Denk alleen maar al aan de waanzinnige landbouwsubsidies die uit Brussel komen. Waarom zou Chriac zijn onderdanen zo smeken om voor te stemmen? Omdat die bedrijfssubsidies enorm in het voordeel van Frankrijk werken, terwijl een groot deel van de wereld wordt buitengesloten. Dat is iets waar ik als internationalist enorm tegen ben.quote:
En weer een reden om tegen te stemmen. Maar staan die subsidies verankerd in de Grondwet?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:41 schreef Reya het volgende:
Denk alleen maar al aan de waanzinnige landbouwsubsidies die uit Brussel komen. Waarom zou Chriac zijn onderdanen zo smeken om voor te stemmen? Omdat die bedrijfssubsidies enorm in het voordeel van Frankrijk werken, terwijl een groot deel van de wereld wordt buitengesloten. Dat is iets waar ik als internationalist enorm tegen ben.
Volgens mij is 't een Golden Retriever-aap.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:41 schreef Alicey het volgende:
[[url=http://images.google.nl/images?q=tbn:gnHbSWHsE4gJ:photos.tobinhosting.com/album/bessie/aap.jpg]afbeelding][/url]
Dit moet een aap voorstellen.
Dat recht was er al, omdat wij ook niet zouden willen dat de EU zich gaat bemoeien met de dingen die wij als "van ons" beschouwen. Moet jij eens kijken wat er gebeurt als de EU ons softdrugsbeleid ed. op zou willen heffen. Pikken wij dat? Nee, natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:38 schreef Alicey het volgende:
Bijv. dierenrechten. Feitelijk ontstaat er nu het recht om culturele tradities te behouden.
Artikel III-230 zou je min of meer zo kunnen interpreteren.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En weer een reden om tegen te stemmen. Maar staan die subsidies verankerd in de Grondwet?
Welkom bij een nieuwe aflevering van 'Hoe woont een WFL-LFC-er'quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn nieuwe eethoek, gisteren gratis gekregen van mijn oom en tante:
[plaatje]
Na vier jaar in dit huis dan toch eindelijk een eethoek.
Nee. Het gaat mij simpelweg om waar de EU nu voor staat.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En weer een reden om tegen te stemmen. Maar staan die subsidies verankerd in de Grondwet?
Het recht op culturele dierenmishandeling wordt expliciet genoemd, en daarmee wordt een eventuele afschaffing er van praktisch onmogelijk, omdat landen zich op de grondwet kunnen beroepen als verantwoording voor hun werkwijze. Een beroep dat nu niet mogelijk is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:44 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat recht was er al, omdat wij ook niet zouden willen dat de EU zich gaat bemoeien met de dingen die wij als "van ons" beschouwen. Moet jij eens kijken wat er gebeurt als de EU ons softdrugsbeleid ed. op zou willen heffen. Pikken wij dat? Nee, natuurlijk niet.
Verder is dit de eerste keer dat dierenrechten genoemd worden in een Europees verdrag. Er staat genoeg in om lange-afstandsvervoer voor dieren in te perken, en om de bio-industrie aan te pakken. Sterker, het EP is nu -vooruitlopend op de Grondwet- al bezig met een voorstel om bio-industrie aan banden te leggen: dat is vnl. van belang voor het Oosten van Europa, want daar kan het veel beter.
Je kan veel zeggen, oa. dat het je niet ver genoeg gaat, maar je kan niet zeggen dat het een achteruitgang is!
't Is dat ik nog ff wat dingen voor school moet doen, anders zou ik jullie een rondleiding geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:47 schreef ReCreative het volgende:
Welkom bij een nieuwe aflevering van 'Hoe woont een WFL-LFC-er'. Vandaag: Lupa
.
Neem nu de maandelijkse verhuizing van het hele EU-circus van Brussel naar Straatsburg. Kosten: 200 miljoen euro op jaarbasis (!).quote:
Dit berust op een misverstand. Ik ben ook tegen de idiote subsidiestromen vanuit Brussel naar -zeker franse- boeren. Dit belemmert niet alleen de vrije interne markt en verstoort de begroting van de Unie, maar het is ook nog eens slecht voor de globale handel en daarmee de ontwikkeling van -met name- Afrika en Zuid-Amerika.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:41 schreef Reya het volgende:
Denk alleen maar al aan de waanzinnige landbouwsubsidies die uit Brussel komen. Waarom zou Chriac zijn onderdanen zo smeken om voor te stemmen? Omdat die bedrijfssubsidies enorm in het voordeel van Frankrijk werken, terwijl een groot deel van de wereld wordt buitengesloten. Dat is iets waar ik als internationalist enorm tegen ben.
Deze Grondwet verankert de zaken die bij de lidstaten blijven, en welke bij de Unie liggen. Cultuur is natuurlijk één van die zaken: want gelijke monniken, gelijke kappen. Als Spanje z'n stierenvechten moet opgeven, dan zijn wij ons drugsbeleid kwijt. En nog zo wat. Is dat wat je wilt?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:47 schreef Alicey het volgende:
Het recht op culturele dierenmishandeling wordt expliciet genoemd, en daarmee wordt een eventuele afschaffing er van praktisch onmogelijk, omdat landen zich op de grondwet kunnen beroepen als verantwoording voor hun werkwijze. Een beroep dat nu niet mogelijk is.
Idioot, ja, absoluut. Wat mij betreft liever gisteren dan vandaag afschaffen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:49 schreef Lemmeb het volgende:
Neem nu de maandelijkse verhuizing van het hele EU-circus van Brussel naar Straatsburg. Kosten: 200 miljoen euro op jaarbasis (!).
Zo 'compleet nutteloos' is ie niet echt hoorquote:Ga daar verd*mme eens wat aan doen, in plaats van me te vervelen met oeverloos gezever over die compleet nutteloze Grondwet.
Je hebt het flink te pakken dan.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:51 schreef Bensel het volgende:
Hoi jongens en meiden.. Ben nog steeds ziek.. hoesten, keelpijn, en beginnende duizeligheid (nog niet zo erg als gisteravond)
Dus als ze de volgende stellingen deponeren:quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:25 schreef Lemmeb het volgende:
De test is inderdaad gewoon een lineair sommetje, gewoon een optelling van de gewichten van je antwoorden. Een beetje vergelijkbaar met een 'is-mijn-vriendje-goed-genoeg-in-bed?'-testje in de Viva
Dat zijn geen vergelijkbare zaken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:51 schreef Doffy het volgende:
[..]
Deze Grondwet verankert de zaken die bij de lidstaten blijven, en welke bij de Unie liggen. Cultuur is natuurlijk één van die zaken: want gelijke monniken, gelijke kappen. Als Spanje z'n stierenvechten moet opgeven, dan zijn wij ons drugsbeleid kwijt. En nog zo wat. Is dat wat je wilt?
Misverstand m'n r**t. Als men nu al niet in staat is om ook maar iets te veranderen aan dit soort belachelijke EU-uitwassen, zal dat met die Grondwet ook niet het geval zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:49 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dit berust op een misverstand. Ik ben ook tegen de idiote subsidiestromen vanuit Brussel naar -zeker franse- boeren. Dit belemmert niet alleen de vrije interne markt en verstoort de begroting van de Unie, maar het is ook nog eens slecht voor de globale handel en daarmee de ontwikkeling van -met name- Afrika en Zuid-Amerika.
De grap is, dat tot op dit moment, het EP zich nooit heeft mogen bemoeien met de landbouwkant van de zaken. Mét de Grondwet echter, zal dat wel het geval zijn, en dat zal resulteren in minder subsidie voor landbouw: omdat het EP daar al heel lang kritisch tegenover staat, maar niets mocht doen. Met de Grondwet zal dat dus wel kunnen.
Jij vindt het blijkbaar geoorloofd dat de Unie ingrijpt in culturen van lidstaten. Dat vind ik nogal wat.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:54 schreef Alicey het volgende:
Dat zijn geen vergelijkbare zaken.
We leveren hoe dan ook meer macht in. Theoretisch kan een meerderheid van lidstaten heel veel doordrukken en ik ben simpelweg niet van plan om ze die macht te geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:51 schreef Doffy het volgende:
Deze Grondwet verankert de zaken die bij de lidstaten blijven, en welke bij de Unie liggen. Cultuur is natuurlijk één van die zaken: want gelijke monniken, gelijke kappen. Als Spanje z'n stierenvechten moet opgeven, dan zijn wij ons drugsbeleid kwijt. En nog zo wat. Is dat wat je wilt?
Dat is een mooie Aliceyquote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Artikel III-230 zou je min of meer zo kunnen interpreteren.
Sorry, maar het martelen van dieren valt imo onder geen beding onder 'cultuur' maar eerder onder 'barbarisme'. Zouden we ons er ook niet mogen bemoeien als het in Spanje een cultureel gebruik was om in de lente massaal twaalfjarige meisjes te verkrachten? Maar dat mag ik tuuk weer niet vergelijken.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:55 schreef Doffy het volgende:
Jij vindt het blijkbaar geoorloofd dat de Unie ingrijpt in culturen van lidstaten. Dat vind ik nogal wat.
Politiek is een kwestie van kleine stapjes. Dat is het nu, dat is het altijd geweest. Je kan radicaal gaan lopen doen, maar dat helpt niets.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:55 schreef Lemmeb het volgende:
Misverstand m'n r**t. Als men nu al niet in staat is om ook maar iets te veranderen aan dit soort belachelijke EU-uitwassen, zal dat met die Grondwet ook niet het geval zijn.
En wat mankeert er aan die 'mentaliteit' dan? Op welke 'goede regeltjes' zit je dan WEL te wachten?quote:Het is allemaal een kwestie van mentaliteit, en met een goede, op constructieve samenwerking gerichte mentaliteit, komen de goede regeltjes vanzelf. En niet andersom.
Ah, bezopen regeltjes. Welke zijn dat dan precies?quote:Die 'goede mentaliteit' kweek je vooral door het vergroten van het draagvlak voor de EU onder de burgers, door meer 'EU-gevoel' te kweken. Niet door mensen te confronteren met allerlei bezopen regeltjes, o.a. via zo'n Grondwet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |