Nou, even wat er met mijn digicam is gebeurd ...
![]()
Allereerst ging ik veel te gehaast weg, haastige spoed is zelden goed
![]()
Ik trok 'm nogal ver door de toeren terwijl ie net wakker was. Gelukkig had de zon hem wel een beetje opgewarmd
![]()
Daarna beetje gehaast op weg naar ring A10 zodat ik via daar naar de A2 kon gaan. Nog voordat ik de snelweg had bereikt kwam i kerachter dat er best veel lawaai was
Oordopjes vergeten
![]()
Ff langs de kant gestopt, snel die dingen ingetyfd en verder gereden. Zaten die oordopjes niet lekker, zaten niet eens echt in me oor
![]()
Zucht, nog een keer stoppen dan maar
![]()
, oordopjes goed in m'n oor doen en toen ging ik eindelijk echt de snelweg op. Eerste wat opviel was dat het hard waaide, maar goed. Dat kon de pret neit drukken, ik reed lekker verder richting Utrecht. Toen ik eenmaal op de A2 was merkte ik dat de rechterflap van mijn tanktas nogal bol stond...
... hmpf
![]()
boejje, lekker doorrijden
![]()
. Olietempmeter gaf 80 graden aan dus ik wou richting 120 gaan (reed 100) en begon gas te geven en tegelijkertijd naar linkerbaan te schuiven. *FLap flip flop boink flebber blegh
![]()
* daar vloog mijn tanktas via mijn linkerarm de weg op
![]()
sjiiiit
![]()
Ben gelijk richting de vluchtstrook gegaan en had echt zo iets van, "Shit, en ik ben al best laat weggegaan
![]()
". Begon meteen met mijn motor naar achteren te steppen, ging best langzaam
![]()
Dus afgestapt, motor op middenbok. Helm + handschoenen af en wou richting mijn tanktas gaan. Toen ik naar het verkeer keek besloot ik dat het toch maar niet zo een goed idee was, veel te gevaarlijk een snelweg oversteken
![]()
Ben toen mar terug naar mijn motor gegaan. heb hem zo dicht mogelijk tegen de rand van de vluchtstrook gezet en ben toen gaan bellen met 0900-TUIG. Wist niet wat ik anders moest, maar bleek de goede beslissing te zijn. Kreeg telefoniste aan de lijn en ik heb haar het verhaal uitgelegd en hectometerpaaltje doorgegeven. Ze zou me doorverbinden met KLPD, dus *bliep* en ik werd doorverbonden...
![]()
dus niet
![]()
verbinding was verbroken
![]()
dus heb ik nog een keer gebeld, weer het verhaal uitgelegd en zou weer doorverbonden worden. *Bliep*, weer verbinding verbroken
![]()
Voor een derde keer gebeld, kreeg de zelfde telefoniste als de vorige keer aan de lijn en ik zei dat verbinding al voor de tweede keer was verbroken. Ze heeft vervolgens mijn nummer opgeschreven en toen lukte het wel ineens
![]()
Kreeg dus de KLPD aan de lijn, weer verteld wat er aan de hand was
![]()
en ze zouden eraan komen
![]()
Voelde me wel een beetje stom op dat moment, beetje blunder eigenlijk, je kon het gewoon aan zien komen
![]()
Naja, heb even in de berm blijven staan, toen heb i kmaar besloten in het gras te gaan liggen
![]()
Was heerlijk weertje dus waarom ook niet, was meer dan genoeg gras dus ben op een afstandje in het gras gaan liggen / zitten wachten en naar sommige motorrijders zitten zwaaien
![]()
Ik weet niet hoe lang het hefet geduurt maar op een gegeven moment zag ik dus een KLPD auto in de verte. Ze hadden mijn tas kennelijk al zien liggen want ze stonden op de vluchtstrook maar kwamen niet naar me toe, ze reden achteruit. Na een hele stuk achteruit te zijn gereden zijn ze met zwaailichten naar de redreseerstrook gereden en hebben ze mijn tas opgehaald. Daarna snel weer naar de vluchtstrook. Volgens mij stonden de matrix borden ook aan, want iedereen reed best rustig aan en de eerstvolgende matrix borden die ik kon zien vanaf mijn pechplek stonden op 'alle verboden opgeheven', dus misschien hebben ze dat stukje tijdelijk lagere snelheidslimiet gezet zodat ze in alle veiligheid mijn tas konden halen
![]()
Uiteindelijk kwamen ze dus met de auto aanrijden naar me
![]()
was een aardige man en er zat een vrouw achter het stuur. Hij had het nog over 10 euro vindersloon en hij was blij dat er verder geen ongelukken waren gebeurd. Had hem nog even uitgelegd waarom het was gebeurd en daarna wenste hij me een prettige dag en zei dat ik voorzichtig moest doen
![]()
Hij had de hele tijd een smiley op z'n gezicht dus hij vond het niet erg ofzo
![]()
Daarna heb ik de tas weer op m'n tank geplakt en heb de eerstvoglende afslag van de A2 genomen om richting huis te gaan. Heb de hele tijd met 1 hand op mijn tas gereden, dit mocht me niet nog een keer gebeuren
![]()
Thuis ff gechecked of digicam nog heel was die in tanktasvakje zat. Niet dus
![]()
LCD scherm is kapot, verder doet ie het gewoon
![]()
dus heb hem wel meegenomen. SMSje naar OPM gestuurd met de tijd dat ik ongeveer zou aankomen bij Mac-Tiel. Ik zei dat ze gewoon mochten rijden en niet op me moesten wachten
![]()
uiteindelijk om 15.30 ipv 14.30 in Tiel aangekomen. Maar ik had getanked en daar een SMSje van OPM gelezen, die zei dat ik volgende afslag moest nemen, en al daar kom ik dus aan om 15.30 op deze foto:
![]()
... en toen zijn we gaan toeren volgens bwt's verhaal
Het was echt niet mijjn bedoeling zo een lang verhaal te schrijven maar het gaat vanzelf