Nouja... Last... Weet niet of jij babietjes last noemt...?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:42 schreef MissPeppertje het volgende:
Even een vraagje!
Ik ben sinds zaterdag gestopt met de pil, ik was er al tijdje over aan het denken, maar omdat ik een vriend had en niet zwanger wilde worden zag ik dit niet zo zitten.
Nu is het dus sindskort uit, en omdat ik al vanaf mijn 14de de pil slik (nu 21) en me ook al vanaf die tijd onzettend kut voel wilde ik eens proberen of dit misschien invoeld op mijn stemming heeft (ik hoop het van harte, dan maar spiraaltje bij volgende relatie)
Weet iemand misschien of je last kan krijgen van het stoppen?
Bedankt alvast!
Ik kreeg er alleen VEEL meer pukkels van en de neiging om bij elk buikpijntje naar de wc te rennen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:42 schreef MissPeppertje het volgende:
Even een vraagje!
Ik ben sinds zaterdag gestopt met de pil, ik was er al tijdje over aan het denken, maar omdat ik een vriend had en niet zwanger wilde worden zag ik dit niet zo zitten.
Nu is het dus sindskort uit, en omdat ik al vanaf mijn 14de de pil slik (nu 21) en me ook al vanaf die tijd onzettend kut voel wilde ik eens proberen of dit misschien invoeld op mijn stemming heeft (ik hoop het van harte, dan maar spiraaltje bij volgende relatie)
Weet iemand misschien of je last kan krijgen van het stoppen?
Bedankt alvast!
Inclusief de vergeten dag, of eigenlijk, je kunt het beter anders uitrekenen: Als je het achtste slikmoment na het vergeten hebt gehad is het weer veilig.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:09 schreef TimberWolf het volgende:
*in het hol van de leeuw waagt*
Vraagje namens een vriendin van me. Als je de pil in de eerste week vergeet, moet je 7 dagen vrijen met condoom. Duidelijk. Maar wanneer gaan die 7 dagen tellen? Zeven dagen inclusief de vergeten dag, of zonder? Dus: Donderdag vergeten, doe je het dan de donderdag erop al veilig zonder condoom, of pas op de vrijdag?
Dus, voor mijn begrip:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:20 schreef innovative het volgende:
Inclusief de vergeten dag, of eigenlijk, je kunt het beter anders uitrekenen: Als je het achtste slikmoment na het vergeten hebt gehad is het weer veilig.
Is gelukkig geen probleem.quote:Overigens, heeft ze er wel op gelet dat, mocht ze in de dagen vóór het vergeten seks hebben gehad, ze alsnog in de problemen kan komen?
Dat kan, als je je aan bepaalde voorwaardes houdt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:48 schreef TimberWolf het volgende:
Ander vraagje: Kun je tijdens een strip, in de eerste week, je slikmoment verplaatsen van 's avonds naar 's ochtends? Ook de situatie meewegend natuurlijk
Daar durf ik je écht geen zekerheid over te geven, ik zou even wachten tot die pil van donderdag is ingenomen, dan weet je het zeker...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:48 schreef TimberWolf het volgende:
Maakt het dan nog wat uit als ze de pil normaal in de avond slikt? Dus, sex op donderdag middag zou ook veilig zijn als ze de pil pas in de avond inneemt? (Ik ben heel erg een man merk ik, ik weet er geen fluit van)
Te vroeg beginnen is niet erg, te laat beginnen welquote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:15 schreef ClioSporT het volgende:
Ik had een vraagje aan de dames.
Aan het einde van je strip heb je een stopweek (7 dagen), maar stel je begint de 6e dag (foutje in je berekening) al aan je nieuwe strip, maakt dat dan wat uit.?? Ben je gewoon goed beschermd enzo?
Dat maakt niet uitquote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:15 schreef ClioSporT het volgende:
Ik had een vraagje aan de dames.
Aan het einde van je strip heb je een stopweek (7 dagen), maar stel je begint de 6e dag (foutje in je berekening) al aan je nieuwe strip, maakt dat dan wat uit.?? Ben je gewoon goed beschermd enzo?
Fijn dat je je zo geweldig voelt sinds je met de pil gestopt bentquote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:15 schreef MissPeppertje het volgende:
Even een update ik ben nu 4 weken van de pil af, en MENSEN IK VOEL ME GEWELDIG!!!!
Ik loop heel de dag met een smile op mijn face die er niet af te krijgen is, mijn stresserigheid is echt zoooo veel minder! Ik spring niet meer zo snel uit mijn vel als eerst, en ik kan films kijken zonder te janken!!
Mijn stemmingswisselingen? Nou die zijn echt een stuk minder...toen ik dit topic last dacht ik echt van: Pffff hoe erg kan het bij sommige tussen hun horen zitten ( Sorry)
IK GA NOOOIIIT MEER AAN DE PIL!!!!!![]()
Ja dan moet je ook niet stoppen, want het is straks wel een RAMP zodra er weer een vriendje in beeld is....quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:53 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Fijn dat je je zo geweldig voelt sinds je met de pil gestopt bentIk ben nu 2 jaar aan de pil en heb nooit bijwerkingen gehad, dus ik blijf nog gewoon lekker doorslikken
Het koperspiraaltje levert tot 21 zwangerschappen per 1000 gebruiksters per jaar op. Voor mij te veel, maar dat moet je voor jezelf bepalen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:05 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
Ja dan moet je ook niet stoppen, want het is straks wel een RAMP zodra er weer een vriendje in beeld is....
Ik ga binnenkort even informeren naar een spiraaltje, maar ik hoorde dat een koperspiraaltje helemaal niet betrouwbaar is![]()
En je hebt ook wel een andere maar dan zit ik weeeer met hormomen te kloten en dat wil ik gewoon niet meer....
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:08 schreef innovative het volgende:
[..]
Het koperspiraaltje levert tot 21 zwangerschappen per 1000 gebruiksters per jaar op. Voor mij te veel, maar dat moet je voor jezelf bepalen.
Je zou een koperspiraaltje met persona kunnen proberen... Dat is voor 99,9 % effectief op zijn slechtst (dus met de grootste kansen op zwangerschap), slechts 1 op de 1000 zwangerschappen per jaar. Betere score dan zelfs de pil... Wellicht een optie?quote:Op zondag 3 juli 2005 12:56 schreef MissPeppertje het volgende:
[..]
geen koperspiraaltje dus.....
Ik ben beetje bang voor de hormomen die in de Mirena zitten....door ervaring met de pil....
Ik ga eens even informatie over zoeken thnx!quote:Op zondag 3 juli 2005 13:03 schreef innovative het volgende:
[..]
Je zou een koperspiraaltje met persona kunnen proberen... Dat is voor 99,9 % effectief op zijn slechtst (dus met de grootste kansen op zwangerschap), slechts 1 op de 1000 zwangerschappen per jaar. Betere score dan zelfs de pil... Wellicht een optie?
Ik heb ze gewoon in mijn kamer liggen. Van die paar dagen dat het hier warm is, bederven ze echt niet. Dat zijn meer van die standaard dingen die ze er in zetten om zich in te dekken, en om excessen te voorkomen. Want dagelijks je pillen op bijvoorbeeld 40 graden bewaren, dat is natuurlijk nooit geweldig...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:02 schreef Vieske het volgende:
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de pil in de zomer. In de bijsluiter staat dat je ze tussen de 15 en 25 graden moet bewaren, maar in de zomer is mijn kamer veel warmer en de koelkast kouder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |