abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:18:10 #153
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27722121
EW, was het nou zo dat Glenn een lage bloedsuikerspiegel bij zijn geboorte had? Of was ie "alleen" maar groot?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:29:25 #154
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_27722576
Vicky, ik wilde in Delft gaan zwemmen ja. In Rijswijk heb je 't niet en als ik dan toch moet kiezen tussen Delft en Den Haag..

Afgelopen nacht is ons neefje na een 2,5 uur durende bevalling geboren. Hij heet Milan, 53 cm lang en 8 pond zwaar. Ben vanochtend op kraambezoek geweest, wat een dotje
Nu heb ik alleen wel het gevoel dat wij nog zo lang moeten wachten
Nouja, kan ik nog een paar maanden oefenen
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_27723997
Milan, das een mooie naam !
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:09:16 #156
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_27724117
Gefeliciteerd Wennie met je neefje ! Leuke naam !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 8 juni 2005 @ 07:44:34 #157
105850 Fuente
mamamuts
pi_27731377
Gefeliciteerd Wennie!
Kun je idd mooi oefenen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 8 juni 2005 @ 07:54:23 #158
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_27731422
Jeetje wat ben ik moe Gisternacht werden we wakker gebeld (Milan is om 0:45 uur geboren), terwijl voor ons om 5 uur de wekker gaat, dus ik was gisteravond best wel gebroken, maar nu nog steeds. Ik merk gewoon dat het emotioneel erg veel met me doet, ook omdat ik nu zelf zwanger ben. Toen m'n nichtje werd geboren (september 2001) kreeg ik voor het eerst de babykriebels en nu is het voor ons ook zo dichtbij

Toch es aan m'n zusje vragen hoe ze dat doet: de 1ste bevalling duurde maar 7 uur en de 2de 2,5 uur! Is dat iets wat je aan je VK moet melden, dat zowel je moeder en je zusje korte bevallingen hebben gehad?

Nouja, ik ga me ff snel aankleden en naar m'n werk. Moet vandaag een nieuwe stagiaire (naja niet echt, zit in het leerlingwezen) ontvangen Die moet mij deels gaan vervangen als ik met zwangerschapsverlof bent. Dat gaat echt niet lukken, maar ze zoeken het maar uit
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:37:13 #159
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27734526
proficiat wennie met je neefje

vandaag bloed laten prikken stelletje vampieren 6 grote buisjes en nog stuk of 5 kleintjes
Voel je je misselijk of duizelig mevrouw?
Nee hoor.. en vrolijk opstaat en.. neervalt
en nu zit ik mooi met een zeer achterwerk een blauwe plek van het prikken en een arm die ik niet recht krijg

zo en nu een tukje doen ben dood op en heb nog veelteveel te doen vanmiddag
pi_27734658
Wooh Neva, wat veel buisjes. Dan kan ik me wel goed voorstellen dat je neer gaat. Ik was gisteren blij dat het er maar 4 waren. Hadden er toch niet meer moeten zijn en gelukkig prikte ze goed, er was eigenlijk daarna niets meer van te zien.
pi_27734711
Mmm, vandaag krijgen we een nieuwe videorecorder/dvd-speler. Kan ik mooi de videoband steeds maar weer bekijken. We hebben gisteren bij schoonmoeder hem zeker 3 keer gezien. Zo leuk zo een trappelend beebje in beeld. Dat dat in mij zit, snap ik nog steeds niet.
pi_27734930
*meld*

Nog steeds geen Gupje...

Alles verder goed hier.
Behalve dan dat ik me gister vertild of verdraaid heb en nu wat last van mijn rug heb. Zitten en liggen gaat verder prima alleen alles wat daar buiten valt is wat pijnlijk. Maar na een goede nachtrust is het al een heel stuk minder dus ik doe het lekker rustig aan. (voor zover dat lukt met Wilyan )

Even wat anders... Ik KÁN vandaag niet bevallen...
De hele straat is afgezet en als ik de voordeur open en naar buiten loop, flikker ik over een lange tafel heen. Er is nu nog een stukje open maar om drie uur zit ik praktisch in mijn huis opgesloten!
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 11:01:00 #163
81992 Githa
pi_27735079
Wennie, bij ons schijnt het ook in de familie te zitten dat de ontsluiting gewoon van 1cm naar 10cm binnen het uur gaat dus misschien wel zinvol om te vermelden.
Toen de VK bij mij kwam checken en ik pas 3 cm had dacht ze ook nog wel een paar uur te hebben maar ze kon na een kwartier mooi weer terug komen

Jonnetje niet kunnen bevallen .....ohw ohw ,dat voorspelt wat
pi_27735099
Niet echt handig Jonnetje Hoop voor je dat beebje nog even wil blijven zitten.
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2005 @ 11:02:58 #165
43556 miss_dynastie
pi_27735126
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:55 schreef Jonnetje het volgende:
Even wat anders... Ik KÁN vandaag niet bevallen...
De hele straat is afgezet en als ik de voordeur open en naar buiten loop, flikker ik over een lange tafel heen. Er is nu nog een stukje open maar om drie uur zit ik praktisch in mijn huis opgesloten!
Dan zul je altijd zien dat, uh....
Ach, en anders wil de brandweer je vast wel bevrijden
pi_27735167
W ~ H ~ T
pi_27741637
Ons beebje is heel erg eigenwijs..

ik voel de schopjes heel duidelijk natuurlijk, maar zodra Michel zijn hand op mijn buik legt is het over met de pret....

Wennie, ik ga aanstaande maandag weer, je kan eventueel met me meerijden. Mail me anders ff, emailadres staat in me profiel..

[ Bericht 39% gewijzigd door Vicky op 08-06-2005 21:06:28 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_27770249
* Jonnetje met Gupje nog steeds in de buik, meld zich *

Alles nog steeds oké hier. We gaan straks weer even naar het ZH voor de controle.
W ~ H ~ T
pi_27773128
Vriendin de vrouw is vandaag naar het ziekenhus geweest..... controle...
Alleen na anderhalf uur wachten was ze het zat.... ze is weg gegaan en moet nu a.s. dindsdag weer heen...

Dr waren 2 of 3 bevallingen tussendoor gekomen!

Kenissen van ons zijn gister papa en mama geworden.
Een jongentje van 6,5 pond.... naam: Ryan
pi_27777847
Ik ben nu 1x bij cesar geweest. Ze heeft bekeken hoe ik loop, sta, lig enz. Aan de hand van oefeningen heeft ze bekeken waar de pijn vandaan komt. Ik ben scheef, hel ietjes meer naar links, maar dat wisten we al. (ik ben “vroeger” ook bij haar onder behandeling geweest) Het heeft zeker met mijn rugafwijking te maken. We gaan oefeningen doen om mijn rug en buikspieren sterker te maken. En ontspanningsoefeningen.
Omdat er bovenin mijn rug een kromming zit, komt er meer druk en spanning onder op mijn rug. Daardoor krijg ik daar sneller last van. Ik heb dus ook last bij mijn heupen/bekken. En dat komt door de zwangerschap. Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.

Verder gaat alles goed! De kinderkamer is klaar. Heb op mijn rug enz na, geen klachten!
Nou ja, 1 ding. Bij mijn decollete ineens veel pukkeltjes/rode plekjes, vaak met jeuk. Komt iemand dat bekend voor? En valt er wat aan te doen of voorkomen?

Jonnetje, hoe was het in het ZH?
pi_27778139
* Jonnetje is weer goedgekeurd voor in ieder geval een week. *

De gyn wil me kwijt..
Ze zei: "Tot volgende week.... Óf dit weekend, dan heb ik dienst en ben je ook van harte welkom!"
W ~ H ~ T
pi_27778555
Ingrid, die pukkeltjes komen van je extra hormonen. Ik heb ze in het begin van de zwangerschap gehad, ook in m'n gezicht. Ik heb toen gewoon een soort lotion met kamille erin gebruikt tegen de jeuk, ik weet zogauw niet hoe het heet. Bij mij is het vanzelf overgegaan verder.

Jonnetje, zou je vast zelf ook niet erg vinden dit weekend

Hier alles ok, buik word beetje groot en onhandig, maar hoort er allemaal bij
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_27780964
Ik had tot vandaag eigenlijk nog niks voor de baby gekocht. Maar toen ik vandaag bij de zeeman naar binnenliep en bij de babyspullen ging kijken. Stond er een grote mand met sokjes. En ja sokjes van Winnie de Pooh of Tijgertje kan ik niet laten liggen. Dus 2 paar met Pooh, 1 met Tijgertje en 1 met Tweety waren uiteindelijk mijn aankoop. Zo heb ik nu pas 7 paar sokjes en 1 rompertje voor de bay in bezit. Echt veel!
  donderdag 9 juni 2005 @ 20:23:54 #174
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_27784951
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 18:06 schreef Randa_v het volgende:
Ik had tot vandaag eigenlijk nog niks voor de baby gekocht. Maar toen ik vandaag bij de zeeman naar binnenliep en bij de babyspullen ging kijken. Stond er een grote mand met sokjes. En ja sokjes van Winnie de Pooh of Tijgertje kan ik niet laten liggen. Dus 2 paar met Pooh, 1 met Tijgertje en 1 met Tweety waren uiteindelijk mijn aankoop. Zo heb ik nu pas 7 paar sokjes en 1 rompertje voor de bay in bezit. Echt veel!
Hee, ben jij al lang reviewer? Heb ik nooit gezien!
Wat review je precies?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 9 juni 2005 @ 20:26:22 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_27785038
Jonnetje, het wordt wel eens wat ja ik ben het met je gyn eens
stormy waters...
sailin'
pi_27785740
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:23 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Hee, ben jij al lang reviewer? Heb ik nooit gezien!
Wat review je precies?
Nee, vandaag pas begonnen. Ik ga boeken reviewen.
  donderdag 9 juni 2005 @ 20:49:10 #177
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_27785855
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:46 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Nee, vandaag pas begonnen. Ik ga boeken reviewen.
Leuk zeg! Zou ik ook wel willen (gewone romans dan he, geen ingewikkelde boeken!)Succes daarmee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:35:05 #178
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27787486
Even kort een sterktewens voor Jonnetje posten!
Zet 'm op, sterkte met die laatste loodjes!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_27787760
Heeft iemand hier trouwens tips tegen kuitkramp? Ik had er altijd wel af en toe last van 's nachts, maar tegenwoordig is het elke nacht raak, in beide kuiten (normaal alleen in m'n linkerkuit). Ik voel het vaak aankomen en kon het vroeger altijd wegdrukken door m'n hak naar beneden te duwen, maar dat helpt niet meer.
Overdag kan ik dus niet lopen van de pijn in m'n kuiten en 's nachts tijdens de kramp krijg ik schreeuwneigingen . Iemand tips ter voorkoming?

Overigens drink ik genoeg melk (3 glazen per dag) en eet ik kaas en alles. Ik hoorde van iemand dat het kan komen door kalkgebrek, maar kan me haast niet voorstellen dat ik dat heb!
Sara
Merel
Ukje
pi_27787910
randa ook zo'n boekverslinder? Ik lees gemiddeld 2 boeken per week

Fuente dat is echt klote, ik had een middeltje er tegen, maar dat is er 1 op de para manier en weet niet of je daarin gelooft
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:50:11 #181
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27787994
Kussen tussen je benen bij het liggen/slapen, warm bad/douche nemen zodat ze doorbloeding gestimuleerd wordt , vriendje vragen of die je benen masseert iig sterkte er mee
pi_27788039
Neva hoe is het met jou?
zin om ff te msn-en
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:53:54 #183
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27788126
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:51 schreef Anitra het volgende:
Neva hoe is het met jou?
zin om ff te msn-en
up and down.. soms een dagje dat het gaat.. maar soms ook weer niets als spugen.. en moe zijn.. maar beetje pogen te genieten van de "betere" dagen .. ach wel bijna de "magische"drie maandne grens bereikt.. misschien dat het binnenkort overgaat.. en zo niet.. zien we dan wel
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:18:58 #184
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27789032
Fuente, ik heb hier ooit eens gelezen dat bananen (vanwege de kalium die erin zit) schijnt te helpen

Een extra banaantje kan nooit kwaad om 't uit te proberen, lijkt me
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:24:15 #185
34891 melonovy
La Kutschie
pi_27789234
En sokken aan in bed, die tip hoorde ik op zwangerschapsgym... Sterkte!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:44:31 #186
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27790020
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:43 schreef Fuente het volgende:
Heeft iemand hier trouwens tips tegen kuitkramp? Ik had er altijd wel af en toe last van 's nachts, maar tegenwoordig is het elke nacht raak, in beide kuiten (normaal alleen in m'n linkerkuit). Ik voel het vaak aankomen en kon het vroeger altijd wegdrukken door m'n hak naar beneden te duwen, maar dat helpt niet meer.
Overdag kan ik dus niet lopen van de pijn in m'n kuiten en 's nachts tijdens de kramp krijg ik schreeuwneigingen . Iemand tips ter voorkoming?

Overigens drink ik genoeg melk (3 glazen per dag) en eet ik kaas en alles. Ik hoorde van iemand dat het kan komen door kalkgebrek, maar kan me haast niet voorstellen dat ik dat heb!
Bed aan het voeteneind een stukje naar boven doen en een Klazien uit Zalk tip een stukje zeep onder je voeteneind waarom no idea (meer het baadt het niet dan schaadt het niet) heb deze tip wel van meerdere mensen gehoord.
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:47:08 #187
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_27790132
Idd een stuk zeep onder je matras (zelfs als het suggestie is, so what, als het helpt, dan helpt het!) en bij mij hielp een beker warme melk voor het slapen gaan ook heel goed.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_27790334
hier staan wel veel anti-kramptips...
Vervelend zeg.
pi_27793358
Kuitkramp heb ik niet vaak (wel soms), wel elke avond zware benen/kuiten... echt waardeloos is dat, maar idd douchen wil wel eens helpen, ik smeer m'n benen elke avond in met lavendelolie, helpt ook wel iets. Ik dacht eerst dat het kwam van het op hoge hakken lopen, maar ook nu ik dat nauwelijks meer doe heb ik er toch nog steeds last van. Helpen al die huismiddeltjes daar ook tegen???
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_27793538
magnesium(-tabletten), schijnt ook te helpen tegen kramp. werd dat niet in Duitsland voorgeschreven phileine?
pi_27794111
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:47 schreef Anitra het volgende:
randa ook zo'n boekverslinder? Ik lees gemiddeld 2 boeken per week
Nee, geen grote boekverslinder als ik mij met jou moet vergelijken . Maar de boeken vliegen er in mijn huishouden zowieso wel doorheen. Als reviewer moet je 2 per maand lezen en dat geeft voor mij absoluut geen problemen. Ik lees en schrijf heel graag.

Bah, mijn maag voelt wat misselijk dus even opgestaan. Leuk die regelmatige nachtelijke uurtjes.
Ik was daarstraks mijn taille aan het meten en vond het idee van 90 cm ineens heel raar. Toch even teruggezocht hoeveel cm het in het begin was. 80cm. Mmm, word ik echt dikker? Grappig en raar tegelijk eigenlijk. Ik zie het zelf niet namelijk. Magneet zegt het wel, en het blijkt.
Leuk hoor. En de tijd ga zo snel. Over een half jaar kan ik al een babytje in mijn armen hebben.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 06:33:23 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_27795208
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:41 schreef bixister het volgende:
magnesium(-tabletten), schijnt ook te helpen tegen kramp. werd dat niet in Duitsland voorgeschreven phileine?
Ik ken deze tip ook van een yogaleraar en het hielp erg goed
stormy waters...
sailin'
pi_27795273
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:41 schreef bixister het volgende:
In de Wij-jonge ouders van deze maand worden magnesium malaat of calciumtabletten aangeraden bij kuitkrampen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 07:32:47 #194
105850 Fuente
mamamuts
pi_27795384
Thnx allemaal!
Ik ga vandaag eerst maar eens proberen met bananen En als het niet helpt dan die magnesium maar eens proberen. En die zeeptips zou dat echt helpen? Kan ik er ook wel gewoon bijdoen
Sokken heb ik altijd al aan in bed (koukleum, ook in de zomer). En masseren is misschien wel een optie als de pijn weg is, maar zoals nu doet het nog pijn (alsof ik spieren verrekt heb) en moet vriendjeliev er echt even niet aankomen.

Maar heel erg bedankt allemaal!
Sara
Merel
Ukje
pi_27797456
*meld*

Nog steeds niks aan het handje..

Nou ja, het rommelt al wel vanaf zondag maar da's tot nu toe onveranderd gebleven. Vooral 's avonds rommelt het wat, maar zo gauw als ik ga slapen gaat het weg. Al met al geen reden om te panieken dus.
(hoewel het zondag natuurlijk wel spannend was toen het begon, is het oefenen of gaan we voor het echie? )
W ~ H ~ T
  vrijdag 10 juni 2005 @ 12:13:48 #196
45621 Suzanna
Mama van...
pi_27801393
Spannend he Jonnetje, die voor-weeën...ik vond ze maar nix ...
Sterkte hoor!!!!!
pi_27802180
fuente, wel 1 voor 1 proberen, anders weet je nog niet welke truc het beste werkt.

jonnetje, spannend. ik heb nooit voorweeën of gerommel gehad, dus geen idee hoe dat voelt. lijkt me wel vermoeiend omdat je dan helemaal op scherp komt te staan lijkt me. slaap je nog wel goed?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 20:16:26 #198
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27816278
Fuente, wat irritant. Ik had er ook vreselijk veel last van op het einde van mijn zwangerschap en werd er compleet gestoord van. Ik had het alleen in mijn lies, waardoor ik steeds tijdens het lopen ineens naar mijn onderbuik greep en schreeuwde, als het weer eens zo ver was en vriendje menig keer heeft gedacht dat de weeen waren begonnen.
Sterkte!
ps- bij mij hielp ook niets... geen remedie helaas!
pi_27818825
Is een pretecho echt een aanrader? 2d of 3d. Is het echt zo leuk? En wanneer kun je dan het beste heen? Met 20 weken? Wij denken er over na. Ligt ook een beetje aan de kosten.
Weet iemand toevallig een adresje in Drenthe? Ik kan alleen iets in Groningen vinden, is ook goed. Maar prijzen vergelijken is ook handig.

Verder weinig beleefd. Voel me goed! Morgen personeelsfeest met BBQ, ik durf het niet aan om vlees te nemen. Gelukkig zijn er ook groentenspiesen!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 21:48:12 #200
105850 Fuente
mamamuts
pi_27818951
Renzell, tijdens het lopen lijkt me dat helemaal verschrikkelijk! Bij mij is het echt alleen 's nachts. Afgelopen nacht had ik er geen last van, maar ik kan vandaag mijn rechterbeen nog steeds niet strekken door de kramp van eergisternacht . Ach jah, zwanger zijn heeft ook zo z'n nadelen This voor een goed doel

Ingrid, ik vind het echt een aanrader. Wij hebben met 23 weken een 3D echo gedaan, en mochten met 25 weken gratis terugkomen omdat beepje de eerste keer het gezichtje in de placenta drukte. Het was echt puur genieten en ik vond het ontzettend leuk.
Ik weet geen adressen in Drenthe, wij zijn zelf bij Koekeloere in Enschede geweest, maar dat zal wel erg ver zijn voor je.
Als je foto's wilt zien van de echo's moet je ffies op m'n website kijken, daar staan ze allemaal op!
Succes met kiezen, ik zou voor 3D gaan!
Sara
Merel
Ukje
pi_27818988
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 01:30 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Nee, geen grote boekverslinder als ik mij met jou moet vergelijken . Maar de boeken vliegen er in mijn huishouden zowieso wel doorheen. Als reviewer moet je 2 per maand lezen en dat geeft voor mij absoluut geen problemen. Ik lees en schrijf heel graag.

Bah, mijn maag voelt wat misselijk dus even opgestaan. Leuk die regelmatige nachtelijke uurtjes.
Ik was daarstraks mijn taille aan het meten en vond het idee van 90 cm ineens heel raar. Toch even teruggezocht hoeveel cm het in het begin was. 80cm. Mmm, word ik echt dikker? Grappig en raar tegelijk eigenlijk. Ik zie het zelf niet namelijk. Magneet zegt het wel, en het blijkt.
Leuk hoor. En de tijd ga zo snel. Over een half jaar kan ik al een babytje in mijn armen hebben.
lezen kan ik wel maar dat schrijven over boeken . Succes met revieuwen!!!
Drom moet je ook buikfoto's maken randa!! Want dan kan jezelf het verschil zien. Als je die dan neemt iedee keer op dezelfde plek en dezelfde houding, Ladybos had toen een hele mooie serie, dan zie je het verschil zelf ook.
pi_27819006
Ingrid: 2 bekende bedrijven zijn:
http://3d-echo-vision.nl/
http://www.babyview.nl

kun je alvast op de sites kijken en prijzen bekijken. Ik ben in Bennekom geweest bij 3d echo vision, zeer goede ervaringen, een echo van 3 kwartier gehad en deze oop op dvd
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 10 juni 2005 @ 22:42:25 #203
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_27820544
Wij zijn in Deventer geweest, bij Echo Vision, hartstikke leuk! Informeer wel even goed in welke periode je een echo laat maken, de onze was met 23 weken ongeveer niet echt heel duidelijk. (Voor ons wel, maar niet voor al het bezoek wat het filmpje moest kijken.. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_27820917
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 21:49 schreef Anitra het volgende:

[..]

lezen kan ik wel maar dat schrijven over boeken . Succes met revieuwen!!!
Drom moet je ook buikfoto's maken randa!! Want dan kan jezelf het verschil zien. Als je die dan neemt iedee keer op dezelfde plek en dezelfde houding, Ladybos had toen een hele mooie serie, dan zie je het verschil zelf ook.
Anitra, ik heb er al van 6 en 9 weken met nauwelijks verschil. Er is nog niet veel te zien. Met 12 weken, maandag wordt er weer een foto gemaakt. Maar daarop zal ook nog weinig te zien zijn.
Ik had nl. eerst een blubberbuikje voor ik zwanger werd en dat is nu een stevigere buik. Maar verschil zit er jammer genoeg nog niet in. Maar maandag kan iedereen kijken en vergelijken.
pi_27827930
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 21:42 schreef Ingrid19 het volgende:
Is een pretecho echt een aanrader? 2d of 3d. Is het echt zo leuk? En wanneer kun je dan het beste heen? Met 20 weken? Wij denken er over na. Ligt ook een beetje aan de kosten.
Weet iemand toevallig een adresje in Drenthe? Ik kan alleen iets in Groningen vinden, is ook goed. Maar prijzen vergelijken is ook handig.

Verder weinig beleefd. Voel me goed! Morgen personeelsfeest met BBQ, ik durf het niet aan om vlees te nemen. Gelukkig zijn er ook groentenspiesen!
Ingrid, wij hebben met 18 weken al een 3D echo laten maken, toen was het al helemaal geweldig!!!
Bij het echocentrum adviseren ze tussen de 20 en 25 weken een 3D echo te laten maken. Na 25 weken wordt het steeds moeilijker iets te zien.

Wij gaan 5 juli nog een keertje maar dan voor een 4D echo (zelfde als 3D maar dan ook nog eens bewegend).
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:50:51 #206
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_27828656
ik heb 3d (en 4d) echo gehad met 24 weken, dan is indd het mooiste resultaat
ze zei toen alleen wel dat ik een meisje kreeg (en dat terwijl een eerdere echoscopist al had gezegd dat het een jongen werd )
pi_27829874
*ook weer meld*

* Jonnetje heeft ff gegoogled...
Ingrid ik denk dat Baby-View in Oosterwolde haast het dichtstbij is voor je.

In Hardegarijp zit ook een echobureau http://www.pretecho.nl/ maar ik geloof dat die alleen gewone echo's doen?

In Bunne (Noord-Drenthe tussen Peize en Vries) zit Echovisie Bunne.

Heeej.. In Roden zit er ook één.. Echoburo Babywatch Echoburo voor Zwangeren in Roden(Drenthe) (Wel een beetje vage site trouwens)

Volgens mij is die in O'wolde de enige zo dichtbij die ook 3D en 4D echo's doen.
W ~ H ~ T
pi_27830418
Wat lief dat er gezocht is. Friesland is best ver weg. Heb ondertussen dichterbij iets gevonden!
Ik heb het hele huis over de kop gehaald, omdat ik dacht dat we van het ziekenhuis een briefje hadden voor pretechobureaus's. En ja hoor eindelijk gevonden!

http://www.first-look.nl/ in Groningen, is ook te doen. Doen ze zeker weten 3d
http://home.planet.nl/~sikke537/ is denk ik 2d, heb ik gemaild
en idd http://www.echovisiebunne.nl/home.htm moet ik nog bellen, staan geen prijzen bij.

http://www.echoburo.com/ idd vage site, wordt je ook niet veel wijzer van.

3d lijkt mij wel hel leukste.
  Redactie Frontpage zaterdag 11 juni 2005 @ 12:28:33 #209
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_27830566
Met een 3D-echo is het geslacht toch duidelijk te zien ? We willen het nog niet weten, want we laten ons liever verrassen.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_27830645
Volgens mij is Oosterwolde dan nog het dichtstbij voor jullie hoor..

Nah ja.. Spant erom met Roden... maar die heeft geen 3 en/of 4D?
W ~ H ~ T
  Redactie Frontpage zaterdag 11 juni 2005 @ 13:39:16 #211
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_27832196
Oosterwolde is ook best te doen vanuit Assen. Mar we komen ook vaak genoeg in Groningen, dus kunnen we ook daar naar een pretechoman.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_27833823
3d is geloof ik leuker vanaf wat later in de zwangerschap dan 2d maar ik kan me vergissen. als je 't geslacht niet wil weten kun je dat gewoon aangeven, dan omzeilen ze dat. maar volgens mij is 't in beide varianten (meestal) zichtbaar voor de geoefende echoscopist.
ik wilde op een gegeven moment ook graag een pret-echo, om het geslacht te weten te komen. er was nogal een wachttijd, en toen het eindelijk bijna zover was wilde ik het geslacht eigenlijk juist niet meer weten en heb ik de afspraak afgezegd. dus ik ben altijd een beetje verbaasd als mensen een pret-echo willen zonder het geslacht te willen weten; dat lijkt mij toch de meest voor de hand liggende reden voor zo'n extra echo. maar het is vast erg simplistisch gedacht van mij.
pi_27834876
Wij wouden niet weten wat het wordt, en hebben ze dus ook niet naar gekeken. We hadden een 3D echo en hebben het dus echt niet kunnen zien! Dus dat gewoon hoor .
Sara
Merel
Ukje
pi_27842363
We hebben vandaag weer gelachen zeg... Ik voel de beeb niet alleen, ik zie het ook... zo af en toe krijg ik zo'n harde trap dat echt mijn buik beweegt.. zo'n leuk gezicht. Michel voelt het gelukkig ook steeds vaker..

Wj weten dus wel wat het wordt... wat het is het soms vershcrikkelijk moeilijk om geen hij of zij te gebruiken.. Het wordt ook steeds lastiger om niet te zeggen wat het wordt. Mijn ouders, zusje, schoonouders en 2 vriendinnen weten het..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 11 juni 2005 @ 21:05:03 #215
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_27843024
Vicky een algemene naam gaan gebruiken ukkie ofzo nog even en je denkt dat je buik in het bezit is van een golfslagbad
  zaterdag 11 juni 2005 @ 22:56:10 #216
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_27845672
Zeg Vicky, anders vertel je het toch gewoon.... vinden wij helemaal niet erg hoor!
pi_27851815
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 22:56 schreef renzell het volgende:
Zeg Vicky, anders vertel je het toch gewoon.... vinden wij helemaal niet erg hoor!
hihi.. jullie willen het veel te graag weten

ik vertel het over een maandje of zo
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 12 juni 2005 @ 11:22:24 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27851960
Jonnetje!
Waar hang jij uit vandaag? Doe eens melden!
  zondag 12 juni 2005 @ 11:28:20 #219
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_27852042
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 21:18 schreef Leah het volgende:
EW, was het nou zo dat Glenn een lage bloedsuikerspiegel bij zijn geboorte had? Of was ie "alleen" maar groot?
Glenn was 'alleen' maar groot. Gelukkig natuurlijk, maar hij moest wel 24 uur ter observatie blijven. Dus het eerste nachtje zonder hem moeten slapen. Ach ja, ik lag aan de morfinepomp dus echt veel heb ik van die nacht ook niet meegekregen.

Hier gaat alles prima, aleen in plaats van dat ik meer energie krijg, word ik steeds vermoeider.
Het valt me enorm zwaar en ben nu al toe aan middagtukjes
Ben ook strenger onder controle voor mijn schildklier (werkt te langzaam, heb er nog steeds medicatie voor) en de internist heeft besloten om de dosering te verhogen. Kijken hoe dat gaat.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  zondag 12 juni 2005 @ 11:49:09 #220
62233 Jelief
ikke lief!
pi_27852351
quote:
Op zondag 12 juni 2005 11:22 schreef Brighteyes het volgende:
Jonnetje!
Waar hang jij uit vandaag? Doe eens melden!
dat vroeg ik mij nou ook net af!

hier overigens alles goed, energie is echt terug alleen ben ik wel na een dag werken erg moe en heb ik flink pijn in mijn bekken. Dat kijk ik volgende week nog even aan hoe het gaat , als het zo blijft moet ik weer nieuwe afspraken maken op het werk, halve dagen werken o.i.d. Niet dat ik dat graag wil, maarja hè.
Ik heb nog niks in mijn buik gevoeld waarvan ik zeg hé dat is mijn beebje! Maak me er overigens niet druk om. Dinsdag gaan we kijken bij een kdv bij ons in de straat, het is de bedoeling dat onsje daar het eerste half jaar een dag heen gaat en daarna twee. de andere dagen resp. dag vangt mijn moeder op In dat eerste half jaar komt ze zelfs bij ons in huis voor onsje zorgen. Na het kdv gan we naar het zh voor de echo. telkens als ik uitleg waarom we die echo hebben reageren mensen best geschokt, zo van "ow maar dat kan toch heel ernstig zijn?" dan reageeer ik meestal vrij nuchter, ja het KAN ernstig zijn maar mij daaar nu druk over maken helpt ook niet toch?
Dus dinsdag gaan wij gewoon zien dat onsje lekker spartelt in mijn buik(je)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_27856065
Jonnetjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Joehoeeeeeeeeeeeeeeee wat doe je??????
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_27856643
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:17 schreef jessie het volgende:
Jonnetjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Joehoeeeeeeeeeeeeeeee wat doe je??????
Lekker uitslapen en lang onder de douche hangeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennn......

Guppie vind het volgens mij iets te lekker daar binnen..
Hij of zij heeft nog niet echt zin om buiten te komen kijken...

W ~ H ~ T
  zondag 12 juni 2005 @ 14:43:23 #223
62233 Jelief
ikke lief!
pi_27856814
he wat jammer nou! GUPPIE!!!! kom je buiten spelen, het is dan wel niet zulk mooi weer (hier niet iig) maar we willen je wel graag zien (je mama en papa vooral!). GUUUUUUPPPPPIEIEIEIEIEIEIEIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_27857469
Smartiejunk(voorheen Insanegti), meld zich in het juiste topic hopelijk... Had perongeluk een vraag gesteld in het verkeerde topic, dus vandaar de vraag nog een keertje in het goede topic...

Ik heb even een tweetal korte vraagjes.

Sinds deze week(twee maal een test gedaan en twee keer, twee streepjes) zijn wij in blijde verwachting van ons eerste kindje.

vraagje 1: Nu zouden we graag willen weten hoe we kunnen berekenen wanneer we uitgeteld zouden zijn / hoe ver het inmiddels is de zwangerschap?

vraagje 2: Wanneer is het de juiste tijd om het aan je ouders ,familie enzo te gaan vertellen? Hoe lang hebben jullie gewacht, of zijn jullie van plan te wachten voordat het grote nieuws verteld gaat worden?

Thanx, Ronald

p.s. op vraagje 1, heb ik min of meer wel al een antwoord gehad in het verkeerde topic, maar ik vroeg mij af of dit (http://www.babybrabbel.org) de enige site is waarop je het kunt berekenen.
  zondag 12 juni 2005 @ 15:20:54 #225
62233 Jelief
ikke lief!
pi_27857858
smartiejunk:gefeliciteerd!
je kan het zelf berekenen, de eerste dag van de laatste menstruatie min drie maanden plus een week. bvb: mijn laatste menstruatie was 21 januari, min drie maanden is 21 oktober, plus een week is 28 oktober. verder heeft babybrabbel zo'n uitrekengeval babyinfo.nl heeft er ook een, 9maand.com ook, lillypie.com heeft leuke banners. nou ik geloofdat je daar wel even mee zoet bent.

wij hebben het de dag na de test meteen aan mijn moeder, schoonouders en zwager en schoonzusje verteld. mijn zussen heb het iets later gehoord. Ook hebben wij al vrij snel onze beste vriend ingelicht. De rest heeft het gehoord na de eerste echo.
pi_27857995
quote:
Op zondag 12 juni 2005 14:37 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

Lekker uitslapen en lang onder de douche hangeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennn......

Guppie vind het volgens mij iets te lekker daar binnen..
Hij of zij heeft nog niet echt zin om buiten te komen kijken...

De voorspelling was 14 juni Toch?
Dus nog 2 nachtjhes slapen en dan heb jij guppie vast
pi_27858143
Volgens de mevrouw van de drukkerij wel, en bij Wilyan had ze het ook goed gegokt.

Dusssssssssssssssssssssss........................
[reclamespotje-modus] Kooooooooooom maar, kom maar, kom maar, kom maar....

W ~ H ~ T
pi_27858472
@ Jelief; dank je voor de felicitatie en dank je voor de informatie! Die links ga ik eens even bekijken. Vrijwel direct na de test is best vroeg toch, dacht ik zo. Of is dat heel ouderwets gedacht?

[ Bericht 1% gewijzigd door smartiejunk op 12-06-2005 15:47:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')