Dat tot de rechter wenden vind ik ook zo´n dooddoener. Gerard Reve werd in 1966 al voor de rechter gesleept vanwege godslastering. (het gedicht was ook wel op het randje). Hij is ook vrijgesproken. Het gaat w.m.b. gewoon om goed fatsoen en andere mensen in hun waarde te laten (hee ....waarden en normen.....wie had dat toch altijd zo schijnbaar hoog in zijn vaandel staan ?)quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:15 schreef schatje het volgende:
Wel grappig of juist niet dat Van Aartsen helemaal niets afwist van haar persconferentie in Berlijn. Bij de CDA waren ze er niet blij mee. Met name haar kritiek op het optreden van Balkenende omtrent de spotprenten en de vrijheid van meningsuiting schoot Bot een beetje in het verkeerde keelgat.
Volgens mij was Balkenende ook vrij duidelijk. Dat de vrijheid van meningsuiting absoluut is. En dat men zich anders tot de rechter kan wenden.
Ze had wat betreft het optreden van Balkenende haar mond meteen open moeten doen in de Kamer en niet in Berlijn.
Inderdaad krijg ik de indruk dat men haar in het buitenland belangrijker vindt dan hier.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:43 schreef Arendt het volgende:
Ayaan Hirsi Ali komt op mij heel reactionair over. Als de islamitische gemeenschap iets vindt, vindt zij het tegenovergestelde.
Haar zwak beargumenteerde afkeer van de islam doet vermoeden dat ze een of ander trauma heeft opgelopen in Somalië, wat ze nu wil afreageren op de moslimgemeenschap. Nog erger is dat men in het buitenland denkt dat ze een heldin is of iets in die trant (ze had toch een prijs gewonnen?)... Kortom, ik kan Hirsi Ali's gejammer niet echt serieus nemen, maar blijkbaar doen anderen dat wel. En da's gevaarlijk.
Rediculisering van Hirsi Ali is IMHO veel gevaarlijker met die aannames die je maakt over haar; zij beargumenteerd tenminste waarom zij het belangrijk vindt dat kranten die spotprenten moeten kunnen plaatsen. Waar jij nu mee bezig bent is het spelen op de persoon ('zal wel een trauma hebben opgelopen'); dat heet beledigen. Jij weigert om in te gaan op haar argumenten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:43 schreef Arendt het volgende:
Ayaan Hirsi Ali komt op mij heel reactionair over. Als de islamitische gemeenschap iets vindt, vindt zij het tegenovergestelde.
Haar zwak beargumenteerde afkeer van de islam doet vermoeden dat ze een of ander trauma heeft opgelopen in Somalië, wat ze nu wil afreageren op de moslimgemeenschap. Nog erger is dat men in het buitenland denkt dat ze een heldin is of iets in die trant (ze had toch een prijs gewonnen?)... Kortom, ik kan Hirsi Ali's gejammer niet echt serieus nemen, maar blijkbaar doen anderen dat wel. En da's gevaarlijk.
exact!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:55 schreef fokje het volgende:
[..]
Rediculisering van Hirsi Ali is IMHO veel gevaarlijker met die aannames die je maakt over haar; zij beargumenteerd tenminste waarom zij het belangrijk vindt dat kranten die spotprenten moeten kunnen plaatsen. Waar jij nu mee bezig bent is het spelen op de persoon ('zal wel een trauma hebben opgelopen'); dat heet beledigen. Jij weigert om in te gaan op haar argumenten.
Op het journaal hoorde ik haar zelfs kritiek hebben op kranten die de spotprenten niet wilden plaatsen, alsof kranten geen eigen lijn mogen trekken mbt het beledigen van personen of godsdiensten. Dat gaat Hirsi-Ali wel even bepalen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 10:24 schreef SCH het volgende:
Het wordt echt tijd dat ze uit de politiek stapt en gewoon haar eigen one-woman bedrijfje begint.
Maar moet ze dat uit hoofde van een Tweede Kamerlidmaatschap allemaal doen ? Ik krijg de indruk dat ze beter een protestgroepje kan oprichten.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind dat Hirsi Ali goed werk verricht......
We moeten allemaal ons kleine beetje EQ tonen mensen: Die dame heeft een rotjeugd gehad, haar clitoris is weggehaald, ze heeft erg zwaar geleden. Laat haar lekker haar frustraties rondstrooien. Zouden jullie allemaal ook doen wanneer jullie het lef en de intelligentie hadden gehad wanneer je in haar situatie had gezeten.
Ik vond haar speech gister ook erg ontroerend. Ik vind het ook mooi dat ze zoveel media aandacht krijgt.
Even een paar feiten op een rij:
De nederlandse media is jarenlang bezig geweest om Hirsi Ali kapot te maken (echt een heldendaad van die media). Dat heeft uiteindelijk geresulteerd in het averechtse
* mevrouw is person of the year geworden door TIME;
* mevrouw is Europeaan van het jaar geworden;
* mevrouw is genomineerd voor de nobelprijs.
Hierom frustreren een hoop geitenwollensokken zich kapot achter de schermen (daar kan ik altijd van genieten)
als jij in haar situatie had gezeten had jij het ook zo gedaan. ik bespeur hier een klein beetje jaloezie en of frustratie.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar moet ze dat uit hoofde van een Tweede Kamerlidmaatschap allemaal doen ? Ik krijg de indruk dat ze beter een protestgroepje kan oprichten.
Ik ben niet jaloers op haar situatie, dat gun ik niemand toe (de bedreigingen en bewakingen etc.), ik ben wel jaloers op haar salarisquote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
als jij in haar situatie had gezeten had jij het ook zo gedaan. ik bespeur hier een klein beetje jaloezie en of frustratie.![]()
Hee, ik heb toch nooit gezegd dat ze een makkelijke jeugd of een makkelijk leven nu heeft ? Daar gaat het niet om. Wat ik probeer te zeggen is dat ze haar Kamerlidmaatschap verkeerd (imo) gebruikt.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:43 schreef JohnDope het volgende:Haar jeugd was natuurlijk vele malen erger dan de situatie waar in ze nu leeft.
Probeer nou even dat kleine beetje EQ van je te gebruiken.
Jullie geitenwollensokken kunnen zich normaliter altijd zo goed inleven in criminelebuitelanders. Dan moet het bij een goed geintegreerde buitelander het toch ook lukken dunkt mij?
Wat ik net zei is dat jij hetzelfde gedaan zou hebben, wanneer je in haar situatie had gezeten en even veel lef en intelligentie had gehad. U ain't no robot son.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat ze haar Kamerlidmaatschap verkeerd (imo) gebruikt.
Wat is de kamer dan wel volgens jou? Politiek correcte ja knikkers?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik ben niet jaloers op haar situatie, dat gun ik niemand toe (de bedreigingen en bewakingen etc.), ik ben wel jaloers op haar salaris.
Ze doet het wel slim, ik vraag me alleen af of ze als Kamerlid wordt betaalt voor hetgeen wat ze nu doet. Ik bedoel, de Kamer is toch geen protestclub ?
sorry, dan had ik je even verkeerd begrepen. Misschien had ik wel hetzelfde gedaan....alhoewel....overlopen van de PvdA naar de VVD zou ik niet gedaan hebbenquote:Op vrijdag 10 februari 2006 14:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat ik net zei is dat jij hetzelfde gedaan zou hebben, wanneer je in haar situatie had gezeten en even veel lef en intelligentie had gehad. U ain't no robot son.
quote:Op vrijdag 10 februari 2006 13:16 schreef DaveM het volgende:
[..]
Op het journaal hoorde ik haar zelfs kritiek hebben op kranten die de spotprenten niet wilden plaatsen, alsof kranten geen eigen lijn mogen trekken mbt het beledigen van personen of godsdiensten. Dat gaat Hirsi-Ali wel even bepalen.
quote:"Vrijheid is niet goedkoop. Het is de moeite waard een paar miljoen euro te betalen om het vrije woord te verdedigen", aldus Hirsi Ali, die fel uithaalde naar dagbladen die de cartoons uit angst niet hebben geplaatst
Zelf wordt ze 24/7 bewaakt dus zij kan provoceren wat ze wil.quote:
bronquote:DEN HAAG - Premier Balkenende gelooft "dat we niet veel hebben" aan de bijdrage van VVD-Tweede Kamerlid Hirsi Ali in het debat over de cartoons over profeet Mohammed. "Ik vraag me af of dit het debat in Nederland verder helpt", zei hij vrijdag over de persconferentie van Hirsi Ali donderdag in Berlijn.
Hirsi Ali had donderdag in Berlijn onder meer gezegd dat ze zou willen dat Balkenende net zo veel lef had als de Deense premier Rasmussen. Balkenende wilde in zijn persconferentie na de wekelijkse ministerraad eigenlijk niets zeggen over het optreden van Hirsi Ali, maar na lang aandringen zei hij toch dat hij gelooft "dat we niet veel hebben" aan de opmerkingen van Hirsi Ali.
Breed draagvlak
Balkenende zei te streven naar deëscalatie. Daarom wilde hij niet ingaan op de uitlatingen van Hirsi Ali. Wel gaf hij aan dat er tijdens een debat dinsdag in de Kamer, "breed draagvlak" was voor het kabinetsstandpunt, ook bij VVD-fractievoorzitter Van Aartsen en bij Hirsi Ali.
Van Aartsen wist van tevoren niet exact wat Hirsi Ali in Berlijn zou gaan zeggen. Maar volgens de VVD-aanvoerder heeft Hirsi Ali gewoon het VVD-standpunt vertolkt. "En die ene opmerking over Balkenende? Nou ja, dat is Ayaan."
Onacceptabel
Balkenende zei dat het nu zaak is om geweld als "onbestaanbaar" en "onacceptabel" af te wijzen en tegelijkertijd op te komen voor de vrijheid van meningsuiting. Hij zei dat EU-gezant Solana naar het Midden-Oosten zal reizen, net als minister Bot van Buitenlandse Zaken. Die gaat naar Saudi-Arabië en Qatar.
Balkenende wilde niets zeggen over de plannen van Hirsi Ali om Submission-2 uit te brengen. "Dat laat ik aan haar eigen verantwoordelijkheid over."
Kun je nagaan hoe ver we hier momenteel gezonken zijn, hebben wij nu vrijheid?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 16:34 schreef DaveM het volgende:
[..]
Zelf wordt ze 24/7 bewaakt dus zij kan provoceren wat ze wil.
Erg makkelijk om dan kritiek te uiten op kranten die geen zin hebben in ingegooide ramen of bedreigingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |