abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27493606
quote:
Op maandag 30 mei 2005 20:37 schreef Syrena het volgende:

[..]

Nee dat wist ik niet. Scheelt weer doosje in de medicijnenbox dumpen.
Ff informeren of mijn zus dat ook weet.
nou..wanneer je je doosje in de medicijnenbox doet, kost het je ook niets, alleen een ritje er naar toe, ik denk dat er bedoelt wordt dat je geen nieuw consult nodig hebt, of zie ik dat nu verkeerd? want als je gewoon dat doosje zo afgeeft, of in de medicijnenbox doet, wordt het bij mij dezelfde dag nog thuisbezorgt, zonder kosten of wat dan ook..
pi_27494064
Ik belde altijd eerst de huisarts, of ze voor mij een herhalingsrecept uit wilden schrijven. Dit recept werd dan gefaxed naar de apotheek, maar probleem was dat soms die receptenlijn niet bereikbaar was of het recept kwam niet op tijd door bij de apotheek, heel gedoe. Totdat ik dus in de krant las dat je allang geen herhalingsrecept meer nodig hebt, dat dat zelfs al een aantal jaren (!!) niet meer hoeft, maar dat dat bijna niet bekend is. Dus ik proberen door gwoon langs te gaan bij de apotheek met de info 'ja ik kom voor de pil' en waarempel..geen gezeur of whatever..kreeg em gewoon mee, scheelt mij die irritante receptenlijn van de huisarts
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:31:02 #53
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_27519176
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:34 schreef flubub het volgende:
Met betrekking tot het halen van de pil, jullie weten toch wel dat alleen bij de eerste keer of bij wisselen van pil een recept nodig is..? Bij een herhaling kan je gewoon ZONDER recept of wat dan ook bij de apotheek aankomen, veel huisartsen doen daar nog aan omdat ze extra geld kunnen vangen, maar er is officieel geregeld dat je geen recept meer nodig hebt als je gewoon dezelfde als altijd komt halen.. (weet niet of dit al eerder ergens stond)
Laat maar, heb zelf al even gezocht op internet...
To infinity…and beyond!
pi_27519329
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:31 schreef ivetje het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt??
Van de huisart én de apotheker. Op een gegeven moment belde ik de huisarts, die zei dat ik volgende keer niet meer hoefde te bellen, en in de apotheek legden ze me uit dat ik ook telefonisch of via internet bij hen een nieuw stapeltje kan opvragen (nog steeds vergoed, overigens)

Als je met de pil wilt beginnen, of je wilt overstappen dan moet je een afspraak maken. Vervolgens moet je drie maanden later opnieuw bij je huisarts langs voor het eerste vervolgrecept, en daarna kan je gewoon de apotheek even bellen dat je weer een pil nodig hebt en kun je hem af halen (alleen bij eigen apotheek).

Vind het eigenlijk ook niet meer dan logisch aangezien die telefonische "consults" voor herhalingsrecepten niet meer waren dan "ik wil graag een herhalingsrecept" "oh, okee, vanmiddag om vier uur ligt het voor je klaar bij de apotheek". "Bedankt hoor!" Dat soort zinloze gesprekjes hebben helemaal niks meer met de gezondheidszorg te maken, of met de risico's van de pil, dat is pure geldklopperij.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:36:48 #55
11458 ivetje
pi_27519343
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:33 schreef flubub het volgende:. Totdat ik dus in de krant las dat je allang geen herhalingsrecept meer nodig hebt, dat dat zelfs al een aantal jaren (!!) niet meer hoeft, maar dat dat bijna niet bekend is.
Is pas sinds 1 januari 2004 zo En je krijgt voor 6 maanden mee.
To infinity…and beyond!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 17:39:35 #56
11458 ivetje
pi_27519434
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:36 schreef innovative het volgende:

[..]

Van de huisart én de apotheker. Op een gegeven moment belde ik de huisarts, die zei dat ik volgende keer niet meer hoefde te bellen, en in de apotheek legden ze me uit dat ik ook telefonisch of via internet bij hen een nieuw stapeltje kan opvragen (nog steeds vergoed, overigens)

Als je met de pil wilt beginnen, of je wilt overstappen dan moet je een afspraak maken. Vervolgens moet je drie maanden later opnieuw bij je huisarts langs voor het eerste vervolgrecept, en daarna kan je gewoon de apotheek even bellen dat je weer een pil nodig hebt en kun je hem af halen (alleen bij eigen apothee

k).

Vind het eigenlijk ook niet meer dan logisch aangezien die telefonische "consults" voor herhalingsrecepten niet meer waren dan "ik wil graag een herhalingsrecept" "oh, okee, vanmiddag om vier uur ligt het voor je klaar bij de apotheek". "Bedankt hoor!" Dat soort zinloze gesprekjes hebben helemaal niks meer met de gezondheidszorg te maken, of met de risico's van de pil, dat is pure geldklopperij.
Ja, idd. Het sloeg ook nergens op. Vind het alleen vreemd dat het in de apotheek niet gezegt wordt. Kom nog zo vaak herhalingsrecepten tegen en de apotheek schrijft gewoon weer nieuwe uit, dat hoeft dan ook niet lijkt me Het moet duidelijker gemaakt worden aan de patiënt vind ik, want zo ongeveer niemand weet hiervan en het wordt dus ook niet bekend gemaakt

Overigens geldt die regeling niet voor diane, minerva en depo provera
To infinity…and beyond!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:07:28 #57
82456 teig
oh my gow
pi_27526940
iemand een idee?

Ik moest vorige week stoppen met de pil, ik heb hem doorgeslikt omdat ongesteld zijn me nu deze week echt even niet uitkwam...

Nu ben ik de laatste dagen erg wispelturiig, prikkelbaar, en ozeker...

ik ben op zoek naar de oorzaak.. zou het kunnen dat het komt door het doorslikken?? Ik slik trouwens de lovette pil....
pi_27558921
mja, zou kunnen, maar hoeft niet persee, kan ook gewoon zijn doordat je slecht hebt geslapen, stress hebt, iets onder de leden hebt, of een combi van dat alles, in samenwerking met die extra hormonen..
pi_27591809
De enige echt héle duidelijke bijwerking die ik heb: HONGER.
Gewoon avondeten gehad, en nu rammelt mijn maag alsof ik de hele dag gevast heb. Sinds ik gestopt was heb ik geen chips meer gegeten, vandaag moesten ze de zak zowat uit mijn handen rukken. Op mijn werk hetzelfde, de pauze van half 1 heb ik niet gehaald, en 's middags moest ik de verleiding om de hele snoepautomaat leeg te halen echt onderdrukken.

Bizar en geen lollig gevoel dit

Morgen maar een zak wortels meenemen ofzo
kroketten! friet! cheeseburger! Aaaahhh mên

En wat ook weer terug is, onder het avondeten ineens ontzettend moe worden, alsof je ieder moment met je kop in je bord in slaap kan vallen. En na het eten bijna onbedwingbare zin in iets zoets. Kunnen hormonen zo op je suikerspiegel werken?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_27618197
ik heb de pil nu 3 maanden doorgeslikt, en ben woensdagavond de pil vergeten en toen heb ik donderdagavond die van woensdagavond geslikt en die van donderdagavond. Aangezien ik niet weet hoe het zit met doorslikken en dan vergeten heb ik geen idee of het nu veilig was. Ik heb donderdagavond wel sex gehad nl...
pi_27700803
Ik heb gisteravond laat voor het eerst een bestelling via pilonline gedaan. Ik slikte altijd Microgynon (inderdaad de "standaardpil" die mijn huisarts aan alles en iedereen voorschrijft), maar ik wil overstappen op de Diane vanwege m'n huid. Mijn eigen huisarts vindt dat echter onzin en het lijkt wel echt onbespreekbaar. Toen ik bij hem kwam om te vragen wat we aan m'n huid konden doen omdat ik er gewoon ongelukkig van word om meer puistjes te hebben dan de pubers waaraan ik lesgeef, woof hij dat echt zo weg en ik kreeg heel erg het idee dat hij vond dat ik me aanstelde. Als je dan leest dat sommige huisartsen al roaccutane voorschrijven voor iemand met 2 pukkels, terwijl de mijne me zelfs niet eens van pil wil laten wisselen!

Maargoed, ik vind dus dat ik zelf het recht heb om te beslissen welke pil ik slik. Het is nou immers geen levensgevaarlijk medicijn ofzo. Gisteravond laat dus alles ingevuld bij pilonline. Kreeg heel snel een mailtje terug van de dokter daar met wat extra vragen en of ik niet de Yasmin wilde slikken. Dat hebben we gewoon via de mail overlegd en afgesproken, elkaar vervolgens goede nacht gewenst en over 3 dagen moet m'n pakketje er liggen. Ik vind het echt service, en ik heb met die man uitgebreider over de pil gesproken dan ooit met m'n eigen huisarts!

(Wel slecht dat m'n huisarts nu niet weet dat ik een andere pil slik, maar dat vertel ik hem vanzelf nog wel een keer. Meestal kom ik daar voor vertuikte enkels enzo, daarvoor doet m'n pilgebruik er niet toe.)
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_27702213
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 20:10 schreef Sylvana het volgende:
ik heb de pil nu 3 maanden doorgeslikt, en ben woensdagavond de pil vergeten en toen heb ik donderdagavond die van woensdagavond geslikt en die van donderdagavond. Aangezien ik niet weet hoe het zit met doorslikken en dan vergeten heb ik geen idee of het nu veilig was. Ik heb donderdagavond wel sex gehad nl...
Als je doorslikt gelden de "3e week regels". Met andere woorden, of direct stoppen, of nog minstens twee weken doorslikken.
pi_27702356
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:16 schreef imago het volgende:
Maargoed, ik vind dus dat ik zelf het recht heb om te beslissen welke pil ik slik. Het is nou immers geen levensgevaarlijk medicijn ofzo.
Laten we dat misverstand even héél snel uit de wereld helpen, de pil kan wel degelijk levensgevaarlijk zijn. Het kan zorgen voor trombose, waarbij bloedproppen losschieten en in de hersenen of longen terecht komen, wat dodelijk kan zijn. Verder kan het de bloeddruk sterk verhogen, wat problematisch kan zijn voor mensen met zwakke aderen en zodoende tot hersenbloedingen ed. kan leiden.

Daarnaast is er een verhoogde kans op een zeldzame vorm van leverkanker en op baarmoederhalskanker.

De kans dat je het krijgt is niet groot, maar het is niet hetzelfde als even een vitaminepilletje slikken, er kleven wel degelijk levensgevaarlijke risico's aan de pil. Vandaar dus ook dat je hem normaliter gewoon via je huisarts haalt bij het eerste recept, omdat hij op de hoogte is van je medische geschiedenis en dus weet waar op gelet moet worden.
pi_27702754
Ja dat weet ik allemaal ook wel, maar het is nou niet zo dat er dagelijks bij bosjes vrouwen neervallen omdat ze de pil slikken. Als mijn huisarts me nou geen andere pil wilde geven vanwege medische redenen zou ik dat goed snappen, maar als ie het niet wil doen omdat het gewoon een hork is, dan wissel ik toch echt wel zonder hem van pil.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_27773656
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:04 schreef innovative het volgende:

[..]

Als je doorslikt gelden de "3e week regels". Met andere woorden, of direct stoppen, of nog minstens twee weken doorslikken.
okeej dank je wel Aagezien ik donderdag wel gewoon de pil had genomen slik ik hem dus wel 2 weken door
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:18:32 #66
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27774154
Ik wil nu met mijn nieuwe pil beginnen (na ongeveer een half jaar pilvrij). Je moet de eerste dag van je menstruatie beginnen maar ik weet dus niet precies wanneer dat is Ik heb nu een heel vage cyclus. Begint met een heel klein spoortje van bloed (echt 1 druppel per dag ofzo), dit ong. 3 dagen. Dan 4 dagen niks, en dan barst het los, en dat duurt dan 3 dagen, en dan weer een tijdje heel weinig tot het stopt. Dus wanneer moet ik nou beginnen?
pi_27774272
met dat kleine spoortje van bloed denk ik
omdat het toch al een klein begin is enzo...
ik denk dat je dan sowieso wel goed zit
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:23:04 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27774327
Haha, onsmakelijk verhaal inderdaad. Maar goed, ik denk inderdaad dat ik dan maar begin, zit ik in elk geval veilig.
pi_27774543
Ik zou idd ook al beginnen zodra je een klein beetje begint te bloeden
pi_27780317
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:28 schreef Sylvana het volgende:
Ik zou idd ook al beginnen zodra je een klein beetje begint te bloeden
idd, dan weet je in ieder geval zeker dat je op tijd bent...
  Vis een optie? vrijdag 10 juni 2005 @ 01:26:38 #71
70532 loveli
N
pi_27794078
Dat je met slikken moet beginnen op de eerste dag van de cyclus is om te zorgen dat de pil vanaf dag 1 veilig is. Als je een week later begint, sluit dit beter aan op de normale hormooncyclus. Alleen ben je dan de eerste maand niet beschermd tegen zwangerschap.
Met jouw patroon zou ik sowieso de eerste maand voorzichtig zijn. Als het mijn beslissing zou zijn, zou ik later (als het doorbreekt) beginnen met slikken en de eerste maand niet op de pil vertrouwen als anti-conceptie.
crap in = crap out
pi_27795242
Ik ben nu al 3 dagen gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld, ik begin me nu toch wel ongerust te maken. ik ben bijna altijd precies op tijd. Komt het vaker voor dat het zo lang op zich laat wachten? of moet ik me nu echt ongerust gaan maken....
pi_27796323
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 06:51 schreef Moja het volgende:
Ik ben nu al 3 dagen gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld, ik begin me nu toch wel ongerust te maken. ik ben bijna altijd precies op tijd. Komt het vaker voor dat het zo lang op zich laat wachten? of moet ik me nu echt ongerust gaan maken....
Het varieert heel erg per vrouw hoe lang het duurt voor je ongesteld wordt. Ik neem mijn laatste pil op donderdag avond en wordt ergens maandag of dinsdag ongesteld, na 3 tot 4 dagen dus. Ik vind dat je nog niet heel laat bent.

Maar goed, als het bij jou normaal anders is, het kan zijn dat het door stress komt of doordat je niet zo lekker in je vel zit bijvoorbeeld. Het komt in ieder geval wel vaker voor. Als je het heel erg vindt, doe even een testje. Geeft je een rustiger gevoel, waarschijnlijk zit je door de spanning nu je menstruatie tegen te houden.
pi_27800559
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 09:04 schreef innovative het volgende:

[..]

Het varieert heel erg per vrouw hoe lang het duurt voor je ongesteld wordt. Ik neem mijn laatste pil op donderdag avond en wordt ergens maandag of dinsdag ongesteld, na 3 tot 4 dagen dus. Ik vind dat je nog niet heel laat bent.

Maar goed, als het bij jou normaal anders is, het kan zijn dat het door stress komt of doordat je niet zo lekker in je vel zit bijvoorbeeld. Het komt in ieder geval wel vaker voor. Als je het heel erg vindt, doe even een testje. Geeft je een rustiger gevoel, waarschijnlijk zit je door de spanning nu je menstruatie tegen te houden.
Testje heb ik net gelijk al gehaald niks aan de hand dus. Misschien komt het doordat ik van de Mycrogynon 30 ben overgestapt naar de Minerva? Ik was nogal gestressed omdat ik normaal gesproken altijd bijna op de seconde kan natellen wanneer ik ongesteld wordt wel vreemd dus, want ik ben het nu nog steeds niet.
pi_27800916
Ik neem de laatste op woensdag en word dan de maandag erop ongesteld. Eerst was die tijd korter (scheelde een dag) maar ik werd 't steeds een uurtje later tot er nu dus zo'n 4 dagen tussen zitten.

Ben benieuwd of dat deze keer weer 'gewoon' is na het opnieuw beginnen, dus woensdag stoppen en maandag ongesteld. Hoop het wel, heb op die zondag wat anders gepland waar ik geen rooie duivels bij kan gebruiken
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_27921126
Even een vraagje!

Ik ben sinds zaterdag gestopt met de pil, ik was er al tijdje over aan het denken, maar omdat ik een vriend had en niet zwanger wilde worden zag ik dit niet zo zitten.

Nu is het dus sindskort uit, en omdat ik al vanaf mijn 14de de pil slik (nu 21) en me ook al vanaf die tijd onzettend kut voel wilde ik eens proberen of dit misschien invoeld op mijn stemming heeft (ik hoop het van harte, dan maar spiraaltje bij volgende relatie)

Weet iemand misschien of je last kan krijgen van het stoppen?

Bedankt alvast!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:45:50 #77
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_27921218
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:42 schreef MissPeppertje het volgende:
Even een vraagje!

Ik ben sinds zaterdag gestopt met de pil, ik was er al tijdje over aan het denken, maar omdat ik een vriend had en niet zwanger wilde worden zag ik dit niet zo zitten.

Nu is het dus sindskort uit, en omdat ik al vanaf mijn 14de de pil slik (nu 21) en me ook al vanaf die tijd onzettend kut voel wilde ik eens proberen of dit misschien invoeld op mijn stemming heeft (ik hoop het van harte, dan maar spiraaltje bij volgende relatie)

Bedankt alvast!
Nouja... Last... Weet niet of jij babietjes last noemt...?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_27923108
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:42 schreef MissPeppertje het volgende:
Even een vraagje!

Bedankt alvast!
Ik kreeg er alleen VEEL meer pukkels van en de neiging om bij elk buikpijntje naar de wc te rennen.
Ik merkte verder geen spectaculaire verschillen, wat ik stiekem wel gehoopt had. Het duurde bij mij 75 dagen eer ik weer eens ongesteld was zonder pil, en die was niet zo superheftig als ik gevreesd had (dus geen overloze buikpijn en bloed & klonten etc. zoals ik had toen ik nog geen pil slikte).

Toen ik weer begon dacht ik dat ik wel wat merkte, maar ben nu bijna aan het eind van de eerste strip en kan niet echt zeggen dat ik nog veel heb overgehouden. Vreetbuien zijn over, acne is een beetje minder.

Misschien ben ik niet lang genoeg gestopt (feb t/m jun). Ben overigens weer begonnen vanwege nieuw vriendje.
pi_27929685
Mmm, ja ik stop om de reden dat ik gek word van mijn stemmingswisselingen, en had hier ook gelezen dat sommige meiden echt heel veel baat hadden bij het stoppen met de pil.

Maar ik heb echt gigantische hoofdpijn, en ik ben gewoon gestopt met de pil na 2 dagen van de eerste strip. En ik was nog een klein beetje ongesteld maar nu komt het dus weer terug.

Het klinkt misschien een beetje raar maar vind het ook wel eng iets om te stoppen, omdat ik hem toch ruim 6 jaar heb geslikt. Ik ben begonnen omdat ik soms 4 tot 6 weken ongesteld was en dan maar 2 weken niet en dan was het weer raak.

Nu hoop ik gewoon dat ik wat lekkerder in mijn vel ga zitten, maar ik geloof er eigenlijk niet zo in omdat ik me afvraag of de pil echt ZOVEEL invoeld op je kan hebben....

Maar goed ik duim heel hard van wel natuurlijk
pi_28017372
@ MissPeppertje: hoe gaat het nu met je? Ik ben een poos geleden ook gestopt met de pil om te kijken of het de oorzaak kon zijn voor mijn (gigantische) stemmingswisselingen. Al na een week voelde ik me ZO anders! Op mij had de pil dus WEL zoveel invloed, en ik hoop voor je dat stoppen betekent dat je van de stemmingswisselingen afhebt. Want God, wat kunnen ze je leven verzieken...
Succes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_28046532
Mmm hoe het nu gaat, ja ik ben nu eindelijk bijna niet ongesteld meer (3 weken ongesteld zijn is niet leuk...) maar ik heb z'n verschrikkelijke hoofdpijn.

Ik durf nog niet te zeggen of het op mijn stemming effect heeft aangezien het net weekje uit is met mijn vriend en dat nogal heftig voor mij is. Ook heb ik extreem veel stress op school op dit moment. Maar eigenlijk voelt het alsof ik er beter dan normaal mee om kan gaan.

Maar of dit echt met de pil te maken heeft weet ik denk ik pas over een tijdje....:)

Alleen hoop ik dat die hoofdpijn echt weggaat...want die 7 dagen dat ik de pil niet heb geslikt heb ik al wel meer dan 14 pijnstillers op....

Ik ben benieuwd hoe ik me over een maandje voel, en ook vooral hoe de volgende keer ongesteld zijn zal gaan :S
pi_28091408
Buikpijn Buikpijn Buikpijn En niet zo zuinig zeg. Het zet niet door, ik zit krom van de pijn, maar bloeden ho maar

Ik wil naar huis en dat kan niet omdat al mijn stomme k*tcollega's weg zijn

Ontopic: wel weer mooi op maandag ongesteld, just like before
pi_28395653
*in het hol van de leeuw waagt *

Vraagje namens een vriendin van me. Als je de pil in de eerste week vergeet, moet je 7 dagen vrijen met condoom. Duidelijk. Maar wanneer gaan die 7 dagen tellen? Zeven dagen inclusief de vergeten dag, of zonder? Dus: Donderdag vergeten, doe je het dan de donderdag erop al veilig zonder condoom, of pas op de vrijdag?
pi_28395896
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:09 schreef TimberWolf het volgende:
*in het hol van de leeuw waagt *

Vraagje namens een vriendin van me. Als je de pil in de eerste week vergeet, moet je 7 dagen vrijen met condoom. Duidelijk. Maar wanneer gaan die 7 dagen tellen? Zeven dagen inclusief de vergeten dag, of zonder? Dus: Donderdag vergeten, doe je het dan de donderdag erop al veilig zonder condoom, of pas op de vrijdag?
Inclusief de vergeten dag, of eigenlijk, je kunt het beter anders uitrekenen: Als je het achtste slikmoment na het vergeten hebt gehad is het weer veilig.

Overigens, heeft ze er wel op gelet dat, mocht ze in de dagen vóór het vergeten seks hebben gehad, ze alsnog in de problemen kan komen?
pi_28396710
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:20 schreef innovative het volgende:
Inclusief de vergeten dag, of eigenlijk, je kunt het beter anders uitrekenen: Als je het achtste slikmoment na het vergeten hebt gehad is het weer veilig.
Dus, voor mijn begrip:

Slikmoment 1: de vergeten pil alsnog
Slikmoment 2: de pil van vrijdag
Slikmoment 3-7: zaterdag tot woensdag.
Slikmoment 8: donderdag

Maakt het dan nog wat uit als ze de pil normaal in de avond slikt? Dus, sex op donderdag middag zou ook veilig zijn als ze de pil pas in de avond inneemt? (Ik ben heel erg een man merk ik, ik weet er geen fluit van )
quote:
Overigens, heeft ze er wel op gelet dat, mocht ze in de dagen vóór het vergeten seks hebben gehad, ze alsnog in de problemen kan komen?
Is gelukkig geen probleem.

Ander vraagje: Kun je tijdens een strip, in de eerste week, je slikmoment verplaatsen van 's avonds naar 's ochtends? Ook de situatie meewegend natuurlijk
pi_28407508
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:48 schreef TimberWolf het volgende:
Ander vraagje: Kun je tijdens een strip, in de eerste week, je slikmoment verplaatsen van 's avonds naar 's ochtends? Ook de situatie meewegend natuurlijk
Dat kan, als je je aan bepaalde voorwaardes houdt.

Als je normaal 's avonds slikt (zoals in dit geval) kun je er voor kiezen om de volgende ochtend meteen je volgende pil in te nemen. Er zit dan iets van acht uur tussen de pillen, maar dat is eenmalig geen probleem. Vervolgens gewoon elke ochtend gaan slikken.

De andere mogelijkheid is om hem een keer 's avonds te "vergeten" en de volgende ochtend meteen in te nemen. Je mag een pil maximaal 36 uur na de vorige innemen, en met een nachtje slaap van bijvoorbeeld acht uur is dat prima te doen. Probleem is alleen wel dat je de kans loopt om het die ochtend te vergeten, en dan heb je wél een probleem...
pi_28407519
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:48 schreef TimberWolf het volgende:
Maakt het dan nog wat uit als ze de pil normaal in de avond slikt? Dus, sex op donderdag middag zou ook veilig zijn als ze de pil pas in de avond inneemt? (Ik ben heel erg een man merk ik, ik weet er geen fluit van )
Daar durf ik je écht geen zekerheid over te geven, ik zou even wachten tot die pil van donderdag is ingenomen, dan weet je het zeker...

ennuh, zou me dan toch eens wat meer gaan inlezen (lees de hele pil-serie door op FOK! oid, komen alle vragen die je kunt bedenken wel aan bod). Anticonceptie is natuurlijk een zaak van beiden, ook al ben jij niet degene die die pil in neemt.

Edit: Ik had verkeerde zinnen gequote, waardoor mijn antwoord een beetje onduidelijk werd, en er een behoorlijke tegenstelling in stond... Nu klopt het weer... Tnx to MikeyMan

[ Bericht 23% gewijzigd door innovative op 02-07-2005 19:26:18 ]
pi_28408733
Ik had een vraagje aan de dames.

Aan het einde van je strip heb je een stopweek (7 dagen), maar stel je begint de 6e dag (foutje in je berekening) al aan je nieuwe strip, maakt dat dan wat uit.?? Ben je gewoon goed beschermd enzo?
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_28413794
Even een update ik ben nu 4 weken van de pil af, en MENSEN IK VOEL ME GEWELDIG!!!!

Ik loop heel de dag met een smile op mijn face die er niet af te krijgen is, mijn stresserigheid is echt zoooo veel minder! Ik spring niet meer zo snel uit mijn vel als eerst, en ik kan films kijken zonder te janken!!

Mijn stemmingswisselingen? Nou die zijn echt een stuk minder...toen ik dit topic last dacht ik echt van: Pffff hoe erg kan het bij sommige tussen hun horen zitten ( Sorry )

IK GA NOOOIIIT MEER AAN DE PIL!!!!!
pi_28413817
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:15 schreef ClioSporT het volgende:

Aan het einde van je strip heb je een stopweek (7 dagen), maar stel je begint de 6e dag (foutje in je berekening) al aan je nieuwe strip, maakt dat dan wat uit.?? Ben je gewoon goed beschermd enzo?
Te vroeg beginnen is niet erg, te laat beginnen wel
pi_28414817
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:15 schreef ClioSporT het volgende:

Dat maakt niet uit Je mag zelf weten hoe lang je je stopweek doet, als het maar niet meer dan een week is Dus of je nou een stopweek van 3 of van 7 dagen doet maakt niet uit, als het maar niet langer is dus
pi_28414840
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:15 schreef MissPeppertje het volgende:
Even een update ik ben nu 4 weken van de pil af, en MENSEN IK VOEL ME GEWELDIG!!!!

Ik loop heel de dag met een smile op mijn face die er niet af te krijgen is, mijn stresserigheid is echt zoooo veel minder! Ik spring niet meer zo snel uit mijn vel als eerst, en ik kan films kijken zonder te janken!!

Mijn stemmingswisselingen? Nou die zijn echt een stuk minder...toen ik dit topic last dacht ik echt van: Pffff hoe erg kan het bij sommige tussen hun horen zitten ( Sorry )

IK GA NOOOIIIT MEER AAN DE PIL!!!!!
Fijn dat je je zo geweldig voelt sinds je met de pil gestopt bent Ik ben nu 2 jaar aan de pil en heb nooit bijwerkingen gehad, dus ik blijf nog gewoon lekker doorslikken
pi_28415173
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Fijn dat je je zo geweldig voelt sinds je met de pil gestopt bent Ik ben nu 2 jaar aan de pil en heb nooit bijwerkingen gehad, dus ik blijf nog gewoon lekker doorslikken
Ja dan moet je ook niet stoppen, want het is straks wel een RAMP zodra er weer een vriendje in beeld is....

Ik ga binnenkort even informeren naar een spiraaltje, maar ik hoorde dat een koperspiraaltje helemaal niet betrouwbaar is

En je hebt ook wel een andere maar dan zit ik weeeer met hormomen te kloten en dat wil ik gewoon niet meer....
pi_28417165
Dank u dames
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_28420689
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:05 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Ja dan moet je ook niet stoppen, want het is straks wel een RAMP zodra er weer een vriendje in beeld is....

Ik ga binnenkort even informeren naar een spiraaltje, maar ik hoorde dat een koperspiraaltje helemaal niet betrouwbaar is

En je hebt ook wel een andere maar dan zit ik weeeer met hormomen te kloten en dat wil ik gewoon niet meer....
Het koperspiraaltje levert tot 21 zwangerschappen per 1000 gebruiksters per jaar op. Voor mij te veel, maar dat moet je voor jezelf bepalen.

Eventueel kan je het koperspiraaltje natuurlijk combineren met persona (cyclus checken) of condooms (of allebei).
pi_28441262
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:08 schreef innovative het volgende:

[..]

Het koperspiraaltje levert tot 21 zwangerschappen per 1000 gebruiksters per jaar op. Voor mij te veel, maar dat moet je voor jezelf bepalen.
geen koperspiraaltje dus.....

Ik ben beetje bang voor de hormomen die in de Mirena zitten....door ervaring met de pil....
pi_28441450
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:56 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

geen koperspiraaltje dus.....

Ik ben beetje bang voor de hormomen die in de Mirena zitten....door ervaring met de pil....
Je zou een koperspiraaltje met persona kunnen proberen... Dat is voor 99,9 % effectief op zijn slechtst (dus met de grootste kansen op zwangerschap), slechts 1 op de 1000 zwangerschappen per jaar. Betere score dan zelfs de pil... Wellicht een optie?
pi_28454807
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:03 schreef innovative het volgende:

[..]

Je zou een koperspiraaltje met persona kunnen proberen... Dat is voor 99,9 % effectief op zijn slechtst (dus met de grootste kansen op zwangerschap), slechts 1 op de 1000 zwangerschappen per jaar. Betere score dan zelfs de pil... Wellicht een optie?
Ik ga eens even informatie over zoeken thnx!
pi_28738495
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de pil in de zomer. In de bijsluiter staat dat je ze tussen de 15 en 25 graden moet bewaren, maar in de zomer is mijn kamer veel warmer en de koelkast kouder.
In vergelijking met mezelf ben ik helemaal zo gek nog niet
pi_28739817
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:02 schreef Vieske het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de pil in de zomer. In de bijsluiter staat dat je ze tussen de 15 en 25 graden moet bewaren, maar in de zomer is mijn kamer veel warmer en de koelkast kouder.
Ik heb ze gewoon in mijn kamer liggen. Van die paar dagen dat het hier warm is, bederven ze echt niet. Dat zijn meer van die standaard dingen die ze er in zetten om zich in te dekken, en om excessen te voorkomen. Want dagelijks je pillen op bijvoorbeeld 40 graden bewaren, dat is natuurlijk nooit geweldig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')