quote:Op zondag 29 mei 2005 14:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nou ja, het gare is dus eigenlijk dat in al die fora het steeds dezelfde mensen zijn die die stomme postkriktopics volspammen (zeg maar de harde kern van het onzin-forum). Vandaar ook mijn gevoel dat het helemaal geen kwaad kan voor de sfeer in het muziekforum als we die reeksen gewoon weren en dumpen in één grote composthoop, zodat de postkrikkers in hun eigen achtertuin hun postaantallen kunnen liefkozen.
[..]
Wat dat betreft denk ik dat het voor het muziekforum eigenlijk weinig uit zal maken. Veel van de 'kern'posters zullen het domme gekrik missen als kiespijn, en ik denk ook niet dat strenger modereren persé nodig zal zijn als je gewoon bepaalde, structurele postkrik-ideëen ontmoedigt. Die 'wat is je favoriete nummer van dit moment' achtige posts hebben over het algemeen ook weinig zin, maar die worden tenminste niet door een groepje van 10 mensen over tientallen delen per week volgespamd met dingen die niemand naderhand zal na willen lezen.
Maar goed, het zal waarschijnlijk toch niet gebeuren, en zo belangrijk is het allemaal nou ook weer niet.
Ja.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:30 schreef Litpho het volgende:
Er zit een spelfout in de titel van dit topic:
Muziekfeedbacktopic - The Bastard
Kan die even aangepast worden?
Jane, dit is geen goede sollicitatie, aanpakken!!!quote:Op zondag 29 mei 2005 14:31 schreef Jane het volgende:
Over die postopkrikreeksen:
Ik negeer ze gewoon en dan heb je er ook weinig last van, moet ik zeggen.
Hmmm, ik ben anders sowieso van mening dat less is more een goede richtlijn is bij het modden.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:32 schreef bigshadow het volgende:
Jane, dit is geen goede sollicitatie, aanpakken!!!
Het verschil tussen less is more en ignorance is bliss moge duidelijk zijnquote:Op zondag 29 mei 2005 14:33 schreef Jane het volgende:
Hmmm, ik ben anders sowieso van mening dat less is more een goede richtlijn is bij het modden.
Hebben we een paar jaar terug al niet zo'n policy gehad in WDJN-OS? Daar kan ik me nog vaag iets van herinneren...quote:Op zondag 29 mei 2005 14:34 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb bij andere fora trouwens wel een paar nuttige oplossingen gezien om dat bulkposten te voorkomen. Je zou bijv. in kunnen stellen dat mensen niet 2x achter elkaar kunnen posten, maar gewoon hun vorige bericht moeten wijzigen. Het is dan in ieder geval niet mogelijk voor 1 enkele persoon om tientallen posts achter elkaar te plaatsen (zoals nu bijv. 's nachts gebeurt in WDJN-OS).
Geen idee, zou best kunnen. Maar ik zat eerder te denken aan een aanpassing van de forumsoftware waardoor meerdere posts achter elkaar automatisch geblokkeerd worden. Als je dat als mod handmatig allemaal moet gaan wissen, dan schiet 't echt niet op..quote:Op zondag 29 mei 2005 14:37 schreef Grobbel het volgende:
Hebben we een paar jaar terug al niet zo'n policy gehad in WDJN-OS? Daar kan ik me nog vaag iets van herinneren...
Ben bang dat dat voor de notoire opkrikkers ook niet gaat werken. In dit systeem word je namelijk alsnog geacht ergens een zinnige post te plaatsen en dat is voor een aantal van deze lui toch echt teveel gevraagd.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:37 schreef nipeng het volgende:
Dus dan wordt het zoiets als:
nipeng (Moderator) - zondag 29 mei 2005 @ 14:35 NP: Metallica - One
------------------------------------------------------------------------------------------------------
<reactie>
------------------------------------------------------------------------------------------------------
signature
Notoire opkrikkers hou je toch niet tegen. Behalve met een ban.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Ben bang dat dat voor de notoire opkrikkers ook niet gaat werken.
Maart je schoffelt wel de stoel onder hun achterwerk vandaan met zoiets. Je hebt èn een goede reden om oude stijl volledig te weren, èn een manier om toch aan te geven waar je momenteel naar luistert. Dan hou je eigenlijk alleen maar het postkrik-argument over, en daar win je oorlog echt niet mee.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Ben bang dat dat voor de notoire opkrikkers ook niet gaat werken. In dit systeem word je namelijk alsnog geacht ergens een zinnige post te plaatsen en dat is voor een aantal van deze lui toch echt teveel gevraagd.
Ik ben het hier ook wel mee eens.quote:Op zondag 29 mei 2005 schreef nipeng het volgende:
Ik zou graag het aantal posts uit het profiel willen hebben maar dat is mijn mening.
Ik vraag me af of mensen nou echt zoveel posten vanwege dat cijfertje. IMO is het bij de meeste users meer gewoon uit verveling, gewoonte, etc. Ook daar maak ik me zelf weleens schuldig aan, trouwens.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:45 schreef nipeng het volgende:
Ik zou graag het aantal posts uit het profiel willen hebben maar dat is mijn mening.
Reken er maar van wel op. Of denk je dat degene met die grootste cijfers in de lijstjes, daadwerkelijk zulke interessante mensen zijn dat ze overal iets over te zeggen hebben?quote:Op zondag 29 mei 2005 14:48 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vraag me af of mensen nou echt zoveel posten vanwege dat cijfertje.
Ik denk het eigenlijk ook. Bovendien zal het onzichtbaar maken van de postcount ook niet helpen, aangezien er nog steeds lijstjes gemaakt kunnen worden.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:48 schreef Zanderrr het volgende:
IMO is het bij de meeste users meer gewoon uit verveling, gewoonte, etc.
Ik heb het idee dat veel mensen bij bijvoorbeeld festivaltopics een tvp plaatsen om via hun active topics het topic snel terug te kunnen vinden, omdat ze het wel een interessant topic vinden, maar er voor alsnog geen zinnig woord over kunnen zeggen. Ik snap eigenlijk niet wat daar op tegen is? Beter dat dan onzinpraat lijkt mij. En makkelijker dan via google zoeken...quote:Op zondag 29 mei 2005 14:42 schreef dwerg het volgende:
Ik ben erg nieuwsgierig of de nieuwe mod(s) hard optreden tegen terugvindposts.
Dat is ook de reden waarom ik ze laat staan maar als ik een topic open en ik zie bij de eerste 10 reacties 5 tvp's dan denk ik wel eens dat het tvp'en wel minder kanquote:Op zondag 29 mei 2005 15:15 schreef peaceman het volgende:
Maar soms kan het best wat minder, daar ben ik het wel mee eens, maar wat wordt dan de grens? In trivia wordt ook vrij veel ge-tvp-t, maar om dat nou een probleem te vinden.... ja de topics zijn wat sneller vol, dat wel natuurlijk...
Naast de topictitel staat een rijtje iconen, waaronder een open folder. Als je daarop klikt, wordt een topic automatisch al toegevoegd aan je bookmarks. TVPs zijn dus eigenlijk overbodig.quote:Op zondag 29 mei 2005 15:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat veel mensen bij bijvoorbeeld festivaltopics een tvp plaatsen om via hun active topics het topic snel terug te kunnen vinden, omdat ze het wel een interessant topic vinden, maar er voor alsnog geen zinnig woord over kunnen zeggen. Ik snap eigenlijk niet wat daar op tegen is? Beter dat dan onzinpraat lijkt mij. En makkelijker dan via google zoeken...
Maar soms kan het best wat minder, daar ben ik het wel mee eens, maar wat wordt dan de grens? In trivia wordt ook vrij veel ge-tvp-t, maar om dat nou een probleem te vinden.... ja de topics zijn wat sneller vol, dat wel natuurlijk...
In FB is al een paar keer gesuggereerd om de mogelijkheid in te bouwen dat gebookmarkte topics ook in je persoonlijke AT terug te vinden zijn. Een topic bookmarken is namelijk voor veel mensen net iets teveel moeite.quote:Op zondag 29 mei 2005 15:17 schreef Zanderrr het volgende:
Werkt die bookmarkfunctie dan niet? Dat is toch een redelijk alternatief voor die terugvindposts, al stoor ik me zelf niet zo aan die dingen.
eens, maar die functie is wellicht te onbekend, mij was eerlijk gezegd ook niet bekend, dat het zo simpel is...quote:Op zondag 29 mei 2005 15:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Naast de topictitel staat een rijtje iconen, waaronder een open folder. Als je daarop klikt, wordt een topic automatisch al toegevoegd aan je bookmarks. TVPs zijn dus eigenlijk overbodig.
Die bookmarks kun je dan vervolgens terugvinden bovenaan de pagina, tussen 'reset cookie' en 'FAQ en policy' in.
Een paar jaar terug had ie ook van die lijstjes waarin je kon zien op wie je het vaakst reageerde of wie het vaakst op jou reageerde, die vond ik dan wel weer aardig eigenlijk.quote:Op zondag 29 mei 2005 15:07 schreef Jane het volgende:
Tja, en ik moet zeggen, die lijstjes van Arcee en zo, die vind ik wel weer leuk. Niet de saaie dagcijfers en zo, maar wel die andere dingen die hij ermee doet.
Ja, dan krijg je scheldmail.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:37 schreef Grobbel het volgende:
En wat dat betreft hebben we trouwens al een keer een mislukt experiment gehad met het totaal stopzetten van die oude stijl-reeks (zo rond de tijd dat we begonnen met de nieuwe stijl-topics). Dus volledig stopzetten zal weinig effect hebben op de lange termijn.
En, stond daar méér tekst in dan in de posts in Oude Stijl?quote:
Kankerhoer, m'n topic, etc.quote:Op zondag 29 mei 2005 20:58 schreef dwerg het volgende:
[..]
En, stond daar méér tekst in dan in de posts in Oude Stijl?
Seborik - Klootzakquote:Op zondag 29 mei 2005 20:58 schreef dwerg het volgende:
[..]
En, stond daar méér tekst in dan in de posts in Oude Stijl?
oftewelquote:Op woensdag 1 juni 2005 10:17 schreef cafca het volgende:
Fok! Muziek Trivia deel CDXXX is dubbel gepost, topic 708699 kan weg
Deze quoten we voor het nageslachtquote:Op donderdag 2 juni 2005 02:22 schreef Summoner het volgende:
Nieuwe stijl gaat naar heaven, oude stijl gaat naar HELL.
Lama, 'k heb hem al.quote:Op zondag 5 juni 2005 14:37 schreef belsen het volgende:
Kan iemand voor mij het algemene Kopna Kopna topic terug vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |