quote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:55 schreef pea4fun het volgende:
als het spontaan op meer plaatsen nat wordt als alleen mijn kruis dan is het niet goed.
Ik wordt ook Duitser , met een pul bier wat buien bekijken....quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
In Duitsland zitten wel al wat kleine paarse puntjes. Daar wel ...
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 16:21 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ik wordt ook Duitser , met een pul bier wat buien bekijken....![]()
yep, koelt lekker af vanavond, ik zit in de tuin op 13 graden!quote:
Je zit zelfs buiten ?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
yep, koelt lekker af vanavond, ik zit in de tuin op 13 graden!
Mooie fotoquote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:38 schreef drelletje het volgende:
Nog ff een van gisteren hoor
[afbeelding]
Mijn achtergrond nu
Heb je een grotere toegemaild Ik neem aan de je scherm groter is als 800 bij 600quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:38 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Mooie foto
Vindt je het erg als ik hem ook op mijn achtergrond zet?
Kloptquote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:45 schreef drelletje het volgende:
[..]
Heb je een grotere toegemaild Ik neem aan de je scherm groter is als 800 bij 600
ik zie wel een paar vlekjes op de satellietfoto's, maar ziet er niet heel spectaculair uit vind ik.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 22:28 schreef plankie het volgende:
hier is de temperatuur al gedaald tot een graad of elf, boven leeuwarden beginnen zich nu een paar hele kleine aambeeldjes te vormen, of vergis ik me nu
Zeker weten, en er is vrijwel geen wind en de vogeltjes fluiten weer.quote:Op zondag 29 mei 2005 11:36 schreef DemonRage het volgende:
't is iig nog lekker om in de tuin te zitten
Niet iets om jaloers op te zijn, daar gaat het namelijk stinken bij die temperaturenquote:Op zondag 29 mei 2005 11:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
De echt hoge temperaturen zitten vooral richting Tsjechië en Zuid-Duitsland.
als het weekend van 10 tot 13 juni maar wat warmer is in zandvoort dat weekend ben ik daarnamelijkquote:Op zondag 29 mei 2005 12:28 schreef DaMart het volgende:
Zandvoort: 16 graden volgens de thermometer, en de zon wordt door steeds meer wolken bedekt. Gelukkig staat er wel minder wind dan gisteren.
Marlboro Masters?quote:Op zondag 29 mei 2005 12:35 schreef JPM01 het volgende:
[..]
als het weekend van 10 tot 13 juni maar wat warmer is in zandvoort dat weekend ben ik daarnamelijk![]()
Thnx basquote:Op zondag 29 mei 2005 13:13 schreef drelletje het volgende:
Bas van het weerwoord forum bedankt!!!!! 449982
Ok dankjewel.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[[url=http://bweijers.demon.nl/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/SpeedyGJ/29-05-2005.jpg]afbeelding][/url]
Tja.
Dat zijn nogal stationaire buien... zal me nix verbazen als daar wateroverlast van komt.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Boven NO-Frankrijk en even verder over de Duitse grens ontstaat wat leuks.
Je ziet even een overshooting top die daarna gelijkgestreken wordt.quote:Op zondag 29 mei 2005 14:51 schreef Oom_Agent het volgende:
http://www.annoyance.de/gewitter/29052005/saentis-divx.avi
webcam beeld van explosieve buiengroei Schwarzwald !
je kan zien dat ze hun hoofd stoten![]()
Cool! Het lijken wel kernbommenquote:Op zondag 29 mei 2005 14:51 schreef Oom_Agent het volgende:
http://www.annoyance.de/gewitter/29052005/saentis-divx.avi
webcam beeld van explosieve buiengroei Schwarzwald !
je kan zien dat ze hun hoofd stoten![]()
't is daar koud eh?... 13°C dacht ik?quote:Op zondag 29 mei 2005 15:48 schreef DaMart het volgende:
Zo zag het er een half uur geleden boven de Norodzee bij Zandvoort uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens de thermometer bij ons thuis nog 15 gradenquote:Op zondag 29 mei 2005 15:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
't is daar koud eh?... 13°C dacht ik?
Mooi!quote:
Ow.. Ik dacht dat Pileus dat randje wolk was.. Nah. Dan weet ik het ook niet meer hoor..quote:Op zondag 29 mei 2005 16:39 schreef drelletje het volgende:
Iristatie is Pileus
nee daarom , en ik kom net uit frankrijk karren en heb toch weinig tot geen regen gehad of gezien. . vreemd weer is het heel vreemd . over een stukje van 50km 7 graden temp verschilquote:Op zondag 29 mei 2005 17:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Verplaatsen doen de buien boven Frankrijk en Duitsland niet echt.
Ja, idd. De regen moet toch op een bepaald moment op zijn?quote:Op zondag 29 mei 2005 17:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je zou dan maar eens de heledag zo'n bui boven je hoofd hebben te hangen
Hijs mooiquote:Op zondag 29 mei 2005 18:19 schreef Oom_Agent het volgende:
en van bovenaf zien ze er zo uit.....
[[url=http://img153.echo.cx/img153/3028/schwarzwald7is.th.jpg]afbeelding][/URL]
Bijna iedereenquote:Op zondag 29 mei 2005 18:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Trouwens komt er met de regen die in aantocht is Saharazand naar beneden. Dus we krijgen allemaal weer geel/roodbruine aanslag op de auto en tuinmeubilair.
[afbeelding]
Alleen regen.quote:Op zondag 29 mei 2005 18:42 schreef AMD64 het volgende:
Mooie wolken zijn het.
Speedy: Onweer/regen voor vanavond?
Ja dat is het kaartje van 06:00 uur, inmiddels ligt het over het hele landquote:
Opvallend, die smalle uitloper over Nederland richting Zweden.quote:Op zondag 29 mei 2005 18:20 schreef Oom_Agent het volgende:
Trouwens komt er met de regen die in aantocht is Saharazand naar beneden. Dus we krijgen allemaal weer geel/roodbruine aanslag op de auto en tuinmeubilair.
[afbeelding]
Heb daar anders nooit geen last van gehad hoorquote:Op zondag 29 mei 2005 19:18 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Ja dat is het kaartje van 06:00 uur, inmiddels ligt het over het hele land
regen, regen en nog eens regen.quote:Op zondag 29 mei 2005 19:49 schreef -chefke- het volgende:
Oom agent wat zijn de voorspelling voor vanacht hier in nijmegen ?? het is nu helemaal betrokken en het is al flink afgekoeld van 27 naar 17.
Zie ik daar backsheering linksboven in het aambeeld op de 2e foto?quote:Op zondag 29 mei 2005 18:14 schreef Oom_Agent het volgende:
Kaartje hierboven is trouwens geen lifted index !!![]()
fotootje uit Zurich in de richting van het Zwarte woud. ( waar de hele dag al een paar buiencellen stil liggen.)
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie hem ook net, vette bui!quote:
Kan dat reflectie zijn van het onweer ten oosten van Limburg?quote:Op maandag 30 mei 2005 00:01 schreef Oom_Agent het volgende:
zware regenval nu.............daarnet 1x weerlicht in ZO richting te Nijmegen
Denk uit het nieuwe buitje boven Kleve die nu de Achterhoek in trekt.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
Kan dat reflectie zijn van het onweer ten oosten van Limburg?
Op blikseminslagen.com is idd wat recente activiteit boven de oostelijke mijnstreek te zien. Hier niks speciaalsquote:Op maandag 30 mei 2005 00:05 schreef Againzender het volgende:
het onweer lijkt net de oostelijke mijnstreek te raken, verder zit er boven de Ardennen een knoepert van een onweersbui!
Dan zou dat dus ook al activeren.... even op de nieuwe beelden van blikseminslagen.com wachtenquote:Op maandag 30 mei 2005 00:11 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Denk uit het nieuwe buitje boven Kleve die nu de Achterhoek in trekt.
Niks te zien, bleef ook maar bij 1 keer. Misschien een CC geweest.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:14 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dan zou dat dus ook al activeren.... even op de nieuwe beelden van blikseminslagen.com wachten
Das gewoon toeval...quote:Op maandag 30 mei 2005 10:24 schreef Babbelzz het volgende:
hallo, ik heb de volgende vraag... topic is inmiddels gesloten omdat ik beter hier kan zijn?
Waarom trekt sluierbewolking naar de zon...
Als ik die dingen zou zien verwacht ik een nieuwe Independance day! Wat zijn dat en hoe ontstaan ze?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:18 schreef drelletje het volgende:
http://www.wetter-zentral(...)onfig.pl?read=687964
Sprites gefotografeerd gisteren.
Niet echt. Alles met de kleuren blauw/geel/paars vind ik een regenboogquote:Op maandag 30 mei 2005 18:42 schreef drelletje het volgende:
Is het je nooit opgevallen dat je een regenboog altijd met de zon in de rug ziet?
En dat is niet wat ik gezien hebquote:Die twee stukken regenboog waren 2 sundogs Dat komt door ijskristallen in de lucht.
En dat ze precies links en rechts zitten heeft te maken met de breking van het licht door bepaalde kristallen.
http://www.sundog.clara.co.uk/halo/parhelia.htm
Owja in het nederlands heten ze ook wel bijzonnen. Of ze worden ook wel parhelia genoemd.
Ehm ok dan ga ik voor irisatie of een coronaquote:Op maandag 30 mei 2005 18:58 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Niet echt. Alles met de kleuren blauw/geel/paars vind ik een regenboog![]()
[..]
En dat is niet wat ik gezien heb
Het was een breking in de wolken. Vond het alleen geinig dat ze precies tegenover elkaar zaten. Zie ik niet zoveel namelijk.
Van en wolk naar een wolk een Cloud-Cloud CCquote:Op maandag 30 mei 2005 19:04 schreef Evil-Cherry het volgende:
Bliksem "reist" toch van de wolken naar de aarde? Toch?
Maak er maar irisatie van danquote:Op maandag 30 mei 2005 19:06 schreef drelletje het volgende:
[..]
Ehm ok dan ga ik voor irisatie of een corona
Iristatie:
[afbeelding]
Of een corona:
[afbeelding]
Verschil tussen de beiden. Een corona is rond en irisatie is alles door elkaar
Dat zijn zeker mooie foto'squote:Op maandag 30 mei 2005 19:01 schreef Richard_Zutphen het volgende:
En dit is gister ook gefotografeerd:
http://www.wetter-zentral(...)onfig.pl?read=687517
Ongelovelijk mooie foto's.
quote:Op maandag 30 mei 2005 21:02 schreef E.T. het volgende:
Gisteravond was hier trouwens heel aparte bewolking te zien. Een dichte laag, het leek wel een laag schuimrubber waarin je de structuur kon zien.
Mooi en apart(helaas geen foto's van kunnen maken.. zat in de auto met een huilend kind achterin.. )
Niet alleen boven het IJsselmeer, ook boven Friesland, Groningen en Drenthequote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:15 schreef Againzender het volgende:
Er zit een onweersbui boven het IJsselmeer
Inderdaad, activeert een beetjequote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:23 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Niet alleen boven het IJsselmeer, ook boven Friesland, Groningen en Drenthe
[afbeelding]
Droom maar fijn verderquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:59 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
zo hee, was niet normaal meer, had gelukkig mijn fototoestel bij![]()
[[url=http://img242.echo.cx/img242/4019/achtertuin3bp.th.jpg]afbeelding][/URL]
alleen wat matige tropische druppels gehad![]()
"Achtertuin"quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:59 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
afbeelding
Heb je een nieuwe camera danquote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:36 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Vrijdag en zaterdag onweerskansen?
Zou mooi zijn
tssk.. mislukte tornadoquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:59 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[[url=http://img242.echo.cx/img242/4019/achtertuin3bp.th.jpg]afbeelding][/URL]
Hehe ja idd. Op weerwoord gelezen zekerquote:
Zutphen? Arnhem?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:08 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Hehe ja idd. Op weerwoord gelezen zeker
Ik heb een canon powershot a95 gehaald
5 megapixel en max 15 seconden sluitertijd. ideaal dus
Die heb ik ook sinds een maand of wat. Prima cameraquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:08 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Hehe ja idd. Op weerwoord gelezen zeker
Ik heb een canon powershot a95 gehaald
5 megapixel en max 15 seconden sluitertijd. ideaal dus
Is dat niet zooi van het onweerscomplex wat gisteren nog rondhing daarzo?!quote:
Zou goed kunnen ja. 't Is de neerslag van de laatste 24 uur.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:18 schreef drelletje het volgende:
[..]
Is dat niet zooi van het onweerscomplex wat gisteren nog rondhing daarzo?!
quote:Ähnlich heftige Unwetter hat es am Montagabend und in der Nacht auf Dienstag, den 31. Mai 2005 auch in der Osthälfte Österreichs gegeben. Schwere Gewitter zogen von Salzburg über Oberösterreich nach Niederösterreich, sie brachten in Salzburg 74 Liter Regen auf den Quadratmeter binnen weniger Stunden und gingen mit orkanartigen Böen über 100 km/h einher.
Jep vrijdag !quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:36 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Vrijdag en zaterdag onweerskansen?
Zou mooi zijn
Ik woonde in Zutphen, mijn vriendin in Arnhem.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:10 schreef drelletje het volgende:
[..]
Zutphen? Arnhem?
Jij bent dus Arnhem op WW?
Idd. echt een supercamera.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die heb ik ook sinds een maand of wat. Prima camera. Ook voor 't weer
.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 19:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vrijdag en zaterdag onweer
Camera zooi graag in DIG
Ondertussen komt er regen aan
vrijdag mag, zaterdag nietquote:Op woensdag 1 juni 2005 19:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vrijdag en zaterdag onweer
Camera zooi graag in DIG
Ondertussen komt er regen aan
Een onweersstoring, gevolgd door een koufront... dat gaat wel het een en ander aan geknetter opleveren! Het koufront komt op een mooi tijdstip.quote:Vrijdag begint mooi, met zonnige perioden wordt het snel warm. De
maxima lopen in een groot deel van het land op naar zomerse waarden van
25 tot 28 graden, aan zee blijft het koeler. In de middag ontstaat in de
warme lucht een onweersstoring, in de avond gevolgd door een koufront.
Bij onweersbuien moet rekening worden gehouden met windstoten. De wind
ruimt van zwak zuid naar matig zuidwest tot west en het koelt af.
Kom maar opquote:Geldig tot zaterdag 04 juni 2005, 00 UTC.
Opgesteld door het KNMI op donderdag 02 juni 2005 om 12.01 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
In de warme sector passeert vannacht een zwakke rug, de stroming krimpt
van zuidwest naar zuid met afnemende grenslaagbewolking en mogelijk
grondmist, met name in het gebied rond de grote rivieren, waar de
bovenwind ook afzwakt. Vrijdagmiddag trekt tussen 14 en 19 uur de
thermische vore over het land, gevolgd in de avond/nacht door het
polaire koufront. Drukverschil tussen UK06 en HR06 is er nauwelijks. Qua
neerslag geeft UK tot 06 UTC nog een motregensignaal aan de kust. In de
dagperiode is HR boven land nog droog, bij UKMO komt een eerste
buiensignaal (2-4 mm) op gang. Daarna volgt een uiterst buiige middag
(beide modellen bijna 10 mm-cellen), hoge onstabiliteitindices (in het
oosten op warmte, vanuit het westen door de optilling en meer vocht op
zeewind en koufront). Temperaturen lopen voor de vore op tot 25-28
graden in de oostelijke helft en 22-25 graden in het westen.
Windstotenberekening levert waarden rond 35 knopen uit.
AANDACHTSPUNTEN:
NEERSLAG:
Geen significante neerslag tot vrijdagmiddag, daarna (onweers)buien,
modelmatig bijna 10 mm.
Nowcasting voor lokale buienexplosies, modelmatig onzeker.
WIND:
Windomslag vrijdagmiddag van zuid naar noordwest, matig, bij
onweersbuien windstoten tot rond 35 knopen. Weinig
modeltwijfel.
Yep, dit heeft aardig wat potentie, maar dan moet alles wel net even op het goede moment en in het juiste tempo gaan.quote:Op donderdag 2 juni 2005 13:10 schreef DemonRage het volgende:
Een combi van warmte-onweer en frontaal-onweer is wel erg lekker.
Ofwel... boven land is al genoeg convectie opgang gekomen voor onweersbuien, doet het koufront er nog eens een schepje bovenop! Denk dat het erg leuk gaat worden morgen.
Heb een nieuw GSMmetje met een mooie digicam erop... Ik zit alvast klaar!quote:Op donderdag 2 juni 2005 15:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Yep, dit heeft aardig wat potentie, maar dan moet alles wel net even op het goede moment en in het juiste tempo gaan.
Uiteraard gaan wij het morgen met z'n allen in de gaten houden
Leg eens uit...quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:48 schreef Weerman het volgende:
denk dat het ook gevaarlijk wordt...
Dat valt nog moeilijk te zeggen nu, maar de ingredienten voor flinke buien lijken inderdaad wel aanwezig....quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:48 schreef Weerman het volgende:
denk dat het ook gevaarlijk wordt...
vooral de laatste zin, dat je de weersverwachting morgen met bijzondere opmerkzaamheid in de gaten moet houdenquote:Am Freitagabend und in der Nacht zum Samstag überquert eine
markante Wetterfront Nordrhein-Westfalen. Dabei sind zum Teil
schwere Gewitter mit heftigem Starkregen, schweren Sturmböen
oder auch Hagelschlag möglich.
Bitte verfolgen Sie die folgenden Warnlageberichte, in denen
die Vorhersagen konkretisiert werden, mit besonderer
Aufmerksamkeit.
Vrije vertaling laatste stukjequote:In der eingeflossenen kühlen Meeresluft hat sich vor allem im Süden Hochdruckeinfluss durchgesetzt. Der Norden und Osten wird noch von einer abziehenden Warmfront beeinflusst. Mit Annäherung einer Kaltfront kommt es am Freitag in der zweiten Tageshälfte von Westen übergreifend zu kräftigen Gewittern, auch unwetterartige Entwicklungen durch orkanartige Böen und Hagel sind möglich.
zo..weer eens een post van mij met echte infoquote:Met het naderen van een koudefront zal het na vrijdagmiddag vanuit het westen erg veranderen: krachtig onweer en ook andere ontwikkelingen zoals orkaanachtige windstoten en hagel zijn mogelijk!
Bijna goedquote:Met het naderen van een koudefront zal het na vrijdagmiddag vanuit het westen erg veranderen: krachtig onweer en ook andere ontwikkelingen zoals orkaanachtige buien en hagel zijn mogelijk!
Om 22:00/23:00 vormt er een lijn.quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:14 schreef plankie het volgende:
Die link van de ZDF zat ik ook al te bekijken, ook op deze link ziet het er goed uit
ff de plaatjes zo onder elkaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
kan morgenavond vanaf een uur of 8 toch nog wel eens gaan spoken in het hele land als ik het zo bekijk![]()
Da's niet ondenkbaar...quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Om 22:00/23:00 vormt er een lijn.
Misschien selfclouds/wolwolk?
En dat lijkt mij nou precies de juiste opmerking voor morgen! Nowcasting noemen ze dat geloof ik?quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Berichtje van de altijd betrouwbare DWD ( Deutsche Wetterdienst) voor de regio NRW:
[..]
vooral de laatste zin, dat je de weersverwachting morgen met bijzondere opmerkzaamheid in de gaten moet houden![]()
dan zit er in ieder geval aardig wat vocht in de lucht volgens mij, goed voor de buienvorming.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:08 schreef plankie het volgende:
Oom Agent: een dauwpunt van 16-18 graden, is dat ook positief?
16-18 op 28 graden is niet zo heel veel. Plus de GFS kaarten overdrijven vaak qua DP.quote:Op donderdag 2 juni 2005 23:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
dan zit er in ieder geval aardig wat vocht in de lucht volgens mij, goed voor de buienvorming.
Ach boeie, als er maar leuke bliksemflitsen komenquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:49 schreef plankie het volgende:
[..]
Da's niet ondenkbaar...
Helaas zal het waarschijnlijk tegen die tijd erg donker zijn
Mijn fav plek doet zeker wonder.quote:
Thnx voor deze complimentquote:Op donderdag 2 juni 2005 23:47 schreef Drugshond het volgende:
-- offtopic --
Beter laat dan nooit..... hulde voor de vormgeving en inhoud van deze site.
Blijkt een sticky topic...
Wateroverlast.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:00 schreef Weerman het volgende:
Nou, wolkbreuk betekend vaak ook blikseminslagen. Wat ik verwacht:
-> Straten blank, mogelijk ook kelders
-> Aantal blikseminslagen
-> Hagel (kleine schade)
Kijken of ik gelijk heb
En dat is nog niet allesquote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:00 schreef Weerman het volgende:
Nou, wolkbreuk betekend vaak ook blikseminslagen. Wat ik verwacht:
-> Straten blank, mogelijk ook kelders
-> Aantal blikseminslagen
-> Hagel (kleine schade)
Kijken of ik gelijk heb
Mja, en daar komt dan ook meteen een onvolkomenheidje om de hoek kijken in mijn kaartjes.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:04 schreef Weerman het volgende:
[..]
En dat is nog niet alles
-> Blikseminslagen.com uit de lucht
-> WeerOnline radar (loopt af en toe vast) ;P
Hier momenteen: 13.4 graden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 00:32 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Mja, en daar komt dan ook meteen een onvolkomenheidje om de hoek kijken in mijn kaartjes.
Die zijn afhankelijk van het online zijn van zowel wetteronline.de als blikseminslagen.com.
Als één van die twee uit de lucht is, genereren ze fouten, en is er geen plaatje te zien.
Mijn webcam gaat morgen tussen 05:00 en 22:30 om de 15 seconde plaatjes opslaan,
hopelijk is er wat leuks te zien
Weersituatie hier op het balkon op dit moment:
Temp: 17.2 graden
Luchtvochtigheid: 59% oplopend
Luchtdruk: 1013 hPa stabiel
ja inderdaad, die pluk is vannacht geactiveerd. Het MCS zal in de namiddag in die bewolking ontstaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:47 schreef Againzender het volgende:
Een MCS? heeft dat toevallig iets te maken met die witte pluk boven Normandie die te zien is op IR?
Dat buitje is inderdaad te zien op blikseminslagen.com.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:51 schreef Againzender het volgende:
Voor de kust van Noord Holland hangt al een heel klein onweersbuitje, dat lijkt het puintje te zijn van een lijn die loopt naat die buien boven Het Kanaal.
Dat is eigenlijk ook de enige die ik kan vinden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:54 schreef KillerDream het volgende:
[..]
Dat buitje is inderdaad te zien op blikseminslagen.com.
Is er ook ergen een rader (neerslag) dat boven het kanaal zit?
Ik heb alleen deze kunnen vinden: http://www.meteo.fr/test/gratuit/RADFRGP1.HTM
Die komt natuurlijk ook net tot Het Kanaalquote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:04 schreef Dauntless het volgende:
Het lijkt vandaag een interessante dag te worden dus hierbij de radarcode.
De radarcode voor vandaag is: 493610
Wordt misschien nog een Moderate Riskquote:Op vrijdag 3 juni 2005 02:17 schreef drelletje het volgende:
CONVECTIVE FORECAST
VALID Fri 03 Jun 06:00 - Sat 04 Jun 06:00 2005 (UTC)
ISSUED: 02 Jun 21:44 (UTC)
FORECASTER: TUSCHY
There is a slight risk of severe thunderstorms forecast across Eastern France, NW Switzerland,most parts of Germany, central Danemark,Netherlands and Belgium
SYNOPSIS
...
DISCUSSION
... if adequate humidity can advect towards NW Germany, Netherlands and Belgium, there will be an increased chance for some tornadoes, seeing low LCLs, 12m/s + low level shear, 0-1km SRH values in the order of 100-150**2/s**2 and strong veering wind field...Furthermore, 20m/s deep layer shear will pose a risk for storms with large hail and severe wind gusts, especially if an organized line of storms can develop...this region will be monitored for possibly upgrading.....Further south, strong MCS should develop from south central France all the way towards central Germany...Weaker shear, but better instability should help to initiate widespread cell development over southern France...
...
Ja, en er zitten een paar kleine zwarte stippen in (wolkbreuk)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:05 schreef Againzender het volgende:
Die komt natuurlijk ook net tot Het Kanaal
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wordt misschien nog een Moderate Risk... grootschalig onweer zal nu vrijwel zeker zijn
Of we krjgen hem hier in Alkmaar wel of we missen hem netquote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:20 schreef Againzender het volgende:
Onweersbuitje trekt activerend over de kop van Noord Holland nu.
Die gaat net ten noorden langs daar, trekrichting is ONO namelijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:21 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Of we krjgen hem hier in Alkmaar wel of we missen hem net
Het begint hier trouwens weer wat lichter te worden.
Trekt het naar het zuiden?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:20 schreef Againzender het volgende:
Onweersbuitje trekt activerend over de kop van Noord Holland nu.
Neej, die bui zal waarschijndelijk onder mij trekken helaasquote:
Ach. Vanavond kan ik in ieder geval genietenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Neej, die bui zal waarschijndelijk onder mij trekken helaas
(Trekrichting: Friesland/Groningen.)
Hebben jullie radarbeelden dan? Zo ja, waar?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:46 schreef Againzender het volgende:
Mooie zwarte punten in die echo's op de Noordzee
www.weeronline.nlquote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:48 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Hebben jullie radarbeelden dan? Zo ja, waar?
Hier ook!quote:
Haha okequote:
Hoezo is er een code nodig?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
www.weeronline.nl
Dan rechts boven op Radar klikken.
Voer code: 493610 in.
Thats al
Nieuwe topic staat klaar
OK, open jij hem dan maar straksquote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Haha oke
Ik heb net nog een aantal aanpassingen gedaan alleen kan momenteel de TXT bestand niet updaten
17.1 graden momenteel.
Die heb je namelijk nodig.quote:
Dankje wel. En de code staat in je sig. Lekker makkelijkquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die heb je namelijk nodig.
Om de 15 min is er een update en kun je op verversen klikken.
Mocht hij de pagina niet meer kunnen weergeven of zow log dan uit en log met dezelfde code weer in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |