Ow zo. Mjah, toen ik naar Star Wars ging riep een of andere brede gast iets naar de andere rij waar 2 mensen de zaten te praten. "I didn't pay 10 bucks to listen to your bullshit, now shut up". En daarna was het lekker stilquote:Op zondag 5 juni 2005 21:22 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik bedoel juist dat ze dat niet in de bios deden in tegenstelling tot Nederland. Hier kan je tegenwoordig niet meer fatsoenlijk naar de film. Overal van die klote-etters die zitten te ouwehoeren of met hun telefoon te spelen.
Bij steeds meer restaurants etc. in NYC is het tegenwoordig verboden mobiel te bellen. Verder heb ik er eigenlijk geen negatieve ervaringen mee hier. Amerikanen bellen veel, maar Nederlanders tegenwoordig ook.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:13 schreef smesjz het volgende:
Idd, dat bellen van ze vind ik mega irritant. Ik zat op een 2 dagen ook naast iemand bij Rest. Broadway die gewoon de hele tijd aan het bellen was. Vanaf het moment van binnen komen tot het verlaten van het restaurant. Zo irritant.
Verboden te bellen? Waar dan?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:42 schreef merdeka het volgende:
Bij steeds meer restaurants etc. in NYC is het tegenwoordig verboden mobiel te bellen.
Ik betaalde gewoon doodleuk 5 USD voor flesje Heineken. Daarna maar snel overgestapt op Brooklyn Lager. Niet van dat slappe nepbier.quote:Vanavond gaan we ons voleten en volgieten bij Mugs Ale House. Een leuk (eet)café zonder toeristen, en vanavond gratis nieuwe bieren en whiskeys proeven!
In veel restaurants hier (en dan heb ik het over ene restaurant, niet over een vettige tourist trap) staat of hangt een bordje een bepaald sign, beetje vergelijkbaar met verboden te roken, met daaronder een verzoek om de telefoongesprekken niet aan je tafel te houden maar je te excuseren bij je gezelschap indien je dringend moet telefoneren. Het is begonnen toen Danny Meyer, de eigenaar van 4 beroemde restaurants in Manhattan, het gebel aan tafel zat was. In één daarvan kom ik wel eens, Eleven Madison Park heet het. Daarna volgden een hoop andere restaurants.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:48 schreef smesjz het volgende:
Verboden te bellen? Waar dan?
Importbier is hier vrselijk duur, maar waarom zou je dat willen drinken? De Brooklyn Brewery brouwt prima spul hoor. Het is ook nog een leuk en goedkoop uitje om de brewery eens te bezichtigen.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:48 schreef smesjz het volgende:
Ik betaalde gewoon doodleuk 5 USD voor flesje Heineken.
Pats hier met je ik-kom-in-vele-betere-restaurants-dan-jullie..quote:Op zondag 5 juni 2005 22:06 schreef merdeka het volgende:
In veel restaurants hier (en dan heb ik het over ene restaurant, niet over een vettige tourist trap)
Ah, een verzoek. Dat is heel iets anders. Ik dacht even dat het een wet was geworden. Net zoals je vriendelijk wordt verzocht de toiletten alleen te gebruiken als je ergens eet...quote:staat of hangt een bordje een bepaald sign, beetje vergelijkbaar met verboden te roken, met daaronder een verzoek om de telefoongesprekken niet aan je tafel te houden maar je te excuseren
Mjah, luidruchtig is ook weer zo lekker vaag. Bovendien wordt er bij theater e.d. toch altijd verzocht om telefoons uit te laten schakelen, bovendien laat ik mijn theater avond (kaartje tussen 75 en 100 USD niet verpesten door iemand die zit te bellen). Maar het is goed dat zoiets wordt bestraft.quote:bij je gezelschap indien je dringend moet telefoneren. Het is begonnen toen Danny Meyer, de eigenaar van 4 beroemde restaurants in Manhattan, het gebel aan tafel zat was. In één daarvan kom ik wel eens, Eleven Madison Park heet het. Daarna volgden een hoop andere restaurants.
Als je luidruchtig belt in een museum of bij een theatervoorstelling oid kan je daar een boete voor krijgen van rond de 50 dollar. Dat laten ze hier dus ook wel.
Mjah, ik vroeg gewoon om een biertje bij de tap en dan wijf zat allemaal vervelende vragen te stellen terwijl ik gewoon bier van de tap wilde en geen kruisverhoor wilde over welk soort bier ik kon drinken. Dus toen maar om Heineken gevraagd, zeker omdat veel studenten het daar ook dronken en ik dacht dat het wel een redelijke prijs zou hebben.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:09 schreef merdeka het volgende:
[..]
Importbier is hier vrselijk duur, maar waarom zou je dat willen drinken? De Brooklyn Brewery brouwt prima spul hoor. Het is ook nog een leuk en goedkoop uitje om de brewery eens te bezichtigen.
Je mag er wel uitgezet worden als je je niet aan het verzoek houdt...quote:Op zondag 5 juni 2005 22:12 schreef smesjz het volgende:
Ah, een verzoek. Dat is heel iets anders. Ik dacht even dat het een wet was geworden. Net zoals je vriendelijk wordt verzocht de toiletten alleen te gebruiken als je ergens eet...
Dat rookverbod zou in Nederland ook wel mogen. Maar ik heb het eerlijk gezegd het betreffende bordje nog nergens gezien maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet bestaat. Maar als je 60 USD betaalt voor een bord eten in "een restaurant" moet je ook wel kunnen bellen. De meeste conversaties zijn nog veel storender dan iemand die zijn vrouw laat weten dat het iets later wordt. Het is natuurlijk iets anders als het luidruchtig is of als een telefoon 30 keer over gaat, maar als 4 mensen met elkaar praten hoor je dat vaak beter dan wanneer iemand belt en maakt het nog meer 'lawaai' ook. Beetje raar verbod.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:22 schreef merdeka het volgende:
[..]
Je mag er wel uitgezet worden als je je niet aan het verzoek houdt...
In Nederland zou er gewoon 'verboden te bellen' staan, maar dat vinden ze hier waarschijnlijk te bot staan. Komt op hetzelfde neer in de praktijk.
in Pathe bioscopen in NL heb je ook geen pauze.... maar amerikaanse bioscopen zijn inderdaad superrelaxedquote:Op zondag 5 juni 2005 21:28 schreef Cee het volgende:
Bioscoopje pikken in de States is inderdaad een leuke gewaarwording. Grote stoelen, mega-zalen, en het publiek dat helemaal meeleeft met de film en van 'whoohooo!' en 'yeah!' gaat en klapt.
Wel aanwennen om vantevoren naar de wc te gaan en niet in ene keer je mega-beker Coke op te drinken, want een pauze hebben ze nergens. En gelijk hebben ze.
Trouwens, m'n Cold Stone Creamery ijs was super-lekker maar niet bepaald de goedkoopste. Volgens mij uiteindelijk een dikke 10 dollar voor betaald.![]()
Pathé Rembrandt heeft wel pauzes. Turkse bioscopen net zo netjes overigensquote:Op zondag 5 juni 2005 22:39 schreef kepler het volgende:
[..]
in Pathe bioscopen in NL heb je ook geen pauze.... maar amerikaanse bioscopen zijn inderdaad superrelaxedGrote stoelen vooral
in rdam iig geen pauze'squote:Op zondag 5 juni 2005 22:43 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Pathé Rembrandt heeft wel pauzes. Turkse bioscopen net zo netjes overigens
* kepler schrapt tussaud van to-do listquote:Op zondag 5 juni 2005 23:06 schreef smesjz het volgende:
Enige dat ik tegen vond vallen was Tussaud.
Een rip-off, 30 USD voor een kaartje. En veel personen zagen er slecht uit en die House of Wax trip was natuurlijk ook beroerd. Ik stond na een half uur weer buiten. Wel wat leuke kiekjes gemaakt natuurlijk, maar het was zeker geen 30 USD waard...
Ho, het kan natuurlijk wel leuk zijn, het is daar immers altijd druk. Maar ik vond het niet zo veel bijzonder. Zelfs Metropolian was nog de helft goedkoperquote:
30 dollar voor wassenbeelden vind ik een beetje veel geld. Hebben ze in NY ook Ripley's believe it or not?quote:Op zondag 5 juni 2005 23:28 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ho, het kan natuurlijk wel leuk zijn, het is daar immers altijd druk. Maar ik vond het niet zo veel bijzonder. Zelfs Metropolian was nog de helft goedkoper
En als je de CBS studio tour erop had staan mag je die er ook afschrapen.. Wat een oplichterijquote:
* kepler schrapt ook de CBS tourquote:Op zondag 5 juni 2005 23:37 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
En als je de CBS studio tour erop had staan mag je die er ook afschrapen.. Wat een oplichterij
Tssk, ik vond het wel leuk. Natuurlijk met quasi-spontane grapjes na het verlaten van de lift 'and this was the best part of the tour'. Bij die CBS vond ik dat weer gebeuren wel leuk en ook degenen die de tour begeleiden deden het erg leuk. Als je die CBS tour niks vindt, kan je natuurlijk nog ff bij CBS Store rondkijken naar wat leuke gadgets. Bij Time Warner gebouw kan je jezelf (vrienden niet inbegrepen) laten fotograferen op de bank van Friends die daar staat. Erg leuk, maar als je alleen bent natuurlijk niet zo geslaagd.quote:Op zondag 5 juni 2005 23:37 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
En als je de CBS studio tour erop had staan mag je die er ook afschrapen.. Wat een oplichterij
Ja, het skyscraper museum met daar binnen in alle skyscrapers op ware grootte. Leuk man....quote:Op zondag 5 juni 2005 23:56 schreef The.PhantoM het volgende:
* The.PhantoM schrapt elk museum van z'n lijstje.
American Museum of National History hebben we alleen gedaan omdat het regende buiten, en ik vond het echt saai. Maar ik hou ook niet van musea's![]()
Behalve mss het skyscraper museum, ik hoorde dat er zo'n museum was.
Moet je kunnen aantonen dat je student bent? Daar is toch een soort van ISIC student card voor? Of kan ik gewoon met me collegekaart van de Hanzehogeschool met korting naar binnen?quote:Op maandag 6 juni 2005 01:15 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ja, het skyscraper museum met daar binnen in alle skyscrapers op ware grootte. Leuk man....![]()
Guggenheim + Metropolitan Museum of Arts (East Central Park) moet je zeker doen. De Max Ernst exhibition in de Met is alleen al de moeite waard. Bovendien kan je er zeker de hele dag rondbrengen. En als student kost het maar 6 USD. En het is het is veel breder dan schilderijen natuurlijk.
Ach, het is een recommended entree. Je kan dus ook gratis naar binnen, maar dat doet niemand omdat het nogal asociaal is. Ik heb een ISIC pasje (een keer nodig gehad voor goedkoop Kilroy ticket) en dat werd gewoon geaccepteerd, aan je Hanze pasje kunnen ze natuurlijk niet zien dat jij student bentquote:Op maandag 6 juni 2005 08:59 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Moet je kunnen aantonen dat je student bent? Daar is toch een soort van ISIC student card voor? Of kan ik gewoon met me collegekaart van de Hanzehogeschool met korting naar binnen?![]()
ik zou alleen naar MET gaan om het mooie uitzicht bovenop het dak. Lekker foto's schietenquote:Op maandag 6 juni 2005 01:15 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ja, het skyscraper museum met daar binnen in alle skyscrapers op ware grootte. Leuk man....![]()
Guggenheim + Metropolitan Museum of Arts (East Central Park) moet je zeker doen. De Max Ernst exhibition in de Met is alleen al de moeite waard. Bovendien kan je er zeker de hele dag rondbrengen. En als student kost het maar 6 USD. En het is het is veel breder dan schilderijen natuurlijk.
daar ben ik ook trots opquote:Op maandag 6 juni 2005 13:54 schreef smesjz het volgende:
Toen ik er was, was het nog om 20:00 open. Volgens mij op zaterdag + vrijdag is het open tot een uur of 9 PM. Andere dagen is het eerder dicht, zo rond een uur of 6 PM, maar dat zal wel op met.org staan.
@ The.PhantoM: het is nu wel duidelijk dat je allergisch bent van musea, echt iets om trots op te zijn.![]()
Bovendien is de East Side & 82nd street nu niet zo fotogeniek. Of je wil wat foto's maken van die bomen in Central Park
Ik ging 2 weken, dan hoef je niet zo te haasten. Maar het is ook een beetje sneu als je als een japanner al die skyscrapers gaat fotograferen natuurlijk en je dan alle mooie plekken mist.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:08 schreef The.PhantoM het volgende:
daar ben ik ook trots op, heb ik tenminste meer tijd over om de city te zien
![]()
thnx voor de links: kheb wat goede dingen gevonden...goedkope kamers die wel private zijn en ook nog eens een goede prijs/ligging verhouding!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:00 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb geboekt bij www.hostels.com. Je kan ook kijken bij www.hostelworld.com. Bij beide sites betaal je met je creditcard 10% aan en betaal je 2 dollar boekingskosten.
welke mooie plekken?quote:Op maandag 6 juni 2005 14:15 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ik ging 2 weken, dan hoef je niet zo te haasten. Maar het is ook een beetje sneu als je als een japanner al die skyscrapers gaat fotograferen natuurlijk en je dan alle mooie plekken mist.
Zover ik weet kan je je metrocard alleen in de bus en subway gebruiken.
Natuurlijk kan je die daar kopen. Ik heb er zelf geen gekocht maar je kan je zeker vinden bij Grand Central Terminal (main concourse) en natuurlijk in de omgeving van Times Square zelf. Je hoeft je er echt geen zorgen over te maken.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:13 schreef bonzai-bart het volgende:
Nou heb ik een vraagje, kan je the new york-pass ook daar ergens kopen? Want nu nog bestellen is niet echt handig.
Bedankt, dan komt ook dat goedquote:Op maandag 6 juni 2005 14:20 schreef smesjz het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je die daar kopen. Ik heb er zelf geen gekocht maar je kan je zeker vinden bij Grand Central Terminal (main concourse) en natuurlijk in de omgeving van Times Square zelf. Je hoeft je er echt geen zorgen over te maken.
Welke?quote:Op maandag 6 juni 2005 14:25 schreef bonzai-bart het volgende:
[..]
Bedankt, dan komt ook dat goed![]()
we zitten nl. in een hotel vlak bij Grand Central Terminal.
7-Day Unlimited Ride MetroCardquote:Op maandag 6 juni 2005 14:08 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
daar ben ik ook trots op, heb ik tenminste meer tijd over om de city te zien
![]()
En gezien de foto's die ik hierboven heb gepost vind ik het toch een best indrukwekkend uitzicht. Vooral de 1e met citicorp bldg op de achtergrond![]()
btw, weet iemand of je je metrocard ook kan gebruiken voor de waterway ferries? En dan heb ik het niet over de staten island ferry....
Volgens mij komen alleen kinderen en bejaarden voor die reduced fare in aanmerking. Let wel op dat je niet per ongeluk 2 briefjes van 20 in zo'n vending machine gooit van zo'n MetroCard. Die geven nl. maar 6 dollar wisselgeld terugquote:Op maandag 6 juni 2005 14:28 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
7-Day Unlimited Ride MetroCard
Cost: $24, reduced fare $12
Good for unlimited subway and local bus rides until midnight, 7 days from day of first use.
Hij is ook te koop in het ESB (daar had ik hem gehaald). Roltrap omhoog en dan ligt links zo'n loket waar je hem kunt kopen. Je kunt hem ook bij Madame Toussaud kopen en een aantal andere NYP attracties.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:13 schreef bonzai-bart het volgende:
Wij vertrekken morgen (met 2 vrienden) naar New York.
Nou heb ik een vraagje, kan je the new york-pass ook daar ergens kopen? Want nu nog bestellen is niet echt handig.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
ik kan het me niet zo goed meer herinneren, maar ik d8 dat je toch ook je pinpas ofzo kon gebruiken op een metrocard te halen? Het was volgens mij wel een gedoe, we moesten ze 1 voor 1 betalen ofzoquote:Op maandag 6 juni 2005 14:33 schreef smesjz het volgende:
[..]
Volgens mij komen alleen kinderen en bejaarden voor die reduced fare in aanmerking. Let wel op dat je niet per ongeluk 2 briefjes van 20 in zo'n vending machine gooit van zo'n MetroCard. Die geven nl. maar 6 dollar wisselgeld terug
De bus heb ik nooit gebruikt eigelijk. Volgens mij had je nog ook wel andere varianten voor die metrocard, die goedkoper waren dan 24 USD maar ook 7 dagen geldig waren.
Ow, je kan cash of creditcard of pinpas gebruiken. Heb eerste week cash betaald en tweede keer via pinpas. Geen probleem. En anders kan je ze bij zo'n balie-medewerker wel halen.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:43 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik kan het me niet zo goed meer herinneren, maar ik d8 dat je toch ook je pinpas ofzo kon gebruiken op een metrocard te halen? Het was volgens mij wel een gedoe, we moesten ze 1 voor 1 betalen ofzo
Die heb ik niet gezien, waar is dat ergens?quote:Op maandag 6 juni 2005 14:50 schreef Jeroenus het volgende:
Oeh, mooi plaatje. Iemand had het toch een keer over die muurschildering
http://66.230.220.70/images/post/newyorkcityII/63.JPG
42nd street and 8th avenue.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:00 schreef smesjz het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien, waar is dat ergens?
Heuy die ken ik ja, daar zat mijn hotel (Milford Plaza) ook aanquote:
lijkt me ook wel ja. Wij hadden d8 ik ongeveer 5.5quote:Op maandag 6 juni 2005 16:17 schreef smesjz het volgende:
Is 5 dagen (effectief 4 lijkt me) niet aan de korte kant? Het lijkt me dat je je namelijk erg moet haasten wil je wat gezien hebben.
Ah ja, heb bij Central Park nog een balletje gegooid (softbal ipv base-bal). Gewoon gevraagd of ik ook eens mocht gooienquote:Op maandag 6 juni 2005 17:18 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
lijkt me ook wel ja. Wij hadden d8 ik ongeveer 5.5dagen, en waren van plan om nog een dagje te chillen in central park, maar dat is er dus niet meer van gekomen.
Volgens mij stonden we voor die 19 USD na een kwartier/twintig minuten weer buiten.. Er was maar één studio te bekijken, die van Dateline.. Die ff bekeken en toen was het afgelopen.. 4-5 USD terug gekregen omdat het zo kort was..quote:Op maandag 6 juni 2005 01:10 schreef smesjz het volgende:
[..]
Tssk, ik vond het wel leuk. Natuurlijk met quasi-spontane grapjes na het verlaten van de lift 'and this was the best part of the tour'. Bij die CBS vond ik dat weer gebeuren wel leuk en ook degenen die de tour begeleiden deden het erg leuk. Als je die CBS tour niks vindt, kan je natuurlijk nog ff bij CBS Store rondkijken naar wat leuke gadgets. Bij Time Warner gebouw kan je jezelf (vrienden niet inbegrepen) laten fotograferen op de bank van Friends die daar staat. Erg leuk, maar als je alleen bent natuurlijk niet zo geslaagd.
Wat betreft die CBS tour, het lijkt van buiten leuker dan is (foto van jongetje die op een van de Saturday Night Live bankjes zit), maar daar kom je als sterveling natuurlijk niet. Maar ik vond dat er wel genoeg te zien was.
Ik heb daar een paar keer een uurtje zitten kijken. Echt leuk om te zien. Gewoon allemaal soorten mensen die gezellig een potje komen spelen. Heerlijk op een warme zomeravond. Ook zo'n man met zijn coolbox met bier er in en dat een beetje doorverkopen voor een normaal prijsje. (met bruin zakje er bij natuurlijk)quote:Op maandag 6 juni 2005 17:42 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ah ja, heb bij Central Park nog een balletje gegooid (softbal ipv base-bal). Gewoon gevraagd of ik ook eens mocht gooienSheep Meadow en Great Oval zijn mooie plekken om dat te doen. Groot genoeg en geen hondenpoep e.d.
Wij hangen vaak bij Prospect Park met mooi weer. Lekker mensen kijken, wat eten en wat drinkenquote:Op maandag 6 juni 2005 17:49 schreef Jeroenus het volgende:
Ik heb daar een paar keer een uurtje zitten kijken. Echt leuk om te zien. Gewoon allemaal soorten mensen die gezellig een potje komen spelen. Heerlijk op een warme zomeravond. Ook zo'n man met zijn coolbox met bier er in en dat een beetje doorverkopen voor een normaal prijsje. (met bruin zakje er bij natuurlijk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |