Is dat niet gewoon een ander contract, waar de tegenprestaties ook op aangepast zijn?quote:Op zondag 5 juni 2005 19:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in mijn carriere al 100 voorbeelden te noemen. veel vrij, zaken gewoon laten liggen. het is gewoon niet elke vrouw gegeven om te presteren zoals een man dat kan, sorry.
Overigens kan ik voor mezelf op professioneel gebied zeggen dat ik niet onder doe voor een man, en ik werk ook full-time.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in mijn carriere al 100 voorbeelden te noemen. veel vrij, zaken gewoon laten liggen. het is gewoon niet elke vrouw gegeven om te presteren zoals een man dat kan, sorry.
Allebei.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lemmeb > Heb je het over feminisme zoals in de OP weergegeven, of over feminisme zoals het in het algemeen spraakgebruik geldt?
Hoi trouwens, ik vond al dat je lang wegbleef uit deze topic.![]()
Dat is nog veel meer dan 20%quote:Op zondag 5 juni 2005 19:51 schreef irritantetante het volgende:
hmmm, ben bang dat ik mijn mening iets moet gaan herzien, en tabel over het hoofd gezien:
wao uitkeringen:
gezondheid geestelijk en maatschappelijke belangen
m: een 15000
v: een 95000
dus bij deze zoals het is: goed je hebt een punt.
lieve vrouw. ik wil je niet onheus bejegenen, maar ik weet waar ik over praat. net als vrouwen graag naar soaps kijken kunnen ze zich inbeelden hoe het zou zijn "als"... die beïnvloedbaarheid is gewoon heel erg eng voor een werkende maatschappij.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:51 schreef irritantetante het volgende:
hmmm, ben bang dat ik mijn mening iets moet gaan herzien, en tabel over het hoofd gezien:
wao uitkeringen:
gezondheid geestelijk en maatschappelijke belangen
m: een 15000
v: een 95000
dus bij deze zoals het is: goed je hebt een punt.
Ik ben alleen voor positieve discriminatie als het gaat om gelijke geschiktheid. Er is dan maar gedeeltelijk sprake van voortrekkerij, en onderscheid moet dan ook ergens op gemaakt worden. Dus waarom dan niet op die manier...quote:Op zondag 5 juni 2005 19:52 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Dat zou je in eerste instantie denken, dat die twee dingen niks met elkaar te maken hebben. Maar, in de praktijk komt het promoten van gelijke kansen vaak neer op het voortrekken van die minderheidsgroep, omdat ze een zetje in de rug kunnen gebruiken.
En daar glij je al langzaam af...
Je vindt niet dat een vrouw gewoon moet kunnen kiezen? Er zijn ook vrouwen die zich niet goed voelen bij een achtergrondpositie.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Allebei.
Een vrouw moet haar plek weten, en die is natuurlijk op de achtergrond. Dat brengt voor de vrouw voor- en helaas ook nadelen met zich mee, die elkaar min of meer opheffen.
Mjah voor mezelf hoeft het allemaal niet zo nodig.. Maar is het juist niet mooi dat vrouwen (en ook mannen) kunnen kiezen hoe zij willen staan?quote:Feminisme is een mislukte poging van vrouwen om die nadelen op te heffen ('wel de lusten, niet de lasten'), wat vooral ten koste gaat van hun eigen vrouwelijkheid. En dat is natuurlijk jammer.
Volgens het FNV:quote:Op zondag 5 juni 2005 19:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is nog veel meer dan 20%
Heb je ook informatie over het waarom?
dekeuze is schitterend en een 'vooruitgang' (misschien) maar het kost ons wel allemaal een godsvermogen. niet alleen in geld, maar ook in energie.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:55 schreef Alicey het volgende:
Mjah voor mezelf hoeft het allemaal niet zo nodig.. Maar is het juist niet mooi dat vrouwen (en ook mannen) kunnen kiezen hoe zij willen staan?
Het hangt inderdaad aan elkaar van misschiens en mogelijks.. Best jammer, want het zou mooi zijn als er duidelijkheid kwam.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:57 schreef irritantetante het volgende:
Maar voor een groot deel is de oorzaak nog niet achterhaald, maar zijn ze bezig met onderzoek.
Het levert net zo goed een hoop op.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dekeuze is schitterend en een vooruitgan (misschien) maar het kost ons wel allemaal een godsvermogen.
Feminisme heeft er vooral toe geleid dat vrouwen die keus juist ontnomen is. De maatschappij kijkt, geheel onterecht, met scheve ogen naar een vrouw die kiest voor een leven op de achtergrond. Geen carriere, maar kinderen baren en de was doen. Dat wordt tegenwoordig als minderwaardig gezien, en nog wel het meest door vrouwen zelf.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je vindt niet dat een vrouw gewoon moet kunnen kiezen? Er zijn ook vrouwen die zich niet goed voelen bij een achtergrondpositie.
En waarom is de plek van de vrouw de achtergrond?quote:Op zondag 5 juni 2005 19:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Allebei.
Een vrouw moet haar plek weten, en die is natuurlijk op de achtergrond. Dat brengt voor de vrouw voor- en helaas ook nadelen met zich mee, die elkaar min of meer opheffen.
Feminisme is een mislukte poging van vrouwen om die nadelen op te heffen ('wel de lusten, niet de lasten'), wat vooral ten koste gaat van hun eigen vrouwelijkheid. En dat is natuurlijk jammer.
nee dat doet het nou juist niet. het levert vooral veel op als de vrouw echt kiest voor het moederschap en een man treft die ook graag de kinderen wil opvoeden.quote:
Daar wil ik je wel gelijk in geven, ik geloof dat ik zelfs al zoiets opgemerkt had. Alsof kiezen voor een traditionele rolverdeling een inferieure keuze zou zijn.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De maatschappij kijkt, geheel onterecht, met scheve ogen naar een vrouw die kiest voor een leven op de achtergrond. Geen carriere, maar kinderen baren en de was doen. Dat wordt tegenwoordig als minderwaardig gezien, en nog wel het meest door vrouwen zelf.
Ik denk dat je hierin wel gelijk hebt, en dat is iets wat ik zelf ook best jammer vind. Aan de andere kant ontneemt mij dat niet de keuze, alleen zal ik mijn keuze (bij oppervlakkig volk) moeten verdedigen.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Feminisme heeft er vooral toe geleid dat vrouwen die keus juist ontnomen is. De maatschappij kijkt, geheel onterecht, met scheve ogen naar een vrouw die kiest voor een leven op de achtergrond.
Dit is ook wat ik waarneem. Maar heeft dat te maken met feminisme an sich, of heeft het er meer mee te maken dat het is doorgeschoten/te radicaal is?quote:Geen carriere, maar kinderen baren en de was doen. Dat wordt tegenwoordig als minderwaardig gezien, en nog wel het meest door vrouwen zelf.
Ik ken genoeg tweeverdieners die niet op een manier zouden kunnen leven zoals ze doen als de vrouw niet zoveel zou werken. Ook economisch levert dat het nodige op.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee dat doet het nou juist niet. het levert vooral veel op als de vrouw echt kiest voor het moederschap en een man treft die ook graag de kinderen wil opvoeden.
ik besteed 2 uur van mijn 8 aan het leren hoe vrouwen in de reclame moeten omgaan met het werk, klanten en hun fucking leven na hun werk! daardoor ben ik altijd rond 8 uur klaar, terwijl zij kiezen voor 4 dagen per week en precies rond 5 uur pleitte zijn. that is als ik werk (schaapjes enzo)
Ik vind het geen inferieuze keuze, maar het wordt zo wel beschouwd ja. Ik denk dat iedereen, mannen en vrouwen gewoon moeten doen wat ze zelf graag willen. Maar dat betekent dan ook meteen dat die mogelijkheden er ook moeten zijn. En dat is nu nog niet helemaal het geval. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk heel triest dat mannen zo weinig (niet-financieel gezien dan) investeren in hun thuisfront.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Daar wil ik je wel gelijk in geven, ik geloof dat ik zelfs al zoiets opgemerkt had. Alsof kiezen voor een traditionele rolverdeling een inferieure keuze zou zijn.
In het bedrijfsleven zal ik dan wel een van de weinigen zijn.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:06 schreef zoalshetis het volgende:
nee het feminisme is mooi en heeft jullie stemrecht opgeleverd, daardoor kunnen jullie nu kiezen voor de billen van wouter bos of het gekweel van halsema (dat is dus democratie) verder heeft het bijzonder weinig opgeleverd en zal het in het bedrijfsleven ook voor weinigen weggelegd zijn om écht te weten dat je net zoveel presteerd als een man.
Misschien heeft dat met de aard van de man te maken.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:06 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Ik vind het geen inferieuze keuze, maar het wordt zo wel beschouwd ja. Ik denk dat iedereen, mannen en vrouwen gewoon moeten doen wat ze zelf graag willen. Maar dat betekent dan ook meteen dat die mogelijkheden er ook moeten zijn. En dat is nu nog niet helemaal het geval. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk heel triest dat mannen zo weinig (niet-financieel gezien dan) investeren in hun thuisfront.
onzin. de vrouw heeft net zoveel kansen als de man na het studeren . je moet het alleen wel waar kunnen maken in de wereld die voor de meesten 'soap' heet.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:06 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Ik vind het geen inferieuze keuze, maar het wordt zo wel beschouwd ja. Ik denk dat iedereen, mannen en vrouwen gewoon moeten doen wat ze zelf graag willen. Maar dat betekent dan ook meteen dat die mogelijkheden er ook moeten zijn. En dat is nu nog niet helemaal het geval. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk heel triest dat mannen zo weinig (niet-financieel gezien dan) investeren in hun thuisfront.
Maar is dat sociaal bepaald en hoort het dus thuis in dit topic, of is dit een biologisch bepaald iets? (Ikzelf denk van beide een beetje.)quote:Op zondag 5 juni 2005 20:06 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik het persoonlijk heel triest dat mannen zo weinig (niet-financieel gezien dan) investeren in hun thuisfront.
ja je ziet over het hoofd dat er kinderen in een creche gestopt worden en die generatie wil ik eigenlijk niet eens afwachten. en dat terwijl ik als man zelf minder of veel thuis zou gaan werken in situatie van een kind.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
In het bedrijfsleven zal ik dan wel een van de weinigen zijn.
Maar datgene wat ik noemde, dat lijkt mij economisch gezien voordelig, of zie ik iets over het hoofd?
Dat is wel een sterk punt, het is iets waar ik ook wel bezorgd om ben. Waarom willen die mensen eigenlijk uberhaupt kinderen vraag ik me af..quote:Op zondag 5 juni 2005 20:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja je ziet over het hoofd dat er kinderen in een creche gestopt worden en die generatie wil ik eigenlijk niet eens afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |