quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hoor de onweer aan komen![]()
Wordt steeds luider
KNMIquote:In het noordwesten onweersbuien met (zware) windstoten, later ook elders.
#
Op veel plaatsen komt een zwak zonnetje door de bewolking heen. In het
westen en noordwesten van het land wordt deze bewolking geleidelijk aan
dikker en neemt de kans op onweersbuien verder toe. Elders in het land
kan de zon er tot in de middag nog aardig doorkomen en warmt het flink
op. Zomerse temperaturen rond 25 graden kunnen dan makkelijk gehaald
worden. In het zuidoosten en oosten kan het nog wat warmer worden. Pas
in de middag en avond neemt ook daar de kans op onweer toe. Bij de buien
is ook hagel mogelijk en er kunnen zware windstoten voorkomen. Bovendien
kan er lokaal wateroverlast ontstaan. De wind is eerst zwak en enigszins
veranderlijk, maar draait later op de dag naar west tot zuidwest en
neemt dan flink toe. Aan zee tot krachtig.
Vannacht trekken de onweersbuien naar Duitsland weg. De bewolking
blijft echter overheersen, waardoor het niet veel verder afkoelt dan een
graad of 12. Pas overdag is er ruimte voor opklaringen, maar de kans op
enkele buien blijft bestaan. 't Wordt dan 's middags zo'n 17 graden bij
een matige, aan zee vrij krachtige tot krachtige, wind uit west tot
zuidwest.
Ziet de bui er een beetje fotogeniek uit? of is het slechts een donkergrijze vlek in een laag bewolking?quote:
mooie rolwolk is anders ook uitermate stoer hoorquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:45 schreef drelletje het volgende:
Rolwolken zijn niet echt heel boeiend om te zien! Shelfs die zijn pas cool!
Wat ik vorig jaar had gezien was een rollend iets in de tuin. Echt bizar was datquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:45 schreef drelletje het volgende:
Rolwolken zijn niet echt heel boeiend om te zien! Shelfs die zijn pas cool!
Valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:42 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ziet de bui er een beetje fotogeniek uit? of is het slechts een donkergrijze vlek in een laag bewolking?
Mijn verlanglijstje:
• Shelfclouds/rolwolken
• Wallcloud
• Windhoosje
• Veel bliksem
• Mammatus als toetje.
Yupquote:
Weeronline voorspelt iets leuks voor jou:quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:00 schreef flugeltje het volgende:
Hier in ieder geval nog niets aan de hand en gezien de radar hoef ik voorlopig ook nog niets te verwachten. Het zonnetje schijnt hier gewoon, al is het wel min of meer bewolkt.
Helaas. Hier blijft het nog ff mooi weer.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:55 schreef DemonRage het volgende:
Dat radarplaatje gecombineerd met onweer heeft 1 nadeel... je weet niet waar de zwaarste neerslag zich bevindt met al die gele stippen... hier ff het orgineel:
[afbeelding]
Er zijn 2 behoorlijke neerslagkernen te zien in wat er nu over het noorden trekt.
Ik zag het zelf ook ja, maar die bui op de noorzee zie ik in de ontwikkeling naar het noorden trekken en zodra de 'verwachte' beelden komen slaat ie ineens af naar rechts. (oosten) Ik weet niet of ik daar wel vanuit kan gaan. Mijn camera is in ieder geval opgeladen en ik hoef pas rond zessen het huis uit om boodschappen te doen....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Weeronline voorspelt iets leuks voor jou:
http://www.weeronline.nl/cgi-bin/citybild?WMO=06350&LANG=nl&SID=063505e12888a649548ac84afef851dde04e0
(weet niet hoelang de voorspelling voor vandaag er nog op blijft staan)
Voor de bewoners van Utrecht is de hoofdprijs voorspeld:
http://www.weeronline.nl/cgi-bin/citybild?WMO=06260&LANG=nl&SID=06260a2e4e538dbb473d91294bff3767fe2b6
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |