yep sluit ik me bij aanquote:Op zondag 5 juni 2005 17:51 schreef Grobbel het volgende:
Het grootste deel zegt me maar weinig, maar dat zal ik maar als stimulans zien om hier eens wat van gaan te beluisteren.
Die had er nog wel bijgemogen idd...beetje slordig...quote:Op zondag 5 juni 2005 17:52 schreef teknomist het volgende:
Mooie lijst, HAL.
Maar waar is Cybotron - Clear?
Kraftwerk is min of meer de grondlegger van het genre (wat kort door de bocht). Tel daarbij wat invloeden uit de hip-hop en techno bij op, dan heb je wel een beetje een beeld. Maar het is wel vrij uniek vind ik, niet echt te vergelijken met de bekende mainstream stromingen. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van Legowelt, daar zijn wat nummers te beluisteren.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:53 schreef Kolkus het volgende:
Hoe breed moet ik het genre zien; van industrial tot house??
Het is op zich nog best een breed genre. Grofweg heb je de early electro dat dicht tegen italo (Charlie) en hiphop aan ligt (DMX Krew, Egyptian Lover), de Detroit/techno-achtige electro (Dopplereffekt, Drexciya), de miami bass uit Florida (2 Live Crew), de typische Haagse sound (I-F, Legowelt, Alden Tyrell), de huidige electroclash/electropop (Fischerspooner, Vive La Fete), de electrotechno (Vitalic) en de electrohouse of 't Vette Geluid (Tiefschwarz, Blackstrobe)...quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:53 schreef Kolkus het volgende:
Hoe breed moet ik het genre zien; van industrial tot house??
Buiten Kraftwerk ken ik zo goed als niks uit je lijst, dus ik vraag het me af.
Deze top-100 is inderdaad gericht op de Haagse en Detroitiaanse sound.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:04 schreef ijsklont het volgende:
Veel Danny & Brian in de lijst.
Verder wel leuk lijstje ja. Staat alleen niet echt veel in uit de beginjaren als ik het zo ff snel bekijk. Maar goed werk, lijkt me een hels karwei om in je eentje een top 100 te maken.
Moet je doen... goeie muziek!quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:17 schreef nipeng het volgende:
Ha tof een uitwisseltopic
ik gooi meteen m'n soulseek aan.![]()
Ik zit op 4 van de 100quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:48 schreef teknomist het volgende:
Wat moet je anders... alles los op vinyl aanschaffen?
Ha dat zou wel een mooie stapel vinyl opleveren.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:48 schreef teknomist het volgende:
Wat moet je anders... alles los op vinyl aanschaffen?
Voor dit soort vragen: discogs.quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:48 schreef Disorder het volgende:
Woah. Der Zyklus heeft meer albums dan Biometric systems alleen? Ga ik meteen even opzoeken. Biometric vond ik helemaal geweldig. De sfeer druipt er vanaf.
Yep, ik ga zaterdag de hele boel formatteren en opnieuw installeren, het eerdere werk van Der Zyklus is meer de 'reguliere 'detroit-electro stijl, lang niet zo abstract en atmosferisch als Biometric systemsquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:48 schreef Disorder het volgende:
Woah. Der Zyklus heeft meer albums dan Biometric systems alleen? Ga ik meteen even opzoeken. Biometric vond ik helemaal geweldig. De sfeer druipt er vanaf.
Je soulseek naam is ook gewoon HAL9000S?
Inderdaag Haags en Detroit, simpelweg omdat ik dat persoonlijk de geilste electro-stromingen vind. Ik ga geen klassieker posten puur omdat het klassiekers zijnquote:Op donderdag 9 juni 2005 16:04 schreef ijsklont het volgende:
Veel Danny & Brian in de lijst.
Verder wel leuk lijstje ja. Staat alleen niet echt veel in uit de beginjaren als ik het zo ff snel bekijk. Maar goed werk, lijkt me een hels karwei om in je eentje een top 100 te maken.
Die Noizehub-spammers ook altijdquote:
Maar deze top100 is wat meer dans/Den Haag gericht dan de wat abstractere electro van o.a. Carl A Finlow, wel een geniaal album op een geniaal label.. SCSI-AV heeft meer juweeltjes als Galactic Equator, Slick - Digital en ultradyne. Maar ik heb er bewust voor gekozen om dit er niet tussen te zetten en ook andere geniale labels als v_max, pyramid transmissions, interdimentional transmissions etc. heb ik er niet tussen staan.quote:10 Carl A Finlow - Odyssey
Ik heb pas sinds kort een fatsoenlijke Internet verbinding, dus Soulseek en dat soort dingen moet ik me nog eens in verdiepen. Aan de andere kant heb ik het "probleem" dat ik nauwelijks mp3's en dergelijke heb maar wel wave files van vinyl rips, aangezien ik het meeste koop op vinyl (en soms op CD). Vanmiddag nog toegeslagen bij onder andere Clonequote:Op vrijdag 23 september 2005 19:48 schreef HAL9000S het volgende:
Circuitbreaker gebruik je soulseek of een ander muziekuitwisselingsprogramma? Wellicht dat we elkaar iets interessants te bieden hebben
Die is nog niet zo lang uit, heb 'm zelf een tijdje terug als promo opgepikt bij Clone. Ergens wel voorspelbare release, dus vage/harde/donkere electro maar met een typisch eigen geluid wat ik erg positief vind van een heleboel Britse electro labels. NB Dave Clarke had een Manasyt (solo) track gebruikt op z'n World Service 2 album.quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:50 schreef ijsklont het volgende:
Ja hoe is die release van MANASYt vs. Sync 24? Hij had laatst een liveshow tijdens Club Margueritha in Utrecht, was erg vet. Erg aardige kerel ook.
Wat... Is HAL's electro niet goed genoeg of zo?!quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Is er ergens of heeft iemand een lijst met Haagsche Electro? =)
Van het label Touchin' Bass heb ik de eerste 9 releases, waaronder wat van Bass Junkie, Sync24 - dark senser EP (quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:03 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Ik heb pas sinds kort een fatsoenlijke Internet verbinding, dus Soulseek en dat soort dingen moet ik me nog eens in verdiepen. Aan de andere kant heb ik het "probleem" dat ik nauwelijks mp3's en dergelijke heb maar wel wave files van vinyl rips, aangezien ik het meeste koop op vinyl (en soms op CD). Vanmiddag nog toegeslagen bij onder andere Cloneal ging het niet alleen om electro.
Wat Britse labels betreft ken jij ook Touchin' Bass ? De laatste releases op dit label van "Manasyt" en "Sync 24" zijn nogal harde donkere/duistere/onvriendelijke electro maar dan weer heel anders dan de harde trax van Drexciya, Ultradyne of Dynarec. Ook interessant is het label Dopamine uit Miami met duidelijke Electronix en Miami Bass invloeden. "Phoenecia" inschakelen als remixers wil ook wel helpen.
Ik denk dat mijn lijst de lading wel redelijk dektquote:Op zaterdag 24 september 2005 23:49 schreef OFfSprngr het volgende:
Is er ergens of heeft iemand een lijst met Haagsche Electro? =)
Ben gewoon op zoek naar Haagsche artiesten..quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:52 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Wat... Is HAL's electro niet goed genoeg of zo?!![]()
Wat jij moet uitchecken is dit:quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:53 schreef kamagurka het volgende:
Hmm, wat ik van de namen herken denk ik dat dit niet echt mijn smaak is...
http://www.discogs.com/label/Bunker+Recordsquote:Op zondag 25 september 2005 00:00 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ben gewoon op zoek naar Haagsche artiesten..
HA! Will doquote:Op zondag 25 september 2005 00:01 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Wat jij moet uitchecken is dit:
http://www.discogs.com/label/Kommando+6
Zie onderschriftquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:03 schreef Circuitbreaker het volgende:
Ik heb pas sinds kort een fatsoenlijke Internet verbinding, dus Soulseek en dat soort dingen moet ik me nog eens in verdiepen.
Hij had een aantal jaar geleden wat demo's gestuurd.quote:Op donderdag 20 april 2006 17:44 schreef Circuitbreaker het volgende:
Hoe deze artiest (bekend van Touchin' Bass) bij Bunker Records verzeild is geraakt is mij onduidelijk, maar het levert wel een fijne 12 inch op:
Manasyt - Atlantis (experimenten met mensen en monsters)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |