abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27390695
Goed, het usertje lucy heeft heel wat stoom af te blazen, zie link: Creationisme en Holocaustrevisionisme (plus nog wat dingen recht te zetten). Aangezien hij uit pure bescheidenheid tot nu toe nog geen recapitulatietopic heeft geopend - wat hij wel had beloofd -, zal toch iemand hem die gelegenheid moeten bieden. Of het moest natuurlijk zijn dat zijn steun en toeverlaat nog niet terug is op Fok!. Wat verder niet geeft, want die communiceert tegenwoordig via zijn eigen weblogje, speciaal in het leven geroepen om het hem aangedane onrecht op Fok! te bestrijden.

Korte voorgeschiedenis: ongeveer 1 maand geleden werden lucy en zijn goede vriend sjuuun geband. Ja, mensen een ban. Een heuse ban. Het is toch wat hè. Dat dat zomaar kan. Zeker als je zo wat dag en nacht rondsjouwt op Fok!, met al je kloontjes. . Enfin, die ban was een aanslag op de vrijheid van meningsuiting dus, waardoor sjuuun & lucy zich nu zien als martelaren van het vrije woord, geloof ik, dit en nog veel meer komt lucyboy hier straks bespreken. . Sounds like fun.

Lucy, old boy, brand maar los hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 27-05-2005 01:31:08 ]
I´m back.
pi_27390753
De stakker
pi_27390845
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:04 schreef Godlike02 het volgende:
De stakker
Oei dat zou ik niet zeggen als ik jou was.
I´m back.
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:10:40 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27390969
Zet de bijdrage van Sjun er ook bij als je een zekere transparantie wilt betrachten.
quote:
bron : http://www.sjun.web-log.nl/

Een cultuurkritische belichting...

Dit briefje is digitaal uitgegaan naar Forum Admins van het FOK!forum alwaar ik als sjun tegen een ban opliep waarin ik me niet vinden kan. Het was te verwachten dat er nooit een reactie terug zou komen. Omdat FOK! een privéforum is en ik daar geen kans op weerwoord krijg plemp ik mijn weerwoord hier voor de toevallige passant die er nieuwsgierig naar zou zijn. Wie zich slechts uit verveling waagt aan de hier geproduceerde teksten is eveneens welkom.

sjun

Een cultuurkritische belichting van gedemonstreerde FOK!mores

De waarheid is wat we zeggen, dus is wat we zeggen waar. De actie van de gebruiker Ryan3 in de draad waarin hij oproept tot een holocaust-ban heeft FOK!moderatie in een tautologische retoriek binnengeleid, waarbij een andere dan de vertrouwde mening en werkelijkheidsbeleving de rol van spelbreker opgedrongen krijgt.

Beelden van een kleinburgerlijke fatsoensagenda en een culturele exclusiviteitsagenda dringen zich op. Eenmaal verschanst achter de omheining van de normen en waarden waarin in onderling overleg met bekende contacten via MSN de norm wordt gesteld moet alles op alles gezet worden om de strijd tegen met deze dubbelagenda strijdende, moraalontbindende krachten aan te gaan. ‘Rotte’ plekken wegwerken, de angel eruit halen, aanpassen…

Buiten de zelfgekozen omheining loeren de gevaren, waarvoor de deur op slot moet. Resultaat is een selectieve ban als de toeschrijvingsact van een meer bekende wordt doorzien en deze voor het publiek dat hij bespeelde wordt belicht als theatermaker in een voorspelling van de acties die volgden.

Uit de banreflex zou geconcludeerd kunnen worden dat elk inlevingsvermogen in wat er in het hoofd van de mens achter de entiteit opgaat lijkt te zijn verdwenen, gesteld dat het aanwezig was. Echter ik kan me dan ook wel weer voorstellen dat een FA wel eens zat kan worden van de zoveelste rel en daarom tot een tijdelijke selectieve buitensluiting overgaat.

Nu deze buitensluiting al even duurt, er nog steeds reden gegeven is voor de ban en er ook nog eens een klonenparanoia lijkt op te treden waarin ieder die zich ook maar enige kenmerken van de door de digitale entiteit sjun geëtaleerde stijl eigen maakte tot diens kloon verklaard wordt trek ik een andere conclusie. De FA betekent in het wilde weg, op basis van een tekort aan begrip van hetgeen bevraagd en gesteld is.

Zo is dan propagandatijd aangebroken waarin een ander wordt veroordeeld voor een opiniedelict aan de hand van een eigen toeschrijving aan diens uitingen. Wie immers meeleest ontdekt niets oirbaars in de gebezigde teksten. Wel kan die constateren dat er lijkt te zijn geraakt aan een taboe. Tevens kan geconstateerd worden dat iemand met meergelijke bewegingsvrijheid op FOK! met succes de buit van een goed gespeelde slachtofferrol verzilverde door zijn ‘pleidooi’ te larderen met bijeengeraapte fragmenten van elders om een imaginaire ander tot minder moreel te bestempelen om vervolgens tegen de policy in een publiek verzoek om een ban voor de ander gehonoreerd te krijgen.

Politiek correct gebrek aan diepgang brengt niets nieuws voort. De door de digitale entiteit Ryan3 voorgeschotelde ‘analyse’ biedt politieke kitsch, een potpourri van borrelpraat en volkswijsheid, die nauwelijks op tegenspraak stuit. Met zo’n forumcultuur dringt zich een anti-intellectueel sentiment naar de oppervlakte, waarbij persoonlijke anekdotiek de maat der dingen dreigt te worden. Daarmee is de ratio en het meningsverschil overwoekerd door een persoonlijke wereld van cultuur, smaken, emoties, beelden, hypes en rondzingende verhalen. Op FOK! lijkt met behulp van MSN waarlijk de verbeelding in een postmoderne verpakking aan de te zijn macht gekomen.

Het zou jammer zijn als FOK! een weg op ging waarin iemand anderen stimuleert tot creëren van een eigen ruimte, een daarbij horende vorm van zelfbewustzijn stimuleert en die niet past in de ingesleten ‘eigen’ mening van betreffende FA’s en vrienden wordt neergezet als provocateur, enfant terrible, monster of boeman. Zonde als het een het gewoonte wordt dat publiek aan het sentiment geappelleerd gaat worden zodra degene die men kennelijk vatten nog volgen kan, door middel van buitensluiting beroofd is van de mogelijkheid tot publiek weerwoord op toeschrijvingen aan diens adres.

Door degene die zijn mond opendeed over werking van de slachtofferrol met een verwijzing naar de Holocaust, als een verlate oorlogsmisdadiger te kijk te laten zetten en deze tevens buiten te sluiten van repliek op deze aantijgingen, schep je naar mijn idee geen klimaat waarin een vrije geest en een scherpe belichtende discussie gedijen kan.

Het staat FOK!eigenaren natuurlijk volkomen vrij om hierin een eigen richting te kiezen. Er kan geopteerd worden voor de rust van de gelijkgeschakelde mening in een ons-kent-ons-netwerkje, een soort van zuil op FOK! Hiermee zal naar mijn idee de dynamiek en de uitdaging aan deelname op FOK! afnemen voor geesten die aan de gedeelde trivialiteiten voorbij wensen te gaan en graag gescherpt blijven worden.

Sjun

P.S. Als ik niet gelezen had dat aan andere gebruikers werd toegeschreven klonen van Sjun te zijn dan had ik niets van me laten horen. Ik vind het echter sneu voor deze mensen dat hen postgelegenheid op FOK! ontnomen wordt op basis van een mogelijk respect voor wat wel sjunniaanse retoriek genoemd wordt. Zij kunnen het immers niet helpen dat de entiteit Sjun voor een toeschrijving van een opiniedelict een ban kreeg. Iets anders kan ik er in ieder geval niet van maken als ik de betreffende draad nog eens teruglees.

Verder vind ik het vreemd dat ook Lucida en Aah een ban kregen. Alsof deze mensen verantwoordelijk waren voor de kennelijke aversie die sjun opriep door Ryan3 na zijn voorspelling over het afserveren van opponenten tot de zoveelste toeschrijving uit te lokken en daarmee voor de FOK!kertjes zichtbaar te maken hoe veroordelingen wegens opinie'delicten' ontstaan.

Later maar eens meer over de wijze waarop een discussie op eeb forum verstierd wordt, zaken worden overdreven en de manier waarop slachtofferrol tactieken kunnen worden gebruikt om persoonlijk voordeel te halen
pi_27391027
Goed zo, die wilde ik al pasten. .
I´m back.
pi_27391213
Nieuw modewoord: betrachten. Idiomatische meelopers.
Wittgenstein
pi_27391223
Zal ik maar een voorzetje geven dan. Hoe komt het dat twee mannen, allebei volwassen en in het volle verstand, zo'n godsontiegelijk misbaar maken - zelfs een weblogje beginnen zie ik nu - omdat ze een bannetje krijgen, terwijl bijv. luus zelf staat te juichen bij een ban van SCH in POL. Schiet mij maar lek.

Iemand enig idee??? .
I´m back.
pi_27391256
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef Koekepan het volgende:
Nieuw modewoord: betrachten. Idiomatische meelopers.
Belichting. Als in cultuurkritische belichting. .
I´m back.
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2005 @ 23:19:44 #9
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27391306
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:02 schreef Ryan3 het volgende:
Goed, het usertje lucy heeft heel wat stoom af te blazen, zie link: Creationisme en Holocaustrevisionisme (plus nog wat dingen recht te zetten). Aangezien hij uit pure bescheidenheid tot nu toe nog geen recapitulatietopic heeft geopend - wat hij wel had beloofd -, zal toch iemand hem die gelegenheid moeten bieden. Of het moest natuurlijk zijn dat zijn steun en toeverlaat nog niet terug is op Fok!. Wat verder niet geeft, want hij communiceert tegenwoordig via zijn eigen weblogje, speciaal in het leven geroepen om het hem aangedane onrecht op Fok! te bestrijden.

Korte voorgeschiedenis: ongeveer 1 maand geleden werden lucy en zijn goede vriend sjuuun geband. Ja, mensen een ban. Een heuse ban. Het is toch wat hè. Dat dat zomaar kan. Zeker als je zo wat dag en nacht rondsjouwt op Fok!, met al je kloontjes. . Enfin, die ban was een aanslag op de vrijheid van meningsuiting dus, waardoor sjuuun & lucy zich nu zien als martelaren voor het vrije woord, geloof ik, dit en nog veel meer komt lucyboy hier straks bespreken. . Sounds like fun.

Lucy, old boy, brandt maar los hoor.
Uit dit soort topics blijkt maar weer hoe gefrustreerd jij bent.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_27391840
Luus??? .
I´m back.
  Admin donderdag 26 mei 2005 @ 23:36:27 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27391921
*open laten*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 26 mei 2005 @ 23:36:47 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27391933
Ik wilde goddomme vroeg naar bed!
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

† In Memoriam † donderdag 26 mei 2005 @ 23:37:10 #13
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27391954
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:36 schreef yvonne het volgende:
*open laten*
Jij verlaagt je nu wel heel erg.
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:38:03 #14
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
  Admin donderdag 26 mei 2005 @ 23:39:00 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27392008
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Uit dit soort topics blijkt maar weer hoe gefrustreerd jij bent.
Ja, post jij eens een beetje door, straks kom je met je onthullingen als we op vakantie zijn

Admin donderdag 26 mei 2005 @ 23:39:52 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27392039
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:38 schreef Ruis het volgende:
wat is dit voor vaag soort sticky?
D'as zeker vaag!
Breeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuls!

Hai beebie

pi_27392055
Deze van sjun is leuk:
quote:
Nu deze buitensluiting al even duurt, er nog steeds reden gegeven is voor de ban en er ook nog eens een klonenparanoia lijkt op te treden waarin ieder die zich ook maar enige kenmerken van de door de digitale entiteit sjun geëtaleerde stijl eigen maakte tot diens kloon verklaard wordt trek ik een andere conclusie. De FA betekent in het wilde weg, op basis van een tekort aan begrip van hetgeen bevraagd en gesteld is.
Ik begrijp dat men klonen bant op Fok! op grond van IP-adressen. Blijkbaar maakten epigonen van sjun zich zijn stijl zo eigen, dat zelfs hun IP-adres veranderde. Wat ze tegenwoordig toch niet kunnen, met die moderne techniek.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:40:34 #18
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27392071
De zure lucht trekt wederom snel omhoog uit dit topic.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_27392131
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

D'as zeker vaag!
Breeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuls!

Hai beebie
Ik heb er geen bezwaar tegen dat-ie sticky wordt hoor. Luus vast ook niet. . Dan prijkt zijn naam nl. bovenaan de lijst in ONZ.
I´m back.
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2005 @ 23:42:21 #20
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27392136
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ja, post jij eens een beetje door, straks kom je met je onthullingen als we op vakantie zijn
Wanneer ga je?
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:42:37 #21
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27392144
nou, het zal mij benieuwen
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_27392192
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:42 schreef Harry_Sack het volgende:
nou, het zal mij benieuwen
Ik pak de popcorn vast. .
I´m back.
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2005 @ 23:44:53 #23
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27392218
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik pak de popcorn vast. .
Daar heb ik net in gescheten, smakelijk!
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:46:45 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27392267
Voor de mensen die alweer op heksenjacht zijn...
Heb ik alvast een leuk nummer opgezocht, wellicht iets voor karaoke
quote:
P. Koelewijn - Ik kan geen kikker van de kant af duwen

Ik ben de man met twee linker handen
En daar ik rechts ben, gaat alles verkeerd !

Refr.:

Ik kan geen kikker van de kant af duwen
M´n handen zitten altijd in een kluwen
Ik verkoop alleen maar flauwekul
Ze noemen mij een grote nul
Ik kan geen kikker van de kant af duwen
M´n handen zitten altijd in een kluwen
Ik verkoop alleen maar flauwekul
Ze noemen mij, ze noemen mij
Ze noemen mij een nul

Ik werd geboren op een bruiloftsfeest
Daar was m´n moeder toen naar toe geweest
Maar plotseling kwam ik daar aangesjeest
´t feest in duigen, ik de dader en zo werd m´n vader vader

En van die tijd af gaat het glad verkeerd
Ik kreeg een windbuks van m´n ouwe heer
De klappen op m´n bipsje doen nog zeer
Want ik schoot daar onverschrokken, de kanarie van z´n sokken:

Refr.:

Ik was de grote denker van de klas
Maar leren kwam er niet meer aan te pas
En als de rest allang naar huis toe was
Zei de meester: “schrijf eens honderd keer ik ben een luie donder”

´k was tambour-maître van de harmonie
Maar dat was ook maar voor een dag of drie
Ik kreeg die knuppel nooit onder de knie
Toen ik ´m door de lucht liet fluiten, ging hij drie hoog door de ruiten:

Refr.:
M´n kans op trouwen is nihil
Want ik heb geen sex-appeal
Ik ben toen maar in dienst gegaan
En hielp in een week twee tanks naar de maan
  Admin donderdag 26 mei 2005 @ 23:48:22 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27392321
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Wanneer ga je?
Juli!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')