quote:Op zondag 5 juni 2005 00:31 schreef marcb1974 het volgende:
Zijn cd Graceland. Misschien wel 1 van de beste cd's ooit gemaakt![]()
Ben ik het opzich wel mee eens,quote:Op zondag 5 juni 2005 00:31 schreef marcb1974 het volgende:
Zijn cd Graceland. Misschien wel 1 van de beste cd's ooit gemaakt![]()
Je bedoeld het live concert? Ja, die is inderdaad heel erg mooi! Ik weet niet of ik hem beter of minder vind dan het album. Ik vind ze beide echt prachtigquote:Op zondag 5 juni 2005 02:45 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
Ben ik het opzich wel mee eens,
maar de DVD versie van Graceland is toch wel vele malen beter!
Vooral het nummer "under african skies" is op de dvd echt veeel en veel beter!
Volgens mij de dvd die ook bekend als "Live at the Tower Theatre" , opgenomen in 1980quote:Op zondag 5 juni 2005 18:09 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Live in Philedelphia? Nooit van gehoord.. wat voor nummers staan daar op?
dit is toch ook een zin uit het nummer Graceland?quote:Op zondag 5 juni 2005 18:50 schreef markiemark het volgende:
shining like a national guitar
klopt ja, het is idd een greatest hits album! staan een paar fantastische nummers op...quote:Op zondag 5 juni 2005 22:35 schreef FokLex het volgende:
[..]
dit is toch ook een zin uit het nummer Graceland?
Kodachrome is een Paul Simon hit. Op de DVD zijn alleen nummers te zien van de Simon and Garfunkel periode. In Central Park DVD deden ze wel nummers als Me and Julio down by the schoolyard en Kodachrome. Daarom vind ik die DVD beter. Ook vind ik dat Garfunkel vals is gaan zingen. Komt wellicht omdta hij ietwat aan de marihuana zitquote:Op maandag 6 juni 2005 14:01 schreef webfreak het volgende:
Wel jammer dat ze, tussen al die superhits, Kodachrome overslaan
Hij staat idd wel op Central Park, vandaarquote:Op maandag 6 juni 2005 19:49 schreef Thomas87 het volgende:
[..]
Kodachrome is een Paul Simon hit. Op de DVD zijn alleen nummers te zien van de Simon and Garfunkel periode. In Central Park DVD deden ze wel nummers als Me and Julio down by the schoolyard en Kodachrome.
Uiteindelijk is Simon natuurlijk de drijvende kracht achter S&G. Hij heeft nou eenmaal bijna alles geschreven en daarbij vind ik 'm ook een mooiere stem hebben.quote:Jullie keuze, Paul Simon solo of Simon and Garfunkel?
Ik weet niet waar je woont, maar bij de MM in Alkmaar staan er nog genoeg. ( En ook bij Popeye in de Koorstraat )quote:Op maandag 6 juni 2005 17:58 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik ben bij de MM geweest, en ik kon de DVD niet vinden. Nou ja, helaas...
Noem eens 3 nummers van het S&G repetoir die geschreven zijn door Garfunkel??quote:Op maandag 6 juni 2005 20:02 schreef webfreak het volgende:
Uiteindelijk is Simon natuurlijk de drijvende kracht achter S&G. Hij heeft nou eenmaal bijna alles geschreven en daarbij vind ik 'm ook een mooiere stem hebben.
Al sla je me doodquote:Op dinsdag 7 juni 2005 11:43 schreef Thomas87 het volgende:
[..]
Noem eens 3 nummers van het S&G repetoir die geschreven zijn door Garfunkel??![]()
Ja, en nog best wat eigenlijk.quote:
Was ook meer een grap, maar ik ben er van overtuigd dat alle lof naar Paul Simon behoort te gaan (van hun successen in hun S&G periode). Het is in dit forum al gezegd, maar Paul schreef alle nummers en was dus de ziel van het duo. Garfunkel was een goede zanger, maar dat staat in het niet met de talenten die Paul Simon meegekregen heeft IMO.quote:
Volgens mij heeft Garfunkel idd niks geschreven, maar er zitten natuurlijk ook nog een paar covers bij: Scarborough Fair bijv, of Wake Up Little Susie.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:20 schreef webfreak het volgende:
Ik zei 'bijna', omdat ik niet 100% zeker ben, en ik wil geen boze Garfunkel-fans op m'n dak![]()
Dat geloof ik best, maar de nummers die hij op die DVD zingt zijn bijna allemaal geschreven door Paul Simonquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:12 schreef markiemark het volgende:
ik vind garfunkel ook goed hoor... weet niet of jullie hem kennen, maar ik heb de dvd 'live on ellis island', daar zingt ie samen met zn vrouw en als klap op de vuurpijl komt zijn zoontje ook nog een paar regels meezingen in feelin' groovy, wat een geweldig nummer is overgens. die dvd is echt een aanrader, laatst voor E14.95 gekocht, maar zag hem ook al voor E4.95, en dat is ie zeker waard!
ik zeg ook niet dat het zijn nummers zijn.. ik zeg alleen dat ik vind dat ie de nummers die hij zegt goed tot uitvoering brengt...quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:46 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar de nummers die hij op die DVD zingt zijn bijna allemaal geschreven door Paul Simon![]()
-Ook 59th Street Bridge Song (Feelin' Groovy) heeft 'ie zelf niets aan geschreven.
Art mag dan een mooi stemgeluid hebben, maar Simon was duidelijk de genie van de twee. Op de soloplaten van Garfunkel hoor je dat 'ie een partner nodig heeft, het komt allemaal niet zo goed uit de verf in z'n uppie. Maar dat is mijn mening
Ja, ik moet die film nog steeds es kijken..quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:30 schreef markiemark het volgende:
wat een schok trouwens... mrs. robinson is vandaag van ons heen gegaan...
Mrs. Robinson R.I.P.. Over Joe di Maggio gesproken, op internet staat een fantastische video waar Paul in een vol Yankeestadion het lied Mrs. robinson ten gehore brengt. Joe di Maggio was net die week overleden (video uit 1999 volgens mij). Paul alleen met zijn akoestische gitaar, en een juichend stadion bij het horen van de naam Joe di Maggio--------> kippenvel.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:22 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, ik moet die film nog steeds es kijken..
R.I.P. Mrs. Robinson...... En Joe Dimaggio.....![]()
Heet trouwens The Gratuade.........volgens mij wle voor een prikkie te koop op bol.com oid....quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:22 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, ik moet die film nog steeds es kijken..
Acht euri ja.. Toch maar es bestellen danquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:37 schreef Thomas87 het volgende:
[..]
Heet trouwens The Gratuade.........volgens mij wle voor een prikkie te koop op bol.com oid....
klopt gaag filmpje is dat he!! ik heb wel meer vrij unieke shit bijv. dat ie verkleed als kip bij saturday night live still grazy zingt... werkelijk belachelijk!! of dat ie te gast is bij the muppets en gaat voorlezen..quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:35 schreef Thomas87 het volgende:
[..]
Mrs. Robinson R.I.P.. Over Joe di Maggio gesproken, op internet staat een fantastische video waar Paul in een vol Yankeestadion het lied Mrs. robinson ten gehore brengt. Joe di Maggio was net die week overleden (video uit 1999 volgens mij). Paul alleen met zijn akoestische gitaar, en een juichend stadion bij het horen van de naam Joe di Maggio--------> kippenvel.
De clip is te bekijkekn op ww.paulsimon.com, tis wel zo'n lelijk .mov filetje![]()
Bij de indexsite heb je linksboven van die vierkantjes, het linker vierkantje is "gallery". Vervolgens klikken op video, dan op joe di maggio tribute. Ik vind de site zelf niet ehct fantastisch, maar deze video is fantastisch!!!!!!!!
Joe di Maggio!
Dat ie verkleed is als kip is idd fantastischquote:Op donderdag 9 juni 2005 15:49 schreef markiemark het volgende:
[..]
klopt gaag filmpje is dat he!! ik heb wel meer vrij unieke shit bijv. dat ie verkleed als kip bij saturday night live still grazy zingt... werkelijk belachelijk!! of dat ie te gast is bij the muppets en gaat voorlezen..
Ik vind Still Crazy after all those years een mooie plaat. Is die uit de jaren 70?quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:14 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Garfunkel idd niks geschreven, maar er zitten natuurlijk ook nog een paar covers bij: Scarborough Fair bijv, of Wake Up Little Susie.
Je hoort mensen meestal alleen over Graceland, maar Simon's solowerk uit de jaren 70 is ook behoorlijk goed te pruimen.
hee... vertel eens iets meer over die box? bol.com linkje of zo.. en welke dvd bedoel je nou?quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:29 schreef Sammy3000 het volgende:
Vorig jaar is er een hele mooie box uitgekomen van Paul Simon. Daarin zitten alle solo-albums van de man (excl. live-platen). Allen aangevuld met extra tracks, veelal demo's of werkversies. De platen zijn ook geremastered.
Als je zo zijn werk aan je voorbij laat gaan, moet je concluderen dat hij wel wisselend van kwaliteit is geweest, maar dat er toch wel heel wat meesterwerkjes uit zijn handen zijn gekomen.
Vond de DVD in de serie "Classic Albums" ook indrukwekkend. Mooi om te zien hoe een plaat als Graceland tot stand gekomen is!
Uit mijn hoofd 1975.........heeft ie ook nog een grammy voro gekregen. Hierbij bedankte die Stevie Wonder "for not puuting out an album this year"quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:54 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Ik vind Still Crazy after all those years een mooie plaat. Is die uit de jaren 70?
Hahaha, superquote:Op donderdag 9 juni 2005 23:15 schreef Thomas87 het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd 1975.........heeft ie ook nog een grammy voro gekregen. Hierbij bedankte die Stevie Wonder "for not puuting out an album this year"
Ik heb hem laatst gekocht bij the Music Store voor 5 euro. Zeker de moeite waard!quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:37 schreef Thomas87 het volgende:
[..]
Heet trouwens The Gratuade.........volgens mij wle voor een prikkie te koop op bol.com oid....
Ohhh, zo'n 5-euro scharrel. Dan ga ik straks ook nog effe langs bij de vanLeest jaja, Music Storequote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:09 schreef Clio het volgende:
[..]
Ik heb hem laatst gekocht bij the Music Store voor 5 euro. Zeker de moeite waard!
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:27 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ohhh, zo'n 5-euro scharrel. Dan ga ik straks ook nog effe langs bij de vanLeest jaja, Music Store
Mmm, misschien was het wel de Free Record Shop. Maar volgens mij het ik er echt 5 euro voor betaald. 't Trouwens al wel twee maanden geleden.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:31 schreef Sammy3000 het volgende:
The Graduate kom ik op internet niet tegen bij Music Store...
Wel bij VanLeest en Free Record Shop, daar kost íe ¤ 5,99
Inflatiequote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:57 schreef Clio het volgende:
[..]
Mmm, misschien was het wel de Free Record Shop. Maar volgens mij het ik er echt 5 euro voor betaald. 't Trouwens al wel twee maanden geleden.
Een paar jaar discussie...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:49 schreef Sammy3000 het volgende:
Niet om het een of het ander, maar...
Waar is eigenlijk het oude Paul Simon topic gebleven???
Ik mis een paar jaar discussie in dit topic.![]()
Dank voor de vele meningn die in dit forum staan........quote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:35 schreef webfreak het volgende:
[..]
Een paar jaar discussie...
Je bedoelt vast dit topic
Op een of ander forum van PAul Simon is het een keer gezegd, ik weet het niet precies maar het was iets als:quote:Op zondag 12 juni 2005 08:52 schreef webfreak het volgende:
Misschien iemand die weet wat die gozer nou precies zei?
Hij zegt volgens mij ( vrij duidelijk ) ' I got to talk to you man, I got to talk to you'.quote:Op zondag 12 juni 2005 08:52 schreef webfreak het volgende:
Misschien iemand die weet wat die gozer nou precies zei?
En jij maar denken dat 't doctor Simon uit GTST wasquote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:02 schreef -Dries- het volgende:
wtf, is Paul Simon de Simon van Simon and Garfunkel? Graceland vind ik echt superb (you can call me al)
..weer wat geleerd vandaag
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:02 schreef webfreak het volgende:
[..]
En jij maar denken dat 't doctor Simon uit GTST was
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 21:02 schreef webfreak het volgende:
[..]
En jij maar denken dat 't doctor Simon uit GTST was
Ten years is idd een fantastisch nummer, maar is absoluut geen outtake van zijn laatste album You're the one. Ten years is speciaal geschreven voor het 10-jarige jubileum van de, jawel, Oprah Winfrey Show. Dit jubileum was rond 1997 ofzo, en was ook de introtune van het programma destijds. Alleen deze introtune was maar 12 seconden van het nummer. Het gehele nummer duurt geowon 3 minuten ofzo, en is idd zeker de moeite waard!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:22 schreef Frozen het volgende:
[..]
Verder vind ik '10 Years' ook heel mooi. Ik heb m ooit eens online gevonden, het is volgens mij een outtake van zijn laatste album.
Ik vind de Fifty ways to leave your lover grapjes in de muppet show wel humorquote:Op donderdag 16 juni 2005 19:09 schreef Frozen het volgende:
Op de witte box set van The Muppet Show zit de aflevering met Paul Simon. Zeker een aanrader, omdat de hele uitzending in het teken staat van zijn muziek. Geen losse sketches, maar alles is op hem terug te voeren. Die vent heeft zelf bijna geen humor lijkt wel, reageert echt te droog op alles. Dit in tegenstelling tot zijn kippen outfit bij SNL![]()
Goede aankoop van je, webfreak!!!!!quote:
De állereerste was "video killed the radiostar" van the Bugglesquote:Op maandag 27 juni 2005 01:45 schreef Beathoven het volgende:
Ik moet bekennen dat ik me nog eens in de muziek van Simon (& Garfunkel) moet gaan verdiepen. Ken natuurlijk wel z'n bekende solo hitje 'Call me Al' van 'm wat volgens mij een van de eerste (zo niet de eerste.. of was dat Queen?) clips op MTV was.
In dat geval ben ik blij dat ik toen niet gekeken hebquote:Op maandag 27 juni 2005 23:26 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik dacht dat het 'Money for Nothing' van de Dire Strais was? /ook offtopic
naar mijn weten de eerste 3d videoclip ooitquote:Op woensdag 29 juni 2005 12:26 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik vind Money for Nothing best wel een tof nummer eigenlijk.
Om maar even ontopic te gaan... Zag op die docu Dvd voor het eerst de videoclip van 'Boy in the Bubble'. Verrassend mooie clip! Iedereen heeft het altijd over de clip van 'Call me Al', maar deze mag er ook zeker wel zijn.
hij heeft geen toupet op toch?quote:Op woensdag 29 juni 2005 12:50 schreef Zanderrr het volgende:
Leuke documentaire, inderdaad. Vond trouwens wel dat Paul er behoorlijk ongezond uitzag en moeilijk praatte in die docu, net of 'ie onder de medicijnen zat of zo.
In hun beginperiode werd er in de pers altijd uitgesproken dat S&G samen de nummers schreven.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:20 schreef webfreak het volgende:
[..]
Al sla je me dood
Ik zei 'bijna', omdat ik niet 100% zeker ben, en ik wil geen boze Garfunkel-fans op m'n dak![]()
Zeker eens naar op zoek gaan! Is echt heel erg de moeite waardquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:41 schreef Zanderrr het volgende:
Hey, die Paul Simon Songbook cd ken ik helemaal niet. Klinkt interessant in ieder geval.
Brian Eno werkt mee?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:03 schreef Thomas87 het volgende:
Wat verwachten julie trouwens van zijn nieuwe album. Hij is er volop mee bezig, er zijn mensen die zeggen dat begin 2006 hij klaar kan zijn. (echter, mensen zeiden destijds ook dat ie eind 2003 af zou zijn. Grootste vertraging was natuurlijk de S&G tour. Dit omdat Paul Simon nooit tourt en schrijft tegelijk.)
Het schijnt dat ene Brian Eno meewerkt aan het album. Persoonlijk ken ik hem niet, maar hij schijnt niet eens onbekend te zijn.
Vraag: Wat verwachten jullie van Paul's nieuwe album?
Eno heeft veel met David Bowie gewerkt en is al jarenlang een begrip als producer en muzikant.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:03 schreef Thomas87 het volgende:
Het schijnt dat ene Brian Eno meewerkt aan het album. Persoonlijk ken ik hem niet, maar hij schijnt niet eens onbekend te zijn.
Eno is wel vrij bekend jaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:03 schreef Thomas87 het volgende:
Vraag: Wat verwachten jullie van Paul's nieuwe album?
Heb je die inmiddels al gekocht? Zoniet, doen! Het zijn voornamelijk de Simon & Garfunkel nummers, zonder het gekweel van Art Garfunkel.quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:41 schreef Zanderrr het volgende:
Hey, die Paul Simon Songbook cd ken ik helemaal niet. Klinkt interessant in ieder geval.
Father and Daughter komt in een nieuwe mix op het nieuwe album en is op single uitgebracht in (ik geloof 2003) , dus na zijn album you're the one uit 2000. Op het internet zijn al 4 nummers te luisteren, check www.paulsimon.com . Zelf heb ik alleen How Can You Live In The Northeast geluisterd, wat ik zeer interessant vond. Niet wat je van PAul verwacht, zeer vernieuwend. De andere 3 wil ik bewaren voor als ik het hele album heb.......nog twee weekjes wachtenquote:Op donderdag 27 april 2006 01:39 schreef markiemark het volgende:
ik ga lekker naar art 17 juni in de hmh.. wel zin in.
ben erg benieuwd naar zijn nieuwe cd. vond de gene daar voor niet zo. hoe heet ie ook weer, met father and daughter er op.
quote:Op zondag 14 mei 2006 23:53 schreef webfreak het volgende:
Heb de nieuwe Simon-CD online geluisterd... Tekstueel is 't serieus best interessant, maar afgezien daarvan kunnen de nummers me niet echt boeien.
Dan heb je mijn reactie blijkbaar niet goed gelezen. Ik zeg toch duidelijk dat ik de teksten juist wél kan waarderen, in tegenstelling tot de muziek.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:45 schreef Thomas87 het volgende:
Het is een geweldig album! Bij mijn vorige bericht moest een smiley bij die zijn afkeer toonde tegen het feit dat hij tekstueel niet goed zou zijn.
Mmmmm... kvind Paul Simon toch net iets te oud geworden....quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:22 schreef TrenTs het volgende:
Surprise is echt een fijn album, ja.
You're The One vind ik echt nog steeds een bloedgeil optreden, ik krijg er nog regelmatig kippenvel bij.![]()
Komt vooral door z'n stem eigenlijk, rond de 60 en nog steeds heel helder en zuiver daar.quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:22 schreef TrenTs het volgende:
Surprise is echt een fijn album, ja.
You're The One vind ik echt nog steeds een bloedgeil optreden, ik krijg er nog regelmatig kippenvel bij.![]()
*legt je over de knie*quote:Op donderdag 22 februari 2007 22:24 schreef Michiel72 het volgende:
[..]
Mmmmm... kvind Paul Simon toch net iets te oud geworden....![]()
Zaterdag naar Lorrach! (Leonard Cohen komt vrijdag, leek me een mooie comboquote:Op maandag 14 juli 2008 19:36 schreef Michiel72 het volgende:
Is er iemand naar Ahoy' geweest om Simon (eindelijk) weer eens live te zien? Vond het zonde om te gaan, als onderdeel van North Sea Jazz...
Morgenavond ga ik naar Brussel, blij om hem weer te kunnen zien!
Ook wel bekend onder de term samenzang of harmonie!quote:Op maandag 4 augustus 2008 15:39 schreef braampie het volgende:
geniale mensen, mooie dubbel gezongen teksten ( dubbel zang) en prachtige gitaar partijen!
Ik heb alleen The Afterlife en Getting Ready for Christmas Day gehoord, en die vind ik wel fijn. Wel echt het oude vertrouwde geluid. Zou Paul nog gaan touren?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:41 schreef One_conundrum het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/So_Beautiful_or_So_What
Iemand al geluisterd?
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 08:21 schreef cafca het volgende:
Ik heb het nieuwe album nu een aantal keer geluisterd, goed album
Ben ook benieuwd, heb er zin inquote:Op maandag 18 juni 2012 19:19 schreef Hapertje het volgende:
24 juni! Ik zal eerst Madonna gaan zien, 10 dagen later Paul Simon. Ben benieuwd hoe de zaal bevalt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |