abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27404487
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_27404539
quote:
www.pilonline.nl. Je kunt daar een recept voor de pil aanvragen, en het vervolgens thuisgestuurd krijgen. Je kunt er ook voor kiezen een ander adres op te geven, dan krijg je het daar naartoe gestuurd . Je kunt er zelfs voor kiezen om een factuur te krijgen, dan betaal je dus alles zelf en gaat het helemaal niet via een verzekering. Misschien een idee?
cool, dat idee had ik ook eerst. maar iedereen zei toen neeeeh daarvoor moet je echt naar de dokter enzo... en toen had ik maar van dat idee af gezien
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:07:03 #3
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27404630
Er zitten daar gewoon artsen hoor, die een eerste beoordeling doen n.a.v. een vragenformulier.
Als je die naar waarheid invult, kan er denk ik weinig misgaan. Mochten er bij die arsten alsnog vragen rijzen dan zullen ze gewoon contact met je opnemen. Een 'gewone' huisarts stelt precies dezelfde vragen en schrijft daarna routineus een receptje uit. Niks spannends aan. De tijden van een (inwendig) onderzoek etc. voordat je de pil meekrijgt, zijn allang voorbij.
pi_27404702
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:07 schreef Aventura het volgende:
Er zitten daar gewoon artsen hoor, die een eerste beoordeling doen n.a.v. een vragenformulier.
Als je die naar waarheid invult, kan er denk ik weinig misgaan. Mochten er bij die arsten alsnog vragen rijzen dan zullen ze gewoon contact met je opnemen. Bij de 'gewone' huisarts stelt precies dezelfde vragen en schrijft daarna routineus een receptje uit. Niks spannends aan. De tijden van een (inwendig) onderzoek etc. voordat je de pil meekrijgt, zijn allang voorbij.
ik ga meteen kijken

* Talietje bedankt iedereen voor de adviezen
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:12:42 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27404820
Hopelijk lukt het. Post je ook even je ervaringen als je wilt? Hebben anderen er ook wat aan Zelf heb ik er vorige week een recept besteld. Ik heb nl. een hork van een huisarts die maar 1 soort pil uitschrijft, bovendien vind ik het een beetje een engerd. Ik heb wel mijn ziekenfondsnr. ingevuld, maar ik ben *ietsjes* ouder dan jij en heb niks met ouders etc. te maken Ik zal hier ook wel laten weten hoe deze service mij bevalt.
pi_27405393
okee, ik heb nou alle gegevens ingevoerd.
en aangeklikt dat ik het recept thuis wil hebben gestuurt
als het goed is krijg ik het binnen 3 dagen in huis en kan ik daarmee naar de apotheek

hopelijk gooien ze het niet in een www.depil.nl envelop ofzo mn moeder is een nieuwschierige hork namelijk. zelfs mn bankafschriften maakt ze open
pi_27405584
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:12 schreef Aventura het volgende:
Hopelijk lukt het. Post je ook even je ervaringen als je wilt? Hebben anderen er ook wat aan Zelf heb ik er vorige week een recept besteld. Ik heb nl. een hork van een huisarts die maar 1 soort pil uitschrijft, bovendien vind ik het een beetje een engerd. Ik heb wel mijn ziekenfondsnr. ingevuld, maar ik ben *ietsjes* ouder dan jij en heb niks met ouders etc. te maken Ik zal hier ook wel laten weten hoe deze service mij bevalt.
Ja graag, ik wist niet eens dat het zonder recept van de HA kon.

Ik ben sinds gisteren weer begonnen met de pil. Nieuwe boyfriend enzo . Wel middenin mijn cyclus (dag 18). Maar ja, aangezien de vorige cyclus 75 dagen duurde had ik niet veel zin om te gaan wachten tot ik eindelijk weer eens voor de tweede keer ongesteld zou worden. Ik wil nog steeds graag weten of seks zonder pil inderdaad fijner is, maar de vrees om zwangerschap is toch wel groot. En hij vond de naam die ik had voor een jongetje niet leuk

Ik moet alleen nog even nakijken of het idd klopt dat het nu twee weken niet veilig is of drie weken.

Ik hoop wel dat mijn puistenkop nu ook wat gaat bijtrekken, ik lijk wel 14 met alle wondjes, pukkels, bulten etc. Vreselijk. Maar die drie kilo die ik kwijt was na het stoppen mogen wel wegblijven
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_27406030
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:37 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja graag, ik wist niet eens dat het zonder recept van de HA kon.

Ik ben sinds gisteren weer begonnen met de pil. Nieuwe boyfriend enzo . Wel middenin mijn cyclus (dag 18). Maar ja, aangezien de vorige cyclus 75 dagen duurde had ik niet veel zin om te gaan wachten tot ik eindelijk weer eens voor de tweede keer ongesteld zou worden. Ik wil nog steeds graag weten of seks zonder pil inderdaad fijner is, maar de vrees om zwangerschap is toch wel groot. En hij vond de naam die ik had voor een jongetje niet leuk

Ik moet alleen nog even nakijken of het idd klopt dat het nu twee weken niet veilig is of drie weken.

Ik hoop wel dat mijn puistenkop nu ook wat gaat bijtrekken, ik lijk wel 14 met alle wondjes, pukkels, bulten etc. Vreselijk. Maar die drie kilo die ik kwijt was na het stoppen mogen wel wegblijven
Wat mij altijd is verteld, is dat de pil de hele strip niet veilig is als je midden in je cyclus begint... Bel anders je huisarts (of apotheker) even op met deze vraag, dan heb je meer zekerheid.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:56:36 #9
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_27406138
Dat pilonline lijkt mij toch niet helemaal geweldig... Ja, als je al aan de pil bent, en weet welke je nodig hebt, en hoe je erop reageert, maar zomaar spontaan een pil uitzoeken en maar eens proberen, lijkt mij niet helemaal de bedoeling...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:15:28 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27406634
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:56 schreef MikeyMan het volgende:
Dat pilonline lijkt mij toch niet helemaal geweldig... Ja, als je al aan de pil bent, en weet welke je nodig hebt, en hoe je erop reageert, maar zomaar spontaan een pil uitzoeken en maar eens proberen, lijkt mij niet helemaal de bedoeling...
Ja, dat eerste is bij mij het geval, slik al jaren de pil met tussenpozen. Maar in geval van TS..het is kiezen tussen 2 kwaden lijkt me. Alles is beter dan een ongewenste zwangerschap! En zoals ik al zei..de meeste huisartsen zijn lui/hebben haast/interesseert het geen bal, stellen wat standaardvragen en schrijven een recept uit. M.i. maakt het dan weinig uit of hij/zij tegenover je zit, of met je e-mailt. Soms geven ze nog wat voorlichting over het pilgebruik, en veilig vrijen, maar ik neem aan deze user dat allemaal wel weet. Ze is in elk geval iniatiefrijk genoeg om hier een vraag te stellen.
pi_27406702
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:15 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, dat eerste is bij mij het geval, slik al jaren de pil met tussenpozen. Maar in geval van TS..het is kiezen tussen 2 kwaden lijkt me. Alles is beter dan een ongewenste zwangerschap! En zoals ik al zei..de meeste huisartsen zijn lui/hebben haast/interesseert het geen bal, stellen wat standaardvragen en schrijven een recept uit. M.i. maakt het dan weinig uit of hij/zij tegenover je zit, of met je e-mailt. Soms geven ze nog wat voorlichting over het pilgebruik, en veilig vrijen, maar ik neem aan deze user dat allemaal wel weet. Ze is in elk geval iniatiefrijk genoeg om hier een vraag te stellen.
Inderdaad, je komt bij je huisarts, zegt "ik wil aan de pil", en je krijgt zó het standaard merk mee waar de meeste van zijn/haar patiënten aan zitten. Ze vragen vaak nog wel even of je rookt, of je een hoge bloeddruk hebt, of er borstkanker in de naaste familie voor komt of trombose, en dat is het wel zo'n beetje...
pi_27406761
Toen ik van huisarts wisselde verviel daarmee mijn herhaalrecept voor de pil.
Ik had mijn medisch dossier door laten sturen naar mijn nieuwe huisarts, maar na weken hadden ze het nog niet in de computer gezet, dus kon ik niet ff bellen en dan naar de apotheek om de pil te halen.
Dus heb ik een nieuw recept aangevraagd via pilonline.nl. Heel simpel. Bespaarde me weer een halve dag om naar de dokter te gaan.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:21:33 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27406813
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:17 schreef innovative het volgende:

[..]

Inderdaad, je komt bij je huisarts, zegt "ik wil aan de pil", en je krijgt zó het standaard merk mee waar de meeste van zijn/haar patiënten aan zitten. Ze vragen vaak nog wel even of je rookt, of je een hoge bloeddruk hebt, of er borstkanker in de naaste familie voor komt of trombose, en dat is het wel zo'n beetje...
Yep, mijn HA is er zo eentje, enige pil waarvan hij het bestaan afweet is Microgynon 30. Ik wilde een jaar terug de Evra, of de Nuva, en hij zei dat die nog niet in de handel waren. Ik bedoel maar.
En die vragen die ze stellen, over trombose, bloeddruk etc. worden ook op pilonline gesteld. Nou ja, en verder zit bij elke pilstrip een bijsluiter, ik neem aan dat als iemand oud genoeg is om te neuken, ook wel kan leze. Hoewel, is een gevaarlijke aanname na een jaartje dit forum modden
pi_27406826
O en op de site kun je gewoon kiezen wat je wilt, incl. de Nuvaring en de pilpleister. Handig als je een onwetende/ouderwetse huisarts hebt die deze middelen weigeren voor te schrijven.
Let wel, als je bijv. een speciale pil zoals de Diane 35 bestelt zal een van de artsen wel contact met je opnemen om nog wat zaken door te nemen met je.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:22:43 #15
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_27406850
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:56 schreef MikeyMan het volgende:
Is ook niet de bedoeling, apotheken hebben een hekel aan dit soort sites. Aangezien zomaar iedereen vanalles kan bestellen, zonder dat je weet hoe je erop reageerd etc. Ook vraag ik me af hoe zo'n recept van die site eruit ziet. Een recept moet nl aan bepaalde eisen voldoen nl

- Datum van voorschrijven.
- Voorletters, naam en woonplaats van de voorschrijver.
- Naam van de patiënt(en) of cijfers en letter om één of meer patiënten aan te duiden.
- Naam van het geneesmiddel, evenals de toedieningsvorm, de sterkte en de hoeveelheid.
- De wijze van gebruik.
- Paraaf of handtekening van de voorschrijver.

Daarnaast moeten de volgende gegeven ook op een recept staan :

- Naam patiënt.
- Voorletter of voornaam patiënt.
- Adres patiënt.
- Geboortedatum patiënt.
- Naam ziekenfondsverzekering met polisnummer of aanduiding particulier.
- Gewicht (bij kinderen)

Vraag me dus af of dit echt allemaal het geval is want anders mag een apotheek het niet aannemen (of ze dat ook echt niet doen is een tweede, maar een goede apotheek zou hier iig op letten)
To infinity…and beyond!
pi_27406888
Ehm, mijn bestellingen van pilonline.nl werd me toegestuurd. Ik kreeg dus geen recept toegestuurd waarmee ik naar mijn apotheek moest.
pi_27406912
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:22 schreef ivetje het volgende:

[..]

Is ook niet de bedoeling, apotheken hebben een hekel aan dit soort sites. Aangezien zomaar iedereen vanalles kan bestellen, zonder dat je weet hoe je erop reageerd etc. Ook vraag ik me af hoe zo'n recept van die site eruit ziet. Een recept moet nl aan bepaalde eisen voldoen nl

- Datum van voorschrijven.
- Voorletters, naam en woonplaats van de voorschrijver.
- Naam van de patiënt(en) of cijfers en letter om één of meer patiënten aan te duiden.
- Naam van het geneesmiddel, evenals de toedieningsvorm, de sterkte en de hoeveelheid.
- De wijze van gebruik.
- Paraaf of handtekening van de voorschrijver.

Daarnaast moeten de volgende gegeven ook op een recept staan :

- Naam patiënt.
- Voorletter of voornaam patiënt.
- Adres patiënt.
- Geboortedatum patiënt.
- Naam ziekenfondsverzekering met polisnummer of aanduiding particulier.
- Gewicht (bij kinderen)

Vraag me dus af of dit echt allemaal het geval is want anders mag een apotheek het niet aannemen (of ze dat ook echt niet doen is een tweede, maar een goede apotheek zou hier iig op letten)
dit word ook allemaal gevraagd op www.pilonline.nl
eerst kijken voordat je zo reageert.

en je kan niet zomaar een pil uitzoeken denk ik?? ik heb iig nergens uit kunnen kiezen en krijg nu een recept thuis gestuurd
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:25:09 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27406914
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:37 schreef Syrena het volgende:

[..]

Vanaf nu nog 6 dagen met condoom doen, in totaal dus 7 dagen mét, dan zit je daarna goed.
bron
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:26:44 #19
11458 ivetje
pi_27406956
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:24 schreef cinnamongirl het volgende:
Ehm, mijn bestellingen van pilonline.nl werd me toegestuurd. Ik kreeg dus geen recept toegestuurd waarmee ik naar mijn apotheek moest.
HUH??? OMG, dit is niet te geloven!! Sorry hoor, maar een pil kan nooit zomaar in de handverkoop besteld worden door iemand. Tenminste, dat is illegaal. Er MOET nl een recept uitgeschreven worden voor de pil...als die site je zomaar de pil toestuurt zonder recept en alleen aan de hand van een vragenlijst is deze site dus fout bezig.
To infinity…and beyond!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:26:44 #20
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27406957
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:25 schreef Talietje het volgende:

[..]

dit word ook allemaal gevraagd op www.pilonline.nl
eerst kijken voordat je zo reageert.

en je kan niet zomaar een pil uitzoeken denk ik?? ik heb iig nergens uit kunnen kiezen en krijg nu een recept thuis gestuurd
Hm, je kunt wel kiezen hoor? Misschien heb je iets over het hoofd gezien? Je kunt overigens kiezen of je de pil gelijk opgestuurd krijgt, of een recept, waarna je het op kunt halen.
pi_27406970
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:21 schreef cinnamongirl het volgende:
O en op de site kun je gewoon kiezen wat je wilt, incl. de Nuvaring en de pilpleister. Handig als je een onwetende/ouderwetse huisarts hebt die deze middelen weigeren voor te schrijven.
Let wel, als je bijv. een speciale pil zoals de Diane 35 bestelt zal een van de artsen wel contact met je opnemen om nog wat zaken door te nemen met je.
Ha dat wilde ik ook weten (te lui om te klikken vandaag, vreselijk ) omdat ik ook de Evra wel eens wilde proberen.

Maar voorlopig eerst weer goeie ouwe Microgynon 30. Mét rubbers. Voorlopig wel zo verstandig denk ik
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:27:26 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27406975
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:26 schreef ivetje het volgende:

[..]

HUH??? OMG, dit is niet te geloven!! Sorry hoor, maar een pil kan nooit zomaar in de handverkoop besteld worden door iemand. Tenminste, dat is illegaal. Er MOET nl een recept uitgeschreven worden voor de pil...als die site je zomaar de pil toestuurt zonder recept en alleen aan de hand van een vragenlijst is deze site dus fout bezig.
Er is wel een recept, alleen de website geeft die door naar de apotheek waarmee ze samenwerken, en die stuurt het pakje op
pi_27406999
quote:
Uiteraard moet u wel een aantal persoonlijke en medische gegevens invullen. Deze gegevens worden met uiterste zorg behandeld door de arts. Hierdoor krijgt u niet zomaar een pil. De arts bepaalt welke pil voor u het meest geschikt is.
Staat op pilonline.
pi_27407031
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:26 schreef ivetje het volgende:

[..]

Nou er is wel een recept geweest, opgesteld door de 'online dokter' nadat hij heeft besloten dat mijn aanvraag OK was. Dat recept is naar de met de site samenwerkende apotheek gestuurd en zo is dat buiten mij omgegaan. Heerlijk dat dat zo kan!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:30:36 #25
11458 ivetje
pi_27407074
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:27 schreef Aventura het volgende:

[..]

Er is wel een recept, alleen de website geeft die door naar de apotheek waarmee ze samenwerken, en die stuurt het pakje op
ah...kijk, dan is het anders Maar het is toch zo dat je je bij een apotheek moet inschrijven...je kan nl niet zomaar bij elke apotheek je geneesmiddelen gaan halen, er wordt daar een historie bijgehouden van de patiënten met wat je gebruikt etc. Daarom heeft iedereen ook z'n eigen apotheek. Vind het dan erg vreemd dat je dus via een andere apotheek zomaar je pil kan krijgen.

Hmm, ik ben hier (als aankomend apothekersassistente) iig geen voorstander van
To infinity…and beyond!
pi_27407125
Weet je, als je echt naar je eigen huisarts gaat om de pil te vragen, dan kun je ook liegen over bepaalde dingen, tevens kun je bepaalde dingen niet weten bijvoorbeeld hoge bloeddruk, trombosegevoeligheid...
De arts gaat dat ook niet onderzoeken. Hij stelt dezelfde standaardvragen als die op het online formulier op de site.
pi_27407141
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:29 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Nou er is wel een recept geweest, opgesteld door de 'online dokter' nadat hij heeft besloten dat mijn aanvraag OK was. Dat recept is naar de met de site samenwerkende apotheek gestuurd en zo is dat buiten mij omgegaan. Heerlijk dat dat zo kan!
precies ik vind dit echt fijn gewoon.

en aventura:

waarschijnlijk heb ik het dan wel over het hoofd gezien
pi_27407153
Maar Ivetje in 1 ding heb je gelijk, het maakt wel dat er 'gaten' in je medisch dossier komen.
Want er zijn ook zulke sites waar je andere medicijnen dan de pil kunt bestellen op dezelfde manier!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:34:49 #29
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27407184
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:30 schreef ivetje het volgende:

[..]

ah...kijk, dan is het anders Maar het is toch zo dat je je bij een apotheek moet inschrijven...je kan nl niet zomaar bij elke apotheek je geneesmiddelen gaan halen, er wordt daar een historie bijgehouden van de patiënten met wat je gebruikt etc. Daarom heeft iedereen ook z'n eigen apotheek. Vind het dan erg vreemd dat je dus via een andere apotheek zomaar je pil kan krijgen.

Hmm, ik ben hier (als aankomend apothekersassistente) iig geen voorstander van
Nou ja, in mijn geval is het prima, ik slik al zo lang de pil. In geval van de eerste keer..tja zoals ik al zei , het is kiezen tussen twee kwaden. Als het verkrijgen van de pil iemand door omstandigheden moeilijk wordt gemaakt, ben ik er voorstander van om het via deze weg de distribueren.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:34:54 #30
11458 ivetje
pi_27407189
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:31 schreef cinnamongirl het volgende:
Weet je, als je echt naar je eigen huisarts gaat om de pil te vragen, dan kun je ook liegen over bepaalde dingen, tevens kun je bepaalde dingen niet weten bijvoorbeeld hoge bloeddruk, trombosegevoeligheid...
De arts gaat dat ook niet onderzoeken. Hij stelt dezelfde standaardvragen als die op het online formulier op de site.
Dat kan wel zo zijn, maar het blijft raar dat je via een andere apotheek zomaar je medicijnen kan krijgen. God weet wat jij daarnaast nog slikt en wie weet kan die combinatie met de pil heel vervelende bijwerkingen hebben. Als je je pil bij je eigen apotheek haalt komt dat boven water, nu dus niet. En iedereen kan nu dus met een paar vraagjes vanalles krijgen...als de huisartsen hun onderzoeken wat beter zouden doen, zou dat al een stuk schelen.
To infinity…and beyond!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:37:09 #31
11458 ivetje
pi_27407252
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Maar Ivetje in 1 ding heb je gelijk, het maakt wel dat er 'gaten' in je medisch dossier komen.
Want er zijn ook zulke sites waar je andere medicijnen dan de pil kunt bestellen op dezelfde manier!
Dat bedoel ik, nu is de pil vrij veilig om te bestellen op internet...je kan er weinig bijwerkingen van krijgen enzo, maar met andere medicijnen kan een combinatie levensgevaarlijk zijn... Het gaat me niet direct om deze site ofzo, en voor sommige mensen (als je die pil al jaren slikt) is het misschien wel handig enzo...maar ik blijf erbij dat je je medicijnen toch het beste bij je eigen apotheek kan halen Maar da's ieder voor zich natuurlijk
To infinity…and beyond!
pi_27407279
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:34 schreef ivetje het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar het blijft raar dat je via een andere apotheek zomaar je medicijnen kan krijgen. God weet wat jij daarnaast nog slikt en wie weet kan die combinatie met de pil heel vervelende bijwerkingen hebben. Als je je pil bij je eigen apotheek haalt komt dat boven water, nu dus niet. En iedereen kan nu dus met een paar vraagjes vanalles krijgen...als de huisartsen hun onderzoeken wat beter zouden doen, zou dat al een stuk schelen.
ja maar er word dus ook gevraagt wat je gebruikt en/of slikt enzo aan medicatie gebeuren...
als je dat zelf vals invult dan is het toch je eigen schuld enzo... dat moet je dan zien aankomen.

zo denk ik er dan over ik heb het iig helemaal eerlijk ingevuld want ik wil natuurlijk geen complicaties en shit
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:38:33 #33
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27407293
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:34 schreef ivetje het volgende:

[..]

Klopt, stel bv. dat je via je reguliere huisarts antibiotica krijgt voorgeschreven. Als deze niet weet dat jij aan de pil bent, kan hij of zij jou ook niet waarschuwen over het feit dat de pil dan minder betrouwbaar is. Dat soort dingen, dat is wel een nadeel. Staat overigens wel in de bijsluiter. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zoiets niet weten.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:39:53 #34
11458 ivetje
pi_27407329
Nog 1 tip, als je toch je pil besteld op internet lees dan wel goed de bijsluiter Microgynon30 heeft nl in combinatie met bepaalde geneesmiddelen al een verminderde werking...kijk dat dus plz goed na
To infinity…and beyond!
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:42:22 #35
11458 ivetje
pi_27407409
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:38 schreef Talietje het volgende:

[..]

ja maar er word dus ook gevraagt wat je gebruikt en/of slikt enzo aan medicatie gebeuren...
als je dat zelf vals invult dan is het toch je eigen schuld enzo... dat moet je dan zien aankomen.

zo denk ik er dan over ik heb het iig helemaal eerlijk ingevuld want ik wil natuurlijk geen complicaties en shit
Ja ok, het is wel je eigen schuld maar als je je pil dus haalt bij de apotheek waar je je andere medicijnen ook haalt wordt het meteen duidelijk.

En idd wat aventura ook zegt...je hebt het niet door als een ander medicijn de werking verminder, dat kan toch best grote gevolgen hebben
To infinity…and beyond!
pi_27407497
Ondanks alle nadelen is het een goed ding...ik denk ik dat hierdoor veel meisjes zoals Talietje nu wel 'veilig' vrijen waar ze anders -nog- niet naar hun huisarts durfden te gaan.
Nadeel is wel dat dan vaak de condooms worden afgeschaft waardoor er wel meer kans is op soa's.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 14:46:57 #37
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27407526
Mee eens, goed dat dit er ook is. Alle na-en voordelen tegen elkaar afgewogen is dat toch mijn conclusie
pi_27410188
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 14:25 schreef Aventura het volgende:

[..]

Vanaf nu nog 6 dagen met condoom doen, in totaal dus 7 dagen mét, dan zit je daarna goed.
bron
In mijn bijsluiter staat toch echt iets anders...

Begin met stederil 30 op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van uw menstruatie). Neem de tablet bij de betreffende dagaanduiding op de strip. U mag ook op dag 2-5 beginnen maar dan moet u in de eerste 7 dagen wle een extra voorbehoedsmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken. (nieuwste bijsluiter).

Ik had dus uberhaupt niet na dag 5 mogen beginnen, maar in ieder geval is het dan de hele strip niet veilig, en moet je wachten tot deze leeg is...
Belangrijkste is dus, bijsluiter uitspellen, en is het daar niet duidelijk in dan moet je even contact opnemen met professionals... Want als ik die site had gevolgd, dan had ik dus in de problemen kunnen komen, en wie weet geldt dat ook voor de TS.
  Vis een optie? zaterdag 28 mei 2005 @ 18:26:02 #39
70532 loveli
N
pi_27435392
Toen ik overwoog aan de pil te gaan voor mijn huid, zei de huisarts dat ik het beste (ongeveer) een week na het beginnen van de menstruatie kon beginnen met slikken. Dit sloot aan op mijn normale hormoonhuishouding. De eerste maand was dan niet beschermd tegen zwangerschap, maar anti-conceptie was voor mij niet de reden om de pil te overwegen.
crap in = crap out
pi_27464519
okee... voor mij werkt www.pilonline.nl niet, omdat ik een wat te hoog lichaamsgewicht zou hebben in verhouding met mijn lengte sorry einde verhaal.

blijkt iig wel dat ze niet zomaar pillen weggeven
pi_27467369
Ah, zat ik toch goed dat het idd een maand niet veilig is nu voor mij.
Ben ook meteen al de tweede pil vergeten, ik bleef bij een vriendin slapen en de strip lag nog thuis. Handig!

Overigens zijn de pukkels al wat minder, maar de vreetbuien zijn ook al terug
Buik is ook alweer een dikke ballon....en over mijn emotionele gesteldheid wil ik niet eens nadenken.

Als dat zo blijft ga ik toch echt weer stoppen. Dan maar een pleister of ring of staafje.

En dan ga ik nu even een cheeseburger magnetronnen
pi_27472735
quote:
Op zondag 29 mei 2005 22:57 schreef Syrena het volgende:
Ah, zat ik toch goed dat het idd een maand niet veilig is nu voor mij.
Ben ook meteen al de tweede pil vergeten, ik bleef bij een vriendin slapen en de strip lag nog thuis. Handig!

Overigens zijn de pukkels al wat minder, maar de vreetbuien zijn ook al terug
Buik is ook alweer een dikke ballon....en over mijn emotionele gesteldheid wil ik niet eens nadenken.

Als dat zo blijft ga ik toch echt weer stoppen. Dan maar een pleister of ring of staafje.

En dan ga ik nu even een cheeseburger magnetronnen
Mwah, als ik jou was zou ik het in ieder geval drie maanden volhouden. In de bijsluiter zelf staat sowieso dat je de eerste drie maanden veel last kunt hebben van bijwerkingen, die daarna weer verdwijnen. Je lichaam is zich nu aan het instellen op de hormonen die het binnen krijgt, dat kan even duren en wat klachten geven. Pas als je na die drie maanden klachten houdt is het raadzaam een andere pil of een ander anticonceptiemiddel te gaan gebruiken.
pi_27476732
ik vroeg me af, als je nog 6 pillen op je strip hebt zitten, kan je dan stoppen, zodat je ongesteld word, en dan na de stopweek gewoon weer verder met een nieuwe strip, of moet je echt de hele strip afmaken? want ik ga over ruim een week op vakantie, en dan wil ik niet ongesteld zijn.... (en ik wil ook niet doorslikken)
dus, de essentie van mijn verhaal is: kan ik zonder mijn strip af te maken veilig tussendoor stoppen?
  Vis een optie? maandag 30 mei 2005 @ 12:35:14 #44
70532 loveli
N
pi_27478617
edit: onderstaande link is beter dan mijn antwoord was.

[ Bericht 25% gewijzigd door loveli op 30-05-2005 12:41:24 ]
crap in = crap out
pi_27478661
quote:
Op maandag 30 mei 2005 11:33 schreef lienelien het volgende:
ik vroeg me af, als je nog 6 pillen op je strip hebt zitten, kan je dan stoppen, zodat je ongesteld word, en dan na de stopweek gewoon weer verder met een nieuwe strip, of moet je echt de hele strip afmaken? want ik ga over ruim een week op vakantie, en dan wil ik niet ongesteld zijn.... (en ik wil ook niet doorslikken)
dus, de essentie van mijn verhaal is: kan ik zonder mijn strip af te maken veilig tussendoor stoppen?
http://www.anti-conceptiepil.nl/faq02.php
Hier staat van wel (als je dus in je derde week zit), je moet dan wel na 7 dagen weer beginnen.

Ik zou doorslikken, weet je het tenminste zeker. Als ik doorslik doe ik nooit een hele strip maar meestal maximaal een week.
pi_27478835
Over middenin je cyclus beginnen (zoals ik)
http://forum.sekswoordenb(...)=display;threadid=72
quote:
Dag 1 menstruatie beginnen: direct veilig
Rest menstruatie beginnen: na 7 dagen (dus op de dag dat je de 8e pil slikt) veilig
Rest maand beginnen: bij de 2e strip veilig, dus na de eerste stopweek.
Is de eerste site die dat zo duidelijk neerzet! De rest heeft het alleen over menstruatie. Bijsluiter van Microgynon ook trouwens.
pi_27481027
quote:
Op maandag 30 mei 2005 12:36 schreef Syrena het volgende:

[..]

http://www.anti-conceptiepil.nl/faq02.php
Hier staat van wel (als je dus in je derde week zit), je moet dan wel na 7 dagen weer beginnen.

Ik zou doorslikken, weet je het tenminste zeker. Als ik doorslik doe ik nooit een hele strip maar meestal maximaal een week.
ja oke, maar ze hebben het enkel over vergeten, en niet over tussendoor stoppen. Ik was één dag te laat begonnen met mn nieuwe strip, toen wel 7 dagen andere anticonceptie gebruikt, maar ik vroeg me af oft niet n beetje riskant is alsk nu stop. Omdat ik de pil wel eens vergeet (en op vakantie al helemaal) en ik heel snel last heb van doorbraak bloedingen, wil ik dus niet doorslikken..
alleen als ik niet zou stoppen nu, dan hadk die pil al moeten innemen inmiddels, dus nu ben ik toch te laat. niet slim. Maar, aangezien ik er regelmatig ongesteld ben (wanneer ik de pil dus niet zou gebruiken bedoel ik dan) denk ik zelf dat er weinig gevaar is, maar ik wou even weten wat anderen dachten...
pi_27481790
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:01 schreef lienelien het volgende:

[..]

ja oke, maar ze hebben het enkel over vergeten, en niet over tussendoor stoppen. Ik was één dag te laat begonnen met mn nieuwe strip, toen wel 7 dagen andere anticonceptie gebruikt, maar ik vroeg me af oft niet n beetje riskant is alsk nu stop. Omdat ik de pil wel eens vergeet (en op vakantie al helemaal) en ik heel snel last heb van doorbraak bloedingen, wil ik dus niet doorslikken..
alleen als ik niet zou stoppen nu, dan hadk die pil al moeten innemen inmiddels, dus nu ben ik toch te laat. niet slim. Maar, aangezien ik er regelmatig ongesteld ben (wanneer ik de pil dus niet zou gebruiken bedoel ik dan) denk ik zelf dat er weinig gevaar is, maar ik wou even weten wat anderen dachten...
Op zich kan het geen kwaad je pilstrip niet af te maken, mits je niet meer dan de laatste 7 dagen niet slikt. Echter, als je al een pil vergeten bent in de strip, is het níét verstandig, dan geldt het namelijk als een tweede keer vergeten, en twee keer vergeten in een strip is nooit goed.

Overigens, dat je normaal regelmatig ongesteld bent heeft hélemaal niks met vergeten te maken. Je bent aan het kutten met hormonen, je eigen lichaam heeft daar geen greep meer op. Ga alsjeblieft niet denken "normaal ben ik regelmatig en dan zou ik op dag X een eisprong hebben gehad, dus ik zit nu veilig, zo werkt het niet meer met de pil. Je gooit de hele boel ondersteboven en normale regels gelden niet meer. De bijsluiter, dát geldt.
pi_27481896
Met betrekking tot het halen van de pil, jullie weten toch wel dat alleen bij de eerste keer of bij wisselen van pil een recept nodig is..? Bij een herhaling kan je gewoon ZONDER recept of wat dan ook bij de apotheek aankomen, veel huisartsen doen daar nog aan omdat ze extra geld kunnen vangen, maar er is officieel geregeld dat je geen recept meer nodig hebt als je gewoon dezelfde als altijd komt halen.. (weet niet of dit al eerder ergens stond)
pi_27492187
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:34 schreef flubub het volgende:
Met betrekking tot het halen van de pil, jullie weten toch wel dat alleen bij de eerste keer of bij wisselen van pil een recept nodig is..? Bij een herhaling kan je gewoon ZONDER recept of wat dan ook bij de apotheek aankomen, veel huisartsen doen daar nog aan omdat ze extra geld kunnen vangen, maar er is officieel geregeld dat je geen recept meer nodig hebt als je gewoon dezelfde als altijd komt halen.. (weet niet of dit al eerder ergens stond)
Nee dat wist ik niet. Scheelt weer doosje in de medicijnenbox dumpen.
Ff informeren of mijn zus dat ook weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')