abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27494999
...althans dat verwachten wij.

Lucy's grote recapitulatietopic, deel 1.

Voor de volledigheid ook een link naar Sjuns weblogje http://sjun.web-log.nl/log/2649446 waar allerlei fraais over user Ryan3 valt te lezen.

Hier alvast een voorproefje van Sjuns huisvlijt. Kortom enjoy! .

Habemus Messiam. Etwas Beihilfe zur Verdichtungsfragen rundum Neugierde, Langweiligkeit und Holocaustobzession.

Enige jaren wordt FOK! verblijd met diverse trivialiteitentopics van de user Ryan3, gevuld met verdachtmakingen toeschrijvingen, al te vereenvoudigde wetenschap geplukt van een diversiteit aan fora als wetenschapsforum en weblogs. De aldus verkregen data wordt doorspekt met wat amerikaanse kreten als: 'that is', 'good cop, bad cop', 'sue me', 'inbreed hekel', beyond comprehension, freaky, anyway en opgevuld met te populaire afkortingen als 'wmb' 'etc', 'wrs',... Deze ryaanse siepeling met gestolde ideeën uit het seculier humanisme, feminisme, egalitarianisme, moreel relativisme, multiculturalisme en hedonisme stond aan de wieg van een populistische mix van een soort breezernederlands opgeleukt met bijzinnen. Zo kon een aansprekend begrip op FOK! worden gekweekt.

Als de FOK!versie van Henk Binnendijk knoopt de oudere jongere Ryan3 gesprekjes aan met jongeren en tieners om hen tot de enige ware leer van de politiek correcte gedachte te brengen. Daarnaast getroost hij zich de nodige moeite om hen via diverse digitale entiteiten te vermaken met onwaarschijnlijke verhalen voor bij het kampvuur. Zo kon een leven in betrekkelijke ledigheid worden voorzien van zingeving en werd een ondergewaardeerd ondernemingsraadslid via zijn toetsenbord tot een populair giphiaanse jongerenvriend met een missie.

Wie twijfelt aan zijn kwistig gestrooide toeschrijvingen en versimpelingen krijgt te maken met de secondanten en/of afsplitsingen van deze digitale profeet die niet schroomt de ander de maat te nemen. Eventueel volgt een ingreep van boven. De zalen moeten tenslotte vol voor een nieuwe libertair-sociaaldemagogische opwekking. Zijn fulminering tegen wederspanningen krijgt op diverse manieren vorm via stringente voortborduring op de eigen gedachtengang. Daarbij wacht hij bijvoorbeeld een moment af waarop iemand een enkele opmerking maakt die niet helemaal bij de draad is. Dat geeft hem het excuus om zich volledig buiten de draad te treden via een OH-verhaal. Via een suggestief verhaaltje of een suggestieve vraag probeert hjj zjin opponent een schuldgevoel te bezorgen. Lukt dit niet dan probeert hij via sentimentalisering anderen tegen zijn opponent te mobiliseren. Eventuel springt hij met een virtuele afsplitsing zichzelf bij. Alras verzandt zo een fatsoenlijke discussie in een onontwarbare woordbrij van bijzinnen of een slowchat met een secondant(e) of kloon.

Een digitale opwekking valt het beste te bewerken door een schare van digitale volgelingen te creëren. Via een of meerdere zuigdraadjes elders kan in die behoefte worden voorzien. Een veertiger schrijft zich in op een jongerensite en wekt via mystificatie van een alledaagse trivialiteit de belangstelling van pubers op beïnvloedbare leeftijd. Om deze mensen aan zich te binden moet er sprake zijn van een boze buitenwereld. Deze is niet al te moeilijk gecreëerd door middel van een rituele dans rondom diverse taboes. Door zichzelf enerzijds als vrij’denker’ en anderszijds als zelfbenoemd grootinquisiteur der moraal te presenteren konden taboes en toeschrijvingen worden ingezet om persoonlijke populariteit te verwerven waar een durchauung der Sache ontbrak. Het noodzakelijke vijandbeeld ter bewerking van een persoonlijkheidscultus kon via toeschrijvingen als holocaustontkenning en schepping van kamaradenkringetjes aan tegenstrevers worden gevoed. De stap van verrader van het volk naar de stap verrader van de politiek correcte gedachte is dan vlot gemaakt. Tegelijkertijd kon zo de eigen morbide belangstelling voor Adolf Eichmann en Adolf Hitler een legitiem karakter krijgen.

Wat een feest als de eigen entiteit gepresenteerd kan worden als jeugdgoeroe van een digitaal Hamelen. Een zeeuw hulde zich in jongerentaal om een tot leven gewekte digitale entiteit via slowchat en MSN van nader karakter te voorzien. Ter vermaeck van het volk kon de toeslaande verveling worden bestreden door aandacht te besteden aan een gezochte vijand die de sleetse riedel en een retoriek van overdrijving van de politiek correcte tiener- en jongerenlokker naar voren deed komen.

Laat ons in navolging van een eerdere oproep bidden voor Ryan3 in het nette opdat hij een leerervaring opdoet. Dat scheelt een eeuwige cyclus rondom een clintoneske breedspreker. Huilen draagt immers zo weinig bij aan verlichtende vooruitgang.

De analogie van de verdwenen duivel sjun heeft vast alle kwaad de politieke FOK!wereld gehaald. Zou er ooit een vervolg komen opdat wij niet vergeten?

pi_27495338
Leuk stukje, toch jammer dat iemand hiermee zijn tijd verdoet.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_27495392
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:07 schreef Blokhut het volgende:
Nou, dat is ook niet aardig naar Sjun.
pi_27495544
wtf is dit voor topic?
pi_27495594
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:14 schreef SlimShady het volgende:
wtf is dit voor topic?
Het gaat over Lucy's schone lei. .
pi_27495606
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:09 schreef Stali. het volgende:

[..]

Nou, dat is ook niet aardig naar Sjun.
Sorry. Sjun, ondanks dat je je druk maakt om de verkeerde dingen ben je een hele tovve gast 14.gif
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_27495899
Ik vind het sympathiek dat je Sjuns weblog-bijdragen hier plakt. Zo lijkt het net alsof hij helemaal niet geband is! .
Wittgenstein
pi_27495979
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:23 schreef Koekepan het volgende:
Ik vind het sympathiek dat je Sjuns weblog-bijdragen hier plakt. Zo lijkt het net alsof hij helemaal niet geband is! .
Ik hoop dat Sjun het hier ook warm van krijgt.
pi_27496900
1 ding vraag ik me af, om nu toch maar eens een serieuze aanzet te geven tot repcapituleren. Lucy rept nog regelmatig over het grote onrecht dat Sater met een onterechte ban is aangedaan. Nu is dat grote onrecht inmiddels rechtgezet naar ik begreep, maar waar blijft Sater dan??? Ze zit wel sjuuuneke's weblog vol te spammen met o.a. verwensingen naar mijn adres, geloof ik, maar op Fok! laat de Grand Old Lady - zoals de zeer gerespecteerde user Gajus zich over haar uitliet - niet meer zien. Als zij haar gram wil halen op Ryan3, wat uit haar bijdragen aan sjuuuneke's weblogje wel min of meer blijkt, waarom meldt deze Grand Old Lady zich niet op Fok!, bijv. in Lucy's recap-topic (die inmiddels aflevering 2 heeft bereikt). Verder wachten wij uiteraard ook de blijde komst af van die sexy Omara, die zo hitsig werd van Lucy. Om over Bela, Nathalitia, klompendanser, aryan8 enz. enz. - immers allemaal huisgenoten, one night stands dan wel stagiaires van ons slimmeke sjuuun, die door yvonne, ongetwijfeld oiv Ryan3, onterecht zijn geband - te zwijgen. Ik bedoel ik hoop toch niet dat de zeer gerespecteerde user Gajus andermaal achter het digitale net vist met de verering van een vrouwelijk user... Moge hij een wizzard zijn in het googlen, aan het beoordelingsvermogen van zo'n user begin ik dan toch ook behoorlijk te twijfelen, hoor. . Ik denk dat we met deze kwestie toch wel de crux te pakken hebben van deze langzamerhand ietwat onzalig wordende affaire, als het al een affaire is natuurlijk. Twee parmantige heertjes krijgen een ban en plotseling wordt ons een kijkje gegund in de diepte hunner krankzinngheid. Wie zit op zoiets te wachten?
I´m back.
  maandag 30 mei 2005 @ 22:55:25 #10
85889 lucida
équilibre
pi_27496969
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:07 schreef Blokhut het volgende:
Is dat niet een contradictie? Hoe kun je iets als leuk aanmerken, en tegelijkertijd ervan vinden dat het zonde van de tijd is? Verwar je sjun's bijdrage niet per ongeluk met jouw eigen geboorte?
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_27497117
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:55 schreef lucida het volgende:

[..]

Is dat niet een contradictie? Hoe kun je iets als leuk aanmerken, en tegelijkertijd ervan vinden dat het zonde van de tijd is? Verwar je sjun's bijdrage niet per ongeluk met jouw eigen geboorte?
Blokhut is wrs. een argeloze voorbijganger, dus Lucy rustig aan, neem anders wat mediwiet.
pi_27497490
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:55 schreef lucida het volgende:

[..]

Hoe zat dat ook weer, schavuit, Sater postte op jouw pc, totdat ze een eigen aansluiting zou hebben en nu zijn jullie al die tijd gewoon duo-users geweest??? Zoals sjuuun met zijn huisgenoten, one-night stands en stagiaires???

Neem je Sater weer mee als je reageert???
I´m back.
pi_27497588
Ik vraag het alleen maar voor Gajus hoor. .
I´m back.
pi_27498086
En ook in dit topic mag Nietzsche natuurlijk niet ontbreken.

[ Bericht 10% gewijzigd door OllieA op 30-05-2005 23:57:01 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 23:54:05 #15
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499183
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe zat dat ook weer, schavuit, Sater postte op jouw pc, totdat ze een eigen aansluiting zou hebben en nu zijn jullie al die tijd gewoon duo-users geweest??? Zoals sjuuun met zijn huisgenoten, one-night stands en stagiaires???

Neem je Sater weer mee als je reageert???
Kijk, dat jij niets van pc's snapt, betekent nog niet dat jij conclusies mag trekken op dat vakgebied.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_27499268
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kijk, dat jij niets van pc's snapt, betekent nog niet dat jij conclusies mag trekken op dat vakgebied.
Hé Aaahikwordgek, laat me je even een tip geven. Dit soort scherpzinnig bedoelde opmerkingen moet je iets anders formuleren, anders klopt de logische structuur niet. Als je bijvoorbeeld zegt "dat jij zo slecht bent in hardlopen, betekent nog niet dat je de marathon in New York kunt winnen" klopt er iets niet. Dat voel je waarschijnlijk zelf ook wel. Dus je moet je zin iets anders verpakken. Wat dacht je bijvoorbeeld van: "Het is overduidelijk dat je niks van pc's snapt, dus om verder gezichtsverlies tot een minimum te beperken zou ik mijn mond maar houden"? Die is redelijk gevat, dacht ik zelf.

Succes ermee!
Wittgenstein
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 23:57:09 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499272
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:59 schreef Stali. het volgende:

[..]

Blokhut is wrs. een argeloze voorbijganger, dus Lucy rustig aan, neem anders wat mediwiet.
Net zo argeloos als jij?
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 23:59:17 #18
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499334
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:57 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Hé Aaahikwordgek, laat me je even een tip geven. Dit soort scherpzinnig bedoelde opmerkingen moet je iets anders formuleren, anders klopt de logische structuur niet. Als je bijvoorbeeld zegt "dat jij zo slecht bent in hardlopen, betekent nog niet dat je de marathon in New York kunt winnen" klopt er iets niet. Dat voel je waarschijnlijk zelf ook wel. Dus je moet je zin iets anders verpakken. Wat dacht je bijvoorbeeld van: "Het is overduidelijk dat je niks van pc's snapt, dus om verder gezichtsverlies tot een minimum te beperken zou ik mijn mond maar houden"? Die is redelijk gevat, dacht ik zelf.

Succes ermee!
Ik moet natuurlijk ruimte voor jou laten. Waarom zou ik mijn mond moeten houden als CS3 er niets van snapt? Toch bedankt voor je nutteloze tip.
pi_27499409
Je moet me toch eens vertellen waar je je geld mee verdient, Aaahikwordgek. Ik begin steeds meer te denken dat je je LTS niet hebt afgemaakt of zo. .
Wittgenstein
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 00:03:58 #20
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499473
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:01 schreef Koekepan het volgende:
Je moet me toch eens vertellen waar je je geld mee verdient, Aaahikwordgek. Ik begin steeds meer te denken dat je je LTS niet hebt afgemaakt of zo. .
Ik ben blij dat jij het spoor volledig bijster bent, al is dat natuurlijk ook zielig voor je.
Is het overigens niet Koekenpan, bakker van nutteloze opmerkingen?

En ehm, ik moet niets. Zeker niet van een Koekenpan.
pi_27499524
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Net zo argeloos als jij?
Joh, Ryan, zit je nu alweer tegen jezelf te lullen? .
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 00:07:25 #22
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499598
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:05 schreef Stali. het volgende:

[..]

Hoor je stemmen, CS3-entiteit?

Ik ga slapen, dat zal jou ook de nodige rust brengen, nietwaar? Nu kan je andere ik weer de hele nacht doorgaan en morgen weer vroeg opstaan om zich netjes om 9 uur op het werk te melden. Kusje, vrouw-entiteit van de CS3-clan.
  Admin dinsdag 31 mei 2005 @ 00:08:22 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27499637
Ah, zijn we weer.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27499690
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hoor je stemmen, CS3-entiteit?

Ik ga slapen, dat zal jou ook de nodige rust brengen, nietwaar? Nu kan je andere ik weer de hele nacht doorgaan en morgen weer vroeg opstaan om zich netjes om 9 uur op het werk te melden. Kusje, vrouw-entiteit van de CS3-clan.
Kusje terug lieve Ryan,
Ik vind ook dat Yvonne deze nare kloon maar moet bannen hoor, de pret is nu wel uit en Lucida heeft toch niets aan jou en we gaan niet met zijn allen wachten op jouw 25.000e post totdat je eindelijk gaat verklappen dat je Ryan3 bent. Daaag. .
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 00:11:25 #25
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499722
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:05 schreef Stali. het volgende:

[..]

Overigens:

Ik reageerde op jou = Stali. Jij beweerde dat ik een kloon van Ryan3 ben. Nu zeg je dat Ryan3 tegen zichzelf lult, dus tegen Stali. Mag ik dan concluderen dat je jezelf nu dus verraden hebt en dat Stali = Ryan3?

QED
pi_27499732
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:08 schreef yvonne het volgende:
Ah, zijn we weer.
Hoi. .
pi_27499772
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Overigens:

Ik reageerde op jou = Stali. Jij beweerde dat ik een kloon van Ryan3 ben. Nu zeg je dat Ryan3 tegen zichzelf lult, dus tegen Stali. Mag ik dan concluderen dat je jezelf nu dus verraden hebt en dat Stali = Ryan3?

QED
Neuh, nou kappen met die grapjes Ryan, hork! Iedereen weet nu wel dat jij Ryan3 bent hoor.

Grapjas. .
pi_27499803
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik ben blij dat jij het spoor volledig bijster bent, al is dat natuurlijk ook zielig voor je.
Oké, dit spelletje kennen we dus van lucida hè. Eerst insinueren dat je van alles bent geworden in de wereld, en als we ook maar dit aan research doen zijn we ineens smerige doopceellichters omdat we ontdekt hebben dat juist het tegengestelde waar is. Die schande zal ik je overigens besparen, de afgang is zo al erg genoeg. .
Wittgenstein
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 00:14:41 #29
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499819
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:10 schreef Stali. het volgende:

[..]

Kusje terug lieve Ryan,
Ik vind ook dat Yvonne deze nare kloon maar moet bannen hoor, de pret is nu wel uit en Lucida heeft toch niets aan jou en we gaan niet met zijn allen wachten op jouw 25.000e post totdat je eindelijk gaat verklappen dat je Ryan3 bent. Daaag. .
Wie heeft het hier over bannen? Dat is het enige wat in je opkomt de hele tijd op fok!, nietwaar?
Mensen wegmaken, zoiets als een Holocaust. En dan anderen vertellen dat ze nazi's en Holocaustontkenners zijn. Bah, driewerf bah.

en oh:
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 00:16:20 #30
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499856
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:14 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Oké, dit spelletje kennen we dus van lucida hè. Eerst insinueren dat je van alles bent geworden in de wereld, en als we ook maar dit aan research doen zijn we ineens smerige doopceellichters omdat we ontdekt hebben dat juist het tegengestelde waar is. Die schande zal ik je overigens besparen, de afgang is zo al erg genoeg. .
Jij zult helemaal niks, want je kunt niks.

Trusten, koekenpannetje.
pi_27499917
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over bannen? Dat is het enige wat in je opkomt de hele tijd op fok!, nietwaar?
Mensen wegmaken, zoiets als een Holocaust. En dan anderen vertellen dat ze nazi's en Holocaustontkenners zijn. Bah, driewerf bah.

en oh:
Ryan... liefje ik ben het hoor en ik ben het helemaal met je eens dat weet je toch? We gaan toch trouwen en Ollie en KP zijn onze getuigen.

Even realitycheck hoor, Ryan, log even anders in hoor want ik herken je zo niet.

Doeg liefie. .
pi_27500108
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:18 schreef Stali. het volgende:

[..]

Ryan... liefje ik ben het hoor en ik ben het helemaal met je eens dat weet je toch? We gaan toch trouwen en Ollie en KP zijn onze getuigen.

Even realitycheck hoor, Ryan, log even anders in hoor want ik herken je zo niet.

Doeg liefie. .
Dus als ik het goed begrijp ga je ergens helemaal in je eentje een toneelstukje opvoeren dat je met je kloon trouwt, en je twee andere klonen daarvan getuige mogen zijn?
Dat is toch wel heel erg ziek zeg!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_27500207
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:27 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp ga je ergens helemaal in je eentje een toneelstukje opvoeren dat je met je kloon trouwt, en je twee andere klonen daarvan getuige mogen zijn?
Dat is toch wel heel erg ziek zeg!
.
pi_27500428
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jij zult helemaal niks, want je kunt niks.

Trusten, koekenpannetje.
Ja, weltrusten. .

(Dank voor de verbetering, maar die had ik al een keer of 3200 keer eerder gehoord. Maar 't is een pre-1995-nickname hè, daar zijn andere regels voor.)
Wittgenstein
  dinsdag 31 mei 2005 @ 01:05:28 #35
85889 lucida
équilibre
pi_27500774
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
1 ding vraag ik me af, om nu toch maar eens een serieuze aanzet te geven tot repcapituleren. Lucy rept nog regelmatig over het grote onrecht dat Sater met een onterechte ban is aangedaan. Nu is dat grote onrecht inmiddels rechtgezet naar ik begreep, maar waar blijft Sater dan???
Sater heeft op haar talloze mailtjes aan Yvonne en het forum niet één keer een reactie terug mogen ontvangen. Het lijkt me niet meer dan logisch dat zij aldus het besluit heeft genomen, zichzelf voorgoed uit te loggen, omdat zij met zo'n onfatsoenlijke gang van zaken niets te doen wil hebben.

Daar waar sjun, aahikwordgek en mezelf nog wel in het Holocaust-ontken-topic hebben gepost heeft Sater, voor zover ik heb na kunnen gaan niet een reactie in of, zelfs maar aan dat topic gewijd. Nochtans werd zij door de fokcrew (lees: Yvonne) gebanned. Correct me if I'm wrong, maar de reden daarvoor heeft Yvonne nimmer aangegeven, laat staan beargumenteerd.
quote:

Ze zit wel sjuuuneke's weblog vol te spammen met o.a. verwensingen naar mijn adres, geloof ik, maar op Fok! laat de Grand Old Lady - zoals de zeer gerespecteerde user Gajus zich over haar uitliet - niet meer zien.
Ook hier is wederom enige nuancering gewenst. Voor zover ik heb kunnen nagaan heeft Sater inderdaad al een paar keer op sjun' weblog gepost. En nu weet ik ook wel dat sommige mensen nogal kommaneukers kunnen zijn, maar wat bedoel jij in deze context met de opmerking ‘(vol) spammen’?

Voor zover ik weet heeft het begrip '(vol) spammen' een negatieve connotatie.
quote:
connotatie: het geheel van betekenismogelijkheden van een woord of passage opgeroepen bij de lezer, niet op grond van de taalkundig vast omschreven betekenis (denotatie), maar ten gevolge van de ervaringen van de lezer persoonlijk. De ervaringswereld van de lezer kan individueel bepaald zijn, zodat hij, bijv. onaangename herinneringen aan bloemen hebbend, er eerder toe zal komen een lelijke vrouw met ‘bloem’ te associëren (associatie) dan een mooie vrouw.

Volgens mij is jouw gebruik van dit begrip, puur in de context van haar (Sater’) 'postgedrag' dus niet van toepassing. Als je het begrip ‘(vol) spammen’ wilt gebruiken om de inhoud van haar postgedrag te typeren, dan kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar het is op de keper beschouwd niet aan de lezer (jij dus) om te bepalen of dit als ‘(vol) spammen’ dient te worden beschouwd.

Je kunt als lezer gevleid zijn door dat wat Sater op de weblog van sjun schrijft, of niet. Je kunt het als lezer oneens zijn met de dingen die zij schrijft en de behoefte voelen een ‘tegenmening’ te laten horen, of niet. Maar daar is m.i. dan ook zo goed als alles mee gezegd, meer valt er gewoonweg niet over te zeggen. Take it or leave it, und Jedem das Seine.

Ik vind dat Gajus, door het vrijwel als enige van alle Fokkers (Priaphus uitgezonderd) op te nemen voor Sater, bepaald geen slecht figuur slaat. Zeker niet als mensen zich de moeite nemen aandachtig de argumenten te lezen die hij ervoor aandraagt. Ze (argumenten) zijn zo goed als onpartijdig en - ondanks dat er altijd sprake zal zijn van een zekere voorkeur voor deze of gene - doen ze de user Sater recht. En zonder over de inhoud van haar posts op fok te willen oordelen, ben ik het geheel met Gajus eens dat, iemand van haar (Sater’) leeftijd - die zich zo springlevend op een jongerenforum in het digitale (strijd)gewoel werpt - verdient ons respect.
quote:

Als zij haar gram wil halen op Ryan3, wat uit haar bijdragen aan sjuuuneke's weblogje wel min of meer blijkt, waarom meldt deze Grand Old Lady zich niet op Fok!, bijv. in Lucy's recap-topic (die inmiddels aflevering 2 heeft bereikt).
Ik denk niet dat deze Wahnsinnsthese ergens toe zal leiden. En wel om de volgende reden. Ik denk niet dat Sater beoogd via de weblog van sjun haar gram te halen, en ook denk ik dat we haar reacties niet moeten lezen als een 'aanval' op de digitale entiteit Ryan3, maar dat zij (Sater) deze entiteit slechts gebruikt als een soort katalysator voor haar ongenoegen over, en haar teleurstelling in Fok.

Haar (Sater) uitnodigen zich alsnog op Fok te melden, lijkt me in het licht van bovenstaande dus mosterd na de maaltijd. Bovendien voor zover ik weet, heeft Sater nooit een bericht ontvangen waaruit blijkt dat zij unbanned is. Maar wellicht kan Yvonne haar licht hierop werpen. Het lijkt me, Sater een beetje kennende, dat zij niet in wrok zal blijven omzien - wat ze overigens niet doet - en dat als haar op een correcte wijze een handreiking wordt gedaan, zij zeker een rentree op Fok zou willen overwegen.
quote:
Verder wachten wij uiteraard ook de blijde komst af van die sexy Omara, die zo hitsig werd van Lucy. Om over Bela, Nathalitia, klompendanser, aryan8 enz. enz. - immers allemaal huisgenoten, one night stands dan wel stagiaires van ons slimmeke sjuuun, die door yvonne, ongetwijfeld oiv Ryan3, onterecht zijn geband - te zwijgen.
Jij springt nu wel heel erg van de hak op de tak. De wachttijd die jij jezelf vrijwillig lijkt op te leggen zou voor zover ik het kan beoordelen behoorlijk bekort kunnen worden. Zoals jij kunt weten was Natalithia een kloon van mij dus daar kun je nog lang op willen wachten maar die komt nooit meer terug.

Overigens Yvonne weet de achtergrond van deze kloon, en alleen als zij ermee instemt ben ik in beginsel bereid dit ook op Fok uit de doeken te doen. In de andere 'entiteiten' die jij noemt herken ik me niet. Dus voor hun zou kunnen gelden dat jij erop kunt wachten, hoe lang echter laat zich alleen maar raden.

Wat Klompendanser betreft moet ik zeggen dat hij aardig van de tongriem was gesneden. En dat hij in de discussie meer dan gemiddeld zijn 'mannetje' stond. Ik kan dus bebaald niet zeggen dat ik aan zijn posts op Fok, die ik gelezen heb, gemengde gevoelens heb overgehouden.

Ik heb zelfs een keer een mailtje van hem ontvangen, waarin hij mij verzocht een stuk tekst van hem op Fok te posten omdat hij zelf gebanned was of zo. Ik heb vervolgens aan zijn verzoek gehoor gegeven, iets wat speurneusje OllieA kan bevestigen, want hij zat er in dat topic meteen boven op en liet doorschemeren dat ik niet door had in de 'ma-i-lng' te zijn genomen. Over Omara kan ik zo mogelijk nog korter zijn, en het eens voor de uitzondering met Koekenpan eens zijn: there is no fucking chance whatsoever.
quote:
Ik bedoel ik hoop toch niet dat de zeer gerespecteerde user Gajus andermaal achter het digitale net vist met de verering van een vrouwelijk user... Moge hij een wizzard zijn in het googlen, aan het beoordelingsvermogen van zo'n user begin ik dan toch ook behoorlijk te twijfelen, hoor. .
Vooropgesteld dat het verre van mij is om een (waarde)oordeel over Gajus uit te spreken, maar, afgaande op zijn postgeschiedenis die ik heb gelezen, doet hij zijn usernaam in een dubbel opzicht alle eer aan. Ik kan in dat verband niet anders oordelen dan dat, hij zich in het bijzonder jegens Sater altijd voorbeeldig en als een heuse heer heeft weten te gedragen.

Behalve dat hij (gajus) ongetwijfeld, zoals jij beweert, een “OllieA-achtige wizzard in het googlen is - wat op zich al voor hem pleit omdat hij daarmee aangeeft drommels goed te weten waar Abraham de mosterd vandaan haalt - denk ik niet dat er een grond is om in deze context aan het beoordelingsvermogen van Gajus te twijfelen.
quote:

Ik denk dat we met deze kwestie toch wel de crux te pakken hebben van deze langzamerhand ietwat onzalig wordende affaire, als het al een affaire is natuurlijk. Twee parmantige heertjes krijgen een ban en plotseling wordt ons een kijkje gegund in de diepte hunner krankzinngheid. Wie zit op zoiets te wachten?
Ik gun ieder het zijne, maar ik denk toch dat je te voorbarig bent wanneer jij denkt met jouw 'analyse' de crux van de digitale controverse beet te hebben. Alleen al vanwege het blote feit, dat er in jouw 'analyse' nog te veel missing links zijn (sjun, Sater en anderen) die, i.t.t. jou en mij, niet ook hun kant van het verhaal hebben kunnen vertellen. Op basis van die leemten alleen al, is het schier onmogelijk om over 'de kern van de zaak' te spreken. Je 'analyse' bevat ongetwijfeld een aantal nuttige aanknopingspunten, maar een ander deel is m.i. teveel vanuit een "kikkerperspectief" belicht. Ook ontbeert het (de 'analyse') nog de nodige distantie - gelet op verschillende keren dat er m.i. totaal overbodig op de persoon wordt gespeeld, waardoor de 'analyse' het pad van inhoudelijkheid en argumenten uit het oog verliest en als geheel aan (overtuigings)kracht verliest.
Der größte Feind einer neuen Wahrheit is der alte Irrtum. (Goethe)

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 31-05-2005 09:04:40 ]
het is zoals het is
non-conforming link
  dinsdag 31 mei 2005 @ 01:08:52 #36
85889 lucida
équilibre
pi_27500842
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:08 schreef yvonne het volgende:
Ah, zijn we weer.
Wie heeft jou gemailed?
het is zoals het is
non-conforming link
pi_27500876
Man, je moet echt scherp zijn om te zien waar dit topic over gaat. Je ziet hier dan ook meteen geen doorsnee onz user, die weten hier totaal niet mee om te gaan. Alleen daarom al vind ik dit een leuk topic.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 01:17:22 #38
85889 lucida
équilibre
pi_27500964
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:14 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Oké, dit spelletje kennen we dus van lucida hè. Eerst insinueren dat je van alles bent geworden in de wereld
Werde wer du bist... Kun je a.d.h.v. een concreet citaat aangeven hoe jij door mij op een verkeerd been bent gezet?
quote:

en als we ook maar dit aan research doen zijn we ineens smerige doopceellichters omdat we ontdekt hebben dat juist het tegengestelde waar is.
M.a.w. jullie kwamen er achter dat ik juist niet insinueerde (van) alles te zijn geworden, maar te zijn wie ik ben. (Waar is mijn koekenpan?)
het is zoals het is
non-conforming link
pi_27501020
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 01:17 schreef lucida het volgende:
Werde wer du bist... Kun je a.d.h.v. een concreet citaat aangeven hoe jij door mij op een verkeerd been bent gezet?
Zeg, laten we de zaken even gescheiden houden. Ik was gewoon bezig om Aaahikwordgek op z'n nummer te zetten, dus neem het deze keer niet te persoonlijk op wil je?
Wittgenstein
  dinsdag 31 mei 2005 @ 01:22:28 #40
85889 lucida
équilibre
pi_27501027
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:13 schreef Stali. het volgende:

[..]

Neuh, nou kappen met die grapjes Ryan, hork! Iedereen weet nu wel dat jij Ryan3 bent hoor.

Grapjas. .
Hoe gaat het met het kindje? Het lijkt wel alsof het door hondje Ollie naar de achtergrond is verdwenen. Hebben jullie het soms in het bos achter gelaten? Dat zou erg zuur zijn. Misschien is het ook wel gewoon zomaar in rook opgegaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door lucida op 31-05-2005 02:09:07 ]
het is zoals het is
non-conforming link
  dinsdag 31 mei 2005 @ 01:23:47 #41
85889 lucida
équilibre
pi_27501044
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 01:22 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Zeg, laten we de zaken even gescheiden houden. Ik was gewoon bezig om Aaahikwordgek op z'n nummer te zetten, dus neem het deze keer niet te persoonlijk op wil je?
Blaag!
het is zoals het is
non-conforming link
  dinsdag 31 mei 2005 @ 01:28:43 #42
85889 lucida
équilibre
pi_27501110
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:27 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp bla, bla, bla...
Prijs de dag waarop jij wél iets goed begrijpt. Waarlijk pas dan leer je jezelf kennen - een zieltje vol onbenul.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_27501114
Klinkt weer gezellig hier .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 01:31:38 #44
85889 lucida
équilibre
pi_27501145
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 01:28 schreef du_ke het volgende:
Klinkt weer gezellig hier .
Nou dat kan wel eens van korte duur zijn, want voor vandaag ben ik net aan mijn slotakkoord begonnen.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_27501154
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 01:31 schreef lucida het volgende:
slotakkoord
Wat een heerlijk den haag vandaag woord.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 01:33:08 #46
85889 lucida
équilibre
pi_27501162
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 01:10 schreef TheMassive het volgende:
Man, je moet echt scherp zijn om te zien waar dit topic over gaat. Je ziet hier dan ook meteen geen doorsnee onz user, die weten hier totaal niet mee om te gaan. Alleen daarom al vind ik dit een leuk topic.
Tip: begin met het lezen van Stali rol je er vanzelf in.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_27501346
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 01:05 schreef lucida het volgende:

[..]

Sater heeft op haar talloze mailtjes aan Yvonne en het forum niet één keer een reactie terug mogen ontvangen. Het lijkt me niet meer dan logisch dat zij aldus het besluit heeft genomen, zichzelf voorgoed uit te loggen, omdat zij met zo'n onfatsoenlijke gang van zaken niets te doen wil hebben.

Daar waar sjun, aahikwordgek en mezelf nog wel in het Holocaust-ontken-topic hebben gepost heeft Sater, voor zover ik heb na kunnen gaan niet een reactie in of, zelfs maar aan dat topic gewijd. Nochtans werd zij door de fokcrew (lees: Yvonne) gebanned. Correct me if I'm wrong, maar de reden daarvoor heeft Yvonne nimmer aangegeven, laat staan beargumenteerd.
[..]

Ook hier is wederom enige nuancering gewenst. Voor zover ik heb kunnen nagaan heeft Sater inderdaad al een paar keer op sjun' weblog gepost. En nu weet ik ook wel dat sommige mensen nogal kommaneukers kunnen zijn, maar wat bedoel jij in deze context met de opmerking ‘(vol) spammen’?

Voor zover ik weet heeft het begrip '(vol) spammen' een negatieve connotatie.
[..]

Volgens mij is jouw gebruik van dit begrip, puur in de context van haar (Sater’) 'postgedrag' dus niet van toepassing. Als je het begrip ‘(vol) spammen’ wilt gebruiken om de inhoud van haar postgedrag te typeren, dan kan ik me daar nog wat bij voorstellen, maar het is op de keper beschouwd niet aan de lezer (jij dus) om te bepalen of dit als ‘(vol) spammen’ dient te worden beschouwd.

Je kunt als lezer gevleid zijn door dat wat Sater op de weblog van sjun schrijft, of niet. Je kunt het als lezer oneens zijn met de dingen die zij schrijft en de behoefte voelen een ‘tegenmening’ te laten horen, of niet. Maar daar is m.i. dan ook zo goed als alles mee gezegd, meer valt er gewoonweg niet over te zeggen. Take it or leave it, und Jedem das Seine.

Ik vind dat Gajus, door het vrijwel als enige van alle Fokkers op te nemen voor Sater, bepaald geen slecht figuur slaat. Zeker niet als mensen zich de moeite nemen aandachtig de argumenten te lezen die hij ervoor aandraagt. Ze (argumenten) zijn zo goed als onpartijdig en - ondanks dat er altijd sprake zal zijn van een zekere voorkeur voor deze of gene - doen ze de user Sater recht. En zonder over de inhoud van haar posts op fok te willen oordelen, ben ik het geheel met Gajus eens dat, iemand van haar (Sater’) leeftijd - die zich zo springlevend op een jongerenforum in het digitale (strijd)gewoel werpt - verdient ons respect.
[..]

Ik denk niet dat deze Wahnsinnsthese ergens toe zal leiden. En wel om de volgende reden. Ik denk niet dat Sater beoogd via de weblog van sjun haar gram te halen, en ook denk ik dat we haar reacties niet moeten lezen als een 'aanval' op de digitale entiteit Ryan3, maar dat zij (Sater) deze entiteit slechts gebruikt als een soort katalysator voor haar ongenoegen over, en haar teleurstelling in Fok.

Haar (Sater) uitnodigen zich alsnog op Fok te melden, lijkt me in het licht van bovenstaande dus mosterd na de maaltijd. Bovendien voor zover ik weet, heeft Sater nooit een bericht ontvangen waaruit blijkt dat zij unbanned is. Maar wellicht kan Yvonne haar licht hierop werpen. Het lijkt me, Sater een beetje kennende, dat zij niet in wrok zal blijven omzien - wat ze overigens niet doet - en dat als haar op een correcte wijze een handreiking wordt gedaan, zij zeker een rentree op Fok zou willen overwegen.
[..]

Jij springt nu wel heel erg van de hak op de tak. De wachttijd die jij jezelf vrijwillig lijkt op te leggen zou voor zover ik het kan beoordelen behoorlijk bekort kunnen worden. Zoals jij kunt weten was Natalithia een kloon van mij dus daar kun je nog lang op willen wachten maar die komt nooit meer terug.

Overigens Yvonne weet de achtergrond van deze kloon, en alleen als zij ermee instemt ben ik in beginsel bereid dit ook op Fok uit de doeken te doen. In de andere 'entiteiten' die jij noemt herken ik me niet. Dus voor hun zou kunnen gelden dat jij erop kunt wachten, hoe lang echter laat zich alleen maar raden.

Wat Klompendanser betreft moet ik zeggen dat hij aardig van de tongriem was gesneden. En dat hij in de discussie meer dan gemiddeld zijn 'mannetje' stond. Ik heb zelfs een keer een mailtje van hem ontvangen, waarin hij mij verzocht een stuk tekst van hem op Fok te posten omdat hij zelf gebanned was of zo. Ik heb vervolgens aan zijn verzoek gehoor gegeven, iets wat speurneusje OllieA kan bevestigen, want hij zat er in dat topic meteen boven op en liet doorschemeren dat ik niet door had in 'de mailing' te zijn genomen. Over Omara kan ik zo mogelijk nog korter zijn, en het eens voor de uitzondering met Koekenpan eens zijn: there is no fucking chance whatsoever.
[..]

Vooropgesteld dat het verre van mij is om een (waarde)oordeel over Gajus uit te spreken, maar, afgaande op zijn postgeschiedenis die ik heb gelezen, doet hij zijn usernaam in een dubbel opzicht alle eer aan. Ik kan in dat verband niet anders oordelen dan dat, hij zich in het bijzonder jegens Sater altijd voorbeeldig en als een heuse heer heeft weten te gedragen.

Behalve dat hij (gajus) ongetwijfeld, zoals jij beweert, een “OllieA-achtige wizzard in het googlen is - wat op zich al voor hem pleit omdat hij daarmee aangeeft drommels goed te weten waar Abraham de mosterd vandaan haalt - denk ik niet dat er een grond is om in deze context aan het beoordelingsvermogen van Gajus te twijfelen.
[..]

Ik gun ieder het zijne, maar ik denk toch dat je te voorbarig bent wanneer jij denkt met jouw 'analyse' de crux van de digitale controverse beet te hebben. Alleen al vanwege het blote feit, dat er in jouw 'analyse' nog te veel missing links zijn (sjun, Sater en anderen) die, i.t.t. jou en mij, niet ook hun kant van het verhaal hebben kunnen vertellen. Op basis van die leemten alleen al, is het schier onmogelijk om over 'de kern van de zaak' te spreken. Je 'analyse' bevat ongetwijfeld een aantal nuttige aanknopingspunten, maar een ander deel is m.i. teveel vanuit een "kikkerperspectief" belicht. Ook ontbeert het (de 'analyse') nog de nodige distantie - gelet op verschillende keren dat er m.i. totaal overbodig op de persoon wordt gespeeld, waardoor de 'analyse' het pad van inhoudelijkheid en argumenten uit het oog verliest en als geheel aan (overtuigings)kracht verliest.
Der größte Feind einer neuen Wahrheit is der alte Irrtum. (Goethe)
Het klinkt bijna oprecht... bijna maar het is kennelijk voor jou net een kindje wat zomaar in rook op kan gaan. Zo werkt dat niet. Maar morgen wordt je nog wel punt voor punt afgefakkeld zoals je gewend bent. Dag Lucy. .
pi_27501373
quote:

[..]

Nou dat kan wel eens van korte duur zijn, want voor vandaag ben ik net aan mijn slotakkoord begonnen.
Net als al die afscheidstopics en natuurlijk zoals het eveneens door jou beloofde recaptopic, mijn god, kon dit maar samenvallen.
pi_27501388
Echt gaaf je gooit er een kwartje in en er rolt gelijk een flinke rol tekst uit .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27501397
quote:

[..]

Voor vandaag? Het is al laat hoor, je hoeft immers niet te denken aan bronchitis wel? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')