Eenschquote:Op maandag 30 mei 2005 22:47 schreef Jane het volgende:
Definitely Naarden of Bussum!
Hilversum is oké of af en toe te gaan winkelen of zo. Maar daar ben je dus zo met de trein. Of de fiets. Of met de auto... al is autorijden in H'sum nu ook weer niet aan te raden.
Jah of Amsterdam, wtf moet je in Naarden?quote:
En toch is Naarden de enige stad van de 3.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 08:47 schreef Ender_W het volgende:
Ikzelf ben geboren en getogen in Hilversum en zou voor geen goud in Bussum of Naarden willen wonen. Het is allemaal net te dorps voor mij.
"Niet ideaal qua verkeer" is toch nog wel even iets anders dan "als je er eenmaal bent, kom je nooit op de plaats van bestemming en ook nooit het dorp meer uit". Zoals in Hilversum dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 08:47 schreef Ender_W het volgende:
En al het geklaag over het rijden in het centrum van Hilversum. Naarden en Bussum zijn ook zeker niet ideaal qua verkeer. Maar ik denk dat, dat geldt voor vrijwel elk stadscentrum van Nederland.
True.. Als je dan toch gaat verhuizen, doe het dan goed! Watergraafsmeer vind ik een mooie buurt in Adam, veel groen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 08:55 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Jah of Amsterdam, wtf moet je in Naarden?![]()
Ik denk dat het bij het Kraaiennest in Zuid-Oost de TS zich ook vast en zeker zal vermakenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:24 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
True.. Als je dan toch gaat verhuizen, doe het dan goed! Watergraafsmeer vind ik een mooie buurt in Adam, veel groen.
Egeldonkquote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:26 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij het Kraaiennest in Zuid-Oost de TS zich ook vast en zeker zal vermaken![]()
De enige met stadsrechten, I know. Toch is het naar formaat een dorp. Of laat ik zeggen, het heeft een dorps karakter. Zo beter?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:07 schreef Jane het volgende:
[..]
En toch is Naarden de enige stad van de 3.
[..]
"Niet ideaal qua verkeer" is toch nog wel even iets anders dan "als je er eenmaal bent, kom je nooit op de plaats van bestemming en ook nooit het dorp meer uit". Zoals in Hilversum dus.
Huizen is KUTquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:05 schreef Razor21 het volgende:
Als ik jou was zou ik lekker naar Huizen verhuizen 7km van Bussum vandaan, 14 KM van Hilversum en 25 KM van Amsterdam. En hemelsbreed 3 KM van Almere als je veerdienst teminste pakt naar Almere Haven.
Zomers lekker op de boulevard wat drinken aan het Gooimeer. Mooie bosrijke omgeving.
Alleen de huizen zijn behoorlijk duur, vooral in de omg. het Oude Dorp (ik woon er gelukkig wel)
4e Kwadrant is ook erg mooi, maar prijzig en is helemaal aan de andere kant van Huizen.
Vind het heerlijk om te wonen, het nadeel is alleen dat het een dorp is. Dus als ik nu een scheet laat staat het morgen al in het Huizers Zeikerdje.
Hilversum is ECHT EEN KUT DORP vind het een dood dorp. Vermijd deze stad als je met de auto bent.![]()
Tuurlijk overdrijf ik, maar dat de verkeerssituatie in Hilversum rampzalig is voor automobilisten, is in de verre omtrek bekend hoor. Dat kan toch zelfs (of juist!) een Hilversummer niet ontkennen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:56 schreef Ender_W het volgende:
En Hilversum uitkomen is juist makkelijk, je kan maar 1 kant opEn das het dorp uit. Overdrijven is ook een vak is het niet?
quote:Op maandag 30 mei 2005 22:03 schreef Sjonnjoop het volgende:
Bussem, tenzij je van druk houdt: Hilversum, Naarden is nog veel leuker, maar wat minder winkels dan Bussum. heb je al bedacht wat je budget is, huizen zijn een stukje (3x < ) duurder dan waar je vandaan komt
Hoi,quote:Op maandag 30 mei 2005 22:18 schreef Pissie het volgende:
Hoi Esther,
Als ik jullie was zou ik voor Hilversum kiezen. Ik heb het zelf absoluut niet op Bussum, kom er alleen af en toe om te winkelen. Zou er niet willen wonen. Naarden is op zich wel een leuke plaats, maar wel heel anders als Bussum of Hilversum.
Het ligt er natuurlijk ook wel aan waar je het snelste woonruimte kunt krijgen. Ik weet niet of je wilt huren of kopen, dat maakt het alweer wat makkelijker namelijk. Er staat genoeg te koop in Hilversum en omgeving. (is wel redelijk duur hier helaas) Misschien kun je ook eens nadenken over Kortenhoef, Nederhorst den Berg of Loosdrecht ofzo, liggen ook allemaal tegen Hilversum aan, bied weer wat meer mogelijkheden.
Voor de rest is en blijft het natuurlijk een persoonlijke keuze. Als ik jullie was zou ik voor Hilversum gaan. En welke buurten wel of niet... ja... woon zelf in Hilversum Noord, maar ben geboren in Hilversum Zuid, bevalt me allebei eigenlijk wel. Denk eerder dat het bepaalde straten of gedeeltes van buurten zijn waar je beter niet kunt wonen. Maar ook dat is maar net wat je gewend bent enzo.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze maar, wie weet kan ik ze voor je beantwoorden.
In ieder geval succes met het zoeken naar woonruimte in het Gooi.
Groetjes!!!
Hoi Doeka,quote:Op maandag 30 mei 2005 22:40 schreef doeka het volgende:
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Wij neigen momenteel wel meer naar Naarden of Bussum, omdat juist dat dorpse ons meer aanspreekt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 08:47 schreef Ender_W het volgende:
Als ik dan toch moet kiezen, dan toch zeker Hilversum. Het is zeker net zo dorps als Bussum ondanks dat het veel groter is. En er dus ook veel meer te vinden is. Ikzelf ben geboren en getogen in Hilversum en zou voor geen goud in Bussum of Naarden willen wonen. Het is allemaal net te dorps voor mij. (Heb de middelbare school in Bussum gedaan dus ken het drop). En al het geklaag over het rijden in het centrum van Hilversum. Naarden en Bussum zijn ook zeker niet ideaal qua verkeer. Maar ik denk dat, dat geldt voor vrijwel elk stadscentrum van Nederland.
Waarom zou je kiezen voor Bussum?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:15 schreef man_in_love het volgende:
Ik denk dat ik zelf, met keuze uit deze drie, zou kiezen voor Bussum.
Heb je al nagedacht over de wat kleinere plaatjes in de buurt als Nederhorst-den-Berg, Vreeland, Muiderberg en zo? Of over Weesp?
Huizen lijkt ons inderdaad erg leuk. Is het ook te doen op de fiets van Huizen naar Naarden-Bussum? Hoe lang doe je daar ongeveer over?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:05 schreef Razor21 het volgende:
Als ik jou was zou ik lekker naar Huizen verhuizen 7km van Bussum vandaan, 14 KM van Hilversum en 25 KM van Amsterdam. En hemelsbreed 3 KM van Almere als je veerdienst teminste pakt naar Almere Haven.
Waarom vind je Naarden het leukst? Zou je dit willen toelichten? Zo kunnen wij beter een beeld vormen van het hoe en waarom.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:20 schreef Stuart het volgende:
Ik zou voor Naarden gaan, hoewel de bereikbaarheid vanuit Hilversum of Bussum beter is
Toch vind ik Naarden veruit het leukste. Als 2e keus zou ik gaan voor Hilversum trouwens![]()
Daar hadden wij ons ook eerst georienteerd maar dat ligt voor ons te ver van het noorden af, daar wonen nog veel familie en vriendin. Dat is ook de reden dat we besloten hebben om ons in het gooi te gaan vestigen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:38 schreef Ontopic het volgende:
Ga voor Heemstede, Aerdenhout of Bloemendaal.
Ook allemaal in de buurt van Amsterdam en in de buurt van het strand.
Ongeveer dezelfde prijs qua huizen en evenveel groen.
Als je echt in Bussum, Naarden of Hilversum wil wonen zou ik voor Naarden of Bussum gaan.
Fietsen van Huizen (Centrum) naar Naarden-Bussum is toch snel half-uurquote:Op donderdag 2 juni 2005 13:35 schreef Ethel het volgende:
[..]
Huizen lijkt ons inderdaad erg leuk. Is het ook te doen op de fiets van Huizen naar Naarden-Bussum? Hoe lang doe je daar ongeveer over?
Groetjes,
Esther
DAt het net wat minder druk is in Bussum/Naarden dan in Hilversum is voor ons denk ik een reden om toch eerder voor 1 van die 2 te kiezen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:31 schreef appelsap het volgende:
Ik persoonlijk zou in Bussum gaan wonen.
Je hebt er alles dicht in de buurt.
het is er net iets minder druk voor de kinderen.
Je hebt er veel groen in de buurt, prachtige bossen en hei, meren. Gooimeer is in de buurt!
Hilversumse meent, weesp, loosdrecht, muiderberg, 's gravenland
off topic:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:49 schreef schatje het volgende:
Ethel van het Big Brother forum![]()
.
Ontopic: Ik zou absoluut niet voor Hilversum gaan. Dus Bussum of Naarden. Ikzelf zou voor Naarden gaan.
Bedankt voor je advies. Had al gehoord dat Bussum Zuid slechte delen had. Hoe is het winkelcentrum in Naarden?quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:31 schreef Unity het volgende:
Hilversum is zoals al meerdere keren vermeld gewoon kut. Je kunt er kleren kopen en er is een Burger King, en dat is het wel zo'n beetje. Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.
Ik woon zelf in Bussum, leuk dorpje, en zolang je maar niet buiten het centrum komt is het een prima buurt voor je zoontje en dochtertje om op te groeien (daarmee bedoel ik: als je maar niet in Bussum-Zuid gaat wonen want dat is echt een rotbuurt). Naarden is gewoon iets rustiger, voor mijn gevoel wat minder criminaliteit (check de McDonald's in Bussum voor de gein maar eens op een willekeurige dag) en wat meer dorp-achtig; als ik een kind zou hebben, zou ik willen dat het daar opgroeide. En, mocht je iets nodig hebben, Bussum is (in het uiterste geval) 5 minuten rijden.
Geen idee; dit zijn in iedergeval mijn argumenten waarom ik er nooit zou willen wonen;quote:
Klopt. Daarom gaan we ook voor een 3-kamer woning. haha. Want 4 valt niet binnen ons budget. En we wonen nu ook redelijke klein met zelfs maar 2 slaapkamers, dus 3 is voor ons al groot! Maar ook voldoende hoor. Daarnaast vinden we de plek belangrijker dan de grootte van het huis. Ik woon liever klein in een leuke buurt, dan groot ergens ver weg. Dat is ook de reden dat we niet in Almere gaan wonen. Want ondanks alles heb je daar voor dat geld leuke grote huizen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:30 schreef LuxXxie het volgende:
Ethel, voor dat bedrag zijn de kansen niet groot om een redelijke 4 kamer woning te vinden. Qua prijzen voor een 4-kamer woning kom je nog het beste uit in Hilversum dan Bussum dan Naarden dan Huizen dan Blaricum (al liggen de laatste 3 erg dicht bij elkaar).
Ik heb zelf 25 jaar in het Gooi gewoond, de Bijvanck (Blaricum)
ai, als we geen auto krijgen valt Huizen dus definitief af, want mijn vriend is niet zo sportief dat hij dat elke dag 2x wil doen helaas.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:40 schreef LuxXxie het volgende:
Fietsen van Huizen (Centrum) naar Naarden-Bussum is toch snel half-uur![]()
Er zijn toch wel basisscholen in Naarden? En toch wel een klein winkelcentrum?quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:42 schreef devv05 het volgende:
Naarden sowieso niet, daar is echt helemaal niks te beleven (zelfs vrijwel geen enkele winkel), en Naarden-vesting is veeeel te krap, daar wil je echt niet wonen. Hilversum en Bussum zijn allebei leuk, persoonlijk vind ik Hilversum gezelliger (en groter centrum natuurlijk) dus daar in een rustig wijkje zit je denk ik het best
En er zitten wat meer scholen etc. ook
Dat had ik inmiddels begrepen dat de verkeerssituatie rampzalig is in Hilversum.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:43 schreef Verbal het volgende:
Als geboren en getogen Hilversummer kan ik je aanraden: Bussum of Naarden.
Nog niet eens vanwege de plaats zelf (al heeft die ook zijn stevige nadelen), maar de verkeerssituatie is zo'n beetje de ergste van Nederland.
V.
Hoe lang is het fietsen naar Bussum?quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:48 schreef devv05 het volgende:
- Voor winkeltjes en boodschappen moet je al minstens naar Bussum (nu is dat niet zo heel ver, maar toch)
- Weinig scholen en voorzieningen
Ik zou dan toch voor Bussum of Hilversum gaan, ik denk Bussum, dat zit een beetje tussen Hilversum en Naarden in.
Dat begin ik nu ook te beseffen dat er vrij weinig in Naarden is. Jammer, want ik had daar al leuke huizen gezien.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:57 schreef Ender_W het volgende:
In Naarden is vrij weinig wat dat betreft de meesten gaan ook daarvoor naar Bussen (de mensen die ik ken uit Naarden)
Overigens, leek je net mij verkeerd begrepen te hebben, Hilversum is net zo dorps als Bussum alleen een slag groter. Ik denk als je dicht bij een station wilt zitten Hilversum (3 stations) en Bussum(2 stations) toch makkelijker zijn dan Naarden.
Er is daar geloof ik een kleine basisschool (of nu 2 doordat er een gesplits is dat weet ik niet zeker), winkels zijn er vrijwel niet en een winkelcentrum al helemaal niet.. In Naarden-vesting zitten een paar winkels maar dat stelt echt niks voor.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:53 schreef Ethel het volgende:
[..]
Er zijn toch wel basisscholen in Naarden? En toch wel een klein winkelcentrum?
Met kindjes zijn de prioriteiten zowiezo wat saaier dan toen het motto in het leven nog "lang leve de lol was".
Naarden heeft een klein openlucht zwembad en een hele kleine bibliotheek die heel vaak dicht is (dan kun je terecht in Bussum)quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:57 schreef Ethel het volgende:
[..]
Hoe lang is het fietsen naar Bussum?
En is er in Naarden geen zwembad of bibliotheek?
Valt zover ik weet wel mee.. Maar sowieso zou ik wat meer buiten het centrum gaan wonen, het station ligt er bijna middenin. Overigens vind ik dat er in Bussum ook een paar gevaarlijke kruispunten zijn (o.a. die bij het spoor/Macx)quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:59 schreef Ethel het volgende:
[..]
Dat begin ik nu ook te beseffen dat er vrij weinig in Naarden is. Jammer, want ik had daar al leuke huizen gezien.
In Hilversum schijnt de buurt rondom het station toch juist niet zo goed te zijn?
Nou daar weet ik heel weinig vanaf. Ik woon zelf dicht in de buurt van Sportpark en dat is geen slechte buurt, ook in de buurt van Hilversum Noord is geen slechte buurt naar mijn weten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:59 schreef Ethel het volgende:
[..]
Dat begin ik nu ook te beseffen dat er vrij weinig in Naarden is. Jammer, want ik had daar al leuke huizen gezien.
In Hilversum schijnt de buurt rondom het station toch juist niet zo goed te zijn?
Heb op je advies net even "gefundaat" op Nederhorst den Berg en leuke huizen voor je geld. Dat groen klinkt ook leuk. Maar als we geen auto krijgen, dan is het geen optie.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:50 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Volgens mij kun je beter in een dorpje eromheen gaan wonen.
Mn broer heeft in Bussum gewoond, woont nu in Nederhorst-den-Berg, is erg rustig, veel groen, en de Spiegelplas
Dat fietsen is dus goed te doen. Klinkt wel leuk een zwembad, bieb en zelfs een kinderboerderij dus. Aangezien mijn zoon momenteel dol is op alles wat beweegt en dat koe noemt, is dat juist weer een + voor Naarden. Heeft Bussum ook een kinderboerderij?quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:02 schreef devv05 het volgende:
Naarden heeft een klein openlucht zwembad en een hele kleine bibliotheek die heel vaak dicht is (dan kun je terecht in Bussum)
Fietsen naar Bussum is afhankelijk waar in Naarden je zit.. Maar reken tussen de 5 en 15 minuten ongeveer. Opzich niet zo heel ver dus, maar daar moet je ook wel zijn want in Naarden is niets. (nahja, een kinderboerderij en het is leuk om over de vestingswallen te wandelen, maar dat heb je na een paar keer ook wel gezien)
Dus eigenlijk is Nederhorst Den Berg een soort Naarden in het klein?quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:13 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Je hebt idd wel een auto nodig als je daar gaat wonen, files weet ik niet, in het dorpje zelf niet![]()
Winkels zijn er ook niet echt superveel, een supermarkt/cafetaria/paar cafe's/bakker dat soort dingen.
Er is geloof ik 1 klein winkelcentrum
Het is eigenlijk 1 straat met links huizen, er is wel veel water in de buurt, oa de spiegelplas(groot meer)
Hallo Esther,quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:30 schreef Ethel het volgende:
[..]
Hoi Doeka,
Dank voor je reactie. Erg duidelijk. Daar heb ik zeker wat aan. Ik had al begrepen dat alle scholen in Bussum aanwezig zijn. Zijn er in Naarden ook middelbare scholen en een zwembad?
Zoals je Bussum beschrijft, "het dorpse, maar toch alles aanwezig" dat spreekt me erg aan en dat is wat we zoeken. We wonen nu in Groningen, dat is een stad, maar wel met het gemoedelijke van een dorp. En een beetje winkelen is toch ook zo prettig op zijn tijd.
Huizen lijkt me inderdaad leuk, maar geen station.
Groetjes,
Esther
Weet ik niet, maar zowel Naarden als Hilversum hebben er een die vanuit Bussum ERG goed te bereiken zijn.quote:
Hoi Doeka,quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:31 schreef doeka het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:17 schreef devv05 het volgende:
Ik zou inderdaad gewoon een keer naar die dorpen/steden toe en zelf kijken hoe het je bevalt
Er zal vast in Bussum ook wel een kinderboerderij zitten, maar waar weet ik zo niet.. In Naarden dus in iedergeval wel, en daar over de vestingswallen kun je ook leuk wandelen.. Dat is dan wel weer een + punt. Misschien met kleine kinderen is Naarden wel aan te raden (het normale deel dan, niet vesting), maar ik zou het zelf te saai vinden, zelfs met Bussum op fietsafstand
De kant van het Oosterspoorplein heeft in de volksmond de bijnaam 'Gouden Driehoek' omdat daar nogal wat dealertjes rondcrossen, ja, maar daar wil je met een gezinnetje toch al niet wonen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:59 schreef Ethel het volgende:
Achter die chocoladefabriek zit een kinderboerderij, of iig een veldje met geitjes e.d.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:17 schreef devv05 het volgende:
Er zal vast in Bussum ook wel een kinderboerderij zitten, maar waar weet ik zo niet..
Naardenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:20 schreef Stuart het volgende:
Ik zou voor Naarden gaan, hoewel de bereikbaarheid vanuit Hilversum of Bussum beter is
Toch vind ik Naarden veruit het leukste. Als 2e keus zou ik gaan voor Hilversum trouwens![]()
Nope, als je goedkoop wil in die regio dan moet je naar Weesp gaan, en zelfs dat is duur.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:29 schreef Unity het volgende:
Het Gooi is geen goedkope buurt om te wonen helaas.
Bussum heeft een hertenkampje, grenzend aan de prachtige hei, op de hei zit ook een speeltuintje, en je kunt prima met de fiets over de hei naar hilversum; verder is men nu bezig om een oude uitspannig uit de jaren 70, naast het hertenkamp weer tot speeltuin te maken, met een handtekeningenactie is men bezig de gemeente te vermurwen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:02 schreef Ethel het volgende:
[..]
Ik schreef net al dat mijn vriend dinsdag gaat rondtoeren en kijken, en ik ga binnenkort ook mee. Maar hij doet daar het 1e "veldwerk". Ik kan niet mee want ik moet nog werken, en ik geef borstvoeding. Onze dochter is nu 4 maanden en krijgt nog om de 4 uur eten. De creche zit hier op de hoek van mijn werk, dus dat is makkelijk.
Misschien weet Doeka of er een kinderboerderij is in Bussum?
Groetjes,
Esther
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik mis in de discussie vandaag een beetje de opmerking dat Naarden en Bussum natuurlijk wel echt tegen elkaar aan liggen. Ze gaan als het ware in elkaar over, dus die gemeentegrens is helemaal niet zo interessant. Ik bedoel, ik woon in Naarden, maar ik doe mijn boodschappen ook in Bussum. Gewoon, omdat het centrum van Bussum nu eenmaal dichterbij is dan dat van Naarden. Het ligt er dus maar net aan wáár je in Naarden zou gaan wonen of je ver van een winkelcentrum af woont. Maar ja, ook in Bussum kun je ergens gaan wonen waar je relatief ver van de winkels vandaan zit.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:29 schreef Unity het volgende:
Winkelcentrum in Naarden? Grappenmaakster!
Nee, Naarden is wel een beetje dood in vergelijking met Bussum.
Ik denk dat het inderdaad handig is om een keertje in de buurt te komen kijken.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:02 schreef Ethel het volgende:
Ik schreef net al dat mijn vriend dinsdag gaat rondtoeren en kijken, en ik ga binnenkort ook mee.
Dat heeft Hilversum ook allemaal.. En in Hilversum hoef je op zich niet naar Amsterdam. Het winkelaanbod is in Hilversum behoorlijk groot en wordt steeds diverser.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:40 schreef Unity het volgende:
Naarden heeft een kinderboerderij in Naarden-Vesting, wat ongeveer 300 meter van Bussum af ligt.Ik ben het er overigens niet mee eens dat je grote stukken moet fietsen of rijden als je in Bussum of Naarden woont. Practisch alles wat je nodig hebt is op steenworp afstand, alleen is het 'winkelcentrum' van Bussum nou niet echt spectaculair te noemen. Maar daar is Amsterdam voor.
Zowel Bussum als Naarden heeft een zwembad. Naarden heeft de Lunet, een klein zwembad goed geschikt voor kleine kinderen imo, en Bussum heeft het Sportfondsenbad ofzo. Ook hebben beide dorpen een voetbalclub, hockeyclub, etc.
Dat is waar, maar dat stond ook helemaal niet ter discussie. Bussum is imo slechts inferieur aan Hilversum wat betreft het winkelaanbod. Maar daar heb je de trein voor. Of auto, fiets, schoenen, etc.quote:Op zondag 5 juni 2005 16:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat heeft Hilversum ook allemaal.. En in Hilversum hoef je op zich niet naar Amsterdam. Het winkelaanbod is in Hilversum behoorlijk groot en wordt steeds diverser.![]()
En daarbij heeft Bussum een van de beste honkbalteams van Nederland!quote:Op zondag 5 juni 2005 15:40 schreef Unity het volgende:
Ook hebben beide dorpen een voetbalclub, hockeyclub, etc.
je moet gewoon weten hoe dat werktquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:03 schreef devv05 het volgende:
[..]
Valt zover ik weet wel mee.. Maar sowieso zou ik wat meer buiten het centrum gaan wonen, het station ligt er bijna middenin. Overigens vind ik dat er in Bussum ook een paar gevaarlijke kruispunten zijn (o.a. die bij het spoor/Macx)
uhuhquote:Op zondag 5 juni 2005 18:08 schreef Jane het volgende:
[..]
En daarbij heeft Bussum een van de beste honkbalteams van Nederland!
http://www.hcaw.nl/
Als je haast hebt, dan is die spoorwegovergang toch altijd nog een stuk beter dan die hier bij de Zwarte Weg.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
je moet gewoon weten hoe dat werkt
niks gevaarlijks aan! je moet alleen geen haast hebben (of bezopen uit een van de kroegen komen..)
[offtopic]Oeh, hebben ze gewonnen vandaag? Kon er niet heen, omdat ik een verjaardag had.[/offtopic]quote:
Er zijn in Naarden wel winkels, maar echt niet super veel, supermarktje, groenteboer, slager, paar kledingwinkels, maar verder niet super veel... wel rustiger (vindt ik) dan hsum. Enige relexte aan naarden vind ik de vesting, zeer relext lopen met mn hond en toen ik klein was echt super vaak gespeeld, ook dagen in vestigingsmuseum enzo (lekker educatief! haha)quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:53 schreef Ethel het volgende:
[..]
Er zijn toch wel basisscholen in Naarden? En toch wel een klein winkelcentrum?
Met kindjes zijn de prioriteiten zowiezo wat saaier dan toen het motto in het leven nog "lang leve de lol was".
geen idee, volg t niet meer, ben het laatste jaar geen lid meer en volg het nu niet echtquote:Op zondag 5 juni 2005 18:13 schreef Jane het volgende:
[..]
[offtopic]Oeh, hebben ze gewonnen vandaag? Kon er niet heen, omdat ik een verjaardag had.[/offtopic]
ik bedoelde meer dat 1 van de 4 stukken eenrichtingsweg is met een flinke dode hoek. en de meeste bmw's etc, crossen daar lekker doorquote:Op zondag 5 juni 2005 18:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Als je haast hebt, dan is die spoorwegovergang toch altijd nog een stuk beter dan die hier bij de Zwarte Weg.Tenminste, als die lui in Amersfoort die hem moeten bedienen koffie aan het halen zijn of zitten te slapen.
Maar ja, dat probleem heb je in Hilversum natuurlijk ook. Daar wordt die ene overgang ook door Amersfoort bediend en daar sta je dus ook af en toe te wachten tot je een ons weegt.
De Stationsweg idd, da's waar. Maar op zich vind ik hem nog wel meevallen hoor.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat 1 van de 4 stukken eenrichtingsweg is met een flinke dode hoek. en de meeste bmw's etc, crossen daar lekker door
Bussum en Naarden zijn allebei dood. Bussum is hoogstens iets minder dood. Als je van dorpjes houdt kan het best leuk zijn. Maar de vraag is of de huizenprijzen het waard zijn om er te gaan wonen. Er zijn wel meer dorpen in de buurt van A'dam die goedkoper zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:29 schreef Unity het volgende:
Winkelcentrum in Naarden? Grappenmaakster!
Nee, Naarden is wel een beetje dood in vergelijking met Bussum. Bussum Zuid is een beetje vergelijkbaar met de Hilversumse Meent. Het is daar niet slecht ofzo hoor, geen sloppenwijk, maar mijn indruk en ervaring is dat er gewoon veel asociale mensen wonen.
ik vind em ook meevallenquote:Op zondag 5 juni 2005 19:25 schreef Jane het volgende:
[..]
De Stationsweg idd, da's waar. Maar op zich vind ik hem nog wel meevallen hoor.
Ja, de Baarn tip was van mij. Het scheelt echt aanzienlijk in huizen prijs en ligt centraal in Nederland.quote:Op maandag 6 juni 2005 17:42 schreef Ethel het volgende:
Hallo allemaal,
Even snel een korte reactie want we hebben 2 zieke kinderen.
Maar ik wil jullie ten eerste hartelijk bedanken voor alle uitgebreide reacties! Dank zij jullie hebben wij zo wel een beter beeld kunnen vormen en kunnen we gerichter gaan zoeken en nadenken over wat wij nou belangrijk vinden.
Iemand in dit topic opperde de woonplaats Baarn. We hebben dit op funda zitten bekijken en de huizen zijn daar een stuk goedkoper dan in Bussum/Naarden. Wel is het een kwartier langer met de trein naar Amsterdam, maar daartegenover staat dat je waarschijnlijk wel kan zitten.
Morgen gaat mijn vriend Baarn verkennen.
Weet iemand nog iets meer over Baarn te vertellen? Leuke wijken? Waar moet je op letten?
Baarn komt dus ook zeker in aamerking (mits er niet teveel nagatieve berichten komen, haha).
Groetjes,
Esther
Hallo Esther,quote:Op maandag 6 juni 2005 17:42 schreef Ethel het volgende:
Hallo allemaal,
Maar ik wil jullie ten eerste hartelijk bedanken voor alle uitgebreide reacties! Dank zij jullie hebben wij zo wel een beter beeld kunnen vormen en kunnen we gerichter gaan zoeken en nadenken over wat wij nou belangrijk vinden.
Iemand in dit topic opperde de woonplaats Baarn. We hebben dit op funda zitten bekijken en de huizen zijn daar een stuk goedkoper dan in Bussum/Naarden. Wel is het een kwartier langer met de trein naar Amsterdam, maar daartegenover staat dat je waarschijnlijk wel kan zitten.
Weet iemand nog iets meer over Baarn te vertellen? Leuke wijken? Waar moet je op letten?
Baarn komt dus ook zeker in aamerking (mits er niet teveel nagatieve berichten komen, haha).
Hilversum, Naarden en Bussum ook, maar is even naar de achtergrond verschoven. Mijn vriend is er zaterdag geweest, en sommige delen zijn hem wel tegengevallen. Een straat (bv de veldheimerlaan), kan gedeeltelijk goed en gedeeltelijk "slecht" zijn.
We weten ook nog steeds niet of hij een auto krijgt of niet, dus dan komt mogelijk Huizen en bv Kortenhoef enzo in aanmerking.
Zo lastig allemaal. pfff.
Wordt vervolgd...
Groetjes,
Esther
Ik merk dat je erg bezig bent met welke straten goed of slecht zijn.. No offence, maar er bestaat volgens mij geen dorp of stad zonder 'n allochtonen buurt of 'n buurt waar iemand woont die psychisch niet helemaal in orde is.quote:Op maandag 6 juni 2005 17:42 schreef Ethel het volgende:
Hallo allemaal,
Hilversum, Naarden en Bussum ook, maar is even naar de achtergrond verschoven. Mijn vriend is er zaterdag geweest, en sommige delen zijn hem wel tegengevallen. Een straat (bv de veldheimerlaan), kan gedeeltelijk goed en gedeeltelijk "slecht" zijn.
We weten ook nog steeds niet of hij een auto krijgt of niet, dus dan komt mogelijk Huizen en bv Kortenhoef enzo in aanmerking.
Zo lastig allemaal. pfff.
Wordt vervolgd...
Groetjes,
Esther
Dank je wel voor de tip! Mijn vriend is nu in Baarn (ik schreef al Bussum, haha), en tot nu toe zeer enthousiast! Hij is bij makelaars en huizen aan het bekijken. We hadden een hele leuke gezien aan de oosterstraat nr 90, maar die is natuurlijk alweer verkocht, grrr.quote:Op maandag 6 juni 2005 18:28 schreef Paris1 het volgende:
Hallo Doeka,quote:
Taurus,quote:Op maandag 6 juni 2005 23:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar de Hilversumse Meent! (postcode 1218 meestal..)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:31 schreef Ethel het volgende:
Nou, Baarn enorm leuk, maar nu hebben we een auto. Dan is Baarn weer niet ideaal, grrr.
Nu komen bv Huizen, Muiden, Kortenhoef e.d. in aanmerking.
Wie weet daar wat over te vertellen? Wat is leuk en wat niet? Waar op letten?
Lijkt wel of overal waar we kijken dat vervolgens afgeschoven wordt. Zucht...
We blijven funda'en, alleen steeds op andere plaatsen. En ik houdt al niet zo van verandering...
Groetjes,
Esther
De hilversums meent vind iknou echt ruk. daar ehb je (bijna) niets en moet je dus voor alles naar bussum toe. Ook over de bewoners 9die ik ken dan...) ben ik niet echt te spreken....quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:35 schreef qu63 het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar de Hilversumse Meent! (postcode 1218 meestal..)
rustig, kindvriendelijk, en dicht bij Hilversum (8km) Amsterdam (24km) en Bussum/Naarden!
Huizen zijn ook niet al te duur
Je woont lekker rustig.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:12 schreef snellejelle het volgende:
[..]
De hilversums meent vind iknou echt ruk. daar ehb je (bijna) niets en moet je dus voor alles naar bussum toe. Ook over de bewoners 9die ik ken dan...) ben ik niet echt te spreken....
dichtbij het grote hilversum valt ook wel mee..... vanuit bussum ben je er natuurlijk minstens net zo snel. Maar ja, ik vind het gewoon net niks.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:18 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je woont lekker rustig.
Koophuizen zijn de betere buurten
Veel groen
Kindvriendelijk
Dichtbij het centrum van Bussum (15 mins fietsen, auto of bus)
24 Km van Amsterdam
Dichtbij het "grotere" Hilversum
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |