Je vergeet alleen dat bedrijven er helemaal geen belang bij hebben om managers overdreven te veel te betalen, het gaat namelijk ten koste van hun eigen kapitaal. Politici hebben echter de beschikking over geld van derden (belastinggeld) wat ze in alle hartelust kunnen spenderen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:30 schreef Tup het volgende:
Ach, dat vind ik wel. Zakken vullen is zakken vullen. Het geld dat een bedrijf uitgeeft aan haar managers wordt direct doorberekend aan de consument. Door hier een niet onrealistisch sausje van "maar je kunt er toch voor kiezen om een ander produkt te kiezen" wordt net gedaan alsof je er zelf voor gekozen hebt. Onzin, bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen hebben er allemaal belang bij dat de prijzen ongeveer gelijk zijn.
Je hebt gelijk, de VVD en de CDA hebben destijds toestemming gegeven om arbeidsmigranten hierheen te laten komen, om ze net zoals de Polen nu, te laten werken en ze later weer huiswaarts te laten keren. Maar helaas gooide de PVDA roet in het eten toen ze in deze arbeidsmigranten toekomstig electroraat zagen, de migranten konden vervolgens hier blijven en konden optimaal gebruik maken van de door de PVDA geleverde verzorgingsstaat.quote:Ik mag PR niet, maar ik kan me niet herinneren dat GroenLinks geregeerd heeft. Dat hebben die fijne regenteske partijen VVD, CDA en PvdA gedaan. Met een waas voor de ogen is natuurlijk elke partij dit niet minstens 27000 mensen het land uitzet soft, links en knuffelig.![]()
Crough is zelf tenminste geen aanhanger van een totallitaire ideologie, waar Paul Rosenmoller die notabene zelf Pim Fortuyn in de extreem rechtse hoek probeerde te drukken, jarenlang een grote fan is geweest van Pol Pot.quote:Crough, walgelijk ventje is dat toch, een neonazi bij mij school haalde hem laatst ook al aan.![]()
Als alle bedrijven hun managers schandalig veel betalen, rekenen alle bedrijven dit ook door aan de consument. Voor marktaandeel maakt dat dan niet uit, terwijl de consument de enige is die de dupe is. Overstappen naar een andere leverancier omdat die dezelfde schandalige bedragen doorrekent omdat "de markt dat nou eenmaal "dicteert".quote:Op zondag 5 juni 2005 19:38 schreef Timmehhh het volgende:
Je vergeet alleen dat bedrijven er helemaal geen belang bij hebben om managers overdreven te veel te betalen, het gaat namelijk ten koste van hun eigen kapitaal. Politici hebben echter de beschikking over geld van derden (belastinggeld) wat ze in alle hartelust kunnen spenderen.
Zeg je hier nu dat alle partijen behalve de PvdA gedurende dit proces machteloos toe moesten kijken? Ik ben het met je eens dat er slecht geregeerd is, maar wens dat niet te hangen aan links of rechts. Het ligt aan de drie grote regentenpartijen die veel te makkelijk onderling coalities konden sluiten. Vanwaar dit overdreven gebash op de PvdA, zonder dat de twee andere partijen genoemd worden. Ligt het misschien aanquote:Je hebt gelijk, de VVD en de CDA hebben destijds toestemming gegeven om arbeidsmigranten hierheen te laten komen, om ze net zoals de Polen nu, te laten werken en ze later weer huiswaarts te laten keren. Maar helaas gooide de PVDA roet in het eten toen ze in deze arbeidsmigranten toekomstig electroraat zagen, de migranten konden vervolgens hier blijven en konden optimaal gebruik maken van de door de PVDA geleverde verzorgingsstaat.
quote:Pim Fortuyn.
Alleen voor zover een monopolie bestaat op een product. Zover ik weet vallen alleen gepatenteerde producten daaronder.Los daarvan bestaat er wel degelijk een verschil tussen belastinggeld en bedrijfskapitaal. Het eerste word verkregen door middel van verplichte betalingen aan de burger op te leggen, het tweede komt binnen door verkopen. En wat, wanneer en waar je iets koopt is nog altijd een keuze.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:54 schreef Tup het volgende:
[..]
Als alle bedrijven hun managers schandalig veel betalen, rekenen alle bedrijven dit ook door aan de consument. Voor marktaandeel maakt dat dan niet uit, terwijl de consument de enige is die de dupe is. Overstappen naar een andere leverancier omdat die dezelfde schandalige bedragen doorrekent omdat "de markt dat nou eenmaal "dicteert".
Mijn punt is dat je wel wil zueren over de hoogte van salarissen in het bedrijfsleven. Maar dat je in dit geval stelt dat de zijn (politieke) bazen gewoon stom zijn geweest en dat Paul R. gewoon gelijk heeft. Dat is nogal krom.quote:
Bedrijven bestaan niet, zij zijn slechts een (juridische) fictie. Managers bestaan wel, en hebben er wel degelijk belang bij dat zij zoveel mogelijk betaald krijgen. Als zij nu de invloed en de macht hebben om hun inkomens zelf vast te stellen, zal je zien dat de inkomens exploderen; de enige rem die er dan nog opzit is die van hun eigen geweten. Voorwaar een zware last me dunkt.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:38 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Je vergeet alleen dat bedrijven er helemaal geen belang bij hebben om managers overdreven te veel te betalen, het gaat namelijk ten koste van hun eigen kapitaal. Politici hebben echter de beschikking over geld van derden (belastinggeld) wat ze in alle hartelust kunnen spenderen.
[..]
Me dunkt 1 woord: aandeelhouders.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Bedrijven bestaan niet, zij zijn slechts een (juridische) fictie. Managers bestaan wel, en hebben er wel degelijk belang bij dat zij zoveel mogelijk betaald krijgen. Als zij nu de invloed en de macht hebben om hun inkomens zelf vast te stellen, zal je zien dat de inkomens exploderen; de enige rem die er dan nog opzit is die van hun eigen geweten. Voorwaar een zware last me dunkt.
Je hebt volkomen gelijk; het is alleen jammer dat in de praktijk hun rol meestal te verwaarlozen is. (En een kleine aandeelhouder is natuurlijk nooit partij voor een door de wol geverfde bestuursvoorzitter.)quote:
En daar ligt dan weer een taak voor de overheid, die de wettelijke regels moet hervormen zodat aandeelhouders meer invloed kunnen uitoefenen op het bedrijf.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk; het is alleen jammer dat in de praktijk hun rol meestal te verwaarlozen is. (En een kleine aandeelhouder is natuurlijk nooit partij voor een door de wol geverfde bestuursvoorzitter.)
Daar heb je wel een beetje gelijk in.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:37 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Hij had het aan de media kunnen doorgeven dat er onnodig met belastinggeld wordt gesmeten.
Linkse politici zijn pas geloofwaardig als ze continu voor Robin Hood spelen?quote:Of hij had het geld in ontvangst kunnen nemen om het daarna weer weg te geven aan de belastingbetaler of aan andere arme mensen.
Dat ze uitgerekend hem hebben gevraagd lijkt mij inderdaad ook vriendjespolitiek.quote:Dit ruikt gewoon naar vriendjespolitiek, een uitgerangeerde politicus die meteen een goedbetaalde baan krijgt waar die vrijwel niets voor hoeft te doen. Zo gaat dat gewoon in die kringen ze paaien elkaar gewoon met belastinggeld.
Het was een gebaar, maar zelfs dat vindt het domme (lees kortzichtige) publiek niet voldoende.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:06 schreef Keijs het volgende:
Had onze kameraad Rosenmuller die 25.000euro ook teruggestort als er niet zo'n ophef over was ontstaan in de media ? Denk het niet.
2 x 70.000 = 150.000?quote:En twee jaar lang (1 dag in de week) werken dus toaal 150.000euro. Dan 25.000 euro terugstorten, dan ben je wel een held zeg.![]()
[demoniseermodus]quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:44 schreef NewOrder het volgende:
en de daarbij behorende doelgroep
Deden ze dat maar, dan zouden ze namelijk geld stelen van de overheid en het teruggeven aan de burger, Ik heb echter Paul nog nooit op dergelijk gedrag betrapt. Ikzelf vind hem dan niet echt ongeloofwaardig maar eerder misleidend. Anderen die zijn zijn anti-markt ideologie ook aanhangen kunnen dit eventueel wel als ongeloofwaardig opvatten.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:00 schreef DaveM het volgende:
Linkse politici zijn pas geloofwaardig als ze continu voor Robin Hood spelen?
Daar heb je inderdaad wel een beetje gelijk inquote:Maar al met al vind ik degene die zulke extreme vergoedingen uitdeelt (en dan ook nog aan een miljonair) de grootste schuldige in deze affaire. En niet degene die het met een hypocriete grijns in ontvangst neemt.
Tja, of je gaat eens wat lezen............................. Adviesje hebben?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:49 schreef Tup het volgende:
[..]
[demoniseermodus]
Geert Wilders, de xenofoob van de lage landen. Zegt waar het op staat en staat waar het op zegt. Met één partijstandpunt (twee sinds de grondwet). Die achterlijke islam, onderdeel van de multiculturaliteit van linkse boomknuffelaarsgilde. Twiet...pr.prr....pieeeeeeeeeeeep. De kogel kwam van links.
[/demoniseermodus]
Ik laat idd geen mogelijkheid onbenut om deze ex-voorman van Groen Slinks af te zeiken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:44 schreef NewOrder het volgende:
Het grote publiek mag hem niet en door de zaken uit hun verband te trekken is het vrij eenvoudig om hem in een kwaad daglicht te zetten.
Hij is gewoon een schoft, dat hoef je niet nog eens toe te lichten.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:44 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het was een gebaar, maar zelfs dat vindt het domme (lees kortzichtige) publiek niet voldoende.
[..]
2 x 70.000 = 150.000?
Over het wachtgeld van ruim ¤ 60.000,- per jaar waar hij vrijwillig afstand van deed hoor je niemand. Als hij dit bedrag had behouden en voor de PAVEM-klus ¤ 10.000,- had gekregen, zou er dan ook zo'n ophef zijn gemaakt? En als men i.p.v. ex-politici andere consultanten had ingehuurd, zou de overheid dan goedkoper uit zijn? Is er überhaupt wel iemand die zich druk maakt over bestedingen aan externe figuren voor het schrijven van dikke rapporten? Nee, er is geen haan die daar naar kraait, maar Rosenmöller is een makkelijk slachtoffer. Het grote publiek mag hem niet en door de zaken uit hun verband te trekken is het vrij eenvoudig om hem in een kwaad daglicht te zetten. In die zin zegt deze affaire meer over bepaalde media en de daarbij behorende doelgroep dan over Rosenmöller zelf.
Sterke onderbouwing. Een bevestiging van mijn stelling dat deze affaire meer zegt over bepaalde media en de bijbehorende doelgroep dan over Rosenmöller zelf.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:13 schreef speedfreak1 het volgende:
Hij is gewoon een schoft, dat hoef je niet nog eens toe te lichten.
Nou echt misleidend zou ik het niet willen noemen, het is vrij duidelijk dat hij z'n zakken loopt te vullen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:03 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Deden ze dat maar, dan zouden ze namelijk geld stelen van de overheid en het teruggeven aan de burger, Ik heb echter Paul nog nooit op dergelijk gedrag betrapt. Ikzelf vind hem dan niet echt ongeloofwaardig maar eerder misleidend. Anderen die zijn zijn anti-markt ideologie ook aanhangen kunnen dit eventueel wel als ongeloofwaardig opvatten.
Dat is wel zo, maar weet jij een fatsoenlijk alternatief?quote:Daar heb je inderdaad wel een beetje gelijk in.
Maar bedenk je wel dat tegenwoordig de politiek veranderd is in een soort van belangenvereniging die lukraak wat geld rondstrooit om zijn macht te behouden. Zo zij H.L. Mencken ooit: "De overheid is een handelaar in gestolen goederen, en elke verkiezing is een soort van geavanceerde veiling van die goederen"
Rosenmöller is ontmaskerd als een raszuivere proleet van het rood-roomse proletaririaat der biefstukvreters. Al blijven de andere graaipotten (Dijkstal en Maxima) min of meer buiten schot, maar ook deze beiden gaan natuurlijk niet vrijuit.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:13 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Hij is gewoon een schoft, dat hoef je niet nog eens toe te lichten.
Ik kan dat wel, maar je vraag moet eigenlijk zijn kan je 1/14 van je jaarsalaris missen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:19 schreef mhr-zip het volgende:
Iedereen die nu loopt te zeuren: kan jij 1/3 van je jaar salaris missen?
Omdat Paul M. na zijn politieke carriere al direct meerdere baantjes had? Dan is net alsof iemand die net een baan heeft gevonden vertellen dat hij een nobel mens is omdat hij vrijwillig afstand doet van een uitkering...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:44 schreef NewOrder het volgende:
Over het wachtgeld van ruim ¤ 60.000,- per jaar waar hij vrijwillig afstand van deed hoor je niemand.
Welke baantjes?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:04 schreef nikk het volgende:
Omdat Paul M. na zijn politieke carriere al direct meerdere baantjes had? Dan is net alsof iemand die net een baan heeft gevonden vertellen dat hij een nobel mens is omdat hij vrijwillig afstand doet van een uitkering...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |