Klopt. Daarom gaan we ook voor een 3-kamer woning. haha. Want 4 valt niet binnen ons budget. En we wonen nu ook redelijke klein met zelfs maar 2 slaapkamers, dus 3 is voor ons al groot! Maar ook voldoende hoor. Daarnaast vinden we de plek belangrijker dan de grootte van het huis. Ik woon liever klein in een leuke buurt, dan groot ergens ver weg. Dat is ook de reden dat we niet in Almere gaan wonen. Want ondanks alles heb je daar voor dat geld leuke grote huizen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:30 schreef LuxXxie het volgende:
Ethel, voor dat bedrag zijn de kansen niet groot om een redelijke 4 kamer woning te vinden. Qua prijzen voor een 4-kamer woning kom je nog het beste uit in Hilversum dan Bussum dan Naarden dan Huizen dan Blaricum (al liggen de laatste 3 erg dicht bij elkaar).
Ik heb zelf 25 jaar in het Gooi gewoond, de Bijvanck (Blaricum)
ai, als we geen auto krijgen valt Huizen dus definitief af, want mijn vriend is niet zo sportief dat hij dat elke dag 2x wil doen helaas.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:40 schreef LuxXxie het volgende:
Fietsen van Huizen (Centrum) naar Naarden-Bussum is toch snel half-uur![]()
Er zijn toch wel basisscholen in Naarden? En toch wel een klein winkelcentrum?quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:42 schreef devv05 het volgende:
Naarden sowieso niet, daar is echt helemaal niks te beleven (zelfs vrijwel geen enkele winkel), en Naarden-vesting is veeeel te krap, daar wil je echt niet wonen. Hilversum en Bussum zijn allebei leuk, persoonlijk vind ik Hilversum gezelliger (en groter centrum natuurlijk) dus daar in een rustig wijkje zit je denk ik het best
En er zitten wat meer scholen etc. ook
Dat had ik inmiddels begrepen dat de verkeerssituatie rampzalig is in Hilversum.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:43 schreef Verbal het volgende:
Als geboren en getogen Hilversummer kan ik je aanraden: Bussum of Naarden.
Nog niet eens vanwege de plaats zelf (al heeft die ook zijn stevige nadelen), maar de verkeerssituatie is zo'n beetje de ergste van Nederland.
V.
Hoe lang is het fietsen naar Bussum?quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:48 schreef devv05 het volgende:
- Voor winkeltjes en boodschappen moet je al minstens naar Bussum (nu is dat niet zo heel ver, maar toch)
- Weinig scholen en voorzieningen
Ik zou dan toch voor Bussum of Hilversum gaan, ik denk Bussum, dat zit een beetje tussen Hilversum en Naarden in.
Dat begin ik nu ook te beseffen dat er vrij weinig in Naarden is. Jammer, want ik had daar al leuke huizen gezien.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:57 schreef Ender_W het volgende:
In Naarden is vrij weinig wat dat betreft de meesten gaan ook daarvoor naar Bussen (de mensen die ik ken uit Naarden)
Overigens, leek je net mij verkeerd begrepen te hebben, Hilversum is net zo dorps als Bussum alleen een slag groter. Ik denk als je dicht bij een station wilt zitten Hilversum (3 stations) en Bussum(2 stations) toch makkelijker zijn dan Naarden.
Er is daar geloof ik een kleine basisschool (of nu 2 doordat er een gesplits is dat weet ik niet zeker), winkels zijn er vrijwel niet en een winkelcentrum al helemaal niet.. In Naarden-vesting zitten een paar winkels maar dat stelt echt niks voor.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:53 schreef Ethel het volgende:
[..]
Er zijn toch wel basisscholen in Naarden? En toch wel een klein winkelcentrum?
Met kindjes zijn de prioriteiten zowiezo wat saaier dan toen het motto in het leven nog "lang leve de lol was".
Naarden heeft een klein openlucht zwembad en een hele kleine bibliotheek die heel vaak dicht is (dan kun je terecht in Bussum)quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:57 schreef Ethel het volgende:
[..]
Hoe lang is het fietsen naar Bussum?
En is er in Naarden geen zwembad of bibliotheek?
Valt zover ik weet wel mee.. Maar sowieso zou ik wat meer buiten het centrum gaan wonen, het station ligt er bijna middenin. Overigens vind ik dat er in Bussum ook een paar gevaarlijke kruispunten zijn (o.a. die bij het spoor/Macx)quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:59 schreef Ethel het volgende:
[..]
Dat begin ik nu ook te beseffen dat er vrij weinig in Naarden is. Jammer, want ik had daar al leuke huizen gezien.
In Hilversum schijnt de buurt rondom het station toch juist niet zo goed te zijn?
Nou daar weet ik heel weinig vanaf. Ik woon zelf dicht in de buurt van Sportpark en dat is geen slechte buurt, ook in de buurt van Hilversum Noord is geen slechte buurt naar mijn weten.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:59 schreef Ethel het volgende:
[..]
Dat begin ik nu ook te beseffen dat er vrij weinig in Naarden is. Jammer, want ik had daar al leuke huizen gezien.
In Hilversum schijnt de buurt rondom het station toch juist niet zo goed te zijn?
Heb op je advies net even "gefundaat" op Nederhorst den Berg en leuke huizen voor je geld. Dat groen klinkt ook leuk. Maar als we geen auto krijgen, dan is het geen optie.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:50 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Volgens mij kun je beter in een dorpje eromheen gaan wonen.
Mn broer heeft in Bussum gewoond, woont nu in Nederhorst-den-Berg, is erg rustig, veel groen, en de Spiegelplas
Dat fietsen is dus goed te doen. Klinkt wel leuk een zwembad, bieb en zelfs een kinderboerderij dus. Aangezien mijn zoon momenteel dol is op alles wat beweegt en dat koe noemt, is dat juist weer een + voor Naarden. Heeft Bussum ook een kinderboerderij?quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:02 schreef devv05 het volgende:
Naarden heeft een klein openlucht zwembad en een hele kleine bibliotheek die heel vaak dicht is (dan kun je terecht in Bussum)
Fietsen naar Bussum is afhankelijk waar in Naarden je zit.. Maar reken tussen de 5 en 15 minuten ongeveer. Opzich niet zo heel ver dus, maar daar moet je ook wel zijn want in Naarden is niets. (nahja, een kinderboerderij en het is leuk om over de vestingswallen te wandelen, maar dat heb je na een paar keer ook wel gezien)
Dus eigenlijk is Nederhorst Den Berg een soort Naarden in het klein?quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:13 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Je hebt idd wel een auto nodig als je daar gaat wonen, files weet ik niet, in het dorpje zelf niet![]()
Winkels zijn er ook niet echt superveel, een supermarkt/cafetaria/paar cafe's/bakker dat soort dingen.
Er is geloof ik 1 klein winkelcentrum
Het is eigenlijk 1 straat met links huizen, er is wel veel water in de buurt, oa de spiegelplas(groot meer)
Hallo Esther,quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:30 schreef Ethel het volgende:
[..]
Hoi Doeka,
Dank voor je reactie. Erg duidelijk. Daar heb ik zeker wat aan. Ik had al begrepen dat alle scholen in Bussum aanwezig zijn. Zijn er in Naarden ook middelbare scholen en een zwembad?
Zoals je Bussum beschrijft, "het dorpse, maar toch alles aanwezig" dat spreekt me erg aan en dat is wat we zoeken. We wonen nu in Groningen, dat is een stad, maar wel met het gemoedelijke van een dorp. En een beetje winkelen is toch ook zo prettig op zijn tijd.
Huizen lijkt me inderdaad leuk, maar geen station.
Groetjes,
Esther
Weet ik niet, maar zowel Naarden als Hilversum hebben er een die vanuit Bussum ERG goed te bereiken zijn.quote:
Hoi Doeka,quote:Op donderdag 2 juni 2005 14:31 schreef doeka het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:17 schreef devv05 het volgende:
Ik zou inderdaad gewoon een keer naar die dorpen/steden toe en zelf kijken hoe het je bevalt
Er zal vast in Bussum ook wel een kinderboerderij zitten, maar waar weet ik zo niet.. In Naarden dus in iedergeval wel, en daar over de vestingswallen kun je ook leuk wandelen.. Dat is dan wel weer een + punt. Misschien met kleine kinderen is Naarden wel aan te raden (het normale deel dan, niet vesting), maar ik zou het zelf te saai vinden, zelfs met Bussum op fietsafstand
De kant van het Oosterspoorplein heeft in de volksmond de bijnaam 'Gouden Driehoek' omdat daar nogal wat dealertjes rondcrossen, ja, maar daar wil je met een gezinnetje toch al niet wonen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:59 schreef Ethel het volgende:
Achter die chocoladefabriek zit een kinderboerderij, of iig een veldje met geitjes e.d.quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:17 schreef devv05 het volgende:
Er zal vast in Bussum ook wel een kinderboerderij zitten, maar waar weet ik zo niet..
Naardenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:20 schreef Stuart het volgende:
Ik zou voor Naarden gaan, hoewel de bereikbaarheid vanuit Hilversum of Bussum beter is
Toch vind ik Naarden veruit het leukste. Als 2e keus zou ik gaan voor Hilversum trouwens![]()
Nope, als je goedkoop wil in die regio dan moet je naar Weesp gaan, en zelfs dat is duur.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:29 schreef Unity het volgende:
Het Gooi is geen goedkope buurt om te wonen helaas.
Bussum heeft een hertenkampje, grenzend aan de prachtige hei, op de hei zit ook een speeltuintje, en je kunt prima met de fiets over de hei naar hilversum; verder is men nu bezig om een oude uitspannig uit de jaren 70, naast het hertenkamp weer tot speeltuin te maken, met een handtekeningenactie is men bezig de gemeente te vermurwen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:02 schreef Ethel het volgende:
[..]
Ik schreef net al dat mijn vriend dinsdag gaat rondtoeren en kijken, en ik ga binnenkort ook mee. Maar hij doet daar het 1e "veldwerk". Ik kan niet mee want ik moet nog werken, en ik geef borstvoeding. Onze dochter is nu 4 maanden en krijgt nog om de 4 uur eten. De creche zit hier op de hoek van mijn werk, dus dat is makkelijk.
Misschien weet Doeka of er een kinderboerderij is in Bussum?
Groetjes,
Esther
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik mis in de discussie vandaag een beetje de opmerking dat Naarden en Bussum natuurlijk wel echt tegen elkaar aan liggen. Ze gaan als het ware in elkaar over, dus die gemeentegrens is helemaal niet zo interessant. Ik bedoel, ik woon in Naarden, maar ik doe mijn boodschappen ook in Bussum. Gewoon, omdat het centrum van Bussum nu eenmaal dichterbij is dan dat van Naarden. Het ligt er dus maar net aan wáár je in Naarden zou gaan wonen of je ver van een winkelcentrum af woont. Maar ja, ook in Bussum kun je ergens gaan wonen waar je relatief ver van de winkels vandaan zit.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:29 schreef Unity het volgende:
Winkelcentrum in Naarden? Grappenmaakster!
Nee, Naarden is wel een beetje dood in vergelijking met Bussum.
Ik denk dat het inderdaad handig is om een keertje in de buurt te komen kijken.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:02 schreef Ethel het volgende:
Ik schreef net al dat mijn vriend dinsdag gaat rondtoeren en kijken, en ik ga binnenkort ook mee.
Dat heeft Hilversum ook allemaal.. En in Hilversum hoef je op zich niet naar Amsterdam. Het winkelaanbod is in Hilversum behoorlijk groot en wordt steeds diverser.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:40 schreef Unity het volgende:
Naarden heeft een kinderboerderij in Naarden-Vesting, wat ongeveer 300 meter van Bussum af ligt.Ik ben het er overigens niet mee eens dat je grote stukken moet fietsen of rijden als je in Bussum of Naarden woont. Practisch alles wat je nodig hebt is op steenworp afstand, alleen is het 'winkelcentrum' van Bussum nou niet echt spectaculair te noemen. Maar daar is Amsterdam voor.
Zowel Bussum als Naarden heeft een zwembad. Naarden heeft de Lunet, een klein zwembad goed geschikt voor kleine kinderen imo, en Bussum heeft het Sportfondsenbad ofzo. Ook hebben beide dorpen een voetbalclub, hockeyclub, etc.
Dat is waar, maar dat stond ook helemaal niet ter discussie. Bussum is imo slechts inferieur aan Hilversum wat betreft het winkelaanbod. Maar daar heb je de trein voor. Of auto, fiets, schoenen, etc.quote:Op zondag 5 juni 2005 16:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat heeft Hilversum ook allemaal.. En in Hilversum hoef je op zich niet naar Amsterdam. Het winkelaanbod is in Hilversum behoorlijk groot en wordt steeds diverser.![]()
En daarbij heeft Bussum een van de beste honkbalteams van Nederland!quote:Op zondag 5 juni 2005 15:40 schreef Unity het volgende:
Ook hebben beide dorpen een voetbalclub, hockeyclub, etc.
je moet gewoon weten hoe dat werktquote:Op donderdag 2 juni 2005 14:03 schreef devv05 het volgende:
[..]
Valt zover ik weet wel mee.. Maar sowieso zou ik wat meer buiten het centrum gaan wonen, het station ligt er bijna middenin. Overigens vind ik dat er in Bussum ook een paar gevaarlijke kruispunten zijn (o.a. die bij het spoor/Macx)
uhuhquote:Op zondag 5 juni 2005 18:08 schreef Jane het volgende:
[..]
En daarbij heeft Bussum een van de beste honkbalteams van Nederland!
http://www.hcaw.nl/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |