abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27921126
Even een vraagje!

Ik ben sinds zaterdag gestopt met de pil, ik was er al tijdje over aan het denken, maar omdat ik een vriend had en niet zwanger wilde worden zag ik dit niet zo zitten.

Nu is het dus sindskort uit, en omdat ik al vanaf mijn 14de de pil slik (nu 21) en me ook al vanaf die tijd onzettend kut voel wilde ik eens proberen of dit misschien invoeld op mijn stemming heeft (ik hoop het van harte, dan maar spiraaltje bij volgende relatie)

Weet iemand misschien of je last kan krijgen van het stoppen?

Bedankt alvast!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 15:45:50 #77
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_27921218
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:42 schreef MissPeppertje het volgende:
Even een vraagje!

Ik ben sinds zaterdag gestopt met de pil, ik was er al tijdje over aan het denken, maar omdat ik een vriend had en niet zwanger wilde worden zag ik dit niet zo zitten.

Nu is het dus sindskort uit, en omdat ik al vanaf mijn 14de de pil slik (nu 21) en me ook al vanaf die tijd onzettend kut voel wilde ik eens proberen of dit misschien invoeld op mijn stemming heeft (ik hoop het van harte, dan maar spiraaltje bij volgende relatie)

Bedankt alvast!
Nouja... Last... Weet niet of jij babietjes last noemt...?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_27923108
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 15:42 schreef MissPeppertje het volgende:
Even een vraagje!

Bedankt alvast!
Ik kreeg er alleen VEEL meer pukkels van en de neiging om bij elk buikpijntje naar de wc te rennen.
Ik merkte verder geen spectaculaire verschillen, wat ik stiekem wel gehoopt had. Het duurde bij mij 75 dagen eer ik weer eens ongesteld was zonder pil, en die was niet zo superheftig als ik gevreesd had (dus geen overloze buikpijn en bloed & klonten etc. zoals ik had toen ik nog geen pil slikte).

Toen ik weer begon dacht ik dat ik wel wat merkte, maar ben nu bijna aan het eind van de eerste strip en kan niet echt zeggen dat ik nog veel heb overgehouden. Vreetbuien zijn over, acne is een beetje minder.

Misschien ben ik niet lang genoeg gestopt (feb t/m jun). Ben overigens weer begonnen vanwege nieuw vriendje.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_27929685
Mmm, ja ik stop om de reden dat ik gek word van mijn stemmingswisselingen, en had hier ook gelezen dat sommige meiden echt heel veel baat hadden bij het stoppen met de pil.

Maar ik heb echt gigantische hoofdpijn, en ik ben gewoon gestopt met de pil na 2 dagen van de eerste strip. En ik was nog een klein beetje ongesteld maar nu komt het dus weer terug.

Het klinkt misschien een beetje raar maar vind het ook wel eng iets om te stoppen, omdat ik hem toch ruim 6 jaar heb geslikt. Ik ben begonnen omdat ik soms 4 tot 6 weken ongesteld was en dan maar 2 weken niet en dan was het weer raak.

Nu hoop ik gewoon dat ik wat lekkerder in mijn vel ga zitten, maar ik geloof er eigenlijk niet zo in omdat ik me afvraag of de pil echt ZOVEEL invoeld op je kan hebben....

Maar goed ik duim heel hard van wel natuurlijk
pi_28017372
@ MissPeppertje: hoe gaat het nu met je? Ik ben een poos geleden ook gestopt met de pil om te kijken of het de oorzaak kon zijn voor mijn (gigantische) stemmingswisselingen. Al na een week voelde ik me ZO anders! Op mij had de pil dus WEL zoveel invloed, en ik hoop voor je dat stoppen betekent dat je van de stemmingswisselingen afhebt. Want God, wat kunnen ze je leven verzieken...
Succes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_28046532
Mmm hoe het nu gaat, ja ik ben nu eindelijk bijna niet ongesteld meer (3 weken ongesteld zijn is niet leuk...) maar ik heb z'n verschrikkelijke hoofdpijn.

Ik durf nog niet te zeggen of het op mijn stemming effect heeft aangezien het net weekje uit is met mijn vriend en dat nogal heftig voor mij is. Ook heb ik extreem veel stress op school op dit moment. Maar eigenlijk voelt het alsof ik er beter dan normaal mee om kan gaan.

Maar of dit echt met de pil te maken heeft weet ik denk ik pas over een tijdje....:)

Alleen hoop ik dat die hoofdpijn echt weggaat...want die 7 dagen dat ik de pil niet heb geslikt heb ik al wel meer dan 14 pijnstillers op....

Ik ben benieuwd hoe ik me over een maandje voel, en ook vooral hoe de volgende keer ongesteld zijn zal gaan :S
pi_28091408
Buikpijn Buikpijn Buikpijn En niet zo zuinig zeg. Het zet niet door, ik zit krom van de pijn, maar bloeden ho maar

Ik wil naar huis en dat kan niet omdat al mijn stomme k*tcollega's weg zijn

Ontopic: wel weer mooi op maandag ongesteld, just like before
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_28395653
*in het hol van de leeuw waagt *

Vraagje namens een vriendin van me. Als je de pil in de eerste week vergeet, moet je 7 dagen vrijen met condoom. Duidelijk. Maar wanneer gaan die 7 dagen tellen? Zeven dagen inclusief de vergeten dag, of zonder? Dus: Donderdag vergeten, doe je het dan de donderdag erop al veilig zonder condoom, of pas op de vrijdag?
pi_28395896
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:09 schreef TimberWolf het volgende:
*in het hol van de leeuw waagt *

Vraagje namens een vriendin van me. Als je de pil in de eerste week vergeet, moet je 7 dagen vrijen met condoom. Duidelijk. Maar wanneer gaan die 7 dagen tellen? Zeven dagen inclusief de vergeten dag, of zonder? Dus: Donderdag vergeten, doe je het dan de donderdag erop al veilig zonder condoom, of pas op de vrijdag?
Inclusief de vergeten dag, of eigenlijk, je kunt het beter anders uitrekenen: Als je het achtste slikmoment na het vergeten hebt gehad is het weer veilig.

Overigens, heeft ze er wel op gelet dat, mocht ze in de dagen vóór het vergeten seks hebben gehad, ze alsnog in de problemen kan komen?
pi_28396710
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:20 schreef innovative het volgende:
Inclusief de vergeten dag, of eigenlijk, je kunt het beter anders uitrekenen: Als je het achtste slikmoment na het vergeten hebt gehad is het weer veilig.
Dus, voor mijn begrip:

Slikmoment 1: de vergeten pil alsnog
Slikmoment 2: de pil van vrijdag
Slikmoment 3-7: zaterdag tot woensdag.
Slikmoment 8: donderdag

Maakt het dan nog wat uit als ze de pil normaal in de avond slikt? Dus, sex op donderdag middag zou ook veilig zijn als ze de pil pas in de avond inneemt? (Ik ben heel erg een man merk ik, ik weet er geen fluit van )
quote:
Overigens, heeft ze er wel op gelet dat, mocht ze in de dagen vóór het vergeten seks hebben gehad, ze alsnog in de problemen kan komen?
Is gelukkig geen probleem.

Ander vraagje: Kun je tijdens een strip, in de eerste week, je slikmoment verplaatsen van 's avonds naar 's ochtends? Ook de situatie meewegend natuurlijk
pi_28407508
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:48 schreef TimberWolf het volgende:
Ander vraagje: Kun je tijdens een strip, in de eerste week, je slikmoment verplaatsen van 's avonds naar 's ochtends? Ook de situatie meewegend natuurlijk
Dat kan, als je je aan bepaalde voorwaardes houdt.

Als je normaal 's avonds slikt (zoals in dit geval) kun je er voor kiezen om de volgende ochtend meteen je volgende pil in te nemen. Er zit dan iets van acht uur tussen de pillen, maar dat is eenmalig geen probleem. Vervolgens gewoon elke ochtend gaan slikken.

De andere mogelijkheid is om hem een keer 's avonds te "vergeten" en de volgende ochtend meteen in te nemen. Je mag een pil maximaal 36 uur na de vorige innemen, en met een nachtje slaap van bijvoorbeeld acht uur is dat prima te doen. Probleem is alleen wel dat je de kans loopt om het die ochtend te vergeten, en dan heb je wél een probleem...
pi_28407519
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 19:48 schreef TimberWolf het volgende:
Maakt het dan nog wat uit als ze de pil normaal in de avond slikt? Dus, sex op donderdag middag zou ook veilig zijn als ze de pil pas in de avond inneemt? (Ik ben heel erg een man merk ik, ik weet er geen fluit van )
Daar durf ik je écht geen zekerheid over te geven, ik zou even wachten tot die pil van donderdag is ingenomen, dan weet je het zeker...

ennuh, zou me dan toch eens wat meer gaan inlezen (lees de hele pil-serie door op FOK! oid, komen alle vragen die je kunt bedenken wel aan bod). Anticonceptie is natuurlijk een zaak van beiden, ook al ben jij niet degene die die pil in neemt.

Edit: Ik had verkeerde zinnen gequote, waardoor mijn antwoord een beetje onduidelijk werd, en er een behoorlijke tegenstelling in stond... Nu klopt het weer... Tnx to MikeyMan

[ Bericht 23% gewijzigd door innovative op 02-07-2005 19:26:18 ]
pi_28408733
Ik had een vraagje aan de dames.

Aan het einde van je strip heb je een stopweek (7 dagen), maar stel je begint de 6e dag (foutje in je berekening) al aan je nieuwe strip, maakt dat dan wat uit.?? Ben je gewoon goed beschermd enzo?
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_28413794
Even een update ik ben nu 4 weken van de pil af, en MENSEN IK VOEL ME GEWELDIG!!!!

Ik loop heel de dag met een smile op mijn face die er niet af te krijgen is, mijn stresserigheid is echt zoooo veel minder! Ik spring niet meer zo snel uit mijn vel als eerst, en ik kan films kijken zonder te janken!!

Mijn stemmingswisselingen? Nou die zijn echt een stuk minder...toen ik dit topic last dacht ik echt van: Pffff hoe erg kan het bij sommige tussen hun horen zitten ( Sorry )

IK GA NOOOIIIT MEER AAN DE PIL!!!!!
pi_28413817
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:15 schreef ClioSporT het volgende:

Aan het einde van je strip heb je een stopweek (7 dagen), maar stel je begint de 6e dag (foutje in je berekening) al aan je nieuwe strip, maakt dat dan wat uit.?? Ben je gewoon goed beschermd enzo?
Te vroeg beginnen is niet erg, te laat beginnen wel
pi_28414817
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 11:15 schreef ClioSporT het volgende:

Dat maakt niet uit Je mag zelf weten hoe lang je je stopweek doet, als het maar niet meer dan een week is Dus of je nou een stopweek van 3 of van 7 dagen doet maakt niet uit, als het maar niet langer is dus
pi_28414840
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:15 schreef MissPeppertje het volgende:
Even een update ik ben nu 4 weken van de pil af, en MENSEN IK VOEL ME GEWELDIG!!!!

Ik loop heel de dag met een smile op mijn face die er niet af te krijgen is, mijn stresserigheid is echt zoooo veel minder! Ik spring niet meer zo snel uit mijn vel als eerst, en ik kan films kijken zonder te janken!!

Mijn stemmingswisselingen? Nou die zijn echt een stuk minder...toen ik dit topic last dacht ik echt van: Pffff hoe erg kan het bij sommige tussen hun horen zitten ( Sorry )

IK GA NOOOIIIT MEER AAN DE PIL!!!!!
Fijn dat je je zo geweldig voelt sinds je met de pil gestopt bent Ik ben nu 2 jaar aan de pil en heb nooit bijwerkingen gehad, dus ik blijf nog gewoon lekker doorslikken
pi_28415173
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Fijn dat je je zo geweldig voelt sinds je met de pil gestopt bent Ik ben nu 2 jaar aan de pil en heb nooit bijwerkingen gehad, dus ik blijf nog gewoon lekker doorslikken
Ja dan moet je ook niet stoppen, want het is straks wel een RAMP zodra er weer een vriendje in beeld is....

Ik ga binnenkort even informeren naar een spiraaltje, maar ik hoorde dat een koperspiraaltje helemaal niet betrouwbaar is

En je hebt ook wel een andere maar dan zit ik weeeer met hormomen te kloten en dat wil ik gewoon niet meer....
pi_28417165
Dank u dames
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_28420689
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:05 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

Ja dan moet je ook niet stoppen, want het is straks wel een RAMP zodra er weer een vriendje in beeld is....

Ik ga binnenkort even informeren naar een spiraaltje, maar ik hoorde dat een koperspiraaltje helemaal niet betrouwbaar is

En je hebt ook wel een andere maar dan zit ik weeeer met hormomen te kloten en dat wil ik gewoon niet meer....
Het koperspiraaltje levert tot 21 zwangerschappen per 1000 gebruiksters per jaar op. Voor mij te veel, maar dat moet je voor jezelf bepalen.

Eventueel kan je het koperspiraaltje natuurlijk combineren met persona (cyclus checken) of condooms (of allebei).
pi_28441262
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:08 schreef innovative het volgende:

[..]

Het koperspiraaltje levert tot 21 zwangerschappen per 1000 gebruiksters per jaar op. Voor mij te veel, maar dat moet je voor jezelf bepalen.
geen koperspiraaltje dus.....

Ik ben beetje bang voor de hormomen die in de Mirena zitten....door ervaring met de pil....
pi_28441450
quote:
Op zondag 3 juli 2005 12:56 schreef MissPeppertje het volgende:

[..]

geen koperspiraaltje dus.....

Ik ben beetje bang voor de hormomen die in de Mirena zitten....door ervaring met de pil....
Je zou een koperspiraaltje met persona kunnen proberen... Dat is voor 99,9 % effectief op zijn slechtst (dus met de grootste kansen op zwangerschap), slechts 1 op de 1000 zwangerschappen per jaar. Betere score dan zelfs de pil... Wellicht een optie?
pi_28454807
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:03 schreef innovative het volgende:

[..]

Je zou een koperspiraaltje met persona kunnen proberen... Dat is voor 99,9 % effectief op zijn slechtst (dus met de grootste kansen op zwangerschap), slechts 1 op de 1000 zwangerschappen per jaar. Betere score dan zelfs de pil... Wellicht een optie?
Ik ga eens even informatie over zoeken thnx!
pi_28738495
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de pil in de zomer. In de bijsluiter staat dat je ze tussen de 15 en 25 graden moet bewaren, maar in de zomer is mijn kamer veel warmer en de koelkast kouder.
In vergelijking met mezelf ben ik helemaal zo gek nog niet
pi_28739817
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 15:02 schreef Vieske het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de pil in de zomer. In de bijsluiter staat dat je ze tussen de 15 en 25 graden moet bewaren, maar in de zomer is mijn kamer veel warmer en de koelkast kouder.
Ik heb ze gewoon in mijn kamer liggen. Van die paar dagen dat het hier warm is, bederven ze echt niet. Dat zijn meer van die standaard dingen die ze er in zetten om zich in te dekken, en om excessen te voorkomen. Want dagelijks je pillen op bijvoorbeeld 40 graden bewaren, dat is natuurlijk nooit geweldig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')