Van de 2e afbeelding is "Schlüssel zum Erfolg: niemals den Anderen folgen" niet de titel van het werk. Die is net als bij de eerste afbeelding, "Ohne titel".quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:12 schreef Gajus het volgende:
Het is mij gelukt de kunstenaar te vinden door die tekst te ontcijferen. Na een hoop gepuzzel kwam ik uit op "Schlüssel zum Erfolg: niemals den Anderen folgen." En dat bleek ook de titel te zijn van het tweede werkje.
[afbeelding]![]()
als uitsmijter nog een derde werkje van Herr Dokoupil.
Zet even een tandje hoger ouwe, opdat ik het ook kan horen... dan pas kan ik je vertellen of mijn ledematen daarvan los gaan....quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:22 schreef Otherside het volgende:
Mag LCD Soundsystem met Daft Punk is Playing at My House ook?
Want daar luister ik nu naar, en ik wil daarbij ontzettend bewegen, en zo.......
quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:25 schreef Otherside het volgende:
Het maakt trouwens geen donder uit waar ik naar luister...
Ik wil namelijk gewoon ontzettend bewegen, en zo...
Die vind ik ook erg mooi ja...quote:
nee, neequote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:49 schreef ALTER-EGO het volgende:
Gajus, is het een schilderij van een Fransman?
Heeft 't al effect?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:57 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
![]()
willen jullie mij psychotisch maken met die flikkerende avatars?
Nee, not at all.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 01:57 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
![]()
willen jullie mij psychotisch maken met die flikkerende avatars?
Dan ga ik eens op zoek.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:18 schreef Gajus het volgende:
Op AE's gokje "is het een Fransman?" geef ik alsnog een gedetailleerder antwoord.
Noch iemand van de Franse nationaliteit, noch iemand van het mannelijk geslacht.![]()
De persoon in kwestie heeft wel veel innige contacten gehad met Fransmannen, met name Degas.
quote:The jury accepted her first painting for the Paris Salon in 1872. The Salon critics claimed that her colors were too bright and that her portraits too accurate to be flattering to the subject.
Upon seeing pastels by Edgar Degas in an art dealer's window, though, she knew she was not alone in her rebellion against the Salon. "I used to go and flatten my nose against that window and absorb all I could of his art," she wrote to a friend. "It changed my life. I saw art then as I wanted to see it."
She met Edgar Degas in 1874, and he invited her to exhibit with the impressionists and her work hung in the 1879 impressionist show.
AE ... jou kunnen ze voor een boodschap sturen ... helemaal goed.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:46 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het gaat om "Summertime" van Mary Cassatt.
Nou... kunst zoeken is toch iets anders dan boodschappen doen hoor... dat zoeken doe ik vele malen liever.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 02:53 schreef Gajus het volgende:
[..]
AE ... jou kunnen ze voor een boodschap sturen ... helemaal goed.![]()
[afbeelding]
en dit schilderij heet "Summertime Blues" ... kwam ik tegen tijdens het googelen ... gewoon een lekker plaatje
Dank je, jouw lonkende oog is wel een lust voor mijn oog.quote:
Lonkende?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 03:39 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dank je, jouw lonkende oog is wel een lust voor mijn oog.![]()
ik kom net terug van mijn nachtelijke wandeling (a.k.a. de nachwacht) maar niets te merken van summertime
hierbinnen voel ik die wel, zo door het openstaande raam.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:02 schreef Gajus het volgende:
Als het echt summertime is, dan voel je 's-nachts zo'n zwoele zomerbries (ook zonder zon).![]()
Maar plaats jij nog een plaatje voor Cioran en/of de ochtendploeg?
Hoe bedoel je? Wat is er zo anders aan deze opgave?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:07 schreef ALTER-EGO het volgende:
Dan doen we het deze ronde eens anders...
Anders in de zin van... Betitel de titel.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Wat is er zo anders aan deze opgave?![]()
ja, het is wel een raar plaatje (viltstift?) maar wij hebben wel vaker rare plaatjes mogen aanschouwen![]()
Bij mijn weten niet hoor.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:19 schreef Gajus het volgende:
Zie ik een hanenkop ondersteboven getekend ?
Aha ... jij bedoelt dat hier sprake is van een eigen maaksel en dat de titel nog ontbreekt.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:18 schreef ALTER-EGO het volgende:
Anders in de zin van... Betitel de titel.
Geef er eens een titel aan...
Kunstwerken zijn toch altijd eigen maaksels... van iemand dan.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
Aha ... jij bedoelt dat hier sprake is van een eigen maaksel en dat de titel nog ontbreekt.![]()
Maar die 'iemand', wie is dat dan?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:25 schreef ALTER-EGO het volgende:
Kunstwerken zijn toch altijd eigen maaksels... van iemand dan.
Enige aanvullende informatie die ik bij de opgave kan geven:quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:26 schreef Gajus het volgende:
Qua kunststroming houd ik het op Art Brut Barbare.![]()
Het ging toch om de titel?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
Maar die 'iemand', wie is dat dan?jij?
"mood swing" dusquote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
- Het is een momentopname waarin overgang van negatieve vibes naar positieve ontstaat.
Juist, dat soort suggesties wil ik graag horen.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:36 schreef Gajus het volgende:
Titelsuggesties:
"het stralend oog"
"het vurige oog"
"oog en blik"
Nee niet eens.quote:
ontlading -> "decontraction"quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:42 schreef ALTER-EGO het volgende:
Was meer een ontlading van onnodige negatieve invloeden....
Hmm, zo swingend is ie niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:46 schreef Gajus het volgende:
Of "eye swing" wat hetzelfde klinkt als "I swing"
ik ben duidelijk geen liefhebber van ellenlange titels
Ahaa, dat is handig, hoef ik die vertaling alvast niet meer op te zoeken.quote:
Voor mij ook wel zo zoetjesaan. Ehm...quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:59 schreef Gajus het volgende:
AE-tje, het wordt zoetjesaan tijd om te overwegen te gaan slapen. Voor mij althans.
btw, morgen rond deze tijd verwacht ik Parijs gepasseerd te zijn
Een verbastering van " I'm all alive and kicking " begrijp ik.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 04:53 schreef ALTER-EGO het volgende:
"Eye'm alEyeve & kEyecking"
Klopt.quote:Op zaterdag 4 juni 2005 05:04 schreef Gajus het volgende:
[..]
Een verbastering van " I'm all alive and kicking " begrijp ik.![]()
Go Go AR!quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2Os, wil je mij een schop onder m'n kont geven???
Ik zit weer gruwelijk te klooien....
Tis maar goed dat Fok zo offline gaat...
quote:Op zondag 5 juni 2005 01:23 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Go Go AR!
subtiel schopje geef
Je kunt het!
De werken die ik van je gezien heb zijn veelbelovend.
quote:Op zaterdag 4 juni 2005 11:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Do2Os, wil je mij een schop onder m'n kont geven???
Ik zit weer gruwelijk te klooien....
Tis maar goed dat Fok zo offline gaat...
Nou, ik wou eigenlijk een film gaan kijken, waar ik nu de 3dvdbox van heb..quote:Op zondag 5 juni 2005 19:39 schreef Augustina het volgende:
AR! Gooi jij er een nieuwe opgave tegen aan?
Welterusten Augustina.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:44 schreef Augustina het volgende:
Maar ik duikel mijn bed in, AE. Nog een fijne avond allemaal!
In ordnung.quote:Op maandag 6 juni 2005 00:03 schreef Otherside het volgende:
Ok, jullie je zin:
La Musa Metafisica, 1917 - Carlo Carrà
Mail naar forum@fok.nl dat je voor de nick Do2 een nieuw wachtwoord wenst. En al sal reg kom.quote:Op maandag 6 juni 2005 01:32 schreef Otherside het volgende:
Naar wie of wat moet ik mijn email sturen om z.s.m. een nieuw wachtwoord te regelen?
Op passmailer is namelijk nooit een reactie gekomen en ik begin "De-oneven-2" nu toch wel een beetje te missen...Dus kom maar op met die alternatieven...
Dat jij zo lief bent geweest om me 't emailadres al een keer eerder te geven, weet ik nog wel...quote:Op maandag 6 juni 2005 09:43 schreef Augustina het volgende:
[..]
Mail naar forum@fok.nl dat je voor de nick Do2 een nieuw wachtwoord wenst. En al sal reg kom.Maar dat wist je al, toch?
Ja.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:03 schreef Z het volgende:
Bestaat het e-mail adres nog wel waarmee je DO2 geregistreerd hebt?
Ja, en al die meiden vallen ervoor...quote:Op maandag 6 juni 2005 05:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
OH, zie ik daar een piemel onderin het plaatje??
Dan is het nu nog slechts een kwestie van daadwerkelijk doen.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:20 schreef Otherside het volgende:
[..]
Dat jij zo lief bent geweest om me 't emailadres al een keer eerder te geven, weet ik nog wel...
Het emailadres zelf was ik daarentegen al-lang weer vergeten...
Nogmaals dank, dus..
Al gebeurd.quote:Op maandag 6 juni 2005 10:22 schreef Augustina het volgende:
[..]
Dan is het nu nog slechts een kwestie van daadwerkelijk doen.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |