aard van de man te maken.
Exact.

Een deel van het feminisme bestond eruit de man te 'heropvoeden'. Wij moesten meer in het huishouden gaan doen. Maar veel mannen passen daarvoor, ik ook. En er is geen vrouw die daar enige verandering in zal kunnen brengen. Het huishouden staat nu eenmaal stijf onderaan op mijn prioriteitenlijstje.

Voorbeeld:
Sommige vrouwen willen tweewekelijks stofzuigen en de WC schoonmaken. Ik heb daar geen boodschap aan, ik wil dat niet. Ik zie het nut er namelijk niet van in. Dus als je als vrouw per se wilt dat dit soort zaken met die frequentie gebeuren, zul je het toch zelf moeten doen. Ik laat me echt niet dwingen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_27654107
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Van oudsher zorgde de man voor het op de plank krijgen van voedsel, en zorgde de vrouw voor het thuisfront. Dit is iets wat deels biologisch bepaald is. Dat zegt niet alles over individuele gevallen, maar statistisch gezien heeft het wel enige relevantie.
Dat stamt dan ook uit een tijd waarin kinderen krijgen begon met het hebben van seks. Tegenwoordig kun je kiezen of je eraan wil beginnen of niet. Begin er dan niet aan...
Be annoying.
Thomas Leonard
  zondag 5 juni 2005 @ 20:17:15 #287
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27654124
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Exact.

Een deel van het feminisme bestond eruit de man te 'heropvoeden'. Wij moesten meer in het huishouden gaan doen. Maar veel mannen passen daarvoor, ik ook. En er is geen vrouw die daar enige verandering in zal kunnen brengen. Het huishouden staat nu eenmaal stijf onderaan op mijn prioriteitenlijstje.

Voorbeeld:
Sommige vrouwen willen tweewekelijks stofzuigen en de WC schoonmaken. Ik heb daar geen boodschap aan, ik wil dat niet. Ik zie het nut er namelijk niet van in. Dus als je als vrouw per se wilt dat dit soort zaken met die frequentie gebeuren, zul je het toch zelf moeten doen. Ik laat me echt niet dwingen.
ik heb als stelregel dat mijn vrouw niets meer in het huishouden doet. daarvoor heb ik een vrouw die heel erg blij is om mijn toko schoon te houden (werkster) waardoor er wat dat betreft nooit ruzie ontstaat.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:18:22 #288
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27654167
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:16 schreef irritantetante het volgende:

Tegenwoordig kun je kiezen of je eraan wil beginnen of niet. Begin er dan niet aan...
Dat zou je wel zeggen inderdaad. Maar als biologisch bepaald zou zijn dat er toch een onbedwingbare drang is om toch voort te planten?

Ik wil zelf ook graag geloven dat we die (drang) als helder denkend mens wel te boven kunnen blijven, maar kan iedereen dat wel?
[KNE]-Mod
  zondag 5 juni 2005 @ 20:18:24 #289
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27654168
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Exact.

Voorbeeld:
Je goed recht lijkt mij. Sowieso draait het imo om niet in een rolpatroon gedwongen te worden. Ik denk ook dat iedereen een partner zoekt die aansluit bij haar/zijn eigen aard. Ik denk bijvoorbeeld niet dat jij zit te wachten op een vrouw die carriere wil maken. Ik zit bijvoorbeeld weer niet te wachten op een huisman. Er zijn vrouwen die wel op een huisman zitten te wachten, en er zijn mannen die wel een carrierevrouw willen.

Prima toch?
  zondag 5 juni 2005 @ 20:18:24 #290
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27654169
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:16 schreef irritantetante het volgende:

[..]

Dat stamt dan ook uit een tijd waarin kinderen krijgen begon met het hebben van seks. Tegenwoordig kun je kiezen of je eraan wil beginnen of niet. Begin er dan niet aan...
Met de kunstmatige creatie van die keuze ging het in wezen al mis. Die keuze is onnatuurlijk en had er nooit moeten komen. Dat had het leven voor ons allen een stuk eenvoudiger en prettiger gemaakt.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:19:37 #291
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27654200
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Met de kunstmatige creatie van die keuze ging het in wezen al mis. Die keuze is onnatuurlijk en had er nooit moeten komen. Dat had het leven voor ons allen een stuk eenvoudiger en prettiger gemaakt.
Dat ben ik niet met je eens. We hebben genoeg mensen op de wereld, en niet iedereen zit op kinderen te wachten.
pi_27654252
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vind ik helemaal niet symplistisch zelf. hoewel symplisme een perfecte eigenschap is. mannen moeten ook hun verantwoordlijkheid dragen. maar die ligt meestal in carriere maken. dat wordt en is van ons verwacht. als je echt man wil zijn zou ik wachten op je volgende leven. maw het is een zware kwestie als man hoor. vergis je niet.
Ik wil absoluut geen man zijn hoor, ik beleef te veel plezier aan mijn vrouw zijn. Maar ik laat mij alleen niet in een (slechts) moeder-rol of huisvrouw-rol drukken. Simpelweg omdat mij dat niet ligt. Het zit niet in me. Ik wil wel ooit kinderen, maar dan wel met iemand die ook met liefde een zorgtaak op zich wil nemen, en anders maar liever helemaal niet. Samen ouder zijn, samen voor het brood op de plank zorgen. Daarmee doe ik mijn vrouw-zijn niet tekort m.i.
Be annoying.
Thomas Leonard
pi_27654292
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dus jij zou liever weer gezinnen zien met 10 ongewenste kinderen?
Be annoying.
Thomas Leonard
  zondag 5 juni 2005 @ 20:22:36 #294
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27654303
ik ben gek op keuzes van de vrouw waar ik op dat moment mee ga. maar het halfzachte "ja maar..." dan is het voor mij snel afgelopen. maar in herasmusnaam een keuze!!! en kom die keuze na. niet 3 dagen in de week werken, gewoon keihard bikkelen als je zo graag feministisch wil zijn. (dit geldt niet zozeer op jou, maar op het leven)
  zondag 5 juni 2005 @ 20:22:37 #295
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27654306
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je goed recht lijkt mij. Sowieso draait het imo om niet in een rolpatroon gedwongen te worden. Ik denk ook dat iedereen een partner zoekt die aansluit bij haar/zijn eigen aard. Ik denk bijvoorbeeld niet dat jij zit te wachten op een vrouw die carriere wil maken.
Ach, ik wil best een carrierevrouw. Maar dan wel één die niet zeurt over 'ongelijke behandeling', accepteert dat ze een vrouw is, en juist haar vrouwelijkheid gebruikt (maar niet misbruikt) om hogerop te komen.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:23:12 #296
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27654317
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:22 schreef irritantetante het volgende:

[..]

Je hoeft natuurlijk niet te sex0ren.
[KNE]-Mod
  zondag 5 juni 2005 @ 20:23:34 #297
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27654332
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, ik wil best een carrierevrouw. Maar dan wel één die niet zeurt over 'ongelijke behandeling', accepteert dat ze een vrouw is, en juist haar vrouwelijkheid gebruikt (maar niet misbruikt) om hogerop te komen.
Die vrouwen zijn zeldzaam vrees ik.
pi_27654352
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben gek op keuzes van de vrouw waar ik op dat moment mee ga. maar het halfzachte "ja maar..." dan is het voor mij snel afgelopen. maar in herasmusnaam een keuze!!! en kom die keuze na. niet 3 dagen in de week werken, gewoon keihard bikkelen als je zo graag feministisch wil zijn. (dit geldt niet zozeer op jou, maar op het leven)
Je kunt natuurlijk ook 3 dagen keihard op je werk bikkelen, en 4 dagen thuis keihard bikkelen, what's the difference?
Be annoying.
Thomas Leonard
  zondag 5 juni 2005 @ 20:25:44 #299
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27654394
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:22 schreef irritantetante het volgende:

[..]

Als je de keus niet meer hebt, zijn ze per definitie niet meer ongewenst. Dan zijn ze een gegeven, een onvermijdelijk voortvloeisel van het feit dat de man en de vrouw graag het huwelijk consumeren. Termen als 'gewenst' en 'ongewenst' zijn dan niet meer relevant.

Overigens, met gezinnen van 10 kinderen is niks mis.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:26:06 #300
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27654406
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:20 schreef irritantetante het volgende:

[..]

Ik wil absoluut geen man zijn hoor, ik beleef te veel plezier aan mijn vrouw zijn. Maar ik laat mij alleen niet in een (slechts) moeder-rol of huisvrouw-rol drukken. Simpelweg omdat mij dat niet ligt. Het zit niet in me. Ik wil wel ooit kinderen, maar dan wel met iemand die ook met liefde een zorgtaak op zich wil nemen, en anders maar liever helemaal niet. Samen ouder zijn, samen voor het brood op de plank zorgen. Daarmee doe ik mijn vrouw-zijn niet tekort m.i.
helemaal niet. weet je, mijn moeder was een ras-feministe en heeft ons altijd opgevoed. ze begon gewoon een zaak in huis. mijn vader was ver te zoeken, want meestal zat ie heel erg veel geld te verdienen. daardoor hebben ze hun taken verdeeld. en ik heb mijn vader nooit gemist gedurende de dag. des avonds was hij er gewoon. lekker voorlezen. vertellen wat hij had gedaan die dag.

ik zou het anders doen, maar dat is mijn keuze. alhoewel ik me afvraag of ze elke dag deze vader willen zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')