nope nog niets gekregen. wel een voorlopige bevestiging dat ik het iig goed heb ingevuld het formulierquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:00 schreef Houniet het volgende:
Deel 1: Belastingteruggave erg laat dit jaar
ik krijg nog 700 terug, nog niets gehad
al iemand wat gehad ondertussen
trakterenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:01 schreef Ronno het volgende:
ik heb mn belastingteruggave afgelopen maandag gehad...
ruim 500 Euro rijker![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:01 schreef snellejelle het volgende:
[..]
nope nog niets gekregen. wel een voorlopige bevestiging dat ik het iig goed heb ingevuld het formulier
die rente betalen ze je gewoon uit hoor, is dit jaar 5% gewordenquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:03 schreef Houniet het volgende:
ze houden het alleen maar in vanwege hun renteals ik het maar in me vakantie heb
dat meen je nietquote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:04 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
die rente betalen ze je gewoon uit hoor, is dit jaar 5% geworden![]()
natuurlijk krijg je rentequote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:06 schreef Houniet het volgende:
[..]
dat meen je nietdan is het goed.. alleen wel voor de vakantie hebben, anders idd geen vakantie
quote:
komtie nu pas mee, je lijkt de belastingdienst welquote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:05 schreef Ronno het volgende:
[..]
![]()
ik heb naturel, paprika en bolognese...
of; gewone, blauwe en bolonjeze![]()
![]()
Met je voorlopige aangifte indienen, bedoel je? Dat maakt niets uitquote:Op vrijdag 27 mei 2005 17:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Mijn voorlopige aanslag dateert van 29 april. Maar ik ben ook altijd vrij snel met opgeven.
Dat maakt zeker wel uit. Na de aangifte moet je rekenen op ongeveer 6 weken voor je een voorlopige aanslag thuisgestuurd krijgt. Meestal klopt dat redelijk, na 6 tot 8 weken valt er wel een blauwe envelop in de brievenbus.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 19:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Met je voorlopige aangifte indienen, bedoel je? Dat maakt niets uit
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 20:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat maakt zeker wel uit. Na de aangifte moet je rekenen op ongeveer 6 weken voor je een voorlopige aanslag thuisgestuurd krijgt. Meestal klopt dat redelijk, na 6 tot 8 weken valt er wel een blauwe envelop in de brievenbus.
En toch heb ik 4 jaar terug al een voorlopige aanslag gehad op 27 februari. Dus hoe kan dat dan? Of is die 1 april-1juli termijn van een latere datum?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:00 schreef ChrisJX het volgende:
[..]Of je je aangifte nou op 3 februari of op 28 maart deed, de termijn is 1 april - 1 juli. Als je je aangifte op 3 februari hebt gedaan, hoef je geen aanslag in de bus te hebben op 3 april. Net zomin als dat 28 maart betekent dat je hem per se pas eind mei krijgt. Volgens jouw systeem valt de hele maand juli weg.
Vier jaar terug is niet dit jaar, wel?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 21:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En toch heb ik 4 jaar terug al een voorlopige aanslag gehad op 27 februari. Dus hoe kan dat dan? Of is die 1 april-1juli termijn van een latere datum?
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 22:40 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Vier jaar terug is niet dit jaar, wel?
Als ze pas na 1 april beginnen met verwerken, kun je natuurlijk nooit voor 1 april al een voorlopige aanslag krijgenquote:Op zaterdag 28 mei 2005 13:09 schreef snellejelle het volgende:
het is idd pas van de laatste jaren dat ze alles opsparen bij de belastingdienst
ook voor 1 juli krijg je rente, of moet je het betalenquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:56 schreef twentemeisje het volgende:
Hier ook nog niets... Hoe zit dat trouwens met die rente? Als ze voor 1 juli je teruggave op je rekening storten dan hoeven ze je toch geen rente te betalen? Of snap ik het niet helemaal (wat zeer goed mogelijk is...)
De Belastingdienst is FOK! nietquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:50 schreef ACT-F het volgende:
Zeur niet, ik heb mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet eens gekregen om aangifte doen. Als ondernemer moet alles tegenwoordig online gebeuren, maar dan moeten ze wel de inloggegevens sturen
Vanaf wanneer wordt deze rente berekend dan? Of is dat al meegenomen in het bedrag dat mijn belastingadviseur voor me heeft uitgerekend?quote:Op woensdag 1 juni 2005 18:16 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
ook voor 1 juli krijg je rente, of moet je het betalen
Per 1 januari 2005. En dat bedrag is nog niet meegenomen in je oorspronkelijke aangifte, dus er komen wat euro's bij.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:40 schreef twentemeisje het volgende:
Vanaf wanneer wordt deze rente berekend dan? Of is dat al meegenomen in het bedrag dat mijn belastingadviseur voor me heeft uitgerekend?
Google leert mij dat het voorheen 3,5 procent was, maar nu 5 procent.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:54 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks... iemand riep hier wat over 5% rente? Weet jij toevallig ook hoe e.e.a. wordt berekend?
Dagen is eik wel logischer jaquote:Op woensdag 1 juni 2005 23:06 schreef twentemeisje het volgende:
Heb net een foldertje over heffingsrente gevonden.
Ze rekenen in dagen en zetten dat af tegen de 360 dagen die een jaar volgens de Belastingdienst heeft :-)
Auw...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook. 520 euro minder dan ik had berekend
Idd. Het geld hoeft niet per se na de brief te komen. Soms heb je eerder, soms later. Het kan dus ook voorkomen dat je een brief hebt gehad en dat je pas twee weken later het geld krijgt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:07 schreef SouthernSun het volgende:
je hoeft trouwens niet perse eerst een brief te krijgen. ik heb nog geen belastingenvelop gezien, maar gister stond wel het geld er op
Da's wrs heffingsrentequote:Op maandag 6 juni 2005 19:15 schreef SouthernSun het volgende:
whoei ik heb m256 eurootjes. nog 6 euro meer dan ik had berekend ook
![]()
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:50 schreef Lllaura het volgende:
Ik krijg belastinggeld terug omdat werk én studeer, stuk stront...![]()
yep en een paar maanden later mag je weer 7800 terug betalen.quote:Op zondag 12 juni 2005 09:04 schreef Libris het volgende:
Bij mij zal het nog wel even duren, maar als het goed is 7500 euro terug
Nope, omdat ik niet in NL woon kan ik mijn Nederlandse belastingen terugkrijgen... In Singapore betaal ik 5 keer zo weinig belastingquote:Op zondag 12 juni 2005 09:28 schreef root1980 het volgende:
[..]
yep en een paar maanden later mag je weer 7800 terug betalen.
Dat maakt niets uit. Die boel komt gewoon binnen en wordt dan afgewerkt. Het schijnt zo te zijn dat ze normaal gesproken voor 1 april al beginnen met verwerken, maar dat ze dit jaar pas op 1 april zijn begonnen. Dan loopt je t.o.v. voorgaande jaren dus achterstand op.quote:Op zondag 12 juni 2005 15:35 schreef Predemius het volgende:
Ik heb al dik 1,5 maand het geld ontvangen, precies op tijd.
Ik denk dat heel veel mensen het op 1 of meerdere dagen hebben ingevult, zodat ze ineens super veel werk krijgen ofzo ?
helppppppppppquote:Op woensdag 22 juni 2005 21:52 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb een gebruikersnaam en wachtwoord om mijn aangifte inkomstenbelasting in te vullen. Download ik het programma van de site, kan ik alleen maar cijfers invullen als wachtwoord(terwijl op de brief ook letters staan). Wat doe ik fout ?
De garantie is dat je voor 1 juli bericht (een brief) krijgtquote:Op woensdag 22 juni 2005 23:46 schreef MissHobje het volgende:
Hier nog nietsIs dat echt een garantie dat ze voor 1 juli het geld moeten storten ?? kan niet goed terug vinden..
En als ze het te laat storten ?? kan ik dan de rente rekenen?? snap er geen drol van enzo.
nee want 1 juli is een richtdatum, geen garantiequote:Op donderdag 23 juni 2005 11:49 schreef jack4ya het volgende:
Kan ik nog herrie gaan schoppen als ik niets voor 1 juli hoor... of hebben we weer geen enkel recht...
Als je dan nog niets gehad heb zou het kunnen dat er iets fout is gegaan. Dan kun je maandag 4 juli het beste ff bellen met de belastingtelefoon en de status van je aangifte nakijken.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:10 schreef MissHobje het volgende:
Enne wat te doen als je na die datum geen bericht nog hebt enzo ??
Wat stond erin danquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:00 schreef MissHobje het volgende:
WTFik vond het wel een beetje rare brief.. niet echt helemaal duidelijk ofzo maar goed we wachten het af
Ik meld het meteen
Dan zou ik even de belasting gaan bellen.. want er schijnt wat fout te zijn gegaan met die procedure...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:26 schreef Camplo het volgende:
En als je geen brief hebt gekregen? En ook nog geen geld? En het wel nog moet krijgen? Que pasa?
Je haalt nu twee verschillende gevallen door elkaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 22:32 schreef MissHobje het volgende:
Dan zou ik even de belasting gaan bellen.. want er schijnt wat fout te zijn gegaan met die procedure...
Dan hoor je even hoe of wat.
ze hebben een jaar of 5 om het af te handelen, dat je het nu voor 1 juli zou moeten hebben is alleen een streef datumquote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:50 schreef Oldbie het volgende:
Ze hebben nog een paar dagen en dag krijgen die teringlijers een deurwaarder op de stoep.
Ik heb op tijd mijn rotzooi ingeleverd. Nu moeten zij ook maar op tijd zijn.
Vuile belastingzuigers....ik krijg nog ¤2100,00![]()
Niks ervan, ze hebben de belofte gedaan "voor 1 april ingestuurd; voor 1 juli bericht"quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:05 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
ze hebben een jaar of 5 om het af te handelen, dat je het nu voor 1 juli zou moeten hebben is alleen een streef datum
Volgens mij hebben ze nooit een harde garantie gegeven.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:42 schreef Oldbie het volgende:
Niks ervan, ze hebben de belofte gedaan "voor 1 april ingestuurd; voor 1 juli bericht"
knetters, wat heb jij veel belasting betaald.quote:Op donderdag 30 juni 2005 12:17 schreef Oldbie het volgende:
Hoe is het mogelijk!!! Op de valreep!!!
* Oldbie is ¤ 2135,00 rijker![]()
![]()
![]()
Fijn hequote:Op donderdag 30 juni 2005 12:17 schreef Oldbie het volgende:
Hoe is het mogelijk!!! Op de valreep!!!
* Oldbie is ¤ 2135,00 rijker![]()
![]()
![]()
Ja, vind ik ookquote:Op donderdag 30 juni 2005 19:05 schreef dramslag het volgende:
[..]
knetters, wat heb jij veel belasting betaald.
ocharme.....quote:Op maandag 4 juli 2005 12:39 schreef jack4ya het volgende:
Heb nog hélémáál niets gehoord.... boehoe
Zit je zo in hoge nood??quote:Op vrijdag 27 mei 2005 14:00 schreef Houniet het volgende:
Deel 1: Belastingteruggave erg laat dit jaar
ik krijg nog 700 terug, nog niets gehad
al iemand wat gehad ondertussen
Ik heb net een flink bedrag naar ze overgemaakt, ze zijn nu vast in een stralend humeur daar.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:04 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Tja... moet ik ze nu gaan stalken![]()
Zijn ze vast érg van onder de indruk![]()
Misschien heb je wel een openstaande schuldquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:31 schreef DrazTic het volgende:
kheb de brief 3 weken geleden ontvangen. zou binnen 2 weken 450 betaald worden. maar.....neenog niks
Heb je geen kopietje van je aangifte?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:35 schreef DrazTic het volgende:
Dat weet ik niet. Het kan zijn dat ik een schrijffout heb gemaakt, kan ook zijn dat zij het verkeerd hebben ingevoerd.
Ach komt al goed, ze waren het maandag aan het onderzoeken en zouden me gisteren terugbellen weetjequote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:47 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Heb je geen kopietje van je aangifte?
Altijd een kopie van je aangifte bewaren, altijd!!! En van alle blaadjes voor de IBG, de bank, uitkeringen en al het andere ook trouwens
ja hehe, daarom krijg je dat toch ook terugquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:52 schreef NokiaTel het volgende:
5% rente?![]()
En daar ben je blij mee?
Weet je wie die rente betaalt!![]()
Jij en ik.
Niet als je geld moet betalen aan de Belastingdienstquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:57 schreef DrazTic het volgende:
ja hehe, daarom krijg je dat toch ook terug
Wat heb je fout gedaanquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:54 schreef jack4ya het volgende:
Godgloeiende %#$^*@#$%@ .... Kon wel eens begin oktober worden!!!
Ik niets! Meneer de accountant was ze vergeten in te sturen!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |