abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 mei 2005 @ 20:38:20 #1
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_27462951
Hoi, ik kwam laatst dit artikel tegen: http://www.planet.nl/plan(...)tid=578512/sc=d28e9f waarin minister Bot pleit voor de Europese grondwet omdat het nee-stemmen de economie van Nederland zou schaden. Maar ik kan nu concreet geen argumenten vinden die echt voor de grondwet zijn. Wat vinden jullie? Wat voor invloed gaat de grondwet hebben op onze economie?
  zondag 29 mei 2005 @ 20:39:55 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_27462992
Als het goed is gaan ze zo in Frankrijk het licht uitsmijten...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 29 mei 2005 @ 20:44:48 #3
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27463116
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0405/32/grondwet.html
http://www.planet.nl/plan(...)tid=578512/sc=d28e9f

In elk geval moeten er dan ambtenaren en juristen aan het werk dus hogere werkgelegenheid is een inkoppetje
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27471767
quote:
Op zondag 29 mei 2005 20:39 schreef PJORourke het volgende:
Als het goed is gaan ze zo in Frankrijk het licht uitsmijten...
Nee, er komt oorlog..........
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_27471972
Ik denk dat een JA-stem de economie eerder zou schaden omdat er nog meer bureaucratie komt.
  maandag 30 mei 2005 @ 06:55:15 #6
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27472156
quote:
Op maandag 30 mei 2005 04:38 schreef pberends het volgende:
Ik denk dat een JA-stem de economie eerder zou schaden omdat er nog meer bureaucratie komt.
Die mag je me uitleggen.

Want "meer bureaucratie" betekent meer werk en dat betekent meer banen + meer inkomstern.
En beide leiden tot een verhoogde economie.
  maandag 30 mei 2005 @ 07:10:35 #7
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27472194
quote:
Op maandag 30 mei 2005 06:55 schreef wdn het volgende:

[..]

Die mag je me uitleggen.

Want "meer bureaucratie" betekent meer werk en dat betekent meer banen + meer inkomstern.
Dus voor een gezondere (verhoogde..) economie moet de staat gewoon alles uitgeven en daardoor moet je meer belasting bepalen en daardoor kunnen we minder kopen en daardoor wordt de economie beter?

Dacht het niet..
pi_27472243
quote:
Op maandag 30 mei 2005 06:55 schreef wdn het volgende:

[..]

Die mag je me uitleggen.

LOL . Ga even lekker terug naar een klasje economie.
  Overall beste user 2022 maandag 30 mei 2005 @ 07:45:04 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_27472361
quote:
Op maandag 30 mei 2005 04:38 schreef pberends het volgende:
Als dat zo zou zijn, had Frankrijk wel voor gestemd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_27472375
quote:
Op maandag 30 mei 2005 07:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, had Frankrijk wel voor gestemd.
Met hun 55% tax burden .
  maandag 30 mei 2005 @ 08:35:42 #11
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27472730
quote:
Op maandag 30 mei 2005 07:24 schreef pberends het volgende:

[..]

LOL . Ga even lekker terug naar een klasje economie.
Kom maar op dan. Leg het eens uit want volgens mij snap JIJ het.
Bij mijn weten is het nog steeds zo dat ELKE euro die wordt uitgegeven goed is voor de econonie.
ONGEACHT wat er mee gedaan wordt.

Dit verdrag kost geld omdat regels afgeschaft worden en andere regels aangenomen worden. Leg mij eens uit hoezo dat dat GEEN geld kost?

Het wordt tijd dat JIJ eens je school afmaakt.
pi_27473197
quote:
Op maandag 30 mei 2005 08:35 schreef wdn het volgende:

[..]

Bij mijn weten is het nog steeds zo dat ELKE euro die wordt uitgegeven goed is voor de econonie.

Dit verdrag kost geld omdat regels afgeschaft worden en andere regels aangenomen worden. Leg mij eens uit hoezo dat dat GEEN geld kost?

Het wordt tijd dat JIJ eens je school afmaakt.
Een Euro die de staat uitgeeft (dwz die eerst ONTTROKKEN is aan de economie dmv. belasting) komt maar voor de helft terug. De rest wordt "opgegeten" door de ambtenaren en hun gezinnen, onderhouds- en bouwkosten voor overheidsgebouwen, geld dat aan consultants wordt besteed en wat dies meer zij.

Tenminste, in dit universum.
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  maandag 30 mei 2005 @ 09:26:31 #13
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_27473504
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:10 schreef pesci het volgende:

[..]

Een Euro die de staat uitgeeft (dwz die eerst ONTTROKKEN is aan de economie dmv. belasting) komt maar voor de helft terug. De rest wordt "opgegeten" door de ambtenaren en hun gezinnen, onderhouds- en bouwkosten voor overheidsgebouwen, geld dat aan consultants wordt besteed en wat dies meer zij.

Volgens mij kun je geld niet ontrekken aan de economie, maar ok. En de rest dat wordt "opgegeten" komt dan toch weer terug in de economie. Je geeft zelf voorbeelden van waar het geld naar toe gaat. Bijvoorbeeld naar jou moeder die achter de kassa werkt in de supermarkt waar die ambtenaren hun voedsel kopen. Hierdoor heeft jou ma geld, en geeft dat uit aan een computer waar jij de mist op in kunt gaan! D8 ik zo...
Wat moet je anders?
  maandag 30 mei 2005 @ 09:29:25 #14
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27473564
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:10 schreef pesci het volgende:

[..]

Definieer "onttrokken aan de economie" . Wtf is dat? Dat kan alleen als je het vernietigd. Ambtenaren zijn dom maar zo dom nu ook weer niet

Oh en die euro geven zijn niet meer uit!? Geld op een bankrekening is ook goed voor de economie: het zal gebruikt worden voor investeringen en leningen door die bank aan anderen.

Alleen als je het thuis in de matras stopt levert het niets op.

Meneer pberends: ik wacht met smart op een antwoord. U meent het allemaal te weten dus leg het eens even uit aan me wilt U.
pi_27473838
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:26 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

Volgens mij kun je geld niet ontrekken aan de economie, maar ok. En de rest dat wordt "opgegeten" komt dan toch weer terug in de economie. Je geeft zelf voorbeelden van waar het geld naar toe gaat. Bijvoorbeeld naar jou moeder die achter de kassa werkt in de supermarkt waar die ambtenaren hun voedsel kopen. Hierdoor heeft jou ma geld, en geeft dat uit aan een computer waar jij de mist op in kunt gaan! D8 ik zo...
Mijn moeder kan in tenminste fatsoenlijk Nederlands. In ieder geval heb ik geen zin in dit kinderachtige gedoe.
pi_27474037
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:29 schreef wdn het volgende:

[..]

Definieer "onttrokken aan de economie" . Wtf is dat? Dat kan alleen als je het vernietigd. Ambtenaren zijn dom maar zo dom nu ook weer niet

Oh en die euro geven zijn niet meer uit!? Geld op een bankrekening is ook goed voor de economie: het zal gebruikt worden voor investeringen en leningen door die bank aan anderen.

Zeker, aan consumptie van ambtenaren wordt geld verdiend door banken, supermarkten, makelaars en verkopers van kleding. Maar onderweg blijft er steeds een beetje aan strijkstokken hangen en je houdt uiteindelijk minder over dan je erin hebt gestopt. Energieverbruik, stofwisseling en transport werken nu eenmaal niet vanzelf: je moet er spul in blijven stoppen en dat spul krijg je niet meer terug.

En dan heb ik het alleen nog over de ambtenaren zelf. Niet eens over verspilling, a la de Betuwelijn.
  maandag 30 mei 2005 @ 09:54:09 #17
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27474151
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:49 schreef pesci het volgende:

[..]

Zeker, aan consumptie van ambtenaren wordt geld verdiend door banken, supermarkten, makelaars en verkopers van kleding. Maar onderweg blijft er steeds een beetje aan strijkstokken hangen en je houdt uiteindelijk minder over dan je erin hebt gestopt. Energieverbruik, stofwisseling en transport werken nu eenmaal niet vanzelf: je moet er spul in blijven stoppen en dat spul krijg je niet meer terug.

En dan heb ik het alleen nog over de ambtenaren zelf. Niet eens over verspilling, a la de Betuwelijn.
Oh maar ik claim ook niet dat dit niet ervoor zorgt dat meer grondstoffen onttrokken worden. Ik claim alleen dat als dit verdrag er komt het geld kost en dus goed is voor de economie. Om de doodeenvoudige reden dat groei per definitie het zo veel mogelijk rondschuiven van geld is.

Geld dat de overheid uitgeeft maakt omzet. Omzet maakt inkomsten voor de overheid. De meer omzet, de meer inkomsten.

Alleen had ik graag dat pberends het eens probeert. HIJ is diegene die meent mij belachelijk te moete maken.

IK weet 100% zeker dat de beurzen in zullen zakken vanwege dit NEE van Frankrijk.
pi_27474795
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:54 schreef wdn het volgende:

[..]

Oh maar ik claim ook niet dat dit niet ervoor zorgt dat meer grondstoffen onttrokken worden. Ik claim alleen dat als dit verdrag er komt het geld kost en dus goed is voor de economie. Om de doodeenvoudige reden dat groei per definitie het zo veel mogelijk rondschuiven van geld is.

Geld dat de overheid uitgeeft maakt omzet. Omzet maakt inkomsten voor de overheid. De meer omzet, de meer inkomsten.
Wat ik betoog is dat het beter is om dat geld niet eerst langs de overheid te laten lopen omdat er minder uit terugkomt dan je erin stopt.

Bovendien is bureaucratie naast belastingen ook iets dat geld vreet: hoe minder overheid, hoe minder bureaucratie. Het is waar dat al die accountants en juristen deelnemen aan de economie, maar in plaats van formulieren invullen hadden ze ook iets nuttigs kunnen doen. Met geld rondpompen alleen kom je er namelijk niet, aangezien het vanuit de overheid meestal niet om een winstgerichte investering gaat.
quote:

[..]
IK weet 100% zeker dat de beurzen in zullen zakken vanwege dit NEE van Frankrijk.
Vast. Maar da's dan vooral om politieke redenen (angst voor instabiliteit): economisch verandert hierdoor niet zo gek veel.
  maandag 30 mei 2005 @ 15:12:03 #19
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_27483051
Maar wat zijn volgens jullie dan echt argumenten tégen de grondwet, vanuit economisch perspectief?
  maandag 30 mei 2005 @ 15:43:50 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27484078
quote:
Op zondag 29 mei 2005 20:38 schreef WalfredGeesink het volgende:
Hoi, ik kwam laatst dit artikel tegen: http://www.planet.nl/plan(...)tid=578512/sc=d28e9f waarin minister Bot pleit voor de Europese grondwet omdat het nee-stemmen de economie van Nederland zou schaden. Maar ik kan nu concreet geen argumenten vinden die echt voor de grondwet zijn. Wat vinden jullie? Wat voor invloed gaat de grondwet hebben op onze economie?
bullshit van die Bot, Swiss zit er ook niet bij en daar gaat het toch ook prima met de economie.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 30 mei 2005 @ 15:45:18 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27484129
quote:

[..]

dit is toch niet serieus he
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 30 mei 2005 @ 15:46:42 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27484169
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:29 schreef wdn het volgende:

[..]

hmm, zo dom ben je nou ook weer niet
quote:
deflatie
  maandag 30 mei 2005 @ 15:52:52 #23
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27484362
quote:
Op maandag 30 mei 2005 08:35 schreef wdn het volgende:

[..]

Goed voor de econ. gedifinieerd in BNP?
Ik weet eigenlijk niet eens precies hoe dat zit, volgens mij zit er in die definitie iets ingebouwd dat overheden niet zomaar heel vaak geld heen en weer kunnen gaan schuiven om zodoende het BNP op te krikken.

Welvaart is voor mij keuzevrijheid. Hoe meer ik kan kiezen hoe welvarender ik ben. Als de overheid dus belastingen heft heb ik minder geld en kan ik dus minder kiezen en ben ik dus minder welvarend (= armer) geworden.

In liberale landen kan je dus meer kiezen dus ben je in liberale landen welvarender.
  maandag 30 mei 2005 @ 16:14:12 #24
3904 Koos Voos
teringhond
pi_27485128
He wat gek.. de beurs staat in de plus.
pi_27488701
quote:
Op maandag 30 mei 2005 16:14 schreef Koos Voos het volgende:
He wat gek.. de beurs staat in de plus.
En de euro is ook niet onderuit gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties