Je weet het niet hè... misschien stopt ze het thuis wel in een potje, of was het voor medicijnen voor haar kreupele doofstomme zoon met het downsyndroom.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:44 schreef Cybje het volgende:
Roellio: als je minimumloon hebt en dat geld zo belangrijk is, pin je meestal al niet 250 euro om te eten, gezien je daar een maand mee moet doen. Daarnaast vergeet je die 250 euro echt niet, gezien je anders ongeveer dood gaat, mocht het wel voor je eten zijn.
da's niet helemaal waar... Ik heb jaren bij een sociale dienst gewerkt en zodra de uitkeringen waren gestort, werd deze door velen vaak ineens opgenomen. Het was verbazingwekkend hoeveel mensen dat doen. Volgens mij waren ze bang, dat er een of andere instantie was die het weer zou inpikken (Wehkramp of zo)quote:Op maandag 30 mei 2005 12:44 schreef Cybje het volgende:
Roellio: als je minimumloon hebt en dat geld zo belangrijk is, pin je meestal al niet 250 euro om te eten, gezien je daar een maand mee moet doen. Daarnaast vergeet je die 250 euro echt niet, gezien je anders ongeveer dood gaat, mocht het wel voor je eten zijn.
Daarnaast, ik spreek liever geen vreemden aan. Tegenwoordig kun je mensen niet echt meer vertrouwen enzo. Maar goed, als iemand er niet eng uit ziet, kun je het proberen natuurlijk.
Ahh...maar in een pashokje hangt over het algemeen geen cameraquote:Op maandag 30 mei 2005 12:16 schreef Boomlaars het volgende:
Ach, wat dat betreft ben ik niet zo iemand die andermans fouten gaat corrigeren.
Heb ook wel eens een splinternieuwe GSM gevonden in een pashokje, dan denk ik; hoe dom moet je wel niet zijn om waardevolle spullen zo achter te laten. Heb die ook zelf gehouden.
Het is weer een levensles voor die mensen als ze er thuis achterkomen dat ze die spullen vergeten zijn. Het heeft veel meer impact dan als je het geld teruggeeft, dan zijn ze het de volgende dag weer vergeten. Dus de vrouw in kwestie bedenkt zich de volgende keer wel 2x als ze even 'op de automatische piloot' gaat pinnen.
Ze zouden dat nooit meer doen ?quote:Op maandag 30 mei 2005 12:33 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Wat een onzinvergelijking, bovendien ben ik niet de aanstichter bij de gevallen zoals ik ze omschreef.
Geloof me, deze vrouw zal nooit meer haar geld in de pinautomaat vergeten, net zoals het meisje dat haar GSM in het pashokje liet liggen (waarvan ik de simkaart in 2 stukken brak, ben niet iemand die op andermans kosten gaat bellen) dit nooit meer zal doen. Mensen moeten gewoon beter op waardevolle spullen passen.
quote:Op maandag 30 mei 2005 12:49 schreef VeX- het volgende:
Ik zou het hebben teruggegeven.
Dat vind ik nog het beste antwoord.quote:
Je kan het natuurlijk even terugbrengen naar de desbetreffenbde bank met de mededeling dat dit een transactie op die dag en dat tijdstip was. De bank vindt dan heel makkelijk de rechtmatige eigenaar van het geld terug. Je hebt er waarschijnlijk niet bij stil gstaan maar wellicht is het het huishoudgeld voor een lange tijd uit een smalle beurs. Ik hoop dat je voldoende fatsoen hebt om het terug te brengen.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:09 schreef Boomlaars het volgende:
Gisterenavond ging ik even pinnen, er stond een vrouw voor me van middelbare leeftijd die aan het bellen was en ook even wat uit de automaat haalde, althans dat was haar plan denk ik. Ze haalde haar pasje eruit en liep meteen weg. Ik hoorde nog dat ratelende geluid dat je altijd hoort als er geld geteld wordt dus ik dacht al dat er iets niet klopte, toen er luttele seconden later 250 euro uitkwam!
Heb het geld gepakt en meegenomen (bespaarde me slijtage aan mijn eigen pasje), wat zouden jullie doen?
Van 250 euro kan je idd heel wat bier kopen ja.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:44 schreef jogy het volgende:
Dan zal het wel zo zijn dat ik in dronken toestand hard "hey van dit geld kan ik veel bier kopen" roepen zodat die dame zelf wel terugkomt voor het geld, maar ok.
Dude je bent gekquote:Op maandag 30 mei 2005 13:14 schreef Cracka-ass het volgende:
Moeilijk, ik heb de neiging om te zeggen dat ik het in mn zak zou stoppen maar het verleden heeft echter uitgewezen dat ik het braaf teruggeef. Ik was een keer bij de McDonalds en haalde destijds voor 15 gulden eten, betaalde met 50 en kreeg 85 terug. Dame achter de kassa was een jaar of 50 dus ik vond het wel erg sneu als haar kassa niet zou kloppen. (ik vond het zowieso sneu dat ze bij de McDonalds moest werken maar dat is een ander verhaal)
In dit geval denk ik : Sterf maar met je kasverschil.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:14 schreef Cracka-ass het volgende:
Moeilijk, ik heb de neiging om te zeggen dat ik het in mn zak zou stoppen maar het verleden heeft echter uitgewezen dat ik het braaf teruggeef. Ik was een keer bij de McDonalds en haalde destijds voor 15 gulden eten, betaalde met 50 en kreeg 85 terug. Dame achter de kassa was een jaar of 50 dus ik vond het wel erg sneu als haar kassa niet zou kloppen. (ik vond het zowieso sneu dat ze bij de McDonalds moest werken maar dat is een ander verhaal)
Inderdaad... Permban?quote:Op maandag 30 mei 2005 12:25 schreef calvobbes het volgende:
Wat een lol, Boomlaars is weer terug
Ik heb hem nog nooit op het openen van een normaal topic kunnen betrappen
Die vele bans voor hem en zijn vriend lijken maar niet te helpen
Preciesquote:Op maandag 30 mei 2005 12:26 schreef SEMTEX het volgende:
Als ik haar nog in kon halen, zou ik het teruggeven. Zo niet, dan kan ik het zelf echt heel erg goed gebruken
terwijl je 500euro had kunnen innenquote:Op maandag 30 mei 2005 14:33 schreef numero_uno het volgende:
2 Maanden geleden was ik in Barcelona en toen liet mn voorganger ook doodleuk zijn credit card in de automaat zitten. Er achteraan gerend en die man zijn pas teruggegeven. Ik heb nog nooit zoveel bedankjes in het Spaans gehad en kreeg nog 10 euri op de koop toe.
En dan denk ik... zo kan het dus ook.
Kvind het wel netjes en iets is beter dan niets of nie?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:47 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
terwijl je 500euro had kunnen innenvind ik 10euro ook weer weinig
Je zou er heel meer "iets" uit kunnen slepen, maja dan moet jezelf maar wat vaker beroofd moeten worden voordat je zo denktquote:Op maandag 30 mei 2005 14:49 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Kvind het wel netjes en iets is beter dan niets of nie?
Wil je het hiermee goed praten? Want je bent nu natuurlijk gewoon een ordinaire dief. En toen met die telefoon ook al.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:33 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Wat een onzinvergelijking, bovendien ben ik niet de aanstichter bij de gevallen zoals ik ze omschreef.
Geloof me, deze vrouw zal nooit meer haar geld in de pinautomaat vergeten, net zoals het meisje dat haar GSM in het pashokje liet liggen (waarvan ik de simkaart in 2 stukken brak, ben niet iemand die op andermans kosten gaat bellen) dit nooit meer zal doen. Mensen moeten gewoon beter op waardevolle spullen passen.
Zoiets heet gewetenloosquote:Op maandag 30 mei 2005 16:00 schreef Boomlaars het volgende:
Zal wel meevallen met de consequenties.
Ik ga lekker die 250E verbrassen
quote:Op maandag 30 mei 2005 13:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat vind ik nog het beste antwoord.
Nuchter had ik het teruggegeven aan die dame maar als ik knap dronken ben dan is het van mij.
Ik vond een keer auto sleutels naast een Jeep, deze sleutels ingeleverd bij de politie. Jaartje erop hadden ze de sleutels van mijn vader gejat, auto wegquote:Op maandag 30 mei 2005 16:37 schreef RoelRoel het volgende:
Heb ikzelf ook een keer gedaan(geld laten liggen)
Ik was supergaar en ik liep gewoon weg. 2 seconde later realiseerde ik het me en toen liep ik terug, maar die kutjong die er toen stonden deden net of ze van niks wisten.
(was in Salou)
Ik denk dat het meer onder uitlokking tot diefstal valt.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:29 schreef Cracka-ass het volgende:
Toch vraag ik me af of dit daadwerkelijk diefstal is.
Volgens mij niet hoor. Is volledig afhankelijk van de goedgeefsheid en dankbaarheid van de eigenaar.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:39 schreef zoalshetis het volgende:
je hebt altijd recht op 10% vindersloon geloof ik.
Dus als je iemand z'n voordeur ziet openstaan ga je binnen ff de tv weghalen om diegene een lesje te leren?quote:Op maandag 30 mei 2005 19:15 schreef Boomlaars het volgende:
Onzin dat ik zelf een dief ben.
Als je je billen brandt, moet je op de blaren zitten.
Eigen schuld!
Iets op straat vinden is iets anders dan huisvredebreuk plegen.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:09 schreef Alternate het volgende:
[..]
Dus als je iemand z'n voordeur ziet openstaan ga je binnen ff de tv weghalen om diegene een lesje te leren?
Wat een ongelofelijk kortzichtige kneus ben jij zeg.
De term kortzichtig is hier overigens niet van toepassing, ik voorzie de gevolgen van mijn daad en volgens mijn principes en naar mijn mening zijn deze inherent aan het gedrag van degene die onoplettend gedrag vertoonde bij het pinnen van een behoorlijk geldbedrag.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:09 schreef Alternate het volgende:
[..]
Dus als je iemand z'n voordeur ziet openstaan ga je binnen ff de tv weghalen om diegene een lesje te leren?
Wat een ongelofelijk kortzichtige kneus ben jij zeg.
Ga je in conclaaf?quote:Op maandag 30 mei 2005 21:22 schreef IdlersDream het volgende:
pffff...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |