abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2005 @ 21:36:41 #101
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27494169
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:12 schreef Alternate het volgende:
Hmm ik schrik hier wel een beetje van, ook van sommige reacties. Ik wist niet dat we tegenwoordig in zoon intens rotte maatschappij leven
Juist niet. De meeste mensen zeggen hier dat ze het terug zouden geven.

Op deze manier naar misstanden kijken is ook de reden dat veel mensen 's avonds niet meer over straat durven.
Vampire Romance O+
pi_27494182
Ik zou het hebben teruggeven. Is toch gewoon een soort fatsoen dat je moet hebben denk ik, dat geld is nu eenmaal niet van jou!

Trouwens, wat je had kunnen doen was gewoon dat geld pakken, achter die vrouw aanlopen, minuutje wachten, geld in je zak stoppen, buiten het zicht van de camera natuurlijk, en zelf gaan pinnen
pi_27495042
al die heilige boontjes hier hebben zeker ook geen illegale mp3/films/software?
wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
pi_27495093
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:59 schreef harteloos het volgende:
al die heilige boontjes hier hebben zeker ook geen illegale mp3/films/software?
Inderdaad is dat van hetzelfde niveau als 250 euro van iemand jatten, of iemand vermoorden.
Allemaal hetzelfde...

Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27495187
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:01 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Inderdaad is dat van hetzelfde niveau als 250 euro van iemand jatten, of iemand vermoorden.
Allemaal hetzelfde...

wel hetzelfde niveau als 250 euro van iemand jatten ja....

wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
  maandag 30 mei 2005 @ 22:09:01 #106
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_27495390
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:39 schreef zoalshetis het volgende:
je hebt altijd recht op 10% vindersloon geloof ik.
"Ja oma, en nu wil ik 25 euro graag!"
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_27496105
meenemen of laten zitten
ik denk dat ik het niet zou meenemen meer uit angst dat anderen het zouden zien, maar ik zou zeker niet het geld aan de bank en zo geven. Dan laat ik het daar lekker in de automaat zitten, als je zo stom bent om het te laat zitten, dan is het ook je eigen probleem, en ga ik me er dan ook niet mee bemoeien.
Op zich geef ik diegene die het geld pakt, en er is verder niemand meer in de buurt wel gelijk. De meeste mensen die geld op straat zien liggen pakken het toch ook gewoon op.
..
  maandag 30 mei 2005 @ 22:37:47 #108
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27496383
Als ik dat mens niet meer zie dan is het voor mij klaar .
Moet je maar beter opletten hoe kan je nou 250 euro vergeten .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_27496571
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:37 schreef Steve-O het volgende:

Moet je maar beter opletten hoe kan je nou 250 euro vergeten .
Idd, want niemand maakt fouten.
En als je dat wel doet moet je afgestraft worden
  maandag 30 mei 2005 @ 22:46:11 #110
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_27496654
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:43 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Idd, want niemand maakt fouten.
En als je dat wel doet moet je afgestraft worden
Het lijkt wel of jij de gene bent die die 250¤ heeft laten zitten zit het je zo dwars
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 30 mei 2005 @ 22:50:18 #111
121764 Shapeshifter
With Stupid
pi_27496800
Altijd teruggeven zoals een eerlijk man betaamt...

Heb ooit eens 2 bankpasjes gevonden met dezelfde naam, bij een supermarkt. Mee naar huis genomen en even het telefoonboek gepakt. De eigenaresse kon ze dezelfde avond nog even op komen halen en hoewel ik niets vroeg stopte ze me toch nog 20 Euro toe. Altijd leuk meegenomen natuurlijk.

"Money won is a lot sweeter than money earned" - Dodgeball
Transforming into a new existence...
pi_27497008
Tenzij ik pal voor een camera had gestaan, zou ik dat geld hebben gehouden.

Behalve als het 'slachtoffer' enigszins sympathiek had overgekomen

[ Bericht 52% gewijzigd door TheDon1985 op 30-05-2005 23:17:35 ]
  maandag 30 mei 2005 @ 23:05:12 #113
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27497320
Toch is TS een dief. En dus een vuile patjakker.
Ik heb al een boek.
pi_27497821
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:56 schreef TheDon1985 het volgende:
Tenzij ik pal voor een camera had gestaan, zou ik dat geld hebben gehouden.

Behalve als het 'slachtoffer' enigszins sympathiek had overgekomen
Die camera's zijn altijd zeer netjes verborgen.
pi_27498163
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:17 schreef frenkck het volgende:

[..]

Die camera's zijn altijd zeer netjes verborgen.
Daar waar ik woon loop je de juwelierszaken nog binnen zoals iedere andere winkel... soms staat er zelfs niemand achter de toonbank... De camera's bij de Pinautomaten zijn hier dan ook nog niet verborgen
  maandag 30 mei 2005 @ 23:50:43 #116
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_27499066
Hij lult toch maar wat, niet serieus nemen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_27500055
Niet dat dit verhaal waar is, maar om toch ook mijn mening nog maar even te geven. Hypothetisch gezien dus.
Ik zou het altijd teruggeven. Waarom? Ten eerste omdat dit soort shit mij ook wel eens gebeurt, of kan gebeuren en als ik eraan denk hoe kut ik me dan voel, wil ik dat een ander niet aandoen. Daarnaast is de dankbaarheid van de ander vaak meer waard dan die 250 euro die ik met een slecht gevoel zou uitgeven.
Ten tweede is het geld (of telefoon) voor mij een extra'je, iets wat ik dus niet nodig heb.
Wat voor mij wat geld betekend, betekend voor de verliezer ook dat geld, maar daarnaast is hij zijn nummers kwijt, telefoonboek op sim kaart kwijt en andere informatie, en in het geval van een portemonnee is hij zijn pasjes enzo kwijt. Ook een kutzooi om die allemaal terug te krijgen.

Nee, als je 250 euro, waar iemand soms wel de hele week voor heeft moeten werken, niet terug geeft moet je je serieus afvragen of je wel zo'n tof persoon bent als je zelf denkt.
Jupiler is goed
  dinsdag 31 mei 2005 @ 02:19:40 #118
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_27501602
Als je een beetje fatsoen had gehad, had je het teruggegeven aan d'r door gewoon even naar d'r te roepen. Dat had je dus niet, wat je gewoon een egoistisch zielig persoon maakt. Ik hoop dan ook dat je dit zelf ook een keer gaat overkomen.

Voor wat betreft het gevonden telefoontje ben ik het redelijk met je eens. Ik had 'm ook gehouden, maar wel aangifte gedaan bij de politie dat je 'm gevonden hebt en het simkaartje pas na een paar dagen verwijderd zodat de eigenaar nog wel de mogelijkheid zou hebben om even contact met de vinder op te nemen.

Hoop dat je nog door de bank word gebeld met het dringende verzoek de 250 euro in te leveren...
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  dinsdag 31 mei 2005 @ 02:22:46 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27501628
ik zal ts voorspellen (witte magie modus aan) dat elke euro die hij of zij uitgeeft tegen hem/haar keert.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27502230
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:46 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Het lijkt wel of jij de gene bent die die 250¤ heeft laten zitten zit het je zo dwars
Nee, maar ik vraag me wel eens af hoe een grote mongool je wel niet moet zijn om dat soort geld te houden, best sneu en interessant ook wel weer.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 07:47:47 #121
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27502263
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:33 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Wat een onzinvergelijking, bovendien ben ik niet de aanstichter bij de gevallen zoals ik ze omschreef.

Geloof me, deze vrouw zal nooit meer haar geld in de pinautomaat vergeten, net zoals het meisje dat haar GSM in het pashokje liet liggen (waarvan ik de simkaart in 2 stukken brak, ben niet iemand die op andermans kosten gaat bellen) dit nooit meer zal doen. Mensen moeten gewoon beter op waardevolle spullen passen.
Nee jij moet gewoon met je smerige poten van andersmans spullen afblijfen.
pi_27502278
Heb zoiets een keer meegemaakt toen ik 16 was. Een vriend wilde gaan pinnen en toen bleek er nog 100 gulden in te zitten. Heb het biljet gepakt en ben achter de vermoedelijke pinner aan gegaan. Maar die was helaas niet meer in te halen.

Toen maar gehouden. :\.
pi_27502294
geld vinden echt is iets anders, maar als die vrouw voor je staat te pinnen zou ik er toch achter aan rennen om het te geven.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27502312
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 07:53 schreef DarkElf het volgende:
geld vinden echt is iets anders, maar als die vrouw voor je staat te pinnen zou ik er toch achter aan rennen om het te geven.
Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.
pi_27502315
idd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:54:07 #126
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27504231
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 02:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik zal ts voorspellen (witte magie modus aan) dat elke euro die hij of zij uitgeeft tegen hem/haar keert.
Ja, hij gaat een enorme kater oplopen
Vampire Romance O+
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:27:55 #127
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_27505242
Ik zou achter die vrouw nalopen maar als ze al weg is Wat moet je dan. Houden lijkt me niet echt een optie en laten zitten al helemaal niet want dat geld verdwijnt echt wel uit die automaat, is het niet door jou dan wel door een ander.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_27508312
Als je haar zo nodig een lesje wil leren dan haal je die 250euro er uit, bewaar je het ff, raakt ze in de stress dat ze het kwijt is en geef je het een dag later terug bij de bank.

Die 250 euro is simpelweg niet van jouw dus hou je het gewoon niet voor je zelf
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:02:57 #129
101852 kokos
mividaloca
pi_27508577
Capuchon op en rennen.
Viva los Vatos Locos
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:04:48 #130
101852 kokos
mividaloca
pi_27508631
Ik heb wel eens een telefoon gevonden, en alleen de sim kaart terug gedaan
Viva los Vatos Locos
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:20:02 #131
84328 Lllaura
painting pictures
pi_27509158
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:16 schreef Boomlaars het volgende:
Ach, wat dat betreft ben ik niet zo iemand die andermans fouten gaat corrigeren.

Het is weer een levensles voor die mensen als ze er thuis achterkomen dat ze die spullen vergeten zijn. Het heeft veel meer impact dan als je het geld teruggeeft, dan zijn ze het de volgende dag weer vergeten. Dus de vrouw in kwestie bedenkt zich de volgende keer wel 2x als ze even 'op de automatische piloot' gaat pinnen.
je doet het dus voor hen, het is helemaal geen eigenbelang! Wat ontzettend nobel van je dat je de moeite neemt om vreemden een levensles te leren!
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:37:45 #132
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_27509622
De camera die over het algemeen de pinners in de gaten moet houden is voor mij dan toch wel de reden om het geld terug te geven.
Maar anders, hehehehehe

Heeft wel es iemand z'n geld laten liggen in een telefooncel, daar heb ik tot 2x toe van kunnen profiteren
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:40:10 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27509686
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:37 schreef Noax het volgende:
(...)
Heeft wel es iemand z'n geld laten liggen in een telefooncel, daar heb ik tot 2x toe van kunnen profiteren
Tja, dan is de rechtmatige eigenaar natuurlijk nooit te achterhalen.

Ik weet trouwens van iemand die een briefje van 50 gulden op straat vond en dat naar de politie bracht.
The love you take is equal to the love you make.
pi_27509808
Ik heb het ook wel eens meegemaakt,
Stond een vrouw voor me bij de pinautomaat die liet een 300 euro laten zitten en liep weg. Ik pakte het eruit en riep haar na, Mevrouw, Uw geld!
Ze schrok zich de tering, en begon te rennen. Ik riep nog een keer, Mevrouw, U VERGEET UW GELD,
ze stopte, keek om, zag mij wapperen met de biljetten, en liep met een rooie kop terug, graaide het uit mijn hand en liep weg, zonder zelfs maar te bedanken.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:51:08 #135
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_27509987
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:44 schreef LibertarianX het volgende:
Ik heb het ook wel eens meegemaakt,
Stond een vrouw voor me bij de pinautomaat die liet een 300 euro laten zitten en liep weg. Ik pakte het eruit en riep haar na, Mevrouw, Uw geld!
Ze schrok zich de tering, en begon te rennen. Ik riep nog een keer, Mevrouw, U VERGEET UW GELD,
ze stopte, keek om, zag mij wapperen met de biljetten, en liep met een rooie kop terug, graaide het uit mijn hand en liep weg, zonder zelfs maar te bedanken.
Nou, dat heet dan dankbaarheid
Maar van deze kant krijg je in ieder geval een compliment!
Ik wou dat er iemand achter mij had gestaan die zo eerlijk was.
Ik heb zelf nooit iemand voor me gehad die geld liet zitten, maar ik wil graag denken dat ik het ook zou zeggen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:57:59 #136
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_27510219
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:20 schreef Lllaura het volgende:

[..]

je doet het dus voor hen, het is helemaal geen eigenbelang! Wat ontzettend nobel van je dat je de moeite neemt om vreemden een levensles te leren!
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:04:24 #137
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27510398
Ik heb in mijn leven al een paar keer iets gevonden... (zoals geld al dan niet in een portomonee, sleutels, sieraden)

De eerste keer was geld, 25 gulden, (was toen heel veel voor mij want ik was maar iets van 8 of 9 jaar) Het geld was erg snel verbrast... maar daarna had ik spijt... De volgende vondsten heb ik eerlijk aangegeven. (bij de politie of gelijk terug aan de eigenaar) Ik heb twee keer een portomonee gevonden, de eigenaar zelf kunnen achterhalen. Ik kreeg van de een een bosje bloemen en van de ander een tientje... Ik was daar erg blij mee, blij omdat ik een ander blij heb kunnen maken en blij met de gift... (itt die "gejatte" 25 gulden, daarmee was ik naderhand alles behalve blij) Ook eens 100 gulden zien vallen bij een meneer voor mij liep. Ik tikte hem op de schouder en hij keek mij wel erg boos aan... Toen ik zei dat hij 100 gulden was verloren, zag ik een verbaasde blik. Hij pakte het geld, keerde zich om en liep een paar stappen verder. Ik aarzelde nog mijn weg te vervolgen maar net toen ik begon te lopen keerde hij zich om.... "Jij bent eerlijk, mannetje.... hier heb je die 100 gulden, doe er wat leuks mee" Ook eens een sierraad gevonden, bij de politie gebracht... ook weer een bosje bloemen voor ontvangen....
DAT zijn de dingen die me blij maken
en waarschijnlijk eenieder die een geweten heeft

Ook eens een keer niets gekregen voor een bosje sleutels... maar dat vond ik niet erg... ik breng het niet terug voor de verdiensten die ik ermee krijg, want dan kun je het beter houden... maar je verliest mi daarmee je geweten... (mocht je die bezitten)
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_27510442
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:04 schreef Jereon het volgende:
Ik heb in mijn leven al een paar keer iets gevonden... (zoals geld al dan niet in een portomonee, sleutels, sieraden)

De eerste keer was geld, 25 gulden, (was toen heel veel voor mij want ik was maar iets van 8 of 9 jaar) Het geld was erg snel verbrast... maar daarna had ik spijt... De volgende vondsten heb ik eerlijk aangegeven. (bij de politie of gelijk terug aan de eigenaar) Ik heb twee keer een portomonee gevonden, de eigenaar zelf kunnen achterhalen. Ik kreeg van de een een bosje bloemen en van de ander een tientje... Ik was daar erg blij mee, blij omdat ik een ander blij heb kunnen maken en blij met de gift... (itt die "gejatte" 25 gulden, daarmee was ik naderhand alles behalve blij) Ook eens 100 gulden zien vallen bij een meneer voor mij liep. Ik tikte hem op de schouder en hij keek mij wel erg boos aan... Toen ik zei dat hij 100 gulden was verloren, zag ik een verbaasde blik. Hij pakte het geld, keerde zich om en liep een paar stappen verder. Ik aarzelde nog mijn weg te vervolgen maar net toen ik begon te lopen keerde hij zich om.... "Jij bent eerlijk, mannetje.... hier heb je die 100 gulden, doe er wat leuks mee" Ook eens een sierraad gevonden, bij de politie gebracht... ook weer een bosje bloemen voor ontvangen....
DAT zijn de dingen die me blij maken
en waarschijnlijk eenieder die een geweten heeft

Ook eens een keer niets gekregen voor een bosje sleutels... maar dat vond ik niet erg... ik breng het niet terug voor de verdiensten die ik ermee krijg, want dan kun je het beter houden... maar je verliest mi daarmee je geweten... (mocht je die bezitten)
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:15:40 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27510750
In een dancing waar je drankjes op je kaart worden afgetekend en die kaart moet je bij weggaan afrekenen, vonden we een pakje shag met een kaart. We hadden natuurlijk alle drank op die ene kaart kunnen halen en onze eigen kaarten kunnen afrekenen. Goedkope avond. Maar de persoon van het pakje shag was dan goed de lul geweest (bij verlies van de kaart moet je een hoog bedrag betalen). Dus we hebben het pakje met de kaart bij de portier ingeleverd. Net toen we weggingen, waren we er getuige van dat de eigenaar van het pakje shag dit terugkreeg van de portier. Ze was zó opgelucht. 'Oh wat ben ik blij dat er nog eerlijke mensen zijn!'
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:18:49 #140
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:21:52 #141
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27510939
Tja, heb ook eens een nokia communicator ergens gevonden. Tijd geleden alweer, ze waren net nieuw toen. Maar wat moet je ermee zo'n ding te houden. Braaf afgegeven, maar niets meer van gehoord. Jammer, is niet anders. Toch een goed gevoel erover.
Vampire Romance O+
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:54:53 #142
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_27511957
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tja, dan is de rechtmatige eigenaar natuurlijk nooit te achterhalen.

Ik weet trouwens van iemand die een briefje van 50 gulden op straat vond en dat naar de politie bracht.
Sterker nog, die gozer werd zenuwachtig van mijn geloop rond de telefooncel.
Achteraf leek het wel alsof hij bang was, terwijl ik helemaal geen verkeerde bedoelingen had.

Pas toen hij weg was, en ik al enige tijd aan het bellen was, zag ik zijn geld (toen,100 gulden) liggen.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_27512888
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:21 schreef MouseOver het volgende:
Tja, heb ook eens een nokia communicator ergens gevonden. Tijd geleden alweer, ze waren net nieuw toen. Maar wat moet je ermee zo'n ding te houden. Braaf afgegeven, maar niets meer van gehoord. Jammer, is niet anders. Toch een goed gevoel erover.
Agent blijgemaakt
pi_27513790
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:16 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Iets op straat vinden is iets anders dan huisvredebreuk plegen.

Jij hebt helemaal niets gevonden, je hebt het moedwillig gestolen...

Als iemand je de mogelijkheid geeft om iets te stelen, geeft dat je nog steeds geen recht om dat ook te doen. De vergelijking met de open voordeur gaat dus wel degelijk op!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:03:14 #145
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_27514343
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 14:48 schreef asoeefje het volgende:

[..]

Als iemand je de mogelijkheid geeft om iets te stelen, geeft dat je nog steeds geen recht om dat ook te doen. De vergelijking met de open voordeur gaat dus wel degelijk op!
Inderdaad, iets vinden is wat anders dan "van de gelegenheid gebruik maken"...
Het geld van de voorganger direct na haar weglopen wegpakken is het zelfde als bijvoorbeeld:
  • in een auto stappen die door iemand met draaiende moter tijdelijk is achtergelaten
  • een huis binnenlopen omdat de deur is open blijven staan

Je hebt in bovenstaande gevallen mogelijk inderdaad een auto gevonden waarvan de motor nog draait... maar het geval dan maar meenemen behoort niet tot de definitie "vinden".
    Je hebt welliswaar een huis gevonden waarvan de deur open staat, maar het huis binnengaan...

Kortom, je hebt iemand gevonden die haar geld achterlaat in de pinautomaat, maar dat geld meenemen behoort niet tot "het vinden"...

Maar het heeft kennelijk geen zin om mensen zonder geweten dergelijke dingen wijs proberen te maken...
  • Ik besta, of dacht ik dat maar?
    pi_27514394
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 14:48 schreef asoeefje het volgende:

[..]

Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat het vergelijkbaar is met geld vinden op straat, je gaat immers niet iemands huis binnen, of iemands tas ofzo. Je vind het gewoon!

Ik praat het gedrag van TS overigens niet goed, helemaal niet, zie eerdere post
      dinsdag 31 mei 2005 @ 15:06:07 #147
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_27514454
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 15:04 schreef PAA-053 het volgende:
    Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat het vergelijkbaar is met geld vinden op straat, je gaat immers niet iemands huis binnen, of iemands tas ofzo. Je vind het gewoon!
    De vergelijking gaat echter mank op het feit dat Boomlaars weet van wie het 'gevonden' geld is.
    Curiosity cultured the cat
    Hoge dames vangen veel wind
    Whadda ya hear! Whadda ya say!
    What is any ocean but a multitude of drops?
      dinsdag 31 mei 2005 @ 15:10:15 #148
    38111 Boomlaars
    Schoenlepels eten *HMMMM*
    pi_27514589
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 15:03 schreef Jereon het volgende:

[..]

Inderdaad, iets vinden is wat anders dan "van de gelegenheid gebruik maken"...
    Het geld van de voorganger direct na haar weglopen wegpakken is het zelfde als bijvoorbeeld:
  • in een auto stappen die door iemand met draaiende moter tijdelijk is achtergelaten
  • een huis binnenlopen omdat de deur is open blijven staan

Je hebt in bovenstaande gevallen mogelijk inderdaad een auto gevonden waarvan de motor nog draait... maar het geval dan maar meenemen behoort niet tot de definitie "vinden".
    Je hebt welliswaar een huis gevonden waarvan de deur open staat, maar het huis binnengaan...

Kortom, je hebt iemand gevonden die haar geld achterlaat in de pinautomaat, maar dat geld meenemen behoort niet tot "het vinden"...

Maar het heeft kennelijk geen zin om mensen zonder geweten dergelijke dingen wijs proberen te maken...
  • Onzin, ik moest sowieso bij de pinautomaat zijn om te pinnen. Het is een openbare automaat.

Misschien was ze een miljonaire en deed ze het wel moedwillig om een burger financieel te steunen in deze zware economische tijden.
    AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
    pi_27514718
    Ik zou het teruggeven of bij de bank afleveren.
    Zeker omdat ik een keer m'n sleutels bij de politie kon ophalen omdat de eerlijke vinder ze daar had achtergelaten .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_27514759
    quote:
    Op dinsdag 31 mei 2005 15:10 schreef Boomlaars het volgende:

[..]

Misschien was ze een miljonaire en deed ze het wel moedwillig om een burger financieel te steunen in deze zware economische tijden.
    Ik denk het wel, ja.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')