abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27682331
Hallo allemaal,

Even snel een korte reactie want we hebben 2 zieke kinderen.

Maar ik wil jullie ten eerste hartelijk bedanken voor alle uitgebreide reacties! Dank zij jullie hebben wij zo wel een beter beeld kunnen vormen en kunnen we gerichter gaan zoeken en nadenken over wat wij nou belangrijk vinden.

Iemand in dit topic opperde de woonplaats Baarn. We hebben dit op funda zitten bekijken en de huizen zijn daar een stuk goedkoper dan in Bussum/Naarden. Wel is het een kwartier langer met de trein naar Amsterdam, maar daartegenover staat dat je waarschijnlijk wel kan zitten.
Morgen gaat mijn vriend Baarn verkennen.

Weet iemand nog iets meer over Baarn te vertellen? Leuke wijken? Waar moet je op letten?

Baarn komt dus ook zeker in aamerking (mits er niet teveel nagatieve berichten komen, haha).

Hilversum, Naarden en Bussum ook, maar is even naar de achtergrond verschoven. Mijn vriend is er zaterdag geweest, en sommige delen zijn hem wel tegengevallen. Een straat (bv de veldheimerlaan), kan gedeeltelijk goed en gedeeltelijk "slecht" zijn.

We weten ook nog steeds niet of hij een auto krijgt of niet, dus dan komt mogelijk Huizen en bv Kortenhoef enzo in aanmerking.

Zo lastig allemaal. pfff.

Wordt vervolgd...

Groetjes,

Esther
  maandag 6 juni 2005 @ 17:52:44 #102
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27682600
Hilversumse Meent is ook nog een optie!

OV is alleen lastig na 11 uur 's avonds..
voor de rest wel ok..
in 15 min naar station naarden-bussum of hilversum centraal!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 6 juni 2005 @ 18:28:09 #103
121590 Paris1
Never a dull moment
pi_27683504
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:42 schreef Ethel het volgende:
Hallo allemaal,

Maar ik wil jullie ten eerste hartelijk bedanken voor alle uitgebreide reacties! Dank zij jullie hebben wij zo wel een beter beeld kunnen vormen en kunnen we gerichter gaan zoeken en nadenken over wat wij nou belangrijk vinden.

Iemand in dit topic opperde de woonplaats Baarn. We hebben dit op funda zitten bekijken en de huizen zijn daar een stuk goedkoper dan in Bussum/Naarden. Wel is het een kwartier langer met de trein naar Amsterdam, maar daartegenover staat dat je waarschijnlijk wel kan zitten.

Weet iemand nog iets meer over Baarn te vertellen? Leuke wijken? Waar moet je op letten?

Baarn komt dus ook zeker in aamerking (mits er niet teveel nagatieve berichten komen, haha).

Groetjes,

Esther
Ja, de Baarn tip was van mij. Het scheelt echt aanzienlijk in huizen prijs en ligt centraal in Nederland.
Zelf heb ik niet op de lagere school gezeten in Baarn, maar vriendinnetjes van mij wel. Die gingen naar de NBS (Nieuwe Baarnse School). Daar heb ik wel veel goede verhalen over gehoord.
Voortgezet onderwijs het Baarnsch Lyceum. Daar heb ik wel opgezeten. Goede school. Prins Willem Alexander is er ook naar school gegaan, dat zegt denk ik wel genoeg over de kwaliteit van de school.
Qua winkels is Baarn niet heel erg spectaculair, maar je zit in 10 minuten in Amersfoort, Hilversum of nog even wat langer rijden Amsterdam. Ook Utrecht ben je zo.
Zeker de moeite waard om eens goed rond te gaan kijken. Veel mooie huizen!
Succes en ik ben benieuwd.
Que pasa?
  maandag 6 juni 2005 @ 20:13:41 #104
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_27687005
quote:
Hallo allemaal,

Hilversum, Naarden en Bussum ook, maar is even naar de achtergrond verschoven. Mijn vriend is er zaterdag geweest, en sommige delen zijn hem wel tegengevallen. Een straat (bv de veldheimerlaan), kan gedeeltelijk goed en gedeeltelijk "slecht" zijn.

We weten ook nog steeds niet of hij een auto krijgt of niet, dus dan komt mogelijk Huizen en bv Kortenhoef enzo in aanmerking.

Wordt vervolgd...

Groetjes,

Esther
Hallo Esther,

Dat klopt hoor van die mindere straten, de Veldheimerstraat had ik je ook al genoemd als niet zo geweldig, komen onze meningen dus aardig overeen.

Die Baarn-optie is zeker niet verkeerd, is ook een heel leuk dorp; met ook een HEMA! Wat stom dat ik daar niet was opgekomen, prachtige omgeving ook, veel bos enzo. Misschien is Soest nog een idee? Weet ik verder niet veel vanaf, maar iemand anders misschien wel.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_27693918
quote:
Hallo allemaal,

Wordt vervolgd...

Groetjes,

Esther
Ik merk dat je erg bezig bent met welke straten goed of slecht zijn.. No offence, maar er bestaat volgens mij geen dorp of stad zonder 'n allochtonen buurt of 'n buurt waar iemand woont die psychisch niet helemaal in orde is.
Hilversum is qua veiligheid prima te doen hoor, zowieso. Er is maar 1 buurt (vind ik) waar ik niet zou willen zitten hier (rond 't station) en eigenlijk ook alleen maar van horen zeggen, want ik ben nog nooit geconfronteerd met 'n vervelende buurt in H'sum..

Baarn is 'n leuke optie wellicht, maar Soest wat hierboven nog als optie staat raad ik persoonlijk af. Centrum van niks, en 't komt 'n beetje op mij over als 'n ouwe-lullen-dorp.
Beetje leven in de brouwerij mag wel toch?

Anyway, succes in Baarn en ik raad nog steeds Hilversum aan als absolute nr. 1
pi_27705447
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:28 schreef Paris1 het volgende:
Dank je wel voor de tip! Mijn vriend is nu in Baarn (ik schreef al Bussum, haha), en tot nu toe zeer enthousiast! Hij is bij makelaars en huizen aan het bekijken. We hadden een hele leuke gezien aan de oosterstraat nr 90, maar die is natuurlijk alweer verkocht, grrr.

Klinkt goed van de scholen. Al duurt het nog wel even voor ze naar de middelbare school gaan, haha.

Wel jammer dat het winkelen niet zo leuk is, want dat is toch de hobby van elke vrouw! Maar inderdaad diverse grote plaatsen binnen bereik, dus dat komt wel goed.

Groetjes,

Esther
pi_27705522
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:13 schreef doeka het volgende:

[..]
Hallo Doeka,

We hebben echt veel aan je advies en uitgebreide omschrijvingen gehad! Dank je wel. Ook daardoor werden we helemaal enthousiast over Bussum.

En in Baarn een hema, nou heerlijk, dat gaat helemaal goed komen haha.

Soest is te ver weg met de trein naar Amsterdam, want dan moet je overstappen. Maar Baarn is 33 minuten, dus dat is nog net te doen. En in Baarn heb je iets meer huis in de prijsklasse die wij zoeken.

Groetjes,

Esther
pi_27705638
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Taurus,
Het klopt dat ik erg bezig ben met wat een goede wijk is of niet. En natuurlijk is er geen stad/dorp zonder "slechte" gedeeltes. Hier in Groningen is dat ook zo, en dat is de reden dat ik in bepaalde wijken liever niet dan wel woon. Ik wil me vrij en veilig voelen op straat en als mijn kinderen in de zandbak spelen, dat ik me geen zorgen hoef te maken over mogelijke spuiten of sigarettenpeuken e.d. die in de zandbak liggen. En dat is wel wijkafhankelijk.

In Bussum is het probleem dat voor het geld dat wij een huis zoeken, je vaak wel in de mindere delen van de stad woont, met een zogeheten hoog Tokkie gehalte. Niks mis mee, ieder zijn eigen levensstijl, maar ik voel me daar niet thuis.

Soest komt ook niet in aanmerking hoor, ivm overstap trein.

En een beetje leven is inderdaad wel leuk!

Groetjes,

Esther
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:12:14 #109
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_27705957
Als je afhankelijk bent van OV zou ik Naarden, Blaricum, Laren, Huizen en alle kleine plaatsjes zoals Kortenhoef laten zitten. Ik heb zelf in Laren, Bussum en Hilversum gewoond, en ik vind Hilversum gewoon de meest praktische stad. Station is vanuit elk punt van Hilversum nooit meer dan een kwartiertje fietsen, je hebt veel winkels en koopavond. (handig voor werkende mensen)

Het rijden met de auto lijkt een crime, maar als je eenmaal gewend bent heb je alle shortcuts zo onder de knie. Daarbij kan je je auto altijd in een parkeergarage knallen zodat je toch dichtbij kan parkeren. Trouwens, het meeste is op de fiets gewoon heel goed te doen. Bussum heeft net wat minder voorzieningen (weinig uitgaansgelegenheid) en ik vond het gewoon ronduit saai om daar te wonen, maar daar heb je natuurlijk weinig last van als je nog kleine kinderen hebt.

Baarn schijnt zo mogelijk nog saaier te zijn dan Bussum heb ik mij laten vertellen door mijn neefje die daar woont en daar kom ik niet vaak. Er doorheen fietsen is leuk, maar winkelen is bijvoorbeeld ook weer suf. Maar dat is een questie van smaak natuurlijk .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_27712910
Nou, Baarn enorm leuk, maar nu hebben we een auto. Dan is Baarn weer niet ideaal, grrr.

Nu komen bv Huizen, Muiden, Kortenhoef e.d. in aanmerking.

Wie weet daar wat over te vertellen? Wat is leuk en wat niet? Waar op letten?

Lijkt wel of overal waar we kijken dat vervolgens afgeschoven wordt. Zucht...
We blijven funda'en, alleen steeds op andere plaatsen. En ik houdt al niet zo van verandering...

Groetjes,

Esther
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:35:28 #111
55651 JaWi
Shalom.
pi_27713097
Huizen .
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:35:33 #112
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27713103
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:31 schreef Ethel het volgende:
Nou, Baarn enorm leuk, maar nu hebben we een auto. Dan is Baarn weer niet ideaal, grrr.

Nu komen bv Huizen, Muiden, Kortenhoef e.d. in aanmerking.

Wie weet daar wat over te vertellen? Wat is leuk en wat niet? Waar op letten?

Lijkt wel of overal waar we kijken dat vervolgens afgeschoven wordt. Zucht...
We blijven funda'en, alleen steeds op andere plaatsen. En ik houdt al niet zo van verandering...

Groetjes,

Esther
Kijk ook eens naar de Hilversumse Meent! (postcode 1218 meestal..)

rustig, kindvriendelijk, en dicht bij Hilversum (8km) Amsterdam (24km) en Bussum/Naarden!
Huizen zijn ook niet al te duur
It's Time To Shine
pi_27717640
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:35 schreef qu63 het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar de Hilversumse Meent! (postcode 1218 meestal..)

rustig, kindvriendelijk, en dicht bij Hilversum (8km) Amsterdam (24km) en Bussum/Naarden!
Huizen zijn ook niet al te duur
De hilversums meent vind iknou echt ruk. daar ehb je (bijna) niets en moet je dus voor alles naar bussum toe. Ook over de bewoners 9die ik ken dan...) ben ik niet echt te spreken....
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:18:44 #114
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_27717802
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:12 schreef snellejelle het volgende:

[..]

De hilversums meent vind iknou echt ruk. daar ehb je (bijna) niets en moet je dus voor alles naar bussum toe. Ook over de bewoners 9die ik ken dan...) ben ik niet echt te spreken....
Je woont lekker rustig.
Koophuizen zijn de betere buurten
Veel groen
Kindvriendelijk
Dichtbij het centrum van Bussum (15 mins fietsen, auto of bus)
24 Km van Amsterdam
Dichtbij het "grotere" Hilversum
It's Time To Shine
pi_27718005
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:18 schreef qu63 het volgende:

[..]

Je woont lekker rustig.
Koophuizen zijn de betere buurten
Veel groen
Kindvriendelijk
Dichtbij het centrum van Bussum (15 mins fietsen, auto of bus)
24 Km van Amsterdam
Dichtbij het "grotere" Hilversum
dichtbij het grote hilversum valt ook wel mee..... vanuit bussum ben je er natuurlijk minstens net zo snel. Maar ja, ik vind het gewoon net niks.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:10:15 #116
52525 tiez
Ayetoo
pi_27724154
waar moet de topic bij in de buurt wonen???
haarlem is goed wonen en in de buurt van hilversum ben je zo
een klein uurtje rijden (met file enzo)
amsterdam is nog geen half uur en daar zijn nooit files van en naar haarlem-amsterdam

wel dure huizen btw
he buur!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 19:30:46 #117
27084 Pissie
Like duh....
pi_28048875
Ethel.... Al een keuze kunnen maken? Ben wel benieuwd of onze meningen en voorstelletjes nog wat zin gehad hebben. Misschien hebben we jullie wel vreselijk afgeschrikt. Laat het ons eens weten!
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')