Inderdaad.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
Meenemen en achter haar aan gaan, als ze niet meer te vinden is zelf pinnen en de volgende dag naar de bank om de 250 Eur af te geven met 'dit was de transactie voor mij'.
Minder sterke verhalen vertellenquote:Op maandag 30 mei 2005 12:09 schreef Boomlaars het volgende:
wat zouden jullie doen?
Tegenwoordig wordt het geld geloof ik niet meer ingeslikt omdat hier teveel fraude bij kwam kijken...quote:Op maandag 30 mei 2005 12:13 schreef Adelante het volgende:
teruggeven natuurlijken anders in de automaat laten zitten, die slikt het vanzelf weer in na een minuut ofzo
onzin, je doelt op de urban myth dat als je heel snel een briefje tussen de stapel uittrekt alles wordt teruggenomen maar jij wel een briefje poen overhoudt...is niet zo.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:17 schreef Bertin het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt het geld geloof ik niet meer ingeslikt omdat hier teveel fraude bij kwam kijken...
Ja natuurlijk, want deze mevrouw was ook degene die jouw portemonee jatte en daarna ook nog eens je scooter! Dan is het helemaal terecht natuurlijk dat je wraak neemt op haar...quote:Op maandag 30 mei 2005 12:17 schreef DaYwALKuR het volgende:
Aangezien ze mijn beurs toen ik deze verloren had ook niet meer terug heb gekregenzal ik me dit geld fijn in mijn eigen (nieuwe) beurs duwen.
Tevens sleutels verloren van scooter, ipv sleutels terug te brengen hebben ze de hele scooter gejat
Voor mij is het nu ook, ieder voor zich
Helemaal mee eens. Moet ze maar beter opletten.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:16 schreef Boomlaars het volgende:
Ach, wat dat betreft ben ik niet zo iemand die andermans fouten gaat corrigeren.
Heb ook wel eens een splinternieuwe GSM gevonden in een pashokje, dan denk ik; hoe dom moet je wel niet zijn om waardevolle spullen zo achter te laten. Heb die ook zelf gehouden.
Het is weer een levensles voor die mensen als ze er thuis achterkomen dat ze die spullen vergeten zijn. Het heeft veel meer impact dan als je het geld teruggeeft, dan zijn ze het de volgende dag weer vergeten. Dus de vrouw in kwestie bedenkt zich de volgende keer wel 2x als ze even 'op de automatische piloot' gaat pinnen.
tot jij een keer je geld vergeet;quote:Op maandag 30 mei 2005 12:16 schreef Boomlaars het volgende:
Ach, wat dat betreft ben ik niet zo iemand die andermans fouten gaat corrigeren.
Jij bent zo'n gozer die later auto's open breekt en dan zegt;quote:Op maandag 30 mei 2005 12:16 schreef Boomlaars het volgende:
Heb ook wel eens een splinternieuwe GSM gevonden in een pashokje, dan denk ik; hoe dom moet je wel niet zijn om waardevolle spullen zo achter te laten. Heb die ook zelf gehouden.
Dat zeg ik niet, maar als dat in NL normaal is, dan pas ik me wel aanquote:Op maandag 30 mei 2005 12:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want deze mevrouw was ook degene die jouw portemonee jatte en daarna ook nog eens je scooter! Dan is het helemaal terecht natuurlijk dat je wraak neemt op haar...
Sneue pauper / dief! Het zijn klootzakken zoals jij die de lucht die ze inademen niet waard zijn, dat je zo laf bent om te stelen is tot daar aan toe... maar om er hier over te posten is wel heel sneu.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:09 schreef Boomlaars het volgende: Heb het geld gepakt en meegenomen (bespaarde me slijtage aan mijn eigen pasje), wat zouden jullie doen?
in dat geval ben jeje geld kwijt....tenzij je gaat vragen of ze de kasomzet natellen.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:13 schreef Adelante het volgende:
teruggeven natuurlijken anders in de automaat laten zitten, die slikt het vanzelf weer in na een minuut ofzo
quote:Op maandag 30 mei 2005 12:23 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Jij bent zo'n gozer die later auto's open breekt en dan zegt;
"Maar hij stond daar zomaar op die parkeerplaats! Geen mens in de buurt!"
Of nog erger kleine meisjes/jongetjes lastig valt!
"Die ouders waren nergens te bekennen! Ik hoop dat ze nu hun les geleerd hebben!"
![]()
![]()
Neen, dit is (voor de verandering) niet een van mijn creatieve, originele uitspattingenquote:Op maandag 30 mei 2005 12:35 schreef fayakill het volgende:
wacht eens...jij bent die kneus die allerlei verhalen verzint om aandacht op fok te krijgen
ik klikt ook nogquote:
Dus als ik een brief in de brievenbus ga gooien en laat de auto met draaiende motor staan (doe ik nooit, maar het is hypothetisch) dan stap jij gelijk in en gaat ermee vandoor?quote:Op maandag 30 mei 2005 12:33 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Wat een onzinvergelijking, bovendien ben ik niet de aanstichter bij de gevallen zoals ik ze omschreef.
Geloof me, deze vrouw zal nooit meer haar geld in de pinautomaat vergeten, net zoals het meisje dat haar GSM in het pashokje liet liggen (waarvan ik de simkaart in 2 stukken brak, ben niet iemand die op andermans kosten gaat bellen) dit nooit meer zal doen. Mensen moeten gewoon beter op waardevolle spullen passen.
Je weet het niet hè... misschien stopt ze het thuis wel in een potje, of was het voor medicijnen voor haar kreupele doofstomme zoon met het downsyndroom.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:44 schreef Cybje het volgende:
Roellio: als je minimumloon hebt en dat geld zo belangrijk is, pin je meestal al niet 250 euro om te eten, gezien je daar een maand mee moet doen. Daarnaast vergeet je die 250 euro echt niet, gezien je anders ongeveer dood gaat, mocht het wel voor je eten zijn.
da's niet helemaal waar... Ik heb jaren bij een sociale dienst gewerkt en zodra de uitkeringen waren gestort, werd deze door velen vaak ineens opgenomen. Het was verbazingwekkend hoeveel mensen dat doen. Volgens mij waren ze bang, dat er een of andere instantie was die het weer zou inpikken (Wehkramp of zo)quote:Op maandag 30 mei 2005 12:44 schreef Cybje het volgende:
Roellio: als je minimumloon hebt en dat geld zo belangrijk is, pin je meestal al niet 250 euro om te eten, gezien je daar een maand mee moet doen. Daarnaast vergeet je die 250 euro echt niet, gezien je anders ongeveer dood gaat, mocht het wel voor je eten zijn.
Daarnaast, ik spreek liever geen vreemden aan. Tegenwoordig kun je mensen niet echt meer vertrouwen enzo. Maar goed, als iemand er niet eng uit ziet, kun je het proberen natuurlijk.
Ahh...maar in een pashokje hangt over het algemeen geen cameraquote:Op maandag 30 mei 2005 12:16 schreef Boomlaars het volgende:
Het is weer een levensles voor die mensen als ze er thuis achterkomen dat ze die spullen vergeten zijn. Het heeft veel meer impact dan als je het geld teruggeeft, dan zijn ze het de volgende dag weer vergeten. Dus de vrouw in kwestie bedenkt zich de volgende keer wel 2x als ze even 'op de automatische piloot' gaat pinnen.
Ze zouden dat nooit meer doen ?quote:Op maandag 30 mei 2005 12:33 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Wat een onzinvergelijking, bovendien ben ik niet de aanstichter bij de gevallen zoals ik ze omschreef.
Geloof me, deze vrouw zal nooit meer haar geld in de pinautomaat vergeten, net zoals het meisje dat haar GSM in het pashokje liet liggen (waarvan ik de simkaart in 2 stukken brak, ben niet iemand die op andermans kosten gaat bellen) dit nooit meer zal doen. Mensen moeten gewoon beter op waardevolle spullen passen.
quote:Op maandag 30 mei 2005 12:49 schreef VeX- het volgende:
Ik zou het hebben teruggegeven.
Dat vind ik nog het beste antwoord.quote:
Je kan het natuurlijk even terugbrengen naar de desbetreffenbde bank met de mededeling dat dit een transactie op die dag en dat tijdstip was. De bank vindt dan heel makkelijk de rechtmatige eigenaar van het geld terug. Je hebt er waarschijnlijk niet bij stil gstaan maar wellicht is het het huishoudgeld voor een lange tijd uit een smalle beurs. Ik hoop dat je voldoende fatsoen hebt om het terug te brengen.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:09 schreef Boomlaars het volgende:
Gisterenavond ging ik even pinnen, er stond een vrouw voor me van middelbare leeftijd die aan het bellen was en ook even wat uit de automaat haalde, althans dat was haar plan denk ik. Ze haalde haar pasje eruit en liep meteen weg. Ik hoorde nog dat ratelende geluid dat je altijd hoort als er geld geteld wordt dus ik dacht al dat er iets niet klopte, toen er luttele seconden later 250 euro uitkwam!
Heb het geld gepakt en meegenomen (bespaarde me slijtage aan mijn eigen pasje), wat zouden jullie doen?
Van 250 euro kan je idd heel wat bier kopen ja.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:44 schreef jogy het volgende:
Dan zal het wel zo zijn dat ik in dronken toestand hard "hey van dit geld kan ik veel bier kopen" roepen zodat die dame zelf wel terugkomt voor het geld, maar ok.
Dude je bent gekquote:Op maandag 30 mei 2005 13:14 schreef Cracka-ass het volgende:
Moeilijk, ik heb de neiging om te zeggen dat ik het in mn zak zou stoppen maar het verleden heeft echter uitgewezen dat ik het braaf teruggeef. Ik was een keer bij de McDonalds en haalde destijds voor 15 gulden eten, betaalde met 50 en kreeg 85 terug. Dame achter de kassa was een jaar of 50 dus ik vond het wel erg sneu als haar kassa niet zou kloppen. (ik vond het zowieso sneu dat ze bij de McDonalds moest werken maar dat is een ander verhaal)
In dit geval denk ik : Sterf maar met je kasverschil.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:14 schreef Cracka-ass het volgende:
Moeilijk, ik heb de neiging om te zeggen dat ik het in mn zak zou stoppen maar het verleden heeft echter uitgewezen dat ik het braaf teruggeef. Ik was een keer bij de McDonalds en haalde destijds voor 15 gulden eten, betaalde met 50 en kreeg 85 terug. Dame achter de kassa was een jaar of 50 dus ik vond het wel erg sneu als haar kassa niet zou kloppen. (ik vond het zowieso sneu dat ze bij de McDonalds moest werken maar dat is een ander verhaal)
Inderdaad... Permban?quote:Op maandag 30 mei 2005 12:25 schreef calvobbes het volgende:
Wat een lol, Boomlaars is weer terug
Ik heb hem nog nooit op het openen van een normaal topic kunnen betrappen
Die vele bans voor hem en zijn vriend lijken maar niet te helpen
Preciesquote:Op maandag 30 mei 2005 12:26 schreef SEMTEX het volgende:
Als ik haar nog in kon halen, zou ik het teruggeven. Zo niet, dan kan ik het zelf echt heel erg goed gebruken
terwijl je 500euro had kunnen innenquote:Op maandag 30 mei 2005 14:33 schreef numero_uno het volgende:
2 Maanden geleden was ik in Barcelona en toen liet mn voorganger ook doodleuk zijn credit card in de automaat zitten. Er achteraan gerend en die man zijn pas teruggegeven. Ik heb nog nooit zoveel bedankjes in het Spaans gehad en kreeg nog 10 euri op de koop toe.
En dan denk ik... zo kan het dus ook.
Kvind het wel netjes en iets is beter dan niets of nie?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:47 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
terwijl je 500euro had kunnen innenvind ik 10euro ook weer weinig
Je zou er heel meer "iets" uit kunnen slepen, maja dan moet jezelf maar wat vaker beroofd moeten worden voordat je zo denktquote:Op maandag 30 mei 2005 14:49 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Kvind het wel netjes en iets is beter dan niets of nie?
Wil je het hiermee goed praten? Want je bent nu natuurlijk gewoon een ordinaire dief. En toen met die telefoon ook al.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:33 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Zoiets heet gewetenloosquote:Op maandag 30 mei 2005 16:00 schreef Boomlaars het volgende:
Zal wel meevallen met de consequenties.
Ik ga lekker die 250E verbrassen
quote:Op maandag 30 mei 2005 13:43 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat vind ik nog het beste antwoord.
Nuchter had ik het teruggegeven aan die dame maar als ik knap dronken ben dan is het van mij.
Ik vond een keer auto sleutels naast een Jeep, deze sleutels ingeleverd bij de politie. Jaartje erop hadden ze de sleutels van mijn vader gejat, auto wegquote:Op maandag 30 mei 2005 16:37 schreef RoelRoel het volgende:
Heb ikzelf ook een keer gedaan(geld laten liggen)
Ik was supergaar en ik liep gewoon weg. 2 seconde later realiseerde ik het me en toen liep ik terug, maar die kutjong die er toen stonden deden net of ze van niks wisten.
(was in Salou)
Ik denk dat het meer onder uitlokking tot diefstal valt.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:29 schreef Cracka-ass het volgende:
Toch vraag ik me af of dit daadwerkelijk diefstal is.
Volgens mij niet hoor. Is volledig afhankelijk van de goedgeefsheid en dankbaarheid van de eigenaar.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:39 schreef zoalshetis het volgende:
je hebt altijd recht op 10% vindersloon geloof ik.
Dus als je iemand z'n voordeur ziet openstaan ga je binnen ff de tv weghalen om diegene een lesje te leren?quote:Op maandag 30 mei 2005 19:15 schreef Boomlaars het volgende:
Onzin dat ik zelf een dief ben.
Als je je billen brandt, moet je op de blaren zitten.
Eigen schuld!
Iets op straat vinden is iets anders dan huisvredebreuk plegen.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:09 schreef Alternate het volgende:
[..]
Dus als je iemand z'n voordeur ziet openstaan ga je binnen ff de tv weghalen om diegene een lesje te leren?
Wat een ongelofelijk kortzichtige kneus ben jij zeg.
De term kortzichtig is hier overigens niet van toepassing, ik voorzie de gevolgen van mijn daad en volgens mijn principes en naar mijn mening zijn deze inherent aan het gedrag van degene die onoplettend gedrag vertoonde bij het pinnen van een behoorlijk geldbedrag.quote:Op maandag 30 mei 2005 20:09 schreef Alternate het volgende:
[..]
Dus als je iemand z'n voordeur ziet openstaan ga je binnen ff de tv weghalen om diegene een lesje te leren?
Wat een ongelofelijk kortzichtige kneus ben jij zeg.
Ga je in conclaaf?quote:Op maandag 30 mei 2005 21:22 schreef IdlersDream het volgende:
pffff...
Juist niet. De meeste mensen zeggen hier dat ze het terug zouden geven.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:12 schreef Alternate het volgende:
Hmm ik schrik hier wel een beetje van, ook van sommige reacties. Ik wist niet dat we tegenwoordig in zoon intens rotte maatschappij leven
Inderdaad is dat van hetzelfde niveau als 250 euro van iemand jatten, of iemand vermoorden.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:59 schreef harteloos het volgende:
al die heilige boontjes hier hebben zeker ook geen illegale mp3/films/software?![]()
wel hetzelfde niveau als 250 euro van iemand jatten ja....quote:Op maandag 30 mei 2005 22:01 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Inderdaad is dat van hetzelfde niveau als 250 euro van iemand jatten, of iemand vermoorden.
Allemaal hetzelfde...
![]()
"Ja oma, en nu wil ik 25 euro graag!"quote:Op maandag 30 mei 2005 13:39 schreef zoalshetis het volgende:
je hebt altijd recht op 10% vindersloon geloof ik.
Idd, want niemand maakt fouten.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:37 schreef Steve-O het volgende:
Moet je maar beter opletten hoe kan je nou 250 euro vergeten .
Het lijkt wel of jij de gene bent die die 250¤ heeft laten zitten zit het je zo dwarsquote:Op maandag 30 mei 2005 22:43 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Idd, want niemand maakt fouten.
En als je dat wel doet moet je afgestraft worden![]()
Die camera's zijn altijd zeer netjes verborgen.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:56 schreef TheDon1985 het volgende:
Tenzij ik pal voor een camera had gestaan, zou ik dat geld hebben gehouden.
Behalve als het 'slachtoffer' enigszins sympathiek had overgekomen![]()
Daar waar ik woon loop je de juwelierszaken nog binnen zoals iedere andere winkel... soms staat er zelfs niemand achter de toonbank... De camera's bij de Pinautomaten zijn hier dan ook nog niet verborgenquote:Op maandag 30 mei 2005 23:17 schreef frenkck het volgende:
[..]
Die camera's zijn altijd zeer netjes verborgen.
Nee, maar ik vraag me wel eens af hoe een grote mongool je wel niet moet zijn om dat soort geld te houden, best sneu en interessant ook wel weer.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:46 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Het lijkt wel of jij de gene bent die die 250¤ heeft laten zitten zit het je zo dwars
Nee jij moet gewoon met je smerige poten van andersmans spullen afblijfen.quote:Op maandag 30 mei 2005 12:33 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 07:53 schreef DarkElf het volgende:
geld vinden echt is iets anders, maar als die vrouw voor je staat te pinnen zou ik er toch achter aan rennen om het te geven.
Ja, hij gaat een enorme kater oplopenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik zal ts voorspellen (witte magie modus aan) dat elke euro die hij of zij uitgeeft tegen hem/haar keert.
je doet het dus voor hen, het is helemaal geen eigenbelang! Wat ontzettend nobel van je dat je de moeite neemt om vreemden een levensles te leren!quote:Op maandag 30 mei 2005 12:16 schreef Boomlaars het volgende:
Tja, dan is de rechtmatige eigenaar natuurlijk nooit te achterhalen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:37 schreef Noax het volgende:
(...)
Heeft wel es iemand z'n geld laten liggen in een telefooncel, daar heb ik tot 2x toe van kunnen profiteren
Nou, dat heet dan dankbaarheidquote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:44 schreef LibertarianX het volgende:
Ik heb het ook wel eens meegemaakt,
Stond een vrouw voor me bij de pinautomaat die liet een 300 euro laten zitten en liep weg. Ik pakte het eruit en riep haar na, Mevrouw, Uw geld!
Ze schrok zich de tering, en begon te rennen. Ik riep nog een keer, Mevrouw, U VERGEET UW GELD,
ze stopte, keek om, zag mij wapperen met de biljetten, en liep met een rooie kop terug, graaide het uit mijn hand en liep weg, zonder zelfs maar te bedanken.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:20 schreef Lllaura het volgende:
[..]
je doet het dus voor hen, het is helemaal geen eigenbelang! Wat ontzettend nobel van je dat je de moeite neemt om vreemden een levensles te leren!![]()
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:04 schreef Jereon het volgende:
Ik heb in mijn leven al een paar keer iets gevonden... (zoals geld al dan niet in een portomonee, sleutels, sieraden)
De eerste keer was geld, 25 gulden, (was toen heel veel voor mij want ik was maar iets van 8 of 9 jaar) Het geld was erg snel verbrast... maar daarna had ik spijt... De volgende vondsten heb ik eerlijk aangegeven. (bij de politie of gelijk terug aan de eigenaar) Ik heb twee keer een portomonee gevonden, de eigenaar zelf kunnen achterhalen. Ik kreeg van de een een bosje bloemen en van de ander een tientje... Ik was daar erg blij mee, blij omdat ik een ander blij heb kunnen maken en blij met de gift... (itt die "gejatte" 25 gulden, daarmee was ik naderhand alles behalve blij) Ook eens 100 gulden zien vallen bij een meneer voor mij liep. Ik tikte hem op de schouder en hij keek mij wel erg boos aan... Toen ik zei dat hij 100 gulden was verloren, zag ik een verbaasde blik. Hij pakte het geld, keerde zich om en liep een paar stappen verder. Ik aarzelde nog mijn weg te vervolgen maar net toen ik begon te lopen keerde hij zich om.... "Jij bent eerlijk, mannetje.... hier heb je die 100 gulden, doe er wat leuks mee" Ook eens een sierraad gevonden, bij de politie gebracht... ook weer een bosje bloemen voor ontvangen....
DAT zijn de dingen die me blij maken
en waarschijnlijk eenieder die een geweten heeft
Ook eens een keer niets gekregen voor een bosje sleutels... maar dat vond ik niet erg... ik breng het niet terug voor de verdiensten die ik ermee krijg, want dan kun je het beter houden... maar je verliest mi daarmee je geweten... (mocht je die bezitten)
Sterker nog, die gozer werd zenuwachtig van mijn geloop rond de telefooncel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tja, dan is de rechtmatige eigenaar natuurlijk nooit te achterhalen.
Ik weet trouwens van iemand die een briefje van 50 gulden op straat vond en dat naar de politie bracht.![]()
Agent blijgemaaktquote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:21 schreef MouseOver het volgende:
Tja, heb ook eens een nokia communicator ergens gevonden. Tijd geleden alweer, ze waren net nieuw toen. Maar wat moet je ermee zo'n ding te houden. Braaf afgegeven, maar niets meer van gehoord. Jammer, is niet anders. Toch een goed gevoel erover.
Jij hebt helemaal niets gevonden, je hebt het moedwillig gestolen...quote:Op maandag 30 mei 2005 21:16 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Iets op straat vinden is iets anders dan huisvredebreuk plegen.
Inderdaad, iets vinden is wat anders dan "van de gelegenheid gebruik maken"...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:48 schreef asoeefje het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal niets gevonden, je hebt het moedwillig gestolen...
Als iemand je de mogelijkheid geeft om iets te stelen, geeft dat je nog steeds geen recht om dat ook te doen. De vergelijking met de open voordeur gaat dus wel degelijk op!
Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat het vergelijkbaar is met geld vinden op straat, je gaat immers niet iemands huis binnen, of iemands tas ofzo. Je vind het gewoon!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:48 schreef asoeefje het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal niets gevonden, je hebt het moedwillig gestolen...
Als iemand je de mogelijkheid geeft om iets te stelen, geeft dat je nog steeds geen recht om dat ook te doen. De vergelijking met de open voordeur gaat dus wel degelijk op!
De vergelijking gaat echter mank op het feit dat Boomlaars weet van wie het 'gevonden' geld is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:04 schreef PAA-053 het volgende:
Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat het vergelijkbaar is met geld vinden op straat, je gaat immers niet iemands huis binnen, of iemands tas ofzo. Je vind het gewoon!
Onzin, ik moest sowieso bij de pinautomaat zijn om te pinnen. Het is een openbare automaat.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:03 schreef Jereon het volgende:
[..]
Inderdaad, iets vinden is wat anders dan "van de gelegenheid gebruik maken"...
Het geld van de voorganger direct na haar weglopen wegpakken is het zelfde als bijvoorbeeld:in een auto stappen die door iemand met draaiende moter tijdelijk is achtergelaten een huis binnenlopen omdat de deur is open blijven staan
Je hebt in bovenstaande gevallen mogelijk inderdaad een auto gevonden waarvan de motor nog draait... maar het geval dan maar meenemen behoort niet tot de definitie "vinden".
Je hebt welliswaar een huis gevonden waarvan de deur open staat, maar het huis binnengaan...
Kortom, je hebt iemand gevonden die haar geld achterlaat in de pinautomaat, maar dat geld meenemen behoort niet tot "het vinden"...
Maar het heeft kennelijk geen zin om mensen zonder geweten dergelijke dingen wijs proberen te maken...
Ik denk het wel, ja.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:10 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Misschien was ze een miljonaire en deed ze het wel moedwillig om een burger financieel te steunen in deze zware economische tijden.
Eh, ja, je zou het haast zeggen nietwaar.quote:
Pointtakingquote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
De vergelijking gaat echter mank op het feit dat Boomlaars weet van wie het 'gevonden' geld is.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:46 schreef Varr het volgende:
Klopt, wanneer je het geld ook in de automaat laat zitten, gaat deze automatisch weer dicht en stort het terug op haar rekening.
Onzin...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:10 schreef Boomlaars het volgende:
Onzin, ik moest sowieso bij de pinautomaat zijn om te pinnen. Het is een openbare automaat.
Bronquote:Eerlijk
AMERSFOORT Op dinsdag 8 maart zag een passante geld uit een pinautomaat steken.
Rond 14.45 uur liep een vrouw (leeftijd onbekend) uit Leusden over de Leusderweg. Bij een pinautomaat zag zij daar geld uit steken en haalde het geld er uit. Het bleek om vijf briefjes van 50,- te gaan. Zij gaf het geld af bij een naastgelegen dierenarts en gaf dit telefonisch aan de politie door.
Even later belde een 36-jarige vrouw uit Amersfoort met de politie. Zij vertelde iets heel stoms te hebben gedaan: zij had bij een pinautomaat aan de Leusderweg 250,- gepind en was vergeten het geld uit de pinautomaat te pakken.
De zaken werden gecombineerd en nadat de vrouw zich aan het politiebureau had gelegitimeerd, is zij het geld bij de dierenarts op gaan halen.
ahhahahahaaquote:Op maandag 30 mei 2005 12:22 schreef BertV het volgende:
[..]
tot jij een keer je geld vergeet;
"Meneer Boomlaars u vergeet uw geld"
"ah, stomme fout van me, neem maar mee"
Bij wisselt het in dat soort gevallen: tijdens de enorme kerstuitverkoop bij V&D vergat de kassiere van mij een van de twee kledingstukken aan te slaan, en ik hield mijn mond, onder het mom van "ach, zo'n grote winkelketen met zo'n enorme omzet kan dat wel lijen".quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:51 schreef Puckzzz het volgende:
hmz, toen de cassiere vergat om onze 12 (12 jah!) kratjes bier af te rekenen omdat mijn vriend voor het gemak ff de kar om de kassa heen parkeerde heb ik niets gezegd, ze zag hem notabene met de kar achter mij langs gaan en de kar daarna naast mij neerzetten en hij bleef ook gewoon bij mij staan, duidelijk dus dat wij bij elkaar horen nietdan? Eigen schuld van zo'n muts.
Inderdaad. Heel vaak zie ik van die "figuren" betalen ergens, dan halen ze pakjes 50 euro uit hun broekzak, jaszak. Om even iets af te rekenen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:43 schreef seilram het volgende:
Tja... beetje normen en waarden tuurlijk dit.
Toch ben ik zelf ook geen heilig boontje. Ligt eraan wie het geld laat zitten zeg maar.....
Heb weleens in een koffieshop gestaan, die kerel (gouden oorbellen, trainingspak, zonnebank) die voor me stond trekt geld uit zijn trainingspak zak en laat daarbij een briefje van 50 vallen.... toen ben ik heel subtiel met mijn voet daarop gaan staan en toen ie weg was, ja toen heb ik dat meegenomen.
Dat is heel wat anders natuurlijk....quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:36 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik had laatst 50 euro gevonden in de bios, wist niet van wie het was (lag op de grond vlak bij mn stoel, toen heb ik het mee genomen.... Mag dat dan weer wel? Ik denk 'Ja, ik kan wel gaan vragen van wie het is maar daar gaat iederen op in natuurlijk'. Dus heb ik het maar mee genomen naar huis...
Is dat wel beter?![]()
Dit vind ik idd ook iets heel anders. Je kunt namelijk absoluut niet weten wie 't heeft verloren. Kan er al best een tijdje liggen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:39 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders natuurlijk....
Je kunt hoogstens even afwachten of iemand het ook gaat zoeken...
Nou dat vind ik wel wat anders! Dat is gewoon aso om dan door te rijden!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:58 schreef vdo28 het volgende:
Zo reed ik eens naar huis toe en zag in de verte iemand skeeleren en vallen, hij bleef liggen en huppa 10 auto's reden voorbij zonder op of om te kijken.
Ik dacht al gelijk, ff stoppen....
Hij was blij dat ik dat gedaan heb aangezien ik zijn bot tegen zijn t-shirt zag prikken (aan de bovenkant)..., maar even naar het ziekenhuis gebracht....
Zo te horen vallen er bij jezelf nog vééél meer levenslessen te leren... Wacht maar af...quote:Op maandag 30 mei 2005 12:16 schreef Boomlaars het volgende:
Zo is het precies ja. Egoisme... een natuurlijk iets van de mens, maar bij de een wat sterker dan bij de ander. Goede actie van je wat je hebt gedaan!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 19:58 schreef vdo28 het volgende:
Ach sommige mensen zijn gewoon heel egoistisch...
Tja, daar doe je niets aan...
Zo reed ik eens naar huis toe en zag in de verte iemand skeeleren en vallen, hij bleef liggen en huppa 10 auto's reden voorbij zonder op of om te kijken.
Ik dacht al gelijk, ff stoppen....
Hij was blij dat ik dat gedaan heb aangezien ik zijn bot tegen zijn t-shirt zag prikken (aan de bovenkant)..., maar even naar het ziekenhuis gebracht....
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:29 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Zo te horen vallen er bij jezelf nog vééél meer levenslessen te leren...
Nou wat betreft mijn geval zou 95% van de Nederlanders zeggen:"Ja maar ik kan toch niet zien dat die man zo gewond is". NEE TUURLIJK NIET (ho Caps) maar je gaat toch ook niet kijken???quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:25 schreef seilram het volgende:
[..]
Nou dat vind ik wel wat anders! Dat is gewoon aso om dan door te rijden!
Ontopic weer: Ik heb zelf een keer gehad dat ik na een feestje flink wat kratjes bier en cola flessen terug ging brengen.. Was voor 67 euro aan statiegeld!! Ik steek dat bonnetje in mijn zak en ga winkelen. Halverwege merk ik dat ik dat bonnetje kwijt ben! Balen als een stekker, mijn hele route terug gelopen, maar er lag niks meerSta ik bij de kassa en 2 personen voor me staat een kerel, ja met een statiegeldbon van 67 euro!!
Ik heb er meteen wat van gezegd dat het van mij was en hij begint meteen te liegen, nee nee dat was echt zijn bon. Ik heb geluk gehad dat iemand me met al die kratten zag sjouwen... zo kreeg ik toch nog het bonnetje, maar dat vond ik echt zwaar sneu... Kijk dat je dat vind.. prima dat je het probeert om in te leveren, maar als de eigenaar zich meldt dan gewoon gaan liegen. Bah!
Maar met een bankpas kun je ook weinig natuurlijk!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:13 schreef Funksoldier het volgende:
zou het teruggeven......
Pas nog een bankpas in de Bas v/d Heijden gevonden, even bij de sigarettenshop afgegeven.
Ik heb zelf een keer geluk gehad. Was op de fiets, met hondje die ernaast rent. Jeuk op mijn hoofd, dus heel even pak ik met de hand waar ik de riem mee vast had het stuur vast om met die andere even op mijn kop te krabben... hond besluit net te gaan plassen en gaat dus op de rem. Stuur slaat om en naast me is een autoweg. Nou ik besloot me maar kei hard te laten vallen, anders reed ik zo de weg op. In mijn val laat ik de riem los, hondje vliegt de weg op en ik knal zo tegen de vlakte.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:06 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Nou wat betreft mijn geval zou 95% van de Nederlanders zeggen:"Ja maar ik kan toch niet zien dat die man zo gewond is". NEE TUURLIJK NIET (ho Caps) maar je gaat toch ook niet kijken???
Tja over dat bonnetje is inderdaad ook lullig!!!!!rotmensen zijn dat....
bijna weinig, had ook kunnen kijken of hij zijn chip tot het max. van 500,- had opgewaardeerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:14 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Maar met een bankpas kun je ook weinig natuurlijk!
Dat is heel iets anders als waar ik het over had.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:15 schreef seilram het volgende:
[..]
Ik heb zelf een keer geluk gehad. Was op de fiets, met hondje die ernaast rent. Jeuk op mijn hoofd, dus heel even pak ik met de hand waar ik de riem mee vast had het stuur vast om met die andere even op mijn kop te krabben... hond besluit net te gaan plassen en gaat dus op de rem. Stuur slaat om en naast me is een autoweg. Nou ik besloot me maar kei hard te laten vallen, anders reed ik zo de weg op. In mijn val laat ik de riem los, hondje vliegt de weg op en ik knal zo tegen de vlakte.
Toen was ik echt heel blij met 3 automobilisten die echt meteen aan de kant gingen. De 1 ging meteen achter mijn hond aan (die al bijna onder een auto lag) en de andere 2 hielpen mij overeind! Wat een lieve mensen![]()
Dan heb je gelukquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:15 schreef seilram het volgende:
[..]
Ik heb zelf een keer geluk gehad. Was op de fiets, met hondje die ernaast rent. Jeuk op mijn hoofd, dus heel even pak ik met de hand waar ik de riem mee vast had het stuur vast om met die andere even op mijn kop te krabben... hond besluit net te gaan plassen en gaat dus op de rem. Stuur slaat om en naast me is een autoweg. Nou ik besloot me maar kei hard te laten vallen, anders reed ik zo de weg op. In mijn val laat ik de riem los, hondje vliegt de weg op en ik knal zo tegen de vlakte.
Toen was ik echt heel blij met 3 automobilisten die echt meteen aan de kant gingen. De 1 ging meteen achter mijn hond aan (die al bijna onder een auto lag) en de andere 2 hielpen mij overeind! Wat een lieve mensen![]()
Klopt, was ook ff reactie op voorgaande postquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:18 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Dat is heel iets anders als waar ik het over had.
Ik zal ook 1 van de eersten zijn die bij het zien van zoiets zou stoppen om hulp te verlenen.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:22 schreef J_CDA het volgende:
God straft gelijk. Je hebt net 1000 Euri's door de plee gespoeld. KUTvoetballers zakkenvullers
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:22 schreef J_CDA het volgende:
God straft gelijk. Je hebt net 1000 Euri's door de plee gespoeld. KUTvoetballers zakkenvullers
Ik geef het op...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 15:10 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Onzin, ik moest sowieso bij de pinautomaat zijn om te pinnen. Het is een openbare automaat.
Misschien was ze een miljonaire en deed ze het wel moedwillig om een burger financieel te steunen in deze zware economische tijden.
Had het nog gevolgen voor hem?quote:Op woensdag 1 juni 2005 11:38 schreef Evil_Jur het volgende:
TS begrijpt dat de persoon in kwestie vast al aangifte gedaan heeft, en hij met zijn smoeltje mooi op de beveiliginscamera's staat?
Zo hadden ze mijn broertje dezelfde avond ook nog achterhaald, hij had ook 250 euro te pakken die een oude dame had achtergelaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |