abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27575940
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:43 schreef Verbal het volgende:
Als geboren en getogen Hilversummer kan ik je aanraden: Bussum of Naarden.
Nog niet eens vanwege de plaats zelf (al heeft die ook zijn stevige nadelen), maar de verkeerssituatie is zo'n beetje de ergste van Nederland.

V.
Dat had ik inmiddels begrepen dat de verkeerssituatie rampzalig is in Hilversum.
DAt is toch het handige van zo'n forum, zo kom je veel te weten zonder dat je er zelf ooit bent geweest. Daarom ben ik dit topic ook begonnen, erg nuttig en ik leer steeds meer over de 3 plaatsen. Mijn vriend lachte me eerst uit dat ik een topic was begonnen over ons vraagstuk, maar inmiddels heeft hij ook toegegeven dat het zeer handig is.
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:57:01 #52
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_27575986
In Naarden is vrij weinig wat dat betreft de meesten gaan ook daarvoor naar Bussen (de mensen die ik ken uit Naarden)

Overigens, leek je net mij verkeerd begrepen te hebben, Hilversum is net zo dorps als Bussum alleen een slag groter. Ik denk als je dicht bij een station wilt zitten Hilversum (3 stations) en Bussum(2 stations) toch makkelijker zijn dan Naarden.

Toevoeging; als je toch geen auto hebt maakt het niet zoveel uit. En het voordeel van 3 stations is dat je snel in het centrum bent met bus en trein. Ook is het altijd nog heel makkelijk om er "oer-hollands" te fietsen

[ Bericht 11% gewijzigd door Ender_W op 02-06-2005 14:02:13 (spelfaut) ]
Live life to the Ender :D
pi_27576005
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:48 schreef devv05 het volgende:

- Voor winkeltjes en boodschappen moet je al minstens naar Bussum (nu is dat niet zo heel ver, maar toch)
- Weinig scholen en voorzieningen

Ik zou dan toch voor Bussum of Hilversum gaan, ik denk Bussum, dat zit een beetje tussen Hilversum en Naarden in.
Hoe lang is het fietsen naar Bussum?
En is er in Naarden geen zwembad of bibliotheek?
pi_27576072
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:57 schreef Ender_W het volgende:
In Naarden is vrij weinig wat dat betreft de meesten gaan ook daarvoor naar Bussen (de mensen die ik ken uit Naarden)

Overigens, leek je net mij verkeerd begrepen te hebben, Hilversum is net zo dorps als Bussum alleen een slag groter. Ik denk als je dicht bij een station wilt zitten Hilversum (3 stations) en Bussum(2 stations) toch makkelijker zijn dan Naarden.
Dat begin ik nu ook te beseffen dat er vrij weinig in Naarden is. Jammer, want ik had daar al leuke huizen gezien.

In Hilversum schijnt de buurt rondom het station toch juist niet zo goed te zijn?
pi_27576122
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:53 schreef Ethel het volgende:

[..]

Er zijn toch wel basisscholen in Naarden? En toch wel een klein winkelcentrum?
Met kindjes zijn de prioriteiten zowiezo wat saaier dan toen het motto in het leven nog "lang leve de lol was".
Er is daar geloof ik een kleine basisschool (of nu 2 doordat er een gesplits is dat weet ik niet zeker), winkels zijn er vrijwel niet en een winkelcentrum al helemaal niet.. In Naarden-vesting zitten een paar winkels maar dat stelt echt niks voor.
pi_27576190
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:57 schreef Ethel het volgende:

[..]

Hoe lang is het fietsen naar Bussum?
En is er in Naarden geen zwembad of bibliotheek?
Naarden heeft een klein openlucht zwembad en een hele kleine bibliotheek die heel vaak dicht is (dan kun je terecht in Bussum)

Fietsen naar Bussum is afhankelijk waar in Naarden je zit.. Maar reken tussen de 5 en 15 minuten ongeveer. Opzich niet zo heel ver dus, maar daar moet je ook wel zijn want in Naarden is niets. (nahja, een kinderboerderij en het is leuk om over de vestingswallen te wandelen, maar dat heb je na een paar keer ook wel gezien)
pi_27576219
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:59 schreef Ethel het volgende:

[..]

Dat begin ik nu ook te beseffen dat er vrij weinig in Naarden is. Jammer, want ik had daar al leuke huizen gezien.

In Hilversum schijnt de buurt rondom het station toch juist niet zo goed te zijn?
Valt zover ik weet wel mee.. Maar sowieso zou ik wat meer buiten het centrum gaan wonen, het station ligt er bijna middenin. Overigens vind ik dat er in Bussum ook een paar gevaarlijke kruispunten zijn (o.a. die bij het spoor/Macx)
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:06:09 #58
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_27576297
quote:

[..]

Nou daar weet ik heel weinig vanaf. Ik woon zelf dicht in de buurt van Sportpark en dat is geen slechte buurt, ook in de buurt van Hilversum Noord is geen slechte buurt naar mijn weten.

Tot een jaar of 15 geleden was het wel altijd in de buurt van het het hoofdstation, het voormalige "slachthuisplein", maar dat is plat gegaan en er is nieuwbouw voor terug gekomen en ook dat is geen slechte buurt meer.
Live life to the Ender :D
pi_27576325
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:50 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Volgens mij kun je beter in een dorpje eromheen gaan wonen.
Mn broer heeft in Bussum gewoond, woont nu in Nederhorst-den-Berg, is erg rustig, veel groen, en de Spiegelplas
Heb op je advies net even "gefundaat" op Nederhorst den Berg en leuke huizen voor je geld. Dat groen klinkt ook leuk. Maar als we geen auto krijgen, dan is het geen optie.

Maar zo wel, dan is het ongeveer net zo ver als Huizen. Zijn de files net zo erg of minder? En wat is er qua winkels en voorzieningen in Nederhorst den Berg?
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:13:32 #60
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_27576566
Je hebt idd wel een auto nodig als je daar gaat wonen, files weet ik niet, in het dorpje zelf niet
Winkels zijn er ook niet echt superveel, een supermarkt/cafetaria/paar cafe's/bakker dat soort dingen.
Er is geloof ik 1 klein winkelcentrum
Het is eigenlijk 1 straat met links huizen, er is wel veel water in de buurt, oa de spiegelplas(groot meer)
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_27576988
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:02 schreef devv05 het volgende:
Naarden heeft een klein openlucht zwembad en een hele kleine bibliotheek die heel vaak dicht is (dan kun je terecht in Bussum)

Fietsen naar Bussum is afhankelijk waar in Naarden je zit.. Maar reken tussen de 5 en 15 minuten ongeveer. Opzich niet zo heel ver dus, maar daar moet je ook wel zijn want in Naarden is niets. (nahja, een kinderboerderij en het is leuk om over de vestingswallen te wandelen, maar dat heb je na een paar keer ook wel gezien)
Dat fietsen is dus goed te doen. Klinkt wel leuk een zwembad, bieb en zelfs een kinderboerderij dus. Aangezien mijn zoon momenteel dol is op alles wat beweegt en dat koe noemt, is dat juist weer een + voor Naarden. Heeft Bussum ook een kinderboerderij?
pi_27577015
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:13 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Je hebt idd wel een auto nodig als je daar gaat wonen, files weet ik niet, in het dorpje zelf niet
Winkels zijn er ook niet echt superveel, een supermarkt/cafetaria/paar cafe's/bakker dat soort dingen.
Er is geloof ik 1 klein winkelcentrum
Het is eigenlijk 1 straat met links huizen, er is wel veel water in de buurt, oa de spiegelplas(groot meer)
Dus eigenlijk is Nederhorst Den Berg een soort Naarden in het klein?
  donderdag 2 juni 2005 @ 14:31:33 #63
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_27577219
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 13:30 schreef Ethel het volgende:

[..]

Hoi Doeka,
Dank voor je reactie. Erg duidelijk. Daar heb ik zeker wat aan. Ik had al begrepen dat alle scholen in Bussum aanwezig zijn. Zijn er in Naarden ook middelbare scholen en een zwembad?

Zoals je Bussum beschrijft, "het dorpse, maar toch alles aanwezig" dat spreekt me erg aan en dat is wat we zoeken. We wonen nu in Groningen, dat is een stad, maar wel met het gemoedelijke van een dorp. En een beetje winkelen is toch ook zo prettig op zijn tijd.
Huizen lijkt me inderdaad leuk, maar geen station.

Groetjes,

Esther
Hallo Esther,

Naarden heeft 2 middelbare scholen, beide VMBO, en een zwembad, voor scholen anders dan VMBO ben je dus op Bussum aangewezen, maar dat is op de fiets goed te doen, zal misschien een kwartier zijn, natuurlijk afhankelijk van welke school en in welke wijk je woont. Bussum en Naarden lopen inelkaar over.
Bussum heeft ik dacht, 2 VMBO's en 3 HAVO/VWO/gymnasium scholen.
Wat winkelen betreft is Naarden-Vesting heel schattig met vooral woonwinkeltjes, voor het "echte" winkelen kom je in Bussum een heel eind, met HEMA, Blokker, Kruidvat, Didi, Ziengs ed.
Voor h&m enzo moet je naar Hilversum, of natuurlijk naar Amsterdam, vanaf Station Naarden-Bussum 20 minuten.

Wij zijn een jaar of 9 geleden vanuit Amsterdam naar Bussum verhuist, mijn Amsterdamse collega's dachten dat ik huilend binnen 2 weken terug zou zijn, hahaha, geen last van gehad, voelde me hier gelijk op m'n gemak.

Ik las dat je ook wel intresse had in Nederhorst den Berg en Kortehoef, hou er wel rekening mee dat dit "echte" dorpen zijn en dus ook zonder middelbare scholen ed.

Waarom ga je niet een dag hier een beetje door de regio rijden, kan je een beetje zien wat je aanspreekt en wat niet.

Ik weet trouwens niet of dat in Groningen ook zo is maar hier heb je voor heel veel dingen wachtlijsten, zoals ik je al zei basisscholen, zwemles 11/2 tot 2 jaar!, balletles ed. voor alles geldt zo vroeg mogelijk opgeven.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je nog meer wilt weten, vraag gerust
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_27578884
Ik zou inderdaad gewoon een keer naar die dorpen/steden toe en zelf kijken hoe het je bevalt

Er zal vast in Bussum ook wel een kinderboerderij zitten, maar waar weet ik zo niet.. In Naarden dus in iedergeval wel, en daar over de vestingswallen kun je ook leuk wandelen.. Dat is dan wel weer een + punt. Misschien met kleine kinderen is Naarden wel aan te raden (het normale deel dan, niet vesting), maar ik zou het zelf te saai vinden, zelfs met Bussum op fietsafstand
  donderdag 2 juni 2005 @ 15:43:52 #65
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27579799
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:25 schreef Ethel het volgende:

Heeft Bussum ook een kinderboerderij?
Weet ik niet, maar zowel Naarden als Hilversum hebben er een die vanuit Bussum ERG goed te bereiken zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_27580446
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 14:31 schreef doeka het volgende:
[..]
Hoi Doeka,
Dank weer voor je duidelijke uitleg. In Bussum kom je dus een heel end met alle winkels. Heerlijk. En inderdaad Amsteram op een goed bereikbare afstand. Kan ik daar lekker met mijn vriendinnetjes gaan winkelen, zie ik die ook weer eens. De meeste van mijn vriendinnetjes zijn namelijk nog niet met kindjes bezig en wonen o.a. in Amsterdam centrum. Maar daar willen wij niet wonen met kinderen, buiten het feit dat het niet betaalbaar is.

Wij gaan binnenkort ook door de regio rijden. Sterkter nog, mijn vriend heeft dinsdag de 1e bezichtigingen gepland in Naarden en Bussum, en gaat dan ook op verkenning. Ik ben nu alvast de boel aan het verkennen vanaf mijn werk, haha. En we raadplegen vrienden/familie/kennissen of ze iets weten/vinden van die streek. Dus via verschillende wegen proberen we aan informatie te komen. Het is namelijk best lastig om een streek te leren kennen op afstand.
In Groningen weet ik precies waar je wel of niet wilt wonen, maar daar nog niet, maar dat komt vast wel goed. Mede met dank aan jullie allen!

Zodra we weten waar we gaan wonen zal ik de kinderen inderdaad meteen voor alles opgeven. Hier in Groningen hoeft dat niet zo nodig. De creche had ik hier ook pas geregeld 3 maanden voor mijn zoon erheen ging. Dat zal wel even wennen zijn.

Groetjes,

Esther
pi_27580547
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:17 schreef devv05 het volgende:
Ik zou inderdaad gewoon een keer naar die dorpen/steden toe en zelf kijken hoe het je bevalt

Er zal vast in Bussum ook wel een kinderboerderij zitten, maar waar weet ik zo niet.. In Naarden dus in iedergeval wel, en daar over de vestingswallen kun je ook leuk wandelen.. Dat is dan wel weer een + punt. Misschien met kleine kinderen is Naarden wel aan te raden (het normale deel dan, niet vesting), maar ik zou het zelf te saai vinden, zelfs met Bussum op fietsafstand

Ik schreef net al dat mijn vriend dinsdag gaat rondtoeren en kijken, en ik ga binnenkort ook mee. Maar hij doet daar het 1e "veldwerk". Ik kan niet mee want ik moet nog werken, en ik geef borstvoeding. Onze dochter is nu 4 maanden en krijgt nog om de 4 uur eten. De creche zit hier op de hoek van mijn werk, dus dat is makkelijk.

Misschien weet Doeka of er een kinderboerderij is in Bussum?

Groetjes,

Esther
pi_27581112
Amsterdam is in iedergeval vanuit alle 3 de plaatsen erg goed te bereiken.. Station Naarden/Bussum ligt naast het centrum van Bussum en is vanuit Naarden met een klein kwartiertje fietsen (of korter) te bereiken. Hilversum heeft ook 3 of 4 stations (Centraal, Noord, Sportpark iig), ligt alleen iets verder van Amsterdam vandaan dus iets langere reistijd. Natuurlijk gaat alles rechtstreeks, met 20 minuten ben je er ongeveer (al was er vroeger wel ERG vaak vertraging op dat traject, hoop dat dat nu beter geworden is)
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:24:53 #69
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27581241
quote:

De kant van het Oosterspoorplein heeft in de volksmond de bijnaam 'Gouden Driehoek' omdat daar nogal wat dealertjes rondcrossen, ja, maar daar wil je met een gezinnetje toch al niet wonen.
Maar in feite is er zo niet één/twee een compleet slechte wijk aan te wijzen. Een aantal wijken heeft hier en daar een slechte straat of buurtje, maar daarbij net om de hoek weer een heel leuk straatje. Zelfs Hilversum- zuid, wat toch over het algemeen meer gewenst is om te wonen, kent 'de Bloemenbuurt', waar in delen een hoog Tokkie-gehalte heerst.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:26:38 #70
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27581302
Best veel Bussumers nog hier zeg
Ik heb het er altijd heel erg naar mijn zin gehad, het centrum vond ik erg leuk en knus, maar niet te klein. En de heide is geweldig
  donderdag 2 juni 2005 @ 16:30:36 #71
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27581428
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 15:17 schreef devv05 het volgende:
Er zal vast in Bussum ook wel een kinderboerderij zitten, maar waar weet ik zo niet..
Achter die chocoladefabriek zit een kinderboerderij, of iig een veldje met geitjes e.d.
En vroeger zat er ook één bij de Zandzee, maar die is weg volgens mij.
pi_27581780
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:20 schreef Stuart het volgende:
Ik zou voor Naarden gaan, hoewel de bereikbaarheid vanuit Hilversum of Bussum beter is
Toch vind ik Naarden veruit het leukste. Als 2e keus zou ik gaan voor Hilversum trouwens
Naarden
maar ik woon nu in bussum
pi_27583410
Winkelcentrum in Naarden? Grappenmaakster!
Nee, Naarden is wel een beetje dood in vergelijking met Bussum. Bussum Zuid is een beetje vergelijkbaar met de Hilversumse Meent. Het is daar niet slecht ofzo hoor, geen sloppenwijk, maar mijn indruk en ervaring is dat er gewoon veel asociale mensen wonen. Maar, voor 200-zoveel-duizend euro geef ik je niet veel kans als je niet in de Hilversumse meent of Bussum Zuid wilt wonen. Het Gooi is geen goedkope buurt om te wonen helaas.
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:57:13 #74
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27584094
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:29 schreef Unity het volgende:
Het Gooi is geen goedkope buurt om te wonen helaas.
Nope, als je goedkoop wil in die regio dan moet je naar Weesp gaan, en zelfs dat is duur.

Ik zit trouwens al de hele middag m'n hoofd te breken over hoe die oude chocoladefabriek in Bussum nou heet... het ligt op het puntje van m'n tong, maar ken er niet op komen. Wie helpt?
  donderdag 2 juni 2005 @ 18:09:07 #75
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27584318
Bensdorp. Weet 'm weer

Jammer dat 'ie gesloten is en niet meer het hele dorp ernaar ruikt. Vond het altijd zalig ruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')