abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27656482
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:22 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ik bedoel juist dat ze dat niet in de bios deden in tegenstelling tot Nederland. Hier kan je tegenwoordig niet meer fatsoenlijk naar de film. Overal van die klote-etters die zitten te ouwehoeren of met hun telefoon te spelen.
Ow zo. Mjah, toen ik naar Star Wars ging riep een of andere brede gast iets naar de andere rij waar 2 mensen de zaten te praten. "I didn't pay 10 bucks to listen to your bullshit, now shut up". En daarna was het lekker stil
  zondag 5 juni 2005 @ 21:42:09 #102
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_27656982
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:13 schreef smesjz het volgende:
Idd, dat bellen van ze vind ik mega irritant. Ik zat op een 2 dagen ook naast iemand bij Rest. Broadway die gewoon de hele tijd aan het bellen was. Vanaf het moment van binnen komen tot het verlaten van het restaurant. Zo irritant.
Bij steeds meer restaurants etc. in NYC is het tegenwoordig verboden mobiel te bellen. Verder heb ik er eigenlijk geen negatieve ervaringen mee hier. Amerikanen bellen veel, maar Nederlanders tegenwoordig ook.

En over ijs: we hebben hier in Brooklyn de usa-variant op de ijscoman, de Kool Man Ice Cream trucks. Lekker!

Vanavond gaan we ons voleten en volgieten bij Mugs Ale House. Een leuk (eet)café zonder toeristen, en vanavond gratis nieuwe bieren en whiskeys proeven!
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_27657234
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:42 schreef merdeka het volgende:
Bij steeds meer restaurants etc. in NYC is het tegenwoordig verboden mobiel te bellen.
Verboden te bellen? Waar dan?
quote:
Vanavond gaan we ons voleten en volgieten bij Mugs Ale House. Een leuk (eet)café zonder toeristen, en vanavond gratis nieuwe bieren en whiskeys proeven!
Ik betaalde gewoon doodleuk 5 USD voor flesje Heineken. Daarna maar snel overgestapt op Brooklyn Lager. Niet van dat slappe nepbier.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:06:28 #104
90273 merdeka
pi_27657884
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:48 schreef smesjz het volgende:
Verboden te bellen? Waar dan?
In veel restaurants hier (en dan heb ik het over ene restaurant, niet over een vettige tourist trap) staat of hangt een bordje een bepaald sign, beetje vergelijkbaar met verboden te roken, met daaronder een verzoek om de telefoongesprekken niet aan je tafel te houden maar je te excuseren bij je gezelschap indien je dringend moet telefoneren. Het is begonnen toen Danny Meyer, de eigenaar van 4 beroemde restaurants in Manhattan, het gebel aan tafel zat was. In één daarvan kom ik wel eens, Eleven Madison Park heet het. Daarna volgden een hoop andere restaurants.

Als je luidruchtig belt in een museum of bij een theatervoorstelling oid kan je daar een boete voor krijgen van rond de 50 dollar. Dat laten ze hier dus ook wel.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:09:34 #105
90273 merdeka
pi_27658003
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:48 schreef smesjz het volgende:
Ik betaalde gewoon doodleuk 5 USD voor flesje Heineken.
Importbier is hier vrselijk duur, maar waarom zou je dat willen drinken? De Brooklyn Brewery brouwt prima spul hoor. Het is ook nog een leuk en goedkoop uitje om de brewery eens te bezichtigen.
pi_27658123
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:06 schreef merdeka het volgende:
In veel restaurants hier (en dan heb ik het over ene restaurant, niet over een vettige tourist trap)
Pats hier met je ik-kom-in-vele-betere-restaurants-dan-jullie..
quote:
staat of hangt een bordje een bepaald sign, beetje vergelijkbaar met verboden te roken, met daaronder een verzoek om de telefoongesprekken niet aan je tafel te houden maar je te excuseren
Ah, een verzoek. Dat is heel iets anders. Ik dacht even dat het een wet was geworden. Net zoals je vriendelijk wordt verzocht de toiletten alleen te gebruiken als je ergens eet...
quote:
bij je gezelschap indien je dringend moet telefoneren. Het is begonnen toen Danny Meyer, de eigenaar van 4 beroemde restaurants in Manhattan, het gebel aan tafel zat was. In één daarvan kom ik wel eens, Eleven Madison Park heet het. Daarna volgden een hoop andere restaurants.

Als je luidruchtig belt in een museum of bij een theatervoorstelling oid kan je daar een boete voor krijgen van rond de 50 dollar. Dat laten ze hier dus ook wel.
Mjah, luidruchtig is ook weer zo lekker vaag. Bovendien wordt er bij theater e.d. toch altijd verzocht om telefoons uit te laten schakelen, bovendien laat ik mijn theater avond (kaartje tussen 75 en 100 USD niet verpesten door iemand die zit te bellen). Maar het is goed dat zoiets wordt bestraft.
pi_27658239
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:09 schreef merdeka het volgende:

[..]

Importbier is hier vrselijk duur, maar waarom zou je dat willen drinken? De Brooklyn Brewery brouwt prima spul hoor. Het is ook nog een leuk en goedkoop uitje om de brewery eens te bezichtigen.
Mjah, ik vroeg gewoon om een biertje bij de tap en dan wijf zat allemaal vervelende vragen te stellen terwijl ik gewoon bier van de tap wilde en geen kruisverhoor wilde over welk soort bier ik kon drinken. Dus toen maar om Heineken gevraagd, zeker omdat veel studenten het daar ook dronken en ik dacht dat het wel een redelijke prijs zou hebben.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:22:02 #108
90273 merdeka
pi_27658537
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:12 schreef smesjz het volgende:
Ah, een verzoek. Dat is heel iets anders. Ik dacht even dat het een wet was geworden. Net zoals je vriendelijk wordt verzocht de toiletten alleen te gebruiken als je ergens eet...
Je mag er wel uitgezet worden als je je niet aan het verzoek houdt...

In Nederland zou er gewoon 'verboden te bellen' staan, maar dat vinden ze hier waarschijnlijk te bot staan. Komt op hetzelfde neer in de praktijk.
pi_27658895
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:22 schreef merdeka het volgende:

[..]

Je mag er wel uitgezet worden als je je niet aan het verzoek houdt...

In Nederland zou er gewoon 'verboden te bellen' staan, maar dat vinden ze hier waarschijnlijk te bot staan. Komt op hetzelfde neer in de praktijk.
Dat rookverbod zou in Nederland ook wel mogen. Maar ik heb het eerlijk gezegd het betreffende bordje nog nergens gezien maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet bestaat. Maar als je 60 USD betaalt voor een bord eten in "een restaurant" moet je ook wel kunnen bellen. De meeste conversaties zijn nog veel storender dan iemand die zijn vrouw laat weten dat het iets later wordt. Het is natuurlijk iets anders als het luidruchtig is of als een telefoon 30 keer over gaat, maar als 4 mensen met elkaar praten hoor je dat vaak beter dan wanneer iemand belt en maakt het nog meer 'lawaai' ook. Beetje raar verbod.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:39:47 #110
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27659183
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:28 schreef Cee het volgende:
Bioscoopje pikken in de States is inderdaad een leuke gewaarwording. Grote stoelen, mega-zalen, en het publiek dat helemaal meeleeft met de film en van 'whoohooo!' en 'yeah!' gaat en klapt.
Wel aanwennen om vantevoren naar de wc te gaan en niet in ene keer je mega-beker Coke op te drinken, want een pauze hebben ze nergens. En gelijk hebben ze.

Trouwens, m'n Cold Stone Creamery ijs was super-lekker maar niet bepaald de goedkoopste. Volgens mij uiteindelijk een dikke 10 dollar voor betaald.
in Pathe bioscopen in NL heb je ook geen pauze.... maar amerikaanse bioscopen zijn inderdaad superrelaxed Grote stoelen vooral
The line is a dot to you!
pi_27659301
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:39 schreef kepler het volgende:

[..]

in Pathe bioscopen in NL heb je ook geen pauze.... maar amerikaanse bioscopen zijn inderdaad superrelaxed Grote stoelen vooral
Pathé Rembrandt heeft wel pauzes. Turkse bioscopen net zo netjes overigens
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_27659536
Ow ja, en voor diegene die TV heeft. Vergeet s'ochtends niet Live with Regis & Kelly te kijken. Erg leuke gasten en dito presentatoren. Jammer dat Kelly door die het krijgen van die 3 kinderen geen tieten meer heeft
S'ochtends van 9 tot 10 geloof ik op CBS4. (zender 7).
  zondag 5 juni 2005 @ 22:51:30 #113
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27659634
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:43 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Pathé Rembrandt heeft wel pauzes. Turkse bioscopen net zo netjes overigens
in rdam iig geen pauze's ben het dus wel gewend

ben ook naar Loews geweest in NYC, dat is dus echt supergroot
pi_27660165
Enige dat ik tegen vond vallen was Tussaud.

Een rip-off, 30 USD voor een kaartje. En veel personen zagen er slecht uit en die House of Wax trip was natuurlijk ook beroerd. Ik stond na een half uur weer buiten. Wel wat leuke kiekjes gemaakt natuurlijk, maar het was zeker geen 30 USD waard...
  zondag 5 juni 2005 @ 23:07:56 #115
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27660220
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:06 schreef smesjz het volgende:
Enige dat ik tegen vond vallen was Tussaud.

Een rip-off, 30 USD voor een kaartje. En veel personen zagen er slecht uit en die House of Wax trip was natuurlijk ook beroerd. Ik stond na een half uur weer buiten. Wel wat leuke kiekjes gemaakt natuurlijk, maar het was zeker geen 30 USD waard...
* kepler schrapt tussaud van to-do list

pi_27660905
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:07 schreef kepler het volgende:

[..]

Ho, het kan natuurlijk wel leuk zijn, het is daar immers altijd druk. Maar ik vond het niet zo veel bijzonder. Zelfs Metropolian was nog de helft goedkoper
  zondag 5 juni 2005 @ 23:36:08 #117
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27661154
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:28 schreef smesjz het volgende:

[..]

Ho, het kan natuurlijk wel leuk zijn, het is daar immers altijd druk. Maar ik vond het niet zo veel bijzonder. Zelfs Metropolian was nog de helft goedkoper
30 dollar voor wassenbeelden vind ik een beetje veel geld. Hebben ze in NY ook Ripley's believe it or not?
pi_27661209
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:07 schreef kepler het volgende:

[..]

En als je de CBS studio tour erop had staan mag je die er ook afschrapen.. Wat een oplichterij
Victory is mine!!
  zondag 5 juni 2005 @ 23:39:20 #119
34586 kepler
No bounce, no play
pi_27661269
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:37 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

En als je de CBS studio tour erop had staan mag je die er ook afschrapen.. Wat een oplichterij
* kepler schrapt ook de CBS tour

zo blijft er niks over
  zondag 5 juni 2005 @ 23:56:51 #120
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_27661859
* The.PhantoM schrapt elk museum van z'n lijstje.

American Museum of National History hebben we alleen gedaan omdat het regende buiten, en ik vond het echt saai. Maar ik hou ook niet van musea's
Behalve mss het skyscraper museum, ik hoorde dat er zo'n museum was.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_27663578
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:37 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Tssk, ik vond het wel leuk. Natuurlijk met quasi-spontane grapjes na het verlaten van de lift 'and this was the best part of the tour'. Bij die CBS vond ik dat weer gebeuren wel leuk en ook degenen die de tour begeleiden deden het erg leuk. Als je die CBS tour niks vindt, kan je natuurlijk nog ff bij CBS Store rondkijken naar wat leuke gadgets. Bij Time Warner gebouw kan je jezelf (vrienden niet inbegrepen) laten fotograferen op de bank van Friends die daar staat. Erg leuk, maar als je alleen bent natuurlijk niet zo geslaagd.

Wat betreft die CBS tour, het lijkt van buiten leuker dan is (foto van jongetje die op een van de Saturday Night Live bankjes zit), maar daar kom je als sterveling natuurlijk niet. Maar ik vond dat er wel genoeg te zien was.
pi_27663645
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:56 schreef The.PhantoM het volgende:
* The.PhantoM schrapt elk museum van z'n lijstje.

American Museum of National History hebben we alleen gedaan omdat het regende buiten, en ik vond het echt saai. Maar ik hou ook niet van musea's
Behalve mss het skyscraper museum, ik hoorde dat er zo'n museum was.
Ja, het skyscraper museum met daar binnen in alle skyscrapers op ware grootte. Leuk man....

Guggenheim + Metropolitan Museum of Arts (East Central Park) moet je zeker doen. De Max Ernst exhibition in de Met is alleen al de moeite waard. Bovendien kan je er zeker de hele dag rondbrengen. En als student kost het maar 6 USD. En het is het is veel breder dan schilderijen natuurlijk.
  maandag 6 juni 2005 @ 08:59:37 #123
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_27665500
quote:
Op maandag 6 juni 2005 01:15 schreef smesjz het volgende:

[..]

Ja, het skyscraper museum met daar binnen in alle skyscrapers op ware grootte. Leuk man....

Guggenheim + Metropolitan Museum of Arts (East Central Park) moet je zeker doen. De Max Ernst exhibition in de Met is alleen al de moeite waard. Bovendien kan je er zeker de hele dag rondbrengen. En als student kost het maar 6 USD. En het is het is veel breder dan schilderijen natuurlijk.
Moet je kunnen aantonen dat je student bent? Daar is toch een soort van ISIC student card voor? Of kan ik gewoon met me collegekaart van de Hanzehogeschool met korting naar binnen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_27671613
quote:
Op maandag 6 juni 2005 08:59 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Moet je kunnen aantonen dat je student bent? Daar is toch een soort van ISIC student card voor? Of kan ik gewoon met me collegekaart van de Hanzehogeschool met korting naar binnen?
Ach, het is een recommended entree. Je kan dus ook gratis naar binnen, maar dat doet niemand omdat het nogal asociaal is. Ik heb een ISIC pasje (een keer nodig gehad voor goedkoop Kilroy ticket) en dat werd gewoon geaccepteerd, aan je Hanze pasje kunnen ze natuurlijk niet zien dat jij student bent . Maar als ik geen pasje bij had, had gewoon graag de volle mep betaald, zeker omdat er zo veel moeie kunst hangt uit de hele wereld. Het is het grooste museum in de wereld dacht ik.
  maandag 6 juni 2005 @ 13:41:41 #125
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_27673585
quote:
Op maandag 6 juni 2005 01:15 schreef smesjz het volgende:

[..]

ik zou alleen naar MET gaan om het mooie uitzicht bovenop het dak. Lekker foto's schieten

Dit lijkt me toch veel interessanter dat het hele museum

Is dat museum 'savonds ook open?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')