abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 20:51:09 #151
32974 Xante
Levend en wel
pi_27619397
Ik moet Loekie toch dit keer gelijk geven, als Feyenoord Simons laat lopen zou dat héél zonde zijn.
'Cause you could've been number one, if you only found the time
And you could've ruled the whole world, if you had the chance
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:07:23 #152
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27619847
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 20:31 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Heb jij veel vertrouwen in onbekendere spelers gehaald door Wotte en co. uit verre oorden dan?
Waarom zou ik dat niet moeten hebben??? Heb jij ze ooit zien spelen, kan jij er een oordeel over geven? NEE. Ik geef ze vertrouwen, de kans om zich te bewijzen. Verdienen ze ook. Dat supporters sceptisch tegen zulke aankopen aankijken kan ik vertrouwen, maar brand ze niet bij voorbaat af. Dat is simpelweg dom.

Tuurlijk zou het jammer zijn wanneer Simons niet wordt gehaald, maar om hem bij voorbaat al als verlosser te zien (wat het overgrote deel doet) is onzin, ronduit belachelijk zelfs.
A.M.A.B
pi_27620560
Alleen in spelers die Jansen getipt heeft zal ik vertrouwen hebben. Maar je kunt nog wel zoveel vertrouwen hebben in spelers Cart_Man, maar als ze niet goed genoeg zijn dan houdt het op. En in de meeste gevallen zijn de spelers die Wotte gehaald heeft niet goed genoeg helaas.

Simons is gewoon een topper, en alleen met zulke spelers komen we voorruit. Voorbeeldje : ajax thuis, met name ons middenveld werd compleet overlopen en ook niemand daar die de moeite deed om even achter die bal aan te gaan als er weer een ajacied mee weg ging. Met iemand als Simons zal dat veel minder zijn. Niet de verlosser, maar wel een speler die het verschil kan maken.

Ook komt er nog bij dat je dan echt weet wat je in huis haalt. Weer een Egyptenaar halen die vervolgens flopt kunnen we niet hebben. En dat weten de spelers (Kuyt, Goor) ook en zullen eerder geneigd zijn te vertrekken.

[ Bericht 7% gewijzigd door fransie102 op 03-06-2005 21:40:12 ]
pi_27620599
quote:
Ook Goor waarschuwt Feyenoord

BRON: La Derniere Heure

In een interview met La Derniere Heure in Belgie liet Bart Goor niets aan duidelijkheid te wensen over naar aanleiding van de interesse van Anderlecht. "Het hangt allemaal af van wat Feyenoord koopt. Tot nu toe zijn er veel geruchten maar geen transfers. Ik ben van plan om volgend week de directie te spreken. Versterking is nodig! Anders moet ik me gaan herbezinnen op mijn situatie. Ik ben een ambitieuze speler."

Bart Goor kijkt met plezier terug op zijn jaren bij Anderlecht en hij zou er dan ook graag zijn carriere afsluiten. Dan zullen de clubs er wel uit moeten komen, en als ze dat doen dan Goor ook. Wellicht wil hij bij een langer contract wel wat salaris inleveren om terug te gaan naar zijn oude liefde. Vooralsnog verwacht hij echter niet dat het zover komt, aangezien Feyenoord hem niet wil laten gaan.

Volgens hem is Anderlecht te vergelijken met Feyenoord. Het voordeel van de Belgische club is echter dat zij jaarlijks meespelen om de titel en meedoen in de Champions League. "De Champions League is een enorme uitdaging voor mij. Ik wil mijn carriere beeindigen met prijzen."
Zet maar druk
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:40:02 #155
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27620781
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:33 schreef fransie102 het volgende:
Alleen in spelers die Jansen getipt heeft zal ik vertrouwen hebben. Maar je kunt nog wel zoveel vertrouwen hebben in spelers Cart_Man, maar als ze niet goed genoeg zijn dan houdt het op. En in de meeste gevallen zijn de spelers die Wotte gehaald heeft niet goed genoeg helaas.
Tsss

Wat een gelul zeg, sorry hoor. Je hebt het over spelers die nog gehaald moeten worden door Wotte of Jansen. En niet over spelers die gehaald zijn. Jansen is ook geen god, ja, die heeft er veel verstand van, maar dat hoeft niet gelijk te betekenen dat hij ook de juiste mensen op de juiste plaats weet te zetten. Simons wordt iig niet op advies van hem gehaald.
quote:
Simons is gewoon een topper, en alleen met zulke spelers komen we voorruit. Voorbeeldje : ajax thuis, met name ons middenveld werd compleet overlopen en ook niemand daar die de moeite deed om even achter die bal aan te gaan als er weer een ajacied mee weg ging. Met iemand als Simons zal dat veel minder zijn. Niet de verlosser, maar wel een speler die het verschil kan maken.
Een topper in Belgie. Zegt niet veel. Wil hem eerst wel eens zien spelen in de Nederlandse competitie, dan ga ik pas een oordeel over hem geven. Dat hij international bij België is zegt imo ook weinig tegenwoordig. En of het middenveld beter wordt met Simons in de basis is pure speculatie, hou er toch mee op. Eerst zien spelen, dan pas een oordeel.
A.M.A.B
pi_27620979
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:40 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Tsss

Wat een gelul zeg, sorry hoor. Je hebt het over spelers die nog gehaald moeten worden door Wotte of Jansen. En niet over spelers die gehaald zijn.
Ik snap niet dat jij nog vertrouwen hebt in Wotte
quote:
Jansen is ook geen god, ja, die heeft er veel verstand van, maar dat hoeft niet gelijk te betekenen dat hij ook de juiste mensen op de juiste plaats weet te zetten. Simons wordt iig niet op advies van hem gehaald.
Daar waren ze al mee bezig lang voordat Wim kwam. Als ze hem vragen of ze Simons moeten halen, zegt ie echt wel ja.
quote:
Een topper in Belgie. Zegt niet veel.
Beter dan een belofte in Ghana ofzo
quote:
Wil hem eerst wel eens zien spelen in de Nederlandse competitie, dan ga ik pas een oordeel over hem geven. Dat hij international bij België is zegt imo ook weinig tegenwoordig. En of het middenveld beter wordt met Simons in de basis is pure speculatie, hou er toch mee op. Eerst zien spelen, dan pas een oordeel.
Tuurlijk, maar bij Simons is de kans heel groot dat je een goede binnen haalt en bij onbekendere jonge spelers is die kans veel kleiner.
pi_27620985
cart_man
Zie een babos bij nac en bij ons, een wereld van verschil
pi_27621032
Overigens :

Smolarek voor 1 miljoen verkocht.
Lurling voor 1 miljoen verkocht.

Babos gaat ook weg voor ong. 1 miljoen.
Lazovic ook voor ong. 1 miljoen.

Hoezo geen geld
pi_27621077
Pffff die Sonck was ook zo''n toppert in België..
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_27621127
Georfrey Claeys was ook zo'n held daaro! haha
pi_27621128
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:46 schreef fransie102 het volgende:
Beter dan een belofte in Ghana ofzo
Toppers uit ivoorkust hebben we ook slechte ervaring mee ja. Niet dat wotte die gehaald heeft maar dat hij een aantal slechte spelers heeft gehaald wil nog niet zeggen dat per definitie de toekomst ook bagger is
quote:
Tuurlijk, maar bij Simons is de kans heel groot dat je een goede binnen haalt en bij onbekendere jonge spelers is die kans veel kleiner.
tja is ook maar afwachten
pi_27621131
Dat was meer een belofte volgens mij.
pi_27621343
Ajoh jongens, als die Simons niet komt is dat jammer, maar echt niet het einde van de wereld.
pi_27621773
Simons is een beetje het symbool voor de verandering geworden. Men moet zich niet zo blind staren op 1 speler. Ik zie veel liever dat bijvoorbeeld K2 blijft dan dat Simons komt
  Moderator vrijdag 3 juni 2005 @ 22:38:51 #165
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27622582
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:58 schreef Staanplaats het volgende:
Ajoh jongens, als die Simons niet komt is dat jammer, maar echt niet het einde van de wereld.
Het is niet alleen Simons die komt, het is ook de uitstraling die dat geeft naar andere spelers bij Feyenoord. Kalou, Kuijt en Goor (zie boven) kijken met argusogen naar het transferbeleid dat Feyenoord de komende weken gaat voeren. Als ze wéér met halfbakken koopjes aan komen zetten, dan vergroot dat de kans dat bovenstaande spelers hun heil elders gaan zoeken. En ik kan ze geen ongelijk geven, al had ik natuurlijk liever dat hun hart overstroomde van liefde voor Feyenoord en ze alleen daarom al nog járen in Rotterdam zouden blijven.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 3 juni 2005 @ 22:43:29 #166
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27622712
Dat is gewoon vluchten voor de malaise en dus laf, vind ik. Er is een nieuwe trainer nu. Een beetje voetballer geeft het een kans, zij blijkbaar niet. Rotten ze maar lekker op, hoe jammer het ook is.
A.M.A.B
pi_27622890
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:43 schreef Cart_man het volgende:
Dat is gewoon vluchten voor de malaise en dus laf, vind ik. Er is een nieuwe trainer nu. Een beetje voetballer geeft het een kans, zij blijkbaar niet. Rotten ze maar lekker op, hoe jammer het ook is.
Kuijt geeft het al 2 jaar een kans, maar hij begint het wanbeleid spuugzat te worden. En gelijk heeft ie.
  Moderator vrijdag 3 juni 2005 @ 22:52:27 #168
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_27622982
Je moet er op z'n minst toch een béétje begrip voor hebben dat spelers als Kalou en Kuijt, die het in zich hebben om de absolute top de bereiken, geen zin hebben om nog een jaar stil te staan, zonder prijzen. Als Feyenoord gaat voor middelmaat, dan moet je niet raar opkijken als spelers die ver boven die middelmaat uitstijgen het hogerop gaan zoelen. De tiid van pure clubliefde is toch al lang voorbij?
Ik denk dat Kalou en Kuijt echt wel om Feyenoord geven, en graag nog een jaar willen blijven, maar niet als alles er op gaat wijzen dat er weer zo'n kutseizoen aan zit te komen als het afgelopen jaar.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:14:41 #169
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27623711
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 22:52 schreef Gert het volgende:
Je moet er op z'n minst toch een béétje begrip voor hebben dat spelers als Kalou en Kuijt, die het in zich hebben om de absolute top de bereiken, geen zin hebben om nog een jaar stil te staan, zonder prijzen. Als Feyenoord gaat voor middelmaat, dan moet je niet raar opkijken als spelers die ver boven die middelmaat uitstijgen het hogerop gaan zoelen. De tiid van pure clubliefde is toch al lang voorbij? Ik denk dat Kalou en Kuijt echt wel om Feyenoord geven, en graag nog een jaar willen blijven, maar niet als alles er op gaat wijzen dat er weer zo'n kutseizoen aan zit te komen als het afgelopen jaar.
Kan het een klein beetje begrijpen dat ze het doen, maar blijf het laf vinden. Weglopen voor problemen, terwijl Feijenoord nu van alles probeert om het technische beleid te verbeteren. Wim Jansen wordt als adviseur aangesteld, Gullit wordt er (terecht) uitgetrapt en Koeman, een relatief onbekende, maar in potentie, goede trainer wordt terug gehaald.

Wotte poogt, met als hulp het advies van Wim Jansen, twee versterkingen binnen te halen. Of dat nu Simons of een ander is. Het moet voor Feijenoord een directe versterking zijn. Voor de rest doen ze het met de spelers die er nu staan. Men kan moeilijk een compleet nieuw elftal kopen.

Aan het begin van het afgelopen seizoen deden ze het immers ook naar behoren. Lijkt me niet dat zoiets opeens weg is. Een goede trainer kan zoiets op de rails krijgen.

Ik kijk er met argusogen tegenaan, maar wil Feijenoord wel het vertrouwen geven. Verdienen ze ook.

ps: GKL en zooi moet nog steeds oprotten, dat wel.
A.M.A.B
pi_27624174
Wat ben je mild geworden, Cart_Man
Maar je hebt wel gelijk : Koeman krijgt van mij echt het vertrouwen om iets op te bouwen, maar als we in de winterstop 3e met 15 punten achterstand op de koploper staan dan is dat vertrouwen ook weg. Of ik moet gedurende de 1e seizoenshelft zoveel progressie zien dat ik het nog even de tijd geef.

En het hangt er ook vanaf wat Feyenoord onder versterkingen verstaat. Ik hoef er niet nog een Gibbs of een Bosschaart bij, ik wil 2 spelers zien met iets meer ervaring, meer kwaliteit dan de gemiddelde speler van b.v. FC Utrecht of NAC, en waarvan je bijna zeker weet dat ze alleen nog maar gaan groeien.

En natuurlijk ben ik blij dat Wotte gezegd heeft dat de jeugd een kans gaat krijgen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 4 juni 2005 @ 00:41:43 #171
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27625599
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:48 schreef fransie102 het volgende:
Overigens :

Smolarek voor 1 miljoen verkocht.
Lurling voor 1 miljoen verkocht.

Babos gaat ook weg voor ong. 1 miljoen.
Lazovic ook voor ong. 1 miljoen.

Hoezo geen geld
weet je ook hoeveel die gasten gekost hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_27628212
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:49 schreef Staanplaats het volgende:
Pffff die Sonck was ook zo''n toppert in België..
Maar paste totaal niet in het 4-3-3 systeem wat Ajax speelde.
pi_27628243
Transfer Simons naar de Kuip nadert ontknoping

Rotterdam - Feyenoord heeft goede hoop dat het de Belg Timmy Simons kan binnenhalen als eerste grote versterking voor het nieuwe seizoen. Trainer Erwin Koeman staat achter de komst van de middenvelder van Club Brugge.

Feyenoord heeft met de speler en zijn zaakwaarnemer een afspraak gemaakt om de persoonlijke eisen van Simons verder in te vullen. Daarna wil Feyenoord met het bestuur van Club Brugge zaken doen.

Technisch directeur Mark Wotte zei gisteravond dat Feyenoord de afgelopen weken niet stil heeft gezeten. ,,De kritiek dat wij weer achter het net vissen slaat nergens op.''

Bron: Het RD van vandaag
pi_27628268
Zou Jorien voor 25 miljoen ophoepelen?

COLUMN Hugo Borst

Ik ben niet zo'n fan van Gabriel García Márquez. Typische vrouwenauteur. Maar dit belooft veel. Een columnist trakteert zich voor zijn 90ste verjaardag op een maagd.

Meestal begin ik pas met het lezen van romans wanneer de bal niet meer rolt, maar het lijkt wel of aan dit spectaculaire, prachtige voetbalseizoen geen einde komt. Vandaag een interland, woensdag nog één, twee dagen later gaat het wereldkampioenschap voetbal voor junioren van start en een dag na de finale van dat toernooi beginnen de topclubs met hun eerste training voor het nieuwe seizoen. Als je dan ook nog eens in aanmerking neemt dat er volgend jaar geen winterstop is én in juni het WK voetbal in Duitsland wordt gehouden, dan kun je rustig stellen dat voetbal een perpetuum mobile is geworden.

Donderdag was ik in Huis ter Duin in Noordwijk en moest ik sterk aan Dick Advocaat denken. Het ging op de persconferentie van het Nederlands elftal niet over drankgelagen noch over regenpijpen of onderlinge ruzies. Het ging over voetbal. Dit is precies wat Dick Advocaat gewild had, dacht ik. Harmonie, geen gezeik. En hij had het binnen handbereik, als hij maar had durven snijden en verjongen.

Marco van Basten als bondscoach is precies wat de KNVB nodig had. Sinds zijn aanstelling is er niet verloren. Dat zal best nog een keer gebeuren, misschien vanavond of woensdag wel, maar zijn superieure autoriteit, zijn weerzin tegen politieke spelletjes en zijn frisse, onafhankelijke kijk op voetbal hebben geleid tot successen en imagoverbetering van het Nederlands elftal.

Wees eerlijk. Advocaat zou schamper hebben gelachen bij de vraag voor wie hij had gekozen, Maduro of Seedorf?, Vlaar of Reiziger?, Van Persie of Kluivert? Sterker, hij had je uitgelachen. En toch blijkt het te kunnen, een boegbeeld offeren ten gunste van een jochie. Waarom dat werkt en hoe dat werkt, ik vraag me wel eens af of Van Basten, die zich met zijn statuur alles kan permitteren, zelf kan verklaren waarom zijn keuzes steeds zo goed uitvallen? Hoewel hij zich natuurlijk niet alleen verlaat op intuïtie, zoals Ruud Gullit pleegt te doen. Van Basten is een typische denker en een pragmaticus. Heilig is hij niet, maar de dwalingen die hij beging (Bobson, Collins John, Van den Bergh, Denneboom) liepen niet slecht af. Van Basten heeft gewoon een gouden pik, ik zweer het. Johan Cruijff bevestigt die theorie. Absolute toppers hebben meer mazzel dan de rest, beweert Johan altijd stellig.

De imagoverandering die Oranje heeft ondergaan zal zich bij Feyenoord niet zo vlot voltrekken. De terugkeer van Wim Jansen en de entree van Erwin Koeman wekken hooguit vertrouwen. Er zal pas structureel iets veranderen in de Kuip op het moment dat Jorien van den Herik vertrekt.

In dat licht kreeg ik een tip. Er zou achter de schermen hard gewerkt worden aan een machtsovername. Een stel jonge, brutale ondernemers wil Jorien van den Herik afzetten. Nou ja, afzetten - met de coup is geld gemoeid. Voor een miljoenenbedrag zou hij (en met hem Sjaak Troost) moeten vertrekken. Toen ik het bedrag hoorde dat de rijke mannen in Feyenoord willen investeren, dacht ik, hmmm, is dat alles.

25 miljoen euro. Zou Jorien ophoepelen voor dat bedrag? Vanuit Londen zegt Van den Herik: ,,Feyenoord is niet te koop. Die 25 miljoen kan door die groep altijd worden geïnvesteerd in het investeringsfonds.''

Maar als ze nou eisen dat de voorzitter vertrekt?

Van den Herik: ,,Nee, dat gaat niet.''

De ondernemers zouden worden aangevoerd door Michel Perridon, de Rotterdamse multimiljonair die een Formule 1-avontuur achter de rug heeft, FC Dordrecht sponsort en Feyenoord dit seizoen al met wat miljoenenleningen uit de brand heeft geholpen.

Van den Herik: ,,O, het gaat om de groep Jachthaven-Hillegersberg. Wij hebben de leningen aan Perridon inmiddels terugbetaald.''

Ik spoor Perridon op in Taiwan en vraag hem of de informatie klopt? Na een aarzeling zegt Perridon dat Van den Herik wat hem betreft tot 2008 blijft zitten. ,,Wat er daarna gebeurt zien we dan wel.''

Heb je ambities om Jorien op te volgen? Perridon: ,,Ik heb wel ambities bij Feyenoord ja.''

Maar jij en je maten willen niet nu de macht grijpen?

Perridon onderbreekt: ,,Nee.''

Voor 25 miljoen?

Perridon: ,,Nee, dat klopt niet. Laat Van den Herik die ambtsperiode maar gewoon afmaken.''

Jij bent wel eens bij hem in Antwerpen geweest hè?

,,Ja en hij bij mij in Rotterdam.''

En zo babbelen we nog even door. Dood checken heet dat geloof ik. Al blijft er iets onbestemds hangen. Perridon is puissant rijk en heeft meermalen bereid verklaard privé-kapitaal te willen investeren in Feyenoord. Feit is ook dat Jorien van den Herik weer heel goed is weggekomen na het échec met Ruud Gullit, vind ik.

Van den Herik: ,,Vind je? Ik moest even op de voorgrond treden en begeef me nu Wim Jansen binnen is weer op de achtergrond.''

Van den Herik, nog een keer vanuit Londen: ,,Voor alle duidelijkheid: Feyenoord is niet te koop. Wim Jansen zou onder die omstandigheden ook meteen opstappen.''

Hij is een knappe regisseur denk ik als ik het boek van Marquez induik. Ik lees dat de columnist de achterdeur neemt van een bordeel. 'Ik deed het voor mijn genoegen, maar later werd het een deel van mijn werk dankzij de loslippigheid van de grote bobo's uit de politiek, die hun staatsgeheimen prijsgaven aan hun geliefden voor één nacht zonder zich te realiseren dat de publieke opinie ze door de kartonnen muren kon horen.'
pi_27628393
Het is natuurlijk wel einde clubcultuur..... Maar aan de andere kant, er zouden dan natuurlijk wel spelers van formaat aangetrokken kunnen worden. Misschien gaan we dan ooit nog eens een rol spelen op Europees vlak. En hoeven we niet telkens 10 jaar te wachten om kampioen te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')