abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27494999
...althans dat verwachten wij.

Lucy's grote recapitulatietopic, deel 1.

Voor de volledigheid ook een link naar Sjuns weblogje http://sjun.web-log.nl/log/2649446 waar allerlei fraais over user Ryan3 valt te lezen.

Hier alvast een voorproefje van Sjuns huisvlijt. Kortom enjoy! .

Habemus Messiam. Etwas Beihilfe zur Verdichtungsfragen rundum Neugierde, Langweiligkeit und Holocaustobzession.

Enige jaren wordt FOK! verblijd met diverse trivialiteitentopics van de user Ryan3, gevuld met verdachtmakingen toeschrijvingen, al te vereenvoudigde wetenschap geplukt van een diversiteit aan fora als wetenschapsforum en weblogs. De aldus verkregen data wordt doorspekt met wat amerikaanse kreten als: 'that is', 'good cop, bad cop', 'sue me', 'inbreed hekel', beyond comprehension, freaky, anyway en opgevuld met te populaire afkortingen als 'wmb' 'etc', 'wrs',... Deze ryaanse siepeling met gestolde ideeën uit het seculier humanisme, feminisme, egalitarianisme, moreel relativisme, multiculturalisme en hedonisme stond aan de wieg van een populistische mix van een soort breezernederlands opgeleukt met bijzinnen. Zo kon een aansprekend begrip op FOK! worden gekweekt.

Als de FOK!versie van Henk Binnendijk knoopt de oudere jongere Ryan3 gesprekjes aan met jongeren en tieners om hen tot de enige ware leer van de politiek correcte gedachte te brengen. Daarnaast getroost hij zich de nodige moeite om hen via diverse digitale entiteiten te vermaken met onwaarschijnlijke verhalen voor bij het kampvuur. Zo kon een leven in betrekkelijke ledigheid worden voorzien van zingeving en werd een ondergewaardeerd ondernemingsraadslid via zijn toetsenbord tot een populair giphiaanse jongerenvriend met een missie.

Wie twijfelt aan zijn kwistig gestrooide toeschrijvingen en versimpelingen krijgt te maken met de secondanten en/of afsplitsingen van deze digitale profeet die niet schroomt de ander de maat te nemen. Eventueel volgt een ingreep van boven. De zalen moeten tenslotte vol voor een nieuwe libertair-sociaaldemagogische opwekking. Zijn fulminering tegen wederspanningen krijgt op diverse manieren vorm via stringente voortborduring op de eigen gedachtengang. Daarbij wacht hij bijvoorbeeld een moment af waarop iemand een enkele opmerking maakt die niet helemaal bij de draad is. Dat geeft hem het excuus om zich volledig buiten de draad te treden via een OH-verhaal. Via een suggestief verhaaltje of een suggestieve vraag probeert hjj zjin opponent een schuldgevoel te bezorgen. Lukt dit niet dan probeert hij via sentimentalisering anderen tegen zijn opponent te mobiliseren. Eventuel springt hij met een virtuele afsplitsing zichzelf bij. Alras verzandt zo een fatsoenlijke discussie in een onontwarbare woordbrij van bijzinnen of een slowchat met een secondant(e) of kloon.

Een digitale opwekking valt het beste te bewerken door een schare van digitale volgelingen te creëren. Via een of meerdere zuigdraadjes elders kan in die behoefte worden voorzien. Een veertiger schrijft zich in op een jongerensite en wekt via mystificatie van een alledaagse trivialiteit de belangstelling van pubers op beïnvloedbare leeftijd. Om deze mensen aan zich te binden moet er sprake zijn van een boze buitenwereld. Deze is niet al te moeilijk gecreëerd door middel van een rituele dans rondom diverse taboes. Door zichzelf enerzijds als vrij’denker’ en anderszijds als zelfbenoemd grootinquisiteur der moraal te presenteren konden taboes en toeschrijvingen worden ingezet om persoonlijke populariteit te verwerven waar een durchauung der Sache ontbrak. Het noodzakelijke vijandbeeld ter bewerking van een persoonlijkheidscultus kon via toeschrijvingen als holocaustontkenning en schepping van kamaradenkringetjes aan tegenstrevers worden gevoed. De stap van verrader van het volk naar de stap verrader van de politiek correcte gedachte is dan vlot gemaakt. Tegelijkertijd kon zo de eigen morbide belangstelling voor Adolf Eichmann en Adolf Hitler een legitiem karakter krijgen.

Wat een feest als de eigen entiteit gepresenteerd kan worden als jeugdgoeroe van een digitaal Hamelen. Een zeeuw hulde zich in jongerentaal om een tot leven gewekte digitale entiteit via slowchat en MSN van nader karakter te voorzien. Ter vermaeck van het volk kon de toeslaande verveling worden bestreden door aandacht te besteden aan een gezochte vijand die de sleetse riedel en een retoriek van overdrijving van de politiek correcte tiener- en jongerenlokker naar voren deed komen.

Laat ons in navolging van een eerdere oproep bidden voor Ryan3 in het nette opdat hij een leerervaring opdoet. Dat scheelt een eeuwige cyclus rondom een clintoneske breedspreker. Huilen draagt immers zo weinig bij aan verlichtende vooruitgang.

De analogie van de verdwenen duivel sjun heeft vast alle kwaad de politieke FOK!wereld gehaald. Zou er ooit een vervolg komen opdat wij niet vergeten?

pi_27495338
Leuk stukje, toch jammer dat iemand hiermee zijn tijd verdoet.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_27495392
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:07 schreef Blokhut het volgende:
Nou, dat is ook niet aardig naar Sjun.
pi_27495544
wtf is dit voor topic?
pi_27495594
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:14 schreef SlimShady het volgende:
wtf is dit voor topic?
Het gaat over Lucy's schone lei. .
pi_27495606
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:09 schreef Stali. het volgende:

[..]

Nou, dat is ook niet aardig naar Sjun.
Sorry. Sjun, ondanks dat je je druk maakt om de verkeerde dingen ben je een hele tovve gast 14.gif
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_27495899
Ik vind het sympathiek dat je Sjuns weblog-bijdragen hier plakt. Zo lijkt het net alsof hij helemaal niet geband is! .
Wittgenstein
pi_27495979
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:23 schreef Koekepan het volgende:
Ik vind het sympathiek dat je Sjuns weblog-bijdragen hier plakt. Zo lijkt het net alsof hij helemaal niet geband is! .
Ik hoop dat Sjun het hier ook warm van krijgt.
pi_27496900
1 ding vraag ik me af, om nu toch maar eens een serieuze aanzet te geven tot repcapituleren. Lucy rept nog regelmatig over het grote onrecht dat Sater met een onterechte ban is aangedaan. Nu is dat grote onrecht inmiddels rechtgezet naar ik begreep, maar waar blijft Sater dan??? Ze zit wel sjuuuneke's weblog vol te spammen met o.a. verwensingen naar mijn adres, geloof ik, maar op Fok! laat de Grand Old Lady - zoals de zeer gerespecteerde user Gajus zich over haar uitliet - niet meer zien. Als zij haar gram wil halen op Ryan3, wat uit haar bijdragen aan sjuuuneke's weblogje wel min of meer blijkt, waarom meldt deze Grand Old Lady zich niet op Fok!, bijv. in Lucy's recap-topic (die inmiddels aflevering 2 heeft bereikt). Verder wachten wij uiteraard ook de blijde komst af van die sexy Omara, die zo hitsig werd van Lucy. Om over Bela, Nathalitia, klompendanser, aryan8 enz. enz. - immers allemaal huisgenoten, one night stands dan wel stagiaires van ons slimmeke sjuuun, die door yvonne, ongetwijfeld oiv Ryan3, onterecht zijn geband - te zwijgen. Ik bedoel ik hoop toch niet dat de zeer gerespecteerde user Gajus andermaal achter het digitale net vist met de verering van een vrouwelijk user... Moge hij een wizzard zijn in het googlen, aan het beoordelingsvermogen van zo'n user begin ik dan toch ook behoorlijk te twijfelen, hoor. . Ik denk dat we met deze kwestie toch wel de crux te pakken hebben van deze langzamerhand ietwat onzalig wordende affaire, als het al een affaire is natuurlijk. Twee parmantige heertjes krijgen een ban en plotseling wordt ons een kijkje gegund in de diepte hunner krankzinngheid. Wie zit op zoiets te wachten?
I´m back.
  maandag 30 mei 2005 @ 22:55:25 #10
85889 lucida
équilibre
pi_27496969
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:07 schreef Blokhut het volgende:
Is dat niet een contradictie? Hoe kun je iets als leuk aanmerken, en tegelijkertijd ervan vinden dat het zonde van de tijd is? Verwar je sjun's bijdrage niet per ongeluk met jouw eigen geboorte?
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_27497117
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:55 schreef lucida het volgende:

[..]

Is dat niet een contradictie? Hoe kun je iets als leuk aanmerken, en tegelijkertijd ervan vinden dat het zonde van de tijd is? Verwar je sjun's bijdrage niet per ongeluk met jouw eigen geboorte?
Blokhut is wrs. een argeloze voorbijganger, dus Lucy rustig aan, neem anders wat mediwiet.
pi_27497490
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:55 schreef lucida het volgende:

[..]

Hoe zat dat ook weer, schavuit, Sater postte op jouw pc, totdat ze een eigen aansluiting zou hebben en nu zijn jullie al die tijd gewoon duo-users geweest??? Zoals sjuuun met zijn huisgenoten, one-night stands en stagiaires???

Neem je Sater weer mee als je reageert???
I´m back.
pi_27497588
Ik vraag het alleen maar voor Gajus hoor. .
I´m back.
pi_27498086
En ook in dit topic mag Nietzsche natuurlijk niet ontbreken.

[ Bericht 10% gewijzigd door OllieA op 30-05-2005 23:57:01 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 23:54:05 #15
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499183
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe zat dat ook weer, schavuit, Sater postte op jouw pc, totdat ze een eigen aansluiting zou hebben en nu zijn jullie al die tijd gewoon duo-users geweest??? Zoals sjuuun met zijn huisgenoten, one-night stands en stagiaires???

Neem je Sater weer mee als je reageert???
Kijk, dat jij niets van pc's snapt, betekent nog niet dat jij conclusies mag trekken op dat vakgebied.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_27499268
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kijk, dat jij niets van pc's snapt, betekent nog niet dat jij conclusies mag trekken op dat vakgebied.
Hé Aaahikwordgek, laat me je even een tip geven. Dit soort scherpzinnig bedoelde opmerkingen moet je iets anders formuleren, anders klopt de logische structuur niet. Als je bijvoorbeeld zegt "dat jij zo slecht bent in hardlopen, betekent nog niet dat je de marathon in New York kunt winnen" klopt er iets niet. Dat voel je waarschijnlijk zelf ook wel. Dus je moet je zin iets anders verpakken. Wat dacht je bijvoorbeeld van: "Het is overduidelijk dat je niks van pc's snapt, dus om verder gezichtsverlies tot een minimum te beperken zou ik mijn mond maar houden"? Die is redelijk gevat, dacht ik zelf.

Succes ermee!
Wittgenstein
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 23:57:09 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499272
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:59 schreef Stali. het volgende:

[..]

Blokhut is wrs. een argeloze voorbijganger, dus Lucy rustig aan, neem anders wat mediwiet.
Net zo argeloos als jij?
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2005 @ 23:59:17 #18
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499334
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:57 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Hé Aaahikwordgek, laat me je even een tip geven. Dit soort scherpzinnig bedoelde opmerkingen moet je iets anders formuleren, anders klopt de logische structuur niet. Als je bijvoorbeeld zegt "dat jij zo slecht bent in hardlopen, betekent nog niet dat je de marathon in New York kunt winnen" klopt er iets niet. Dat voel je waarschijnlijk zelf ook wel. Dus je moet je zin iets anders verpakken. Wat dacht je bijvoorbeeld van: "Het is overduidelijk dat je niks van pc's snapt, dus om verder gezichtsverlies tot een minimum te beperken zou ik mijn mond maar houden"? Die is redelijk gevat, dacht ik zelf.

Succes ermee!
Ik moet natuurlijk ruimte voor jou laten. Waarom zou ik mijn mond moeten houden als CS3 er niets van snapt? Toch bedankt voor je nutteloze tip.
pi_27499409
Je moet me toch eens vertellen waar je je geld mee verdient, Aaahikwordgek. Ik begin steeds meer te denken dat je je LTS niet hebt afgemaakt of zo. .
Wittgenstein
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 00:03:58 #20
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499473
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:01 schreef Koekepan het volgende:
Je moet me toch eens vertellen waar je je geld mee verdient, Aaahikwordgek. Ik begin steeds meer te denken dat je je LTS niet hebt afgemaakt of zo. .
Ik ben blij dat jij het spoor volledig bijster bent, al is dat natuurlijk ook zielig voor je.
Is het overigens niet Koekenpan, bakker van nutteloze opmerkingen?

En ehm, ik moet niets. Zeker niet van een Koekenpan.
pi_27499524
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Net zo argeloos als jij?
Joh, Ryan, zit je nu alweer tegen jezelf te lullen? .
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 00:07:25 #22
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499598
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:05 schreef Stali. het volgende:

[..]

Hoor je stemmen, CS3-entiteit?

Ik ga slapen, dat zal jou ook de nodige rust brengen, nietwaar? Nu kan je andere ik weer de hele nacht doorgaan en morgen weer vroeg opstaan om zich netjes om 9 uur op het werk te melden. Kusje, vrouw-entiteit van de CS3-clan.
  Admin dinsdag 31 mei 2005 @ 00:08:22 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27499637
Ah, zijn we weer.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27499690
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hoor je stemmen, CS3-entiteit?

Ik ga slapen, dat zal jou ook de nodige rust brengen, nietwaar? Nu kan je andere ik weer de hele nacht doorgaan en morgen weer vroeg opstaan om zich netjes om 9 uur op het werk te melden. Kusje, vrouw-entiteit van de CS3-clan.
Kusje terug lieve Ryan,
Ik vind ook dat Yvonne deze nare kloon maar moet bannen hoor, de pret is nu wel uit en Lucida heeft toch niets aan jou en we gaan niet met zijn allen wachten op jouw 25.000e post totdat je eindelijk gaat verklappen dat je Ryan3 bent. Daaag. .
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2005 @ 00:11:25 #25
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_27499722
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 00:05 schreef Stali. het volgende:

[..]

Overigens:

Ik reageerde op jou = Stali. Jij beweerde dat ik een kloon van Ryan3 ben. Nu zeg je dat Ryan3 tegen zichzelf lult, dus tegen Stali. Mag ik dan concluderen dat je jezelf nu dus verraden hebt en dat Stali = Ryan3?

QED
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')